eitaa logo
عفاف گرایی
317 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
56 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب
🔰 اجتماع مردمی حمایت از طرح نور (عفاف و حجاب) فراجا 📣 چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه - ساعت ۱۶ 👤 با سخنرانی: سردار احمد رضا رادان 📌 مشهد مقدس - عرصه میدان شهدا 🔸 همه می آییم در حمایت از حجاب فاطمی 📢 همراه ما باشید: https://eitaa.com/hamian_nor 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
هدایت شده از سعیدیسم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 از سوریه سازی تا آندلس سازی ایران 😳 هدف کدومه؟! در دوره اغتشاشات خیلی سعی شد ایران رو با مشارکت تجزیه طلبها، ملی گراها ، سلطنت طلبها ، تکفیریها و ... به جنگ داخلی بکشونن ولی پروژه دیگری همزمان در حال پیگیری بود که بسیار خطرناکتر و ویرانگرتر خواهد بود. متاسفانه برخی تصمیم سازان و تصمیم گیران از ترس اغتشاش و جنگ داخلی به تسلیم فرهنگی راضی شده اند که دیر یا زود به تسلیم در موضوعات دیگر هم منجر خواهد شد اگر تجدید نظر جدی نشود. اللهم عجل لولیک الفرج @saeedism
هدایت شده از سعیدیسم ✅
🚨 بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد غروب مسلمانان در اندلُس بواسطه آلودگی به و : 📍" اروپایی ها وقتی خواستند آندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلندمدت کردند... آنها به فاسد کردن جوانان پرداخـتند و در این راستا انگـیزه‌های مختلف مـسـیـحی، مـذهـبـی یا سیاسی داشتند، یکی از کارها این بود که تاکستان‌هایی[باغ‌های انگور] را وقف کردند تا شــراب آنها را به طور مجـانی در اختیار جوانان قرار دهند! جـوانان را به سـمت زنـان و دخـتران خـود سـوق دادند تا آنـهـا را به شـهـوات آلـوده کنند! گـذشــت زمـان راه‌هـای اصـلـی را برای فـاسـد یا آبـادکـردن یک مـلــت عــوض نمی کند، امروز هــم آنها همـین کار را می کنند..." ۱۳۸۱/۱۲/۶
هدایت شده از سعیدیسم ✅
آشنا نیست این کارها؟! یه زمانی شراب رو مجانی میدادن ، الان همه چیو تحریم کردن اما اینترنت و اینستاگرام و تلویزیون های فارسی زبان و ... رو مجانی در اختیارمون قرار دادن!! چرا؟! آیا برای این جنگ که سالهاست امام خامنه‌ای درموردش هشدار میدن اسلحه دست گرفته ایم؟ آیا مجلس انقلابی و دولت انقلابی در این زمینه هم انقلابی عمل کرده‌اند ؟! ✍ @saeedism
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۱ 🖊 مهدی جمشیدی [یکم]. بر اساس نظریۀ «اصالت فرهنگ» که بر تعیین‌کنندگیِ نهایی و عمدۀ فرهنگ نسبت به سایر شئون و ساحات زندگی انسان دلالت دارد، باید گشودن گره‌ها و معضله‌های «غیرفرهنگی» را نیز از فرهنگ طلب کرد و برای همۀ امور، «چشم‌انداز فرهنگی» را در نظر گرفت؛ چه رسد به خودِ فرهنگ که مسأله‌ها و امراضش، «منطق درونیِ مستقل» دارند و تابع و طفیلی نیستند. این نظر به آن معنی نیست که باید راه‌حل‌های غیرفرهنگی را رها کرد و دچار «فرهنگ‌بسندگی» و «تقلیل‌گراییِ تحلیلی» شد، بلکه دربردارندۀ این حقیقت است که دست‌کم در قلمرو فرهنگ، باید «اوّلاً» و «بالذّات» به سراغ گزینه‌های فرهنگی رفت و نسخه‌های فرهنگی پیچید. [دوّم]. زیربنایی‌ترین لایۀ فرهنگ، لایۀ «شناخت»‌ است که در بُعد گسترده و کلان می‌توان آن را «جهان‌بینی» خواند. جهان‌بینی که بر «هست‌ها و نیست‌ها» دلالت دارد، به‌طور طبیعی، به شکل‌گیری لایۀ هنجارین می‌انجامد که بر «بایدها و نبایدها» دلالت دارد. این آمیزه در صورت‌بندی نهایی، «مکتب» یا «ایدئولوژی» خوانده می‌شود. براین‌اساس، «عمیق‌ترین» و «فاخرترین» کنشگری فرهنگی، باید معطوف به چنین سطحی باشد و بکوشد در آن تغییر ایجاد کند. چنین تغییری اگر واقعی باشد، بسیار پایدار نیز خواهد بود، برخلاف تغییرهای هیجانی و احساسی که تنیدۀ به موقعیّت هستند و به‌آسانی، زوال می‌یابند. [سوّم]. در زمینۀ چالش حجاب نیز، «نقطۀ آغازِ منطقی»، تصرّف در همین منطقۀ ذهنی و معرفتی است و باید به طور اوّلی و اصالی، این حوزه را اصلاح کرد. حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، افزون بر اینکه جنبۀ «تعبّد»ی دارد و زن مسلمان باید به سبب اعتقاد و الزام خویش به اسلام، به آن نیز پایبند باشد، اما از آن سو، محتاج «تعلیل» نیز هست و باید ریشه‌ها و دلایل این حکم را تبیین و تحلیل کرد تا در دل و جان مخاطب بنشیند و ماندگار و تثبیت شود. این کاری است که آیت‌الله مرتضی مطهری -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- در کتاب «مسألۀ حجاب» به آن همّت گمارده و کوشیده حکم حجاب را از جنبه‌های تاریخی و اجتماعی و فقهی، مطالعه و بازخوانی کند. در واقع، تلاش او معطوف به عرضۀ «تبیین عقلانی از حکم حجاب» بود و او در برابر پرسش‌ها و ابهام‌ها و چالش‌های زمانۀ خویش، مجموعه‌های از روایت‌های عقلانی را تدارک دیده و ارائه کرده است. این اثر، آنچنان توانست با ذهنیّتِ مسلمان ایرانی ارتباط برقرار کند و تصویری عقلانی و حکیمانه از حکم حجاب ارائه بدهد، که موجی از گرایش به حجاب را در دهۀ پنجاه شمسی به دنبال داشت. پس از آن نیز تاکنون، این پژوهش یکی از برجسته‌ترین و مولّدترین متن‌های محقّقانه و عالی دربارۀ حجاب بوده که در نسبت با عالَم تجدّد و مسأله‌های برآمده از مواجهۀ جامعۀ ایرانی و زن ایرانی با آن، نگاشته شده است. [چهارم]. در دهه‌های پساانقلاب تاکنون، نمی‌توان ادّعا کرد که چشم‌انداز فرهنگی به حجاب و کوشش برای روایت‌پردازی معقول و موجّه از آن، فراموش شده است، امّا می‌توان گفت که این امر، «فرعی» و «در حاشیه» بوده و اهتمام چندانی به آن نشده است. یکی از ریشه‌های این غفلت، «بدیهی‌انگاریِ حجاب» بوده است؛ به این معنی که تصوّر شده یک بار حل مسأله برای جامعه، کفایت می‌کند و نسل‌های بعدی، خودبه‌خود، پیش‌فرض‌ها و اصول موضوعۀ نسل قبلی را می‌پذیرند و همان مسیر فرهنگی را ادامه می‌دهند. این در حالی است که باید تولید و بازتولید فرهنگ در جامعه، یک «روند مستمر» باشد و دچار توقف و ایستایی نشود. اکنون پس از پشت سر نهادن اغتشاش سال ۱۴۰۱ که به‌واقع، یک چالش تحمیلی بود و می‌خواست از خلاء‌های هویّتی و نقصان‌های فرهنگی بهره بگیرد و جامعه را در برابر حاکمیّت بنشاند، باید بسیار بیش از گذشته نسبت به «بازسازی انقلابیِ ساختارِ ذهنیِ مردم»، حسّاس و جدّی بود و تلاش کرد ذهنیّت‌های درهم‌ریخته و متلاطم را به ساحل تفکّر اسلامی و انقلابی سوق داد. یکی از سرچشمه‌هایی که می‌تواند در این راستا، الهام‌بخش و پیش‌برنده باشد، اندیشه‌های استاد مطهری است که به‌درستی، مغز متفکّر انقلاب اسلامی نام گرفته است. ایشان دربارۀ «حکمت‌های حکم حجاب»، مجموعه‌ای از دلایل را صورت‌بندی کرده که بازخوانی تحلیلی و روزآمد آنها می‌تواند به تدبیرپردازی کمک کند. 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از عفاف گرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ ای معلم بزرگ و عزیزم، روزت مبارک‌باد!🌸❤️ دست ما شاگردهای کوچک و تجدیدی و مردودی را هم بگیر🙏 بابی انت و امی و نفسی ای شهید❣️ سال‌روز شهادت استاد آیت الله مطهری و روز معلم گرامی‌باد🌺🌷
هدایت شده از فریاد ابوذرها
«شاید کسی پاسخی داشت...» 🔻آخرین متن در دسترس لایحه «حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و » را واو به واو مطالعه کردم؛ بالغ بر ۱۵٠ ابهام در اصطلاحات، عبارات و واژگانِ بکار رفته، وجود داشت به علاوه مغایرت با حداقل ۱۵ اصل از اصول قانون اساسی، به صورت مکرر در ماده‌ها! ❌هیچ کجای این لایحه صحبتی از حد شرعی عفاف و حجاب(وجه و کفین) نیست! 🔸و تکیه سنگین لایحه بر جرائم مالی، صرفا یک پیام دارد؛ پول بده بی‌حجاب بچرخ و بی‌عفت رفتار کن!!! (که حقانیت این نقد و دغدغه را را دروازه بان استقلال به اثبات رساند) ❗روند رسیدگی به جرم کشف حجاب هم به نحو غیر قابل باوری منتج به اخلال در کار سیستم قضایی و بانکی خواهد شد٠(کسی نیست بگوید وقتی با یک عملیات فراجا با کمترین چالش، بالغ بر ۷٠٪ مکشفه‌ها رعایت می‌کنند چرا باید این حجم از مستند در سیستم برای رسیدگی گسیل شود؟!) ◀️ به گمانم، نیاز به توضیح نیست که ذی نفع بودن دولت در دریافت جریمه‌ها و دسترسی به حسابهای مالی مردم و برداشت از حساب بدون اطلاع ایشان، شکاف اجتماعی و مدنی را عمق خواهد بخشید! ❎ مدافعان این لایحه همگی اذعان دارند که در متن آن ایراداتی هست و اعلام می‌دارند که پس از اجرا، ایرادات رفع می‌شود! سلمنا 👌 اما یک سوال ساده؛ اگر ایرادات قابل رفعند چرا همین حالا قبل از ورود به اجرای آسیب زا، رفعشان نکنیم؟! کدام منطق حکم می‌کند که از ابتدا قانونی که می‌دانید و می‌دانیم پر از ایراد است و مانع تراشی می‌کند برای دستگاه های مختلف در برخورد با حرام سیاسی، مصوب شود؟!! یک سال و اندی صبر کردیم چند ماه دگر هم بیش این عجله برای چیست وقتی شخص آقای اژه‌ای و سخنگوی دولت اعلام کردند قوانین موجود برای برخورد با این پدیده کفایت می‌کند؟ ✅ معقول آن است که برای رفع خلاهای قانونی با طمانینه عمل کنیم که به جای کمک به رفع مشکل، بستر جدیدی برای ایجاد مشکلات جدید احداث نکنیم ❌ آیا نمی‌دانید درگیری دستگاه قضا به چنین حجمی مستندات و پرونده و روند رسیدگی که در لایحه پیش بینی شده، چه آسیبی به رسیدگی به سایر پرونده ها می‌رساند؟ آیا راجع به ایجاد نارضایتی عمومی در این زمینه نباید نگران بود؟! 📌 بزرگواری گفت در نسخه آخر لایحه برخی از ایرادات رفع شده باز هم سلمنا! و باز هم سوال؛ چرا بر اساس بند ۹ سیاستهای کلی نظام قانونگذاری، نسخه آخر لایحه در معرض افکار عمومی یا حداقل نخبگان جامعه قرار نمی‌گیرد تا هم رفع دغدغه شود هم خلاف دستور حضرت آقا در سیاستهای کلی عمل نشده باشد؟! ❌ عدم توجه به سیاستهای کلی نظام قانونگذاری تخلف دیگری است که در جریان تصویب این لایحه در حال رقم خوردن است! ⁉️مگر طبق اصل ۶۹ قانون اساسی مذاکرات مجلس شورای اسلامی نباید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود؟ مگر تنها مصوبات جلسات غیرعلنی، محرمانه محسوب نمی‌شوند؟ محرمانگی لایحه با تکیه بر کدام جنبه و روند قانونی رقم خورده؟ و سوالاتی که در هیچ یک از جلسات اخیر پاسخ داده نشدند... ✍️ 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72 ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
هدایت شده از فریاد ابوذرها
✍حجت الاسلام شریفی رئیس دانشگاه بین المللی قم: مشروب‌فروش را به جرم فروش جنس ناخالص دستگیر کردید... مشروب‌خواران را هم در ملأ عام، حد بزنید... 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72 ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اگه دنبال روش درست تذکر دادن توی مکان‌های عمومی هستی، این کلیپ رو ببین 😅 🌪نشر طوفانی در گروه های مذهبی 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
بسم الله الغیور قسمت(21) درسنامه عفاف، ص101 🔹فایده‌های عفاف‌گرايي و پاكدامني از ديدگاه قرآن‌ كريم خداوند مهربان و دوست‌دار پاكدامنان، در قرآن‌كريم، عفاف‌‌گرايي و پاكدامني حضرت مريم علیها‌السلام را مي‌ستايد و او را به‌خاطر همین روحيه خويشتنداري، مورد توجه ويژه قرار مي‌دهد و به‌گونه‌ای معجزه‌آسا، عيسي مسيح از او متولد مي‌شود: (وَ مَرْيَمَ ابْنَتَ عِمران ألَّتي أحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيه مِن رُوحِنا) 12تحریم مريم _دختر عمران‌_ كه دامن عفت خويش را [از هرگونه آلودگي] به‌شدت حفظ ‌كرد، در نتيجه ما از روح خود در او دميديم. 🔸از ‌اين ‌آيه شریفه كه در سوره تحريم آمده و حضرت مريم ع را به‌عنوان الگوي همه مؤمنان معرفي نموده است، يك ملاك و قانون فراگير مي‌توان برداشت كرد و آن‌ اينكه: «هر كس، دامن عفت خويش را از آلودگي و ناپاکی حفظ كند، مورد عنايت و توجه ويژه خداي مهربان قرار مي‌گيرد و در دنيا و آخرت خوشبخت مي‌گردد». ♦️البته ممكن است كيفيت و چگونگي عنايت‌ها و توجه‌هاي اِلاهي نسبت به هر فردي به‌گونه‌اي خاص باشد. بدين‌صورت‌كه هر كسي در ميدان مبارزه با نفس پيروز شود و خود را از آلودگي‌های اخلاقي، دور سازد و قهرمان اين عرصه گردد از سوي خداي مهربان، مدال و جايزه‌اي ويژه‌ و مخصوص به‌خود دريافت مي‌دارد. همانند: حضرت یوسف علیه‌السلام، ابن سيرين، سيد محمدباقر ميرداماد، شهيد بُرنسي، شهيد امين 17 ساله، كه داستان‌هاي عفاف‌ورزي آنان در پايان همين درس، ص113 آمده است. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفاف‌گرایی پین و سنجاق شده👇 @efaf_amin