eitaa logo
عفاف گرایی
316 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
57 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رسایی
. ♻️ آقای رادان، اشتباه را تکرار نکنید! 🔰 حمید رسایی: در مقطعی که گشت امنیت اجتماعی برپا بود بارها گفتم که به جای مترو و خیابان، ابتدا از جشنواره فیلم فجر و صاحبان صفحات مجازی که هنجارشکنی می‌کنند، شروع کنید. الان مجددا تأکید می‌کنم: جناب رادان! برخی از نهادها همچنان در حالت ترک فعل هستند اما فراجا در حال انجام وظیفه‌اش است، خدا قوت. اما اگر می‌خواهید این تلاش تأثیر بیشتری بگذارد به هنجارشکنان خیابانی اکتفا نکنید و از هنجارشکنانی آغاز کنید که نیاز به دوربین هوشمند ندارند. افسانه بایگان روز شنبه تصویر کشف حجابش را منتشر کرده، شهرزاد همتی، دبیر اجتماعی روزنامه شرق، با طعنه نوشته همچنان شنبه، یعنی من کشف حجاب کردم، حرام شرعی و حرام سیاسی را مرتکب شده‌ام و شما هم نتوانستید کاری کنید! این یعنی شکستن اقتدار نظام قانونی. سخنگوی فراجا از ارسال ۳۵۰۰ پیامک کشف حجاب به واحد‌های صنفی و پلمب ۱۵۶ مغازه و تالار باغ خبر داده در حالی که اگر با این جماعت سلبریتی که دیگران را به هنجارشکنی و مخالعت با قانون تحریک و تهییج می‌کنند، برخورد قانونی و نتیجه آن اعلام شود، قطعا چند برابر این اقدامات تاثیر دارد. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
هدایت شده از حمید رسایی
♻️ نحوه برخورد امام علی (ع) با سلبریتی زمان خودش 🔰عَنْ أَبِي مَرْيَمَ قَالَ: أُتِيَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِالنَّجَاشِيِّ اَلشَّاعِرِ قَدْ شَرِبَ اَلْخَمْرَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَضَرَبَهُ ثَمَانِينَ ثُمَّ حَبَسَهُ لَيْلَةً ثُمَّ دَعَا بِهِ مِنَ اَلْغَدِ فَضَرَبَهُ عِشْرِينَ سَوْطاً فَقَالَ لَهُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ فَقَدْ ضَرَبْتَنِي فِي شُرْبِ اَلْخَمْرِ وَ هَذِهِ اَلْعِشْرُونَ مَا هِيَ فَقَالَ هَذَا لِتَجَرِّيكَ عَلَى شُرْبِ اَلْخَمْرِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ . (کافی، ج7، ص216) 🔻ابو مريم گويد : نجاشى شاعر در ماه رمضان شراب نوشيده بود. او را محضر امير مؤمنان على عليه السّلام آوردند. حضرت هشتاد ضربه به او نواخت، سپس يك شب او را زندانى نمود. آن‌گاه فردا او را فرا خواند و بيست ضربه به او زد. نجاشى به آن حضرت عرض كرد: اى امير مؤمنان! مرا براى شراب‌خوارى تازيانه زدى و اين بيست ضربه براى چيست‌؟ فرمود: اين بيست ضربه براى جرأت نمودن تو بر شراب‌خوارى در ماه رمضان است. (ترجمه فروع کافی، ج9، ص536) 🔹پ‌ن: در اسلام درباره کسی که از حدود شرعی و خط قرمز ها عبور می کند، تعارف نداریم. باشد یا ، باشد یا و ... . اتفاقاً برخورد با افراد مشهور از آنجایی که مشهور هستند، به نوعی تبلیغ هم محسوب می شود و با صدای بلند اعلام می کنیم که در محیط جامعه اینگونه نیست که هر کاری که دلتان بخواهد، می توانید انجام دهید! 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراسم چادرگذاری در جشن تکلیف امسال آستان قدس حسینی، در شب ولادت امام حسن علیه‌السلام جشن زیبای مراسم چادرگذاری را برگزار کرد.
🔻نسبت کشف حجاب با وضع نظام 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک قضاوت رایج دربارۀ انگیزۀ زنان مکشفه این است که «کشف حجاب‌»شان به علّت «فساد جمهوری اسلامی» و‌ نوعی واکنش اعتراضی به آن است. در این گزاره، میان «کشف حجاب» و «فساد نظام»، ربط علّی برقرار شده است. آیا به‌واقع، این کنش در ذهن خود مکشفه‌ها به معنای «اعتراض به فساد جمهوری اسلامی» هست؟ یعنی اگر بساط بی‌عدالتی و تبعیض از جمهوری اسلامی (البتّه بنا به فرض ناصوابی که مطرح شده است) جمع شود، اینان هم «محجبه» خواهند شد؟ اینان «حجاب خودشان» را مشروط به «اصلاح جمهوری اسلامی» کرده‌اند؟ پاسخ، منفی است. پس همبستگی و نسبت علّی وجود ندارد و کسانی که آگاهانه چنین نظری دارند، در پی دستاویزی برای توجیه نظر خود هستند و در این مسیر، کشف حجاب را بهانه کرده‌اند. ۲. تحلیلی که از آن یاد شد، هم «سیاست‌زده» است و هم «اقتصادزده»؛ چنان‌که نقشی را برای نگرش‌ها و امیال معطوف به «جهل» و «نفسانیّتِ» خود فرد در نظر نگرفته است. اینان از آغاز تصریح کرده‌اند که مسأله‌اشان «حجاب اختیاری» و «سبک زندگیِ لیبرال» و‌ «تملّک بدن» است و می‌خواهند مطابق سلایق خویش زندگی کنند. درعین‌حال، بعضی مکشفه‌ها می‌خواهند به لذّت‌پرستی و هوس‌بازی و بدن‌زدگی‌شان، «پوشش سیاسی» بدهند. نباید فریب «اظهارات فرافکنانه» را خورد. حداکثر این است که سلامت اقتصادیِ نظام، مواجهه با کشف حجاب را تسهیل می‌کند، ولی کشف حجاب را برطرف نمی‌کند. از قضا این نوع سبک زندگی در سایۀ رفاه و برخورداری و تنعّم، بیشتر مشاهده می‌شود. ۳. نظام، مبتلا به «فساد ساختاری» نیست و «فساد موردی» نیز اجتناب‌ناپذیر است. پس امری که مشروط به عدم‌تحّقق فساد موردی بشود، «نشدنی» خواهد بود. حال آیا معقول است که مکشفه‌ها به فسادهای موردی برای توجیه حرام شرعی و سیاسی خود استناد کنند؟ ۴. حقّ این است که هم با فساد موردی در حاکمیّت، برخورد قانونی شود و هم با فساد کشف حجاب در عرصۀ عمومی. سال‌هاست که مواجهۀ قطعی با فسادهای موردی در حاکمیّت، عملی شده است و ادامه نیز دارد. پس حتّی اگر معتقد به «مشروط‌بودن یکی به دیگری» یا «مواجهۀ همزمان» باشیم، باز باید حکم کنیم که تجدید مواجهۀ نیروی انتظامی با کشف حجاب رواست. ۵. نظام هرچه هم که عدالت را برقرار سازد، باز روند «روایت‌پردازی دشمن» متوقف نخواهد شد؛ چنان‌که حتّی فضیلت‌ها و پیشروی‌ها نیز معکوس جلوه داده می‌شود. پس «علاج واقعیّت»، همۀ کار نیست. واقعیّت، بردۀ روایت شده است. از این جهت است که رهبر انقلاب بر «تبیین» اصرار دارند. بیش از آن‌که «نظام»، محتاج اصلاح باشد، «تصوّر از نظام» باید اصلاح شود. رهبر انقلاب در همان آغاز اغتشاش تصریح کردند که نظام، «مظلوم» واقع شد. امّا در این مدّت، همواره بخشی از جبهۀ انقلاب به صد زبان گفتند که «متهم ردیف اوّل»، خود نظام است و وضع فرهنگیِ جامعه، گویای «باطن آلودۀ جمهوری اسلامی» است. یکی از حلقه‌های مفقودۀ جمهوری اسلامی، «یک‌صدا» و «یک‌حرف» نبودن نیروهای جبهۀ انقلاب است. اگر هم‌دل بودیم کار به اینجا نمی‌رسید. ۶. کسی موافق با «اصالت» یا «تقدّم» یا «کفایت» مواجهۀ انتظامی نیست. همۀ سخن در این است که چنین برخوردی نیز «لازم» است، حال‌آن‌که برخی، این «ضرورت» را انکار می‌کنند. علاج «اصیل» و «مقدّم»، اخلاق و تربیت و فرهنگ و معنا و تبیین و هویّت است، امّا مسأله این است که مکلّفان به این تکلیف، تاکنون «بی‌عمل» یا «کم‌عمل» بوده‌اند و با این حال، همچنان دعوت به کاری می‌کنند که خود نکرده‌اند. مدرسه و مسجد و هیأت و حوزه و دانشگاه و رسانۀ ملی و فضای مجازی و ... در اختیار بوده‌اند و در عین حال، تا حد زیادی خاموش نسبت به حجاب. در گذشته نگفتند و حتّی در این هفت ماه نیز نگفتند.‌ به جای «داعی» به کار فرهنگی، باید «عامل» به آن بود. وقتی در «بگو و بشنو» کوتاهی می‌کنند، «بگیر و ببند» از راه خواهد رسید. «زبان» که رفت، «زنجیر» می‌آید. «تبیین» نباشد، «تحکّم» صدرنشین است. «دلیل» به تبعید رانده شده که «علّت»، غالب گردیده است. این گره در بلندمدّت و به‌طور ریشه‌ای، با سرپنجۀ تبیین گشوده می‌شود و راهکار اصالی، «تحوّل وجودی» و «اتّفاق انفسی» است. باید ارزش‌های انقلابی در عمق «ذهنیّت جامعه»، بازسازی کرد. این است معنی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگیِ جامعه. کاری که امروز نیروی انتظامی بر عهده گرفته است، «ضروری امّا ناکافی» است و باید هرچه سریع‌تر، نیروها و نهادهای فرهنگی به میان بیایند و نقش خود را در کلان‌برنامۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» مشخص نمایند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از 
⭕️ بازار داغ حجاب شهدای امر به معروف، مجروحین نهی از منکر، هشتگ های ترند حجاب، و قانون ، و... خبر های اصلی هر روز رسانه ها است. راهبردی است، اساسی و مبنایی برای پیشبرد نقشه ای خصمانه برای «مقابله با ایران اسلامی». 🔻شاید شروع جِدّی آن از کمپین بود؛ انتشار کشف حجاب های یواشکی و سر دادن ندای آزادی، به رهبری مسیح علی‌نژاد. گام اول، قبح شکنی در جامعه. روز به روز پیش می رفت و گام های بعدی اجرایی شدن نقشه، برداشته می شد؛ و راه مقابله با آن هم، با منتشر شدن فیلم های حمله به ناهیان منکر و بد نام کردن گشت ارشاد و فضول و خواندن آمران، بسته می شد. ماجرا آنقدر ادامه پیدا کرد و بی حجابی تا آنجا پیش رفت، که شکاف بزرگی ایجاد کرد و ضعیف الحجاب را در اغتشاشات وادار به مقابله کرد و بعد از آن دیگر اوج کشف حجاب ها شد. 🔻 در این موقعیت که همه سر در گم بودند،، قوای خود را به کار انداخته و الحق به خوبی کار خود را انجام میدهد و رضایت عموم مردم را در بخش قهریه ماجرا جلب کرده؛ امید واریم قوای فرهنگی جامعه هم، به گفته حضرت آقا، برای مقابله با پروپاگاندا دشمن، را سر لوحه کار خود قرار دهند و این طور مشکل را مبنایی و از اساس حل کنند تا شاهد گام برداشتن درجهت باشیم.
هدایت شده از 
هدایت شده از