هدایت شده از مغز خاکستری
19.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️رزمنده ها! فکر نکنید کار خیلی سختی میکنید!
🔺جنگیدن با توپ و تانک خیلی سادست. حتی شیمیایی ☣️ شدن هم خیلی سادست!
🔻جنگ ابعاد مختلفی داره. باید خطر فرهنگی رو جدی بگیرید. ما در قبال بی حجابی، بی بندوباری، گسترش فساد و... در جامعه مسئولیم.
🔉 سخنان هشدار دهندهی چهل سال پیش فرمانده شهید بهروز مرادی، چند ساعت قبل از شهادت.
انتشار حداکثری با شما ✅
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
هدایت شده از کلـبــه🏡
51.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان کلبه چیه؟ قراره چه اتفاقاتی بیوفته؟
چشم انداز رسانه جدید ما به اسم کلبه چیه؟
فقط همینو بگم که کلبه فقط یک کانال نیست بلکه شروع یک جریان در کشور با کمک شما خوبان 😎
باقی اش رو سیدکاظم تو کلیپ معرفی رسانه کلبه توضیح داده👆👆
کلیپ #001
#سیدکاظم_روحبخش
#کلبه
https://eitaa.com/joinchat/3160211728Ca548be68fd
هدایت شده از عفاف گرایی
آجرک الله یا بقیة الله
شهادت امام حسن عسکری علیهالسلام تسلیت باد
از ما زمینیان به شما آسمان سلام
مولای دلشکسته امام زمان سلام
این روزها هزار و دو چندان شکستهای
حالا کجای روضه بابا نشستهای
رخت سیاه داغ پدر کرده ای تنت
قربان ریشه های نخ شال گردنت
آماده می کنی کفن و تربت و لحد
مرد سیاه پوش، خدا صبرتان دهد
گویا دوباره بی کس و بی یار و خستهای
این روزها کنار دو بستر نشستهای
انگار غصه دار جراحات سینهای
گاهی به سامرایی و گاهی مدینهای
یک بار فکر زهر و دل پر شرارهای
یک بار فکر واقعه گوشوارهای
با این که بر سرِ پدرِ دیده بستهای
اما به یاد مادر پهلو شکستهای
آن مادری که بال و پرش درد میکند
هم کتف و شانه هم کمرش درد میکند
🖤
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
🔸دریچۀ حلال را تا آخر باز کنیم!🔸
✍ امکان ندارد یکی از #راههای_حلال را بسته باشیم و راههای حرام باز نشود.
در مسئله ازدواج نیز چنین است.
#تمام راه های حلال باید با کمال اطمینان #تا_آخر باز باشد.
برداشت ما از اسلام این است که باید دریچۀ حلال را «تا آخر» باز کنیم، نه «نیمه باز»!
یعنی هرچه حلال است، آزاد بگذاریم و الّا، آن نیازها از #دریچۀ_حرام سرریز میشود و کاری هم از دستمان بر نخواهد آمد!
«آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه»
@Darol_salam
هدایت شده از بیداری ملت
💠 تفاوت مهم میان گناهان شهوت جنسی با سایر گناهان از نظر شهید مطهری
♻️ وقتی تقوا به تنهایی کافی نیست
🔰شهید مطهری ره:
" در مقررات دینی می بینیم كه #تقوا ضامن و وثیقه ی بسیاری از گناهان شناخته شده ولی نسبت به بعضی دیگر از گناهان كه تأثیر و جاذبه ی قویتری دارد دستور حریم گرفتن داده شده.
مثلاً در مقررات دینی گفته نشده كه خلوت كردن با وسیله ی دزدی یا شرابخواری یا قتل نفس حرام است. مثلاً مانعی ندارد كه كسی شب در خانه ی خلوتی بسر برد كه اگر بخواهد- العیاذ باللّه- شراب بخورد هیچ رادع و مانع ظاهری نیست. همان ایمان و تقوا ضامن انسان است.
ولی در مسئله ی جنسیت به حكم تأثیر قوی و تحریك شدیدی كه این غریزه در وجود انسان دارد، این ضمانت از تقوا برداشته شده و دستور داده شده كه خلوت با وسیله ی بی عفتی ممنوع است زیرا این خطر، خطری است كه می تواند احیاناً در این حصار (هر اندازه منیع و مستحكم باشد) نفوذ كند و این حصار را فتح نماید. "
📚ده گفتار، ص35
✍پ.ن:
🔻 بر این اساس، در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست که ده ها میلیون نفر از مردم را در معرض فساد و فحشا و محتوای مبتذل و مستهجن #فضای_مجازی یله و رها و غیر استاندارد قرار دهیم و بعد انتظار داشته باشیم که خودشان مراقب خودشان باشند.
👈 اول اینکه همه مردم با تقوا نیستند؛ ثانیاً، در گناهان مربوط به مسائل جنسی و شهوت، تقوا به تنهایی کافی نیست و نباید کاری کنیم که آتش سوزان تا نوک بینی و پلک چشم افراد برود و بعد بگوییم مراقب باشید نسوزید!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از کلـبــه🏡
💟سلسله مباحث خودکنترلی
۱.واقعا رابطه ها می توانند منجر به ازدواج بشوند؟
۲.پازل خودکنترلی از نگاه امام باقر ع
۳.تو چه مسائلی باید حیا داشته باشیم؟
۴.والدین مقصر هستند یا بچه ها؟
۵.آخوندا هم فیلم زبان اصلی میبینن؟
۶.چقدر تونستیم خودمون رو به امام حسین نزدیک کنیم؟
۷.توصیه آقا امام جواد ع برای خودکنترلی
۸.هدف خدا از خلقت زن ومرد چی بوده؟
۹.توصیه امام کاظم درباره اصلاح و مداومت کار
۱۰.پاسخ به سوال چالشی در یزد
۱۱.عفاف فقط مختص حجابه؟
۱۲.نکته ناب از اميرالمومنين علی علیه السلام
۱۳.هرکسی بیاد پی وی جوابشو میدی؟
🟢عفاف بینایی
۱.چشم چرونی فقط مختص آقایونه؟
۲.عواقب چشم چرونی چیست؟
۳.اگر به طرف مقابل نگاه نکنم بی احترامی؟
🟢عفاف شنیدن
۱.گوش چقدر باید کنترل بشود؟
۲.موسیقی چه نتایجی رو برای من رقم میزنه؟
۳.ضرر های موسیقی از نظر علمی؟
🟢عفاف بساوایی
۱.عفاف بساوایی مربوط به چیه؟
۲.من به نامحرم دست میدم تحریک نمیشم
۳.اگر به همکارم دست ندم بی احترامی نیست؟
۴.ما فقط تو ارتباط با جنس مخالف باید خط قرمز داشته باشیم؟
۵.مهریه رو کی داده کی گرفته؟
۶.میدونی عقوبت گناه زنا چقدره؟
۷.آسیب های گناه زنا
۸.عظمت گناه همجنسبازی تا چه حده؟
🟢عفاف گویایی
۱.کی گفته صحبت با نامحرم حرومه؟
۲.من با همکارم شوخی کنم و بخندم ایراد داره؟
۳.دختر و پسر در اسلام محدود شدند
🟢عفاف ارتباط
۱.اصل و اساس رابطه ها چیه؟
۲.رابطه برای شناخت بیشتر درسته؟
۳.آخر و عاقبت رابطه های دختر و پسری چی میشه؟
۴.اگر رابطه به ازدواج ختم بشه چی؟
۵.چطور یک رابطه رو فراموش کنم؟
۶.تو خواستگاری باید بگیم قبلا رابطه داشتم؟
🟢عفاف در خلوت
۱.اگر دنبال کنترل غریزه جنسی هستیم چکار کنیم؟
۲.استثناء های خلوت با نامحرم کجاست؟
۳.در خلوت با نامحرم چطور رفتار کنیم؟
🟢عفاف در پوشش
۱.حجاب یعنی چی؟
۲.حجاب چهتاثیراتی داره؟
۳.برای چی به خودم سختی بگیرم چادر بپوشم؟
۴.امنیت در خانواده یعنی چی؟
۵.چه خصلتهایی برای مرد بده ولی برای زن خوبه
۶.امنیت فردی واجتماعی رو چه کسی میتونه تامین کنه؟
۷.آیا حجاب آزادی میاره؟
۸.حجاب جمال و طراوت انسانرو بالا میبره
۹.حجاب چطور به استحکام خانواده من کمک میکنه؟
۱۰.در مقابل بد حجابی چند نوع برخورد وجود داره؟
۱۱. خانواده چقدر میتونه رو پوشش ما تاثیر داشته باشه؟
۱۲.تاثیر اجتماع و دوستان در عفاف
۱۳.انگیزه زنومرد بیحجاب چیه؟
۱۴.علت پنجم و ششم بدحجابی
۱۵.برای اعتراض به مملکت بدحجاب شدم
۱۶.هشتمین علت بدحجابی(خودنمایی)
۱۷.فخرفروشی علت نهم بدحجابی
۱۸.قسمت هجدهم (غربزدگی)
۱۹.نگهداری حجاب برای من خیلی سخته
۲۰.حجاب محدودیت میاره
۲۱.روسبی گری و خودفروشی
۲۲. لذت جویی جنسی
۲۳. عادت
۲۴.مذهبی ها هم آره...
۲۵.جواب ندادن ب سوالات
۲۶. چالش رنگ چادر
۲۷. حجاب باعث حریص تر شدن مردم میشه
۲۸. حجاب باعث میشه مردم مسخرم کنن
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۱
عقبماندگی تحلیلی در کارگزاران فرهنگی
🖊مهدی جمشیدی
۱. حجاب، یکی از عرصههای «باخت فرهنگی» است؛ این باخت، از سالهای آغازین دهۀ هفتاد آغاز شد و به صورت تدریجی، تداوم یافت و پیش آمد و به وضع کنونی رسید. حجاب، یکی از زمینههای نمادینِ تهاجم فرهنگی بود تا از سپهر جامعه، ارزشزدایی شود و در پی آن نیز، مجموعهای از «ساختشکنیهای فرهنگی» پدید آید. چنین نیز شد؛ رفتهرفته، حجاب از معیارهای دهۀ شصت، فاصله گرفت و دههبهدهه، افت و افول یافت، اما این روند، به گونهای مرحلهبهمرحله طراحی شده بود که در جامعه، چندان حس مقاومت و واکنش شکل نگیرد. هرچند تحرّکات اندکی نیز صورت میگرفت، اما از همان ابتدا، مشخص بود که این قبیل فعالیّتها، نتیجهای به دنبال نخواهد داشت و وضع پوشش، سیر انحطاطی را خواهد پیمود. بسیاری، به دیدۀ اهمّیّت و اولویّت به حجاب نگاه نمیکردند و اهتمام به آن را نشانۀ سطحیاندیشی و ظاهرنگری میپنداشتند، اما حقیقت این بود که حجاب، یک تکۀ نمادین از «سبک زندگی» است و خودبهخود، تکههای متناسب و همگون با خویش را تولید میکند. تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایههای دیگر سبک زندگی است و اینگونه نیست که اگر این لایه، استحاله و مسخ شود، لایههای دیگر، همچنان برقرار بمانند. سستی در حجاب، تساهل در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در عقاید و باورها را نیز به همراه خواهد داشت. در تجربۀ سیاستی و مدیریّتیِ گذشته، نه جنبۀ نمادین حجاب، فهم شد و نه همبستگی آن با لایههای دیگر سبک زندگی.
۲. سیر تدریجیِ ضعف حجاب نشان میدهد که این روند، در هیچ نقطهای متوقف نخواهد ماند و همچنان پیشروی خواهد کرد. در گذشته، گمان میشد که وضعیّت کنونی، نهایت و غایت است و روند در همین نقطه، متوقف خواهد ماند، اما مشاهده کردیم که خطوط قرمز، یکی پس از دیگری، درنوردیده شدند و داستان «ضعف حجاب»، به «کشف حجاب» رسید. بعید میدانم کسی در میان کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، میتوانست باور کند که روزی خواهد رسید که کشف حجاب، به یک «جریان اجتماعیِ عیان» تبدیل میشود و قانون و مجریانش در برابر آن، ایناندازه حقیر و منفعل خواهند شد. کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، از عهدۀ آیندهنگری برنیامدند و در مقام نگهداشت ارزشها، رویکرد روندی و خطی نداشتند و در اکنون، منجمد شده بودند. کسی دربارۀ آینده، اندیشه نکرد و محاسبه ننمود که این روند، به مرحلههای دیگری خواهد رسید. دستکم در دهۀ نود، دیگر مشخص شده بود که حجاب، یکی از مهمترین و جدّیترین نمادهای فرهنگی است که به طور خاص و منحصربهفرد، در دستورکار عالَم تجدّد قرار گرفته و بهزودی، به معرکۀ نزاع و جدال تبدیل خواهد شد. در دهۀ نود، این مسیر و مدار، بسیار بیشتر از دهههای دیگر، برجسته و نمایان بود، اما هیچ فهم و حسّاسیّتی در این زمینه به چشم نخورد. عقبماندگی تحلیلی و فهم ناچیزِ کارگزاران فرهنگیِ نظام، جامعه را هرچه بیشتر در این مرداب فرو برد و پنجرههای گشایش و رهایی را به روی جامعه بست. طلب تغییر در آن روزها، بسیار آسانتر از اکنون بود؛ اکنون، گرهها کور شدهاند و امکانها، محدود. در اثر غفلت و انفعال و ندانمکاریِ حاکمیّتی، فرصتهای بسیاری از دست رفتند.
۳. نهفقط حجاب، بلکه همۀ عرصههای فرهنگی در طول دهههای گذشته، دچار «ولنگاری» بودهاند؛ فرهنگ، تهی از تدبیر بوده و به دست اتّفاق، واگذار شده است. هیچ تفکّری در میان نبوده و کارگزاران فرهنگ، عدّهای «دیوانسالارِ محافظهکار» بودهاند که طرح و تدبیری در دست نداشتهاند و کلّیّات سیّال و بیخاصیّتی را به عنوان برنامۀ فرهنگی ارائه کردهاند. نه خودشان اهل نظر و معرفت و فهم فرهنگ بودهاند، و نه از آنان که بهرهای از عقل عملی در زمینۀ فرهنگ دارند، استفاده کردهاند. حلقهوار و بسته و اندکسالار به قدرت راه یافتند و با کمال نابخردی و نسنجیدهکاری، زمام و عنان فرهنگ را در اختیار گرفتند، و حاصل، این شده که اکنون میبینیم. در دولت گذشته، هیچ خبری از «نظریۀ فرهنگی» در میان نبود و فرهنگ بر اساس اقتضاهای روزمرّه و ارادۀ دیوانسالارانه تدبیر میشد و برایناساس، تحوّلی نیز رقم نخورد و زمان تاریخی، سوخت و از دست رفت. دولت گذشته در زمینۀ فرهنگ، چهلتکه و بریدهبریده و بهشدّت، نامنسجم بود و در بیرون از آن نیز، عقول منفصل برای ایجاد تحوّل فرهنگی فراخوانده نشده بودند. در این سه سال، خامی خویش را مزیّن به اندکی تجربه کردند و از تحوّل، تخیّل آفریدند. در دولت کنونی نیز، با وزیری در فرهنگ روبرو هستیم که قواره و قامت فرهنگیاش، در تجربۀ سرد و بیاثر گذشتهاش آشکار شده است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲
مفاهیم فرهنگیِ دولتها: اعتدال
🖊مهدی جمشیدی
۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولتهایی هستند که در دهههای گذشته، سیاستهای فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولتها، ضربههای جبرانناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمالها و انحرافهای دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورتبندی شد. ازاینرو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشهها و سرچشمههای چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمیرفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او میخواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورتبندی کند و این منطق را در همۀ زمینههای حکمرانی به کار گرفت. افزون بر اینکه فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عملگراییِ» دیرینهاش سبب شده بود که ارزشها در منطق او، صوری و بیخاصیّت و تزیینی باشند. او بهراستی، یک روحانی عملگرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی بهشدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» میاندیشید و رفتار میکرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، میکوشید در میانه بنشیند و از خود، چهرهای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار میگیرد، نسازد.
۲. اسلامشناسیِ هاشمیرفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین میکردند. او همهچیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع میداد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر میکرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیینکننده است و هیچ امری نباید به گونهای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزشها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزشها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخشهای مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزشها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عملگراییِ موقعیّتزده بود که ارزشها را برای تداوم قدرت، میفرسود و به حاشیه میراند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همهچیز، دو حد افراط و تفریط تعیین میکرد و آنگاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر میگرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی میکرد. بهاینترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی میکرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود میکرد. این در حالی بود که «حد وسط»های او، دلخواهانه و سلیقهای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بینالاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاحطلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزشهای اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی میخواست در حوزۀ فرهنگ رخ میداد، نتیجۀ مستقیم آن، رقمخوردن ترمیدور فرهنگی بود.
۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمیرفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمیرفسنجانی به شمار میآمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمیرفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسألهها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیهای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمیرفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکراتها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااینحال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز اینکه بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عملگرایانه و شبهلیبرالی این دو دولت، اشرافیگری آنها و مفاسدی که در درونشان شکل گرفت، خسارتهای فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینیها و فاصلهها و گسستهای متعدّدی آفرید.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔹درسنامه عفاف، ص399
✍️ در پژوهشی که از سوی شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، تحت عنوان «علل و عوامل عدم ازدواج پسران» انجام گرفت، 87 درصد دانشجویان پسر، پوششِ نامناسب دختران را از دلایل بیمیلی به ازدواج عنوان کردهاند. (روزنامه قدس، 91/4/6، صفحه آخر)
♦️از این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که بدحجابی و بیحجابی سبب کاهش آمار ازدواج میشود! و کاهش آمار ازدواج همراه با وجود احساسات عاطفی و نیاز جنسی، عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت!
در جامعهای که آمار ازدواج کاهش بیابد آیا خیانتهای زناشویی و نزاع و درگیری و فروپاشی خانوادهها بیشتر نمیشود؟!
آیا آمار جرایم جنسی و از جمله آمار گناه ننگین زنا رو به افزایش نخواهد رفت؟!
آیا آمار زندگی در زیر یک سقف -بدون عقد شرعی- و همباشی و ازدواج سفید که در واقع همان گناه ننگین زناکاری است بیشتر نخواهد شد؟!
🔸و البته گناه ننگین زنا نیز تبعات بسیار منفی دنیوی و اخروی در پی دارد که در روایات اسلامی به آنها اشاره شده است.
ر.ک: درسنامه عفاف، ص332 الی 339
#عفافگرایی
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_امین
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
#بیانیه_گام_دوم_توصیه۷_سبک_زندگی
@efaf_amin
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣 دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1403
💬 با عنوان: «ایده ورزی در خصوص نحوۀ مواجهه با انقلاب جنسی»
👥 گعده اعضای محترم جلسه
🔔#نشست_حضوری_و_مجازی
🏢 مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، طبقه دوم، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی
🎧 پیوند اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
📆زمان: چهارشنبه 28 شهریور، ساعت 16
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
هدایت شده از 🌼عفاف و حجاب🌸
💢در مزاحمت های خیابانی ،خانم ها مقصر هستند!
🔹در یکی از روزنامه های اطلاعات زمان #شاه مطلبی در مورد #آزار و اذیت دختران توسط پسران آمده است و علت رو به نوع #پوشش دخترها مرتبط دانسته است.
🔹نویسنده که خانم نیز می باشد در این مقاله مثالی ذکر می کنند که اگر کسی روی بدن خود شیره بمالد نمی تواند انتظار اذیت شدن توسط مگس ها و زنبورها رو نداشته باشد و چنین نتیجه گرفته است که نوع بدِ پوشش دختران، علت آزار و اذیت آنها میباشد.
این مطلب را اگر امروز کسی بگوید میشود متحجر اما....👀
📓روزنامه اطلاعات، ۳ اردیبهشت ۵۶
https://eitaa.com/Chastity/4755