eitaa logo
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
910 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
224 فایل
این کانال با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های مردم بنیاد در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰چرا بازار لوازم خانگی در زمان ممنوعیت واردات رشد کیفی چندانی نکرد؟|درحال حاضر ارزش لوازم خانگی قاچاق در ایران به بالای ۱,۵ میلیارد دلار می‌رسد ✳️ در سال‌های اخیر با هدف جلوگیری از خروج ارز، مصوبه ممنوعیت واردات لوازم خانگی اجرایی شد. در پی آن بسیاری از سرمایه‌گذاران از فرصت به دست آمده استفاده کردند و وارد بازار لوازم خانگی شدند تا بتوانند بخشی از بازار داخلی را در اختیار بگیرند. هر چند تعداد شرکت‌های تولیدکننده در بازار لوازم خانگی افزایش یافت و مانع بروز انحصار در عرضه لوازم خانگی شد اما ارزش افزوده چندانی هم ایجاد نشد و البته این تعداد تولیدکننده به تعدیل یا کنترل قیمت لوازم خانگی نیز منجر نشد. حتی برخی مواقع تولیدکنندگان با عدم عرضه محصولات خود فضا را به سمتی می‌بردند که دولت با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت کند. از طرف دیگر فروش اقساطی لوازم خانگی نیز برای خریداران چندان مزیت نبود، زیرا قیمت‌ها گاهی تا 40 درصد بالاتر از قیمت نقدی بود. ◾️بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی معتقدند مواد اولیه لوازم خانگی در ایران هر چند از داخل کشور تامین می‌شود اما با قیمت بازار جهانی فروخته می‌شود. جنسی که در داخل تولید و صادرات می‌شود بر مبنای ارز یارانه‌ای ساخته شده است اما کالایی که به صورت قاچاق با ارز صادراتی وارد بازار ایران می‌شود با نرخ دلار آزاد عرضه می‌شود. این اختلاف قیمت دلار مرکز مبادله و بازار آزاد برای شرکت‌های قاچاق‌کننده سود محسوب می شود. 📥گزارش کامل •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تمام خانه‌های این روستا یک ماه زائرسراست ✳️ همه ساله روستای سادات آبادان - در بیست کیلومتری مرز شلمچه - میزبان زائرین حسینی است که برای اسکان موقت راهی این روستا می‌شوند. اهالی این روستا ۱۰ سالی است که خدمات‌رسانی زوار را به عهده دارند و یک موکب خانوادگی را اداره می‌کنند. ♻️میزبانی در روستای سادات تفاوت خاصی دارد؛ همه مردهای روستا در خانه یکی از اهالی جمع می شوند و زن‌ها هم در خانه یکی دیگر از اهالی؛ تا حدود ۵۰ خانه به صورت رایگان در اختیار زائرانی قرار گیرد که خانوادگی می‌آیند، سه حسینیه‌ روستا هم برای استراحت در اختیار سایر زائرین قرار می گیرد. برای پذیرایی هم همه اهالی روستا هرچه دارند روی هم می‌گذارند و دور هم جمع می‌شوند تا غذای زائران را آماده کنند. 📎مشاهده گزارش خبری از اینجا •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کار بانک بنگاه داری نیست ✳️ مستند «کار بانک بنگاه داری نیست!» کاری از قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران، با کارگردانی حسین کرباسی، به معضلات می‌پردازد. این مستند بعد از طوفان الاقصی ساخته شد اما به دلیل اتفاقات مختلف و فضای چالشی خود مستند پخش آن هر بار به تعویق می‌افتاد. خلاصه اثر این مستند به روایت تناقض در رفتار بانک‌ها و خلق پول توسط آن‌ها و مشکلاتی که برای اقشار محروم جامعه ایجاد می‌کند، می‌پردازد. 🔹مستند در ابتدا سعی دارد با حضور در بین اقشار محروم و حضور برخی مسئولان در بین آنها به نقش رفتار بانک‌ها در شرایط امروز جامعه اشاره کند و سپس در حاشیه این گفتگوها در یکی از بانک‌ها حضور پیدا می‌کند و این رفتارهای دوگانه بانک و بنگاهداری آن‌ها را با مصادیق روشن شفاف می‌کند. ❇️مشاهده نسخه کامل: https://telewebion.com/live/ofogh?e=0xe8e306b •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
💢از نماد صبوری فرهنگ تولیدی تا شتاب زدگی فرهنگ مصرفی 📖 همنوایی فرهنگ یکپارچه با فناوری هایش|مروری بر نظریات و آثار استاد مرتضی فرهادی ❇️کاریز، نماد صبوری فرهنگ تولیدی و به ویژه تولید کشاورزی است. صبوری تولید سنتی و از آن جمله کشاورزی حتی متفاوت با کشاورزی و دامداری صنعتی است و این گونه کشاورزی هم متفاوت با شتاب زدگی صنعت است، چرا که میوه درخت را با چراغ کوره ای لحیم گری نمی توان بر شاخه رساند اما آنچه که شتاب زدگی اش باز حتی بسیار بیش تر از تولید صنعتی است، بی تابی و شتاب زدگی "فرهنگ مصرفی" و "مصرف انبوه" و یکبار مصرفی است که اجازه نمی دهد حتی ظروف بلور و چینی خود به خود شکننده اش، بالاخره بشکنند و با شکسته شدن به دور انداخته شوند. فراموش نکنید که در گذشته ای نزدیک به پنجاه سال پیش حتی ظروف چینی پس از شکستن هم، دور ریخته نمی شدند و "چینی بندزن ها" آنها را تعمیر می کردند. 💠این شیوه "فرهنگ تولیدی" است که حتی سفالگرش، خود از کوزه شکسته آب بنوشد و عشایرش با بیشترین میزان تولید گوشت، کمتر از همه، آن را مصرف کنند. کاریز نماد سازگاری فرهنگ تولید و فرهنگ و کشاورزی سنتی با طبیعت است. 🗂مقاله همنوایی فرهنگ یکپارچه با فناوری هایش (سنجش فرهنگ کاریزی و "زالومکینگی") •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
20.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 راه‌اندازی کارگاه تولید ادوات کشاورزی توسط کارآفرین کنگاوری ✳️این کارآفرین کشاورز زاده در روستای «سلطان‌آباد» از توابع شهرستان کنگاور در شرق استان کرمانشاه، توانسته با راه‌اندازی کارگاه تولید ادوات کشاورزی، علاوه بر متناسب سازی ادوات، اشتغالزایی کند. •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💠جریان راهبری اقتصاد مقاومتی و جایگاه مسجد| الگوی عملی مردمی سازی مساجد 📌به بهانه روز جهانی مسجد ✳️ در جنگ تمام عیار اقتصادی تحمیلی از طرف دشمنان علیه انقلاب اسلامی، لازم است جریان راهبری اقتصاد مقاومتی در اجرا و ساماندهی الگوهای ساختار نظام اقتصادی اسلام از تجربه جنگ هشت ساله استفاده کند و برای بسیج عموم مردم از ظرفیت های مسجد محوری بهره برداری نماید... مهمترین پایگاه همسو با فرهنگ دینی و انقلابی مردم که این تلاش ها را ساماندهی می کند، است. (نظام اقتصاد مقاومتی، ذیل نکات تکمیلی مدل های اجرایی ساختار اقتصادی اسلام، ص461؛ استاد احمد علی یوسفی) 🔹شاید مهم‌ترین مسئله مسجد که معمولا همه به آن اشاره می‌کنند ولی ساز و کارهایی که تا کنون برای تحقق آن پیشنهاد شده به ضرر آن عمل کرده، مسأله «مردمی بودن مسجد» باشد. با الهام از الگویی که مرحوم آیت الله میرزا محمدعلی شاه آبادی (ره) در کتاب شذرات المعارف ارائه نمودند، مساجد باید از دو جهت مردمی شوند: از جهت عِدّه و از جهت عُدّه. در الگوی ناحیه مقدسه (شرکت مخمس) که آیت الله شاه آبادی در محله شاه آباد تهران عملیاتی کردند، ۵ هزار نفر از مردم محله در آن عضویت داشتند. 🔹آیت الله شاه آبادی پس از بازگشت از عراق (۱۳۳۰ق)، به درخواست مردم تهران در خیابان شاه آباد - جمهوری اسلامی کنونی - سکنی گزیدند و فعالیتهای خود را به مدت 17 سال در مسجد سراج الملک به عنوان سنگر پی ریزی نمودند. •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
🌀همه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم موفق به کسب رأی از مجلس شورای اسلامی شدند •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖️ زیرساخت‌های قانونی اقتصاد انفال 👈 چرا با گذشت اینهمه سال از انقلاب، ما توجهی به اصل ۴۵ قانون اساسی نداشته‌ایم❓ ▫️سلسله مباحث اقتصاد انفال | دکتر سید مهدی زریباف ⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی 🎬 @raham_media 🗂اصل ۴۵ قانون اساسی •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
21.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 رفتار کریمانه ❇️ رهبر معظم انقلاب: آنچه برای ما نقل می شود از رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانه‌ی شما با زائران حسینی، چیزهایی است که نظیر ندارد؛ در دنیای امروز این چیزها نظیر ندارد. همچنان که خود راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد، رفتار کریمانه‌ی شما هم حقیقتاً نظیر و شبیهی ندارد. 🔹 شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید و همه به عشق سیّدالشهدا (سلام ‌الله ‌علیه) است، به عشق حسین‌بن‌علی است؛ از روی عشق و علاقه‌ای که به امام حسین دارید، پای زائر امام حسین را شست‌وشو میدهید، بدن او را در خستگی‌های شدید کمک میکنید، مالش میدهید، به او غذا میدهید، به او جای خواب میدهید، چون زائر حسین است. 🔹 این عشق به حسین‌بن‌علی‌ یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان سراغ نداشتیم و نداریم. و امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دلهای شما، در دلهای ما روزبه‌روز افزایش بدهد. ۱۳۹۸/۶/۲۷ •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
☸️ کاسه همسایگی| مبادله از شیء مبادله شده مهمتر است 📖واره؛ گمنام و بی آوازه با صدنام و آوازه | مروری بر نظریات و آثار استاد مرتضی فرهادی 📌 به نظر می رسد مردمان عادی بسیار پیش از مردم شناسان به فهم این مساله نائل شده اند که "مبادله از کالای مبادله شده مهمتر است" (لوی اشتراوس؛ مردم شناس ساختارگرا؛ ۱۹۰۸ – ۲۰۰۹) . یک ضرب المثل فارسی می گوید: "کاسه همسایگی شکم را سیر نمی کند اما محبت را افزون می سازد". ممکن است در کشورهای دیگر رسم "کاسه همسایگی" وجود نداشته باشد اما ساخت آن که همیاری غالبا واگراست حتما وجود دارد؛ این گونه مبادلات تنها مخصوص جوامع ابتدایی نیست، بلکه در برخی جوامع صنعتی و پیچیده نیز به چشم می خورد. البته واره، مبادله ای صرفا از نوع اجتماعی و تشریفاتی نیست، بلکه دارای کارکردهای بارز اقتصادی است. ♻️ واره یا شیرواره نوعی تعاونی سنتی است که محور اصلی آن "همیاری همگرا" است، گرچه گونه های دیگری از یاریگری نیز در آن وجود دارد. متن کامل •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
☸️ کاسه همسایگی| مبادله از شیء مبادله شده مهمتر است 📖واره؛ گمنام و بی آوازه با صدنام و آوازه | مرور
❇️ کاسه همسایگی| واره؛ نوعی تعاونی سنتی بر محوریت همیاری همگرا 📌 به نظر می رسد مردمان عادی بسیار پیش از مردم شناسان به فهم این مساله نائل شده اند که "مبادله از شیء مبادله شده مهمتر است" (لوی اشتراوس؛ مردم شناس ساختارگرا؛ ۱۹۰۸ – ۲۰۰۹) . یک ضرب المثل فارسی می گوید: "کاسه همسایگی شکم را سیر نمی کند اما محبت را افزون می سازد". ممکن است در کشورهای دیگر رسم "کاسه همسایگی" وجود نداشته باشد اما ساخت آن که همیاری غالبا واگراست حتما وجود دارد؛ این گونه مبادلات تنها مخصوص جوامع ابتدایی نیست، بلکه در برخی جوامع صنعتی و پیچیده نیز به چشم می خورد. البته واره، مبادله ای صرفا از نوع اجتماعی و تشریفاتی نیست، بلکه دارای کارکردهای بارز اقتصادی است. ✳️ واره سازمانی نهادی شده، گسترش یافته و زنانه در اغلب مناطق و در میان اقوام مختلف ایرانی است که کارکردهای نهان و نمایان و مرکب دارد. به نظر می رسد واره از تجزیه تدریجی برخی اشکال تعاونی کهن تر، زاده شده است و برای افزایش سودمندی دامداری معیشتی و نیمه معیشتی برای تولید فراورده های شیری (تناسب زمانی میزان مصرف شیر و نیروی کار و صرفه جویی در این دو عامل) و به دلیل ماهیت شیمیایی فسادپذیری شیر، همچنین تقدس فرهنگی شیر و برخی نیازهای اجتماعی - روانی تا به امروز تداوم یافته است. 🔹 واره یا شیرواره نوعی تعاونی سنتی است که محور اصلی آن "همیاری همگرا" است، گرچه گونه های دیگری از یاریگری نیز در آن وجود دارد. 🔹هر واره دارای یک "سرواره" و تعدادی اعضاء ("همواره") با حقوق و وظایف مشخص است، این عده طبق ملاک ها و معیارهای خاصی که برخی اقتصادی و برخی غیر اقتصادی هستند، یکدیگر را حداقل برای یک دوره شیردهی گوسفندان در واره های گوسفندی و یک سال برای واره های گاوی برمی گزینند. هموارگان (اعضاء واره) به نسبت میزان شیر دامهایشان، شیر چند روز خود را به یکی از اعضاء قرض می دهند و در روزها و هفته های بعد به ترتیبی خاص شیرهای وام داده شده را بازپس می گیرند. 🔹سر شماری واره های ایران در دوران گسترش آنها - همچون بسیاری از مسائل دیگر - انجام نشده است و پر معلوم است که سرشماری بازمانده واره ها نیز هرگز انجام نخواهد شد. ( همچنانکه محاسبه سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی تنها یکبار در سال ۱۳۸۹ انجام شده است). 🔹آنچنانکه پیشرفت فن آوری در چهار مورد (اهلی کردن دامها، ساخت ظروف پوستی و سفال، کشف فنون شیردوشی و کشف فنون پیچیده تهیه فرآورده های نسبتا دیرمان شیری) شرط لازم برای پیدایش واره های نخستین بوده است اما در چند دهه گذشته همین امر یعنی پیشرفت تکنولوژی در سطحی بالاتر - به طور مستقیم و غیر مستقیم- سبب تضعیف و متلاشی شدن واره های چند هزار ساله شده است. در عین حال اگر جامعه احساس لزوم و ضرورت برای ابقای واره ها داشته باشد همین فن آوری ابزار تشکیل واره های جدید در سطحی گسترده تر خواهد شد، چنانچه طلیعه این بازآفرینی را در برخی مناطق ایران که بیشترین ضربه ها را از این ناحیه دریافت کرده است، می توان مشاهده کرد. 🗂 جهت مطالعه بیشتر: 🌿واره؛ گمنام و بی آوازه با صدنام و آوازه 🌿واره یا نوعی تعاونی سنتی کهن و زنانه در ایران و علل تداوم آن 🌿واره: درآمدی به مردم شناسی و جامعه شناسی تعاون •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 وضعیت اقتصادی عده‌ای از مردم دچار مشکل است‌/ برخی دنبال بی تفاوت کردن حوزه هستند/همه به دولت کمک کنند تا موفق شود ✳️ آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار عده‌ای از فضلا در مشهد مقدس بیان داشتند: بعد از انقلاب اسلامی وظیفه روحانیت بیشتر شد، لذا باید همه چیز در خدمت دین و دنیای مردم باشد. ما نباید نسبت به مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور بی‌تفاوت باشیم. امروز وضعیت اقتصادی عده‌ای از مردم دچار مشکل است‌، باید مسؤولان همت کنند این مشکل را حل نمایند. رهبری معظم انقلاب هم اخیرا فرمودند مشکل اول کشور اقتصاد و معیشت مردم است بر این اساس إن‌شاءالله همه به دولت کمک کنند تا با یک وحدت و همدلی موانع برطرف شود و دولت جدید موفق گردد. 🔹امروز توقع مردم این است که روحانیت زبان آنها باشد و در کنار آنها زندگی کند و حوادث در حال وقوع کشور و جهان را رصد نماید و بی‌تفاوت نباشد؛ عده‌ای دنبال بی تفاوت کردن حوزه هستند. •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi