کنفرانس:
#ضرورت_و_مراتب_خداشناسی
🎙 با ارائه استاد: حجتالاسلام استاد محمدرضا ترک
🔸پژوهشگر موسسه کلامی احیاء
🔸 متخصص فرق و مذاهب
🕘 ساعت گفتگو: ۲۱
🗓 زمان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۹/۳
🌍 مکان: در #ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز👇
https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97
سؤال
❓❓❓❓
فواید و آثار امتحانات الهی چیست؟ خداوند که از وجود ما آگاه است پس چه لزومی دارد ما را امتحان کند؟
پاسخ:
🔰 بله خداوند همچون معلم نیست که امتحان بگیرد تا از استعداد های شاگردانش آگاه شود بلکه امتحانات الهی فواید و آثار متعددی دارد؛
1️⃣ یکی از آنها شناختن مورد امتحان است،
2️⃣ فایده دیگر آن است که از طریق امتحان استعدادهای مورد امتحان کشف و شناخته می شود و با آگاهی از نقاط ضعف و قوت می تواند در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود بکوشد.
🔶 قرآن مجید می فرماید: «وَ لِيَبْتَلِيَ اللَّهُ ما فِي صُدُورِكُمْ وَ لِيُمَحِّصَ ما فِي قُلُوبِكُمْ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُور (آل عمران: ۱۵۴)؛ خداوند آنچه در سینه دارید می آزماید تا دل های شما خالص گردد و خدا به اسرار درون شما آگاه است؛
💢 بنابراین دومین فایده امتحان، آگاهی از استعدادها و رشد و تربیت آنها است و این امر تنها در کوره های آزمایش امکان پذیر است.
3️⃣ فایده بعدی امتحان، اتمام حجت است.
👈 توضیح اینکه هر چند خداوند از بنده اش و اعمال و رفتار و حتی خطورات قلبی او کاملا آگاه است، ولی صحنه امتحان را ایجاد می کند تا حجت بر بنده تمام شود.
💠 امیرالمؤمنین می فرماید: «و إن كان سبحانه أعلم بهم من أنفسهم، ولكن لتظهر الافعال التي بها يستحق الثواب والعقاب...؛ هر چند خدای سبحان از مردم به خودشان آگاه تر است، ولی این امتحانها به خاطر آن است که افعالی که با آن استحقاق ثواب و عقاب پیدا می شود، آشکار گردد.)
✅ پس فایده های این امتحانها و بلاها به امتحان شونده برمی گردد نه امتحان کننده.
📚 درس هایی از عقاید اسلامی ج 5 /ص 108
#سؤال
#اعتقادی
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
✅ ثروتمندان باید سطح زندگی خود را با عموم مردم تطبیق دهند
🔹یک اصل ثابت و تغییرناپذیر این است که یک نفر مسلمان باید زندگی خود را از زندگی عمومی جدا نداند، باید زندگی خود را با زندگی عموم تطبیق دهد.
🔸معنی ندارد درحالیکه عموم مردم در بدبختی زندگی میکنند عده دیگر با مستمسک قراردادن «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زینَةَ اللهِ الَّتی اَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَالطَّیباتِ مِنَ الرِّزْقِ» در دریای نعمت غوطهور بشوند هرچند فرض کنیم که از راه حلال به چنگ آورده باشند.
🔹خود امام صادق سلامالله علیه که به اقتضای زمان، زندگی را بر خاندان خود توسعه داده بود، یک وقت اتفاق افتاد که نرخ خواربار ترقی کرد و قحط و غلا پدید آمد. به خادم خود فرمود: چقدر آذوقه و گندم ذخیره موجود داریم؟ عرض کرد: زیاد داریم، تا چند ماه ما را بس است.
🔸فرمود: همه آنها را ببر و در بازار به مردم بفروش. گفت: اگر بفروشم دیگر نخواهم توانست گندمی تهیه کنم. فرمود لازم نیست، بعد مثل سایر مردم روز به روز از نانوایی تهیه خواهیم کرد، و دستور داد از آن به بعد خادم نانی که تهیه میکند نصف جو و نصف گندم باشد، یعنی از همان نانی باشد که اکثر مردم استفاده میکردند. فرمود: من تمکن دارم به فرزندان خودم در این سختی و تنگدستی نان گندم بدهم، اما دوست دارم خداوند ببیند من با مردم مواسات میکنم.
📝 استاد مطهری، بیست گفتار، ص127
#گزیده_کتاب
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
🔴 معنای رضا به قضای الهی در مصیبتها؛ چه کسی «خُلق توحیدی» دارد؟
🔸زلزلهای میآید و شهری را خراب میکند. ممکن است کسی بگوید: این زلزله را خدا خواست اما به این معنا که خدا ملَکی را فرستاد و گفت: این زمین را تکان بده و او هم تکان داد و یا خود خدا به طور مستقیم آمد زمین را تکان داد و زلزله پدید آمد. نه، اینطور نیست.
🔹نیز ممکن است کسی معتقد شود که خدا عالم را بر اساس نظامی خلق کرده است. این عالم بدون اشیایی که الآن وجود دارند امکانپذیر نبود. خدا دستگاهی را خلق کرده است و در آن دستگاه حوادثی واقع میشود که خود خدا هم نمیخواسته، ولی میشود. خدا که نخواسته زلزله بشود، ولی وقتی این طبایع وجود داشته باشد -طبایعی که وجودشان لازم هم هست و خیرشان بر شرشان میچربد- خواهناخواه چه خدا بخواهد و چه خدا نخواهد، این حوادث رخ میدهد. این هم یک طرز تفکر که این نیز غلط است.
🔸دیدگاه صحیح: قرآن میفرماید هر بدی که میرسد، به اذن خدا میرسد. معنایش این است که نه اینچنین خیال کن که هیچ علل و اسبابی دخالت ندارد و نه اینچنین خیال کن که دخالت آنها به نحوی است که چه خدا بخواهد و چه نخواهد آن کار میشود، بلکه به اذن خدا میشود؛ یعنی اگر خدا میخواست مانع ایجاد کند، مانع ایجاد میکرد، اگر میخواست شرطی از آن شروط را از بین ببرد، از بین میبُرد. پس آنچه در عالم واقع میشود، یک سلسله حوادث و علل و معلولهایی است که کار خودشان را انجام میدهند، اما نه به معنای این که چه خدا بخواهد و چه خدا نخواهد.
🔹اینجاست که معنای مصلحت و رضا به قضای الهی روشن میشود. اگر حادثهای پیش بیاید و خدای متعال جلوی این حادثه را نگیرد -که معنای جلوی حادثه را نگرفتن این است که به اذن اوست و اگر مصلحت اقتضا میکرد جلوی حادثه را میگرفت- معلوم میشود که مصلحت کلی اقتضا نمیکرده است که خداوند جلوی آن را بگیرد.
🔸اگر انسان ایمان به این حقیقت داشته باشد، به دنبالش «خُلق توحیدی» پیدا میشود؛ یعنی بعد از آن که حادثهای واقع شد در انسان حالت رضا پیدا میشود، میگوید لابد مصلحت بوده است، اگر مصلحت نبود خدای متعال جلوی آن را میگرفت. حال که خدا جلوی این حادثه را نگرفته است پس مصلحتی هست ولو این که من آن مصلحت را ندانم.
📝 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۷، ص۱۹۰-۱۸۷ (با تلخیص)
#گزیده_کتاب
#اعتقادی
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
❓❓❓❓
سوال:
آیا تحقیر افراد بیایمان و گنهکار، رفتاری صحیح است؟
پاسخ:
📌📌📌
◀️ تحقیر افراد بیایمان و اهل معصیت بستگی به شرایط آنان دارد؛ برای نمونه، اگر آنان به دلیل ناآگاهی و ضعفِ فرهنگی، ایمانشان ضعیف بوده و دست به گناه میزنند نباید به تحقیر آنان پرداخت، بلکه باید در راهِ هدایت آنان کوشید و روایاتی که در نکوهش سرزنش و تحقیر افراد، وارد شده است ناظر به این دسته از انسانها است، که در اینجا به ذکر چند روایت بسنده میشود.
◀️1. امام سجاد(علیه السلام ) فرمود:
«آخرين سفارشى كه حضرت خضر نبی به موسى بن عمران(علیهما السلام ) كرد اين بود كه: حتماً هيچكس را به گناهى سرزنش مكن...»
◀️2. امام صادق(علیه السلام ) فرمود:
«رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم ) فرموده است: هر كه كار زشتى را فاش كند مانند كسى است كه آن را انجام داده، و هر كه مؤمنى را به چيزى سرزنش كند نميرد تا مرتكب آن شود»
◀️3. همچنین آنحضرت به نقل از رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمود: «اى اشخاصى كه به زبان ايمان آوردهايد، نه در قلب و درون؛ در جستجوى اسرار و عيبهاى مؤمنان نباشيد، و لغزش و خطاهاى ايشان را دنبال نكنيد، پس كسى كه در جستجوى عيب و لغزش دوست و برادر خود باشد، خداوند متعال نيز لغزشها و خطاهاى او را دنبال مینمايد؛ و كسى كه خداوند دنبال لغزشهايش باشد در نهايت رسوا میگردد، اگر چه در جمع خانوادهاش باشد»
📌اما اگر گنهکاران از روی لجاجت، افرادِ با ایمان را مورد تمسخر قرار داده و تحقیرشان کنند، باید از همین حَربه علیه آنان بهره جُست که پاداش کلوخ انداز، سنگ است و در قرآن و روایات نمونههایی از این قبیل بیان شده است؛ چنانکه در قرآن میخوانیم: «...فَمَنِ اعْتَدى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى عَلَيْكُمْ...» پس هر كس بر شما ستم روا داشت همانگونه كه با شما ستم روا داشته است با وى ستم روا داريد.
📌رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمود: «هر گاه پس از من، شكّاكان و بدعتگذاران را ديديد، از آنان بيزارى بجوييد و تا میتوانيد، به آنان ناسزا بگوييد و از آنها، بدگويى كنيد و محكومشان نماييد، تا ديگر در تباه كردن اسلام، طمع نكنند و مردم از آنها بر حذر باشند و از بدعتهايشان، چيزى نياموزند. بدينسان، خداوند، در عوضِ آن، براى شما پاداشهايى را مینويسد و به سبب آن، درجات شما را در آخرت، بالا میبرد»
#سؤال
#اعتقادی
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
✨رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ
✨وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُسْلِمَةً
✨لَكَ وَأَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَتُبْ عَلَيْنَا
✨إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ﴿۱۲۸﴾
✨پروردگارا ما را تسليم فرمان خود قرار ده
✨و از نسل ما امتى فرمانبردار خود پديد آر
✨و آداب دينى ما را به ما نشان ده
✨و بر ما ببخشاى كه تويى توبه پذير مهربان (۱۲۸)
📚سوره مبارکه البقرة
آیه ۱۲۸
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
✍جریان شناسی #شیعه_انگلیسی
🌹آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی.
سید هادی شیرازی ۴ پسر داشتند بنام های :
۱. سید حسن
۲.سید محمد
۳. سید صادق
۴. سید مجتبی
۱. حسن بعد از انقلاب در لبنان کشته شدند.
۲. محمد در نجف ادعای مرجعیت کرد که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی(ره) مرجعیت ایشان را تایید نکردند.
وی در زمان اقامت امام خمینی(ره) در نجف، واکنشهایی منفی نسبت به ایشان داشت ، از جمله اینکه وقتی در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی(ره) امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند ، سید محمد مخالفت داشت.
در زمان طاغوت ایران ، قرار بود شخصیت هایی چون سید محمد صدر در عراق و حضرت امام (ره) در ایران و سید موسی صدر در لبنان قیام کنند ، اما سید محمد صدر را شهید کردند و امام موسی صدر را نیز ربودند.
لذا سید محمد شیرازی، توقع داشت امام (ره) ایشان را بعنوان مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند ولی این طور نشد. لذا به کویت رفتند.
بعد از انقلاب و پس از رحلت امام (ره) ، سید محمد شیرازی به ایران آمده و در قم ساکن شد .
در این حال وی دست به تفرقه زده و سبب شد تا سال ۸۰ در حبس خانگی باشد و سپس از دنیا رفت و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) دفن گردید .
بعد از سید محمد، برادرش سید صادق شیرازی جای او را گرفت و از اینجا، اتاق فکر انگلیسی شکل گرفت.
یکی از تئوریسینها پیشنهاد داد: برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید یک حکومت شیعه را علم کنیم تا مذهب شیعه توسط خود شیعه از بین رود و بدین صورت، جریان شیرازی انتخاب شد و سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند .
بیش از ۱۵ سایت در اینترنت، وبیش از ۱۵ شبکه ماهوارهای در خدمت ایشان است.
جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه، خلفا و ترویج جلسات لعن و قمه زنی و ... آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند.
توهینهای این جریان به ویژه توهینهای آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند.
این توهینها در شبکههای ماهوارهای مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر میانگیزد.
یکی از این ویژگیهای؛ جریان شیرازی تکفیر است.
علما و مراجع بسیاری مانند مرحوم حضرت آیتالله العظمی بهجت(ره) توسط این افراد تکفیر شدهاند.
بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی، حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند.
جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نامگذاری کردند.
همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمهزنی به ترویج قمهزنی با تمام توان میپردازند.
قمهزنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانههای غربی ایجاد کرده است.
هم اکنون این فرقه به بازوی دشمن برای تخریب شیعه و هجمه علیه علما و مراجع شیعی تبدیل شده است از آخرین اقدامات این افراد لیسیدن ضریح و حمله به حرم حضرت معصومه س در قم و شکستن درب حرم و حرم رضوی در مشهد است.
شبکههای شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامههای هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت میکنند که اسامی مدیران و برخی از شبکهها بشرح ذیل میباشد:
🔥۱- صادق شیرازی
🔥۲- سید مجتبی شیرازی
🔥۳- حسن اللهیاری
🔥۴- یاسرالحبیب
🔥۵- محمد هدایتی
🚫شبکهها:
🚫۱- امام حسین۱
🚫۲- امام حسین۲
🚫۳- امام حسین۳
🚫۴- اباالفضل العباس
🚫۵- بقیع
🚫۶- الانوار ۱
🚫۷- الانوار ۲
🚫۸- سلام
🚫۹- چهارده معصوم
🚫۱۰- شبكه اينترتي حضرت خديجه
🚫۱۱- الزهرا
🚫۱۲- المهدی
🚫۱۳- مرجعیت
🚫۱۴- امام صادق
🚫۱۵- اهل بیت
🚫۱۶- فدک
در ایام فاطمیه و محرم با اعطای برنج و روغن و برخی کمک های دیگر سعی در نفوذ در هیئاتمذهبی دارند که بصیرت بیشتر مومنان را میطلبد تا در دام تفکرات ضد مذهبی این جریان گمراه نیفتند.
┄┅❅❁❁❁❅┅┄
#موسسه_کلامی_احیاء
دوباره جمعه گذشت و قنوت گریان ماند
دوباره گیسوی نجوای ما پریشان ماند
دوباره زمزمه ي کاسه هاي خالی ما
پس از نیامدنت گوشه خیابان ماند
🍃🌺🍃 اللهم عجل لولیک الفرج ☘
@ehyakalam
⭕️ سوال
⁉️ امام زمان (عج) بعد از ظهور چند سال حکومت می کند و آیا همه ی ائمه معصومین و یا پیامبران زنده می شوند هر کدام حکومت تشکیل می دهند یا خیر؟
امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام زنده می شوند برای دفن امام زمان( عج ) بعدش چه اتفاقی خواهد افتاد؟
🔰 پاسخ
💢 بعضی از روایت دارد که دوران حکومت امام هفت سال است که هر سالش معادل ده سال؛ می شود هفتاد سال.
👈 در بعضی روایات دارد، دوازده سال که هر سال معادل ده سال، می شود 120 سال.
ولی آن چه مسلم است، آن قدر حکومت می کند که آن وعده ی الهی کاملا محقق می شود.
👈 و بعدش هم امام حسین علیه السلام می آید برای دفن و کفن امام زمان علیه السلام.
💢 اولین کسی که از ائمه در دوران رجعت برمی گردد امام حسین علیه السلام خواهد بود و حکومت امام حسین علیه السلام بسیار طولانی خواهد شد.
✍ در بعضی از روایات دارد که 339سال دوران حکومت امام حسین علیه السلام خواهد بود و بعد امیر المومنین که حضرت می فرمود: « اِنَّ لی رجعاتٌ و کرّاتٌ » من رجعت ها و کرت ها دارم.
💢 ائمه اطهار علیهم السلام اجمالا همه شان دوران رجعت بر خواهند گشت. اما نه با هم، بلکه به تدریج بر می گردند و حکومت خواهند کرد و جهان از وجودشون بهره خواهند برد.
#اعتقادی
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
#گزیده_کتاب
💢 یک اشتباه بزرگ: بدتر دانستن جنس مردم زمان خود از مردم زمان گذشته
🔹خدا که این همه لجاجهای اقوام گذشته با پیغمبران خودشان را در قرآن بازگو کرده است، برای این است که همه و خود پیغمبر بدانند که ای پیغمبر! اگر مردم تو لجاج و عناد به خرج میدهند گذشتگان از اینها بدتر بودند، و مردم مسلمان هم اینقدر یأس و ناامیدی به خودشان راه ندهند.
🔸یکی از فکرهای بسیار غلط همین است که ما مردم زمان خودمان را جنساً از مردم زمان پیشین بدتر بدانیم، چون وقتی که بدتر بدانیم فوراً مأیوس میشویم. وقتی که مأیوس بشویم رها میکنیم، وقتی رها میکنیم بدیهی است که مردم بد میشوند. پس بدترین چیزها یأس و ناامیدی از مردم به این سرعت است.
📙 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۹، ص۱۶۶
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
❓❓سلام روزتون بخیر
ببخشید پیامبر در مورد دوران آخرالزمان حدیثی دارن که در حجه الوداع فرمودند
در آن حدیث هست که در آخر الزمان بنی عباس باهم دچار اختلاف میشن منظور از بنی عباس چه کسانیست؟
📌در مورد اینکه بنی عباس چه کسانی هستند،
◀️یک: قول این است که آنها همان سلسله بنی عباس بودند که بعد از بنی امیه سر کار آمدند و تا حدود سال ۷۰۰ باقی مانند و در حدود ۵۰۰ سال حکومت کردند، پس یکی از نشانه های ظهور که از بین رفتن بنی عباس است و ائمه در زمان خودشان بوده که بنی عباس سر کار بودند. فرموده اند امام قیام نمی کند تا بنی عباس از بین برود. بنابراین این نشانه رخ داده و از بین رفته است. اما این روایات نشان می دهد که در آستانه علائم حتمی بنی عباس از بین می رود و وقتی آنها دچار تشتت شوند، سفیانی خروج می کند. بنابراین این نکته وجود دارد که در آخرالزمان بنی عباس کدام گروه هستند.
◀️دو: روایات در غیبت نعمانی داریم که امام بیان می کند. حکومت بنی عباس حکومت فریب و نیرنگ است. امام موسی کاظم(ع) فرمودند: ... ملک بنی عباس ملک مکر و خدعه است. این حکومت از بین می رود، به گونه ای که چیزی از آنها نمانده و بعد حکومت بنی عباس تجدید می شود و تقویت می شود. به گونه ای که گفته می شود هیچ تغییری در آنها رخ نداده است. این روایات نشان می دهد کسانی که این خط مشی را ادامه می دهند و دشمنی اهل بیت(ع) و ظلم های فراوانی که بنی عباس می کردند و با دشمنان خود به بدترین شکل رفتار می کردند. این افراد مصداق بنی عباس هستند، بنی عباس با خدعه و نیرنگ بدترین خیانت ها را به اهل بیت(ع) کردند و در آستانه ظهور تجدید می شوند و الان هم می توانیم بگوییم که حکومت هایی الان هستند که بنی عباس حساب می شوند( مثل آل سعود و آل خلیفه و آل بن نهیان و... ).از بین رفتن حکومت بنی عباس که از نشانه های ظهور است، می تواند نماد حکومت های مکر حیله و خدعه باشد و لازم نیست حتما از نسل و نسب بنی عباس و از فرزندان عباس باشد.
◀️روایات تصریح دارند که حکومت منطقه حجاز، کشور عربستان و حاکمان مکه و مدینه، قبل از ظهور امام مهدی علیه السلام، حکومتی مخالف اهل بیت و دشمن شیعه، می باشد. حاکمان، از نسل بنی فلان می باشند که حکومت را به صورت خانوادگی، ادراره می کنند. اما بعد از مرگ عبدالله، اقتدار حکومت بنی فلان، به سستی می گراید و بین این خاندان، اختلاف ایجاد شده تا اینکه در آخرین جنایت از سلسله جنایات خویش، نفس زکیه از نشانه های حتمی ظهور را در کنار خانه خدا، و در ماه حرام، به شهادت می رسانند. اما با ظهور و قیام علنی امام مهدی، حکومت بنی فلان، برای همیشه نابود خواهد شد. البته در روایات اسلامی، از ورود لشکر سفیانی، به حجاز برای دسترسی به شیعیان و محل حضور امام مهدی، سخن به میان آمده است. و اما از مقاومت حاکمیت حجاز در برابر سپاه سفیانی سخنی به میان نیامده است.
📌این مطلب میتواند به جهت موت عبدالله، آخرین خلیفه مقتدر حجاز و کشمکش و درگیری خاندان بنی فلان بر سر قدرت و جانشینی باشد، همچنان که میتواند معلول توافق خاندان بنی فلان و سفیانی برای کشتار شیعیان و دستگیری امام مهدی علیه السلام باشد. و اما اینکه بنی فلان در کدام کشور، حکومت خواهند کرد، به دلیل وجود شواهد و قرائن متعدد از جمله: اختلاف بنی فلان در بین الحرمین (مکه و مدینه)، و تصریح روایات به قتل جوانی از اهل بیت در مدینه (غلام بالمدینه) و نیز شهادت نفس زکیه (آخرین نشانه حتمی ظهور)، تنها ۱۵ روز قبل از ظهور امام، توسط نظامیان حکومت بنی فلان در مکه، نشان میدهد که بنی فلان در کشور عربستان و منطقه حجاز، حکومت دارند. بنی فلان، در کدام کشور حکومت می کنند؟ هر چند به این مساله، به صراحت اشاره نمی شود که موت خلیفه از خاندان بین فلان، در کدام منطقه اتفاق می افتد و آل بنی فلان، در کجا و در کدام سرزمین حکومت می کنند اما از مجموع روایات بنی فلان، چنین استفاده می شود که بنی فلان، در حجاز به قدرت می رسند و در کشور عربستان، به صورت خانوادگی، حکومت می کنند. شواهد و قرائن برای اثبات این مدعا، از این قرار است: روایات از اختلاف هنگام موت خلیفه ایی در سرزمینی گزارش می دهند که بعد از آن، حضرت مهدی علیه السلام از مدینه به مکه پناه می برد تا منتظر خسف بیداء لشکر اعزامی سفیانی به مدینه شود. بنابراین با این قرینه، مشخص می شود، موت خلیفه (عبدالله) در حجاز رخ می دهد و خاندان بنی فلان بر کشور عربستان، حکومت می کنند.
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1