❇️ دست بافتهای که به شهرت جهانی رسید
☘️میبد در سال ۱۳۹۷ بهعنوان شهر جهانی «زیلو» در شورای جهانی صنایعدستی به ثبت رسید. در این سال ارزیابان شورای جهانی صنایعدستی یونسکو، به شهر میبد در استان یزد سفر کردند و پس از ارزیابی فرآیند تولید زیلو در این شهر، آن را شایسته ثبت جهانی دانستند. «غدا هیجاوی قدومی»، رئیس این شورای جهانی در زمان بازدید از کارگاههای زیلو در میبد گفته بود که «زیلوبافی از مشاغل اصلی و صنعتی فراگیر در میبد است».
☘️قدمت زیلوبافی را به پیش از اسلام نسبت میدهند. در متون و نوشتههایی مانند سفرنامه ناصرخسرو و اشعار نظامی نیز به زیلو اشاره شده است. قدیمی ترین زیلو موجود در ایران متعلق به سال ۸۰۸ قمری است که امروز در موزه زیلوی میبد نگهداری میشود. برای رنگ کردن نخهای زیلو از مواد طبیعی مانند روناس، نیل و پوست گردو استفاده میشود.
☘️شرکت تعاونی زیلوبافان و صاحبان کارگاههای زیلوبافی شهرستان میبد، در سال 1351 شمسی تاسیس شده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
♊️ الگوهای تعاملی میان عوامل تولید - بخش 1
✳️مقوله چگونگی ترتیبات نهادی و قراردادی بین عوامل تولید، ریشه بسیاری از منازعات نظری در میان مکاتب اقتصادی است.
🔰طرح این بحث مستلزم توجه به دو مقدمه زیر است:
1️⃣ تولید مشتمل بر مجموعه ای از نهاده هاست که به عنوان ورودی، وارد فرایند تولید می شوند (نهاده های تولید). در عموم کتابهای اولیه اقتصاد سیاسی و آثار کلاسیک اقتصاد اسلامی، نوعا شامل سه عامل زمین (مشتمل بر تمام منابع طبیعی)، سرمایه (فیزیکی) و عامل (کارگر) می شود.
2️⃣ سطوح توزیع درآمد بر اساس طبقه بندی شهید صدر:
💠 سطح فرصتها: توزیع پیش از تولید (ناظر بر منابع طبیعی تولید)
- بوجود آوردن شرایط تازه در ثروت طبیعی و انتفاع مستمر از آن، منشا اصلی حق در ثروتهای طبیعی است.
💠سطح فعالیت مولد: توزیع پس از تولید (توزیع درآمد میان عوامل تولید)
- در بررسی نظریه توزیع پیش از تولید، هدف بررسی حقوق فردی در مقام توزیع ثروتهای خام است و چون کار منشا حقوق مزبور است، بحث متوجه تعیین نقش کار در ثروتهاست. ولی در نظریه توزیع پس از تولید، با آرایش عوامل تولید کار داریم و از سهم بری عوامل پس از تولید سخن گفته می شود.
💠سطح باز توزیع درآمد (مداخله حاکمیت پس از پایان کار برای تامین حداقل نیازهای افراد)
- نمونه آن در فقه اسلامی، مقوله زکات و خمس است.
💢مکاتب اقتصادی در پاسخ به این سوال که توزیع درآمد در سطح دوم چگونه باید صورت گیرد دیدگاههای مختلفی ارائه نموده اند (جدول فوق).
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
✳️ الگوهای تعاملی میان عوامل تولید- بخش2
🔰در زمینه نحوه تعامل میان عوامل تولید (سطح دوم توزیع)، دو نوع چینش مطرح شده:
1️⃣ الگوی تعاملی عمودی: روابط بالادستی - پایین دستی (الگوی مبتنی بر عاملیت: مالک - عامل)
2️⃣ الگوی تعاملی افقی: مشارکت بین عوامل تولید
🔹الگوی تعاملی افقی بر مبنای روابط افقی فاقد هر گونه رئیس یا مالک در فرایند تولید بوده و در آن خبری از روابط بالا دستی نیست. الگوی معروف به تعاونی برآمده از این الگوست.
🔹 اما الگوی دوم بر مبنای روابط سلسله مراتبی بین رئیس و عاملان اجیر شده او می باشد. این الگو از تعاملات در تاریخ روابط انسانی بسیار معمول بوده. نظاماتی همچون ارباب - رعیت، رئیس - مرئوس و سرمایه دار - کارگر از این قبیل هستند.
🔰به نظر می رسد از مباحث صدرین در باب نظریه توزیع، بتوان دو اصل را در نگاه اسلامی استنباط کرد:
1️⃣ اصل عدم تساوی و همگنی میان عوامل تولید
2️⃣ اصل عدم همگنی محصولات: شهید صدر در اقتصادنا تاکید می کند که در تولید اولیه، محصول تحت مالکیت عامل (کارگر) است و کارگر در نقش مالک فرایند تولید نمی تواند نیروی خود را اجاره دهد و در نقش اجیر صاحب سرمایه فیزیکی و مالی باشد. اما در تولید محصولات ثانوی، یا خودش تولید می کند یا اجیر می شود یا بر اساس عقودی همچون جعاله، در تولید ثانوی شریک می شود.
✳️ از منظر فقه امامیه، بیشتر عقود و به تبع آن تعاملات، متناسب با شرایط واقعی تنظیم می شود. در برخی موارد الگوی تعاملی افقی و گاهی الگوی تعاملی عمودی پذیرفته شده است. در مرحله بعد، تعیین رئیس یا مالک فرایند تولید متناسب با فعالیت تولیدی متفاوت خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه تعبیر زیبایی داره شهید بهشتی...
میفرماد فرد در جامعه سرمایهداری جلوش رو نگاه میکنه میبینه هیچی نیست. عقب رو نگاه میکنه میبینه هیچ مانعی نیست. سمت چپ و راستش را نگاه میکند میبیند هیچ مانعی نیست... اما باز هم نمیتواند حرکت کند!
زیباترین تمثیلی که از اسارتِ انسان امروز در عین احساس آزادی کاذبش میتوان داشت.
#اقتصاد_آزاد_موهومی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
اصلاح ساختار بودجه یک مناسک اداری نیست!
🔹پژوهشها، نشستها، اقدامات و پیگیریهای مرتبط با اصلاح ساختار بودجه به یک مناسک اداری تبدیل شده است. این مناسک از آغاز مرحله تدوین لایحه بودجه شروع و مدتی بعد به پایان میرسد.
🔹تقریباً همه گزارشهای کارشناسی، نشستها و ... ناظر به لایحه بودجه است. اما در مورد قانون، تا شروع مناسک تدوین لایحه سال بعد، هیچ خبری نیست!
فرایند تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ چه اشکالاتی داشت؟
مجلس شورای اسلامی چه تغییراتی و چرا در لایحه اعمال کرد؟
تغییرات لایحه در مجلس شورای اسلامی چه نسبتی با اصلاح ساختار بودجه دارد؟
برای تحقق اهداف تبصرهها، آییننامهها چگونه باید تدوین شود؟
ظرفیتهای قانون بودجه برای تحقق شعار سال چیست؟
و ...
🇮🇷یادداشتهای مجتبی غفاری
@MojtabaGhafari
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آشنایی با قطب عسل ایران
🔶میدون ایران
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی:
🌐مردمیسازی اقتصاد یعنی حضور همگانی مردم در اقتصاد / درحال حاضر راهی برای هدایت اموال مردم به سمت تولید وجود ندارد / لازمه تولید مالکیتهای مردمی و همگانی شدن ثروتهای عمومی است
🔹مردمیسازی اقتصاد به معنی حضور همگانی مردم در تصمیمسازیها، تصمیمگیریها و فعالیتهای اقتصادی است. در حال حاضر در تصمیمسازی و تصمیمگیریهای اقتصادی به هیچ وجه شاهد حضور همگانی مردم نیستیم.
متن کامل این گزارش را در لینک زیر بخوانید
🔗598.ir/002C40
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
✳️ نهضت تولیدگرایی مردمی
درمقابلِ جریان اقتصاد تکنوکرات
⛔️ الگوی غالب سیاست اقتصادی کشور در سی سال اخیر این بوده:
1️⃣ خام فروشی نفت و معدن و محصولات کشاورزی
2️⃣ جراحیهای اقتصادی به نفع جیب دولت و به ضرر معیشت مردم
3️⃣ فربهسازی بخش خصولتی و تداوم انحصارات، در پوشش خصوصیسازی
4️⃣ وادادگی درمقابل دلار و تداوم کاهش ارزش پول ملی
5️⃣ زمینهسازی تورم افسارگسیخته با گرانسازی قیمتها و بهره بانکی.
❇️ درمقابل این جریان، باید یک نهضت علمی- اجتماعی- مدیریتی راه بیفتد با محوریت تولیدگرایی و درچارچوب زیر:
1️⃣ هدفگیری زنجیرههای تولید نوآورانه، بعنوان ستون فقرات پیشرفت اقتصادی
2️⃣ تحول ساختاری در مردمیسازی مدیریت اقتصادی و نفی مداخلات منفعتطلبانه دولتی
3️⃣ خانهتکانی اساسی در سیاست پولی-مالی، باهدف جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی
4️⃣ تحول در تقنین، باهدف نجات کارکردی مجلس از استیلای اقتصاد نفتی و دولتمدار
5️⃣ حذف کامل ربا و ریشههای آن.
@dr_izadkhah
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایده شغلی
پرورش کرم ابریشم تا نخ ابریشم
شغل سختی نیست سخترین کار کندن برگ درخت توت هست
#خانه مولد یعنی شخص در خانه هم بالا سر زن بچه باشه هم کاراقتصادی انجام دهد
اگر میخواید این کار انجام بدید به ای دی مراجعه کنید👇
@morteza_hadavi
@keshavarzi_313
💢تفکیک بین خلق پول عمومی و خلق پول خصوصی
🔰پاسخی از دکتر غفاری به نقد دکتر بخشی دستجردی [نقد دکتر بخشی را از اینجا مطالعه بفرمایید]
جناب آقای دکتر بخشی، استاد عزیز و بزرگوار
با احترام، نکاتی را با توجه به اظهار نظرتان در مورد ویراست دکتر مقصودی (اینجا) تقدیم میکنم:
۱-باید بین خلق پول عمومی و خلق پول خصوصی تفکیک قائل شد.
۲-خلق پول توسط بانکهای خصوصی که عمدتاً تشکیل دهنده ماندههای سفته بازی و موجب ایجاد حباب در بازارهای دارایی میشود، همانطور که فرمودید اکل مال به باطل است.
۳-خلق پول مبتنی بر نیاز بخش عمومی و برای توسعه زیرساختهای تولید و سرمایهگذاری در بخشهای مولد مثل مسکن، نفت و انرژی نه تنها مذموم نیست، بلکه در مواردی واجب است. در واقع بانک مرکزی به جای نقش انفعالی، میتواند به مثابه ابزار پیشرفت در خدمت اهداف پیشرفت باشد. ...
⏪ متن کامل توضیحات دکتر غفاری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
جناب آقای دکتر بخشی، استاد عزیز و بزرگوار
با احترام، نکاتی را با توجه به اظهار نظرتان در مورد ویراست دکتر مقصودی تقدیم میکنم:
۱-باید بین خلق پول عمومی و خلق پول خصوصی تفکیک قائل شد.
۲-خلق پول توسط بانکهای خصوصی که عمدتاً تشکیل دهنده ماندههای سفته بازی و موجب ایجاد حباب در بازارهای دارایی میشود، همانطور که فرمودید اکل مال به باطل است.
۳-خلق پول مبتنی بر نیاز بخش عمومی و برای توسعه زیرساختهای تولید و سرمایهگذاری در بخشهای مولد مثل مسکن، نفت و انرژی نه تنها مذموم نیست، بلکه در مواردی واجب است. در واقع بانک مرکزی به جای نقش انفعالی، میتواند به مثابه ابزار پیشرفت در خدمت اهداف پیشرفت باشد. به خصوص در شرایطی که تشکیل سرمایه ثابت خالص کشور از سال ۱۳۹۸ منفی است، سرمایهگذاری از محل خلق پول عمومی، لازم است.
۴-غول موهومی نقدینگی بر همه سیاستگذاریهای اقتصادی کشور سایه افکنده و موجب تداوم تورم (به علت تشخیص اشتباه عامل غالب تورم) و رشد کاهنده اقتصادی (به واسطه اتخاذ انواع سیاستهای انقباضی) شده است. دلیل عمده افزایش قیمت داراییها در کشور، نقدینگی نیست. بلکه افزایش قیمت ارز (به دلیل تحریم و جهتگیریهای اشتباه دولت)، عدم وجود ابزارهای کنترلی فعال مثل مالیات در این بازارها و همچنین عدم اقتدار و انفعال دولت در این بازارها است. در ضمن درست است که میزان نقدینگی قابل توجه است، اما بواسطه تورم دو رقمی بلندمدت، قدرت خرید این میزان نقدینگی بسیار کاهش یافته است.
در نهایت، سزاوار نیست به بهانه مهار نقدینگی، مانع چرخش و افزایش سرعت چرخهای اقتصاد شد. مهار نقدینگی مستلزم تعطیلی بانکهای خصوصی، اصلاح نظام بانکی و کاهش نرخ بهره بانکی است.
🇮🇷یادداشتهای مجتبی غفاری
@MojtabaGhafari
🌳 معلم خوب | معلمی که کاشت و برداشت را با زبان عملش به بچهها آموزش داد
💠یک معلم خوزستانی در یک فعالیت دو ساله با ایجاد یک پویش مردمی در حاشیه مسیر جاده ای بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه، با کاشت بیش از ۳۰۰ درخت توت نر، شاهتوت، برهان، ارغوان، زیتون، کُنار و سپستان، کمربند سبز ایجاد کرد.
توضیح و تصویر بیشتر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
30.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قدم اول گام دوم انقلاب؛ پایان دادن به حاکمیت دلار
✳️برشی از گفتگوی علی علیزاده با سید یاسر جبرائیلی
🔹ایران چگونه در دهه هفتاد تورم را مهار کرد؟
🔹راهبرد سه ستونی: پیمان سپاری 100%، قیمت گذاری ریالی و بومی و حذف رقبای ریال از اقتصاد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
❎ توزیع ناعادلانه رانت دلار
✅ با افزایش ۲۵ درصدی نرخ ارز محاسباتی در قیمت گذاری محصولات تولیدی پالایشگاهها،پتروشیمی ها و فولادی ها(افرایش از ۲۸ هزار تومان به ۳۵ هزارتومان)، سود صاحبان خصوصی و شبه دولتی آن ۲۵ درصد افزایش پیدا میکند(بدون انکه تولیدشان زیاد شود یا کیفیت محصولسان بالا برود).
✳️ در مقابل هزینه مواد اولیه تحویلی به تولیدکنندگان داخلی ، ۲۵ درصد افزایش مییابد.
❎ در نتیجه محصول تولیدی همه صنایع پایین دستی پالایشگاهها، پتروشیمی ها و فولادی ها، به واسطه افزایش هزینه تولید بالا می رود و آنها نیز قیمت محصولاتشان را بالا میبرند، بنابراین اتومبیل، مسکن، مواد پلاستیکی، دارو، کود شیمیایی، میوه و تقریبا همه چیز گران میشود.
❎ با افزایش تورم ناشی از هزینه تولید، تولیدکنندگان صنایع پایین دستی و مصرف کنندگان متضرر می شوند، کسری بودجه دولت هم تشدید میشود و اجرای طرح های عمرانی کند می شود.
❎ یعنی رانت حاصل از افزایش نرخ ارز و بهرهمندی از انفال تنها به جیب سهامداران صنایع پالایشی، پتروشیمی و فولادی میرود، و عموم مردم متضرر می شوند.
✅ راه حل کوتاهمدت؛ نرخ دلار برای قیمتگذاری محصولات پالایشی، پتروشیمی و فولادی ، نرخ نیمایی ۲۸ هزار و پانصد تومان باشد نه نرخ ۳۵ هزار تومانی تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا
❇️راهحل بلندمدت ؛ اصلاح قوانین مربوط به قیمتگذاری دلاری محصولات پالایشی، پتروشیمی و فولادی برای تولیدکنندگان داخلی (ماده 71 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1380 و ماده 1 قانون هدفمندی یارانهها مصوب سال 1388) و البته کنترل نرخ ارز
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
❇️ این مسجد را مردم می سازند
◾️به مناسبت سالروز ارتحال آیتاللهالعظمی سیدحسین طباطبائی بروجردی ( ۱۰ فروردین ۱۳۴۰شمسی)
🔰آیت الله سید رضی شیرازی در بخشی از خاطرات خود درباره ایشان می گوید: «شخصیت مرحوم آقای بروجردی (رضوان الله علیه) از شخصیتهای کم نظیر قرن اخیر عالم تشیع بود... آقای بروجردی وجود خیلی نافعی بود، حتی به نظر من در پایه گذاری انقلاب، در زمان او یک رشدی در مردم به وجود آمد و به خصوص در حوزه، رشد چشمگیری به وجود آمد.
🔹من یک خاطرهای دارم که این خاطره هم در کتابها نوشته شده است. آقای بروجردی این مسجد اعظم را که شروع به ساختن کرد، شاه یک چک یک میلیونی برای آقا فرستاد که کمک به مسجد بکند. ایشان این چک را قبول نکرد و فرمود این مسجد را مردم میسازند. حتی این معروف است که مثلاً یک پیرزنی میآمد پنج تومان برای مسجد میداد، یک پیرمرد میآمد برای مسجد ده تومان میداد و قبض میگرفت. ایشان فرمود که مردم مسجد را میسازند نه من! لذا آن پول را رد کرد و تا زنده بود هیچ وقت زیر بار این منتها نرفت و در مقابل دستگاه، شخصیت اسلامی خودش را حفظ کرد.» /پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔷اتحادیه آسه آن به دنبال استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری
✳️ به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهر به نقل از نشریه اندونزیایی تمپو: اتحادیه اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه آن» در حال بررسی حذف دلار، یورو، ین، و پوند انگلیس از مبالات تجاری بین کشورهای عضو خود و استفاده از ارزهای ملی است.
♻️از دیروز یک نشست رسمی با موضوع فوق و با حضور وزرای اقتصاد و دارایی و رؤسای بانکهای مرکزی کشورهای عضو آسه آن (شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، و ویتنام) در اندونزی آغاز به کار کرده است.
♻️مدتی است موضوع توسعه استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری بین کشورهای عضو گروه آسان به جریان افتاده و مذاکرات کنونی هم در ادامه این طرح در دستور کار قرار گرفته است.
♻️در نوامبر سال ۲۰۲۲ توافقات برای همکاری در این زمینه بین کشورهای اندونزی، مالزی، سنگاپور، و فیلیپین در کنار تایلند امضا شد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
السَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ، ... اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ
◾️ وقتی وجود مبارك رسول گرامی (ص) حقیقت توحید را عرضه كرد، توده مردم حجاز مخالفت كردند بلكه به محاربت برخاستند؛ هم تهی دستان مخالفت كردند هم توانگرها، چون آن كه تهی دست بود، سنت بت پرستی را حق می دانست و آن كه توانگر بود هم سنت بت پرستی را حق می دانست.
◾️در قبال، اولین كسانی كه دین حق را پذیرفتند و ره آورد رسول گرامی (ص) را پذیرفتند، یك تهی دست بود و یك توانگر؛ یعنی علی ابن ابی طالب (ع) كه تهی دست بود پذیرفت و خدیجه كبری (س) که توانگر بود پذیرفت.
◾️ آن طوری كه خود دین، خود را معرفی كرده است و شواهدی هم ارائه كرده است می گوید ممكن است كسی در مرفه ترین كاخ های مصر زندگی كند و به سمت خدا گرایش داشته باشد مانند همسر فرعون و كسی هم ممكن است در بهترین خاندان به سر ببرد یعنی در خانه وحی زندگی كند و كافر باشد مثل همسر نوح و همسر لوط. اینكه حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین زنی بود كه داعیه حق تعالی را لبیك گفت، نه برای این بود که همسر پیغمبر بود؛ قبل از او بودند كسانی كه زنان پیغمبر بودند اما كافر بودند.
آنچه كه میتواند علل گرایش به دین را به خوبی تشریح كند، پیدایش یقین است بجای خیال و پذیرش رضای حق است بجای هوای نفس.
📚 آیت الله جوادی آملی، سخنرانی موضوعی انسان و دین جلسه 7؛ تاریخ: 1373
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر انقلاب
💠 ویژه روز جمهوری اسلامی ایران
❇️ امام جمهوری اسلامی را در مقابل این طاغوتهای بشری به وجود آورد که در دل "اسلامیت" تکیه به مردم و رای مردم و خواست مردم وجود دارد.
❇️ از هفت خانی ملت ایران عبور کرد که ملتهای دیگر از یک خانش هم نمی توانستند عبور کنند.
✏️نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمیتوانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قویتر خواهد شد...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نماز جماعت در پارک قدوسی شیراز
بعد از چندین روز حضور بی حجابها و روزه خوارها جهت عادی سازی در پارک قدوسی شیراز، اهالی این منطقه طی اقدامی خودجوش و کاملاً مردمی، تصمیم گرفتند قرائت قرآن، نماز و افطار خود را در این پارک برگزار کنند. اما این بار به محض ورود مومنین همه پراکنده شدند و مصداق آیه جاء الحق زهق الباطل روی داد.
#حجاب
#ماه_رمضان
🆘 @Roshangari_ir
🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
✳️ جمهوری اسلامی، رمز بقا و اعتلای انقلاب اسلامی
🔴 سه چالش جاری در انقلاب اسلامی:
🔺 درعرصه سیاست: پدرخواندگی سیاسیون خودکامه و احزاب بیبرنامه
🔺 درعرصه فرهنگ: گسست الگوی امت - امام، و حاشیهنشینی مردم در نسبت با نظام
🔺 درعرصه اقتصاد: وادادگی و ناباوری در معماری الگویی مردمسالار از مدیریت اقتصادی.
✳️ پیام ِ جمهوریت:
🔹 مردم، همهکارهی اداره کشورند.. نه فقط در انتخابات؛ بلکه در #عاملیت اداره امور جامعه.. مردم تماشاچی نظام نیستند.
🔹 تمامیتخواهی احزاب و باندهای سیاسی منحرف و محافظهکار، برخواسته از تحجر فکری و سیاسی، ابتدا مرگ جمهوریت و سپس عزلت اسلامیت را رقم خواهد زد.
🔹 تنها راه نجات در تمام بحرانهای انقلاب اسلامی، سپردن اداره امور به دست مردم است.. مردم در ایران اسلامی، ذاتاً دینمدارند.
⭕️ آسیبهایی که بخاطر غفلت از الگوی مردمیسازی، چالش امروز انقلاب اسلامی شده است:
▪️ خامفروشی و نابسامانی تولید
▪️ آقایی دلار بر سیاست اقتصادی
▪️ رخوت اجتماعی در مسئله حجاب
▪️ کمتحرکی در کنشگری بینالمللی
▪️ روزمرگی در حوزه علم
▪️ و ....
🔶 دکترین جمهوری اسلامی، در مسیر تکامل انقلاب اسلامی، خرمشهرها در پیش دارد... .
🔘 پ.ن.: دوازدهم فروردین، سرآغاز حیات حقیقی انقلاب اسلامی است. امام خمینی
@dr_izadkhah
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi