eitaa logo
عفاف گرایی
350 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ جریمه بی‌حجابی چقدر بود، الان چقدر هست؟ بعضی از منابع اقتصادی قیمت سکه را در طول ۴۴ سال گذشته درج کرده‌اند. سال ۱۳۷۵ قیمت سکه‌ تمام، حدود ۴۲ هزار تومان بوده. در همان سال ۱۳۷۵ تبصره‌ای به ماده ۱۴۱ قانون مجازات اسلامی اضافه شده: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دوماه یا از ۵۰ هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.» یعنی در سال ۱۳۷۵، جریمه نقدی بی‌حجابی از حدود یک‌دهمِ یک سکه، تا بیش از یک سکه بوده. اگر آن جریمه را الآن به ارزش روز تبدیل کنیم؛ جریمه‌ی هر مورد بی‌حجابی بایستی از حدود ۳ میلیون تا بیش از ۳۰ میلیون تومان باشد. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔰بازدید رهبر انقلاب از جنجالی ترین بخش نمایشگاه کتابنعیمه اسلاملو 🔹صبح یکشنبه ۲۴ اردیبهشت همراه با ۳ نفر از خانم ها کنار دیوار آزاد منتظر اومدن رهبری بودیم. تا اینکه آقا بعد از بازدید از چند غرفه به سمت ما اومدن.عصایشان را بر زمین میزدند و به ما نزدیکتر میشدند. وزیر ارشاد داشت برای آقا تعریف می کرد که این خانم یکی از نویسندگان‌ خوبمون هستند، موسسه ای دارند که در موضوع زن و حجاب در سطح کشور فعالیت می کنند. 🔹سلام کردم.گفتم آقا سال ۸۵ توی همین سالن در نمایشگاه قرآن بهمون فرمودید:"از کار برای حجاب خسته نشوید" و ما پای کار هستیم گفتم دیوار آزاد، جنجالی ترین بخش نمایشگاه امساله. روی هر کدام چالشهایی رو نوشتیم و مردم شرکت می‌کنند. از هر جا هم که دلشون پر باشه میان اینجا با ما حرف میزنند. 🔹آقا پرسیدن: "دوست دارند فقط حرف بزنند یا حرف شنیدن را هم دوست دارند؟" گفتم: بیشتر دوست دارند حرف بزنند ولی حرف شنیدن رو هم دوست دارند. حرف هامون رو که می‌زنیم می‌گن: شماها تا حالا کجا بودید! چرا تا الان این کارها را نمی‌کردید! چقدر خوبه که هستید و حرف هامون رو می‌شنوید. عرض کردم: البته ما اینجا فقط از خانم های متخصص و آموزش دیده استفاده می‌کنیم. [افرادی که] هم در حوزه محتوایی، غنی و هم در حوزه مهارت های ارتباطی، قوی هستند. 🔹یکی از خانم ها در مورد "غرفه ‌ریحانه ها" توضیح داد و یکی دیگه از خانم ها نیز گفت که کار اصلیِ ما فعالیت فرهنگی برای نوجوانان است. آقا گفتن: "برای بچه ها و نوجوان ها زیاد کار کنید. هرچقدر برای کودک و نوجوان کار کنید زیادی نیست.کتاب و رمان های خوب برای نوجوان تولید کنید". گفتم در مورد کار برای حجاب و اولویتش گاها نظرات متفاوتی مطرح میشه و خدشه هایی وارد می‌کنند! 🔹آقا ایستادند، کامل به طرف ما برگشتند و دستشون رو کمی بالا آوردند و فرمودند: "این چه حرفیه! من بارها گفتم مسئله حجاب خیلی مهم است.شما با قدرت همین کارهاتون رو ادامه بدید. به همه خانم ها هم سلام من رو برسونید. خدا انشالله شما خانم ها را برای انقلاب حفظ کند. کارتان خیلی ارزشمند است." 🔺به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔻 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
. ♻️ مجروحین جنگ ادراکی! بعد از خودکشی (Moonbin) ستاره کره جنوبی در سن ۲۵ سالگی، تعدادی از دختران نوجوان در یکی از پارک‌های رشت به یاد او تجمع کرده‌اند! شاید این جماعت، برای فوت پدربزرگ و مادر بزرگشان چنین نمی‌کردند. اینها را باید مجروحان این دانست! مجروحانی که بر خلاف جنگ نظامی قابل افتخار نیستند اما نباید رها شوند. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔻خرمشهر اینجاست! جهان‌آرا کجاست؟ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک هفتۀ اول پس از بیست‌وششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه به‌عنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بی‌حیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیت‌شدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همه‌جا است. البته بعضی از اینان در درون‌شان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چه‌بسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم. ۲. در حال حرکت به سمت طبیعی‌شدگی و هنجارشدگی هستیم. آن‌قدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرت‌ها و حساسیت‌ها، ساییده شده‌اند و این گروهک‌های فرهنگی، بخشی از جامعه شده‌اند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کرده‌اند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کرده‌اند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانه‌ای بخزد و از واقعیت‌های فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامن‌ش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزب‌اللهی‌ها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابی‌ها، هرچه بیشتر در حال منزوی‌شدن هستند و خود را پنهان می‌کنند. مدسه و جامعه را نمی‌پسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، می‌گریزند و برای خود، «باغچه‌های فرهنگی» ایجاد می‌کنند؛ ناکام در جامعه‌پردازی توحیدی و راضی به باغچه‌پردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعه‌پردازی عبور نکرده‌اند، چه رسد به این‌که بخواهند تمدّن‌سازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهان‌شدن و بیرون‌کشیدن گلیم خویش را از آب آموخته‌اند و بس. ۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان‌» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافی‌ست و حاجت به قدرت نیست. ازاین‌رو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همه‌چیز مباح می‌شود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهه‌های پیوستاری و متنوّع، گره‌هایی که به ظاهر کور هستند، گشوده می‌شوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرم‌های مختلف را به کار گرفت. ۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیل‌گر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد می‌کنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزش‌های معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شده‌اند و تجدّد را می‌زایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و می‌خواهد بیش از گذشته، سرزمین‌های فرهنگی ما را اشغال کند.‌ خرمشهر اینجاست. جهان‌آرا کجاست؟! ۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گره‌ها و گرانیگاه‌ها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیت‌ها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمان‌ها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهم‌های قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهم‌ها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاین‌رو، روایت‌های نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹صوت نشست 🔹نقد لایحه حجاب 🔹مهدی جمشیدی 🔹شامل: ۱. مقدمه: ذهنیت ویروسی نویسندگان لایحه ۲. جنبه‌های مثبت لایحه ۱.۲. عدم‌تفکیک کشف حجاب از برهنگی ۲.۲. در نظر گرفتن ساختارهای پیروانی مولد کشف حجاب ۳. جنبه‌های منفی لایحه ۱.۳.فروکاهیدن تهدید کشف حجاب از حرام‌ سیاسی به تخلف سبک‌مایه ۲.۳. راندن نیروی انتظامی از خیابان و تبدیل‌کردن آن به عکاس و پیامک‌زن مؤخره: ضرورت کنش‌گری حداکثری جبهه‌ی انقلاب برای تغییر این ریل غلط. کانال 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما حتما حتما ببینید پ.ن: اهل هر و و آئینی که باشی، نمیتوانی منکر شوی چرا هیچ چیز بالا تر از نیست و آنها جانشان را کف در گرفتند و کردند... و از شهدا فقط میشه یه جمله ی رو برداشت کرد: پایه ی = خانومها شدیم تا حجاب حفظ شود تا اسلام بماند... 😔😔😔😔😔 شهدا ایم که شما جان دادین و اوضاع فعلی کشور، اینگونه شد... قبل از اینگونه بود، و اگر ادامه پیدا میکرد علناً چیزی از اسلام نمیماند... شهید دادیم تا اینکه اوضاع حجاب درست شد. و اسلام دوباره پیدا کرد... اکنون که باز، اوضاع حجاب اینگونه شده، گویا جدید مورد نیاز است... اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک 😔 حتما کلیپ را ببینید...
تأملی در و حجاب ⚛️مسئله چیست؟ حل مسئله کدام است؟ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر عباس پسندیده لایحه قوه قضائیه در باره عفاف و حجاب، چالش برانگیز شده و مباحث مفصلی را برانگیخته است. فارغ از بررسی حقوقی متن لایحه، معتقدم به طور کلی این رویکرد، مسیر غلطی است. از این رو، به چند نکته توجه می‌دهم: 1️⃣ مسئله محوری، «عفاف» است نه حجاب و لذا باید حل مسئله نیز بر همین اساس شکل گیرد. نخست باید به عفاف پرداخت و سپس به حجاب. در عفاف نیز نخست باید به تبیین چرایی آن پرداخت و سپس به چگونگی آن. جوان امروز هنوز نمی داند که چرا باید حجاب داشته باشد، آنوقت ما بر سر چند و چون آن، روشهای نادرستی را طراحی می کنیم. سوگمندانه می بینیم که از سوی برخی مسئولان فرهنگی و کشوری، همچنان سخن از حجاب و روش‌های ناکارامد گذشته پافشاری می شود! 2️⃣ «فردی‌انگاری» در موضوع عفاف (و حجاب)، نگرشی «غلط» و «آسیب‌زا» است. در نگاه فردی، فرد باید تغییر کند؛ عوامل و موانع در درون فرد تعریف می‌شود؛ برنامه‌ها فردی طراحی می‌شوند. این موجب عدم رعایت اقتضاها و الزامات امور اجتماعی شده، و یک آموزه نجات‌بخش را به بحران اجتماعی تبدیل می کند. 3️⃣ عفاف(و حجاب)؛ امری اجتماعی است؛ زیرا عفاف در روابط و مناسبات اجتماعی(جز در یک مورد: نماز فردی) «معنایابی» می شود. از این رو باید الزامات و اقتضاهای امر اجتماعی رعایت شود. 👈 معنا و الزامات اجتماعی بودن عفاف بدین قرار است: ♦️ هر چه ارزش اجتماعی نشود، «وجاهت اجتماعی» نمی‌یابد و هر چه وجاهت اجتماعی نیابد، به هنجار اجتماعی تبدیل نمی‌شود. لذا اصل مهم تبدیل ارزش شرعی به «ارزش اجتماعی»(معروف اجتماعی) است. از این رو، به نظر می‌رسد تا حجاب به ارزش و عرف اجتماعی تبدیل نشود، مصداق( کامل) امر به معروف و نهی از منکر نمی شود. ♦️ هر چه را مردم نپذیرند، «تحقق اجتماعی» پیدا نمی‌کند. نکته مهم دیگر «ظرفیت اجتماعی» در پذیرش و جذب پدیده‌هاست. اگر جامعه ظرفیت نداشته باشد، در برابر یک امر حتی مقدس، مقاومت می کند! پس پیش از هر چیز «اقناع اجتماعی» و «ظرفیت‌سازی اجتماعی» و تقدم «تبیین» بر «توصیه-تحکّم-اجبار» ضرورت می یابد. اجبار انتظامی بدون اقناع اجتماعی اثر معکوس خواهد داشت. ⁉️ یک سؤال مهم: 👈 آیا پس از ماجرای مهسا امینی، رعایت حجاب افزایش پیدا کرد یا کاهش؟ سرمایه اجتماعی افزایش یافت یا کاهش؟ ⚠️ باید مراقب رفتارها و گفتارهایی باشیم که حکم استارتاپ بی‌حجابی را دارند. ستاد امر به معروف مهریز ❁—❁—❁🌺❁—❁—❁ https://eitaa.com/setadamrebemaarofvanahieazmonkar 🌐آیدی کانال: 🆔@mrhaery
▪️اخیراً، جزییات جدیدی از لایحهء حجاب و عفاف منتشر شده. در باب این‌که این پیش نویس قانونی، همه چیز را به دوربین واگذار کرده، و تعامل دینی افراد جامعه را نادیده گرفته -مطابق قرآن و شریعت محمدی، بر مؤمنین واجب دانسته شده که نهی از منکر کنند- قبلاً نوشته‌ام (از اینجا تا اینجا). 🔻اما، بخشی از این قانون که جای تأمل دارد، این است: "هیچ‌کس حق ندارد به‌اسم امر به معروف/نهی از منکر با بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکرده‌اند برخورد فیزیکی کند، تهمت و افترا بزند یا آن‌ها را تهدید کرده و حریم خصوصی‌شان را نقض کند. درصورتی که کسی این کارها را بکند مجازات خواهد شد" ❓چرا این بند نوشته شده؟ ⁉️اساساً حریم خصوصی در محیط عمومی خیابان و معابر چه معنی دارد که عنوان شده کسی حق نقض حریم خصوصی بی‌حجاب‌ها را ندارد؟ 🔴حریم خصوصی مربوط به محیط خصوصی است، نه عرصهء عام اجتماع! ‼️نکتهء دیگر اینکه اشاره به برخورد فیزیکی شده، اما دفاع مشروع آمر به معروف از خود، هیچ جایگاهی در این قانون ندارد. ⁉️وقتی که جماعت بی حجاب، اقدام به ضرب و جرح ناهی از منکر می‌کنند، تکلیف چیست؟ چرا این قانون به صورت برعکس نوشته نشده؟ چرا بیان نشده که هیچ بی حجاب گناهکاری حق برخورد فیزیکی با ناهی از منکر را ندارد؟ 🔻احتمالاً این قانون هم در صورت عملی شدن، مشابه همان قانون غلط مدافع سارق است که در صورت ضرب و جرح سارقی که وارد حریم خصوصی منزل افراد شده، فرد مجبور به پرداخت دیه به دزد است! ⁉️چرا هیچ بحثی ار فحاشی‌های زشت و رکیک بی‌حجاب‌ها در مقابل ناهیان از منکر نیست؟ ⁉️چرا گفته نشده هیچ بی‌حجابی حق فحاشی در برابر نهی از منکر را ندارد و در صورت فحاشی، مجازات خواهد شد؟ ⁉️چرا این قانون به بی حجاب‌ها توجه داشته (یک وقت آب تو دلشون تکون نخوره!). اساساً چرا برای گناهکاری که گناه علنی می‌کند و با گناه خویش، دیگران را هم به گناه می‌اندازد، از واژهء "بانو" استفاده شده؟ ❓این قانون برای حمایت و تقویت تذکر لسانی و ناهی از منکر -که در حال انجام واجب الهی است- چه می‌کند؟ 🔻با لحاظ نمودن این بند می‌توان بهره‌برداری حقوقی بسیاری در دفاع از بی‌حجاب‌ها کرد. 🔻کنترل هوشمند و استفاده از دوربین برای مقابله با گناه بی‌حجابی، چیزی است که جناب رادان آن را از 26 فروردین ماه آغاز نموده، و اثر عملیش در جامعه، چیز چشم‌گیری نبوده. اینکه از قِبَل این کار، چه مقدار به خزانهء دولت واریز شده را نمی‌دانم، اما، ❌مشکلی که با بی حجابی آغاز شد، با گسترش فحشا ادامه دارد. ❌بی حجابی که جمع نشده، بلکه تردد در کوچه‌ها و نواحی شهری هم سخت شده. ❓چرا من نوعی باید هراس داشته باشم که مبادا با رد شدن از فلان پل عابر پیاده یا پارک یا... -در جمهوری اسلامی ایران- به همراه فرزندانم، شاهد صحنه‌های جنسی باشم؟ ⁉️دقیقاً این دوربین‌های مزخرف بی مصرف‌ چه می‌کنند؟ ⭕️و حالا با اعمال این قانون چرند، عملاً می‌خواهند نهی از منکر را سخت‌تر کنند تا همان تعداد اندکی که تذکر لسانی می‌دهند، هم در نهایت با محکوم شدن به نقض حریم خصوصی فرد بی حجاب (وسط خیابان!) سکوت اختیار کنند و ریشهء نهی از منکر در جامعه بخشکد! (اینجا را ببینید) 🔻گویا هدف نهایی این قانون، حذف نهی از منکر لسانی از جامعه است، نه بی حجابی! 📌هیهات که اگر من، به خاطر قوانین غلطی که عملًا حامی گناهکار است، دست از نهی از منکر بردارم! 📌این سخنان امام جامعه را باید دوباره به این قانون نویسان، یادآوری کرد: «مبادا در گوشه و کنار، یا در دستگاه انتظامی یا قضائی، کسانی باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهی از منکر سد کنند! مبادا کسانی باشند که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند!» آقایان مسوولی که احتمالاً به خاطر اجرای هدف پنجم (برابری جنسیتی) و دهم (کاهش نابرابری) سند توسعهء پایدار 2030 (و احتمالاً به دلایل دیگر) قانون خدا را زیر پا می‌گذارید، پا بر روی خون شهدا می‌گذارید، دل مؤمنین جامعه را می‌شکنید، و عملاً در برابر حق ایستاده‌اید، بدانید که تا زمانی که شما خیانت پیشگان را سر جای‌تان ننشانیم و حدود الهی را به جامعه بازنگردانیم، دست از حمایت از اسلام، شریعت محمدی و نهی از منکر بر نخواهیم داشت، ان‌شاء الله! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ دانش آموزم پرسیده است؟ | 🔹هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده... ؛ پس حجاب هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسی رو... 🔴 کانال من و تو https://eitaa.com/Man_v_To
🔻خرمشهر اینجاست! جهان‌آرا کجاست؟ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک هفتۀ اول پس از بیست‌وششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه به‌عنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بی‌حیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیت‌شدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همه‌جا است. البته بعضی از اینان در درون‌شان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چه‌بسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم. ۲. در حال حرکت به سمت طبیعی‌شدگی و هنجارشدگی هستیم. آن‌قدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرت‌ها و حساسیت‌ها، ساییده شده‌اند و این گروهک‌های فرهنگی، بخشی از جامعه شده‌اند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کرده‌اند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کرده‌اند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانه‌ای بخزد و از واقعیت‌های فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامن‌ش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزب‌اللهی‌ها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابی‌ها، هرچه بیشتر در حال منزوی‌شدن هستند و خود را پنهان می‌کنند. مدسه و جامعه را نمی‌پسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، می‌گریزند و برای خود، «باغچه‌های فرهنگی» ایجاد می‌کنند؛ ناکام در جامعه‌پردازی توحیدی و راضی به باغچه‌پردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعه‌پردازی عبور نکرده‌اند، چه رسد به این‌که بخواهند تمدّن‌سازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهان‌شدن و بیرون‌کشیدن گلیم خویش را از آب آموخته‌اند و بس. ۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان‌» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافی‌ست و حاجت به قدرت نیست. ازاین‌رو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همه‌چیز مباح می‌شود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهه‌های پیوستاری و متنوّع، گره‌هایی که به ظاهر کور هستند، گشوده می‌شوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرم‌های مختلف را به کار گرفت. ۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیل‌گر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد می‌کنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزش‌های معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شده‌اند و تجدّد را می‌زایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و می‌خواهد بیش از گذشته، سرزمین‌های فرهنگی ما را اشغال کند.‌ خرمشهر اینجاست. جهان‌آرا کجاست؟! ۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گره‌ها و گرانیگاه‌ها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیت‌ها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمان‌ها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهم‌های قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهم‌ها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاین‌رو، روایت‌های نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
. ♻️ لایحه عفاف یا ترویج کشف حجاب؟ 🔹بخش اول 🔰 حمید رسایی: بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه که به دولت ارسال شده بود، پس از تغییرات جزیی با امضای رییس دولت، تحویل مجلس و در اختیار افکار عمومی قرار گرفت. تا قبل از انتشار رسمی، متن‌هایی در رسانه‌ها منتشر شده و بر اساس آن نقدهایی صورت می‌گرفت که چون آن متن‌ها قابل استناد نبود، طبعا برخی نقدها عجولانه و وارد نبود. اکنون با توجه به انتشار رسمی لایحه مذکور، پس از ملاحظه و مطالعه آن، به نکاتی اشاره می‌کنم: 1⃣ متاسفانه موضوع حجاب علیرغم اهمیت آن در فرهنگ دینی و ملی ما و علیرغم سرمایه‌گذاری که رسانه‌های نظام سلطه و دشمنان انقلاب اسلامی برای هدم و حذف آن از فرهنگ جامعه اسلامی ایرانی ما کرده‌اند، با گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی، هیچگاه آنطور که شایسته بوده، مورد توجه نهادهای مسئول نبوده است که اگر بود، نباید همچنان شاهد واردات چادر و دیگر ملزومات حجاب می‌بودیم به طوری که هزینه محجبه بودن چندین برابر بی‌ححابی و شل حجابی است! این مشکل را در خصوص عدم وجود قانونی جامع و مانع برای مواجه با کسانی که حجاب را نقض یا بی‌حجابی و بی‌عفتی را ترویج می‌کنند نیز شاهدیم. 2⃣ حوادث نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و به صف شدن لشکر مخالفان انقلاب اسلامی به بهانه مرگ یک دختر و ارتباط آن با موضوع حجاب و درگیر کردن کشور به انواع و اقسام بحران‌ها و تلاش برای فتح سنگر حجاب از یک طرف و فائق آمدن نظام جمهوری اسلامی بر این دسیسه‌ها و خاموش کردن آتش فتنه از طرف دیگر، شاید بهترین فرصت بود برای اینکه جمهوری اسلامی میخ خود در خصوص حجاب را بکوبد تا طرف مقابل برای همیشه، فکر حذف حجاب، عفت و حیا از جامعه ایرانی را از سر خود بیرون کند. اما ... 3⃣ سوگمندانه اما برخلاف توقع افکار عمومی، لایحه قوه قضاییه نه تنها یک گام به پیش نبود که دو گام به عقب بود. همین نکته و انفعال قوه قضاییه، اعتراض عمومی به لایحه عفاف و حجاب را به دنبال داشت. انتظار افکار عمومی این بود که پس از غلبه جمهوری اسلامی بر اقلیت خود اکثریت‌پندار کشف حجاب کننده و مروجان برهنگی، حرف قاطعانه‌ای از قوه قضاییه بشنوند اما این لایحه نشان داد که انفعال در این قوه که باید مظهر اقتدار نظام و اجرای احکام دین باشد، قرار نیست به این زودی‌ها جای خود را به اقتدار بدهد. 4⃣ متأسفانه لایحه مذکور بیش از آنکه فضا را برای کسانی که کشف حجاب می‌کنند، تنگ کند، به آنها آزادی عمل داده است. مطابق این لایحه، هر چه بیشتر پول بدهید، می‌توانید بیشتر از حجاب اسلامی و شرعی فاصله بگیرید! حتی مطابق لایحه، تفاوتی بین کسی که فقط حجاب سر ندارد با کسی که نیمه برهنه شده وجود ندارد و جریمه هر دو یک اندازه است. یکی از مهمترین مشکلات لایحه همین است که مجازات‌های پیش‌بینی شده، هیچکدام بازدارنده نیست. خصوصا که اکثریت کشف حجاب کنندگان از اقشاری هستند که مشکل مالی ندارند و اتفاقا انتخاب این سبک زندگی، ریشه در زندگی تجملاتی آنها دارد. 🔹ادامه و بخش دوم را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/5946/8988
. ♻️ لایحه عفاف یا ترویج کشف حجاب؟ 🔹 بخش دوم 5⃣ مطابق قوانین فعلی، ضابطینی مثل نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و ... می‌توانند با جرایم مشهود (که یکی از آنها کشف حجاب، نیمه برهنگی و برهنگی است) برخورد کنند اما لایحه قوه قضاییه، کلا ضابطین را از میدان بیرون کرده و در حد یک تماشاچی یا اپراتور ارسال پیامک تقلیل داده است! بر اساس لایحه مذکور چنانچه کسی در معابر عمومی لخت و برهنه شود، پلیس فقط می‌تواند این فرد را به مراجع قضایی معرفی کند، همین! 6⃣ در لایحه مذکور، بدون اشاره به امر به معروف و نهی از منکر زبانی و تقویت و حمایت آن، تأکید شده که اگر به بهانه امر به معروف و نهی از منکر به کسی که کشف حجاب کرده (در هر شکل آن حتی برهنگی) توهین شود یا مورد ضرب و جرح قرار گیرد یا وارد حریم خصوصی او شوند، متخلفان جریمه‌ می‌شوند که میزان مجازات آن بیش از جریمه فرد نیمه برهنه است! اساسا وجود چنین بندی در این قانون که باعث تردید، اضطراب و نهایتا عقب‌نشینی متدینین جامعه برای امر به معروف و تحریک اقلیت کشف‌حجاب‌ کننده وقیح و تحریک آنها برای شکایت از آمرین به معروف می‌شود. بر اساس تجربه برخوردهایی که با برخی افراد کشف حجاب کننده در چند ماه گذشته داشته‌ایم، حتما آنها پس از قانونی شدن این بند، ادعا می‌کنند که مورد توهین قرار گرفته‌اند یا حریم خصوصی‌شان نقض شده! بدیهی است که خروجی چنین قانونی یک چیز است: مردم از هرگونه امر به معروف و نهی از منکر زبانی اجتناب کنید والا بیش از کشف حجاب کننده باید تاوان پس دهید! 7⃣ از آنجایی که در این لایحه، کلیه ضابطین از میدان حذف شده‌ و نهایتا نقش اپراتور ارسال پیامک و ثبت تصویر به آنها سپرده شده و از آنجایی که عملا در بسیاری از مراکز و نقاط امکان نصب دوربین نیست، عملا شاهد آزادی کشف حجاب و برهنگی خواهیم بود. 8⃣ مطابق این لایحه، فرایند پیچیده‌ای برای اعتراض به پیامک اخطار دریافتی پیش‌بینی شده است. به طوری که باید هیئتی متشکل از یک قاضی، نماینده وزارت کشور و فراجا ظرف دو ماه به این اعتراض‌ها رسیدگی کنند! و این یعنی حجم گسترده‌ای از پرونده‌های قضایی و ... 9⃣ البته لایحه از این جهت که مجازات‌هایی را برای چهره‌های مشهور و سلبریتی‌هایی که در صفحات مجازی خود به ترویج کشف حجاب می‌پردازند، تعیین کرده یا در خصوص تعرض به خانم‌های چادری و تضعیف اصل حجاب در فضای مجازی و حقیقی، برخوردهایی را تعیین کرده، قابل ستایش است. 🔸پ‌ن: به نظرم با توجه به وضعیت فعلی جامعه و لزوم با انسجام رسیدن جامعه برای مواجه با اقلیت کشف‌ حجاب کننده، مجلس شورای اسلامی، باید اشکالات لایحه مذکور را برطرف کند و مجازات‌ها را به شکلی قرار دهد که بازدارنده باشد. البته با وجود قانون خوب، باز مسأله‌ای که می‌تواند آن قانون را به چالش بکشد، انفعال نهادهای ذیربط و وادادگی آنها در برابر اقلیت وقیح و پررویی است که برای گسترش این حرام شرعی و سیاسی در جامعه برنامه دارد. 🔹بخش اول یادداشت را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/5946/8987 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، ۱. تاکنون به اشکال‌های نیروهای فکریِ انقلاب نسبت به لایحۀ حجاب، «پاسخ» داده نشده است. ۲. حکیمانه نیست که برخی بزرگان، اعتبارشان را صرف «توجیه» لایحه‌ای کنند که حتی نویسندگانش، توان دفاع از آن را ندارند. ۳. اگر «ائتلاف محافظه‌کاری» شکل بگیرد، ما نیز تیغ «انتقاد انقلابی» را از نیام بیرون می‌کشیم.
«آیا باید زن طوری لباس بپوشد و در اجتماع عمومی ظاهر شود که برجستگی پستان‌هایش را هم به مردان شهوت‌ران و چشم‌چران نشان بدهد و از آن‏طور که هست بهتر و جاذب‌تر برای آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعی در زیر لباس استفاده کند تا چاقی و زیبایی مصنوعی را هم برای فریفتن و دل‌ربودن مردان بیگانه به مدد بگیرد؟ این مدها و لباس‌های تحریک‌آمیز برای چه به وجود آمده است؟ این کفش‌های پاشنه بلند برای چیست؟ جز برای این است که حرکات ماهیچه‏‌های کفل را به دیگران نشان دهد؟ آیا لباس‌هایی که نازک‌کاری‏ها و برجستگی‌های بدن را نشان می‌دهد جز برای تهییج مردان و برای صیادی است؟ عملاً غالب خانم‌هایی که از این نوع کفش‌ها و لباس‌ها و آرایش‌ها استفاده می‌کنند تنها مردی را که در نظر نمی‌گیرند شوهران خودشان است. غریزۀ خودآرایی و شکارچی‏‌گری در زن، غریزۀ عجیبی است. وای اگر مردان هم به آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان، نواقص کار آنان را برطرف کنند و مصلحین اجتماع (!) هم تشویق کنند. اگر دختران در اجتماعات عمومی، لباس ساده بپوشند، کفش ساده به پا کنند، با چادر یا با پالتو و روسری کامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آیا در چنین شرایطی بهتر درس می‌خوانند یا با وضعی که مشاهده می‌کنیم؟ اصولاً اگر التذاذهای جنسی و منظورهای شهوانی در کار نیست چه اصراری است که بیرون رفتن زن به این شکل باشد؟» (مرتضی مطهری، مسألۀ حجاب، صص۱۰۰-۱۰۱). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔷 ای قلم، بنویس برای اتمام حجت و برای اینکه در تاریخ بماند ✍️ قنبر عیسی‌پور این روزها همه، حتی مدعیان انقلابی‌گری و ولایت‌مداری، دست روی دست گذاشته، تماشگر نوشاندن جام زهر دیگری بر امام خامنه‌ای عزیز هستیم❗️ عمروعاص‌ها، میخواهند کاری کنند که امام مقتدر مظلوم جامعه، حتی از واجب مظلوم حجاب نیز عقب‌نشینی کند❗️ در جام زهر برجام، لاأقل چند عالم، نماینده‌ی مجلس، استاد حوزه و دانشگاه و ... فریاد زدند و روشنگری کردند؛ حتی گروهی از طلاب، قبل از تصویب برجام در مجلس، چندین شبانه‌روز در آن هوای سرد در حیاط مسجد أعظم، تحصن و إعتراض کردند و کتک خوردند، یعنی با اشاره‌ی برخی عالم‌نماهای مشهور و دادگاه ویژه‌ی روحانیت و شیخ زنجانی‌ها، مأموران جمهوری اسلامی ریختند سر شیخ فضل‌الله نوری‌های زمان و عمامه‌ها را از سرشان انداختند❗️ با پوتین وارد مسجد أعظم شدند❗️ و طلبه‌های مظلوم را از پشت مسجد با ماشین حمل اشرار و سارقین مسلح به کلانتری بردند❗️ و اکنون پس از گذشت سالها از آن فاجعه، روسیاهی برای ضاربین و عزت و سربلندی برای آن طلاب انقلابی ماند. طوبی لهم. اما امروز چه شده که همان روند نحس تصویب برجام دارد برای «لایحه‌ی حمایت از بی‌حجابی و برهنگی» اتفاق می افتد و از هیچکس و هیچ جا، صدای إعتراضی بلند نمیشود❗️ شاید همه دلشان خوش است که مجلس و دولت و عدلیه، دست اصولگراهاست و اینها از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، کوتاه نمیآیند‼️ چه خیال باطلی❗️ در روایت است که حضرت آدم علیه السلام در بیان علت خطای خود، میفرمود من گمان نمیکردم کسی بتواند قسم دروغ بخورد❗️ اما بزودی وقتی خبر تصویب این لایحه‌ی ننگین و نوشاندن جام ‌زهر عقب‌نشینی نظام، از واجب مظلوم حجاب را بشنویم، مثل توابین، بر سر خود میزنیم که ای وای، چرا گذاشتیم حسین بن علی را اینطور مظلومانه به قتلگاه ببرند⁉️ حالا میفهمیم که چرا ۱۹ دی امسال، مولایمان، بحث توابین را پیش کشید و «عمل بهنگام» را از ملت ایران، بویژه قمی‌ها مطالبه کرد. یعنی اگر امروز نجنبیم، فردا از همین قم مادر انقلاب، دختران مغنیه و رقاصه را برای اجرا به شهرهای دیگر میبرند همچنانکه زمانی، از مدینةالرسول به شام میبردند‼️
❇️ همایش مردمی مطالبه گری 💎 عفاف و حجاب 🛑 با دعوت از سران سه قوه و متولیان فرهنگی 🗓 دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ 🕰 از ساعت ۱۴ الی ۱۸ ⬅️ تهران، میدان بهارستان (مترو بهارستان) 🕌 حسینیه سرچشمه 🔴دعوت کنندگان👇 جمع ۸۰ تشکل کشوری 🔴شرکت برای عموم مردم کشور آزاد است. ♦️لینک همایش ۵۰۰۰ نفری قرارگاه مردمی مطالبه طرح عفاف و حجاب جبهه همت 👇 ✅♦️ گروه : 🆔 https://eitaa.com/joinchat/152174996C3a3bedf158 ✅ کانال : 🆔 https://eitaa.com/jebhehhemmat ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌳ماجرای نیــــــمکت و پارک 👤رفتار اعضای خانواده ، مخصوصا پدر خانواده با دختر و تامین نیاز عاطفی و روحی او در محیط خانواده ، تاثیر بسیار زیادی در ؛ 1⃣سلامت اجتماعی 2⃣اعتماد به نفس 3⃣ و پوشش اجتماعی دخترها دارد! ☫به کانال جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/863436966Cf69e52cb78
🔻سلام مرا به خدا برسان 🖋 آخرین بار که دیدمت گفتی که سه روزه بر خواهی گشت، اما نمی دانستم پیکر بی جانت را برایم خواهند آورد. محمد مهدی من، برادر خوبم و ای عزیزتر از جانم، یادت هست روزهای آخر مرخصی چه برادرانه تر از همیشه به حرف هایم گوش می دادی، یادت هست که هرچه می گفتم فقط لبخند می زدی و مهربانانه نگاهم می کردی و یادت هست در آخرین دیدار تنت چه عطری گرفته بود. برادر خوبم، نگفته بودی که چقدر با خدای خودت بی تعارف شده ای و چقدر با ملائک نشست و برخاست داشته ای، نگفته بودی که دعوتنامه فرشته ها به دستت رسیده است و کوله بار سفر بسته ای, نگفته بودی انتظار وصال به معبود بی قرارات کرده است. برادر خوبم نگفته بودی که عطر تنت عطر شکوفه های بهشتی است. دلتنگ تو شده ام، به راستی خوابم یا بیدار، چرا در آسمان ها پرواز می کنی، بال هایت چه زیباست، آن گلستان چه برازنده ی توست. برادر خوبم، حال که برای خدا عزیزتر شده ای دستانم را بگیر و برایم دعا کن، دعا کن رسالت حفاظت از وطن که تو در راهش جان دادی، من با حجابم ادامه دهم. برادر خوبم، به عزت و شرفت قسم با حفظ حجابم نمی گذارم بیرق امام عصرمان به زمین مالیده شود و شرمنده تو شوم. برادر خوبم سلام مرا به خدا برسان. https://eitaa.com/isaar_KHshomali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴امام(ره) : .... پوستتان را مردم میکنند!!! 🔴اگر یک همچون کاری شود مردم و اسلام پوستتان را میکنند 🔴ما تا زنده هستیم نمی گذاریم زن و مرد لخت به جان هم بیفتند 🔴مردم مسلمان مگر مرده اند بگذارند زن و مرد لخت به شهر بیایند 🔴ملت ما مقدرات را دست کسانی به اصطلاح خودشان روشنفکر ولی علاقه ای به اسلام ندارند ندهند 🔴قوانین اسلام باید توسط اشخاصی تنظیم شود که یک مقدار اسلام را بفهمند ------------------------------------- ☝️پ ن: لایحه حجاب و عفاف، آزمون بزرگ مجلس انقلابی 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی 🍂 @gharar_a
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترس بنداز و حکومت کن! 😳 از «برجام» تا «دوقطبی حجاب» چطور از عنصر ترس استفاده میشه . قبلا مردمو میترسوندن الان مسئولینو هم دارن میترسونن! احتمالا تا حالا از این زاویه به موضوع نگاه نکرده باشین. ✍ @saeedism
یک اسکرین شات قابل تامل در یک ماه گذشته موضوع دغدغه اول فعالین ایتا بوده. دوستان عزیز انقلابی و مسئولینی که دائما از مردم دم میزنن نظرشون چیه؟! به والله دارین اشتباه میکنین. مردم گله مند هستن از شرایط جامعه و عملکرد مسئولین در این رابطه. با تخریب امثال ما که داریم یک هزارم گلایه های مردم رو بهتون منعکس میکنیم مشکل رفع نمیشه. خود شکن که آئینه شکستن خطاست. از ما گفتن بود ✅ کانال : @saeedism
(ع) 🔰 (ع) می‎فرمایند: 🌺هر کس لباس بپوشد تا مباهات و کند خدا رحمتش را از او باز می دارد. 🍃🌺🍃 🍃🌺🌺🍃 🍃🌺🌺🌺🍃 🔷مفهوم و علاوه بر اقدامات روبنایی، باید به صورت زیربنایی در نحله های مختلف فکری گردد؛ تبیین در سپهر معرفتی مذهب، تبیین روانشناختی، تبیین فلسفی، تبیین عرفانی و تبیین جامعه شناختی، همگی باید توأمان و برای های مختلف انجام گردد. 🔶دین و مذهب در برگیرنده تمام شاخه هاست و زبان های مختلفی را برای تبیین در اختیار دارد؛ اما متأسفانه زبان و ادبیاتی برای و حیا مورد استفاده قرار می گیرد که صرفاً مورد پسند و حزب اللهی جامعه است. 🔷 باید از حیث فلسفه، عرفان، روانشناسی و جامعه شناسی مورد بررسی و اشاعه قرار گیرد، تا نخبگان نحله های مختلف فکری شوند. 🔶حیا، عفاف و حجاب باید به زبان های معرفتی مختلف ترجمه گردد. برای مثال روانشناسان مختلف از جمله پول ژاگو معتقدند که «خودابرازی» و «جلوه گری ظاهری» به شدت سبب افت انرژی روانی می شود. و یا به این نتیجه رسیدند که میان انسان ها اکثر از بین کسانی است که به جنبه های جلوه گری ظاهری معطوف بوده اند. ✍️ جهانبخش سلمانیان 💐ولادت با سعادت سلطان، امیر و ولی نعمت تمام ایرانیان، امام رضا (ع) بر عفافگرایان تهنیت باد. @umefafgaraei
🔴 آسیب و تهدید شل گرفتن و مماشات، قابل مقایسه با عوارض مقابله قاطع نیست 🔻در عرصه سیاسی، ما باعث شد که سایه حمله آمریکا و جنگ دیگری غیر از دفاع مقدس از سر کشور برداشته شود. 🔻 اگر از همان روز اول با هر تهدید و فشار آمریکا و با هجمه ها و جو رسانه ای که هشدار حمله می داد و ... دلمان خالی می شد، می ترسیدیم و باج می دادیم، امروز نه انرژی هسته ای داشتیم، نه موشک داشتیم و نه اصلاً جمهوری اسلامی ادامه می یافت. 🔻در عرصه نیز همین گونه است. اگر قاطعیت در دفاع از ارزش ها و باورهایی مانند و عفاف نباشد، اگر از جو رسانه ای دشمن بترسیم، اگر جرأت مقابله قاطع با هنجارشکنان را نداشته باشیم و اگر با داد و فریاد و در بدترین حالت با اغتشاشات و اعتراضات خیابانی آنها دلمان خالی شود و ذره ذره خود را نسبت به حجاب کمتر کنیم، نه تنها سایه تهدید را از سر انقلاب اسلامی برنداشته ایم بلکه خود را بیشتر در معرض تهدید و آسیب قرار داده ایم. ⏪ دشمن خارجی و امتداد داخلی آن، زمانی در عرصه حجاب و عفاف طمع پیدا می کند جلوتر بیاید که احساس کند که ما در حال هستیم، در حال تحت تأثیر قرار گرفتن از هیاهو هستیم و از اینکه مستقیما و با شجاعت و قاطعیت جلوی هنجارشکن بایستیم، می کنیم. 🔴 👇 @bidariymelat