هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♨️ ریک وایلز ؛ مجری تلویزیون و صاحب نظر آمریکایی :
🔹چرا باید سیاسیون آمریکایی به دختران کوچک تجاوز کنند؟ / خدا باید آمریکا را به خاطر کارهایی که ما کردیم نابود کند !!
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
هدایت شده از تک تیرانداز انقلاب💥
🔷 بزرگترین بسیجی عصر حاضر: خدا مرا با بسیجیانم محشور کند!
❗️ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه میخورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیام!
💬 امام خمینی (ره)؛ 02 آذر 1367
نقطهزنی در فضای مجازی با کانال
تک تیرانداز انقلاب👇
💥@enghelab_sniper
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب و بصیرتی
🔰 رابطه اذیت و آزار زنان غربی با تغییر فصلها!
پوشش زنان غــــربی در فصــــل تابستان
و زمستان رابطه مستقیمی با میزان آزار
و اذیت زنان دارد ...
✍🏻 | تحلیل: دکتر میرزایی / ساکن انگلیس
🔎 مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology
🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
@goharshad1_ir
هدایت شده از تجمع مردمی
🔴 فراخوان کشوری تجمع مردمی مقابل مجلس شورای اسلامی جهت مقابله با ترک فعل مسئولین در #اجرای_قانون_حجاب 📣
#️⃣ #بازنشر 🔄
📜 هدف: استیضاح مسئولان متخلف نهادهای متولی حجاب، ابلاغ مصوبه حجاب تایید شده شورای نگهبان
«قانون حمايت از خانواده از طريق ترويج فرهنگ عفاف و حجاب»
📌 در تجمع قانونی و شرعی امت حزب الله شرکت کنید.
🔸 زمان: چهارشنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ 🕑
🔹 مکان: تهران، خیابان مجاهدین اسلام، مقابل درب ۴ مجلس شورای اسلامی 🏢
📎 https://nshn.ir/7bvgZCGxuHtI 🔎
⏳ رئیس مجلس باید مصوبه تایید شده شورای نگهبان را به رئیس جمهور ابلاغ کند.
✔️ مجلس باید بر ترک فعل نهادهای متولی حجاب نظارت و مسئولان متخلف را استیضاح کند.
🎯 برخورد بازدارنده قانونی با بیحجابی به عنوان حرام علنی و جرم مشهود در انظار عمومی و عدم ارائه خدمات به افراد بیحجاب بر اساس قانون و شرع
🌐 مردم سراسر کشور جهت حضور در این تجمع، آتش به اختیار پس از هماهنگی با روابط عمومی مردمی، به سمت تهران حرکت کنند.
🆔 @Mardomi_Pr 💬
🚨 با حضور خود در تجمع مردمی به مسئولان نشان دهید که ملت ایران مخالف بیحجابی هستند و اجازه نخواهند داد که پرچم نفوذ فرهنگی دشمن در کشور برافراشته شود.
📝 این تجمع در چارچوب قانون و شرع میباشد و از هرگونه اقدام غیرقانونی جلوگیری خواهیم کرد.
📌 هر نفر یک #رسانه برای #انتشار_حداکثری این فراخوان سراسری تجمع مردمی 📢
#️⃣ #نشر_حداکثری 🔄
🔖 به پویش مردمی مطالبهگری جلوگیری از استحاله نظام با برچسبهای زیر بپیوندید. 🗃
#️⃣ #احیای_کمیته_انقلاب ✅
#️⃣ #اجرای_قانون_حجاب ✅
🔔 کانال #تجمع_مردمی 🔔
🆔 @Tajamo_Mardomi 🔎
هدایت شده از بیداری ملت
❌واکنش حجتالاسلام تراشیون (کارشناس امورخانواده) به شبکه نمایش خانگی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
بسم الله الغیور
قسمت(108) درسنامه عفاف، ص243
♦️زيانهاي موسيقي از دیدگاه روایات اسلامی
3ـ مصيبتهاي بسيار بزرگ
هيچ اتفاقي در اين جهان رخ نميدهد و هيچ مصيبت بزرگي بر انسان فرود نميآيد جز اينكه علل و عواملي دارد. از ديدگاه اسلام يكي از عوامل نزول مصيبتهاي بسيار بزرگ، موسيقي و آوازهخواني است. چنانكه امام صادق (ع) ميفرمايد:
بَيْتُ الغِناءِ بَيْتٌ لا تُؤمَنُ فيهِ الْفَجِيعَةُ...
