هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
🔴راهبرد توسعه دیاثت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻دیدم که یکی از سلاطین و اسطورههای قدیمی فوتبال کشورمان که بعضاً مشهور به داشتن مرکز خیریه و حسینیه(!) و ... بوده و هست، تصویر نیمه برهنه همسر و دختران خود را در شبکههای مجازی به نمایش گذاشته است! و به این کار خود هم افتخار کرده است!
🔹از این حجم بیحیایی و بیغیرتی و حاکمیت نفسانیت، آن هم در ماه مبارک رمضان (که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) شیاطین در غل و زنجیرند)، دلم گرفت!
🔸بپذیریم که دشمن در پروژه غیرتزدایی و حیاسوزی و «توسعه دیاثت» بسیار موفق بوده است!
🔻باید از فرد و جامعهای که به گناه و بیحیایی و بیغیرتی افتخار کند، ترسید! اگر مؤمنان به طور جدی به وظیفه نهی از منکر عمل نکنند، به طور قطع و یقین آینده دردناک و عذابآلودی در پیش خواهیم داشت.
🔹خدای متعال میفرماید:
«لُعِنَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلی لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَی ابْنِ مَرْیمَ ذلِک بِما عَصَوْا وَ کانُوا یعْتَدُونَ* کانُوا لا یتَناهَوْنَ عَنْ مُنکرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ ما کانُوا یفْعَلُونَ؛ (مائده، ۷۸-۷۹) از بنی اسرائیل آنان که کافر شدند، بر زبان داوود و عیسی بن مریم لعن و نفرین شدند، این بدان جهت بود که گناه میکردند و تجاوز مینمودند. آنها از منکراتی که انجام میدادند یکدیگر را نهی نمی کردند. چه بدکاری پیشه ساخته بودند.»
🔸پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
إِذَا أُمَّتِی تَوَاکلَتِ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَلْتَأْذَنْ بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی؛ زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذارند، (یعنی هر کس سکوت کند به انتظار اینکه گروهی خاص و یا دیگران امر به معروف و نهی از منکر کند و در نتیجه هیچ کس قیام نکند) باید آماده پذیرش عذاب و هلاکت خداوند باشند.»
#غیرت
#حجاب
#امر_به_معروف
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
✍ سلام علیکم. با تشکر از حضرت استاد شریفی بابت این مطلب بسیار مهم و حیاتی.
بنده به عنوان شاگرد کوچک شما که به شاگردی شما افتخار میکنم و بسیار از شما آموختم، سوال و ابهامی بسیار مهم درباره این مطلب دارم.
حضرت استاد نقش مسئولین سه قوه به ویژه رییسجمهور و فرماندهان سپاه در درجه اول و خواص و علما در درجه دوم، در توسعه دیاثت در فضای عمومی جامعه اعم از مجازی و حقیقی چقدر است؟
آنچه که از مبانی اسلام و انقلاب آموختیم و همچنین بر اساس ساختارهای قانونی نظام، خط مقدم دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی بر عهده دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
حال چطور میتوان پذیرفت رییسجمهور و فرماندهان سپاه انسانهای باغیرتی باشند و ما شاهد توسعه دیاثت در کشور باشیم؟!!
مگر معصوم نفرمود «الناس علی دین ملوکهم»؟ که با براهین عقلی و تجربی نیز تأیید میشود.
به عنوان نمونه آیا اگر نگوییم علت اصلی، یکی از علل اصلی توسعه دیاثت در کشور ولنگاری فضای مجازی نیست؟! مسئول این ولنگاری کیست؟!
حضرت استاد فهم ما از علت توسعه دیاثت توسط دشمن این است که متهمین ردیف اول در این مسئله مسئولین سه قوه خاصه رییسجمهور و فرماندهان سپاه هستند و متهمین ردیف دوم خواص و علما.
