eitaa logo
عفاف گرایی
464 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
67 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲ مفاهیم فرهنگیِ دولت‌ها: اعتدال 🖊مهدی جمشیدی ۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولت‌هایی هستند که در دهه‌های گذشته، سیاست‌های فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولت‌ها، ضربه‌های جبران‌ناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمال‌ها و انحراف‌های دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورت‌بندی شد. ازاین‌رو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشه‌ها و سرچشمه‌های چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمی‌رفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او می‌خواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورت‌بندی کند و این منطق را در همۀ زمینه‌های حکمرانی به کار گرفت. افزون بر این‌که فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عمل‌گراییِ» دیرینه‌اش سبب شده بود که ارزش‌ها در منطق او، صوری و بی‌خاصیّت و تزیینی باشند. او به‌راستی، یک روحانی عمل‌گرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی به‌شدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» می‌اندیشید و رفتار می‌کرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، می‌کوشید در میانه بنشیند و از خود، چهره‌ای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد، نسازد. ۲. اسلام‌شناسیِ هاشمی‌رفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین می‌کردند. او همه‌چیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع می‌داد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر می‌کرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیین‌کننده است و هیچ امری نباید به گونه‌ای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزش‌ها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزش‌ها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخش‌های مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح ‌دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزش‌ها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عمل‌گراییِ موقعیّت‌زده بود که ارزش‌ها را برای تداوم قدرت، می‌فرسود و به حاشیه می‌راند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همه‌چیز، دو حد افراط و تفریط تعیین می‌کرد و آن‌گاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر می‌گرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی می‌کرد. به‌این‌ترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی می‌کرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود می‌کرد. این در حالی بود که «حد وسط»‌های او، دلخواهانه و سلیقه‌ای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بین‌الاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاح‌طلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی می‌خواست در حوزۀ فرهنگ رخ می‌داد، نتیجۀ مستقیم آن، رقم‌خوردن ترمیدور فرهنگی بود. ۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمی‌رفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌آمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمی‌رفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسأله‌ها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیه‌ای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمی‌رفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکرات‌ها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااین‌حال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز این‌که بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عمل‌گرایانه و شبه‌لیبرالی این دو دولت، اشرافی‌گری آنها و مفاسدی که در درون‌شان شکل گرفت، خسارت‌های فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینی‌ها و فاصله‌ها و گسست‌های متعدّدی آفرید. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔹درسنامه عفاف، ص399 ✍️ در پژوهشی که از سوی شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، تحت عنوان «علل و عوامل عدم ازدواج پسران» انجام گرفت، 87 درصد دانشجویان پسر، پوششِ نامناسب دختران را از دلایل بی‌میلی به ازدواج عنوان کرده‌اند. (روزنامه قدس، 91/4/6، صفحه آخر) ♦️از این پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که بدحجابی و بی‌حجابی سبب کاهش آمار ازدواج می‌شود! و کاهش آمار ازدواج همراه با وجود احساسات عاطفی و نیاز جنسی، عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت! در جامعه‌ای که آمار ازدواج کاهش بیابد آیا خیانتهای زناشویی و نزاع و درگیری و فروپاشی خانواده‌ها بیشتر نمی‌شود؟! آیا آمار جرایم جنسی و از جمله آمار گناه ننگین زنا رو به افزایش نخواهد رفت؟! آیا آمار زندگی در زیر یک سقف -بدون عقد شرعی- و همباشی و ازدواج سفید که در واقع همان گناه ننگین زناکاری است بیشتر نخواهد شد؟! 🔸و البته گناه ننگین زنا نیز تبعات بسیار منفی دنیوی و اخروی در پی دارد که در روایات اسلامی به آنها اشاره شده است. ر.ک: درسنامه عفاف، ص332 الی 339 @efaf_amin
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣 دومین نشست در سال 1403 💬 با عنوان: «ایده ورزی در خصوص نحوۀ مواجهه با انقلاب جنسی» 👥 گعده اعضای محترم جلسه 🔔 🏢 مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎ تربیتی و روانشناسی، طبقه دوم، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 پیوند اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 28 شهریور، ساعت 16 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
هدایت شده از 🌼عفاف و حجاب🌸
💢در مزاحمت های خیابانی ،خانم ها مقصر هستند! 🔹در یکی از روزنامه های اطلاعات زمان مطلبی در مورد و اذیت دختران توسط پسران آمده است و علت رو به نوع دخترها مرتبط دانسته است. 🔹نویسنده که خانم نیز می باشد در این مقاله مثالی ذکر می کنند که اگر کسی روی بدن خود شیره بمالد نمی تواند انتظار اذیت شدن توسط مگس ها و زنبورها رو نداشته باشد و چنین نتیجه گرفته است که نوع بدِ پوشش دختران، علت آزار و اذیت آنها می‌باشد. این مطلب را اگر امروز کسی بگوید می‌شود متحجر اما....👀 📓روزنامه اطلاعات، ۳ اردیبهشت ۵۶ https://eitaa.com/Chastity/4755
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم خطاب به پزشکیان: جناب آقای دکتر پزشکیان! 🔹از شما به عنوان رییس جمهور کشور اسلامی ایران که سوگند به قرآن خورده اید که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشید انتظار می رفت که در برابر این زن حرمت شکن و قانون شکن این گونه منفعل نباشید! 🔹این زن اولا به صورت آزاد بی حجاب می چرخد و استوری هم می زند و با مجری برنامه شما کنار آسانسور عکس یادگاری می گیرد و بعد از کوچه پس کوچه‌های شهر سخن می گوید به گونه ای که گشت ارشاد همه خیابان ها و کوچه ها را گرفته است و شهر حکومت نظامی است!! آقای پزشکیان! 🔹اگر در خیابان های تهران عبور کنید حتی یک مورد هم گشت ارشاد نمی بینید. واقعا شما که دایما از امیر المومنین دم می زنید و نهج‌البلاغه می خوانید و قسم خورده اید که پاسدار مذهب رسمی کشور باشید هیچ تکلیفی نسبت به پدیده بی حجابی و شکستن حکم خدا و قرآن ندارید ؟! 🔹آیا در نهج‌البلاغه نوشته شده که زن می تواند تمام آرایش و بی حجاب و نیمه عریان در خیابان رفت و آمد کند و جوانان را به ورطه فساد بکشاند و هیچ کس نباید حق تذکر به او داشته باشد،نه دولت و نه مردم و نه پلیس ؟! 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از ﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عاقبت جلودار شدن در گناهان🔸 قرآن به یهودی‌های زمان پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید: «لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ». یهودی‌ها ! شما که در این عصر هستید، اولین کافر به اسلام نشوید. زیرا اگر شما کافر شدید، نسل‌های بعدی از شما یاد می‌گیرند و می‌گویند اجدادمان اگر یک حقّانیتی در اسلام دیده بودند، ایمان می‌آوردند. لذا شما در گناه همه‌شان شریک می‌شوید. آن یهودی‌های اولی که کافر شدند، الآن در گناه تمام یهودی‌هایی فعلی شریک هستند. در جامعه، بعضی‌ها در کار‌های بد، و پیشرو می‌شوند؛ مثلاً در مسئلۀ ، ابتدا خانواده‌های عده‌ای که دین و دیانت درستی نداشتند چادر‌شان را برداشتند، بعد دیگران از آن‌ها یاد گرفتند و الآن می‌بینید که چطور شده است. آن زنی که اول بی‌حجاب شد، تمام زن‌های بی‌حجاب هرچه گناه بکنند، یک قسمتی‌اش هم در نامۀ عمل او می‌رود. از هر خانواده‌ای، هر کسی که اول بد شد، بقیه فامیل هم که بد می‌شوند در نامۀ او می‌نویسند. کسی که جلودار در سنت سیئه می‌شود، در گناه بقیه هم شریک است. در خوبی‌ها هم همینطور است، اولین کسی که در یک آبادی کار خیر انجام بدهد و بعد دیگران یاد بگیرند، در ثواب عملِ همۀ آنها شریک است. ┄┅═✧✺💠✺✧═┅┄ @noor133Qoran
هدایت شده از تک تیرانداز🎯
🔺تودهنی خدا به انقلابی ها به جمع تک تیر اندازها واردشو👇🎯 https://eitaa.com/joinchat/3710910627Cf894dc12a8
هدایت شده از تک تیرانداز🎯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قابل توجه دختردارها اعتراض امام رضا علیه‌السلام به پدری که دختر ۸ساله‌ی بی‌حجاب خودش رو به مجلس نامحرم‌ها آورد‼️ 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72 ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
نامه به مدیر محترم حوزه‌های علمیه آیت الله اعرافی برای به میدان آمدن حوزه با طرح آموزشی.pdf
378.7K
📣 مسئله عفاف‌ و حجاب و نقش حوزه علمیه در این‌میان 🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی برای گسترش فرهنگ عفاف، در مصوبات 427 و 820 برای 32 نهاد حاکمیتی 351 وظیفه مقرر کرده است. یکی از این نهادها، حوزه علمیه می‌باشد که در واقع موتور محرکه سایر نهادها است. اگر حوزه علمیه با تمام ظرفیت به‌میدان بیاید سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز خواه‌ناخواه به‌میدان خواهند آمد و در غیر این‌صورت اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و این آسیب بزرگ مرتفع نخواهد گشت. آری وضعیت کنونی نگران‌کننده گسترش بی‌عفتی، جای گلایه از همه مسئولان را دارد لیکن در این‌میان، بیشترین گلایه از قویترین نهاد تأثیرگذار خارج از مجموعه دولت است و آن "حوزه علمیه" می‌باشد که رسماً خود را متولی تربیت جنسی افراد جامعه نمی‌داند و حال اینکه امام راحل (ره) در وصیت‌نامه‌اش فرموده: «اسلام مکتبی است که بر خلاف مکتبهای غیر توحیدی، در تمام شؤون فردی، اجتماعی، مادی، معنوی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد و از ذکر هیچ نکته، ولو بسیار ناچیز که در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد، فروگذار ننموده است» اینکه امام راحل (ره) فرموده: «و لو بسیار ناچیز در تربیت انسان» بی‌شک «تربیت جنسی انسان» را هم شامل می‌شود که باید آن را از درون متون دینی بیرون کشید و به مخاطبان عرضه کرد. ما معتقدیم نسخه بی‌بدیل مدیریت غریزه جنسی در انحصار حوزه‌های علمیه است و تا زمانی که حوزه‌ علمیه رسماً قدم در این عرصه نگذارد و نور عفاف و تربیت جنسی اسلامی را از قرآن و عترت (ع) أخذ نکند و به‌جامعه نتاباند مشکلات جنسی جامعه بشری هرگز برطرف نمی‌شود. @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(64) درسنامه عفاف، ص181 ♦️فايده‌هاي عفت بینایی(4) 6ـ همراهی با فرشتگان رعایت تقوای اِلاهی و دستورات دینی، فواید فراوان در پی دارد؛ از جمله اینکه روح انسان را متعالی می‌کند و او را هم‌ردیف و همراه فرشتگان می‌گرداند. و بی‌شک رعایت عفت بینایی یکی از همان دستورات است. چنان‌که امام صادق می‌فرماید: مَن نَظَرَ إلي إمرَأةٍ فَرَفَعَ بِصَرَهُ إلي السَّماء أو غَمَّضَ بَصَرَهُ لَم يَرتَدَّ إلَيهِ بَصَرُهُ، حَتّي يُزَوِّجَهُ اللهُ مِن الحُورِ العِينِ. هركه نگاهش به زني بيفتد و چشم خود را به طرف آسمان كند يا آن را برهم نهد، هنوز چشم برهم نزده، خداوند از حُور العين به ازدواج او درآورد. آري از ديدگاه مكتب روانشناسي اسلام، آدمي با چشم‌پوشي از يك نگاه حرام، به اندازه‌اي روحش اوج مي‌گيرد كه شايستگي مصاحبت و همراهي با فرشتگان را مي‌يابد. 7ـ ايمن ماندن خانواده و بستگان هركه عفت ديدگانش را پاس بدارد خانواده و بستگانش نيز از نگاه‌هاي آلوده ديگران در امان مي‌مانند. چرا كه از هر دست بدهي، با همان دست پس مي‌گيري. «إن تَدِينُ تُدان». و بي‌شك هر كسی پژواك رفتارهاي خود را دريافت مي‌دارد. اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(65) درسنامه عفاف، ص184 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(1) چشم‌چراني و نگاه‌هاي حرام و تحريك‌كننده، زيان‌هاي فراواني در پي دارد كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود و سپس توضیح مختصر آن تقدیم می‌گردد: 1ـ آشفتگي رواني و افسردگی 2ـ زمينه‌ساز عشق‌هاي شيطاني 3ـ قتل و خودكشي 4ـ تير و دام شيطان گشتن 5ـ ايمن نماندن خانواده و بستگان 6ـ پُر شدن چشم‌ها از آتش 7ـ به خطر افتادن سلامت نسل 8ـ بي‌ميلي به همسر، نزاع، طلاق و جدايي 9ـ عدم قبولی روزه 10ـ از دست ‌دادن ايمان 1ـ آشفتگي رواني و افسردگی نگاه به نامحرم و نگاه به هر آنچه كه غريزه جنسي را تحريك كند، يكي از عوامل آشفتگي رواني است كه آسايش و آرامش را مي‌ربايد و آدمي را گرفتار اندوه و افسوس مي‌كند. چنان‌که اميرمؤمنان علیه‌السلام در اين باره مي‌فرمايد: مَنْ تَتابَعَتْ لَحَظاتُهُ دامَتْ حَسَراتُهُ كسي كه نگاه‌هايش پياپي باشد حسرت‌هايش بپايد. و در حديثي ديگر مي‌فرمايد: مَنْ أطْلَقَ طَرْفَهُ كَثُرَ أسَفُهُ هر كه عنان چشم خود را رها كند، اندوهش بسيار شود. امام صادق‌ علیه‌السلام نيز مي‌فرمايد: كَمْ مِنْ نَظْرَةٍ أورَثَت ‌‌‌حَسْرَةً طَوِيلَةً اي بسا نگاهي كه حسرتي طولاني به‌بار آورده است. افزایش حسرت‌ها نیز ممکن است اندک اندک فرد را گرفتار بیماری افسردگی کند و افسردگی نوعی اختلال روانی است که فرد را از هر اقدام و تصمیم باز می‌دارد و نسبت به همه چیز بی‌تفاوت می‌کند. چنین فردی از چیزهایی رنج می‌برد که نمی‌تواند منشأ آن را بشناسد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin