eitaa logo
عفاف گرایی
353 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بخشی ازافتضاحات لایحه عفاف و حجاب بخوانید لایحه صیانت قصایی بی حجابان و برهنگان 🔻این لایحه عفاف و حجاب توسط قوه قضاییه تدوین و در روز گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید. قرار است در روزهای آینده برای تصویب با قید دو فوریت به مجلس تحویل داده شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تقدیر پوتین از همسر رمضان قدیروف 🔺پوتین با یک دسته گل، نشان «مادر قهرمان» را به همسر رئیس جمهور چچن اهدا نمود 🔺همسر قدیروف مادر 13 فرزند می باشد
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،،،، ۱. لایحه‌ی حجاب، یک گام به پیش است و دو گام به پس. اگر تصویب شود، حجاب به‌تدریج «فرسوده» و «علیل» خواهد شد. ۲. باید جبهه‌ی فکری و فرهنگی انقلاب، به میدان تبیین و روشنگری بیاید و مجال ندهد که این «ریل غلط»، نهاده شود. ۳. در شب عملیات آزادسازی یکی از «خرمشهر»ها قرار داریم. جهان‌آراها کجایند؟
. نه به حجاب اسلامی آری به مهریه اسلامی آری به نفقه اسلامی قوه قضاییه باید در لایحه عفاف و حجابش اعلام کند: خانم‌هایی که نمی‌خواهند به قانون شرعی و ملی عمل کنند و عمل کشف حجاب به نامشان ثبت شده باشد، نمی‌توانند برای عدم پرداخت نفقه و مهریه (که آنها هم قانون شرع است) از همسر خود شکایت کنند. چون همه اینها قانون اسلام است. مطمئن باشید ۹۰ درصد کشف حجاب‌های از روی موج موجود برطرف می‌شود. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔰 سلبری‌تروریستها را مجازات کنید 🔸 انتقاد مردم از انفعال قوه قضائیه در برخورد با سلبریتیهای حامی اشرار مسلح 🔹بیست و پنجم آبان ماه سال ۱۴۰۱، در پی حمله مسلحانه تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، ۳ مدافع امنیت به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند. عوامل این حمله، با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند دست به اقدام تروریستی زده و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند. در این عملیات تروریستی تعدادی از مردم و نیروهای حافظ امنیت نیز مجروح شدند. 🔹 همزمان با اعلام این حکم رسانه‌های ضدانقلاب، مجاهدین خلق و صفحه توییتری اسرائیل به فارسی متعلق به رژیم صهیونیستی نسبت به حکم اعدام این تروریست‌ها ابراز مخالفت کردند.در این بین ترانه علیدوستی که سابقه حمایت از اغتشاشات و همچنین اظهار نظر های بدون سند در سابقه خود دارد، نسبت به این حکم ابراز مخالفت کرد. او در صفحه شخصی خود خود را با این تروریست ها در کنار هم قرار داد و از ضمیر «ما» استفاده کرد. برخی کاربران فضای مجازی این سوال را مطرح کرده‌اند که چه ارتباطی میان ترانه علیدوستی و گروه‌های تروریستی از جمله منافقین و یا رژیم صهیونیستی وجود دارد؟ 🔹البته علیدوستی تنها نبود؛ افرادی مثل صادق زیبا کلام، حسن آقامیری، تهمینه میلانی و برخی دیگر از این قبیل سلبریتیهای سیاسی و فرهنگی هم به حمایت از این اشرار و قاتلان مسلح پرداختند. 🔹این اولین بار نیست که سلبریتیهایی که سابقه بازداشت در ایام اغتشاشات هم دارند، اقدام به زیر سوال بردن احکام قضایی و قوانین جزایی اسلامی می کنند و با دروغ بستنهای بدون دلیل و مدرک، با دشمنان رسمی و معاندین جمهوری اسلامی همنوا می شوند. مع الاسف تا کنون اقدام بازدارنده درخوری از سوی دستگاه قضایی با این جماعت پرهیاهوی هزینه ساز صورت نگرفته است. 