خانهاي كه در آن موسيقي و آوازهخواني باشد از مصيبتهاي بسيار بزرگ در امان نميباشد.
4 ـ قساوت قلب
قساوت قلب و سنگدلي نوعي بيماري رواني است كه زمينه بسياري از جنايتها را فراهم ميكند. از ديدگاه روانشناسي اسلامي يكي از عوامل رشد اين بيماري، موسيقي و آوازهخواني ميباشد. چنانكه رسول خدا (ص) فرموه است:
ثَلاثٌ يُقْسِينَ الْقَلْبَ: استماعُ اللَّهْوِ و طَلَبُ الصَّيد، وَ إتيانُ بابِ السُّلطانِ
سه چيز قساوت قلب ميآورد و دل را سخت ميگرداند: 1ـ گوش فرا دادن به لهو (موسيقي و آوازهخواني) 2ـ شكار 3ـ رفت و آمد بهدرگاه پادشاه.
5 ـ نـفـاق
نفاق و دو چهرهگي نيز از ديدگاه روانشناسي اسلام يكي از بيماريهاي سخت رواني ميباشد كه هممرز با كفر و بيديني است. برخي از رفتارها و كردارها سبب رويش و تشديد اين بيماري ميشود كه موسيقي و آوازهخواني يكي از آنها است. چنانكه رسول خدا (ص) ميفرمايد:
اَلغِناءُ يُنْبِتُ النِّفاقَ في القَلْبِ
موسيقي و آوازهخواني، نفاق در دل ميروياند.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(109) درسنامه عفاف، ص244
♦️زيانهاي موسيقي از دیدگاه روایات اسلامی
6ـ محروميت از معاشرت با مؤمنان
از آنجا كه انسان موجودي اجتماعي است، هم از جنبه مادي و تجارت و معاملات، و هم از جنبه رواني و عاطفي، نياز به ارتباط و معاشرت با ديگران دارد و در اين ميان، معامله و معاشرت با افراد باايمان و مذهبي از هر جهت امنتر و بهتر است. ليكن كساني كه با موسيقي اُنس دارند از اين موهبت بزرگ محروم ميگردند. زيرا آنگاه كه از امام صادق (ع) درباره موسيقي و آوازهخواني پرسيده شد حضرت فرمود:
يُسئلَ عن الغناء وَ اَنا حاضِرٌ فَقالَ: لاتَدْخُلُوا بُيوتاً اللهُ مُعْرِضٌ عَنْ أهْلِها .
به خانهها (و مكانهايي) كه خداوند از اهل آنها روي برگردانده [و آنان را از رحمتش محروم نموده] وارد نشويد [و با آنها معاشرت و معامله و ارتباط نداشته باشيد].
7ـ عامل بيغيرتي
«بيغيرتي» يكي از صفات زشت و بيماريهاي بسيار سخت رواني است كه ناموس آدمي را به منجلاب فساد ميكشاند.
بیگمان عوامل گوناگون در رشد و نمو اين بيماري نقش دارند كه يكي از آنها موسيقي و آوازه خواني است. چنانكه امام صادق (ع) ميفرمايد:
شيطاني وجود دارد كه به آن «قَفَندَر» گفته ميشود، آنگاه كه در خانه مردي چهل روز موسيقي نواخته شود و مردان به آنجا وارد شوند آن شيطان هر يك از اعضاي بدنش را بر اعضاي صاحبخانه مينهد سپس در آن ميدمد، در نتيجه ديگر آن مرد غيرت نميورزد تا جايي كه اگر بر زنانش [و دخترانش] تجاوز شود از خود غيرت نشان نميدهد (و مانع نميشود).
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(110) درسنامه عفاف، ص245
♦️زيانهاي موسيقي از دیدگاه روایات اسلامی
8 ـ عذاب و آتش
پيش از اين اشاره شد كه رفتارها و كردارهاي ما استكه جهان بيپايان بعد از مرگ را ميسازد، نيكيها و عبادتها، نعمتهاي بهشتي را؛ و گناهان، عذابهاي جهنمي را.
