eitaa logo
عفاف امین
110 دنبال‌کننده
5هزار عکس
3هزار ویدیو
158 فایل
کانالی به یاد قهرمان عرصه عفافگرایی شهید امین،نوجوان ۱۷ ساله که رفتن به جبهه را به ماندن در کنار دخترخاله فتنه گرش ترجیح داد.در این کانال مطالب کتاب درسنامه عفاف را عرضه می کنیم .هم چنین پیام های کانال های دیگر در موضوع عفافگرایی را فورواد می کنیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
شیطان به خدا گفت: مرا از سجده به آدم معذور دار به جای ان سالها تو را عبادت می کنم.خدا فرمود:ان گونه که من می خواهم بابد عبادت کنی و شبطان نبذیرفت و اخراج شد . حال حجاب واحب را رها کردن و به زیارت و تشییع مستحب می بردازن.دلشون نمی خواد حجاب بپوشن.در سال 88 هم نماز جمعه خواندن مختلط و با پوشش نامناسب. -آدم
می‌دونی جات کجای جهنّمه؟!🤔.mp3
1.63M
🔴😔یـه خـبـر بـد بـراتـون دارم😔🔴 ❌😱 اگـه بشی🤭 میدونی جات کجای جهنمه⁉️ ❌میدونی بدترین جای جهنم مال کیاست⁉️ 👈 افرادی که رو از امـامت دور کردن و در هـمـه ی بـعـدش شـریک هـسـتن 🚨افـرادی که امـر به مـعروف نمیکنن، دارن به غـاصـبـان خـلـافـت کمک میکنن تا کار نیمه تموم شون رو تموم کنن ⏰ دارن سـاعـت به سـاعـت، به تـر شدن غـیـبـت امـام زمـان کـمـک می کنن 🔴اگر هنــوز ارتباط بین امـر به مـعـروف و ظـهـور رو نمیدونی👇 👈 شـرط « و » برای ظـهـور، «احیای امـر به مـعـروف و نـهـی از مـنـکـر» هست👉 📣📣📣 خیلی ها نمی دونن برای باید چیکار بکنن، پس باشید و سایر مسلمین رو هم کنید. 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده... ‌╔═💎💫═══╗ @aamerin_ir ╚═══💫💎═╝ به کانال آمرین بپیوندید👆
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
رئیس فیفا هم نوشته خلیج عربی برید زیر پستش هشتگ خلیج فاس و پرچم ایران بذارید که به غلط کردن بیوفته https://www.instagram.com/p/CnFiknwrWt6/
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خلاصه سریال‌ های ترکیه ‌ای 🐍زهر‌ سریال‌های ماهواره‌ای در‌ جان خانواده 🔶سریال‌های ماهواره‌ای، با تغییر آداب و رسوم و شیوه زندگی افراد جامعه، بویژه از طریق که هسته اصلی هستند، محور خانواده را مورد هدف قرار داده‌اند. 🔷سازندگان این سریال‌ها می‌خواهند با رواج بی‌بند و باری جنسی، دین‌زدایی و خانواده ستیزی، نهاد خانواده را متلاشی کنند؛ چون آنها خوب می‌دانند که از دست دادن نهاد خانواده، به از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی منجر می‌شود. 🔶از آنجا که خانم‌های خانه‌دار وقت بیشتری برای تماشای این برنامه‌ها دارند، مخاطب اصلی محسوب می‌شوند و متأسفانه تحقیقات نشان داده است که زنان سه برابر بیشتر از مردان تحت تأثیر این سریال‌ها و پیام‌های مخابره شده از طریق آنها قرار می‌گیرند. 🔷هدف اصلی فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره زدودن ، ، ، ، و حس مسئولیت در خانواده‌هاست. 📌اما اگر بانوان ما فکر کنند که واقعا دلیل این همه دلسوزی و ترجمه و دوبله صدها سریال چند صد قسمتی و به رایگان در اختیار آنها گذاشتن، آن هم با این هزینه‌های سرسام‌آور، چیست؟ کمی تیزهوشانه‌تر با آنها روبه‌رو خواهند شد. ✍️الهام طباطبایی @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔰امام سجّاد عليه السلام می‎فرمایند: 🍀"عجِبتُ لِمَن يَحتَمي عنِ الطَّعامِ لِمَضَرَّتِهِ و لا يَحتَمِي مِنَ الذنبِ لِمَعَرَّتِهِ!" 🍀در شگفتم از كسى كه از خوردن غذايى كه برايش دارد پرهيز مى كند، اما از ، كه مايه ننگ و رسوايى است نمى كند! 📚ميزان الحكمه، جلد 4، صفحه 264 🍂🍁🍂🍁🍂 ✴️ و عدم حفظ سبب خدشه در فرد و جامعه می‏شود. 1️⃣ایجاد عقده‏های روانی 2️⃣احساس بی‏هویتی و گرایش به نهلیسم و پوزیتویسم 3️⃣اضطراب درونی از افشای راز بی‏عفتی و تباهی شخصیت 4️⃣ایجاد زمینه خشونت جنسی 5️⃣تزلزل خانواده‏ها و افزایش طلاق 6️⃣ بلوغ زودرس جنسی در جوانان 7️⃣بدآموزی 8️⃣فرزندان نامشروع و افزایش سقط جنین 9️⃣ایجاد غفلت از یاد خدا ✍️ سیده فاطمه کاملی @umefafgaraei
هدایت شده از زهرا
🇮🇷به سال ۱۴۲۰ خوش آمدید!!! ⚠️هر مدرسه‌ فقط ۴۰ الی ۵۰ دانش آموز دارد اما خانه های سالمندان مملوء از جمعیت است!!! ⚠️هزینه‌های درمانی کشور به واسطه‌ی پیری جمعیت سر به فلک کشیده!!! ⚠️کمبود نیروی کار بشدت احساس می‌شود و کارگر از خارج وارد کرده‌ایم!!! ⚠️افسردگی بشدت افزایش پیدا کرده!!! ⚠️نیروی جوان برای تقویت بنیه‌ی امنیتی کشور نداریم و کشورمان بشدت آسیب پذیر است!!! ⚠️رشد علم و فناوری روند کاهشی پیدا کرده اما روندِ وسعتِ آرامستان‌ها افزایشی شده است!!! ✅ خبر خوب این است که از همین امروز می‌‌توان جلوی این کابوس وحشتناک را گرفت! 📍پ.ن : مسئولین وظیفه دارند با بهبود اقتصاد و ارائه‌ی طرح‌های حمایتی ، به افزایش نرخ فرزندآوری خانواده‌ها کمک کنند. اما اگر به هر دلیلی این حمایت ها صورت نگرفت ، مردم باید دست روی دست بگذارند؟ اگر در سیستم آب رسانی دولت به خانه‌ی شما مشکلی ایجاد شود ، شما بر نمی‌خیزید و برای نجات خود و خانواده‌تان از هر جای ممکن آب پاکیزه پیدا نمیکنید؟ در داستان فرزندآوری هم اگر حمایت ها‌ی درخوری صورت نگرفت ، برای سلامت و سربلندی خودتان و کشورتان در آینده ، به تعداد فرزندانتان به عنوان یک سرمایه ، نگاه کنید و بدانید در آینده برد از آنِ افرادیست که فرزند بیشتری دارند! جهاد_تبیین فرزندپروری تحولی_در_جمعبت نه_به_کاهش جمعیت زندگی اسلامی جوان بمان لبیک یا خامنه ای گروه مباحث بصیرتی؛ سیاسی؛ خبری👇 https://eitaa.com/joinchat/3041329373C57d724e69b
هدایت شده از عماد دولت‌آبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚مسابقه‌ی کتابخوانی کتاب ترگل ۲۰دلیل عقلی وروانشناسی برای حجاب 🎁 با 1500000000 ریال جوایز نقدی ▫️ترگل، پرتیراژترین کتاب حجاب در سال‌های اخیر است که این روزها چاپ شصتم خود را هم در نوردیده و هر هفته تجدید چاپ می‌شود. ▫️این کتاب، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده، کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همه‌ی نگاه خواننده به پوشش، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد. 🔺 گرافیک و صفحه آرایی رنگی این کتاب، جذابیتی دو چندان به آن بخشیده و قلم روان آن نیز خواننده را پای کتاب نگاه خواهد داشت تا به پایان برسد. 🔺در موارد متعددی نویسنده از نظرات و نقل قول‌های دانشمندان غربی بهره گرفته و با آمار مستند وضعیت اسفناک جنسی در غرب را به تصویر کشیده است. وضعیتی عجیب که بر خلاف تبلیغات غول‌های رسانه‌ای، زن غربی را به بدبختی و تحقیر کشانیده. 🔺مطالعه‌ی این کتاب ارزشمند به همه‌ی سنین بالای پانزده سال توصیه می‌شود. دانستنی‌‌های مهمِ موجود در کتاب ترگل که فراتر از موضوع است، جوان ایرانی را در مقابل حملات شدید رسانه‌ایِ غرب، واکسینه خواهد کرد؛‌ ان شاءالله. عضویت در کانال و سفارش کتاب 👇👇 🆔 eitaa.com/joinchat/623706320C1d9f760b11
هدایت شده از یا موسی بن جعفر (ع) 💕 🌷
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم: روایت‌بازی یک اقلیّتِ دیکتاتور 🖋 مهدی جمشیدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، عادی‌ و عرفی بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدن‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت تثبیت‌شدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻امام خمینی و حجاب (۱): دورۀ پیش از انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. «در اسلام، زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد؛ بلکه زن می‌تواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ... اسلام نمی‌خواهد که زن به عنوان یک شیء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیّت زن را حفظ کند و از او انسانی جدّی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان، فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند. ... احترام و آزادی‌ای که اسلام به زن داده است، هیچ قانونی و مکتبی نداده است.»(صحیفۀ امام، ج۵، ص۲۹۴، ۷ دی ۱۳۵۷). مسألۀ حجاب زن، گره‌خورده با «شخصیّت اجتماعیِ» اوست؛ چنان‌که معنی و دلالت مستقیمِ بی‌حجابی، «شئ‌وارگی» و «عروسک‌شدگیِ» زن خواهد بود. در این صورت، زن به «ابزار هوس‌رانیِ مرد» تبدیل خواهد شد و شأنی جز این نخواهد داشت. «شئ‌وارگی» و «عروسک‌شدگیِ» زن یعنی فروکاهیده‌شدن زن به «بدن» و این‌که وجود زن، فلسفه و غایتی جز بدن او ندارد و تمام ارزش و جذابیّتش، برخاسته از بدنش است. بی‌حجابی نیز، «آشکارسازیِ بدن» است؛ زنِ بی‌حجاب، بدن خویش را به دیدگانِ دیگران عرضه می‌کند تا از طریق بدنش، «اعتبار اجتماعی» به دست آورد و دیده شود. زنِ بی‌حجاب، شئ و عروسک است و همچون وسیله و ابزار، و ازاین‌رو، بی‌شخصیّت. ۲. «ما همه‌گونه آزادی را به زن خواهیم داد؛ البتّه جلوی فساد را می‌گیریم ... . ترقی به کمالات انسانی و نفسانی است، و با اثر بودن افراد در ملّت و مملکت است ... اگر بخواهند کاری خلاف عفت بکنند و یا مضر به حال ملّت ... جلوگیری می‌شود؛ و این، دلیل بر مترقی‌بودن است.»(صحیفۀ امام، ج۵، صص۵۲۰-۵۲۱، ۳ بهمن ۱۳۵۷). آزادی در منطق اسلام، چهارچوب‌مند است و مشروط به صلاح و سعادت است؛ یعنی انسان، دارای مصالح واقعی است و اگر در راه آنها گام بردارد، پیشرفت حقیقی کرده است و حرکت در جهت دیگر، فساد است. پس آزادی، در نسبت با «صلاح» و «فساد» تعریف می‌شود. دربارۀ زن نیز از صلاح و فساد، به «عفت» و «بی‌عفتی» تعبیر می‌شود؛ یعنی شکلی از آزادیِ زن، می‌تواند مولّدِ بی‌عفتیِ زن باشد. در این منطق، حدود آزادی را باید با ارجاع به «مصالح و مفاسد»، مشخص کرد، نه «نفسانیّتِ فردی یا جمعی». ۳. خبرنگار فرانسوی در نوفل لوشاتو ‏از امام خمینی می‌پرسد برخی از رسوم اسلامی مانند حجاب اجباری رها شده است. آیا در جمهوری اسلامی از نو اجباری‏‎ ‎‏خواهد شد؟‏‏ و امام پاسخ می‌دهد: «حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی‏‎ ‎‏ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت می‌کنیم که به‏‎ ‎‏حجاب اسلامی روآورند. و زنان شجاع ما، دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدّن به‏‎ ‎‏سرشان آورده است به ستوه آمده‌اند و به اسلام پناهنده شده‌اند.‏»(صحیفه امام، ج۵، ص۵۴۱، ۷ بهمن ۱۳۵۷). ازاین‌رو، «حجاب» در مقابل «بی‌عفتی» است نه در مقابل «آزادی». حجاب، «دیگریِ بی‌عفتی» است و چنانچه «حجاب» در میان نباشد، «بی‌عفتی» واقع خواهد شد. آنچه که «حریم‌دارِ عفت» است، حجاب است. پس «بی‌حجابی»، به‌طور ذاتی با «بی‌عفتی» تلازم دارد و زنِ بی‌حجاب، چه بخواهد و چه نخواهد، خدشه به «عفت» خویش وارد کرده است. این سخن به آن معنی است که بی‌عفتی، منحصر به «ارتباطاتِ لمسیِ نامشروع» نیست، بلکه «التذاذاتِ بصریِ نامشروعِ» نیز خلاف عفت است و چون بی‌حجابی، چنین زمینه‌ای را فراهم می‌کند، سازگار با «عفت» نیست. زنی که با برهنگیِ بدنش، بستر را برای «تمتّعاتِ دیداریِ مردان» فراهم می‌کند، برخلافِ «عفت» رفتار کرده است. زنی که «حجاب» را کنار می‌نهد، از «عفت» یا دست‌کم بخشی از عفتِ خویش عبور کرده است؛ چون این پوسته است که آن گوهر را حفظ می‌کند. نکتۀ دیگر این‌که امام خمینی در این مرحله، هر چند «حجاب اجباری» را نفی نمی‌کند، اما با ملایمت، زنان را به حجاب اسلامی، «دعوت» می‌کند. این مرحله، مرحلۀ «دعوت فرهنگی» است، اما مسأله این است که ایشان، اصل امکان «رسمی‌سازی» و «قانونی‌کردنِ» حجاب را انکار نمی‌کند و در عین حال می‌گوید خودِ زنانِ ایرانی در واکنش به آنچه از سوی تمدّن غربی بر آنها رفته است، حجاب اسلامی را برگزیده‌اند. همچنین امام خمینی، مسألۀ حجاب را به قلمرو «مناسباتِ تمدّن» نیز وارد می‌کند و می‌گوید «برهنگیِ زن»، برآمده از «تمدّن غربی» است و در اینجا، نزاع میان ما و تمدّن غربی درگرفته است. پس حجاب، مقوله‌ای است که «رگۀ تمدّنی» دارد و نباید آن را بی‌اهمّیّت و سطحی انگاشت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻امام خمینی و حجاب (۲): دورۀ پس از انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۴. «وزارتخانه‌ها ... باز همان صورت زمان طاغوت را دارد؛ وزارتخانۀ اسلامی نباید در آن معصیّت‏‎ ‎‏بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند. زن‌ها بروند ... لکن با حجاب شرعی باشند.»(صحیفۀ امام، ج۶، ص۳۲۹، ۱۵ اسفند ۱۳۵۷). هنوز «یک ماه» از پیروزی انقلاب نگذشته است که امام خمینی، چنین توقعی را به صورت عمومی مطرح می‌کند. ایشان «معصیّت» را ملاک قرار می‌دهد و «اسلامی‌بودن» را با آن می‌سنجد و تصریح می‌کند که «حضور زن‌ها» در مراکز دولتی، برخلاف شرع نیست و نباید زن‌ها را در خانه‌ها «حبس» کرد، اما حضورشان مشروط به رعایت «حجاب شرعی» است. این سخن به آن معنی است که در نظر امام خمینی، باید «به محض پیروزی انقلاب»، دست‌کم «ظواهر شرعی» مراعات شود و این‌گونه نباشد که با وجود پیروزی انقلاب، همچنان همان «قالب‌ها» و «شکل‌ها»ی طاغوتی برقرار باشد. به‌این‌ترتیب، ایشان در این عرصه، «تقدّم کار فرهنگی و فکری» را بیان نکرده و فقط «اجرای حکم شرع» را طلبیده است؛ چراکه گویا بر این باور بوده که جامعه، دست‌کم این اندازه با شرع آشناست و می‌داند که نباید در سایۀ حکومت دینی، احکام شرع زیر پا گذاشته شوند و حجاب در عرصۀ عمومی نیز یکی از همین احکام است. امام خمینی نمی‌گوید اکنون در «روزهای آغازین انقلاب» قرار داریم و نباید برای اجرا کردن این احکام، «عجله» کرد و باید در ابتدا، «زمینه‌های فرهنگی» را به وجود آورد و «مقدّمه‌ها» را تدارک دید و آن‌گاه رعایت حجاب را «الزامی» کرد، بلکه بی‌پروا و آشکارا، تصریح می‌کند که یکی از شروط اسلامی‌بودن مراکز دولتی، ملاحظۀ همین ظواهر شرعی است و «اعتراض» می‌کند که چرا این وضع، تاکنون اصلاح نشده است. فهم اجتماعیِ ایشان این بوده که جامعه، نه‌فقط «کشش» و «ظرفیّتِ» اجرای حکم حجاب شرعی را دارد، بلکه این امر، «مطالبه»‌ و «خواسته»‌اش است و انتظار دارد که پس از وقوع انقلاب، دگرگونی فرهنگی پدید آید و «معصیّت‌های اجتماعی»، ممنوع شوند. درعین‌حال، روشن است که پاره‌ای زنان، همچنان به همان ارزش‌های نظام طاغوتی معتقدند و با وجود تحقّق انقلاب، حاضر نیستند حجاب اسلامی را برگزینند. هم‌اینان نیز پدیدآورندگان وضع بی‌حجابی در جامعه بودند و به‌گونه‌ای در جامعه ظاهر می‌شدند که اعتراض امام خمینی را برانگیخته بودند. سخن امام خمینی دربارۀ «الزام به حجاب»، معطوف به این بخش اندک از زنان است. ۵. «اسلام نمی‌گذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند؛ ... با زن‌ها لخت بروند آنجا، و بعد زن‌ها لخت بیایند توی شهرها. مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‌شد. ... اینها از آزادی، این را می‌خواهند؛ آزادیِ غربی می‌خواهند. ... اسلام از فسادها جلو گرفته. و همۀ آزادی‌ها را که مادون فساد باشد داده. ... و ما تا زنده هستیم نمی‌گذاریم این آزادی‌هایی که آنها می‌خواهند ... تحقّق پیدا کند.»(صحیفۀ امام، ج۸، صص۳۳۸-۳۳۹، ۷ تیر ۱۳۵۸). از این گفته روشن می‌شود که با وجود «گذشت چند ماه از پیروزی انقلاب»، همچنان فشار بخش اندکی از جامعه از برای رهاسازی حجاب در میان است و این‌گونه نیست که به صرفِ همان گفته‌های آغازین امام خمینی، بی‌حجاب‌ها تسلیم شدند باشند و حجاب در جامعه برقرار شده باشد، بلکه حتّی رفتارهایی در سطوح بالاتر از معصیّت نیز انجام می‌شده است و این امر، امام خمینی را واداشته است که واکنش نشان بدهد. در اینجا نیز منطق فرهنگیِ امام خمینی، همان است که بند قبلی مطرح کرده است؛ یعنی هم به حجاب، «اهمّیّت فراوان» می‌دهد و معتقد است که باید در همین گام‌های ابتدایی انقلاب، بر آن اصرار ورزید و آن را طلبید، و هم توقع دارد که نامتعتقدانِ بی‌حجاب، به صرف «پیروزی انقلاب» و عبور از نظام طاغوتی، به آن گردن بنهند و در عرصۀ عمومی، به مخالفت با احکام اسلام نپردازند. ایشان، «اسلام» را در برابر این رفتارها می‌نشاند و با استناد به اسلام، آنها را «باطل» می‌شمارد. در نظر ایشان، مسأله این نیست که آنها به اسلام، «اعتقاد» دارند یا ندارند، بلکه مسأله این است که از نظر اسلام، «فساد» چیست و نباید در جامعه، «تجاهر به فساد» صورت بگیرد. معیار مطلق و قطعیِ امام خمینی برای موضع‌گیری و تدبیر جامعه، «ارزش‌های اسلامی» است و ایشان به طور قاطع، غیر از این آن را فساد و تباهی می‌شمارد. از آنجا که این بخش از زنان و حامیان فکریِ آنها که جزو جریان روشنفکری هستند، از ادبیّات «آزادی» برای ملامت و نفیِ موضع امام خمینی استفاده می‌کردند، ایشان نیز سخن از آزادی به میان می‌آورد، اما این نوع از آزادی را «آزادیِ غربی» می‌انگارد. به‌این‌ترتیب، دامنۀ مناقشه به «تضادهای تمدّنی» کشیده می‌شد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از عفاف گرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹معنای ♦️چرا بانوی مسلمان موی خود را میپوشاند؟؟ 🔸شاید خود بانوان مسلمان هم ندانند... 🔹یا أَیهَا النَّبِی قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ یعْرَفْنَ فَلَا یؤْذَینَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا «59»احزاب ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [= روسری‌های بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه [به اسلام و ایمان و عفاف و پاکدامنی] شناخته شوند و مورد آزار و اذیت [و بازیچه] قرار نگیرند بهتر است؛ [و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده و توبه کنند] خداوند همواره آمرزنده رحیم است. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از نفوذی ها
♨️ ماجرای نامه‌ای که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند 🔸رهبر انقلاب در دیدار ۱۹ دی با مردم قم گفتند که آمریکایی‌ها از روز اول انقلاب با ما دشمنی داشتند. خود آن‌ها بعد از ۴۰ سال نامه‌ای منتشر کردند که نشان می‌دهد کارتر در دسامبر ۱۹۷۹، یعنی حدود ده ماه بعد از پیروزی انقلاب به سازمان سیا دستور داده که جمهوری اسلامی را سرنگون کند. 🌀ماجرای این سند چیست؟ 🔸سند اشاره رهبرانقلاب مربوط به جلسه آذرماه ۱۳۵۸ کارتر با کمیته هماهنگی ویژه اطلاعات است که اخیرا اداره تاریخِ وزارت خارجه آمریکا آن را در قالب کتاب منتشر کرده است. 📝یادداشت و جمع‌بندی کارتر بر روی گزارش این جلسه این است: 🔸من [جیمی کارتر] عملیات زیر در یک کشور خارجی را برای امنیت ملی ایالات متحده مهم درمی‌یابم و به رئیس اطلاعات مرکزی یا نماینده او دستور می‌دهم تا مطابق ماده ۶۶۲ [قانون کمک خارجی] این یافته را به کمیته‌های مربوطه در کنگره گزارش دهد و در صورت لزوم، جلسات توجیهی ارائه دهد. 📌محدوده: ایران 🔸شرح: انجام عملیات تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی برای پشتیبانی از تاسیس یک رژیم مسئول و دموکراتیک در ایران؛ برقراری تماس با رهبران اپوزیسیون ایرانی و دولت‌های ذی‌نفع با هدف حمایت از تعاملاتی که بتواند به ایجاد جبهه گسترده غربگرا و قادر به تشکیل یک دولت جایگزین، منجر شود. @Nofoziha_ammariyon
🔴 محسن برهانی اگه زمان مختار بود 😂@Rtuikb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تقاضای با ارزش یک زن مسلمان ایرانی قبل از بیرون کشیده شدن از زیر آوار توسط هلال احمر پس از ۱۸ ساعت زن ایرانی ،عفت ایرانی و غیرت ایرانی با اغتشاشات چند اراذل و اوباش لکه دار نمیشود! گلچین کلیپ های بصیرتی 👇 @jamkaranedeleman
هدایت شده از عفاف گرایی
✨﷽✨؛ 🔰 💠 حمایت قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر 🔸حمایت های پیش از اقدام به امر به معروف و نهی از منکر 🔸حمایت های حین امر به معروف و نهی از منکر 🔸حمایت های پس از انجام فریضه
هدایت شده از محصنات
صدا ۰۴۷.m4a
1.18M
چهل روز از بست نشینی می‌گذرد آیا برای ادامه این بست نشینی برنامه ای دارید ؟ 🗣 •┈•┈••✾•🕊•🇮🇷•🕊•✾••┈•┈• 🔗 به کانال خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات بپیوندید @mohsanat_ir
هدایت شده از محصنات
.مادر بست نشین محصنات.mp3
7.35M
💠من یک مادر بست نشینم 🔹از همان زنهایی که بعضی به ما می گویند چهارتا و نصفی زن جمع شدند می خواهند مملکت را تغییر دهند. آره..من یک مادر بست نشینم . •┈•┈••✾•🕊•🇮🇷•🕊•✾••┈•┈• 🔗 به کانال خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات بپیوندید @mohsanat_ir
هدایت شده از محصنات
💠 سی و نه روز از بست نشینی بانوان عفیفه شیراز می گذرد 🔷 سی و نه روز از مطالبات خود گفتیم 🔻گفتیم از ترک فعل ۱۷ ساله مسئولان 🔻از فضای رها شده ی مجازی 🔻از نبود پوشاک عفیفانه 🔻از الگوهای ناالگوی نوجوانانمان 🔻از داشتن حق ِ زیست عفیفانه 🔻از تحکیم بنیان خانواده 🔻از تربیت نسل و آموزش و پرورششان 🔻از قانون انطباق بر زمین مانده 🔷 ما پشت رهبر عزیزمان استوار ایستاده ایم و مطالبه میکنیم تا راه انقلاب منحرف نشود. 🔷 خاکریز و‌ معبر اینجاست در این جهاد همه سرباز و علمدار ولایتیم •┈•┈••✾•🕊•🇮🇷•🕊•✾••┈•┈• 🔗 به کانال خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات بپیوندید. @mohsanat_ir
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور ♦️به نام خدای رنگین کمان، یعنی به نام ... همجنس‌بازان و لواط‌کاران! 🔹درود خدا بر شهید مطهری که در اوایل انقلاب اعلامیه‌ای صادر کرد مبنی براینکه جمله: «به‌نام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران» که توسط اعضای گروهک منافقین در آغاز سخنرانی‌هایشان گفته می‌شود، شرک است. (خبرگزاری رسمی حوزه کدخبر: 404569) 🔹شهید مطهری با این اعلامیه، ضربه سهمگینی بر پیکر عقیدتی گروهک منافقین [مجاهدین خلق] وارد آورد و ماهیت این گروهک و فساد اعتقادی آنها را افشا کرد. 🔸متأسفانه این روزها نیز برخی از روی جهل و نادانی و عده‌ای هم از روی علم و آگاهی در آغاز سخن، جمله: «به نام خدای رنگین کمان» را بر زبان جاری می‌کنند! از آنجا که «رنگین کمان» نماد برگزیده همجنس‌بازان و لواط‌کاران قلمداد گشته، به‌کار بردن این عبارت، مساوی است با فرهنگ‌سازی این عمل بسیار زشت و شنیع! که با هدف معروف جلوه دادن منکر است. 🔹قرآن کریم در 12 سوره به سرنوشت شوم و نكبت‌بار قوم لوط اشاره مي‌كند و به همه ملت‌ها هشدار مي‌دهد تا از انحرافات اخلاقی دست بكشند و از نابودي خود پيشگیری کنند. 👈باید توجه داشت که یکی از پیشران‌های همجنس‌گرایی و لواط‌کاری، علوم انسانی غرب و به‌ویژه روانشناسی غرب است! 🔹آری شیاطین جنی و انسی همواره درصدد هستند تا کارهای بسیار زشت و کثیف را با استفاده از الفاظ نیکو، زینت دهند و آنها را زیبا و باکلاس معرفی کنند! الفاظی همانند: ازدواج سفید، به‌جای زناکاری! و همباشی و همجنس‌گرایی، به جای لواط‌کاری و مساحقه‌گری! 🔸حکم لواط=اعدام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از عفاف گرایی
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ معاون دادستان کل: دستور «برخورد قاطع» با «کشف حجاب» به پلیس داده شد معاون دادستان کل: دستور «برخورد قاطع» با «کشف حجاب» به پلیس داده شد ایسنا نوشت: خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور می‌گوید اخیرا طی بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده است در سراسر کشور با قاطعیت با «کشف حجاب» برخورد کند. معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور می‌گوید اخیرا طی بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده است در سراسر کشور با قاطعیت با «کشف حجاب» برخورد کند. عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور نوشت: جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند. اخیراً طی بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده است در سراسر کشور با قاطعیت با جرم کشف حجاب برخورد کند. در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور نیز اعلام شده است که در اجرای ماده ۳۲ قانون آئین دادرسی بر اقدامات ضابطان در زمینه برخورد با جرم کشف حجاب نظارت کرده و در اجرای ماده ۱۱ و بند (پ) ماده ۲۳۵ قانون مذکور از رؤسای دادگاه‌ها بخواهند علاوه بر جزای نقدی مرتکبان جرم کشف حجاب را به مجازات‌های تکمیلی و تبعی نیز محکوم کنند