🔹در همین رابطه حمید رسایی نوشت: «ترانه علیدوستی بازیگر است و بازیگر کارش این است که پول بگیرد و نقش ایفا کند. نقش او فعلا دفاع از اراذل و اوباشی است که با قمه و اسلحه به جان مردم و نیروهای حافظ امنیت کشورمان افتاده‌اند. این بازیگر چند ماه قبل بازداشت شد اما بلافاصله اینستاگرام صفحه او را از دسترس خارج کرد تا نیروهای امنیتی به ارتباطات وی پی‌نبرند. وقتی آزاد شد جلوی زندان کشف حجاب کرد و حالا از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرده تا قاتلان خانه اصفهان اعدام نشوند. از آنها خواسته تا با ورود و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان، جلوی اجرای یک حکم شرعی و قانونی گرفته شود! کجای دنیا چنین چیزی ممکن است! وقتی برای چندمین بار از ترانه علیدوستی و دیگر سلبریتی‌ها چنین دریدگی‌ای را می‌بینیم، فقط به یک نتیجه می‌رسیم که با زبان بی‌زبانی به قوه قضاییه جمهوری اسلامی می‌گویند پشمی به کلاه شما نیست! 🔹چرا با سلبریتی‌هایی که با منافقین جنایتکار در ارتباطند و رسما از عوامل آنها حمایت و دخالت بیگانگان را درخواست می‌کنند، برخوردی نمی‌شود؟!» 🔹اما دادستان کل کشور در سخنانی اعلام کرد: «اگر شایعه یا ادعایی در فضای مجازی منتشر شد بلافاصله‌ دادستان‌ها منتشرکنندۀ آن را احضار کنند. اگر مستندات منتشرکننده درست بود، پیگیری می‌شود که مشکل حل شود اما اگر سندی وجود نداشت بلافاصله باید آن فرد تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد.» باید به دادستان محترم گفت مخاطب این بایدها خودتان هستید آقای دادستان! 🔻برخورد با کانونهای شایعه ساز و فحشاپرور دستور قرآن است 🔹در تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی ذیل آیه ۶۰ سوره احزاب توضیحات مهم و جالبی آمده است؛ «مرجفون» از «ارجاف»، به كسانى گفته مى‌شود كه با شايعه‌سازى، در جامعه‌ى اسلامى دلهره ايجاد مى‌كنند. كسانى كه به جبهه نمى‌رفتند، امّا در شهر شايعه مى‌كردند كه مسلمانان شكست خوردند و كفّار پيروز شدند يا پيامبر اسلام شهيد شد، آنان با اين اقدام زشت سبب‌ نگرانى مردم مى‌شدند. «لَنُغْرِيَنَّكَ» از «اغراء» به معناى چسباندن و كنايه از تسلّط همه جانبه است. 🔹اين آيه را اگر در ادامه آيه قبل ببينيم، مراد آن است كه منافقان و بيماردلان مدينه مزاحم زنان مؤمن بودند كه خداوند در آيه قبل به زنان دستور پوشش كامل داد و در اين آيه به اين بيماردلان هشدار مى‌دهد و ممكن است اين آيه مستقل باشد، و مراد اين باشد كه با توطئه‌گرانى كه با جنگ سرد و شايعه‌سازى، ايجاد دلهره مى‌كنند برخورد كرده و آنها را قلع و قمع نماييد. 🔹در واقع قرآن کریم زمانیکه درباره شبکه «شایعه ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است. 👈متن کامل در شماره ۵۲۰ هفته‌نامه ۹دی 🔺به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔻 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
♻️ گشت ارشاد پوشش در کانادا 🔰 یکسال پیش در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ (May2022) تعدادی از دانش‌آموزان یک دبیرستان در اوتاوای کانادا به محدودیت‌های یا همان اعتراض کردند که این اعتراض با برخورد تهاجمی مواجه شد! تا جایی‌که شدت عمل پلیس کانادا در برخورد با این دانش آموزان موجب برخی انتقادها شد! 🔸پ.ن ۱: قوانین پوشش یا در همه جای دنیا متتاسب با فرهنگ ملی کشورها وجود دارد و تخطی از آن شامل برخورد قانونی می‌شود. 🔸پ.ن ۲: غربگرایان داخلی، برخلاف ظاهر تبلیغاتی خود، روحیه‌ای بسیار ضدقانون و ضد ملی دارند و حاضرند به خاطر چند دلار فلان سفارتخانه یا جلب چند رای با حمایت مستقیم از عریانی، به آینده ملت خود خیانت کنند. 🔸پ.ن ۳: متاسفانه هم عمدتا در انتشار و برجسته‌سازی بسیاری از اخبار مهم خارجی و حتی جهان اسلام خیلی ضعیف عمل می‌کند و عمدتا بطور حاشیه‌ای و از سربازکنی به آنها می‌پردازد. ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
⭕️ قتل عام نیم میلیون جنین توسط والدین و پزشکان در کشور! ♦️آمار سقط جنین محصول تفکر الحادی و اندیشه های بشری است که اعتقادی به خدا و قیامت ندارند از این رو همان گونه که انسان ها را با بمب های اتمی و غیر اتمی می کشند جنین های بی گناه را نیز با انواع وسائل مدرن مانند قرص ها و آمپول ها و گاه باذدستگاه های دیگر زنده زنده قطعه قطعه می کنند. ♦️ آن چه جای تعجب و شگفتی دارد آمار نگران کننده ای است که در کشور شیعه و معتقد به خدا و قیامت داده می شود! روزانه بین 1000 تا 1500 قتل جنین آن هم به صورت غیر قانونی آن هم مواردی که بیش از 96 درصد آن ها اولاد مشروع هستند. ♦️ این آمار نگران کننده که سالانه بین 365 هزار تا 500 هزار تخمین زده می شود عملا توسط پزشکان غیر متعهد صورت می گیرد! ♦️این درحالی است که سقط جنین در هر مرحله ای که باشد حرام شرعی است و کشتن آن از 4ماهگی به بعد حکم قتل یک انسان کامل را دارد و دیه آن نیز دیه کامل است. ✍جا دارد قوه قضاییه نسبت به قتل این انسان های بی گناه اقدام عملی صورت بدهد و با اجرای حکم سنگین برای قاتلین جلوی این جرم و جنایت را بگیرد. تعلل در مقابله با این جنایات موجب رفتن برکت از زندگی آحاد جامعه می شود. ✍عضو کانال تحلیل سیاسی شوید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان بی‌پرده، صریح و تکان دهنده شاعر ضدانقلاب و همسو با اغتشاشگران، محمدرضا عالی پیام ملقب به "هالو" از تعرض جنسی هواداران پهلوی به او! 🔺"ما منتظر بودیم طرفداران پهلوی تهران را فتح کنند اما ماتحت هالو را فتح کردند!!!" 🔶 با اتفاقاتی که رخ داد، آشکار شد که پیرمردها در انقلاب زن زندگی آزادی امنیت جنسی ندارند چه برسد به سایر افراد. خشونت‌های کلامی در ایام اغتشاشات را یادتون هست؟ این نتیجه همان خشونت‌های کلامی و فحش‌های رکیک جنسی است که در قالب آن مطالباتشان را مطرح می‌کردند! 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
و شیطان شطرنج باز خوبیست! و میداند چگونه کیش اقتصاد دهد تا مات فرهنگی بگیرد ... https://twitter.com/m_T_Darestani57/status/1661216543017926662?t=GaPMDC-eosJC4LtEFacGZg&s=35
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ♻️ «محمد» ایمانمان در حال سقوط است 🔰 جمله‌ای به این مضمون از شهید سید محمد علی جهان‌آرا (فرمانده سپاه خرمشهر) نقل شده که : «بچه‌ها، اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح خواهیم کرد؛ مواظب باشید که ایمانتان سقوط نکند.» 🔹امروز باید به شهید جهان آرا بگوییم که شهر را پس گرفتیم اما امروز به دلیل نفوذ گفتمان‌های التقاطی در میان انقلابیون، ایمانمان دارد سقوط می‌کند و ظاهرگرا و عرفی‌زده شده‌ایم! 🔹حمله دشمن و وضعیت فضای مجازی یله و رها و وضعیت حجاب و عفاف را می بینیم و می‌کنیم؛ می آوریم؛ از کنار آن رد می‌شویم! 🔹به جای ترس از خدا، ترسی شیطانی به جان برخی از ما افتاده و از مشتی و شهوتران حساب می‌بریم! «محمد» ایمانمان در حال سقوط است ... 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ جریمه بی‌حجابی چقدر بود، الان چقدر هست؟ بعضی از منابع اقتصادی قیمت سکه را در طول ۴۴ سال گذشته درج کرده‌اند. سال ۱۳۷۵ قیمت سکه‌ تمام، حدود ۴۲ هزار تومان بوده. در همان سال ۱۳۷۵ تبصره‌ای به ماده ۱۴۱ قانون مجازات اسلامی اضافه شده: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دوماه یا از ۵۰ هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.» یعنی در سال ۱۳۷۵، جریمه نقدی بی‌حجابی از حدود یک‌دهمِ یک سکه، تا بیش از یک سکه بوده. اگر آن جریمه را الآن به ارزش روز تبدیل کنیم؛ جریمه‌ی هر مورد بی‌حجابی بایستی از حدود ۳ میلیون تا بیش از ۳۰ میلیون تومان باشد. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔰بازدید رهبر انقلاب از جنجالی ترین بخش نمایشگاه کتابنعیمه اسلاملو 🔹صبح یکشنبه ۲۴ اردیبهشت همراه با ۳ نفر از خانم ها کنار دیوار آزاد منتظر اومدن رهبری بودیم. تا اینکه آقا بعد از بازدید از چند غرفه به سمت ما اومدن.عصایشان را بر زمین میزدند و به ما نزدیکتر میشدند. وزیر ارشاد داشت برای آقا تعریف می کرد که این خانم یکی از نویسندگان‌ خوبمون هستند، موسسه ای دارند که در موضوع زن و حجاب در سطح کشور فعالیت می کنند. 🔹سلام کردم.گفتم آقا سال ۸۵ توی همین سالن در نمایشگاه قرآن بهمون فرمودید:"از کار برای حجاب خسته نشوید" و ما پای کار هستیم گفتم دیوار آزاد، جنجالی ترین بخش نمایشگاه امساله. روی هر کدام چالشهایی رو نوشتیم و مردم شرکت می‌کنند. از هر جا هم که دلشون پر باشه میان اینجا با ما حرف میزنند. 🔹آقا پرسیدن: "دوست دارند فقط حرف بزنند یا حرف شنیدن را هم دوست دارند؟" گفتم: بیشتر دوست دارند حرف بزنند ولی حرف شنیدن رو هم دوست دارند. حرف هامون رو که می‌زنیم می‌گن: شماها تا حالا کجا بودید! چرا تا الان این کارها را نمی‌کردید! چقدر خوبه که هستید و حرف هامون رو می‌شنوید. عرض کردم: البته ما اینجا فقط از خانم های متخصص و آموزش دیده استفاده می‌کنیم. [افرادی که] هم در حوزه محتوایی، غنی و هم در حوزه مهارت های ارتباطی، قوی هستند. 🔹یکی از خانم ها در مورد "غرفه ‌ریحانه ها" توضیح داد و یکی دیگه از خانم ها نیز گفت که کار اصلیِ ما فعالیت فرهنگی برای نوجوانان است. آقا گفتن: "برای بچه ها و نوجوان ها زیاد کار کنید. هرچقدر برای کودک و نوجوان کار کنید زیادی نیست.کتاب و رمان های خوب برای نوجوان تولید کنید". گفتم در مورد کار برای حجاب و اولویتش گاها نظرات متفاوتی مطرح میشه و خدشه هایی وارد می‌کنند! 🔹آقا ایستادند، کامل به طرف ما برگشتند و دستشون رو کمی بالا آوردند و فرمودند: "این چه حرفیه! من بارها گفتم مسئله حجاب خیلی مهم است.شما با قدرت همین کارهاتون رو ادامه بدید. به همه خانم ها هم سلام من رو برسونید. خدا انشالله شما خانم ها را برای انقلاب حفظ کند. کارتان خیلی ارزشمند است." 🔺به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔻 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
. ♻️ مجروحین جنگ ادراکی! بعد از خودکشی (Moonbin) ستاره کره جنوبی در سن ۲۵ سالگی، تعدادی از دختران نوجوان در یکی از پارک‌های رشت به یاد او تجمع کرده‌اند! شاید این جماعت، برای فوت پدربزرگ و مادر بزرگشان چنین نمی‌کردند. اینها را باید مجروحان این دانست! مجروحانی که بر خلاف جنگ نظامی قابل افتخار نیستند اما نباید رها شوند. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔻خرمشهر اینجاست! جهان‌آرا کجاست؟ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک هفتۀ اول پس از بیست‌وششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه به‌عنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بی‌حیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیت‌شدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همه‌جا است. البته بعضی از اینان در درون‌شان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چه‌بسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم. ۲. در حال حرکت به سمت طبیعی‌شدگی و هنجارشدگی هستیم. آن‌قدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرت‌ها و حساسیت‌ها، ساییده شده‌اند و این گروهک‌های فرهنگی، بخشی از جامعه