از جمله گناهاني كه عذاب و آتشِ آن، آدمي را فرا ميگيرد همين موسيقي و آوازهخواني است. چنانكه رسول خدا (ص) ميفرمايد:
كسي كه تنبور داشته باشد در روز قيامت در حالي كه چهرهاش سياه و در دستش تنبوري از آتش است محشور ميگردد و بر فراز سرش هفتاد هزار فرشته و در دست هر فرشته گُرزي كه بر سر و صورتش ميزنند. و كسي كه اهل موسيقي و آوازهخواني است نيز در حالي كه كور و كر و لال است از قبرش محشور ميشود و زناكار و دارنده ناي و دايره نيز اينچنين محشور ميگردند.
«محمدبن مسلم» ميگويد: از امام باقر (ع) شنيدم كه ميفرمود:
غنا (موسيقي و آوازهخواني) از جمله گناهاني است كه خداوند عزوجل براي آن وعده آتش داده است و اين آيه را تلاوت فرمود:
وَ مِنَ الناس مَن يَشْتَري لَهْوَ الحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَن سَبیلِ اللهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَ يَتَّخِذَها هُزُواً اولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُّهِينٌ
و برخي از مردم، كسانياند كه سخن بيهوده را خريدارند تا بي هيچ دانشي [مردم را) از راه خدا گمراه سازند و راه خدا را به ريشخند گيرند، اينان برايشان عذابي خواركننده خواهد بود.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(111) درسنامه عفاف، ص246
♦️روانشناسي شخصيت نوازندگان
براي شناخت شخصيت افراد، راههاي فراواني وجود دارد. چگونگي گفتار، نوشتار، پوشش، نوع شغل دلخواه و كردار مداوم انسان، همگي شخصيت انسان را ميسازند و درونمايه او را به نمايش ميگذارند.
البته هر مكتب روانشناسي بر اساس نوع نگرش به هستي و آفرينش، ديدگاهش در اين موارد متفاوت است. بهعنوان نمونه از ديدگاه مكتب جامعنگر اسلام، نوازندگان آهنگهاي مبتذل، افرادي پست و فرومايه هستند. زيرا وقتي از امام صادق (ع) درباره افراد پست و فرومايه پرسيده شد؟ حضرت فرمود: آنانكه شراب مينوشند و تنبور مينوازند.
أنَّه سُئِلَ عَن السَّفَلَه؟ فقالَ: مَنْ يَشْرِبُ الخَمْرَ و يَضْرِبُ بِِالطَّنبُور
«ماهاتما گاندی» متفکر و رهبر استقلال هند، در سرگذشت زندگی خود مینویسد:
برای اینکه با موسیقی غربی آشنا شوم، فکر کردم یاد بگیرم ... روزی با خود گفتم مرد حسابی، چطور رقص و موسیقی میتواند تو را جِنتِلمَن(آقا) سازد؟! تو که شاگردی باید درس بخوانی، بایستی کاری کنی که شایستگی وکالت در دادگاه را داشته باشی و خدمتگذار مردم بشوی، اگر از حیث اخلاق، مرد شایستهای بشوی، مردی! ... شخصاً نزد معلم موسیقی رفتم و پس از ذکر دلایل خویش خواهش کردم ویولن را به هر قیمت که میشود برایم بفروشد، اتفاقاً پس از ذکر دلایل خود، معلم موسیقی از اینکه به حقیقت پی برده و درک کردهام براه غلط میروم، شاد شد و مرا به ادامه تحصیل و تغییر کامل برنامه زندگی تشویق کرد و بهنظرم این حماقت و نادانی سه چهار ماه طول کشیده بود.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(112) درسنامه عفاف، ص247
♦️گرفتاريهاي جسمي و رواني نوازندگان
تحقيق و بررسي در زندگي نوازندگان و موسيقيدانان نشان ميدهد كه آنان در دوران عمر خويش به تدريج دچار انواع بيماريهاي جسمي و رواني شدهاند. برخي در اين راه حواس بينايي و شنوايي خود را از دست دادهاند و برخي ديگر فلج و ناتوان گشته و عدهاي به هنگام نواختن موسيقي، درجه فشار خونشان بالا رفته، دچار سكته ناگهاني شدهاند. گروهي نيز به بيحوصلگي و ناراحتيهاي عصبي گرفتار آمدهاند و برخي شعور خود را از دست داده و به ديار جنون و ديوانگي رهسپار گرديدهاند. و اينها خود بهترين مدرك است كه ثابت ميكند موسيقي تا چه اندازه براي سلامتي جسم و روان زيانبار است.
«بِتهُووِن» يكي از همان موسيقيدانان و نوازندگان بسيار مشهور ميباشد كه به بدبختيهاي فراوان گرفتار گرديده است. دكتر «واوروخ» پزشك معالج بتهوون ميگويد:
وقتي سنش از 30 سال گذشت، درد بواسير گريبانش را گرفت و همهمه و صداهايي عصبانيكننده در هر دو گوشش به پيچيدن افتاد. متعاقب آن قدرت شنوايياش كاسته شد و با وجودي كه بهطور مرتب زمانهايي را كه گاه به چند ماه هم ميرسيد بدون دردسر و مزاحمت ميگذراند، اين ناتواني سرانجام به ناشنوايي كامل وي انجاميد و كاربرد تمام امكانات پزشكي بياثر ماند.
در همان زمان بود كه بتهوون مشاهده كرد از دستگاه گوارشش در زحمت است. بهدنبال كم اشتهايياش، سوءهاضمه، آروغزدنهاي عذابآور، يبوست متناوبِ دير علاج, و اسهالهاي پيدرپي ظاهر گشت…».
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(113) درسنامه عفاف، ص249
♦️زيانهاي موسيقي از ديدگاه متخصّصان اعصاب و روان
بر اساس تحقيقات متخصصان اعصاب و روان، بخش قابل توجهاي از بيماريهاي روحي و رواني از موسيقي نشأت ميگيرد. دكتر «حسين صائبي» داراي دانشنامه دكترا از دانشگاه پاريس ميگويد:
كساني كه براي تسكين اعصاب و آرامش روان خود، به دامن موسيقي چنگ ميزنند و هر دَم رشتههاي ظريف عصبي را با امواج نامأنوس آشنا ميسازند سرانجام دچار اضطراب و تشنج تحريكات رواني و عوارض بيشمار ديگري شده، غالباً مجبور ميشوند با استعمال موادمخدّر، اعصاب خود را آرام و براي هميشه مسموم نمايند.
دكتر «اصغر رحيمي» طبيب بيماريهاي اعصاب و روان نيز ميگويد:
بايد اذعان كرد، بشر در قرن اخير به علّت اينكه خود را به بعضي برنامههاي افراطي و مضرّ تمدن غلط آلوده ساخته، خواهينخواهي گرفتار تزلزلِ خاطر و اضطرابات روحي بيشتري شده كه اين ناراحتيها به سرعت شگفتانگيزي او را بهسوي بيماريهاي روحي و عصبي سوق داده است و طبق آماري كه از جرايد و مجلّات كثيرالانتشار و كتب علمي و رواني بدست آمده روزبهروز مبتلايان به بيماريهاي رواني زياد ميشوند و با مراجعه به مداركي كه در دست است علل بيماريهاي رواني بسيار ميباشد كه از جمله علل زير را بايد نام برد: توارث، محيط خانواده، محيط اجتماع، نواقص تعليم و تربيت، مسئلة غريزه جنسي، كتب و مجلات عشقي و گمراهكننده، عشق، نظربازي(چشمچراني)، افراط در خودسازي و خودنمايي زنان، ... و يكي از موارد حساس آن موسيقي كلاسيك و از آن مهمتر موسيقي جاز است.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(114) درسنامه عفاف، ص253
♦️موسيقي از ديدگاه فلسفي و رواني
از باب مقدمه لازم است يادآور شويم كه روانشناسي يكي از شاخههاي فلسفه است و اساس و پايه مكتبهاي روانشناسي بر مكاتب فلسفي بنا شده است بهطوريكه هر مكتب فلسفي، مكتب روانشناسي ويژهاي را پديد ميآورد زيرا نوع نگرش به هستي و جهان آفرينش و انسان است كه مسير حركت روانشناسان را تعيين ميكند و به آنها خط و جهت ميدهد.
برهمين اساس علّامه «محمدتقي جعفري» كه يكي از فيلسوفان مكتب جامعنگر اسلام است در کتاب «موسیقی از دیدگاه فلسفي و رواني» ميگويد:
هيچ صاحبنظري و متفكّري كه خود را در اين زندگاني مسئول ميداند، نبايد بدون تأمل و دقت و با مقداري دلايل توجيهي تكليف «نفس» يا «روح» انساني را با پديده موسيقي يكسره نمايد.
حتي اگر بر فرض، معلومات و تحقيقات ما در باره موسيقي به حدّي رسيد كه اثبات كرديم موسيقي بر دو نوع تقسيم ميگردد: «مفيد و مشروع» و «غيرمفيد». و منظور از غيرمفيد همان پديده ناسالم است و لهو و لعب و ممنوع ميباشد، با اينحال، حركت انسانها را در مرزِ سهم اين دو نوع با احتياط تلقي كنيم. زيرا جاذبيّت خود موسيقي مقتضي تعدّي و تجاوز از مرز، به داخل منطقه ممنوعه در ذات خود ميباشد». يعني ذات موسيقي بهگونهاي است كه بهخاطر جذّابيّتي كه دارد حتي همان قسم مفيد و مشروع آن، انسان را به منطقه ممنوعه وارد ميكند و بهسوي موسيقي غيرمفيد و نامشروع ميكشاند.
علّامه در جايي ديگر از همين كتاب ميگويد:
مقداري فراوان از موسيقي براي گريز از واقعيات استخدام ميشوند.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(115) درسنامه عفاف، ص254
♦️موسيقيهاي عرفاني و روحاني از ديدگاه علامه جعفري
برخي معتقدند موسيقي اگر آدمي را بهسوي معنويت، جهاد و حماسه سوق بدهد استفاده از آن اشكال ندارد ليكن علامه جعفري حتي موسيقيهاي عرفاني و روحاني را نميپسندد و معتقد است:
موسيقيها حتي روحانيترين آنها با دو حقيقت مزبور (هشياري و اختيار) سازگار نيست و اين اصل را همه ما ميدانيم كه هيچ حركت ناهشيارانه و جبري نميتواند تكاملي باشد، اگرچه با نظر به عوامل گوناگون داراي لذت و جذابيّت بوده باشد. جنبه تخديري موسيقي را نيز ميتوان در نظر گرفت لذا اگر در حال جذبه موسيقي ذكر «اللهاكبر» را به زبان بياوريم، هيجان و تأثر از موسيقي مانع آن خواهد بود كه ما معناي آن ذكر مقدس را بهطور معين و مستقيم درك كنيم و با همه قواي مغزي و رواني متوجه آن باشيم.
بعضي از انواع موسيقي روحاني البته درست است كه تحريك مثبت در درون را به وجود ميآورد و ما را از موجوديت غوطهور در طبيعت و خودخواهي بالاتر ميبرد، ولي هنگامي كه موسيقي تمام ميشود، يك سرازيري حقيقي در خود احساس ميكنيم و ميبينيم كه موسيقي سايهاي از ما براي ما ساخته و آنرا بالا برده بود اكنون شبح مصنوعي از بين رفته و واقعيّات با همان خشونت براي ما نمودار ميشوند. به همين جهت بوده است كه در جنگهاي صدر اسلام كه در حدود هشتاد جنگ و دفاع بوده است نميبينيم كه مسلمانان براي تحريك سربازان خود به موسيقي متوسّل شوند، بلكه آنها شعارهاي واقعي را بهطور دسته جمعي ميگفتند و تحريك ميگشتند...
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از اخبار قدس 🇮🇷
31.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نطق اتشین زهرا شیخی نماینده مجلس:
دیگر چه میخواهند بر سر انقلاب بیاورند؟ #حجاب را به قربانگاه مصلحت اندیشی خود برده اند، مافیاهای خودرو و مسکن و دارو و دلار و طلا را به جان مردم انداخته اند...
دزدان سرگردنه زیادی را در مصادر قدرت قرار داده اند، جریان نفوذ همه جا رخنه کرده، آنها به راحتی بر روی قله ها نشسته و سربازان انقلاب رابه حاشیه برده اند...!!!؟
هرچه ولی جامعه بگوید آنها دقیقا عکس آن را به کرسی می نشانند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 | @Sepah_Qodds | 🇮🇷
هدایت شده از هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
#حوزه_مسئولان ، مهم ترین حوزه در امربمعروف و نهی از منکر _ دیدگاه نائب عام امام زمان ولی فقیه و امام جامعه👆(۷۹/۹/۲۵)
❇️ مراقبت از حجاب ، در درجه اول با مدیران و مراکز حکومتی است
🔻 رهبرحکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سال ۹۸:
⚠️ ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.
حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود. 🇮🇷
#نهضت_روشنگری #نهضت_مطالبه_گری
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر امام خمینی و رهبر انقلاب درمورد #حجاب_اجباری
❌ صحبت های کمتر منتشر شده مقام معظم رهبری در خصوص #کشف_حجاب ها و مشروبات الکلی!!
نشر این ویدئو از واجبات است
💠 #کانال_هنر_تبیین، #زیست_عفیفانه #محض_اطلاع
#نهضت_آگاهسازی_و_مطالبه_گری
@honaretabyin
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب و بصیرتی
🔰 یک خاطره از طرح امر به معروف گروهیِ مؤثر
🔺 دیشب تو یکی از خیابونای مرکز خرید اصفهان بودم که همیشه از نظر بدحجابی زبانزد بود!
🔺یه حرکت بسیار خوب و موثر در مورد امر به معروف و نهی از منکر دیدم که ای کاش در همه ی محلات و شهرها اجرا بشه.
🔺یک تیم امر به معروف همون محله؛ متشکل از خانمهای محجبه از گروه سنی های مختلف از دختر ۱۰ ساله محجبه و خانم های جوان محجبه و خانمای میانسال محجبه و آقایان مذهبی جوان و میانسال به همراه امام جماعت مسجدشون و یک پلیس آقای نیروی انتظامی و یک پلیس خانم نیروی انتظامی که مجموعا حدودا ۱۵ نفری می شدن!
راه افتاده بودن و یکی یکی به مغازه ها میرفتن و اول به فروشنده ها تذکر میدادن که حجابشون رو رعایت کنن و حتی اخطار میدادن که دفعه ی بعد اگه مراجعه کنن و فروشنده بدحجاب باشه، مغازه دار جریمه میشه و مغازه پلمب میشه!
🔺بعد هم به تک تک مشترس های بدحجاب تذکر میدادن که حجابشون رو رعایت کنن!
🔹خیلی جالب بود چون تعداد امر به معروف و نهی از منکر کنندگان زیاد بود میدیدم که بدحجاب ها دیگه جرات فحاشی نداشتن و اکثرشون خودشونو جمع کردن!
🔹و اون معدود افرادی هم که بی ادبی میکردن و میگفتن که شماها برین دزدا رو بگیرین و جمع کنین و...؛ بلافاصله اون اقا و خانم های مومن و محجبه که تیم همراهشون بودن شروع میکردن به پاسخ های مودبانه دادن و این جمله رو مرتب تکرار میکردن که شما هم دارین با بدحجابی قانون رو زیرپا میذارین ! مملکت اسلامی هست و همه موظف به رعایت موازین و قوانین شرعی هستن!
و دیگه اون خانمای بد حجاب چیزی نمی گفتن و اکثرا خودشونو جمع و جور می کردن!
🔺واااااقعا تاثیر رو حس میکردم من که پشت سرشون بودم میدیدم که همه بد حجاب ها شروع کردن به جمع کردن و داخل کردن موهاشون و گرفتن جلوی مانتوهاشون!!!
🔺انشاء الله با این اجرای این طرح جلوی ولنگاری بدحجابها گرفته بشه
🔹کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
eitaa.com/goharshad1_ir
هدایت شده از بیداری ملت
23.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ ضداسرائیلی محمدحسین حدادیان
نماهنگ حماسی «منتصرون» در پی جنایات این روزهای رژیم صهیونسیتی در غزه و لبنان از سوی مرکز موسیقی مأوا با نوای محمدحسین حدادیان منتشر شد.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
❌اعتراض گسترده زنان در شهر تولوز علیه خشونت های جنسی و آزار زنان در فرانسه
🔹به گفته انجمن های حامی زنان در فرانسه در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۷۰۰۰۰ زن قربانی خشونت توسط شریک زندگی خود شده اند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله القاصم الجبارین
📣 قابل توجه فرماندهان محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
♦️رهبر معظم انقلاب فرمودند: بسیجی ایرانی یقین دارد که سرانجام در یک روز، رژیم صهیونیستی را قطعا از بین خواهد برد. (5 آذر 1403)
🔹از همینرو خواهشمند است هرچه زودتر برنامهریزی کنند و این خواسته بسیار شفاف و روشن و آشکار بسیجیان و رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشند و این غدّه سرطانی بدخیم را از صفحه روزگار محو نمایند.
🔥بیتردید هر دقیقه تأخیر در اجابت امر ولی، گناهی بزرگ محسوب میشود. چراکه این تأخیر، عمر رژیم صهیونیستی را تداوم میبخشد و به کشته و مجروح و آواره و بیخانمانگشتنِ بیشتر مردم بیگناه فلسطین و لبنان میانجامد.
🔸نکته دیگر اینکه اگر خدای نکرده حتی یکی از دستاندرکارانِ این امرِ مهم، تعلل کند و یا خسته و کمکار باشد شایسته است هرچه زودتر استعفا دهد و یا برکنار شود.
📣 ما بسیجیان ایرانی، بیصبرانه منتظر فراخوان سپاه پاسداران هستیم؛ هم برای ثبتنام و آموزش و سازماندهی، و هم برای اعزام و انجام عملیات نهایی.
🔹آیت الله حائری شیرازی:
همیشه انبیاء میگفتند حرکت کنید تا خدا به شما مدد کند اما نفسانیها میگویند ابتدا خدا ما را مسلط کند، تا بعد ما حرکت کنیم!
امام راحل به ائمه جمعه و جماعات سراسر دنیا که خدمت ایشان آمده بودند گفتند: ننشینید تا قدرت پیدا کنید و بعد مقابله کنید؛ بلکه مبارزه کنید تا قدرت پیدا کنید!
این نمایانگر تفاوت راه خدا و راه شیطان است.
@efaf_amin
هدایت شده از فریاد ابوذرها (۱۴ میلیون)
♨️ آیا قالیباف ترمز لایحهی حجاب
شده است؟!
نمایندهی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری، گفت: آقای قالیباف! چرا قانون عفاف و حجاب را به رئیسجمهور ابلاغ نمیکنید؟
به گزارش خبرنگار مهر، زهره سادات لاجوردی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: آقای پزشکیان! بیشترین واژهای که طی ماههای اخیر از شما و دولتمردان شنیدهایم، کلمه وفاق بوده که بهتر است توضیح بدهید منظور شما وفاق با چه افراد و جریانهایی است. رئیسجمهور باید مراقب نفوذ و نفاق باشد و افرادی را منصوب کند که با ارزشهای انقلاب اسلامی زاویه نداشته باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری، گفت: آقای قالیباف! چرا قانون عفاف و حجاب را به رئیسجمهور ابلاغ نمیکنید؟
وی توضیح داد: عفاف و حجاب خاکریز فرهنگی ماست که حضرت آقا آن را یک ضرورت شرعی و واجب شرعی دانستند. مسئولان ما بدانند که عقبنشینی آنها از ارزشها و احکام الهی زمینه را برای گستاخی بیشتر دشمنان فراهم میکند.
#دولتائتلافیقالیبافپزشکیان
📣 کانال فریاد ابوذرها ____
https://eitaa.com/aboozar72🍃🌸🍃منافقین بدتر از کفارند 👿
هدایت شده از فریاد ابوذرها (۱۴ میلیون)
🔴 چه کسانی مانع احیای تجربه کمیته ها توسط بسیج هستند؟!
⏪رهبر انقلاب در مورد بسیج فرموده اند:
" در همهی زمینهها -[یعنی] همین زمینههایی که گفتیم؛ زمینهی دفاع در میدان سخت، در میدان نیمهسخت، در میدان نرم- آمادهبهکار باشید. بسیج در همهی محلّههای کشور، راهبرد و #تاکتیکِ_آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیکها و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینههای دفاع سخت و نیمهسخت، هم در زمینههای گوناگون دیگر. #غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیّهای غافلگیر نشوید.
👌تجربهی کمیتهها در سال ۶۰ تجربهی #خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیتههای انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در محلّات مختلف، در جاهای مختلف، همه جا حضور داشتند؛ همیشه هم حضور داشتند؛ هر حادثهای که در آن منطقه رخ میداد، اوّل چشم انسان میافتاد به برادران کمیته. البتّه آنها تازهکار بودند، آگاهیهای امروز شما را، تواناییهای امروز شما را اصلاً نداشتند، امّا حضور دائمی داشتند؛ این حضور دائمی خیلی مهم است. "
https://khl.ink/f/44267
✍پ.ن:
🔻اگر می گذاشتند بسیج با استفاده از تجربه کمیته ها حضور فعال در مقابله با کشف حجاب و بی بند و باری داشته باشد، هم به یاری پلیس می آمد و هم اینگونه نمی شد که اقلیت مکشفه ها و بی بند و بارها تا این اندازه جری شوند.
هدایت شده از بیداری ملت
❌رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران:
وضعیت حجاب در دانشگاه در این دولت به حال خود رها شده؛ بحث از روسری گذشته، این وضعیت عریانی است
🔸«غلامرضا جمشیدیها» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفتوگو با ایلنا:
🔸به دانشجوها هم میگویم وضعیت پوشش به نحوی شده است که دیگر اصلا بحث روسری مطرح نیست، بلکه این وضعیت بیحجابی و عریانیست و این وضعیت خوب نیست.
🔸من خودم به لحاظ شخصی و تجربهای که دارم با این پوششی که امروز خانمها دارند، خیلی موافق نیستم. بخشی از مسئله ممکن است فرهنگی باشد، اما دلایل عمدهای از مسئله هم ممکن است سیاسی باشد چون غربیها روی این پروژه سرمایهگذاری کردهاند.
🔸وضعیت فعلی خوب نیست و در شان جمهوری اسلامی هم نیست. ما به دانشجوها چیزی نمیگویم، ولی خب ناراضی هستیم. چون اصلا نمیخواهیم نظم و آرامش به هم بخورد. دانشگاه هم به ما دستوری نداده که کاری کنیم.
🔸در دولت شهید رئیسی در هر دانشکدهای، مثلا دانشکده ما که دانشکده علوم اجتماعی بود چندین خانم میآمدند و تذکر میدادند. ما هم چیزی نمیگفتیم. متاسفانه در این دوره این خانمها هم نمیآیند تذکر بدهند؛ یعنی قبل از این از حراست خانمها میآمدند و اوضاع خوب بود، اما الان همه چیز رهاست. خب اینها هم رویکرد دولت است و ما نمیتوانیم نادیده بگیریم.
🔸همانطور که اشاره کردم، دیگر بحث از روسری گذشته و این وضعیت عریانی است. به هر حال هیچ جای دنیا رها نیست. من الان آشنایان بسیاری در خارج از کشور دارم. خودم هم برای تحصیل دوره دکترا به انگلستان رفتم، آنجا دانشجوها اینطور که در دانشگاه تهران با آرایش به دانشگاه میآیند وارد دانشگاه نمیشوند.
🔸باید از گروههای مختلف دعوت کرد که نظرشان را بگویند و به یک جمعبندی برسند و دولت این جمعبندی را اجرایی کند. اصلاح از بالا شروع میشود نه از پایین. از همین رو اصلاح جامعه از بالا شروع میشود.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻آقای خسروپناه! دوران رهاییست!
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسهای برای دانشآموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانشآموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحرافهای جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگیهای اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااینحال، این نوجوانان غوطهور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسألههای درونیشان را با او در میان بگذارند. یکی از دانشآموزان میگفت مبتلا به خودارضایی است و مشاور رسمی آموزشوپرورش به او گفته هفتهای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفتها و انحرافها آنچنان بود که علاج ریشهای و ساختاری میطلبید.
[دوم]. برای گفتگو با دانشآموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه میگفتم در ذهنها جا نمیگرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانشآموزان کنارم آمد و گفت فقط میخواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست میگفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسندهای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است.
[سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکشها و تضادها به مدرسهها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل میکرد، بهشدت از سوی همکلاسیهایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسیهای او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادریبودن او و عقاید دینی و انقلابیاش را به دستاویزی برای بایکوتکردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایهها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانههای افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی میکرد و میگفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیخاصیّت و بیکفایت هستند؟!
[چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم میگذشتم. صدای بلند فحاشیهای ناموسیِ بسیار رکیک دانشآموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه میخواهند میگویند و یکبار هم که معاون مدرسه میخواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوانسالاری و شبکههای اجتماعیِ غربی و بیعملی نهادهای فرهنگی، همهوهمه، هویّت را بر باد دادهاند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی میکنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست.
[پنجم]. حجتالاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندیست که به منتقدان کارنامۀ شورا میتازد و آنها را بیاطلاع و غیرمیدانی و بیادب میخواند و به دفاع از شورا میپردازد. دیگران را نمیدانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّتهای محسوس، از واقعیّتهای کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّتهای فرسودهشده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایهسالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابیهایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانههای شبهمذهبی که مدرسه نام گرفتهاند ببرم. همین که انقلابیها، فرزندانشان را از مدرسههای دولتی جدا کردهاند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آنقدر از واقعیّتهای جامعه احساس خطر کردهاند که برای خود، کلونیهای آموزشی ساختهاند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کردهاند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمیشناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بیکفایت و ضعیفالنفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرتطلبی، خدایی میکند و آرمانها، در دهۀ شصت جا ماندهاند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60