eitaa logo
عفاف گرایی
454 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌿تأثیر کسب حلال در تربیت جنسی 🍃کسب مال مشروع و تغذية حلال و پاكيزه، يكي از عوامل و سرمنشأ عمل صالح و دارای آثار و بسیار فراوان است. چنان که قرآن کریم در آیه 51 مؤمنون می‎فرماید: 🌱يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا... 📌تأثیر مال حرام در زایل کردن ایمان و ارتکاب بزرگ، به‌اندازه‌ای زیاد است که گاهی باور آن دشوار می‌آید. ♨️ فقط شامل خود فرد نمی‎شود، بلکه او را هم در برمی‌گیرد. 🌺امام جعفرصادق علیه‌السلام می‎فرمایند: 🌱 كسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ 🌱 درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در و اولاد ظاهر می‌شود. 📚 وسائل، ج ١٢، ص ٥٣ @umefafgaraei
زیست عفیفانه27 رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط.mp3
29.37M
سلسله مباحث 27. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط (2) ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣 *آماده باش مردم و مسئولین! خصوصا استانها و شهرهای ساحلی! همه مورد خطاب این فرمایش حضرت امام هستیم! در هر شهر و دیاری!* ✅ ونهی ازمنکر درکلام بزرگان 🔴 *واکنش جدی حضرت امام خمینی به بدحجابی و هرزگی و ولنگاری عده ای هوس باز !* ⛔️ *اگر دولت کاری نکند ، امت حزب الله پوستشان را میکند !*🇮🇷 *مگر مازندرانی ها ورشتی ها میذارند...*‼️ *مگر مردم بندر پهلوی(انزلی) ، مردند که زن ومرد هرکار میخوان بکنن؟؟!!* Sepah_pasdaran
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🍃روزه، تمرین کلاس زندگی 🍃درس ایثار و خلوص و بندگی 🍃روزه، زنجیر هوا گسستن است 🍃دیو و بت‌های درون بشکستن است... 🌹فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان بر عفافگرایان مبارک باد. @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قصه حجاب ✅قصه ، قصه گذشتن از خودخواهی هاست... ✅قصه حجاب، گذشتن از امیال و لذتهای در دسترس، برای رسیدن به لذت های بالاتر است؛ هم برای خود و هم برای دیگران. ✅قصه حجاب، قصه فداکاری ست برای دیگران برای امنیت اجتماعی، آرامش خانوادگی، سلامت روانی... 🎈کسی هست که بگوید از فرهنگ و بهتر است؟! 📌میل به مستوری، میل به مورداحترام قرارگرفتن، میل به تکریم شدن ماست. ♨️حالا چه شده که جامعه به سمت و سویی رفته که میل به جلوه گری برای زنان پررنگ تر شده؟! 🎙 نعیمه اسلاملو؛ نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده @umefafgaraei
زیست عفیفانه28 دعا و عفاف‌گرایی.mp3
14.72M
سلسله مباحث 28. دعا و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣📣📣 اولین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 17 فروردین ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📝پژوهشی در زمینه تأثیر اینستاگرام بر بانوان ✏️نصرت الله نعمتی فر و دکتر صفورایی پاریزی در سال 1398، پژوهشی را با عنوان زیر انجام دادند: 🔖«بررسی تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر حجاب و پوشش کاربران با تأکید بر ابعاد دینداری (مورد مطالعه: کاربران زن شبکه اجتماعی اینستاگرام)» 🔶جامعه آماری، کاربران فعال شبکه اجتماعی بود و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بومی شده میزان دینداری استارک و گلارک در پنج بُعد و پرسشنامه محقق ساخته حجاب و پوشش لحاظ شده بود. 📝یافته های این تحقیق نشان داد: 🔷تأثیری میان میزان استفاده از شبکه های اجتماعی، میزان رضایت و میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی، با و پوشش کاربران وجود دارد. 🔷به عبارت دیگر، با افزایش استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی، میزان بدحجابی آنها بیشتر می‎شود. 🔷همچنین، هرچه کاربران به شبکه هاي اجتماعی بیشتر اعتماد و همچنین از آنها رضایت داشته باشند، حجاب و پوشش آنها کاهش می‎یابد. 🔶اما میزان ابعاد دینداری (بعد اعتقادی، بعد مناسکی، بعد پیامدی، بعد شناختی و بعد احساسی) با حجاب و پوشش کاربران دارای تأثیر مستقیم و مثبت بوده است. @umefafgaraei
زیست عفیفانه29 روزه داری و عفاف‌گرایی.mp3
28.09M
سلسله مباحث 29. روزه‌داری و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
❇️سبک زندگی عفیفانه در قرآن 🔸تفسیر سوره مبارک نور توسط آیت‌الله علم‌الهدی 🖋️هر روز همراه با اقامه نمازجماعت ظهر وعصر 📌خیابان امام رضا ۲۳ ، حسینیه دفترنماینده ولی فقیه 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
زیست عفیفانه30 به‌پاداری نماز و عفاف‌گرایی.mp3
25.6M
سلسله مباحث 30. به‌پاداری نماز و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از خیبر مدیا
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بررسی شاخصه های خانواده ی سالم از نگاه آیات قرآن باحضور کارشناسان علوم قرآنی، سیره وحدیث و روانشناسی اسلامی در مجموعه برنامه 🔶 قسمت اول: قرآن برنامه ای برای زندگی@kheybarmedia
هدایت شده از 💗 قانون 💗
زیست عفیفانه31 معادباوری و عفاف‌گرایی.mp3
32.26M
سلسله مباحث 31. معادباوری و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حفظ کرامت زنان 💎 اگر خدا به زن گفته ارتباط با نامحرم را حفظ کن، به خاطر این است که خودت را نکن. 🎈 خدا می‌خواهد حفظ شود. ⛔️ با دست دادن به نامحرم که چیزی نمی‌شود... ♨️ به ظاهر چیزی نمی‎شود، اما کرامت زنان را پایین می‎کشد. ✅ به خداوند که خالق ما و سازنده عالم هستی است، کنیم. 🎙استاد ماندگاری @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷در کشور لائیک ترکیه، اینترنت در اینترنت کودک، خانواده و آزاد (با امکان دسترسی به محتوای غیراخلاقی) ارائه می‌گردد؛ یعنی مردم بین اینترنت پاک و اینترنت کثیف، دارند. اما در جمهوری اسلامی از کاربر ۶ ساله تا ۶۰ ساله همگی از استفاده می‌کنند❗️ 🔶به بیان دیگر، مسئولان جمهوری اسلامی، مردم را برای بهره‌مندی از مزایای اینترنت، به استفاده از اینترنت کثیف با فحشا کرده‌اند. 🔷این وضعیت خلاف فرمایشات صریح است. امام سلف رسانه را به دو دسته با فحشا و بدون فحشا تقسیم کرده، اولی را حرام و دومی را حلال می‌دانست. 🔶امام خلف هم بارها بر فضای مجازی نهیب زده و اینترنت کثیف موجود را به که بین مردم رها شده تشبیه کرد. ✍️محمد کرباسی @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
✅بزرگ‌ترین درس ماه رمضان، است. 🌿اولین و مهم‌ترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود، با نظر نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنی و دقت ببیند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد. ✅این از عهده‌ی خود ما برمی‌آید و این تکلیفی بر دوش ماست. ⚠️كسانى كه در جامعه دچار مى‌شوند -فساد مالى، فساد اخلاقى، فساد سياسى و...- هم خودشان را تباه مى‌كنند، هم به مردم مى‌زنند. 🌿عامل اصلىِ آن همين است كه انسان در مقابل حدود و ، احساس تنگىِ جا كند؛ بخواهد هر مانعى را از سر راه خود بردارد. وقتى انسان خداى نكرده به اين حالت دچار شد، ديگر هيچ حدّى را نمى‌شناسد و اين‌گونه است كه در جامعه به وجود مى‌آيد. ⚜️امام خامنه ای مدظله العالی⚜️ @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
☘️حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است. ✅به تعبیری لطیف‌تر حجاب است و عفاف . 🔺برخی افراد ممکن است داشته باشند؛ ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوسته‌ای و ظاهری بی‌معنا دارند. 🔻از سوی دیگر کسانی هستند که کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم و... خود را سرگرم کرده اند. ⚠️انسان‌هایی چنین، باید در خود، نکته‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن به نام بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد شد. 👇مطالعه بیشتر در http://sudabeh-gh.blogfa.com/post/12 🌷شهید آوینی کارگردان و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی، روز بیستم فروردین ۱۳۷۲، در منطقه فکه، در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند "شهری در آسمان"، بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق، به رسید. @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن‌های علمی الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔅ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔅 سلسله کرسی های آزاد اندیشی 💠 سی شب؛ سی آیه 💠 🎙نشست هفتم با حضور: دکتر سیده زاهره میرجعفری مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر مطالعات تطبیقی خانواده و دکتری مطالعات زنان موضوع ارائه با محوریت از آیه ۳۱ سوره نور: 💎"حدود عفاف و حجاب در مردان و زنان" زمان برنامه 📆 شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ 🕰 ساعت ٢١:٠٠ الی ۲۱:۳۰ محل برگزاری: 🖥 وبینار انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 🌐http://vroom.um.ac.ir/saftis @umefafgaraei
زیست عفیفانه32 محبت الهی و عفاف‌گرایی-زیارت اولیای الهی و عفاف‌گرایی.mp3
28.59M
سلسله مباحث 32. محبت الهی و عفاف‌گرایی / زیارت اولیای الهی و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔰اولین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 17 فروردین ساعت 16:30 🎧 به‎صورت وبینار و همچنین ، با مشارکت اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل دینی و فرهنگی اجتماعی، برگزار شد. ❇️ دکتر سعیدی رضوانی در این نشست، به تحلیل واکنش دانشجویان دانشکده مهندسی، نسبت به امر پرداختند. 🔷در گروه دانشجویی یادشده، در خلال مباحث مربوط به حضوری شدن کلاس‎ها و امتحانات، یکی از دانشجویان ممتاز که از اعتقادات مذهبی نیز برخوردار بوده است، نقدی را بر (براساس تصویر پروفایل) یکی از خانم‎های دانشجو وارد می‌کند و این موضوع، زمینه ورود دیگر دانشجویان را نیز به وجود می آورد و بعد از گذشت 8 ساعت در گروه، بحث فروکش می‌کند. حدود 200 نفر، در این گروه حدود 800 نفره در طول این 8 ساعت، برخط بودند. محتواهای ارائه شده (اعم از متن و تصویر و گیف) از سوی 32 نفر که به بحث ورود کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷داده ها طی سه مرحله طبقه بندی و در نهایت در دسته ای به نام قرار گرفتند و درواقع رفتارهای دانشجویان در این گروه دانشجویی، به گونه ای رقم خورد که نه تنها تقبیح نشد، بلکه فرد منتقد، مجبور به پاک کردن پیامهای خود شد. دو دسته اول و دوم تجزیه و تحلیل ها به شرح زیر می‎باشد: 1️⃣نیش تلخ 🔺شامل تحقیر و تمسخر، توهین، فحش و ناسزا، اتهام تجسس، اتهام به بیماری جنسی، زیر سؤال بردن سلامت روان، اتهام به دورویی، تهدید و تأیید و دعوت به توهین. 2️⃣خانه عنکبوت 🔺شامل متحجر پنداشتن و به سخره گرفتن اعتقادات، اباحه‌گری، شخصی دانستن دین، عادی بودن بدحجابی و برداشت متفاوت از حجاب. 3️⃣شمع خاموش 🔺شامل جری شدن فرد بد‎حجاب و پاک کردن پیام‎ها و عقب‎نشینی. 4️⃣سم سکوت 🔺شامل حمایت حداقلی از اسلام نه فرد منتقد و بی‎تفاوتی اعضای برخط نسبت به رفتارهای غیرمؤدبانه اکثریت مطلق مشارکت کنندگان. ☘️دکتر سعیدی رضوانی در انتهای بحث، به بُعد و در بین افراد جامعه بیشتر پرداختند. 📌ایشان مردم را «آینده زیستِ جنسی ایرانیان» به آحاد مردمِ مسلمان و غیرمسلمان! عنوان نمودند. ☘️آقایان دکتر غفاری و دکتر اصغری نکاح نیز، به عنوان اعضای حاضر در سالن دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، از ابعاد روانشناسی و تعلیم و تربیت، به ارائه نظرات تکمیلی پرداختند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/dtWMinQ2Rj2c4py @umefafgaraei
🔥حقیقت بدحجابی🔥 🔴 شیخ رجبعلی‌ خیاط و مشاهده زنی بدحجاب و آتشین!🔥 🔹نکوگویان (فرزند شیخ رجبعلی خیاط): پدرم با چشم برزخی چیزهایی می‌دید که دیگران نمی‌دیدند. یکی از دوستان پدرم می‌گفت: یک روز با جناب شیخ به جایی می‌رفتیم، یکدفعه من دیدم جناب شیخ با تعجب و حیرت به زنی که موی بلند و لباس شیکی داشت نگاه می‌کند! از ذهنم گذشت که جناب شیخ به ما می‌گوید چشمتان را از نامحرم برگردانید و حالا خودش اینطور نگاه می‌کند! فهمید! گفت: تو هم می‌خواهی ببینی که من چه می‌بینم! ببین! من نگاه کردم دیدم همین طور از بدن آن زن، مثل سرب گداخته، آتش و سرب مذاب به زمین می‌ریزد! و آتش او به کسانیکه چشم‌هایشان به دنبال اوست سرایت می‌کند! 🔸جناب شیخ گفت: این زن راه می‌رود ... و مردم را همین طور با خودش به آتش جهنم می‌برد!👇 https://rasekhoon.net/news/show/219656/ شیخ عارف، زاهد و مرد خدا راهی بازار شد آن با صفا همرهش شد یک مریدی با سرور می‌نمود افعال نیکان را مرور ناگهان دیدش که شیخ با مرام محو دیدار بتی شد بی کلام یک زن بدپوشش و انگشت‌نما با تجرّی رفته است جنگ خدا با تعجب کار شیخش را بدید بدگمانی در سر او شد پدید محو نامحرم شده مرد خدا ؟! این سوال آمد به ذهنش که چرا ؟! شیخ شد آگاه از افکار او خنده کرد بر فکر و بر پندار او گفت ای یار از نگاه من ببین بدگمانی را ز ذهن خود بچین با کراهت گوش کرد حرف مراد لحظه‌ای چشمش به سوی او فتاد دید آن زن را میان یک عذاب شعله‌ها و آتش و جسمی مذاب شعله‌ها سر می‌کشد تا آسمان کوهی از آتش شده گویا روان چشم نامحرم که می‌اُفتد به آن متصل می‌گردد این آتش بدان می‌زند آتش به جسم خشک و تر هر که از شهوت کند او را نظر ناله‌ای زد آن مرید بد گمان گفت چشم برزخی را وا ستان مرد حق را چشم و دیدی دیگر است کشف اسرار از عفافش در سر است شعر از: عبدالله ابراهیمی مصرع آخر اشاره دارد به اینکه شیخ رجبعلی خیاط، کرامت کشف و شهود را از عفاف‌گرایی به دست آورد! @efaf_amin
🔰 اگر فردی به قصد لذت به چهره مکشوفه یک زن نگاه کند و یا به صوت و لحن زنانه او گوش دهد، عمل او مشمول تجاوز است 🔸 آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در جلسه تفسیر سوره نور : 🔹دامنه تجاوز جنسی بسیار فراتر از محدوده ای است که امروزه مورد تلقی عموم مردم است. مبتنی بر کلام نورانی وحی در قرآن کریم، لذت جویی اساس بی عفتی است. 🔸️ بر این اساس، فراتر از مبادرت به آمیزش حتی اگر فردی به قصد لذت جویی به چهره مکشوفه یک زن نگاه کند و یا به صوت و لحن زنانه او گوش فرا دهد، عمل او مشمول تجاوز است. 🔸️ در مفهوم رعایت حجاب و پوشش در افراد، متاسفانه امروزه نگرش عمده جامعه بلافاصله به سمت حفظ حجاب در جامعه متمرکز می شود درحالی که افزون بر جامعه، افراد حتی در خانه خود نیز باید مقید و ملتزم به حیا و عفت باشند و به طور مثال، این مصداق کامل بی حیایی است که زن و شوهر حریم شخصی خود را در پیشگاه فرزندان نادیده می گیرند. 🔹کانال اخبار عفاف و حجاب کشور eitaa.com/goharshad1_ir