eitaa logo
『 احیاء تفکر اسلامی 』
718 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
47 فایل
🕊️❤️°. 🌿°.. فرصتی برای بازخوانی #نظام_فکری استاد شهید مطهری. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
°.🌸⃝⃡❥.° شریعت،طریقت،حقیقت عرفا معتقدند که باطن شریعت راه است و آن را «طریقت» می‌خوانند، و پایان این راه «حقیقت» است یعنی توحید به معنی‌ای که قبلًا به آن اشاره شد که پس از فنای عارف از خود و انانیت خود دست می‌دهد. این است که عارف به سه چیز معتقد است: شریعت، طریقت، حقیقت؛ معتقد است که شریعت وسیله یا پوسته‏ای است برای طریقت، و طریقت پوسته یا وسیله‌ای برای حقیقت. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
recording-20220207-223305.mp3
2.57M
     ▷ ─────◉──────── ♪ 🎙 مسیحی و زره علی علیه السلام‏ ❤️ 📚 داستان راستان ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「🎉😍」 -همتاےعلی‌نخواهدآمدوالله -صدباراگرڪعبہ‌ترڪ‌بردارد...💚 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
•|❤️🌹|• عݪۍ ﷺ از آن نظر محبوب اسٺ ڪہ پیوند الھۍ دارد. دل‌هاۍ ما بہ طور ناخودآگـاه در اعماق خویش با حق سَر و سِرّ و پیوستگـے دارد، و چون عݪۍ ﷺ را آیٺ بزرگ حق و مظھر صفاٺ حق مۍیابند بہ او عشق مۍ‌ورزند. ツ♡ در حقیقٺ پشتوانہ عشق عݪۍ ﷺ پیوند جان‌ها با حضرٺ حق اسٺ ڪہ براۍ همیشہ در فطرت‌ها نهاده شده، و چون فطرت‌ها جاودانۍ اسٺ مهر عݪے ﷺ نیز جاودان اسٺ. 🍃 نقطہ‌هاۍ روشن در وجود عݪۍ ﷺ بسیار اسٺ اما آنچہ براۍ همیشہ او را درخشنده و تابان قرار داده اسٺ ایمان و اخلاص اوسٺ و آن اسٺ ڪہ بہ وی جذبہ الھۍ داده اسٺ.🌿🌸 📚جاذبه‌ودافعه‌علیﷺ ، ص۹۱ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 مکتبی بی‌نظیر به نام مکتب عشق علی(ع) علیه السلام ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『 احیاء تفکر اسلامی 』
°.🌸⃝⃡❥.° شریعت،طریقت،حقیقت عرفا معتقدند که باطن شریعت راه است و آن را «طریقت» می‌خوانند، و پایان ا
•|💫🌼|• فقہا معتقدند ڪہ مقررات اسلامۍ در سہ بخش خلاصہ مۍشود: ‌۱- اول بخش اصول عقاید ڪہ ڪلام عھده‏‌دار آن اسٺ. در مسائل مربوط بہ اصول عقاید لازم اسٺ انسان از راه عقل ، ایمان و اعتقاد تزلزل ناپذیر داشتہ باشد. 🧠✊🏻 ۲- دوم بخش اخلاق . در این بخش دستورهایۍ بیان شده است ڪہ وظیفہ انسان را از نظر فضایل و رذایل اخلاقے بیان مےڪند و علم اخلاق عہده‏‌دار بیان آن است. ツ🌀 ۳- بخش سوم بخش احکام اسٺ که مربوط بہ اعمال و رفتار خارجے انسان است و فقہ عهده‏دار آن است.🖇🔖 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
『 احیاء تفکر اسلامی 』
•|💫🌼|• #سہ‌بخش‌قوانین‌اسلامۍ فقہا معتقدند ڪہ مقررات اسلامۍ در سہ بخش خلاصہ مۍشود: ‌۱- اول بخش اصو
{ 🍄🎨 } • این سہ بخش از یڪدیگر مجزا هستند. بخش عقایدمربوط اسٺ بہ عقل و فکر، بخش اخلاق مربوط است بہ نفس و ملکات و عادات نفسانے، بخش احڪام مربوط اسٺ بہ اعضا و جوارح. 📮📝 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••|🍁 ولۍ عرفا در بخش عقاید، صِرف اعتقاد ذهنۍ و عقلۍ را ڪافۍ نمۍ‌دانند؛ 🖐🏼 مدعۍهستند ڪہ بہ آنچہ باید ایمان داشٺ‌و معتقد بود، باید رسید و باید ڪاری‌ڪرد ڪہ پرده‌ها از میان انسان‌و آن حقایق برداشتہ‌شود. 👀...! -و در بخش دوم، بہ جاۍ اخلاق علمۍ و فلسفۍ، سیر و سلوڪ عرفانۍ را ڪہ ترڪیب خاص دارد پیشنهاد مۍ‌ڪنند. ❄️ و در بخش سوم ایراد و اعتراضۍ ندارند، فقط در موارد خاصۍ سخنانۍ دارند ڪہ احیاناً ممڪن اسٺ بر ضد مقررات فقھی تلقۍ شود. ⚡️ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•|🌸🌿🖇 عرفا از این سہ بخش بہ «شریعت» و «طریقٺ» و «حقیقت» تعبیر مۍ‌ڪنند و معتقدند ڪہ همان گونہ ڪہ انسان واقعاً سہ بخش مجزا نیسٺ (یعنۍ بدن و نفس و عقل از یڪدیگر مجزا نیستند، بلڪہ در عین اختلاف با یڪدیگر متحدند و نسبٺ آنہا با یڪدیگر نسبت ظاهر و باطن است)🤝👣 شریعت و طریقت و حقیقت نیز اینچنین‌اند، یعنۍ یڪۍ ظاهر است و دیگرۍ باطن و سومۍ باطنِ باطن ، با این تفاوت ڪہ عرفا مراتب وجود انسان را بیش از سہ مرتبہ و سہ مرحلہ مۍدانند، یعنۍ بہ مراحل و مراتبۍ ماوراۍ عقل نیز معتقدند.🎈🏝 📚 کلیات علوم اسلامے، ج ۲ص۸۶ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شجاعت و صلابت حضرت زینب کبری(س) در برابر یزید وفات اسوه صبر و استقامت حضرت زینب سلام الله علیها تسلیت باد! 🏴🖤🖤 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
••✾•🍃🌼🌺🌼🍃•✾•• بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَٰنِ‌الرَّحِيم 🌱،. 📚 📎 " عقل "....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
°•💜🌸•° آیا اخلاق، مطلق اسٺ یا نسبۍ ؟¿ ¿ آیا قوانین‌و مقرراٺ‌و همچنین اصول اخلاقۍو اصول تربیتۍ لزوماً و ضرورتاً در طول تاریخ بشریت تغییر مے‌ڪند و باید هم تغییر بڪند و بنابراین هیچ قانونی‌و هیچ اصل اخلاقۍو اصل تربیتۍ ثابت و جاوید نیست بلڪہ جبراً همہ قوانین نسخ مے‌شود، و یا این‏طور نیست؟ ⁉️🤔 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
🌿⃟«🌸 ⃟«🌿 بحث درباره مسئله‌ای است به نام نسبیت اخلاق در مقابل مطلق بودن اخلاق، که علمای جدید طرح کرده و مدعی هستند که اخلاق و اصول تربیتی مانند خیلی از چیزهای دیگر مفاهیم مطلق نیستند که در همه مکانها و در همه زمانها یک جور صدق کند و یک جور درست باشد، بلکه یک سلسله امور و مفاهیم نسبی هستند که درمکانهای مختلف و زمانهای مختلف تغییر می‌کنند. 📘اسلام و نیاز های زمان،. ج ٢ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃟💕🌸 در باب اخلاق بالخصوص، تکیه روی این مطلب است که اخلاق را بر پایه حسن و قبح که حکم عقل است مبتنی می‌کنند، می‌گویند: خُلق خوب آن است که عقلاً زیبا باشد و در نزد عقل نیک شمرده شود و خلق بد آن است که در نزد عقل زشت شمرده شود، و با دلایل و شواهد زیاد ثابت می‌کنند که این حکمهای عقل که «فلان خلق نیک است و فلان خلق زشت» یک حکم ثابت یکنواخت متساوی در همه جا نیست. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
---••✾•🍃🌼🍃•✾••┈ اخلاق برپایۂ حسن‌وقبح عادات و آداب ملل مختلف را که مورد مطالعه قرار داده‌اند، دیده‌اند در زمان واحد یک چیز در میان یک قوم و نزد عقول یک قوم، زیبا و مستحسن و لازم الرعایه شمرده می‌شود و همان چیز عیناً در میان قوم دیگری یک امر مستقبح و زشت شمرده می‌شود، و یا در زمانی یک چیز در میان قومی مستحسن شمرده می‌شده است و در زمان دیگر مستقبح. بدیهی است که وقتی معیار اخلاق حسن و قبح باشد، وقتی خود حسن و قبح (یعنی افکار و تشخیصها) از این نظر اختلاف دارد و تغییر می‌کند، طبعاً باید بگوییم اخلاق هم تغییر می‌کند. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
─┅─═ঊঈ🌸ঊঈ═─┅─ معیار اخلاق چیست؟ بعضی‏ها معیار اخلاق را این قرار داده‌اند که هدف از فعل انسان، غیر خودش باشد.می‌گویند انسان یک فعل طبیعی دارد و یک فعل اخلاقی، کما اینکه حیوانها همه فعل‌هایشان طبیعی است. هر فعلی و هرکاری که غایت و هدف آن خود انسان باشد، این یک فعل طبیعی است و اخلاقی نیست، چه اینکه انسان بخواهد با آن کار جلب نفعی برای خودش کرده باشد و چه بخواهد دفع زیانی از خودش کرده باشد. ولی اگر هدف فعل، غیر شد، این فعل می‌شود اخلاقی؛ من کاری بکنم که هدفم از آن، رسیدن نفع به یک نفر دیگر یا دفع زیان از یک نفر دیگر است. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