شده‌اند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کرده‌اند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کرده‌اند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانه‌ای بخزد و از واقعیت‌های فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامن‌ش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزب‌اللهی‌ها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابی‌ها، هرچه بیشتر در حال منزوی‌شدن هستند و خود را پنهان می‌کنند. مدسه و جامعه را نمی‌پسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، می‌گریزند و برای خود، «باغچه‌های فرهنگی» ایجاد می‌کنند؛ ناکام در جامعه‌پردازی توحیدی و راضی به باغچه‌پردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعه‌پردازی عبور نکرده‌اند، چه رسد به این‌که بخواهند تمدّن‌سازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهان‌شدن و بیرون‌کشیدن گلیم خویش را از آب آموخته‌اند و بس. ۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان‌» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافی‌ست و حاجت به قدرت نیست. ازاین‌رو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همه‌چیز مباح می‌شود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهه‌های پیوستاری و متنوّع، گره‌هایی که به ظاهر کور هستند، گشوده می‌شوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرم‌های مختلف را به کار گرفت. ۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیل‌گر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد می‌کنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزش‌های معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شده‌اند و تجدّد را می‌زایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و می‌خواهد بیش از گذشته، سرزمین‌های فرهنگی ما را اشغال کند.‌ خرمشهر اینجاست. جهان‌آرا کجاست؟! ۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گره‌ها و گرانیگاه‌ها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیت‌ها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمان‌ها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهم‌های قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهم‌ها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاین‌رو، روایت‌های نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹صوت نشست 🔹نقد لایحه حجاب 🔹مهدی جمشیدی 🔹شامل: ۱. مقدمه: ذهنیت ویروسی نویسندگان لایحه ۲. جنبه‌های مثبت لایحه ۱.۲. عدم‌تفکیک کشف حجاب از برهنگی ۲.۲. در نظر گرفتن ساختارهای پیروانی مولد کشف حجاب ۳. جنبه‌های منفی لایحه ۱.۳.فروکاهیدن تهدید کشف حجاب از حرام‌ سیاسی به تخلف سبک‌مایه ۲.۳. راندن نیروی انتظامی از خیابان و تبدیل‌کردن آن به عکاس و پیامک‌زن مؤخره: ضرورت کنش‌گری حداکثری جبهه‌ی انقلاب برای تغییر این ریل غلط. کانال 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما حتما حتما ببینید پ.ن: اهل هر و و آئینی که باشی، نمیتوانی منکر شوی چرا هیچ چیز بالا تر از نیست و آنها جانشان را کف در گرفتند و کردند... و از شهدا فقط میشه یه جمله ی رو برداشت کرد: پایه ی = خانومها شدیم تا حجاب حفظ شود تا اسلام بماند... 😔😔😔😔😔 شهدا ایم که شما جان دادین و اوضاع فعلی کشور، اینگونه شد... قبل از اینگونه بود، و اگر ادامه پیدا میکرد علناً چیزی از اسلام نمیماند... شهید دادیم تا اینکه اوضاع حجاب درست شد. و اسلام دوباره پیدا کرد... اکنون که باز، اوضاع حجاب اینگونه شده، گویا جدید مورد نیاز است... اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک 😔 حتما کلیپ را ببینید...
تأملی در و حجاب ⚛️مسئله چیست؟ حل مسئله کدام است؟ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر عباس پسندیده لایحه قوه قضائیه در باره عفاف و حجاب، چالش برانگیز شده و مباحث مفصلی را برانگیخته است. فارغ از بررسی حقوقی متن لایحه، معتقدم به طور کلی این رویکرد، مسیر غلطی است. از این رو، به چند نکته توجه می‌دهم: 1️⃣ مسئله محوری، «عفاف» است نه حجاب و لذا باید حل مسئله نیز بر همین اساس شکل گیرد. نخست باید به عفاف پرداخت و سپس به حجاب. در عفاف نیز نخست باید به تبیین چرایی آن پرداخت و سپس به چگونگی آن. جوان امروز هنوز نمی داند که چرا باید حجاب داشته باشد، آنوقت ما بر سر چند و چون آن، روشهای نادرستی را طراحی می کنیم. سوگمندانه می بینیم که از سوی برخی مسئولان فرهنگی و کشوری، همچنان سخن از حجاب و روش‌های ناکارامد گذشته پافشاری می شود! 2️⃣ «فردی‌انگاری» در موضوع عفاف (و حجاب)، نگرشی «غلط» و «آسیب‌زا» است. در نگاه فردی، فرد باید تغییر کند؛ عوامل و موانع در درون فرد تعریف می‌شود؛ برنامه‌ها فردی طراحی می‌شوند. این موجب عدم رعایت اقتضاها و الزامات امور اجتماعی شده، و یک آموزه نجات‌بخش را به بحران اجتماعی تبدیل می کند. 3️⃣ عفاف(و حجاب)؛ امری اجتماعی است؛ زیرا عفاف در روابط و مناسبات اجتماعی(جز در یک مورد: نماز فردی) «معنایابی» می شود. از این رو باید الزامات و اقتضاهای امر اجتماعی رعایت شود. 👈 معنا و الزامات اجتماعی بودن عفاف بدین قرار است: ♦️ هر چه ارزش اجتماعی نشود، «وجاهت اجتماعی» نمی‌یابد و هر چه وجاهت اجتماعی نیابد، به هنجار اجتماعی تبدیل نمی‌شود. لذا اصل مهم تبدیل ارزش شرعی به «ارزش اجتماعی»(معروف اجتماعی) است. از این رو، به نظر می‌رسد تا حجاب به ارزش و عرف اجتماعی تبدیل نشود، مصداق( کامل) امر به معروف و نهی از منکر نمی شود. ♦️ هر چه را مردم نپذیرند، «تحقق اجتماعی» پیدا نمی‌کند. نکته مهم دیگر «ظرفیت اجتماعی» در پذیرش و جذب پدیده‌هاست. اگر جامعه ظرفیت نداشته باشد، در برابر یک امر حتی مقدس، مقاومت می کند! پس پیش از هر چیز «اقناع اجتماعی» و «ظرفیت‌سازی اجتماعی» و تقدم «تبیین» بر «توصیه-تحکّم-اجبار» ضرورت می یابد. اجبار انتظامی بدون اقناع اجتماعی اثر معکوس خواهد داشت. ⁉️ یک سؤال مهم: 👈 آیا پس از ماجرای مهسا امینی، رعایت حجاب افزایش پیدا کرد یا کاهش؟ سرمایه اجتماعی افزایش یافت یا کاهش؟ ⚠️ باید مراقب رفتارها و گفتارهایی باشیم که حکم استارتاپ بی‌حجابی را دارند. ستاد امر به معروف مهریز ❁—❁—❁🌺❁—❁—❁ https://eitaa.com/setadamrebemaarofvanahieazmonkar 🌐آیدی کانال: 🆔@mrhaery
▪️اخیراً، جزییات جدیدی از لایحهء حجاب و عفاف منتشر شده. در باب این‌که این پیش نویس قانونی، همه چیز را به دوربین واگذار کرده، و تعامل دینی افراد جامعه را نادیده گرفته -مطابق قرآن و شریعت محمدی، بر مؤمنین واجب دانسته شده که نهی از منکر کنند- قبلاً نوشته‌ام (از اینجا تا اینجا). 🔻اما، بخشی از این قانون که جای تأمل دارد، این است: "هیچ‌کس حق ندارد به‌اسم امر به معروف/نهی از منکر با بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکرده‌اند برخورد فیزیکی کند، تهمت و افترا بزند یا آن‌ها را تهدید کرده و حریم خصوصی‌شان را نقض کند. درصورتی که کسی این کارها را بکند مجازات خواهد شد" ❓چرا این بند نوشته شده؟ ⁉️اساساً حریم خصوصی در محیط عمومی خیابان و معابر چه معنی دارد که عنوان شده کسی حق نقض حریم خصوصی بی‌حجاب‌ها را ندارد؟ 🔴حریم خصوصی مربوط به محیط خصوصی است، نه عرصهء عام اجتماع! ‼️نکتهء دیگر اینکه اشاره به برخورد فیزیکی شده، اما دفاع مشروع آمر به معروف از خود، هیچ جایگاهی در این قانون ندارد. ⁉️وقتی که جماعت بی حجاب، اقدام به ضرب و جرح ناهی از منکر می‌کنند، تکلیف چیست؟ چرا این قانون به صورت برعکس نوشته نشده؟ چرا بیان نشده که هیچ بی حجاب گناهکاری حق برخورد فیزیکی با ناهی از منکر را ندارد؟ 🔻احتمالاً این قانون هم در صورت عملی شدن، مشابه همان قانون غلط مدافع سارق است که در صورت ضرب و جرح سارقی که وارد حریم خصوصی منزل افراد شده، فرد مجبور به پرداخت دیه به دزد است! ⁉️چرا هیچ بحثی ار فحاشی‌های زشت و رکیک بی‌حجاب‌ها در مقابل ناهیان از منکر نیست؟ ⁉️چرا گفته نشده هیچ بی‌حجابی حق فحاشی در برابر نهی از منکر را ندارد و در صورت فحاشی، مجازات خواهد شد؟ ⁉️چرا این قانون به بی حجاب‌ها توجه داشته (یک وقت آب تو دلشون تکون نخوره!). اساساً چرا برای گناهکاری که گناه علنی می‌کند و با گناه خویش، دیگران را هم به گناه می‌اندازد، از واژهء "بانو" استفاده شده؟ ❓این قانون برای حمایت و تقویت تذکر لسانی و ناهی از منکر -که در حال انجام واجب الهی است- چه می‌کند؟ 🔻با لحاظ نمودن این بند می‌توان بهره‌برداری حقوقی بسیاری در دفاع از بی‌حجاب‌ها کرد. 🔻کنترل هوشمند و استفاده از دوربین برای مقابله با گناه بی‌حجابی، چیزی است که جناب رادان آن را از 26 فروردین ماه آغاز نموده، و اثر عملیش در جامعه، چیز چشم‌گیری نبوده. اینکه از قِبَل این کار، چه مقدار به خزانهء دولت واریز شده را نمی‌دانم، اما، ❌مشکلی که با بی حجابی آغاز شد، با گسترش فحشا ادامه دارد. ❌بی حجابی که جمع نشده، بلکه تردد در کوچه‌ها و نواحی شهری هم سخت شده. ❓چرا من نوعی باید هراس داشته باشم که مبادا با رد شدن از فلان پل عابر پیاده یا پارک یا... -در جمهوری اسلامی ایران- به همراه فرزندانم، شاهد صحنه‌های جنسی باشم؟ ⁉️دقیقاً این دوربین‌های مزخرف بی مصرف‌ چه می‌کنند؟ ⭕️و حالا با اعمال این قانون چرند، عملاً می‌خواهند نهی از منکر را سخت‌تر کنند تا همان تعداد اندکی که تذکر لسانی می‌دهند، هم در نهایت با محکوم شدن به نقض حریم خصوصی فرد بی حجاب (وسط خیابان!) سکوت اختیار کنند و ریشهء نهی از منکر در جامعه بخشکد! (اینجا را ببینید) 🔻گویا هدف نهایی این قانون، حذف نهی از منکر لسانی از جامعه است، نه بی حجابی! 📌هیهات که اگر من، به خاطر قوانین غلطی که عملًا حامی گناهکار است، دست از نهی از منکر بردارم! 📌این سخنان امام جامعه را باید دوباره به این قانون نویسان، یادآوری کرد: «مبادا در گوشه و کنار، یا در دستگاه انتظامی یا قضائی، کسانی باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهی از منکر سد کنند! مبادا کسانی باشند که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند!» آقایان مسوولی که احتمالاً به خاطر اجرای هدف پنجم (برابری جنسیتی) و دهم (کاهش نابرابری) سند توسعهء پایدار 2030 (و احتمالاً به دلایل دیگر) قانون خدا را زیر پا می‌گذارید، پا بر روی خون شهدا می‌گذارید، دل مؤمنین جامعه را می‌شکنید، و عملاً در برابر حق ایستاده‌اید، بدانید که تا زمانی که شما خیانت پیشگان را سر جای‌تان ننشانیم و حدود الهی را به جامعه بازنگردانیم، دست از حمایت از اسلام، شریعت محمدی و نهی از منکر بر نخواهیم داشت، ان‌شاء الله! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ دانش آموزم پرسیده است؟ | 🔹هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده... ؛ پس حجاب هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسی رو... 🔴 کانال من و تو https://eitaa.com/Man_v_To
🔻خرمشهر اینجاست! جهان‌آرا کجاست؟ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک هفتۀ اول پس از بیست‌وششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه به‌عنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بی‌حیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیت‌شدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همه‌جا است. البته بعضی از اینان در درون‌شان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چه‌بسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم. ۲. در حال حرکت به سمت طبیعی‌شدگی و هنجارشدگی هستیم. آن‌قدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرت‌ها و حساسیت‌ها، ساییده شده‌اند و این گروهک‌های فرهنگی، بخشی از جامعه شده‌اند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کرده‌اند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کرده‌اند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانه‌ای بخزد و از واقعیت‌های فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامن‌ش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزب‌اللهی‌ها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابی‌ها، هرچه بیشتر در حال منزوی‌شدن هستند و خود را پنهان می‌کنند. مدسه و جامعه را نمی‌پسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، می‌گریزند و برای خود، «باغچه‌های فرهنگی» ایجاد می‌کنند؛ ناکام در جامعه‌پردازی توحیدی و راضی به باغچه‌پردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعه‌پردازی عبور نکرده‌اند، چه رسد به این‌که بخواهند تمدّن‌سازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهان‌شدن و بیرون‌کشیدن گلیم خویش را از آب آموخته‌اند و بس. ۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان‌» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافی‌ست و حاجت به قدرت نیست. ازاین‌رو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همه‌چیز مباح می‌شود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهه‌های پیوستاری و متنوّع، گره‌هایی که به ظاهر کور هستند، گشوده می‌شوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرم‌های مختلف را به کار گرفت. ۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیل‌گر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد می‌کنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزش‌های معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شده‌اند و تجدّد را می‌زایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و می‌خواهد بیش از گذشته، سرزمین‌های فرهنگی ما را اشغال کند.‌ خرمشهر اینجاست. جهان‌آرا کجاست؟! ۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گره‌ها و گرانیگاه‌ها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیت‌ها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمان‌ها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهم‌های قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهم‌ها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاین‌رو، روایت‌های نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi