eitaa logo
『 احیاء تفکر اسلامی 』
713 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
47 فایل
🕊️❤️°. 🌿°.. فرصتی برای بازخوانی #نظام_فکری استاد شهید مطهری. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻۰۰۰ما تا انقلاب خودمان را دقيق نشناسيم، تا تمام ابعاد اين انقلاب ( عدالتخواهی، آزادی، معنویت) را نشناسيم نمى ‏توانيم آن را در آينده حفظ و نگهدارى، رهبرى و هدايت كنيم 🔻مگر انقلاب صدر اسلام را بنى ‏اميه با يك تردستى تحريف نكردند؟ يك انقلاب صد در صد اسلامى كه چيزى كه در آن وجود نداشت ريشه ‏هاى قومى و نژادى و خونى بود، 🔻يك وقت ديديم آن را به يك انقلاب قومى و نژادى و خونى تبديل كردند و گفتند اين، انقلاب عرب بود عليه غير عرب، براى سيادت عرب بر غير عرب بود؛ يعنى يك تحريف 🔻روحانيين بايد در وضع خودشان تجديد نظر كنند؛ چون آينده انقلاب هم- اگر بخواهد ان شاء اللَّه پيروزتر بماند و به نتايج نهايى برسد- باز بايد روى دوش روحانيت و روحانيين باشد. 🔻 اگر اين پرچمدارى از روحانيت گرفته شود و به دست به اصطلاح طبقه روشنفكر بيفتد، به عقيده من يك نسل بگذرد اسلام بكلى مسخ مى ‏شود، چرا؟ *براى اين كه حامل فرهنگ اسلامى باز هم همين طبقه هستند.* 🔻همين روحانيت را بايد اصلاح كرد نه اين كه اين را محو كنيم يك چيز ديگر به جايش بنشانيم، و نه اين كه اين را به همين وضعى كه هست ثابت نگه داريم. اگر به اين وضعْ ثابت بماند منقرض شده است. 🔻...من اين مطلب را مكرر گفته‏ ام: روحانيت ما مثل يك درخت زنده آفت‏ زده است، با آفتهايش بايد مبارزه كرد. 🔻آن كسى كه مى‏ گويد دست به تركيبش نزنيد معنايش اين است كه با آفتهايش هم مبارزه نكنيد. 🔻كسانى هم كه مى‏ گويند به دليل فلان عيب و فلان ضعف و اين كه فلان‏ اشخاص هم خودشان را وابسته به روحانيت كرده‏ اند اين درخت را بايد از ريشه كند، آنها هم اشتباه مى‏ كنند. 🔻اين درختى است كه اگر كنده شود ديگر ما و شما قادر نيستيم به جاى آن نهال جديدى بنشانيم. با آفتها و عيبهايش بايد مبارزه كرد و آن معايب را اصلاح كرد، ولى اصلش را بايد حفظ كرد. 🔻بنابراين آينده انقلاب اسلامى ایران - و حفظ آن در برابر آفات - پيوند زيادى دارد با آينده روحانيت. 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏۲۴؛ ص۲۰۷ و ص۲۷۲ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلاب ایجاد کردن از انقلاب نگه داشتن آسانتر است. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『🌹🕊』 ° ° ‏ عرفان، هم در بخش عملۍ و هم در بخش نظرۍ با دین مقدس اسلام تماس و اصطڪاڪ پیدا می‌ڪند، زیرا اسلام مانند هر دین و مذهب دیگر و بیشتر از هر دین و مذهب دیگر روابط انسان را با خدا و جهان و خودش بیان ڪرده و هم بہ تفسیر و توضیح هستۍ پرداختہ است. 🔻 قهراً اینجا این مسئلہ‌ طرح می‌شود ڪہ میان آنچہ عرفان عرضہ مۍدارد با آنچہ اسلام بیان کرده اسٺ چہ نسبتۍ برقرار است؟🤔 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏این جوان کیست که سیمای پیمبردارد؟! بنویســــید رضــاهم عــلــــی اکبـــردارد. 🎉 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
『 احیاء تفکر اسلامی 』
『🌹🕊』 ° ° #عرفان‌و‌اسلام‏ عرفان، هم در بخش عملۍ و هم در بخش نظرۍ با دین مقدس اسلام تماس و اصطڪاڪ پید
°•●🦋🌼●•° البته عرفای اسلامی هرگز مدعی نیستند که سخنی ماورای اسلام دارند، و از چنین نسبتی سخت تبرّی می‏جویند. برعکس، آنها مدعی هستند که حقایق اسلامی را بهتر از دیگران کشف کرده‌اند و مسلمان واقعی آنها می‌باشند. عرفا- چه در بخش عملی و چه در بخش نظری- همواره به کتاب و سنت و سیره نبوی و ائمه و اکابر صحابه استناد می‌کنند. ولی دیگران درباره آنها نظریه‌های دیگری دارند. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
『 احیاء تفکر اسلامی 』
°•●🦋🌼●•° البته عرفای اسلامی هرگز مدعی نیستند که سخنی ماورای اسلام دارند، و از چنین نسبتی سخت تبرّی
نظریه گروهی از محدثان و فقهای اسلامی به عقیده این گروه، عرفا عملًا پایبند به اسلام نیستند و استناد آنها به کتاب و سنت صرفاً عوامفریبی و برای جلب قلوب مسلمانان است و عرفان اساساً ربطی به اسلام ندارد. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『 احیاء تفکر اسلامی 』
نظریه گروهی از محدثان و فقهای اسلامی به عقیده این گروه، عرفا عملًا پایبند به اسلام نیستند و استناد
< 🔭⛓ > نظریه گروهی از متجددان عصر حاضر این گروه ڪہ با اسلام میانہ خوبی ندارند و از هر چیزۍ ڪہ بوۍ اباحیٺ بدهد و بتوان آن را بہ عنوان نهضت و قیامۍ در گذشته علیہ اسلام و مقررات اسلامے قلمداد ڪرد بہ شدت استقبال می‌ڪنند،🚶🏻‍♂🕳 مانند گروه اول معتقدند ڪہ عرفا عملًا ایمان و اعتقادۍ بہ اسلام ندارند، بلڪہ عرفان و تصوف نهضتے بوده از ناحیہ ملل غیر عرب برضد اسلام و عرب در زیر سرپوشے از معنویت. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『 احیاء تفکر اسلامی 』
< 🔭⛓ > نظریه گروهی از متجددان عصر حاضر این گروه ڪہ با اسلام میانہ خوبی ندارند و از هر چیزۍ ڪہ بوۍ
✵🌿✵ نظریه گروه بی‏طرفها از نظر این گروه در عرفان و تصوف، خصوصاً درعرفان عملی و بالاخص آنجا که جنبه فرقه‏ای پیدا می‌کند، بدعتها و انحرافات زیادی می‌توان یافت که با کتاب الله و با سنت معتبر وفق نمی‌دهد. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
『 احیاء تفکر اسلامی 』
✵🌿✵ نظریه گروه بی‏طرفها از نظر این گروه در عرفان و تصوف، خصوصاً درعرفان عملی و بالاخص آنجا که جن
[🌻☘] ولی عرفا مانند سایر طبقات فرهنگی اسلامی و مانند غالب فرق اسلامی نسبت به اسلام نهایت خلوص نیت را داشته‌اند و هرگز نمی‌خواسته‏اند بر ضد اسلام مطلبی گفته و آورده باشند. ممکن است اشتباهاتی داشته باشند همچنان که سایر طبقات فرهنگی مثلًا متکلمین، فلاسفه، مفسرین، فقها، اشتباهاتی داشته‌اند، ولی هرگز سوء نیتی نسبت به اسلام در کار نبوده است. 📘کلیات علوم اسلامی، ج ۲ص۸۳و۸۴ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『 احیاء تفکر اسلامی 』
[🌻☘] ولی عرفا مانند سایر طبقات فرهنگی اسلامی و مانند غالب فرق اسلامی نسبت به اسلام نهایت خلوص نیت ر
••✾•🍃🌺🍃•✾•• مسئله‌ ضدیت عرفا با اسلام از طرف افرادی طرح شده که غرض خاص داشته‌اند یا با عرفان و یا با اسلام. اگر کسی بی‏طرفانه و بی‏غرضانه کتب عرفا را مطالعه کند، به شرط آنکه با زبان و اصطلاحات آنها آشنا باشد، اشتباهات زیادی ممکن است بیابد ولی تردید هم نخواهد کرد که آنها نسبت به اسلام صمیمیت و خلوص کامل داشته‌اند. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
『 احیاء تفکر اسلامی 』
••✾•🍃🌺🍃•✾•• #خلوص‌عرفا‌نسبت‌بہ‌اسلام مسئله‌ ضدیت عرفا با اسلام از طرف افرادی طرح شده که غرض خاص دا
⃟💕🌸 ما نظر سوم را ترجیح می‌دهیم و معتقدیم عرفا سوء نیت نداشته‌اند. در عین حال لازم است افراد متخصص و وارد در عرفان و در معارف عمیق اسلامی، بی طرفانه درباره مسائل عرفانی و انطباق آنها با اسلام بحث و تحقیق نمایند. 📒کلیات علوم اسلامی، ج ۲ص۸۴ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
{🧣🌨 } ♨️ یڪۍ از موارد اختلاف مھم میان عرفا و غیر عرفا خصوصاً فقھا، نظریہ خاص عرفا درباره شریعت و طریقت و حقیقٺ اسٺ. عرفا و فقھا متفق القول‏‌اند ڪہ شریعت یعنے مقررات و احڪام اسلامۍ مبنۍ بر یك سلسلہ حقایق و مصالح است. 🤝 فقہا معمولًا این مصالح را بہ امورۍ تفسیر می‌ڪنند ڪہ انسان را بہ سعادت یعنۍ حد اعلاۍ ممڪن استفاده از مواهب مادۍ و معنوۍ مۍ‌رساند. 🌟 _ ولۍ عرفا معتقدند ڪہ همہ راه‌ها بہ خدا منتھۍ مۍ‌شود و همہ مصالح و حقایق از نوع شرایط و امڪانات و وسایل و موجباتی است ڪہ انسان را بہ سوۍ خدا سوق مےدهد.🍃..^ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
┄┅─✵💎✵─┅┄ فقها همین قدر می‌گویند: در زیر پرده شریعت (احکام و مقررات) یک سلسله مصالح نهفته است و آن مصالح به منزله علل و روح شریعت به شمار می‌روند؛ تنها وسیله نیل به آن مصالح، عمل به شریعت است. اما عرفا معتقدند که مصالح وحقایقی که در تشریع احکام نهفته است از نوع منازل و مراحلی است که انسان را به مقام قرب الهی و وصول به حقیقت سوق می‌دهد. 📕کلیات علوم اسلامی، ج۲ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
°.🌸⃝⃡❥.° شریعت،طریقت،حقیقت عرفا معتقدند که باطن شریعت راه است و آن را «طریقت» می‌خوانند، و پایان این راه «حقیقت» است یعنی توحید به معنی‌ای که قبلًا به آن اشاره شد که پس از فنای عارف از خود و انانیت خود دست می‌دهد. این است که عارف به سه چیز معتقد است: شریعت، طریقت، حقیقت؛ معتقد است که شریعت وسیله یا پوسته‏ای است برای طریقت، و طریقت پوسته یا وسیله‌ای برای حقیقت. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
recording-20220207-223305.mp3
2.57M
     ▷ ─────◉──────── ♪ 🎙 مسیحی و زره علی علیه السلام‏ ❤️ 📚 داستان راستان ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「🎉😍」 -همتاےعلی‌نخواهدآمدوالله -صدباراگرڪعبہ‌ترڪ‌بردارد...💚 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
•|❤️🌹|• عݪۍ ﷺ از آن نظر محبوب اسٺ ڪہ پیوند الھۍ دارد. دل‌هاۍ ما بہ طور ناخودآگـاه در اعماق خویش با حق سَر و سِرّ و پیوستگـے دارد، و چون عݪۍ ﷺ را آیٺ بزرگ حق و مظھر صفاٺ حق مۍیابند بہ او عشق مۍ‌ورزند. ツ♡ در حقیقٺ پشتوانہ عشق عݪۍ ﷺ پیوند جان‌ها با حضرٺ حق اسٺ ڪہ براۍ همیشہ در فطرت‌ها نهاده شده، و چون فطرت‌ها جاودانۍ اسٺ مهر عݪے ﷺ نیز جاودان اسٺ. 🍃 نقطہ‌هاۍ روشن در وجود عݪۍ ﷺ بسیار اسٺ اما آنچہ براۍ همیشہ او را درخشنده و تابان قرار داده اسٺ ایمان و اخلاص اوسٺ و آن اسٺ ڪہ بہ وی جذبہ الھۍ داده اسٺ.🌿🌸 📚جاذبه‌ودافعه‌علیﷺ ، ص۹۱ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 مکتبی بی‌نظیر به نام مکتب عشق علی(ع) علیه السلام ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『 احیاء تفکر اسلامی 』
°.🌸⃝⃡❥.° شریعت،طریقت،حقیقت عرفا معتقدند که باطن شریعت راه است و آن را «طریقت» می‌خوانند، و پایان ا
•|💫🌼|• فقہا معتقدند ڪہ مقررات اسلامۍ در سہ بخش خلاصہ مۍشود: ‌۱- اول بخش اصول عقاید ڪہ ڪلام عھده‏‌دار آن اسٺ. در مسائل مربوط بہ اصول عقاید لازم اسٺ انسان از راه عقل ، ایمان و اعتقاد تزلزل ناپذیر داشتہ باشد. 🧠✊🏻 ۲- دوم بخش اخلاق . در این بخش دستورهایۍ بیان شده است ڪہ وظیفہ انسان را از نظر فضایل و رذایل اخلاقے بیان مےڪند و علم اخلاق عہده‏‌دار بیان آن است. ツ🌀 ۳- بخش سوم بخش احکام اسٺ که مربوط بہ اعمال و رفتار خارجے انسان است و فقہ عهده‏دار آن است.🖇🔖 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
『 احیاء تفکر اسلامی 』
•|💫🌼|• #سہ‌بخش‌قوانین‌اسلامۍ فقہا معتقدند ڪہ مقررات اسلامۍ در سہ بخش خلاصہ مۍشود: ‌۱- اول بخش اصو
{ 🍄🎨 } • این سہ بخش از یڪدیگر مجزا هستند. بخش عقایدمربوط اسٺ بہ عقل و فکر، بخش اخلاق مربوط است بہ نفس و ملکات و عادات نفسانے، بخش احڪام مربوط اسٺ بہ اعضا و جوارح. 📮📝 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا