eitaa logo
عفاف امین ۲
16 دنبال‌کننده
274 عکس
22 ویدیو
7 فایل
ارایه مطالب درسنامه عفاف،جامع ترین کتاب در عرصه عفافگرایی،تحت اشراف کانون فرهنگی امین ادمین @salsalar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عفاف گرایی
📣 لینک فایل‌های صوتی سلسله مباحث بر اساس کتاب ارائه کننده: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام 1. ضرورت طرح مباحث عفاف‌گرایی و پاکدامنی https://eitaa.com/efaf_amin/2748 🔵 بخش نخست: درآمدی بر عفاف‌گرایی 2. فواید عفاف‌گرایی از دیدگاه فطرت و قرآن کریم https://eitaa.com/efaf_amin/2749 3. فواید عفاف‌گرایی از دیدگاه روایات اسلامی و جامعه‌شناسی https://eitaa.com/efaf_amin/2751 4. فواید عفاف‌گرایی از دیدگاه روان‌شناسی https://eitaa.com/efaf_amin/2752 5. زیان‌های جسمی روانی و علمی فرهنگی انحرافات اخلاقی https://eitaa.com/efaf_amin/2756 6. زیان‌های اجتماعی و سیاسی انحرافات اخلاقی https://eitaa.com/efaf_amin/2758 7. زیان‌های اقتصادی و ملی و معنوی انحرافات اخلاقی https://eitaa.com/efaf_amin/2765 🔴 بخش دوم: شیوه‌های عفاف‌ورزی 8. رعایت عفت بینایی https://eitaa.com/efaf_amin/2768 9. رعایت عفت بینایی (2) https://eitaa.com/efaf_amin/2773 10. رعایت عفت گویایی https://eitaa.com/efaf_amin/2774 11. رعایت عفت شنوایی https://eitaa.com/efaf_amin/2775 12. رعایت عفت شنوایی (2) https://eitaa.com/efaf_amin/2776 13. رعایت عفت چشایی https://eitaa.com/efaf_amin/2777 14. رعایت عفت بویایی https://eitaa.com/efaf_amin/2778 15. رعایت عفت بساوایی https://eitaa.com/efaf_amin/2796 16. رعایت عفت بساوایی(2) https://eitaa.com/efaf_amin/2799 17. رعایت عفت در پوشش https://eitaa.com/efaf_amin/2803 18. رعایت عفت در پوشش(2) https://eitaa.com/efaf_amin/2805 19. رعایت عفت در پوشش(3) https://eitaa.com/efaf_amin/2806 20. رعایت عفت در پوشش(4) https://eitaa.com/efaf_amin/2808 21. رعایت عفت در خلوت https://eitaa.com/efaf_amin/2809 22. رعایت عفت در اختلاط و معاشرت https://eitaa.com/efaf_amin/2810 23. رعایت عفت در معماری https://eitaa.com/efaf_amin/2811 24. رعایت عفت در رفتار https://eitaa.com/efaf_amin/2827 25. رعایت عفت در اندیشه و خیال https://eitaa.com/efaf_amin/2830 26. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط https://eitaa.com/efaf_amin/2832 27. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط (2) https://eitaa.com/efaf_amin/2834 🟢 بخش سوم: یاری‌کننده‌ها در عرصه عفاف‌گرايي 28. دعا و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2840 29. روزه‌داری و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2843 30. به‌پاداری نماز و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2845 31. معادباوری و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2849 32. محبت الهی و عفاف‌گرایی / زیارت اولیای الهی و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2855 سلسله مباحث زیست عفیفانه نیاز مبرم جامعه امروز و به‌ویژه جوانان ماست. در این جنگ تمدنیِ با غرب، که در پی گسترش انقلاب جنسی در دهکده جهانی است، ما نیز چاره‌ای جز گسترش زیست عفیفانه در جامعه نداریم. بنابراین در صورت امکان این پست را لطفا در گروه‌ها و کانال‌های مختلف منتشر کنید. باتشکر فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفاف‌گرایی پین و سنجاق شده👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(65) درسنامه عفاف، ص184 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(1) چشم‌چراني و نگاه‌هاي حرام و تحريك‌كننده، زيان‌هاي فراواني در پي دارد كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود و سپس توضیح مختصر آن تقدیم می‌گردد: 1ـ آشفتگي رواني و افسردگی 2ـ زمينه‌ساز عشق‌هاي شيطاني 3ـ قتل و خودكشي 4ـ تير و دام شيطان گشتن 5ـ ايمن نماندن خانواده و بستگان 6ـ پُر شدن چشم‌ها از آتش 7ـ به خطر افتادن سلامت نسل 8ـ بي‌ميلي به همسر، نزاع، طلاق و جدايي 9ـ عدم قبولی روزه 10ـ از دست ‌دادن ايمان 1ـ آشفتگي رواني و افسردگی نگاه به نامحرم و نگاه به هر آنچه كه غريزه جنسي را تحريك كند، يكي از عوامل آشفتگي رواني است كه آسايش و آرامش را مي‌ربايد و آدمي را گرفتار اندوه و افسوس مي‌كند. چنان‌که اميرمؤمنان علیه‌السلام در اين باره مي‌فرمايد: مَنْ تَتابَعَتْ لَحَظاتُهُ دامَتْ حَسَراتُهُ كسي كه نگاه‌هايش پياپي باشد حسرت‌هايش بپايد. و در حديثي ديگر مي‌فرمايد: مَنْ أطْلَقَ طَرْفَهُ كَثُرَ أسَفُهُ هر كه عنان چشم خود را رها كند، اندوهش بسيار شود. امام صادق‌ علیه‌السلام نيز مي‌فرمايد: كَمْ مِنْ نَظْرَةٍ أورَثَت ‌‌‌حَسْرَةً طَوِيلَةً اي بسا نگاهي كه حسرتي طولاني به‌بار آورده است. افزایش حسرت‌ها نیز ممکن است اندک اندک فرد را گرفتار بیماری افسردگی کند و افسردگی نوعی اختلال روانی است که فرد را از هر اقدام و تصمیم باز می‌دارد و نسبت به همه چیز بی‌تفاوت می‌کند. چنین فردی از چیزهایی رنج می‌برد که نمی‌تواند منشأ آن را بشناسد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(66) درسنامه عفاف، ص185 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(2) 2 ـ زمينه‌ساز عشق‌هاي شيطاني عشق‌هاي شيطاني يكي از زيان‌بارترين حالت‌هاي رواني است كه برخي گرفتار آن مي‌شوند. وقتي سفره اين عشق‌ها پهن شود، آه و اندوه و حسرت آن‌چنان عاشق بيچاره را در خود فرو مي‌برد كه ممكن است سر از جنون و ديوانگي درآورد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه نخستين جرقه عشق‌هاي شيطاني اغلب از يك نگاه ايجاد شده است. چنان‌كه اميرمؤمنان علیه‌السلام مي‌فرمايد: كَمْ مِنْ صَبابَةٍ اُكْتُسِبَتْ مِنْ لَحْظَةٍ چه بسيار عشق‌هاي سوزاني كه از يك نگاه پديد آمده است. 3 ـ قتل و خودكشي همان‌گونه كه اشاره شد برخي از نگاه‌ها ممكن است جرقه آتش عشقِ شيطاني را در دل انسان بزند، به‌گونه‌اي كه اگر در همان آغاز توبه نكند و آن جرقه را خاموش ننمايد ممكن است آتش عشق شعله‌ور شود و سرانجام او را به خودكشي يا ديگركشي بكشاند. چنان‌كه بررسي در صفحه حوادث روزنامه‌ها و ريشه‌يابي برخي از قتل‌ها و خودكشي‌ها به خوبي اين مطلب را تأييد مي‌كند. اميرمؤمنان علیه‌السلام در گفتاري از اين واقعيت خبر داده و فرموده: منْ أطْلَقَ طَرْفَهُ جَلَبَ حَتْفَهُ هر كه چشم خود را رها كند، مرگ خود را فرا خواند. البته اين مرگ ممكن است يا از طريق خودكشي گريبانگير عاشق شود و يا از طريق قتل و ديگركشي -كه منجر به قصاص او مي‌شود- به سراغش آيد. اين همه آفات كه به تن مي‌رسد از نظر تو به شكن مي‌رسد ديده فروپوش چو دُرّ در صدف تا نشوي تير بلا را هدف فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(67) درسنامه عفاف، ص186 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(3) 4ـ تير و دام شيطان گشتن يكي از دشمنان سرسخت و قسم‌خورده انسان، شيطان است كه براي هلاكت و نابودي آدمي از سلاح‌ها و جنگ‌افزارهاي گوناگون استفاده مي‌كند. يكي از آن سلاح‌ها، همان نگاه به تحريك‌كننده‌ها است كه در روايات اسلامي از آن، تعبير به دام شيطان و تير زهرآگين شده است. چنان‌كه رسول خدا (ص) مي‌فرمايد: النَّظَرُ سَهْمٌ مِنْ سِهامِ إبليس نگاه كردن يكي از تيرهاي زهرآگين ابليس است اميرمؤمنان (ع) نيز مي‌فرمايد: العُيونُ مَصائدُ الشَّيطانِ چشم‌ها دام‌هاي شيطانند. 5 ـ ايمن نماندن خانواده و بستگان مسئله مكافات اعمال يكي از واقعيت‌هاي بديهي و انكار ناپذير اين جهان است كه بسياري از انسان‌ها آن‌را بارها و بارها تجربه كرده‌اند و ضرب‌المثل معروف «از هر دست بدهي، به همان دست پس مي‌گيري» نيز ناظر به همين معناست. بي‌شك يكي از اعمال و رفتارهاي ناپسندي كه مكافات آن در همين دنيا گريبان‌گير انسان مي‌شود، بي‌عفتي و نگاه به نامحرم است. كسي كه از نگاه به نامحرم ابا ندارد بايد بداند كه خانواده و ناموس او نيز از سوي ديگران در معرض اين خطر قرار خواهند گرفت. چنان‌كه امام صادق (ع) مي‌فرمايد: اَما يَخْشيَ الّذينَ يَنْظُرون في اَدبارِ النِّساءِ أن يَبْتَلُو بِذلِكَ مِنْ نِسائِهِم. آيا كساني كه به پشت زنان نگاه مي‌كنند [و چشمان خويش را در پي زنان مردم مي‌اندازند] نمي‌ترسند كه زنانشان نيز به مانند چنين رفتاري گرفتار شوند؟! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(68) درسنامه عفاف، ص187 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(4) 6 ـ پُر شدن چشم‌ها از آتش بسياري از عالمان ربّاني بر اين باورند كه همين رفتارهاي زشت و ناپسند انسان است كه در جهان آخرت تبديل به انواع عذاب‌ها مي‌شود. اينک يكي از آن رفتارها همان نگاه به حرام‌ها است كه سبب مي‌شود تا در آن جهان، ديدگان چشم‌چران پُر از آتش گردد. چنان‌كه رسول خدا (ص) مي‌فرمايد: مَنْ مَلَأ عَيْنَهُ مِنْ حرامٍ مَلَأَ اللهُ ‌عَيْنَهُ يَوْمَ القِيامَةِ مِنَ النّار إلّا أن يتُوبَ ويَرْجِعَ. هر كه چشم خود را از حرام پُركند، خداوند در روز قيامت چشم او را از آتش پُر گرداند. مگر اينكه توبه كند و از عمل خود دست بردارد. و در حدیثی دیگر می‌فرماید: مَن مَلَأَ مِنِ امرأةٍ حراماً حَشاهُمَا اللهُ عزّوجلّ یَومَ القیامَةِ بِمَسامِیرَ مِن نارٍ وَ حَشاهُمَا ناراً حَتّی یَقضِیَ بَینَ النّاسِ ثُمَّ یُؤمَرُ بِهِ إلَی النّارِ . كسی كه چشمان خود را از نگاه حرام به زنی، پُر كند، خدای بزرگ و بلند مرتبه در روز قیامت چشمان او را با میخ های آتشین پُر كرده و از آتش انباشته می‌سازد تا حساب مردم به‌پایان رسد، آنگاه فرمان می‌دهد كه او را به آتش افکنند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(69) درسنامه عفاف، ص188 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(5) 7ـ به خطر افتادن سلامت نسل آن دسته از محرك‌هاي جنسي كه از طريق چشم به مغز ارسال مي‌شود بر غده هيپوفيز اثر مي‌گذارد. قسمت جلويي اين غده، شش هورمون توليد مي‌كند كه سه هورمون آن، محرك غدد جنسي است كه بر روي سيستم توليد نسل تأثير دارد. هم ‌اكنون برخي از پژوهشگران به اين نتيجه رسيده‌اند كه نگاه به محرك‌هاي نامشروع، سبب اختلالات ژنيتيكي و وراثتي مي‌شود و اثرات منفي جسمي و رواني بر روي فرزندان مي‌گذارد. رسول‌خدا (ص) در این باره فرموده است: لاتُجامِعْ إمْرأتَكَ بِشَهْوَةِ إمْرأةِ غَيرِكَ، فَإنّي أخشي أن قَضي بينكما وَلَدٌ أن يكونَ مُخَنَّثاً مُخْبِلاً در حالي كه به زني ديگر، ميل داري [و تصوير ذهنيِ محرّك او در خاطرت مجسّم است] با همسرت آميزش مكن؛ زيرا اگر فرزندي ميان شما تقدير شود بيم دارم زن‌نما گردد، يا در عقل و اعضايش نقص و كاستي پديد آيد [معلول ذهنی و یا معلول جسمی گردد]. بي‌گمان يكي از مهمترين عوامل تمايل به نامحرمان، همان نگاه‌هاي حرام است؛ نگاه حرام تصویر ذهنی نامحرم را در ذهن ماندگار می‌کند و ممکن است در هنگام آمیزش به خاطر آید و پی‌آمدهای نامطلوبی همانند معلولیّت فرزند را به‌بار آورد! ابن سینا نیز معتقد است كه نوعِ تصويرِ خيالي و ذهني به‌هنگام آميزش، در شكل و شمايل جنين مؤثر است. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(70) درسنامه عفاف، ص190 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(6) 8 ـ بي‌ميلي به همسر، نزاع، طلاق و جدايي چشم‌چراني و نگاه به نامحرمان سبب مي‌شود تا آدم چشم‌چران به همسر خود قانع و راضي نشود؛ چرا كه همواره در فكر و خيالش، افراد زيباتر از همسرش جلوه‌گري مي‌كنند و همين موجب سردي روابط بين زن و شوهر مي‌گردد، به‌طوري كه با كمترين بهانه با يكديگر به نزاع مي‌پردازند و ادامه اين درگيري ممكن است به طلاق و جدايي بیانجامد. توضیح مطلب اینکه فرد چشم‌چران، پس از آنکه به خانه باز می‌گردد مجموعه‌ای از ویژگی‌های نامحرمان را در ذهنش مجسم می‌کند سپس در مقام مقایسه آنها با همسرش برآمده، و به او بی‌رغبت می‌شود. زیرا اُنس و مصاحبت دائمی با همسر، زیبایی و جاذبه و امتیازاتش را عادی جلوه می‌دهد و [از باب مرغ همسایه غاز است] امتیازات عادی دیگران را نزدش چشمگیرتر و مهم‌تر می‌سازد و پس از مدتی چشم‌چرانِ تنوع‌طلب را به خرده‌گیری از همسر وا می‌دارد. و همسر نیز ناخواسته از زندگی با او دلسرد می‌شود و متقابلاً در وظایف خود نسبت به او کوتاهی می‌کند و همین مسأله مشکل آنان را پیچیده‌تر می‌نماید. اگر زندگی آنان به جدایی نیانجامد کمترین حاصل آن این است که همسرش را زود رنج و شکننده می‌کند و رفتارش را تنش‌آور و بهانه‌جو می‌گرداند اگرچه گاهی حتی علت بهانه‌گیریِ خود را هم نمی‌داند. گویا هر دم آماده ستیز است. رفته رفته به لجبازی رو می‌کند و حتی بچه‌ها را هم بی‌سبب می‌رنجاند و بدین ترتیب محیط خانه هم متشنج می‌شود. امیرمؤمنان (ع) ... فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(71) درسنامه عفاف، ص191 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(7) 9ـ عدم قبولی روزه در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده: مَن تَأمَّلَ خَلفَ اِمرَأةٍ حَتّى يَتَبَيَّنَ لَهُ حَجمَ عِظامها مِن وَراءِ ثِيابِها وَ هُو صائِمٌ فَقَد أَفطَرَ هرگاه روزه‌دار به پشتِ زنی نگاه کند به‌گونه‌ای که برآمدگی اعضای او را از روی لباسش ببیند، به‌راستی افطار کرده [و از حالت روزه حقیقی خارج شده] است. 10ـ از دست ‌دادن ايمان سخن در باره زيان‌هاي چشم‌چراني و نگاه‌هاي آلوده به‌اندازه‌اي زياد است كه در اين باره مي‌توان كتابها نوشت و سرگذشت برخي از شخصيت‌هاي لشكري و كشوري را آورد كه با يك نگاه لغزيده‌اند و به فتنه‌هاي عجيبي گرفتار گشته‌اند و آبرو و موقعيت خويش را از دست داده‌اند. برخي از افراد در اثر پي‌آمدهاي يك نگاه به قتل روي آورده و یا در اين راه‌ كشته شده‌اند و برخي‌ ديگر ايمان خود را از دست داده و به كفر گراييده‌اند. ابن‌ملجم مرادي كه شمشير زهرآلودش را در محراب عبادت، بر فرقِ اميرمؤمنان (ع) فرود آورد از يك نگاه حرام به آنجا رسيد! بدين‌صورت كه او يك روز چشمش به دختري به نام «قُطّام» افتاد و عاشقش شد، ليكن قُطام كه با علي (ع) دشمني داشت، شرط وصالش را به شهادت رساندن اميرمؤمنان قرار داد و ابن‌ملجم نيز اين شرط را پذيرفت!! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(72) درسنامه عفاف، ص192 ♦️زیانهای چشم‌چرانی(8) شاعري آگاه در سروده‌اي زيبا در باره زيان‌هاي نگاهِ حرام گفته است: كــُلُّ الحوادثِ مَبْدَأُها مِـن النَّظَرِ وَ مُعْظَمُ الـنّارِ مِــن مُسْـتَصغَرِ الشَّرَرِ مبدأ و سرآغاز همه حوادث از نگاه است؛ چنانكه منشا آتش بزرگ، از يك جرقه كوچك است! کَم نَظْرَةٍ فَعَلَتْ فِي قَلْـبِ فاعِلِها فِعْل السَّهامِ بـــِلا قـَـوسٍ وَ لا وَتـَرٍ بسا نگاهي كه اثرش در قلب چشم‌چران، به‌مانند تير است، ليكن تيري بدون زه و كمان! وَ الْمَرْءُ مادامَ ذاعَيْنٍ يُـقـَلِّبُـهـا فـِي أعـْيُنِ العَيْنِ مَوقُوفٌ عَلَي الخَطَرِ مادامي كه آدمي چشم‌چراني مي‌كند، از ديدگاه انسان‌هاي عاقل و بصیر، بر لبه پرتگاه ايستاده است! يَسُـرُّ ناظِرُهُ مــا ضَـرَّ خـاطِـرُهُ لا مَـرحباً بِـسُرورٍ عــادَ بِــالضـَّرَرِ چيزي كه به قلب و روح چشم‌چران آسيب مي‌رساند گرچه سبب سرور ديدگانش مي‌شود، ليكن خوش‌آمد مباد به سروري كه به ضرر و زيان ختم شود! (تفسير مراغي ج18 ص98). فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عفاف امین
بسم الله الغیور قسمت(86) درسنامه عفاف، ص214 ♦️عفت گويايي(1) زبان مهمترين ابزار آدمي در زندگي است كه انديشه‌ها، احساسات و خواسته‌هايش را در قالب الفاظ و كلمات به ديگران منتقل مي‌كند و از انديشه‌ها، احساسات و خواسته‌هاي ديگران نيز بوسيله همين قالب‌ها آگاه مي‌شود. افزون بر اين، شيوه بيان، و آهنگ‌ و لحنِ كلام نيز در شنونده تأثيری شگرف دارد و به‌ويژه آن‌گاه كه پاي شهوت به‌ميان آيد غريزه جنسي را برمي‌انگيزد و لغزشگاهی خطرناك براي انسان مي‌شود. چنان‌كه قرآن‌كريم به اين واقعيت اشاره كرده و سفارش نموده به هنگام صحبت‌كردن با نامحرم، هم بايد درون‌مايه و محتواي كلام، سخنان شايسته و معروف باشد و هم شيوه بيان و آهنگِ كلام تحريك‌كننده نباشد: فَلا تَخْضَعنَ بِالْقَولِ فَيَطْمَعَ الذّي في قَلبهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَولاً مَعروفاً پس [به‌هنگام صحبت‌كردن با نامحرم] رام و دلربا، و با ناز و عشوه سخن مگوييد تا آن كسي كه بيماردل است [تحريك شود و] طمع بورزد؛ و سخن معروف و شايسته بگوييد. بنابراين بحث در عفت گويايي بر دو محور است: 1ـ عفتِ در آهنگ و لَحنِ كلام (به‌معنای پرهیز از سخن گفتنِ با ناز و عشوه و رام و دلربا) 2ـ عفتِ در درون‌مايه و محتواي كلام (به‌معنای پرهیز از بیان هر چیز منافی با عفت) فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(87) درسنامه عفاف، ص214 ♦️عفت گويايي(2) محور دوم بحث -عفتِ در درون‌مايه و محتواي كلام- مصاديق گوناگون دارد كه ابتدا فهرست آن بيان مي‌شود و سپس توضيح مختصر آن تقديم مخاطبان ارجمند مي‌گردد: الف) پرهیز از چينشِ نادرستِ كلمات و جملات ب) پرهيز از وصف زيبايي نامحرمان پ) پرهيز از واژه‌هاي منافي عفت ت) پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن ث) پرهيز از شوخي‌هاي كلامي ج) پرهيز از سلام دادن به جوانِ نامحرم الف) پرهیز از چينش نادرستِ كلمات و جملات چينش كلمات بايد به‌گونه‌اي باشد كه نامحرم را به خيالات واهي نكشاند و به وسوسه نياندازد كه نمونه بارزش، كيفيت سخن گفتن دختر شعيب(ع) با موسي(ع) است. پس از آن‌كه موسي(ع) به دختران شعيب(ع) كمك نمود و گوسفندان آنان را سيراب كرد، دختر فرزانه شعيب، به دستور پدرش، با حُجب و حیای فراوان، نزد موسي(ع) آمد و گفت: قالَت إنَّ أبِي يَدعُوكَ لِيَجزِيَكَ اَجرَ ما سَقَيتَ لَنَا پدرم شما را فرا مي‌خواند تا براي آب دادن به گوسفندانِ ما، پاداشت دهد. در اينجا نحوه سخن گفتن و چينِش واژه‌ها بسيار حائز اهميت و قابل توجه است؛ او نمي‌گويد: به خانه ما بيا! چرا كه ممكن است در ذهنِ جوانِ نامحرم، افكارِ ناروا خطور كند و گمان بَرَد اين دعوت از سوي دختر بوده است! و بدين ترتيب وسوسه شود! بلكه مي‌گويد: پدرم تو را دعوت كرده، تا خاطر جوان از هر جهت جمع باشد! و نيز توضيح مي‌دهد كه اين دعوت فقط براي آن است كه مزدِ آب دادنِ تو را بپردازد نه چيز ديگر! تا اين جوان را خيالات بر ندارد و پندار نابجا نبرد و فضاي ذهن و فکرش آلوده نگردد! @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(88) درسنامه عفاف، ص215 ♦️عفت گويايي(3) ب) پرهيز از وصف زيبايي نامحرمان يكي ديگر از مصاديق عفت گويايي و پيشگيري از انحرافات اخلاقي، پرهيز از وصف زيبايي نامحرمان است. يعني نبايد زيبايي‌هاي زني را براي مردي، و زيبايي‌هاي مردي را براي زني وصف كرد تا فريفته و شيفته گردند و به بزه‌كاري بيفتند. چنان‌كه رسول خدا(ص) مي‌فرمايد: وَ منْ وَصَفَ إمْرَأةً لِرَجُلٍ فَافْتَتِنَ بِها الرَّجُل‌ وَ أَصَابَ مِنْهَا فَاحِشَةً لَمْ يَخْرُجْ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا مَغْضُوباً عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ غَضِبَ عَلَيْهِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ السَّبْعُ وَ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ الْوِزْرِ مِثْلُ الَّذِي أَصَابَهَا ... . كسي كه زيبايي‌هاي زني را براي مردي توصيف كند و در نتيجه آن مرد شيفته و فريفته آن زن گردد و مرتكب فحشاء شود آن‌كس (گوينده وصف) از دنيا نمي‌رود مگر اينكه مورد خشم خداوند است. و كسي را كه خداوند بر او خشم گيرد آسمان‌ها و زمين‌هاي هفتگانه بر او خشم گيرند و براي اوست همانند گناه آن مردي كه مرتكب فحشاء شده است. ديگر اينكه به فرموده ‌حضرت: زن نبايد كارها و رازهاي جنسي خود با همسرش را، براي زني ديگر بيان كند. چه اينكه اين مي‌تواند زمينه‌ساز انحرافات اخلاقي شود. «وَ نَهي أنْ تُحَدِّثَ المرأةُ المرأةَ بِما تَخْلوا بِه مَعَ زَوجِها». فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(89) درسنامه عفاف، ص216 ♦️عفت گويايي(4) پ) پرهيز از واژه‌ها و سخنان منافي عفت ديگر از مصاديق عفت گويايي و پيشگيري از انحرافات اخلاقي، پرهيز از واژه‌ها و سخنان منافي عفت است كه نبايد در گفتگوها و به‌ويژه در گفتگوي با نامحرمان به‌كار برده شود. زيرا حيا را از بين مي‌برد و حريم‌ها را مي‌شكند. در جریان داستان یوسف(ع) و زلیخا می‌بینیم که زلیخا بی‌عفتی به خرج داد و یوسف(ع) را به ارتباط نامشروع فرا خواند لیکن یوسف(ع) به‌شدت مقاومت ورزید و با صراحت او را از خود نا امید کرد. وَرَاوَدَتْهُ الَّتِی هُوَ فِی بَیتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ و آن زن که یوسف در خانه او بود، از او تمنای کامجویی کرد؛ درها را بست و گفت: «بیا (بسوی آنچه برای تو مهیاست!)» [یوسف] گفت: پناه می‌برم به خدا! او صاحب نعمت من است؛ مقام مرا گرامی داشته؛ مسلما ظالمان رستگار نمی‌شوند! ناگفته نماند كه تماس‌هاي تلفني و ارتباط اينترنتيِ ناشايست همانند: چَت، پيامك‌هاي حاكي از عشق و علاقه، نمادها و شکلکها، كلمات و جملات و نامه‌هاي عاشقانه نيز در همين راستا قابل ارزيابي و بررسي مي‌باشد که در صورت مواجهه باید یوسف‌وار جواب ردّ و دندان شکن داد چرا که در غیر این‌صورت عاقبتی ناخوشایند رقم خواهد خورد! چه اينكه بسياري از دختران و پسراني كه پيش از ازدواج، يا پس از ازدواج! ارتباط‌هاي اينچنيني داشته‌اند، دچار تنش‌ها و چالش‌هاي سخت خانوادگي شده‌اند و بدبيني‌ها، درگيري‌ها و جدایی و طلاق‌ زندگي آنان را آشفته و تيره ساخته! @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(90) درسنامه عفاف، ص216 ♦️عفت گويايي(5) ت) پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن يكي ديگر از مصاديق عفت گويايي پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن يكديگر است، خواهر و برادر، پدر و دختر، پسر و مادر، براي صدا زدنِ يكديگر از نام كوچك استفاده مي‌كنند حتي ممكن است ميان زن و شوهر از الفاظي كه حاكي از عشق و علاقه باشد استفاده گردد، ليكن نامحرمان بايد حريم نگه دارند و در صحبت كردن و صدا زدن همانند همسر و بستگان درجه يك، خودماني و صميمي نشوند. چرا كه خودماني شدن زن و مرد نامحرم، مي‌تواند به حريم عفاف آنان آسيب برساند و آنها را تحریک کند و بلغزاند. متأسفانه صميمي و خودماني شدن برخي از سلبریتی‌ها و مجريان برنامه‌هاي صدا و سيما با نامحرمان، در همين راستا قابل ارزيابي است؛ به‌ويژه كه جنبه الگو دهي و رفتارسازي نيز دارد. و همین‌گونه هستند بعضی از گزارشگران، خبرنگاران و مصاحبه کنندگان!! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(91) درسنامه عفاف، ص217 ♦️عفت گويايي(6) ث) پرهيز از شوخي‌هاي كلامي آن‌گاه كه غم و اندوه و افسردگي به سراغ انسان مي‌آيد و فشارهاي زندگي تاب و توان آدمي را مي‌ربايد، شوخي و مزاح مي‌تواند سرور و شادي پديد آورد و اندكي از بار غم و فشار بكاهد. ليكن مزاح‌ها انواع گوناگون دارد كه بخشي از آنها نامشروع‌اند و با عفت و پاكدامني سازگاري ندارند كه بي‌گمان بايد از آنها پرهيز شود؛ به‌ويژه آن‌گاه كه پاي نامحرمي در ميان باشد. چنان‌كه رسول خدا(ص) مي‌فرمايد: مَنْ فاكَهَ إمرَأةً لا يَمْلِكُها حَبَسَهُ اللهُ بِكُلِّ كَلِمَةٍ كَلَّمَها في الدُّنيا ألْفَ عامٍ هر كه با زني نامحرم، شوخي كند خداوند او را براي هر كلمه‌اي كه در دنيا با او سخن گفته هزار سال [در آخرت] زنداني خواهد كرد. بدون شك يكي از مصاديق اين‌گونه شوخي‌ها، همان متلك‌گويي است كه متأسفانه برخي گرفتار آنند و همواره فضاي عفت عمومي جامعه را آلوده مي‌كنند و گاه براي خود و ديگران درد سر و خطر مي‌آفرينند! ديگر از مصاديق اين‌گونه شوخي‌ها، شوخي‌هاي مجريان برخي از برنامه‌هاي سراسر مسخره و مُضحِك بعضي از شبكه‌هاي راديو و تلويزيون مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد كه اميد است‌ براي ‌‌آن چاره انديشي ‌كنند چرا كه جنبه الگودهي و رفتارسازي ‌آن غير قابل ‌انكار بوده و زیبنده جامعه اسلامی و انسانی نمی‌باشد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(92) درسنامه عفاف، ص217 ♦️عفت گويايي(7) شوخي و تعطيلي كلاس درس!! مسئله رعايت عفت در كلام، و شوخي نكردن با نامحرمان، به‌اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت عدم رعايت آن، حتي سزاوار است كلاس علم‌آموزی، تعطيل شود. چنان‌كه يكي از شاگردان امام باقر(ع) به‌نام «ابي بصیر‌« مي‌گويد: كُنْتُ أُقْرِئُ امْرَأَةً كُنْتُ أُعَلِّمُهَا الْقُرْآنَ فَمَازَحْتُهَا بِشَيْ‏ءٍ فَقَدِمْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فَقَالَ لِي أَيَّ شَيْ‏ءٍ قُلْتَ لِلْمَرْأَةِ (فَغَطَّيْتُ وَجْهِي) فَقَالَ لَا تَعُودَنَّ إِلَيْهَا. من به زني، قرآن آموزش مي‌دادم، يك‌بار به شوخي چيزي به او گفتم؛ هنگامي كه نزد امام باقر(ع) آمدم حضرت مرا بازخواست نمود و فرمود: به آن زن چه گفتي؟! من [از شرم] صورتم را پوشاندم. حضرت فرمود: ديگر هرگز به سراغ او نرو [و كلاس آموزش قرآن را كه مورد پسند دين است تعطيل كن!]. ناگفته نماند كه متأسفانه در برخي از معاشرت‌ها و در برخي از ميهماني‌ها و در كنار برخي از سفره‌هاي مختلط، اين‌گونه شوخي‌ها و مزاح‌هاي آلوده به گناه مشاهده مي‌شود كه مي‌تواند پي‌آمدهاي زيان‌بار براي خانواده‌ها و به‌ويژه براي فرزندان آنها داشته باشد. پس بهتر آن است كه مجلس‌ها و سفره‌ها را جدا كنند تا هم مردها و هم زن‌ها در معاشرت و صحبت كردن و غذا خوردن راحت‌تر باشند و هم از انحراف و گناه و عقوبت مصون بمانند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(93) درسنامه عفاف، ص218 ♦️عفت گويايي(8) ج) پرهيز از سلام دادن به جوانِ نامحرم يكي از نشانه‌هاي ادب و احترام و فروتني، سلام گفتن به ديگران است كه آثار بسيار مفيد رواني و اجتماعي در پي دارد و اجر و پاداش فراوان براي سلام‌دهنده قرار داده شده است. چنان‌كه اميرمؤمنان(ع) مي‌فرمايد: لِلسّلامِ سَبعونَ حَسَنَةً، تِسْعَةٌ و سِتُّونَ لِلْمُبتدي وَ واحِدَةٌ لِلرّادِّ . سلام هفتاد پاداش دارد كه شصت‌ونُه تاي ‌آن براي سلام‌كننده است و يكي براي جواب‌دهنده. ليكن از آنجا كه حفظ عفاف و پاكدامني ارزش و اهميت والاتري دارد در روايات اسلامي از سلام گفتن به زنان جوان نهي شده است. چنان‌كه حضرت در حديثي ديگر مي‌فرمايد: لاتَبْدَأُوا النِّساءَ بِالسِّلامِ وَ لاتَدَعُوهُنَّ إلَي الطَّعامِ. در سلام دادن به زنان (نامحرم) پيش‌دستي نكنيد (آغازگر سلام نباشيد) و آنان را بر سر سفره طعام فرا نخوانيد. در روایتی از امام صادق(ع) آمده که رسول خدا(ص) به زنها سلام مي‌كرد و آنها جواب سلام حضرت را مي‌دادند و اميرمؤمنان‌(ع) نيز به زنها سلام مي‌كرد اما دوست نداشت به زنان جوان سلام كند و مي‌فرمود: أتَخَوَّفُ أن يُعجِبَني صَوتُها فَيَدْخُلَ عَلَيَّ أكثَرُ ممّا طَلَبتُ مِنَ الاجْرِ. مي‌ترسم صدايشان مرا خوش آيد و از اين راه زياني متوجه من گردد كه بيش از پاداش سلام كردن باشد. ناگفته نماند امام صادق(ع) در ادامه همين حديث خاطر نشان مي‌كنند كه علي‌(ع) اين‌را براي ديگران ‌گفته، گرچه از خود تعبير فرموده است. آري مقام و منزلت معنوي علي‌(ع) والاتر از آن است كه از صداي يك زن متأثر گردد. @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(94) درسنامه عفاف، ص219 ♦️عفت گويايي(9) خاطره‌اي از امام خميني(رض) دختر امام خميني(رض) مي‌گويد: من پانزده ساله بودم كه آقاي اشراقي با خواهرم ازدواج كرد و داماد ما شده بود. يك روز ما دعوت داشتيم منزل ايشان، همين‌جور كه من و آقا (امام) با هم وارد شديم، ديدم آقاي اشراقي مي‌آيند استقبال، [از كنار] يك باغچه بود كه ما داشتيم جلو مي‌رفتيم، من گفتم سلام بكنم؟ امام‌(رض) گفتند: واجب نيست. رويم نشد كه سلام نكنم، زدم و از تو باغچه رد شدم كه با آقاي اشراقي روبه‌رو نشوم! خاطره‌ای دیگر و عجیب‌تر! دختر امام خميني(رض) مي‌گويد: حتى مادرم (زن امام)، وقتى آقا را گرفتند [در سال42 دستگیر کردند] و تركيه بردند؛ يعنى چهل سال بعد از زندگی‌‏شان، اولين سلام را به برادر شوهرشان كردند! آن‌هم وقتى بود كه عمويم مى‌‏خواستند به تركيه خدمت آقا بروند. آمدند از پشت در گفتند: «مى‏‌خواهم با خود خانم صحبت كنم، اگر بخواهند پيغامى بدون واسطه براى آقا داشته باشند» كه مادرم ناچار شدند سلام كنند! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(95) درسنامه عفاف، ص220 ♦️عفت گويايي(10) گفتگو با نامحرمان از ديدگاه روايات از آنجا كه انسان موجودي اجتماعي است نياز به گفتگو با ديگران دارد تا افكار و انديشه‌ها، احساسات و عواطف، و خواسته‌ها و نيازهايش را با ديگران در ميان ‌نهد. عقده‌هاي دلش را بگشايد. و از آلام و دردهايش بكاهد. ليكن براي رسيدن به اين هدف‌ها، حق ندارد از طريق سخن‌گفتن به حريم و قلمرو عفاف ديگران وارد شود و آنها را تحريك كند. چنان‌كه رسول‌خدا(ص) به هنگام بيعت با زنان، از آنان پيمان گرفت كه با نامحرمان سخن نگويند. أنَّهُ كانَ مِمّا يَأخُذُ عَلي النِّساءِ في البَيعَة: أن لا يَتَحدَّثنَ مَعَ الرجالِ إلّا ذا مَحْرَم. حضرت در حديثي ديگر، صحبت كردن زنان، با نامحرمان را ممنوع نمودند مگر آنكه ناچار باشند، كه در اين هنگام هم بيش از پنج كلمه سخن گفتن با نامحرم را روا ندانستند. وَ نَهي أنْ تَتَكَلَّمَ الْمَرأَةُ عِنْدَ غَيرِ زَوجِها وَ غَيرِ ذِي مَحْرمٍ مِنْها اَكْثَرَ مِنْ خَمس كَلَماتٍ مِمّا لا بُدَّ لَها مِنْه. البته منظور آن است كه به هنگام ضرورت، با چند كلمه مختصر مقصود خود را بيان كنند. و نيز فرمودند: اَرْبَعٌ يُمتنَ الْقَلْبَ ‌...‌كَثْرَةُ مُناقِشَةُ النِّساءِ، يعني مُحادَثَتُهُنَّ... . بسيار سخن‌گفتن با زنان، دل را مي‌ميراند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(102) درسنامه عفاف، ص236 ♦️درس سوم: عفت شنوایی پيش از اين اشاره شد كه بر اساس يافته‌هاي روان‌شناسي بخشي از محرّك‌هايي كه سبب تحريك غريزه جنسي مي‌شوند گيرنده‌هاي حسي هستند. اينك يكي ديگر از آن گيرنده‌ها كه نقشی به‌سزا در تحريك غريزه دارد، حس شنوايي است كه معنا و مفهوم، و ويژگي كلام و صدا و آوای محرّك را به مراكز عصبي منتقل مي‌كند و ميل و شهوت را برمي‌انگيزد. قرآن كريم به اين واقعيت اشاره كرده و بر تحريك‌پذيري جنسي انسان، از طريق حس شنوايي، مهر تأييد زده و فرموده نبايد رام و دلربا، و با ناز و عشوه سخن بگوييد كه اين در بيماردلان اثر منفي مي‌گذارد و شهوتشان را برمي‌انگيزد. (فَلا تَخْضَعنَ بِالْقَولِ فَيَطْمَعَ الذّي في قَلبهِ مَرَضٌ) پس [به‌هنگام صحبت‌كردن با نامحرم] رام و دلربا، و با ناز و عشوه سخن مگوييد تا آن كسي كه بيماردل است [تحريك شود و] طمع بورزد. گزارشي از ماجرای جواني 17 ساله كه به صداي دلنشين زني32 ساله دل ‌باخت و... چندي پيش در يكي از خبرها خوانديم: جواني 17 ساله، به صداي دلنشين و وسوسه‌انگيز زني32 ساله دل ‌باخت و پس از ديدارهاي پي‌درپي سرانجام با او ازدواج كرد و با بدبختي‌هاي فراوان روبه‌رو گشت. وي در دادگاه گفت: چهار سال پيش كه 17 ساله بودم يك زن مرتب به خانه ما زنگ مي‌زد و به من اظهار علاقه مي‌كرد، او خودش را پري معرفي كرد و صداي دلنشيني داشت. يك روز قرار گذاشتيم تا او را ببينم. پري كه 15 سال از من بزرگتر بود به من گفت از شوهرش طلاق گرفته است و يك پسر نوجوان دارد ... . فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(103) درسنامه عفاف، ص237 ♦️درس سوم: عفت شنوایی(2) 🔹تحريك‌پذيري جنسي انسان از طريق حس شنوايي به‌اندازه‌اي زياد است كه حتي صداي خلخالِ پاي زنان نيز ممكن است او را تحريك كند و آنان را به حريم عفاف هم بكشاند! از همين‌رو قرآن كريم در سفارش به بانوان مي‌فرمايد: لايضرِبنَ بأرجُلِهِنَّ لِيُعلَمَ ما يُخفينَ مِن زينَتِهِنَّ (اي پيامبر به زنان با ايمان بگو) پاهاي خود را [به‌گونه‌اي به زمين] نكوبند تا آنچه از زينت [باطني]شان [كه در پس پرده چادر و حجاب] نهفته است معلوم گردد. 🔸توضيح مطلب اينكه در گذشته برخي از زنان، خلخال (كه نوعي پابندِ زينتي است) به پا مي‌كردند و با كوبيدن پا بر زمين، صداي آن را به گوش ديگران مي‌رساندند و همين، سبب توجه و تحريك برخي از نامحرمان مي‌شد، بنابراين آيه قرآن نازل گشت و آنان را از اين كار نهي كرد؛ و شكي نيست كه آيه اختصاص به خلخالِ تنها ندارد و هر كاري را كه مشابه آن باشد نيز شامل مي‌شود مثل به‌گوش رساندن صداي پاشنه كفش، و همانند آن. البته گناهان مربوط به حس شنوايي گونه‌های مختلف دارد كه برخی از آنها سبب برانگيختن شهوت مي‌شود. همانند گوش دادن به سخن، لهجه و صداي تحريك‌آميز نامحرم. و نيز گوش دادن به داستان‌ها و ماجراهاي محرّك شهوت. و به‌ويژه گوش فرا دادن به موسيقي‌ها و آوازهاي تحريك‌كننده. چنان‌كه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده: الغِناءُ رُقْيَةُ الزِّنا موسیقی و آوازه‌خواني زمینه‌ساز زناكاري است. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(104) درسنامه عفاف، ص238 ♦️درس سوم: عفت شنوایی(3) قبلا گفته شدکه مراد از عفت شنوایی عبارتند از: 1ـ پرهیز از گوش فرا دادن به سخن، لهجه و صداي تحريك‌آميز نامحرم؛ 2ـ پرهیز از گوش فرا دادن به داستان‌ها، رمان‌ها و ماجراهاي محرّك عشق و شهوت؛ 3ـ پرهیز از گوش فرا دادن به موسيقي‌ها و آوازهاي تحريك‌كننده. 🔹گفتاري در باره موسيقي و آوازه‌خوانی در باره اقسام موسيقي و جايز بودن يا نبودن آنها مطالب زيادي گفته شده است كه بخشي از آنها مناسب با موضوع عفاف‌گرايي و كنترل غريزه جنسي مي‌باشد. بي‌گمان كسي كه در پي سعادت و خوشبختي است، مي‌بايست به نفس خود مراجعه كند و بنگرد اين موسيقي و آوازي را كه گوش فرا مي‌دهد آيا او را به‌سوي خدا، معنويت، اخلاق، جهاد و حماسه مي‌كشاند يا اينكه حالت تخديري دارد و به‌مانند شراب و مواد مخدر او را از عالم واقعيت خارج مي‌سازد. گاه مي‌خنداند و بانشاطش مي‌كند گاه مي‌گرياند و در غم و اندوه فرو مي‌برد و افسرده‌اش مي‌نمايد و گاه ميل‌ها و عشق‌هاي شيطاني را برمي‌انگيزد. كه بي‌شك اين قسم از موسيقي حرام است و عقل انسان نيز حكم مي‌كند براي كنترل شهوت بايد از اين‌گونه موسيقي‌ها و آوازها بپرهيزد. چرا كه اين همان موسيقي و آوازي است كه به‌فرموده رسول خدا ص سرانجام به انحرافات اخلاقي مي‌انجامد: «الغِناءُ رُقْيَةُ الزِّنا» امام خميني(رض) در اين ‌باره مي‌گويد: فكر انسان را موسيقي جوري مي‌كند كه ديگر نتواند در غير همان محيط موسيقي و مربوط به شهوات و مربوط به موسيقي، نتواند اصلاً فكر بكند‌… . فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
📣 لینک فایل‌های صوتی سلسله مباحث بر اساس کتاب ارائه کننده: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام 1. ضرورت طرح مباحث عفاف‌گرایی و پاکدامنی https://eitaa.com/efaf_amin/2748 🔵 بخش نخست: درآمدی بر عفاف‌گرایی 2. فواید عفاف‌گرایی از دیدگاه فطرت و قرآن کریم https://eitaa.com/efaf_amin/2749 3. فواید عفاف‌گرایی از دیدگاه روایات اسلامی و جامعه‌شناسی https://eitaa.com/efaf_amin/2751 4. فواید عفاف‌گرایی از دیدگاه روان‌شناسی https://eitaa.com/efaf_amin/2752 5. زیان‌های جسمی روانی و علمی فرهنگی انحرافات اخلاقی https://eitaa.com/efaf_amin/2756 6. زیان‌های اجتماعی و سیاسی انحرافات اخلاقی https://eitaa.com/efaf_amin/2758 7. زیان‌های اقتصادی و ملی و معنوی انحرافات اخلاقی https://eitaa.com/efaf_amin/2765 🔴 بخش دوم: شیوه‌های عفاف‌ورزی 8. رعایت عفت بینایی https://eitaa.com/efaf_amin/2768 9. رعایت عفت بینایی (2) https://eitaa.com/efaf_amin/2773 10. رعایت عفت گویایی https://eitaa.com/efaf_amin/2774 11. رعایت عفت شنوایی https://eitaa.com/efaf_amin/2775 12. رعایت عفت شنوایی (2) https://eitaa.com/efaf_amin/2776 13. رعایت عفت چشایی https://eitaa.com/efaf_amin/2777 14. رعایت عفت بویایی https://eitaa.com/efaf_amin/2778 15. رعایت عفت بساوایی https://eitaa.com/efaf_amin/2796 16. رعایت عفت بساوایی(2) https://eitaa.com/efaf_amin/2799 17. رعایت عفت در پوشش https://eitaa.com/efaf_amin/2803 18. رعایت عفت در پوشش(2) https://eitaa.com/efaf_amin/2805 19. رعایت عفت در پوشش(3) https://eitaa.com/efaf_amin/2806 20. رعایت عفت در پوشش(4) https://eitaa.com/efaf_amin/2808 21. رعایت عفت در خلوت https://eitaa.com/efaf_amin/2809 22. رعایت عفت در اختلاط و معاشرت https://eitaa.com/efaf_amin/2810 23. رعایت عفت در معماری https://eitaa.com/efaf_amin/2811 24. رعایت عفت در رفتار https://eitaa.com/efaf_amin/2827 25. رعایت عفت در اندیشه و خیال https://eitaa.com/efaf_amin/2830 26. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط https://eitaa.com/efaf_amin/2832 27. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط (2) https://eitaa.com/efaf_amin/2834 🟢 بخش سوم: یاری‌کننده‌ها در عرصه عفاف‌گرايي 28. دعا و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2840 29. روزه‌داری و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2843 30. به‌پاداری نماز و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2845 31. معادباوری و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2849 32. محبت الهی و عفاف‌گرایی / زیارت اولیای الهی و عفاف‌گرایی https://eitaa.com/efaf_amin/2855 سلسله مباحث زیست عفیفانه نیاز مبرم جامعه امروز و به‌ویژه جوانان ماست. در این جنگ تمدنیِ با غرب، که در پی گسترش انقلاب جنسی در دهکده جهانی است، ما نیز چاره‌ای جز گسترش زیست عفیفانه در جامعه نداریم. بنابراین در صورت امکان این پست را لطفا در گروه‌ها و کانال‌های مختلف منتشر کنید. باتشکر فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال عفاف‌گرایی پین و سنجاق شده👇 @efaf_amin