حال اگر این فهم ما درست است از علمای انقلابی و غیور همچون حضرتعالی که نور چشم ما هستید توقع داریم هرچه زودتر علم مطالبه جدی از مسئولین را برافراشته و تا وضع از این بدتر نشده است و هشدارهای رهبر انقلاب مبنی بر استحاله فرهنگی و تکرار وقایعی همچون فتنه صفین به وقوع نپیوسته، اقدامی عاجل و موثر صورت گیرد.
اگر فهم بنده غلط است و دامن مسئولین از این توسعه دیاثت مبراست با تبیین این مسئله ما را از جهل نجات داده و واضح و شفاف بفرمایید علت و مقصر اصلی و حقیقی این توسعه دیاثت کیست؟
اگر مسئولین غیور!! با قدرت نظام نمیتوانند جلوی توسعه دیاثت را بگیرند از حرکات خودجوش مردمی در امر به معروف چه توقعی دارید؟! مگر میتوان بدون حمایت حاکمیت و در زمانه سکوت خواص، به صرف توصیهها و موعظههای کلی، مردم را وارد این نبرد عظیم فرهنگی و ترکیبی کرد؟! مگر چنین چیزی شدنی است؟!
امیدوارم همچون همیشه با بیانات عالمانه و انقلابی خود چراغ راه ما باشید.
ضمن تشکر و ارادت فراوان و آرزوی توفیقات روزافزون
شاگرد کوچک شما
سید احمد هاشمی
#جهاد_تبیین
#خواص
#علما
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
هدایت شده از مکتب الزهرا(س)تویسرکان
🔴علم بهتر است یا ثروت؟
🔸سخنان فوق العاده زیبای حضرت علی (ع) به کمیل ، در مورد علم آموزی
▪️اى كميل، علم بهتر از ثروت است. علم تو را نگه مى دارد و تو بايد ثروت را نگه دارى. ثروت به هزينه كردن كاسته مى شود و حال آنكه، از علم هر چه انفاق كنى، افزونتر شود. مقام و شخصيّتى كه با ثروت به دست آمده با نابودى ثروت، نابود مى گردد.
... علم، حاكم است و ثروت، محكوم.
اى كميل ثروت اندوزان مرده گرچه به ظاهر زنده اند، امّا دانشمندان، تا دنيا برقرار است زنده اند، بدن هايشان گرچه در زمين پنهان امّا ياد آنان در دل ها هميشه زنده است.▪️
کلیکمنبع
#علم #تمدن_اسلامی
@maktabozahratoy_ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#نوزدهم_ماه_رمضان
#حضرت_علی_علیه_السلام
#پاداش_عفیف
🍂میروی با فرق خونین پیش بازوی کبود
🍂شهر بی زهرا که مولا! قابل ماندن نبود
🍂با وضو آمد به قصد لیله الفرقت، علی!
🍂ابن ملجم در شب احیا چه قرآنی گشود!
🥀🍂🥀🍂🥀
🔰امیرالمؤمنین #حضرت_علی علیهالسلام می فرمایند:
🌷پاداش #مجاهد_شهید در راه خدا، بزرگتر از پاداش #عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمیگردد. همانا #عفیف_پاکدامن، فرشتهای از #فرشته هاست.
📚نهج البلاغه، حکمت ۴۷۴
🍁فرا رسیدن ایام سوگواری امیرالمؤمنین #حضرت_امام_علی (ع) بر #عفافگرایان تسلیت باد.
@umefafgaraei
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظلهالعالی)
خلاصه محصول بیست و دوم بهمن روز جمهوری اسلامی روز دوازدهم فروردین بود. یک خصوصیت دیگر هم در روز جمهوری اسلامی ما هست و آن این که آن روز عیدِ فقط ما مردم ایران نیست بلکه عید همه کسانی می تواند باشد که مسلمانند.
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری || با محوریتِ کتاب
🔰 امام صادق عليه السلام
التَّقديرُ في لَيلَةِ تِسعَ عَشرَةَ و الإبرامُ في لَيلَةِ إحدى و عِشرينَ و الإمضاءُ في لَيلَةِ ثلاثَ و عِشرينَ [الكافى، ج ۴، ص ۱۵۹]
امام صادق عليه السلام : مقدّرات در شب نوزدهم تعيين، در شب بيست و يكم تأييد و در شب بيست و سوم [ماه رمضان] امضا مى شود.
ملتمس دعای فرج از یکایکِ عزیزان🤲
هدایت شده از بیداری ملت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 بشنوید
🔶🔹 رها شدن قوهی شناختی جامعه توسط مسئولان در رخدادهای مختلف، نظامی و دفاعی تا فرهنگی و اقتصادی
💢 محورهای موضوعی
1⃣ در پاسخ به حملهی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه، کماکان خبری از پاسخ قاطع نیست‼️
2⃣ امر امام در مسألهی اقدامات دفاعی و نظامی، زمین مانده!
3⃣ عقبنشینی، تنشزا است نه تنشزدا!
4⃣ پرهیز از تنش در عرصهی فرهنگ باعث شد بغل کردن نامحرم جلوی دوربین عادی شود❗️
5⃣ جریان نفوذ به طرق مختلف، خطوط قرمز نظام را در مینوردد؛
6⃣ امام امت از ما (مردم) انتظار دارند! ما مکلفیم در تمام زمینهها که اقدام کنیم؛
7⃣ کسی که در ایران عصر حاضر باشد اما نگاه تمدنی نداشته باشد، انگار مرده است!
8⃣ گام دوم انقلاب نیازمند حضور همه جانبهی مردم است برای محقق شدن ظهور؛
💠 بسم الله الرحمن الرحیم!
✍ تمدننگار | شکوهیانراد
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام جمعه لاهیجان:
در مسئله حجاب بیسابقهترین انفعال و بیخیالی را در طول عمر انقلاب، میبینیم!
🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
https://eitaa.com/goharshad1_ir
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آیتالله میرباقری | کلید مبارزه با بدحجابی
🔹اقامۀ مُنکَر بدتر از اشاعۀ مُنکَر و ارتکاب مُنکَر است. یکعدّهای فرهنگ مردم را عوض میکنند تا مُنکَر به معروف تبدیل میشود. در نتيجه، این آدمی که تا دیروز از گناه بدش میآمد حالا خوشش میآید! این آدمی که تا دیروز به نظرش میآمد که باید با عفّت باشد امروز به نظرش میآید که اصلاً حجاب چیست؟!
🔹در اقامۀ بدحجابی، بستری درست میکنند که حجاب میشود ضدّارزش. و بیعفّتی میشود ارزش. لذا آنکسی که با هفتقلم آرایش و بدحجاب بيرون میآید احساس عزّت و شرافت میکند! و در مقابل، آن کسی که میخواهد باحجاب باشد، احساس حقارت میکند.
🔹بر این اساس، وقتی بیحجابی به معروف تبدیل شده باشد، نهی از بیحجابی، نهی از معروف قلمداد خواهد شد!
🔹در جامعهای که «معروف بشود مُنکَر و مُنکَر بشود معروف»، دیگر اصلاً نمیشود نهی از منکر کنی! در نهی از مُنکَر، انسان اول باید مُنکَر را مُنکَر کند و بعد، از آن نهی کند. مُنکَری که در نگاه جامعه معروف است، چطوری میتوانی از آن نهی کنی؟! چون به نظر آنها، داری منع از معروف میکنی!
🔹راه اصلیِ مبارزه با بدحجابی این است: شما اول باید آن پرچمدارانی که دارند اقامۀ بدحجابی میکنند را بزنید و جلوی اقامه را بگیرید، بهطوری که مُنکَر بشود مُنکَر. و معروف هم بشود معروف. آنوقت میتوانید بگویید اگر یک کسی گناه کرد، او را نهی کنید. ولی وقتی مُنکَر شد معروف، بیحجابی هم میشود عرف، میشود خوبی، اسمش هم میشود آزادی!
🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
https://eitaa.com/goharshad1_ir
بسم الله الغیور
قسمت(9) درسنامه عفاف، ص50
🔹گستره مباحث عفافگرایی (شبکه مسائل عفاف)
سر فصلها و مباحث عفافگرايي در يك تقسيمبندي كلي مشتمل بر پنج بخش است:
♦️بخش اول) مباحث مربوط به اهميت و فايدههاي عفافگرايي و پاكدامني است كه از ديدگاه فطرت، قرآن، روايات اسلامي و عقل (تجربي در روانشناسي، جامعهشناسي، پزشكي و...) قابل بررسي ميباشد. و نيز مباحث مربوط به زيانهاي بيعفتي و انحرافات اخلاقی كه دامنگير منحرفين شده و شامل مجازاتها و عقوبتهاي اُخروي و دنيوي ميشود؛ عقوبتهاي اُخروي طبیعتاً در جهان پسين گريبانگير انسان خواهد شد و عقوبتهاي دنيوي نیز در ابعاد مختلف جسمي، رواني، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، نظامي، قضایی، اقتصادي و ملي، قابل تحقيق و بررسي میباشد.
🔸بخش دوم) مباحث مربوط به شیوههاي عفافورزی و كنترل غريزه جنسي است كه از طريق رعايت عفاف در حوزههای بينايي، گويايي، شنوايي، بويايي، چشايي، بساوايي، و رعایت عفت در پوشش، خلوت، اختلاط، معماری، رفتار، افكار، و عشق و دوستي و ارتباط محقق ميگردد.
🔹بخش سوم) مباحث مربوط به مقوّمها و ياریکنندههای آدمي در عرصه عفافگرايي و كنترل غريزه جنسي ميباشد كه عبارتند از: دعا، روزه، نماز، معادباوري، محبت الهي، زيارت اولياء الهي، تلاوت قرآن کریم، همنشيني با دوستان عفيف، كرامت و عزت نفس، حياورزی، غيرتمندي، اسلاميسازي علوم انساني، نظارت همگاني، اعتدال در اقتصاد، اشتغال و تحصیل، ازدواج و فرزندآوری.
♦️بخش چهارم) مباحث مربوط به ارضاي مشروع غريزه جنسي است كه عفافافزايي را در پي ميآورد و آنهم فقط در قالب ازدواج محقق ميگردد و موضوعات مرتبط با روشهاي مهرورزي همسران (در پنج محور بینشی، انگیزشی، گویشی و کُنشی ، عاطفی و جنسی) را شامل ميشود. البته همراه با شناخت موانع مهرورزي و راههاي مقابله با آن.
🔸بخش پنجم) مباحث مربوط به وظايف والدين در تربيت جنسي صحيح فرزندان و عفيف گشتن آنان ميباشد؛ وظايفي كه پيش از انعقاد نطفه فرزند آغاز ميشود و در دوران بارداري، تولد، خردسالی، كودكي، نوجواني، بلوغ، جواني، و خواستگاري و ازدواجِ فرزند ادامه مييابد.
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_امین
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
#بیانیه_گام_دوم_توصیه7_سبک_زندگی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفافگرایی پین و سنجاق شده👇
@efaf_amin
هدایت شده از بیداری ملت
💠 شال های بی قرار!
🔴 شال ها منتظر مسئولین هستند!
🔹مدت هاست که برخی مکشفه ها در عین حال که کشف حجاب می کنند، شال یا روسری هایشان را هم به روی دوش می گذارند.
🔹در حقیقت، این افراد با وجود هنجارشکنی، هنوز دو دل هستند. اگر جدیت حاکمیت را ببینند شال ها و روسری ها دوباره روی سرشان برمی گردد.
اگر تساهل و انفعال مسئولین ادامه داشته باشد، این شال یا روسری، همان گونه که از روی سر این هنجارشکنان به روی دوششان افتاده، از روی دوششان هم برداشته خواهد شد.
⚠️ هنجارشکنان باید اراده جدی و قاطعیت ببینند وگرنه با فشار تریبونی و گفتار درمانی، کار خودشان را انجام می دهند!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat