eitaa logo
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
952 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1هزار ویدیو
217 فایل
این کانال با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های مردم بنیاد در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ مدیریت اقتصاد باید به مردم واگذار شود 🔹زندگی در حد کفاف، یعنی نیازهای روزمره انسان تأمین شود و حتی زندگی پایین‌تر از این مقدار، کفر تلقی می‌شود. فقر در جامعه، مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی جامعه است. 🔹بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم. حمایت واقعی از تولید کننده و سرمایه گذار، یکی از وظایف دولت و مسئولان است. همان طور که از خودروسازان حمایت می‌شود، لازم است تا از تولیدکنندگان در عرصه‌های دیگر نیز حمایت شود. 🔹مدیریت اقتصاد باید به مردم واگذار شود و دولت نقش تسهیل کننده داشته باشد. کشور آنقدر دارای جوان نخبه است که آنها می‌توانند موتور محرکه کشور باشند و موانع را برطرف کنند، البته باید اجازه فعالیت به آنها را بدهیم و برخی قوانین دست و پاگیر، بروکراسی اداری و حضور افراد بی‌دغدغه که به عنوان مانع هستند را از مسیر آنها دور کنیم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🔷 شاخصه ها و کار ویژه گروه های جهادی 🔰دکتر محسن ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ✳️ ما باید تمایزی را میان روحیه جهادی و گروه‌های جهادی قائل شویم. روحیه جهادی، فراتر از گروه‌های جهادی است؛ روحیه جهادی می‌تواند مشمول همه افراد باشد و به عنوان نمونه تاجری باشد که در کار خود روحیه جهادی دارد. امثال مرحوم آشتیانی کاظمی و شهید احمدی روشن و… اشخاصی هستند که روحیه جهادی دارند و خستگی ناپذیرند و معتقد به اصل «ما می‌توانیم» هستند. افراد دارای روحیه جهادی منفعت طلبی شخصی ندارند. ✳️ در جریان راهپیمایی اربعین دولت دخالتی در کار موکب‌ها و هیئت‌های مردمی نمی‌کند، اما برای تسهیل و انجام هر چه بهتر کار زمینه سازی می‌کند که به معنای دولتی و حکومتی شدن نیست بلکه کار برعهده خود آنهاست، اما آنجایی که نیاز به پشتیبانی لجستیک دارد، دولت در کنار شان قرار می‌گیرد. درباره گروه‌های جهادی نیز بسیج سازندگی براساس فرمایشات رهبر انقلاب، عهده دار تأسیس گروه‌های جهادی و سازماندهی و اعزام جوانان جهادی است، اما کار در اختیار خود گروه‌های جهادی است. ✳️ الگویی که به مسئولان کشور پیشنهاد می‌کنم برای آنکه گروه‌های جهادی دولتی نشوند، اما نظارت حداقلی روی کارشان وجود داشته باشد، دقیقا شبیه هیئات مذهبی و یا قانون در آستانه تصویب مجلس برای سازمان‌های مردم نهاد است. 📎متن کامل •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💠 سومین همایش ملی قرض نیکو؛ با تاکید بر تجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه 🔰محورها: ❇️ مبانی اندیشه ای 🔹 مفهوم شناسی قرض الحسنه (تار یخی، فقهی ، تجربی) 🔹مطالعه تطبیقی قرارداد قرض در بانکداری اسلامی و مدرن 🔹 جایگاه شناسی امر قرض الحسنه در نظام اخلاقی اسلام ❇️ اجتماعی و فرهنگی 🔹 هویت بخشی اجتماعی با صندوق های قرض الحسنه 🔹 نقش قرض الحسنه در رفع نیازهای اجتماعی 🔹فرهنگ قرض الحسنه و نقش نهادهای فرهنگی در تحقق آن ❇️ اقتصادی 🔹 قرض الحسنه و رونق تولید 🔹 قرض الحسنه و اقتصاد مقاومتی 🔹امکان سنجی تاثیر قرض الحسنه بر توسعه اقتصادی 🔹ارزیابی سهم بانک های قرض الحسنه در تامین مالی تولید 🔹چالش های اجرایی عقود قرض الحسنه در الگو های بانکداری مدرن ❇️ حقوقی 🔹 موانع رشد و ترویج قرض الحسنه 🔹 خلأ های قانونی، تصویب و تنقیح قوانین 🔹آسیب شناسی قوانین بالادستی و آئین نامه ای در ایفای نقش اجتماعی قرض الحسنه 🔹جایگاه شناسی قرارداد قرض در نظام حقوقی اسلام ❇️ سیاست گذاری 🔹 آسیب شناسی سیاستهای جاری اقتصادی کشور 🔹نقش های حاکمیت و دولت در ترویج فرهنگ قرض الحسنه 🔹نقد و بررسی سیاستهای کلان دولتی پیرامون امر قرض الحسنه 🔹مولفه های الگوی موفقیت آمیز در ایفای نقش قرض الحسنه ❇️ تجربه نگاری 🔹 تجربه بانکداری اسلامی با تاکید بر قرار داد قرض الحسنه در سایر کشورها 🔹 تجربه صندوق های قرض الحسنه در کشورهای اسلامی 🔹 تجربه صندوق های قرض الحسنه محلی در ایران 🔹بررسی الگوهای موفق قرض الحسنه در جهان اسلام و ریشه یابی علل موفقیت آنها 🕰 آخرین مهلت ارسال مقالات: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ 🔸 اطلاعات بیشتر 🔗 http://conf.sqev.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مقام والای کارگر در اسلام و سیره پیامبر (ص) هنگامى كه پيامبر صلى الله عليه و آله از غزوه تبوك باز مى گشت سعد به استقبال او شتافت و با دست خشن و پينه بسته اش با پيامبر مصافحه كرد. 🔹پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود چرا دستت چنين است؟ 🔸عرض كرد: با بيل و طناب كار مى كنم و هزينه زندگى همسر و فرزندم را فراهم مى سازم. در اين موقع پيامبر صلى الله عليه و آله كار عجيبى كرد كه در تاريخ هيچ یک از مردان بزرگ جهان ديده نشده است: ✳️ متن این بخش از حديث چنين است:«فقبل يده رسول الله و قال هذه يد لاتمسها النار!؛ پيامبر صلى الله عليه و آله دست پينه بسته اين كارگر با ايمان را بوسيد و گفت «اين دستى است كه هرگز آتش دوزخ به آن نخواهد رسيد». 📄 اسعد الغابه؛ ج ۲؛ ص ۴۶۹. اقتصاد هیأت @heyat_eco •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
✳️تحقق پیشرفت اسلامی ـ ایرانی با توسعه مشارکت مردمی 💠 قانون اساسی به عنوان مهمترین سند قانونی کشور که بر مبنای اندیشه دینی سیاسی معاصر نوشته شده، اهمیتی کلیدی در تدوین نظام مشارکت بر اساس سنت اسلامی ـ ایرانی دارد. در مقدمه این سند، مشارکت مردم در حکمرانی ضرورتی حیاتی دانسته شده که زمینه تحقق حکومت وعده داده شده مستضعفان را در قرآن کریم فراهم می‌آورد. علاوه بر مقدمه قانون اساسی، اصول مختلفی مشارکت اجتماعی را در حکمرانی کشور ریل‌گذاری کرده‌اند. (جدول فوق) 🔹یکی از محورهایی كه تاكنون در لوایح بودجه كمتر مورد توجه قرار گرفته، بخش مردمی و جایگاه مشاركت مردمی در تدوین لایحه بودجه و نظارت بر آن است. 🔹مشارکتی کردن فرآیند حکمرانی در چهار سطح تصمیم‌گیری، نظارت، مطالبه‌گری و اجرا نیازمند چهار اقدام کلان است که به ترتیب شامل ساختارمند کردن مشارکت و تشکل‌های مردمی، شفافیت، مصونیت ضمن نظارت صحیح و رتبه‌بندی برای تخصیص منابع می‌شود. گزارش: https://masireqtesad.ir/148996 📎متن کامل گزارش •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
❇️ دست بافته‌ای که به شهرت جهانی رسید ☘️میبد در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان شهر جهانی «زیلو» در شورای جهانی صنایع‌دستی به ثبت رسید. در این سال ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی یونسکو، به شهر میبد در استان یزد سفر کردند و پس از ارزیابی فرآیند تولید زیلو در این شهر، آن را شایسته ثبت جهانی دانستند. «غدا هیجاوی قدومی»، رئیس این شورای جهانی در زمان بازدید از کارگاه‌های زیلو در میبد گفته بود که «زیلوبافی از مشاغل اصلی و صنعتی فراگیر در میبد است». ☘️قدمت زیلوبافی را به‌ پیش از اسلام نسبت می‌دهند. در متون و نوشته‌هایی مانند سفرنامه ناصرخسرو و اشعار نظامی نیز به زیلو اشاره شده است. قدیمی‌ ترین زیلو موجود در ایران متعلق به سال ۸۰۸ قمری است که امروز در موزه زیلوی میبد نگهداری می‌شود. برای رنگ کردن نخ‌های زیلو از مواد طبیعی مانند روناس، نیل و پوست گردو استفاده می‌شود. ☘️شرکت تعاونی زیلوبافان و صاحبان کارگاه‌های زیلوبافی شهرستان میبد، در سال 1351 شمسی تاسیس شده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
♊️ الگوهای تعاملی میان عوامل تولید - بخش 1 ✳️مقوله چگونگی ترتیبات نهادی و قراردادی بین عوامل تولید، ریشه بسیاری از منازعات نظری در میان مکاتب اقتصادی است. 🔰طرح این بحث مستلزم توجه به دو مقدمه زیر است: 1️⃣ تولید مشتمل بر مجموعه ای از نهاده هاست که به عنوان ورودی، وارد فرایند تولید می شوند (نهاده های تولید). در عموم کتابهای اولیه اقتصاد سیاسی و آثار کلاسیک اقتصاد اسلامی، نوعا شامل سه عامل زمین (مشتمل بر تمام منابع طبیعی)، سرمایه (فیزیکی) و عامل (کارگر) می شود. 2️⃣ سطوح توزیع درآمد بر اساس طبقه بندی شهید صدر: 💠 سطح فرصتها: توزیع پیش از تولید (ناظر بر منابع طبیعی تولید) - بوجود آوردن شرایط تازه در ثروت طبیعی و انتفاع مستمر از آن، منشا اصلی حق در ثروتهای طبیعی است. 💠سطح فعالیت مولد: توزیع پس از تولید (توزیع درآمد میان عوامل تولید) - در بررسی نظریه توزیع پیش از تولید، هدف بررسی حقوق فردی در مقام توزیع ثروتهای خام است و چون کار منشا حقوق مزبور است، بحث متوجه تعیین نقش کار در ثروتهاست. ولی در نظریه توزیع پس از تولید، با آرایش عوامل تولید کار داریم و از سهم بری عوامل پس از تولید سخن گفته می شود. 💠سطح باز توزیع درآمد (مداخله حاکمیت پس از پایان کار برای تامین حداقل نیازهای افراد) - نمونه آن در فقه اسلامی، مقوله زکات و خمس است. 💢مکاتب اقتصادی در پاسخ به این سوال که توزیع درآمد در سطح دوم چگونه باید صورت گیرد دیدگاههای مختلفی ارائه نموده اند (جدول فوق). 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
✳️ الگوهای تعاملی میان عوامل تولید- بخش2 🔰در زمینه نحوه تعامل میان عوامل تولید (سطح دوم توزیع)، دو نوع چینش مطرح شده: 1️⃣ الگوی تعاملی عمودی: روابط بالادستی - پایین دستی (الگوی مبتنی بر عاملیت: مالک - عامل) 2️⃣ الگوی تعاملی افقی: مشارکت بین عوامل تولید 🔹الگوی تعاملی افقی بر مبنای روابط افقی فاقد هر گونه رئیس یا مالک در فرایند تولید بوده و در آن خبری از روابط بالا دستی نیست. الگوی معروف به تعاونی برآمده از این الگوست. 🔹 اما الگوی دوم بر مبنای روابط سلسله مراتبی بین رئیس و عاملان اجیر شده او می باشد. این الگو از تعاملات در تاریخ روابط انسانی بسیار معمول بوده. نظاماتی همچون ارباب - رعیت، رئیس - مرئوس و سرمایه دار - کارگر از این قبیل هستند. 🔰به نظر می رسد از مباحث صدرین در باب نظریه توزیع، بتوان دو اصل را در نگاه اسلامی استنباط کرد: 1️⃣ اصل عدم تساوی و همگنی میان عوامل تولید 2️⃣ اصل عدم همگنی محصولات: شهید صدر در اقتصادنا تاکید می کند که در تولید اولیه، محصول تحت مالکیت عامل (کارگر) است و کارگر در نقش مالک فرایند تولید نمی تواند نیروی خود را اجاره دهد و در نقش اجیر صاحب سرمایه فیزیکی و مالی باشد. اما در تولید محصولات ثانوی، یا خودش تولید می کند یا اجیر می شود یا بر اساس عقودی همچون جعاله، در تولید ثانوی شریک می شود. ✳️ از منظر فقه امامیه، بیشتر عقود و به تبع آن تعاملات، متناسب با شرایط واقعی تنظیم می شود. در برخی موارد الگوی تعاملی افقی و گاهی الگوی تعاملی عمودی پذیرفته شده است. در مرحله بعد، تعیین رئیس یا مالک فرایند تولید متناسب با فعالیت تولیدی متفاوت خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه تعبیر زیبایی داره شهید بهشتی... میفرماد فرد در جامعه سرمایه‌داری جلوش رو نگاه میکنه میبینه هیچی نیست. عقب رو نگاه میکنه میبینه هیچ مانعی نیست. سمت چپ و راستش را نگاه می‌کند می‌بیند هیچ مانعی نیست... اما باز هم نمی‌تواند حرکت کند! زیباترین تمثیلی که از اسارتِ انسان امروز در عین احساس آزادی کاذبش می‌توان داشت. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
اصلاح ساختار بودجه یک مناسک اداری نیست! 🔹پژوهش‌ها، نشست‌ها، اقدامات و پیگیری‌های مرتبط با اصلاح ساختار بودجه به یک مناسک اداری تبدیل شده است. این مناسک از آغاز مرحله تدوین لایحه بودجه شروع و مدتی بعد به پایان می‌رسد. 🔹تقریباً همه گزارش‌های کارشناسی، نشست‌ها و ... ناظر به لایحه بودجه است. اما در مورد قانون، تا شروع مناسک تدوین لایحه سال بعد، هیچ خبری نیست! فرایند تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ چه اشکالاتی داشت؟ مجلس شورای اسلامی چه تغییراتی و چرا در لایحه اعمال کرد؟ تغییرات لایحه در مجلس شورای اسلامی چه نسبتی با اصلاح ساختار بودجه دارد؟ برای تحقق اهداف تبصره‌ها، آیین‌نامه‌ها چگونه باید تدوین شود؟ ظرفیت‌های قانون بودجه برای تحقق شعار سال چیست؟ و ... 🇮🇷یادداشت‌های مجتبی غفاری @MojtabaGhafari •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آشنایی با قطب عسل ایران 🔶میدون ایران •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی: 🌐مردمی‌سازی اقتصاد یعنی حضور همگانی مردم در اقتصاد / درحال حاضر راهی برای هدایت اموال مردم به سمت تولید وجود ندارد / لازمه تولید مالکیت‌های مردمی و همگانی شدن ثروت‌های عمومی است 🔹مردمی‌سازی اقتصاد به معنی حضور همگانی مردم در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی است. در حال حاضر در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به هیچ وجه شاهد حضور همگانی مردم نیستیم. متن کامل این گزارش را در لینک زیر بخوانید 🔗598.ir/002C40 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
✳️ نهضت تولیدگرایی مردمی درمقابلِ جریان اقتصاد تکنوکرات ⛔️ الگوی غالب سیاست اقتصادی کشور در سی سال اخیر این بوده: 1️⃣ خام فروشی نفت و معدن و محصولات کشاورزی 2️⃣ جراحی‌های اقتصادی به نفع جیب دولت و به ضرر معیشت مردم 3️⃣ فربه‌سازی بخش خصولتی و تداوم انحصارات، در پوشش خصوصی‌سازی 4️⃣ وادادگی درمقابل دلار و تداوم کاهش ارزش پول ملی 5️⃣ زمینه‌سازی تورم افسارگسیخته با گران‌سازی قیمت‌ها و بهره بانکی. ❇️ درمقابل این جریان، باید یک نهضت علمی- اجتماعی- مدیریتی راه بیفتد با محوریت تولیدگرایی و درچارچوب زیر: 1️⃣ هدفگیری زنجیره‌های تولید نوآورانه، بعنوان ستون فقرات پیشرفت اقتصادی 2️⃣ تحول ساختاری در مردمی‌سازی مدیریت اقتصادی و نفی مداخلات منفعت‌طلبانه دولتی 3️⃣ خانه‌تکانی اساسی در سیاست پولی-مالی، باهدف جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی 4️⃣ تحول در تقنین، باهدف نجات کارکردی مجلس از استیلای اقتصاد نفتی و دولت‌مدار 5️⃣ حذف کامل ربا و ریشه‌های آن. @dr_izadkhah •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایده شغلی پرورش کرم ابریشم تا نخ ابریشم شغل سختی نیست سخترین کار کندن برگ درخت توت هست مولد یعنی شخص در خانه هم بالا سر زن بچه باشه هم کاراقتصادی انجام دهد اگر میخواید این کار انجام بدید به ای دی مراجعه کنید👇 @morteza_hadavi @keshavarzi_313
💢تفکیک بین خلق پول عمومی و خلق پول خصوصی 🔰پاسخی از دکتر غفاری به نقد دکتر بخشی دستجردی [نقد دکتر بخشی را از اینجا مطالعه بفرمایید] جناب آقای دکتر بخشی، استاد عزیز و بزرگوار با احترام، نکاتی را با توجه به اظهار نظرتان در مورد ویراست دکتر مقصودی (اینجا) تقدیم می‌کنم: ۱-باید بین خلق پول عمومی و خلق پول خصوصی تفکیک قائل شد. ۲-خلق پول توسط بانک‌های خصوصی که عمدتاً تشکیل دهنده مانده‌های سفته بازی و موجب ایجاد حباب در بازارهای دارایی می‌شود، همانطور که فرمودید اکل مال به باطل است. ۳-خلق پول مبتنی بر نیاز بخش عمومی و برای توسعه زیرساخت‌های تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد مثل مسکن، نفت و انرژی نه تنها مذموم نیست، بلکه در مواردی واجب است. در واقع بانک مرکزی به جای نقش انفعالی، می‌تواند به مثابه ابزار پیشرفت در خدمت اهداف پیشرفت باشد. ... ⏪ متن کامل توضیحات دکتر غفاری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
جناب آقای دکتر بخشی، استاد عزیز و بزرگوار با احترام، نکاتی را با توجه به اظهار نظرتان در مورد ویراست دکتر مقصودی تقدیم می‌کنم: ۱-باید بین خلق پول عمومی و خلق پول خصوصی تفکیک قائل شد. ۲-خلق پول توسط بانک‌های خصوصی که عمدتاً تشکیل دهنده مانده‌های سفته بازی و موجب ایجاد حباب در بازارهای دارایی می‌شود، همانطور که فرمودید اکل مال به باطل است. ۳-خلق پول مبتنی بر نیاز بخش عمومی و برای توسعه زیرساخت‌های تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد مثل مسکن، نفت و انرژی نه تنها مذموم نیست، بلکه در مواردی واجب است. در واقع بانک مرکزی به جای نقش انفعالی، می‌تواند به مثابه ابزار پیشرفت در خدمت اهداف پیشرفت باشد. به خصوص در شرایطی که تشکیل سرمایه ثابت خالص کشور از سال ۱۳۹۸ منفی است، سرمایه‌گذاری از محل خلق پول عمومی، لازم است. ۴-غول موهومی نقدینگی بر همه سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور سایه افکنده و موجب تداوم تورم (به علت تشخیص اشتباه عامل غالب تورم) و رشد کاهنده اقتصادی (به واسطه اتخاذ انواع سیاست‌های انقباضی) شده است. دلیل عمده افزایش قیمت دارایی‌ها در کشور، نقدینگی نیست. بلکه افزایش قیمت ارز (به دلیل تحریم و جهتگیری‌های اشتباه دولت)، عدم وجود ابزارهای کنترلی فعال مثل مالیات در این بازارها و همچنین عدم اقتدار و انفعال دولت در این بازارها است. در ضمن درست است که میزان نقدینگی قابل توجه است، اما بواسطه تورم دو رقمی بلندمدت، قدرت خرید این میزان نقدینگی بسیار کاهش یافته است. در نهایت، سزاوار نیست به بهانه مهار نقدینگی، مانع چرخش و افزایش سرعت چرخ‌های اقتصاد شد. مهار نقدینگی مستلزم تعطیلی بانک‌های خصوصی، اصلاح نظام بانکی و کاهش نرخ بهره بانکی است. 🇮🇷یادداشت‌های مجتبی غفاری @MojtabaGhafari
🌳 معلم خوب | معلمی که کاشت و برداشت را با زبان عملش به بچه‌ها آموزش داد 💠یک معلم خوزستانی در یک فعالیت دو ساله با ایجاد یک پویش مردمی در حاشیه مسیر جاده ای بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه، با کاشت بیش از ۳۰۰ درخت توت نر، شاه‌توت، برهان، ارغوان، زیتون، کُنار و سپستان، کمربند سبز ایجاد کرد. توضیح و تصویر بیشتر •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قدم اول گام دوم انقلاب؛ پایان دادن به حاکمیت دلار ✳️برشی از گفتگوی علی علیزاده با سید یاسر جبرائیلی 🔹ایران چگونه در دهه هفتاد تورم را مهار کرد؟ 🔹راهبرد سه ستونی: پیمان سپاری 100%، قیمت گذاری ریالی و بومی و حذف رقبای ریال از اقتصاد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
❎ توزیع ناعادلانه رانت دلار ✅ با افزایش ۲۵ درصدی نرخ ارز محاسباتی در قیمت گذاری محصولات تولیدی پالایشگاهها،پتروشیمی ها و فولادی ها(افرایش از ۲۸ هزار تومان به ۳۵ هزارتومان)، سود صاحبان خصوصی و شبه دولتی آن ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند(بدون انکه تولیدشان زیاد شود یا کیفیت محصولسان بالا برود). ✳️ در مقابل هزینه مواد اولیه تحویلی به تولیدکنندگان داخلی ، ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. ❎ در نتیجه محصول تولیدی همه صنایع پایین دستی پالایشگاهها، پتروشیمی ها و فولادی ها، به واسطه افزایش هزینه تولید بالا می رود و آنها نیز قیمت محصولاتشان را بالا می‌برند، بنابراین اتومبیل، مسکن، مواد پلاستیکی، دارو، کود شیمیایی، میوه و تقریبا همه چیز گران می‌شود. ❎ با افزایش تورم ناشی از هزینه تولید، تولیدکنندگان صنایع پایین دستی و مصرف کنندگان متضرر می شوند، کسری بودجه دولت هم تشدید می‌شود و اجرای طرح های عمرانی کند می شود. ❎ یعنی رانت حاصل از افزایش نرخ ارز و بهره‌مندی از انفال تنها به جیب سهامداران صنایع پالایشی، پتروشیمی و فولادی می‌رود، و عموم مردم متضرر می شوند. ✅ راه حل کوتاهمدت؛ نرخ دلار برای قیمت‌گذاری محصولات پالایشی، پتروشیمی و فولادی ، نرخ نیمایی ۲۸ هزار و پانصد تومان باشد نه نرخ ۳۵ هزار تومانی تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا ❇️راه‌حل بلندمدت ؛ اصلاح قوانین مربوط به قیمت‌گذاری دلاری محصولات پالایشی، پتروشیمی و فولادی برای تولیدکنندگان داخلی (ماده 71 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1380 و ماده 1 قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوب سال 1388) و البته کنترل نرخ ارز ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
❇️ این مسجد را مردم می سازند ◾️به مناسبت سالروز ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدحسین طباطبائی بروجردی ( ۱۰ فروردین ۱۳۴۰شمسی) 🔰آیت الله سید رضی شیرازی در بخشی از خاطرات خود درباره ایشان می گوید: «شخصیت مرحوم آقای بروجردی (رضوان الله علیه)‌ از شخصیت‌های کم نظیر قرن اخیر عالم تشیع بود... آقای بروجردی وجود خیلی نافعی بود، حتی به نظر من در پایه گذاری انقلاب، در زمان او یک رشدی در مردم به وجود آمد و به خصوص در حوزه، رشد چشمگیری به وجود آمد. 🔹من یک خاطره‌ای دارم که این خاطره هم در کتابها نوشته شده است. آقای بروجردی این مسجد اعظم را که شروع به ساختن کرد، شاه یک چک یک میلیونی برای آقا فرستاد که کمک به مسجد بکند. ایشان این چک را قبول نکرد و فرمود این مسجد را مردم می‌سازند. حتی این معروف است که مثلاً یک پیرزنی می‌آمد پنج تومان برای مسجد می‌داد، یک پیرمرد می‌آمد برای مسجد ده تومان می‌داد و قبض می‌گرفت. ایشان فرمود که مردم مسجد را می‌سازند نه من! لذا آن پول را رد کرد و تا زنده بود هیچ وقت زیر بار این منت‌ها نرفت و در مقابل دستگاه، شخصیت اسلامی خودش را حفظ کرد.» /پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi