eitaa logo
عفاف امین ۲
14 دنبال‌کننده
329 عکس
22 ویدیو
7 فایل
ارایه مطالب درسنامه عفاف،جامع ترین کتاب در عرصه عفافگرایی،تحت اشراف کانون فرهنگی امین ادمین @Esaldorgar
مشاهده در ایتا
دانلود
33.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢۲۰۳۰ و ما ادراک ۲۰۳۰ قسمت ۳۳ چه کسانی درصدد اجرای ۲۰۳۰ در ایران هستند؟ برجام ۲ و ۳ چیست؟ 👆انتشار حداکثری
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(6) درسنامه عفاف، ص33 🔹آیا عفاف امری است صرفا باطنی و درونی؟ برخی معتقدند عفاف، صفتی است صرفاً درونی و اگر کسی این صفت را در باطن و درون داشته باشد به‌واقع عفیف است و ارتباطی با ظاهر و رفتارهای بیرونی ندارد. و حال اینکه این سخن، کامل نمی‌باشد چرا که عفاف در آموزه‌های دینی افزون بر ویژگی باطنی و درونی، شامل رفتارهای ظاهری و بیرونی هم می‌شود. به‌عنوان مثال، قرآن کریم به زنان سالخورده رخصت داده که موی سر خود را از نامحرمان نپوشانند ولی بلافاصله سفارش می‌کند که اگر عفت در پوشش را رعایت کنند و موهایشان را بپوشانند، برایشان بهتر است. (وَأَنْ یسْتَعْفِفْنَ خَیرٌ لَهُنَّ) 60نور و این نمونه‌ای است از مصادیق عفت در ظاهر. ♦️همچنین در روایتی از اميرمؤمنان علیه‌السلام آمده: مَن عَفَّت اَطرافُهُ حَسُنَت اَوصافُهُ. کسی که عفت دیدگانش را رعایت کند اوصافش نیکو شود. شکی نیست که رعایت عفت چشم، به فرو گرفتن یا برگرداندن آن از تحریک کننده‌هاست و این امری است ظاهری و بیرونی. بنابراین اگر کسی ادعا کند که قلبش پاک و عفیف است ولی در نگاه به نامحرمان و تحریک کننده‌ها، دیدگانش را فرو نگیرد این فرد از دیدگاه آموزه‌های دینی، عفتِ دیدگانش را پاس نداشته و به عبارتی مرتکب زنای چشم شده است. «فَالعَینُ زِناها النَّظَرُ» فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفاف‌گرایی پین و سنجاق شده👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(7) درسنامه عفاف، ص48 🔹آسیب شناسی اصطلاحِ «عفاف و حجاب» تلقی بعضی افراد و برخي فعالان فرهنگي و مسئولین مملکتی از اصطلاحِ رایجِ «عفاف و حجاب» اغلب معطوف به مباحث مربوط به «پوشش بانوان» است و حتي برخي از كتابهايي كه تحت عنوان «عفاف و حجاب» نگاشته شده تنها به حجاب و پوشش بانوان پرداخته‌اند و حال اینکه گستره مباحث عفاف بسیار وسیع بوده و علاوه بر عفت در پوشش و حجاب اسلامی، شامل عفت در حوزه‌های بینایی، گویایی، شنوایی، چشایی، بویایی، بساوایی؛ و رعایت عفت در خلوت و اختلاط و معماری و رفتار و افکار و عشق و دوستی و ارتباط، و یاری‌کننده‌های عفاف نیز شده و همه مردان را هم در برمي‌گيرد و مباحث ازدواج و همسرداری و تربیت جنسی درست فرزندان را نیز شامل می‌شود. ♦️بی‌شک تا زماني كه به همه اين مباحث پرداخته نشود و براي آموزش و ترویج آنها برنامه‌ریزی نگردد انحرافات اخلاقي نيز هرگز برچيده نخواهد گشت! به‌عنوان مثال ممكن است كسي حجاب اسلامی را رعایت کند ولي از طُرق دیگر دچار انحراف شود؛ مثلا از طریق عدم رعایت عفت بینایی، یا گویایی، یا شنوایی، یا خلوت، يا اختلاط، یا رفتار، یا عدم ازدواج و ...! 🔹با این توضیح نتیجه می‌گیریم که تلقي نادرست از اصطلاحِ «عفاف و حجاب» يكي از آسيب‌هاي جدّي است كه اكثر مردم و مسئولین و حتی دست‌اندرکاران فرهنگی را از اتخاذ راهکارهای درست بازمی‌دارد که لازم است این تلقی دگرگون و اصلاح شود. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفاف‌گرایی پین و سنجاق شده👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(8) درسنامه عفاف، ص49 🔹عفاف‌ورزی مردان، راهکاری برای عفیف گشتن زنان شکی نیست که عفاف و پاکدامنی برای زنان بسیار با اهمیت و حیاتی بوده و در دعا نیز آمده: «خدایا به زنان توفیق رعایت حیا و عفت را تفضّل فرما». لیکن همواره این پرسش مطرح است که راهکارهای عفیف گشتن زنان کدامند؟ بی‌گمان راهکارهای گوناگون برای عفیف گشتن زنان می‌توان ارائه کرد همانند آموزش مستقیم و ... که هر یک جایگاه خاص خودش را دارد و لازم و بایسته است لیکن در این میان، برخی از روایات اسلامی، عفاف‌ورزی مردان را، راهکاری برای عفیف گشتن زنان دانسته‌اند. به‌عنوان نمونه، خداوند به حضرت موسی علیه‌السلام فرمود: یَا مُوسی عِفَّ يَعِفَّ أَهْلُك. ای موسی عفاف بورز، خانواده‌ات نیز عفاف می‌ورزد. امام صادق علیه‌السلام نیز در خطاب به مردان می‌فرماید: عِفُّوا تَعِفَّ نِساؤکُم. شما مردان عفاف بورزید، زنان‌تان عفیف می‌شوند. ♦️این دسته از روایات نشان از نقش عفاف‌گرایی مردان در افزایش عفاف‌ورزی زنان و سالم‌سازی خانواده و جامعه دارد. 🔹با این توضیح روشن شد که عفاف اختصاص به بانوان ندارد بلکه حتی بخشی از بار مسئولیت عفیف‌گشتنِ زنان بر دوش مردان نهاده شده و مردان برای عفیف‌گشتنِ خانواده خود هم که شده، موظّف به رعایت آداب و دستورات عفاف و پاکدامنی هستند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفاف‌گرایی پین و سنجاق شده👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(9) درسنامه عفاف، ص50 🔹گستره مباحث عفاف‌گرایی (شبکه مسائل عفاف) سر فصل‌ها و مباحث عفاف‌گرايي در يك تقسيم‌بندي كلي مشتمل بر پنج بخش است: ♦️بخش اول) مباحث مربوط به اهميت و فايده‌هاي عفاف‌گرايي و پاكدامني است كه از ديدگاه فطرت، قرآن، روايات اسلامي و عقل (تجربي در روانشناسي، جامعه‌شناسي، پزشكي و...) قابل بررسي مي‌باشد. و نيز مباحث مربوط به زيان‌هاي بي‌عفتي و انحرافات اخلاقی كه دامنگير منحرفين شده و شامل مجازات‌ها و عقوبت‌هاي اُخروي و دنيوي مي‌شود؛ عقوبت‌هاي اُخروي طبیعتاً در جهان پسين گريبان‌گير انسان خواهد شد و عقوبت‌هاي دنيوي نیز در ابعاد مختلف جسمي، رواني، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، نظامي، قضایی، اقتصادي و ملي، قابل تحقيق و بررسي می‌باشد. 🔸بخش دوم) مباحث مربوط به شیوه‌هاي عفاف‌ورزی و كنترل غريزه جنسي است كه از طريق رعايت عفاف در حوزه‌های بينايي، گويايي، شنوايي، بويايي، چشايي، بساوايي، و رعایت عفت در پوشش، خلوت، اختلاط، معماری، رفتار، افكار، و عشق و دوستي و ارتباط محقق مي‌گردد. 🔹بخش سوم) مباحث مربوط به مقوّم‌ها و ياری‌کننده‌های آدمي در عرصه عفاف‌گرايي و كنترل غريزه جنسي مي‌باشد كه عبارتند از: دعا، روزه، نماز، معادباوري، محبت الهي، زيارت اولياء الهي، تلاوت قرآن کریم، همنشيني با دوستان عفيف، كرامت و عزت نفس، حياورزی، غيرتمندي، اسلامي‌سازي علوم انساني، نظارت همگاني، اعتدال در اقتصاد، اشتغال و تحصیل، ازدواج و فرزندآوری. ♦️بخش چهارم) مباحث مربوط به ارضاي مشروع غريزه جنسي است كه عفاف‌افزايي را در پي مي‌آورد و آن‌هم فقط در قالب ازدواج محقق مي‌گردد و موضوعات مرتبط با روش‌هاي مهرورزي همسران (در پنج محور بینشی، انگیزشی، گویشی و کُنشی ، عاطفی و جنسی) را شامل مي‌شود. البته همراه با شناخت موانع مهرورزي و راه‌هاي مقابله با آن. 🔸بخش پنجم) مباحث مربوط به وظايف والدين در تربيت جنسي صحيح فرزندان و عفيف گشتن آنان مي‌باشد؛ وظايفي كه پيش از انعقاد نطفه فرزند آغاز مي‌شود و در دوران بارداري، تولد، خردسالی، كودكي، نوجواني، بلوغ، جواني، و خواستگاري و ازدواجِ فرزند ادامه مي‌يابد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفاف‌گرایی پین و سنجاق شده👇 @efaf_amin
و ! خانمی که میگی چرا مردای بهم میندازن ... @Efaf_amin Kanoon-amin.ir
در صحنه ی اجتماع، نه‌ تنها آزادی زنان را محدود نمی سازد بلكه شركت مؤثر و معقول آنها را در فعاليت‌های علمی، تربيتی و اجتماعی سهل و آسان می كند. @Efaf_amin Kanoon-amin.ir
در صحنه ی ، نه‌ تنها آزادی زنان را محدود نمی سازد بلكه شركت مؤثر و معقول آنها را در فعاليت‌های علمی، تربيتی و اجتماعی سهل و آسان می كند. @Efaf_amin Kanoon-amin.ir