هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 خلاصه ای از سی و پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1398
💬 عنوان نشست: "#عفاف و حجاب: #سلامت_و_امنیت_اجتماعی (همراه با ارائه گزارش های میدانی)"
👤ارائه دهنده: آقای دکتر سید غلامرضا #حسنی_درمیان، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰ زمان: چهارشنبه 18 دی ساعت 15:15
🔺 در این نشست دکتر حسنی درمیان، به تبیین جنبههای جامعهشناختی بدپوششی پرداختند و بیان کردند نوع پوشش افراد در اجتماع، بر روی یک طیف از پوشش کامل تا پوشش ضعیف قرار دارد و هر چه پوشش ضعیفتر میشود، به عرفی شدن نزدیکتر میگردد. شیوع عرفی شدن در دو دهۀ اخیر مسألهساز شده و آن چیزی که لطمه دیده است، باورهای مردم اجتماع است که در انتخاب نوع پوشش آنها، بروز نموده است. ایشان ضمن مهم دانستن تأثیرات اذهان و رفتار بر روی یکدیگر، آن را تنها عامل ناهنجاریهای پوششی ندانستند و نقش ساختار جامعه و شاخص توسعه را نیز مهم تلقی نمودند و به مواردی از جمله تفاوت ارزشها در جامعه، کمسو شدن ارزشهای سنتی، غلبه فردگرایی بر خانواده محوری، رحجان یافتن ارزشهای مادی بر ارزشهای معنوی و اعتقادی، شکاف بین بلوغ جنسی و اجتماعی، تغییر نظام پاداش دهی و تغییر فرهنگ جامعه، اشاره نمودند. دکتر حسنی در بخش دوم جلسه، به ارائه گزارشی از نتایج پژوهش میدانی خود که در بین مردم مشهد صورت گرفته بود، پرداختند و بیان نمودند مردم مشهد، تهدیدات و آسیبهای مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بیشتر از مسائل سیاسی عنوان نمودند و در تهدیدات فرهنگی نیز، برای اثرات نامطلوب بدپوششی، سهم بیشتری قائل بودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢دکتر حسنی درمیان
🔺 پوشش می تواند، جنبه دینی، قانونی و هم شرعی پیدا کند. اگر از نظر جامعه شناختی بخواهیم تبیین کنیم، از نظر مطالعات دینی و فقهی پوشش تعریفی دارد. در واقعیت اجتماعی، در اصل الگو میبینیم. اگر از لحاظ قانونی و شرعی، پوشش رعایت شود، پوشش کامل می شود. بی حجابی محض و پوشش صفر وجود ندارد. بخاطر اینکه با نگاه اعتقادی به آن نگاه می کنیم. اکثر افرادی که پوشش کامل ندارند نیز، در مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی حاضر بودند و نمی توان گفت که این افراد، بی دین و بی اعتقاد هستند. اگر کسی در جامعه، دچار اختلال در رفتار هنجاری همچون پوشش شود، تنزل پیدا میکند. چرا این اتفاق افتاده و سلامت اجتماعی جامعه مختل شده است؟
🔺 طی تحقیقی در یکی از دانشگاه های خارج از کشور، سکولاریزم را عامل کاهش اعتقادات خود دانسته بودند. جامعه گواهی را نیز در نظر داشتند که شامل افرادی بود که دانشگاه نرفته بودند. اما کاهش اعتقادات و افول در جامعه گواه بیشتر بود! دلایل افول در سطح ساختاری چیست؟ کاهش فرزندآوری و کاهش حجاب تا چه حد به ساختار اجتماعی بستگی دارد؟ قبل از پرداختن به فرد، باید به ساختار و توسعه پرداخت. توسعه با رویکرد خانواده محوری است یا فرد محوری؟ در توسعه جهانی مبنا فرد است یا خانواده؟ خانواده به عنوان یک نهاد مطرح است ولی به عنوان شاخص توسعه مطرح نیست! وقتی که در جامعه، مجرد بودن ارزش میشود، فردگرایی باعث میشود که آرمانهای فردی غالب شود و ازدواج خود به خود کنار می رود و متأسفانه فرد در این ساختارها به دنیا آمده و بزرگ شده است. صدا و سیما، رسانه ها و تمام بخش ها، شومن هایی برای تست زنی و موفقیت می آموزند. اینها باعث شده که کم کم نمادهای مادی در جامعه رشد کند.
🔺 ارزش های مادی، بر ارزش های معنوی و اعتقادی، در جهان غلبه پیدا کرده است. در اروپای توسعه یافته امروز، ۴۰ درصد کودکان در روابط غیر ازدواج حاصل میشوند. شکاف بین بلوغ جنسی و اجتماعی و روابط آزاد، حاصل ساختار توسعه جامعه می باشد. سایتی معتبر، افزایش لحظه ای سقط جنین را نشان میدهد! در توسعه خانواده محور و فرد محور دو مورد متفاوت است. در یکی از مصاحبه های پخش شده در رسانه، هنگامی که با پوشش خانمی برخورد می شود، خانم پاسخ می دهد که من این لباس را از همین شهر و مغازه های همین شهر خریداری کردم. زمانی که لباس ها در کشور تولید میشود یا وارد می شود، اگر فروشنده آن لباسها را نفروشد، قادر به تأمین هزینه های خود نخواهد بود. بنابراین نمی توان بعد از گذر از مراحل توافق ورود، تولید و توزیع پوشاک نامناسب، به شهروندان بگوییم که آنها را نپوشند! آیا نباید بین اقتصاد و فرهنگ جامعه رابطه ای باشد؟ فیلم ها و شخصیت های آن ها، برخی ارزش ها را تولید و بازتولید می کنند و این در پوشش آیندگان بسیار موثر است و ارزش ها و آرمان های جدید را بازگو میکند. توسعه اگر فرد محور باشد، تأثیر آن در الگوهای رفتاری و حتی فرزندآوری می باشد. یکسان کردن خدمات اقتصادی برای خانوارهای ۴ نفر به بالا در ایران، چه چیزی را می رساند؟ یعنی اینکه جامعه و ساختار آن، از فرزندآوری حمایت نمی کند! آیا اشتغال و تحصیلات زنان ضرورت است؟ و آیا این مسئله، خانواده محوری را می رساند؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢دکتر حسنی درمیان
🔺 در گذشته ازدواج، خصیصه اجتماعی داشت و یک تصمیم اجتماعی بود و فرد برای ازدواج خود به تنهایی تصمیم نمیگرفت و خانواده و اطرافیان صلاح میدانستند که اکنون وقت ازدواج او است. هر چند که خدمت سربازی را نگذرانده بود! اما اکنون اگر جوانی قبل از اتمام تحصیلات و دوره سربازی، قصد ازدواج داشته باشند، خانواده و اطرافیان او را منع میکنند. شرایط حاضر، انگاره خانواده را تغییر داده است و میخواهد ارزشهای سنتی را کنار بگذارد. تغییر نظام پاداش دهی در جامعه روی داده است و کسانی که به نوعی هنجارشکنی می کنند دریافت کننده پاداش هستند و در جامعه دینی به تدریج برخی از الگوها، سمبل ارزش های نوین شده است.
🔺 در گذشته اقتصاد در مسائل اجتماعی، کمترین تأثیر را داشت و الان بیشترین تأثیر. اگر امروز با کمبود سرمایه مواجه هستیم، الگوی مصرف ما غلط می باشد. ارزش های اجتماعی نیز همین طور است. هنجارها وقتی ریزش می کنند می توانند ارزشها را تنزل بدهند. برای مثال الان بهترین مدرسه، مدرسه ای است که تست زنی بهتری برای کنکور را آموزش میدهد. ارزش ها در اجتماع تغییر کرده است. حتی خانوادههای متدین فرزندان خود را به مدارسی میفرستند که موفقیت تحصیلی در آنها بیشتر است. در جامعه امروز اعلام داشتن دوست جنس مخالف، مثبت ارزیابی می شود! و نوعی شجاعت و کلاس به حساب می آید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢دکتر حسنی درمیان
🔺 در گذشته، ازدواج افراد در سنین پایین صورت میگرفت و فاصله بین بلوغ جنسی و ازدواج بسیار پایین بود و مشکلات ناشی از این فاصله، حداقل بود. اما الان اگر ازدواج در سن پایین صورت بگیرد، قضیه کودک همسری مطرح می شود. امروز فرصت تربیتی کم شده است. فرصت تعامل فرزندان با والدین در روز به ۵ دقیقه می رسد. در کنش ها می باشد که ارزش ها انتقال می یابد. وقتی تئوری ها را از غرب میگیریم، باید آنها را بومی کنیم. خانواده اکنون به جای دغدغه پوشش کامل فرزند خود، درگیر تحصیلات و درآمد و شغل او است. حتی اولین سؤالی که از خواستگاران در جلسات خواستگاری از سوی والدین صورت میگیرد، درآمد و شغل آنها است؟
🔺 چند درصد توانسته ایم نقشآفرینی کنیم؟ در گذشته مرجعیت دانستههای فرزندان ما، پدربزرگ، مادربزرگ، پدر و مادر و اطرافیان بود و الان مرجع فکری همه اینترنت شده است! الان الگوهای فرزندان ما چه کسانی هستند؟ متأسفانه دخترانی که پوشش کاملی در مدرسه دارند، مورد فشار هنجاری هستند! ۵۸ میلیون نفر بعد از انقلاب اسلامی متولد شده اند. چه برنامه ای برای آنها در خصوص پوشش مطلوب در نظر گرفته شده است؟ پوشش برنامهای برای سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی است. اخلاقیات در خلأ توسعه نمی یابد، بلکه در کنش ها و روابط متقابل شکل می گیرد. امروزه نمی توان مشکلات به وجود آمده و ناهنجاری های پوششی و رفتاری را صرفاً با کمک مراکز مشاوره حل نمود. چرا که کار از حد فرد گذشته است. برای مثال وقتی که باغ میوه را تالار و مجلس عروسی میکنند و اندرونی و بیرونی را یکی می کنند، می توان از فرد انتظار داشت که حریمها را حفظ کند؟ ساختار تغییر کرده است. در ساختار های امروزی، رعایت حجاب سخت می شود. عدم رعایت حجاب، امروزه مانند عبور از چراغ قرمز شده و دیگر یک ناهنجاری محسوب نمی شود!
🔺 چقدر خانواده محوری را به فرزندان خود انتقال می دهیم؟ حتی خود ما به فرزندان مان میگوییم که ازدواج نکن! زود بچه دار نشو! و فعلاً به تفریح بپرداز و به سفر برو و پول جمع کن!. اومانیزم چیزی را تولید می کند که می خواهد.
🔺 در تحقیقی که در سال 94 در مشهد و بر روی ۱۵۰۰ نمونه سرپرست خانوار انجام شد و با مصاحبه های نیمه عمیق در مناطق ۱۲ گانه مشهد صورت گرفت (۴۱ درصد مصاحبه شوندگان زن و ۵۹ درصد مرد) و در بین اقشار مختلف شهر مشهد انجام شده بود، در طی سؤالاتی تهدیدهای مختلف و آسیب های اجتماعی موجود در شهر، از مصاحبه شوندگان پرسیده شده بود. بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات، مشخص گردید که مردم شهر مشهد، تهدیدها و مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را فراتر از مسائل سیاسی می دانند. در صورتی که به گونهای وانمود می گردد که مسائل سیاسی برای مردم اولویت بیشتری دارد. این اذعان در سطح نخبگانی مطرح می باشد. در این پژوهش، میزان تهدید مسائل فرهنگی اجتماعی اقتصادی و سیاسی سنجیده شد و نتایج نشان داد که پاسخگویان، تهدید مسائل فرهنگی را بسیار زیاد و زیاد عنوان نموده اند و در آسیب ها و تهدیدهای فرهنگی، ۲۰ درصد افراد، پوشش نامناسب را یک آسیب تلقی کرده بودند و ۱۸ درصد آنها تضعیف ارزش های اخلاقی و مذهبی را و ۱۵% تجمل گرایی را آسیب دانسته بودند. آسیب ها و تهدیدهای اجتماعی نیز، از دید شهروندان، شامل کاهش اعتقادات، سرقت، طلاق، زورگیری و غیره بود. اگر توصیف خوبی از مشکلات نکنیم، طبیعتاً تبیین خوبی هم نخواهیم داشت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 گزیدهای از برخی سوالات و نظرات اعضای حاضر در کارگروه
🔷آقای دکتر تقی پور: وقایع و رخدادهای پیش بینی شده و پیش بینی نشده را در نتایج در نوع پوشش و رفتار های افراد جامعه، تا چه حد ارزیابی میکنید؟
🔷آقای دکتر اسلامیان: ارائه شما صرفاً توصیف بود. آیا مدل یا الگویی برای خروج از این معضلات دارید؟ آیا برای آموزش و پرورش یا نهادهایی مثل صدا و سیما مسئولیتی را تعریف می کنید؟ کدام بخش مقاله شما جدید بود؟ مرز مسائل اجتماعی فرهنگی و سیاسی بسیار سخت می باشد.
🔷آقای دکتر حسنی: پژوهش صرفاً داده جدید نمیدهد، بلکه اطلاعات را نیز مستند می کند.
🔷آقای دکتر صابری فتحی: نظریه دکتر حسنی در این یک ساعت و زمان اندک درک نمی شود. توضیح اساس علمی پژوهشی، وابسته به مطالعه مقالات و پژوهش های صورت گرفته می باشد و در این زمان کم، ارائه تمام آنها امکان پذیر نمی باشد.
🔷آقای عطاری: موضوعی من را دچار تعارضاتی کرد. شما فردگرایی و جمعگرایی را کاملاً تفکیک می کنید، اما این تفکیک به آن معنا امکان ندارد. شما فرمودید که برای حل معضل ترافیک که یک مشکل جمعی می باشد، خودتان به تنهایی اقدام کردید و زودتر از وقت موعود، از منزل به سمت دانشگاه حرکت کردید؛ پس چطور می توان برخی مسائل را جمعی حل نمود؟ شما فرمودید اول باورها و انگارهها آسیب می بیند و بعد در رفتارها نمایان میشود؛ اما چرا باورها قبلاً آن گونه بوده و الان این گونه شده است؟ آمارهای شما نیز برای چهار سال پیش بوده و جامعه در این ۴ سال متفاوت شده است. به عقیده بنده آمارها با فرضیه شما تناقضاتی داشت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷آقای دکتر باغیشنی: شما فرمودید که باید از خانواده شروع کنیم؛ در دانشگاه که دانشجویان نیز مانند فرزندان ما هستند، چه راهکاری برای آنها دارید؟ حال که ساختار جامعه این وضعیت را خواسته، آیا باید همه چیز را رها کنیم؟
🔷آقای محمدی مقدم: مسائلی را که بیان نمودید که با پژوهش، شکل علمی تری به خود گرفته بود. مقام معظم رهبری نیز این دغدغه ها را دارند و تمام این موارد را در سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی اشاره نموده بودند. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز، سه سطر در خصوص سبک زندگی اسلامی ارائه نمودند. سبک زندگی فردی شهدا نیز مورد تأکید رهبری می باشد.
🔷آقای دکتر سعیدی رضوانی: سؤالی را که دارم قادر به تبیین درست آن نیستم. یک معما در این بین مطرح است. ساختارها بسیار پیچیده هستند. فرهنگ ما ساختاری است که در آن زندگی می کنیم. برای مثال می گویند فردی که یکی از بستگانش فوت می شود، دیگران برای آنها غذا تهیه کنند و این سبک زندگی اسلامی است. اما آیا ما می توانیم به اطرافیان در این شرایط بگوییم که برای ما غذا تهیه کنید و یا این قضیه برعکس است؟ باید با این ساختارهای پیچیده چه کرد؟آقای دکتر حسنی از دریچه ای نگاه کردند که میتوانند ساختارها را دقیق بررسی کنند. معماری محیط و غیره نیز ایجاد کننده ساختار هستند. وقتی ساختارها دارند به ما آموزش می دهند، چه می توان کرد؟ کتاب تا شهادت زندگی افرادی است که برخلاف انتظاری که از آنها می رفته زندگی کردند. جو و محیط باعث میشود که افراد تحت تاثیر قرار بگیرند. مثل حضور بدحجابان و گریه و شیون آنها در مراسم تشییع سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢آقای دکتر حسنی:
🔺 فردگرایی و جمع گرایی نمیتوانند به طور مطلق غالب گردند. شهید بالاترین سطح دیگرخواهی است که خود را فدای دیگران می کند. برای انسان تردید به معنای مطلق وجود ندارد. اگر در پژوهشی مشخص کرد که از هر ۱۰۰ نفر پنج نفر دارای پوشش نامتعارف هستند، باید آن ۵ نفر را به مرکز مشاوره ارجاع داد. اما زمانی که این تعداد بیشتر گردد، دیگر مشکل فردی نیست که با ارجاع آنها به مرکز مشاوره مشکل را حل نمود. چرا که برای مثال، افرادی که در فرآیند ترک اعتیاد قرار می گیرند، مجدداً پس از مدتی به چرخه اعتیاد بازمیگردند! مسئله این است که اگر فرد گرایی و فردیت بود که دیگر او به اعتیاد برنمی گشت. مسئله این است که خانواده، محله و محل کار، چقدر او را پذیرفته اند؟
🔺 دوباره اجتماعی کردن افراد بسیار سختتر از جامعه پذیر کردن آنها می باشد. از نظر جامعه شناسی، ساختار، شامل نحوه ترکیب ارزش ها، باورها، قوانین و مقررات می باشد. تاریخ آزمایشگاه علوم انسانی است. طبق تحقیقات صورت گرفته از میان فارغ التحصیلان در سراسر دانشگاههای ایران و تمام رشته ها، ۶۰ درصد دانشجویان دختران و ۴۰ درصد پسران هستند. بنابراین در گذشته آینده ای نه چندان دور، ۲۰ درصد دختران باید با پسران با تحصیلات کمتر از خود، ازدواج کنند. هرکس به اندازه ظرفیت خود، باورها و ارزش ها را از آن خود میکند و شهید سلیمانی ظرف بزرگی داشت که توانست ارزش های بیشتری را در خود جای دهد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از سید کاظم روح بخش
تاثیر شگرف دعای والدین درتربیت
#عکس_نوشته #پشتیبان_من #دعا #دهه_فجر #پدر_و_مادر
آدرس کانال ما 👇
@Poshtybanman
هدایت شده از سید کاظم روح بخش
کنترل دیدنی ها و شنیدنی ها توسط مادر...
#دهه_فجر #عکس_نوشته #پشتیبان_من #poshtybanman
🆔 @poshtybanman
هدایت شده از سید کاظم روح بخش
رضایت پدر و مادر از فرزند در رحم
#پشتیبان_من #poshtybanman #ازدواج #عکس_نوشته #فرزند_آوری
عضویت در کانال ما 👇
🆔 @poshtybanman
هدایت شده از سم درصد
💠آنهایی که در خانه های مجلل و راحت و بی درد آرامیده اند و فارغ از همه رنج ها هستن نباید به مسؤوليت های کلیدی تکیه کنند.
#امام_خمینی
#انتخاب_اصلح
@akharolzaman1
هدایت شده از اخبار جبهه مقاومت🇮🇷
🌺 میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان و روز مادر مبارک 🌺
💠 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران
#انتقام_سخت
#مرگ_ب_آمریکا
#سردار_سلیمانی
هدایت شده از اخبار جبهه مقاومت🇮🇷
🌼 با نام تو دل چه با صفا می گردد / با مهر تو دل زغم رها می گردد
🌼 باشی تو کلید راز هستی زهرا / با نام تو قفل بسته وا می گردد
🌸میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن مبارک باد.
💠 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران
#انتقام_سخت
#مرگ_ب_آمریکا
#سردار_سلیمانی
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#ولادت_حضرت_فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها
🌹روزی که خداوند فاطمه سلام الله را آفرید، ایشان را بهانۀ آفریدن زمین و همۀ کائنات و عالمیان دانست و #اقیانوس_عفاف_و_حیا را در وجود مرضیه عفیفه (س) نهاد تا زنان او را #الگو قرار دهند.
🔻 در جاهلیت قبل از اسلام که دختران زنده به گور میشدند، پیامبر به دختران و بانوان #شأنیت بخشیدند، اما متأسفانه در عصر امروز، گاهاً عفت و حیا، جای خود را به ضد ارزشها میدهد و در برخی مجامع و اماکن، اگر بانویی #باحیا و #باعفت باشد، مورد تمسخر و استهزاء قرار میگیرد.
🔻 ولادت این بانو به نام #روز_زن انتخاب شده است؛ چرا که زندگی ایشان سراسر تجلّی ارزشهای اسلامی است. حضرت صدیقه طاهره (س) #الگوی_جاودانه زنان عالم و بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج، فنون شوهرداری و تربیت فرزند و ... هستند.
🔻 ایشان به عنوان #مادری_نمونه، خود را به تمامی فضائل آراسته بودند و لحظه ای از #تربیت_اسلامی غافل نبودند و فرزندانی را پرورش دادند که تکتک آنها زینتبخش عالم هستند و تأسی از زندگی این بزرگ بانوی اسلام، سعادت دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.
🌷🍃🌷🍃🌷🍃
🌹#ولادت با سعادت حضرت #فاطمه_زهرا سلام الله علیها، #روز_مادر و هفته بزرگداشت مقام زن، بر تمام عفافگرایان، عفافورزان و دوستداران عفاف تهنیت باد.
🌷🍃🌷🍃🌷🍃
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از روشنگری
🌸به مناسبت #روز_مادر🌸
✍️ متنی #زیبا دربارۀ زن
🆘 @Roshangari_ir
✅ فیشهایی زیبا، با موضوع:
➊ زن و
➋ فلسفه حجاب
در لینک زیر👇
🔻
eitaa.com/Behmani/113
eitaa.com/Behmani/113
🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️چه کسی در دانشگاه ها دیوار کشید؟
🔸 روحانی 26 بهمن98 در جمع بانوان:
عدهای سال اول انقلاب میخواستند در دانشگاه بین زنان و مردان دیوار بکشند. ... شوخی نمیکنم؛ زمان انتخابات همین را میگفتم، میگفتند برای انتخابات اینها را میگوید. ... چه کسی دنبال دیوار بوده؟ شما بودید. امام جلوی شما را گرفت.
👤رهبر انقلاب: همان هایی که سال ۶۳ [در دولت میرحسین موسوی] بین دختر و پسر میگفتند دیوار بکشیم حالا اردوی مختلط برگزار میکنند، چطور ۱۸۰ درجه عوض شدهاید؟
🔻سال ۶۳ در نماز جمعه به دستور امام اعلام کردیم این دیوار کشیدن ها حرف امام و انقلاب نیست.
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
هدایت شده از شاخص
🔴طرح| رهبرمعظم انقلاب، امروز: امام فرمودند همه زنها باحجاب باشند
♦️[میگویند] اینکه امام فرمودند «زنها باحجاب باشند»، همهی زنها را نگفتند! حرف بیخود، ما آنوقت بودیم، ما خبر داریم.
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که همواره در انتخابات برای رأی آوری، مردم را از دیوارکشی در پیادهرو و تفکیک جنسیتی در ادارات و مراکز آموزشی میترسانند مَثَلشان، مَثَلِ شیطان است که برصیصای عابد را فریفت و در خلوت با نامحرم قرارش داد و بدین ترتیب او را به فساد جنسی کشاند و دنیا و آخرتش را تباه نمود! ﴿كَمَثَلِ الشَّيْطَانِ إِذْ قَالَ لِلْإِنْسَانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ﴾16حشر [كار منافقین] همانند شيطان است كه [پس از به فساد جنسی کشاندن] به انسان [برصیصای عابد] گفت كافر شو [تا مشكلات تو را حل كنم!] اما هنگامي كه كافر شد گفت: من از تو بيزارم، من از خداوندي كه پروردگار عالميان است بيم دارم! در این آیه طبق روایات اسلامی، داستان پرهیز نکردن برصیصای عابد از خلوت با نامحرم و گرفتار انحراف جنسی شدن وی و ارتکاب قتل و سپس کافر شدنش بیان گشته است. (ر.ک: تفاسير مجمعالبيان، قرطبى، روح البيان).
آری عفاف حائلی است نورانی میان انسان و شیطان که خدای مهربان این حائل نورانی را برای حوزه های بینایی و شنوایی و گویایی و خلوت و اختلاط و ... قرار داده تا انسان از آسیبهای شیطان در امان ماند و همانند یوسف ع در دنیا و آخرت خوشبخت و سعادتمند گردد و بهعکس کسانی که همانند برصیصای عابد (با دسیسه شیطان) این حائل را در خلوت و اختلاط و یا سایر حوزههای بینایی و گویایی و شنوایی و ... رعایت نکنند، به فساد جنسی گرفتار میشوند و سعادت در دنیا و آخرت را از دست میدهند!
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
✍️چگونه با غرائز جنسی برخورد کنیم ؟
👤استاد قرائتی:
👈غرائز مثل کپسول گاز هستند که اگر از طریق صحیح وارد اجاق گاز شود ، نتیجه اش حرارت و پخت و پز است ، ولی اگر بدون کنترل باشد ، انفجار و خطر را در پی خواهد داشت .{ پس نه سرکوب و نه رها کردن غرائز ، بلکه کنترل و مهار}
💥خود آرایی برای زن یک غریزه است ، این غریزه اگر در خانه به کار گرفته شود زندگی را شیرین و پر محبت خواهد کرد ، اما اگر این خود آرایی در خیابان انجام گرفت ، سبب متزلزل کردن خانواده های دیگر خواهد شد . مردی که در خیابان صدها زن آرایش کرده می بیند ، وقتی به خانه برمی گردد نسبت به همسر خود علاقه چندانی نشان نمی دهد ، زیرا جلوه های خیابانی علاقه او را نسبت به همسرش متلاشی کرده است.
هدایت شده از بیّنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقاد صریح استاد اخلاق تهران از نمایش علنی ورزش بانوان:
⚠️ اگر بخواهیم هرزگی را ترویج کنیم، چه فرقی با #طاغوت داریم؟!
📍ورزش، برای بانوان ضروری است به شرط حفظ عفّت و حیاء
🔥حامد #وفسی
🦋 #عفاف و #حجاب
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#تبلیغ_حجاب در #کانادا: #حجاب، غرور و قدرت من!
🔻 تبلیغات #حجاب روی اتوبوس های شهری در کانادا خبرساز شد. بنرهای تبلیغاتی که تصویری از یک زن باحجاب را نشان می دهند، توسط بانوان "مجمع اسلامی آمریکای شما" (ICNA) طراحی و اجرا شده است.
👤 آشا صدیقه یکی از اعضای این مجمع در مورد هدف تبلیغات حجاب می گوید:
🔻 #حجاب را به عنوان شیوه ای برای بیان ایمان و شیوه زندگی ام استفاده می کنم:
🔻 "در حقیقت کلمه #حجاب به معنی #عفاف و #پاکدامنی است. این یکی از قوانین زندگی من است که به من راه صحبت کردن، راه رفتن، فکر کردن و نحوه ارتباط با جامعه را یاد می دهد. این فقط یک تکه #پارچه نیست."
🔻 "انتخاب من، غرور من و قدرت من" شعاری است که روی این بنرهای تبلیغاتی نوشته شده است. صدیقه درباره این شعار نیز توضیحاتی بیان می کند:
🔻 "این انتخاب من است"، بیانگر #آزادی من برای انتخاب #حجاب است. شاید برایتان جالب باشد که وقتی من شروع به پوشیدن #حجاب کردم، دیدگاهم درباره آزادی تغییر کرد. چرا که #حجاب من را از برده داری #لوازم _آرایشی و #مُد مدرن میلیارد دلاری آزاد کرد".
🔻 "غرور من" به #دین من اشاره دارد. در واقع پوشیدن حجاب یعنی من به #هویت دینی ام افتخار میکنم.
🔻 "قدرت من" نیز نشان دهنده شجاعت کسانی است که #حجاب را می پوشانند تا در مقابل هنجارهای اجتماعی ایستادگی کنند و #پاکدامنی خود را حفظ نمایند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از 🇱🇧🚩 دختــران چــادری 🇮🇷
🚩 میزگرد| درباره حجاب طوری برخورد نکنیم جوانمان دینگریز شود / خصلتی که اجر شهید را دارد
ابراهیم زالی پژوهشگر دینی:
🔹برنامههای هنری ما عمدتاً از حس و حال انقلاب اثر گرفته بود، اما آرام آرام این مسائل تقلیل یافت. اکنون عمق این رکود را شما در جشنوارههایی امثال فجر و ... میبینید. این مسئله در تلویزیون ما هم وجود دارد به گونهای که نسبتی بین آرمانهای انقلاب و ارزشهای دینی با برنامههای سیما مشاهده نمیکنید.
🔹کسی که قصد فرهنگسازی دارد، نباید صرفاً بر مبنای منطقِ باید و نباید عمل کند؛ چه بسا نتیجه معکوس دهد.؛ در امر فرهنگسازی باید برای شأن، حرمت و فهم انسانها بسیار احترام قائل بود. افکار را باید توجیه کرد. سیاستگذاری در این راستا باید به گونهای باشد که خود افراد به نتیجه برسند. در نظام الهی امر و نهی رفتاری رایج نیست.
🚩نیره قوی مدیر گروه مطالعات علوم سیاسی و انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:
🔹امیرالمؤمنین در یکی از خطبههای نهجالبلاغه در توصیف متقین میفرماید «حَاجَاتُهُمْ خَفِیفَةٌ وَ أَنْفُسُهُمْ عَفِیفَة؛ درخواستهایشان اندک و نفسشان عفیف است»؛ در واقع میتوانیم بگوییم عزت نفس نتیجه عفت نفس است. بعد میفرماید کسی که عفت دارد، فراتر از اجر یک شهید پاداش دارد: «مجاهد شهید راه خدا اجر و پاداشش بیشتر از کسى نیست که قدرت بر گناه دارد، اما خویشتندارى مىکند؛ مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ؛ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَةِ.»
🔹به نظر میرسد با نگاهی آیندهپژوهانه میتوانیم وسعت و تأثیر عفاف را در جامعه خیلی راحتتر تبیین کنیم تا اینکه بگوییم حجاب یعنی بانوان خود را بپوشانند! مخاطبان ما در جلسات حجاب بانوانهستند، اما اگر قلمرو را گسترده کنیم، عفاف اعم از گفتار و رفتار و کردار است. باید به گونهای تبیین کنیم که منهای مردان نباشد.
•┈┈••✾••┈┈•
⇱ ڪلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
🌸 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
دبیرکل سازمان ملل طی نامه ای به کارمندانش گفته است: در دو سال قبل «از هر سه کارمند» این سازمان، «یک نفر» در محل کار، مورد آزار جنسی قرار گرفته است!
سازمان ملل در حالی که نمیتواند از کارمندان خودش مقابل آزار جنسی محافظت کند، برای ملتها نسخههایی مثل # سند۲۰۳۰ میپیچد!
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#حیاورزی
#نجابت
🎥#چادر مادر من، فاطمه #حرمت دارد.
🔹 نه فقط شبه عبایی مشکی است، که به سر اندازی وَ خیالت راحت،
🔹 که شدی چادری و محجوبه...
🔹 حرمت این چادر مشکی تو،
🔹 مثل آن پارچه مشکی #کعبه بالاست.
🔹 یادگار یاس بی بی #حضرت_زهراست.
🔹 نکند چادر او سر کنی اما...،
🔹 رَوشت و مَنشت بشود، عین زنان غربی...
🌺🌺🌺
💔به خدا #قلب_خدا می گیرد. 😔
https://eitaa.com/umefafgaraei