eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰انسان، ادامه دارد! ♾ مسأله معاد در قرآن آن چنان غنى مطرح مى‏ شود كه با توجه به آن مى‏ توانيم بفهميم كه كاملًا از قرآن بى‏ بهره‏ ايم. ♾ بارها گفته‏ ام: قرآن نمى‏ گويد معاد هست پس انسان برانگيخته مى‏شود، بل مى‏ گويد: انسان ادامه دارد پس معادى هست؛ يعنى جريان معاد در قرآن كاملًا يك جريان معكوس و غير آن چيزى است كه ما با آن برخورد مى‏ كنيم. ♾ آنچه قرآن از معاد مطرح مى‏كند كاملًا طبيعى است كه؛ اولًا معرفت به معاد نيست كه عشق به معاد است؛ چون معاد ادامه انسان است و او نه آگاه، كه عاشق اين ادامه است؛ كه دنيا براى او تنگ است. ♾ و ثانياً چون استمرار انسان، نامحدود است، پس جهت نامحدود هم مى‏خواهد و لذا بهشت منزل ماست نه مقصد ما. ♾ تلقّى قرآن از بهشت بر عكس تلقى ماست؛ چرا كه «نُزُلًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و «جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا» مطرح است. «نُزُل» به معناى پيشكشى و چيزى است كه جلوى مهمان مى‏ گذارند. بنابراين بهشت منزل است، نه مقصد! ♾ در اين ديد، انسانى كه حركت مستمر در تركيب او ريخته شده و جريان مستمرى را با خود دارد، يقيناً جهتى نامحدود و مستمر را هم مى‏ خواهد. ♾ از همين‏جا و به همين سادگى است كه معاد مطرح مى‏شود و عشق به آن در او مى‏آيد. و اين را كسى احساس مى‏ كند كه پاى او در كفش تنگ دنيا قرار گرفته باشد و چنين كسى تمام همّش اين است كه اين پوست را بيندازد. ♾ انسانى كه طالب وسعت است، در اين تنگنا به فشار مى‏ افتد و رنج مى‏ برد. ♾ از لحظه‏اى كه آدمى به خودش ايمان مى‏ آورد و آنچه كه در اطراف او مى‏گذرد و با آن مأنوس است برايش كم مى‏ شود، از همان لحظه خدا براى او مطرح مى‏ شود. ♾ و هنگامى كه انسان آن‏قدر روييد كه وسعت تمامى جهان و هستى برايش تنگ شد، اين فلاح و رويش حكايت از وسعت و يوم (روز) ديگرى خواهد كرد و ادامه ديگرى براى او خواهد داشت، كه همان معاد است. ❛❛ عین‌صاد 📚 حيات برتر، معاد از منظر قرآن | ص ۲۰ 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تعریف بخش اول مراد از توحید در ربوبیت تشریعی آن است که فقط خداوند حق قانون‌گذاری برای مردم را دارد و تنها او این اختیار را دارد که بندگان را مکلف به برخی از امور کند. پس به طور کلی مقصود از توحید در ربوبیت آن است که خداوند هیچ شریکی در تدبیر عالم یا مکلف کردن بندگان ندارد.  تعریف مرحوم علامه طباطبایی(رحمه الله علیه)👇👇 علامه طباطبایی در تعریف ربوبیت تشریعی می گوید: تدبير اعمال انسان ها به این صورت است که قوانين و احكامى مقرر كند كه اگر انسان ها رفتار خود را در طول زندگى با آن قوانين تطبيق دهند، آن قوانين ايشان را به كمال سعادتشان برساند.   👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
🔴جذب به روش ابراهیم 🔹خواهر شهید ابراهیم هادی می‌گفت: 🔸 یک روز موتور شوهر خواهرم را از جلوی منزل‌مان دزدیدند، عده‌ای دنبال دزد دویدند و موتور را زدند زمین. ابراهیم رسید و دزد زخمی شده را بلند کرد، نگاهی به چهره وحشت زده‌اش انداخت و به بقیه گفت: اشتباه شده! بروید. ابراهیم دزد را برد درمانگاه و خودش پیگیر درمان زخمش شد. آن بنده خدا از رفتار ابراهیم خجالت زده شد. ابراهیم از زندگی‌اش سوال کرد، کمکش کرد و برایش کار درست کرد. طرف نماز خوان شد، به جبهه رفت و بعد از ابراهیم در جبهه به شهادت رسید. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
چرا هیچ اسمی از حضرت علی(ع) مستقیما در قرآن نیامده؟ 🔸متن سوال: اهل سنت این شبهه را ایجاد میکنن که شما شیعیان می‌گویید حضرت علی برحق است و از طرف خداوند انتخاب شده چرا هیچ اسمی از ایشان به طور مستقیم در قرآن نیامده؟ 🔹پاسخ : 1️⃣ در پاسخ نقضی به کسانی که می‌گویند چرا نام امام علی (ع) در قرآن نیامده تا اختلاف پیش نیاید باید گفت چرا نام خلفاء راشدین در قرآن نیامده که اختلاف پیش نیاید؟ حال آنکه با احادیث تفصیلی و متواتر علماء شیعه و سنی بیش از ۱۰۰ آیه قرآن را در شان امیرالمومنین می‌دانند. 2️⃣ بسیاری از مسائل هستند که در جهان اسلام اختلافات دامنه داری را ایجاد کرده اند در حالی که قرآن به آنان اشاره ای نکرده است بعنوان مثال اراده خدا حادث است یا نه؟! ▫️حال آیا می‌شود اشکال کرد که چرا قرآن اینها را بگونه ای واضح ننوشت که مردم در آن اختلاف نکنند. در حالیکه با تدبر در قرآن همة این مسائل و حتی امامت امیرالمؤمنین (ع) قابل اثبات است. 3️⃣ با این سیاست قرآن از تحریف در امان ماند؛ قرآن اگر بنا بود حوادث و مسائل تاریخی یا برخی مسائل را با اشاره به اسماء و مصادیق بیان نماید در معرض تحریف قرار می‌گرفت. 4️⃣ بر اساس حدیث معروف ثقلین که در کتاب مورد وثوق اهل سنت یعنی صحیح مسلم آمده است، قرآن و اهلبیت (ع) همیشه همراه یکدیگر بوده و جدایی ناپذیرند. (صحیح مسلم، ج 4، ص 3781.) قرآن و سنت مکمل یکدیگرند انبیا و اهل بیت مفسرانِ به حق کلام الله هستند. ▫️ابوبصير از امام صادق (ع) سؤال کرد که دشمنان ما مي‌گويند چرا نام ائمه در قرآن نيامده است؟ حضرت فرمودند: به آنان بگوييد: [کليات] نماز بر رسول خدا (ص) نازل شد ولي (خدا) تعداد رکعات آن را (در قرآن) بيان نفرمود و آن حضرت جزئيات آن را براي مردم تفسير فرمودند و همچنين زکات اینگونه به حضرت نازل شد و … (اصول کافي ج 1 ص286.) 5️⃣ همانگونه که در ادامه اشاره می‌شود حتی اگر نام امام علی (ع) هم در قرآن می‌آمد زمینه های اختلاف و عمل نکردن به قرآن توسط خلفاء وجود داشت؛ ➕ابوبکر با آوردن حدیثی که تنها خود شاهد صدور آن از پیامبر (ص) بود بر خلاف آیات شریفه «و سلیمان از داود ارث برد» (نمل/16) و «پس مرا از جانب خویش فرزند ارث بری عطا کن، که از من و از اولاد یعقوب ارث برد، و ای پروردگار من، او را پسندیده قرار ده.» (مریم/5-6) ➖ارث بردن از پیامبران را انکار و فدک را از حضرت فاطمه (ص) پس گرفت. ➕قرآن درباره‌ی پیامبر(ص) می‌فرماید: «و او هرگز از هوای نفس سخن نمی‌گوید، آنچه می‌گوید جز وحیی که به او القاء می‌شود نیست.» (نجم آیه 3-4) ➖ولی وقتی پیامبر(ص) قلم و دوات برای نوشتن خواست تا بدان وسیله جلوی ضلالت امت را بگیرد، گفتند: این مرد هذیان می گوید، در حالیکه این خلاف صریح قرآن است. ➕یا حديث غدير که حديث متواتر است و مي‌دانيم متواتر، حديثي است معتبر که يقين به صحت آن داريم. ➖در اين روايت معناي مولا دست کاري شده و با وجود قرائن متعدد که معناي مولا را در معناي سرپرست و رهبر و جانشين متعين مي‌سازد با اين حال چنين مطرح شده که در اين روايت، مولا به معناي دوست است! 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
✍شعر زیبای "مهدی سهیلی" در موضوع 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 دخترم با تو سخن می گویم گوش کن با تو سخن می گویم زندگی در نگهم گلزاریست و تو با قامت چون نیلوفر شاخه ی پر گل این گلزاری من در اندام تو یک خرمن گل می بینم گل گیسو _ گل لبها _ گل لبخند شباب من به چشمان تو گلهای فراوان دیدم _ گل تقوا _ گل عفت _ گل صد رنگ امید _ گل فردای بزرگ _ گل دنیای سپید می خرامی و تو را می نگرم چشم تو آیینه فردای من است تو همان خرده نهالی که چنین بالیدی راست ، چون شاخه سرسبز و برومند شدی همچو پر غنچه درختی ، همه لبخند شدی دیده بگشای و در اندیشه گلچینان باش همه گلچین گل امروزند همه هستی سوزند کس به فردای گل باغ نمی اندیشد آنکه گرد همه گلها به هوس میچرخد بلبل عاشق نیست بلکه گلچین سیه کرداریست که سراسیمه دود در پی گلهای لطیف تا یکی لحظه بچنگ آرد و ریزد بر خاک دست او دشمن باغ است و نگاهش ناپاک تو گل شادابی به ره باد مرو غافل از باغ مشو ای گل صد پر من ! با تو در پرده سخن می گویم : گل چو پژمرده شود جای ندارد در باغ گل پژمرده نخندد بر شاخ کس نگیرد ز گل مرده سراغ دخترم ! با تو سخن می گویم : عشق دیدار تو بر گردن من زنجیریست و تو چون قطعه الماس درشتی کمیاب گردن آویز بر این زنجیری تا نگهبان تو باشم ز ((حرامی)) هر شب خواب بر دیده ی من هست حرام بر خود از رنج بپیچم همه روز دیده از خواب بپوشم همه شام دخترم ، گوهر من گوهرم ، دختر من تو که تک گوهر دنیای منی دل به لبخند ((حرامی)) مسپار دزد را دوست مخوان چشم امید به ابلیس مدار دیوخویان پلیدی که سلیمان رویند همه گوهر شکنند دیو کی ارزش گوهر داند ؟ نه خردمند بود آنکه اهریمن را از سر جهل ، سلیمان خواند دخترم ای همه ی هستی من تو چراغی ، تو چراغ همه شبهای منی به ره باد مرو تو گلی دسته گلی صد رنگی پیش گلچین منشین تو یکی گوهر تابنده ی بی مانندی خویش را خوار مبین آری ای دخترکم ، ای سراپا الماس از ((حرامی)) بهراس قیمت خود مشکن قدر خود را بشناس قدر خود را بشناس.
دلیل عقلی بر ربوبیت تشریعی  بخش دوم 👌👈از آن جایی که وضع قانون برای تأمین نیازهای انسان و فراهم شدن بستری مناسب جهت شکوفایی استعدادهای او و رسیدنش به کمال انسانی و حد اعلی خود می باشد، پس قانون گذار باید این سه شرط را داشته باشد:👇👇 ✅طرف در ملک خودش قانون بگذارد      ✅ شناخت کامل انسان       ✅  شناخت عوامل سعادت انسان       ✅ عاری از هر نوع سود جویی 👈تنها کسی که دارای این چهار شرط هست خداوند متعال می باشد، به دلیل این که:   دلیل عقلی و دلیل نقلی 👇👇 دلیل عقلی👈خداوند مالک کل هستی است و همه چیز ملک اوست و فقط ایشان حق قانون گذاری در ملک خودش را دارد. دلیل نقلی👈سوره آل عمران: آیه ۲۶:قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ دلیل عقلی👈خداوند آفریدگار و سازنده انسان است دلیل نقلی👈 سوره مومنون آیه۱۲:« وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ ... »، به تحقیق ما انسان را خلق کردیم سوره اعراف آیه۱۱:« وَ لَقَدْ خَلَقْناكُمْ ثُمَّ صَوَّرْناكُم »، ما شما را آفريديم سپس صورت بندى كرديم. دلیل عقلی 👈خداوند به همه چیز عالم است و کائنات در احاطه اوست دلیل نقلی👈 سوره عنکبوت آیه۶۵:« إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ »، خداوند بر همه چیز علم دارد. سوره فصلت آیه۵۴: « أَلا إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ مُحِيطٌ »، آگاه باشيد كه خداوند به همه چيز احاطه دارد سوره ملک آیه۱۴:« أَ لا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَ هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِير »،  آيا آن كسى كه موجودات را آفريده از حال آنها آگاه نيست؟ در حالى كه او از دقيق ترين اسرار با خبر و نسبت به همه چيز عالم است‏ دلیل عقلی👈او بی نیاز مطلق است، و نیازی به غیر ندارد و دنبال سود و منفعت نیست. دلیل نقلی👈سوره فاطر آیه۱۵:« اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ »، تنها خداوند بی نیاز و ستوده است. سوره محمد(صلی الله علیه و آله)آیه۳۸ « وَ اللَّهُ الْغَنِيُّ وَ أَنْتُمُ الْفُقَراء »، و خداوند بى ‏نياز است و شما همه نيازمنديد. نتیجه دلیل عقلی و دلیل نقلی👇👇 دلیل عقلی👈بنابراین، قانون گذاری منحصر در اوست و از آن جایی که انسان ها شرایط لازم برای قانون گذاری را ندارند( چون قانونگذار ممکن است تحت تأثیر منافع شخصی، گروهی، قبیله‌ای، حزبی و... قانون وضع نماید.)، پس انسان نمی توانند قانونی عادلانه وضع کنند. دلیل نقلی👈قرآن کریم می فرماید سوره انعام آیه ۵۷: « إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ »، یعنی حکم داوری تنها از آن خدا است. این آیه معنى روشنى دارد و آن اين كه: هر گونه فرمان در عالم آفرينش و تكوين، و در عالم احكام دينى و تشريع به دست خدا است‏. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از دانشمندان ما میترسند، آن ها را می کشند😐 و بعد شبهه و شبهه که: ملت مسلمان در زمینه ی عقب مانده اند... 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آثار و برکات دعا برای فرج 🔵 کسی که برای فرج امام زمان عجل الله فرجه بسیار دعا میکند ، شفاعت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در صحرای محشر شامل حالش خواهد شد. 📚 مکیال المکارم جلد ۱ صفحه۵۵۳ 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا 🔸 استاد علی صفایی حائری همانطور كه وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلى ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند، وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدک مى كشد و از تمامى راههاى تبليغى و رسانه هاى جهانى و ماهواره هاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مى برد، وحشت و طمع از اين قدرتها و وادادگى در برابر آنها و سر نهادن بر فرمان آنها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از وحشت اهل كوفه كم ندارد. 📚 وارثان عاشورا، ص 89 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌺🌺 توحید تشریعی حکم تمام حکومت های جهان چی میشود آیا آنها حکومت را غصب کردند⁉️ 📌برای آن که نظم در اجتماع نهادینه شود وجود قوای سه گانه قانونگذاری، مجریه و قضائیه ضروری است. ولی از منظر یک موحد، فقط خداوند می تواند حکم بکند پس چکار باید کرد؟؟ جواب اول👇👇 (حتما و حتما پست قبل را مطالعه بفرمایید) ولایت است که حق می آورد چه حق حکومت کردن و چه حق تصرف در عالم، و این ولایت فقط از آن خداست و کسانی که از جانب خداوند مأذون باشند و این ولایت را داشته باشند اجازه حکومت کردن را دارند. 💢سوره مائده آیه ۵۵ اِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذینَ امَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلوةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکوةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ»» همانا ولیّ شما خدا و رسول او و کسانی هستند که ایمان آوردند و نماز به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند💢 قرآن کریم در آیات زیادی حکم و امر و نهی را مختص خداوند دانسته است. مانند: ﴿إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلَّهِ‏﴾ حکم تنها از آن خدا است. ﴿ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا یُشْرِکُ فی‏ حُکْمِهِ أَحَداً﴾ 2 آنها هیچ ولىّ و سرپرستى جز او ندارند! و او هیچ کس را در حکم خود شرکت نمى‌‏دهد. ✅👌پس اصل اولیه این است که هیچ کسی اجازه حکومت کردن بجز خداوند را ندارند اگر کسی مثل اهل بیت علیهم السلام هم بخواهد حکومت بکند چون ولی هستند اجازه دارند حکومت بکنند 👌👈از این گونه آیات روشن میشود که حکم، امر و نهی، قانون و تشریع فقط و فقط بر عهده ی خدا است و هیچ کسی غیر از خدا حقّ قانونگذاری و امر و نهی ندارد اگر کسی دیگر امر و نهی کند مثل امر و نهی پدر و مادر، مثل مسئول یک قسمت، همه اینها باید در طول امر و نهی الهی باشد و تعارضی با قوانین و شریعت الهی نداشته باشد. لذا این آیات دلالت بر توحید تشریعی دارد.(مثلا اگر پدر به پسرش میگوید نماز بخوان چون خداوند فرموده اقم الصلاه پدر اجازه داره دستور بدهد(یعنی خداوند یک ولایت ضعیفی به پدر داده است) 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
__شبهه(2).mp3
1.33M
🔹جهاد تبیین را جدّی بگیرید،  شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید. شبهه از جمله‌ی چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانه‌ها دل بسته. ▪️بیانات در دیدار ائمۀ جمعۀ سراسر کشور ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ‌🔸کانال «صوت‌های رهبر انقلاب»🔻 @khamenei_voice ‌۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ @t_manzome_f_r 🔹مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری 🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صفرمرزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هیچ کشوری در جهان به جز ایران اصل نظام و قانون اساسی را به رای مردم نگذاشته 🔸رحیم‌پور ازغدی:یک کشور در دنیا نشان بدهید که اجازه بدهد مخالفان قانونی اساسی وارد حاکمیت شوند؟ 🔹هیچ کشوری اجازه نمی دهد افرادی که نظام و قانون آن کشور را قبول ندارند وارد حاکمیت و حکومت شوند؛ این به معنی خودزنی حکومت است. 🔸چند تا کشور در جهان اصل نظام و قانونی اساسی شان را به رای مردم گذاشتند؟ 🔹هیچ رژیمی در جهان خود را به رای نمی‌گذارد، انگلستان اصلا قانون اساسی ندارد. 🔸برخی کشورهای غربی که مدام می گویند جمهوری جمهوری ولی اکثریت سلطنتی هستند. 🔹آمریکا مدعی جمهوری است ولی حتی یک بار قانون اساسی خودش را به رای مردم نگذاشته است. 🔸رئیس جمهور آمریکا همین الان هم با رای مستقیم مردم انتخاب نمی شود. 🔸فرانسه که شعارش لیبرالیسم است چطور حجاب را ممنوع کرده؟ 🔹چرا ده‌ها هزار دختر مسلمان فرانسوی با حجاب را از دانشگاه و مدارس و ادارات اخراج کردند؟ 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
✍تقدیر و تشکر از خانم ورشوچی پژوهشگر به پاس تدوین مقاله با موضوع سحر و طلسم و نشر آن در روزنامه‌ هگمتانه👇 https://www.hegmataneh-news.ir/sl/42236
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠راه توفیق نماز شب و سحرخیزی 🌸 خدا رحمت کند آیت الله العظمی بهاءالديني را. مکرر مي‌فرمودند: 🟢بخواهي به نفس تحميل کني، نفس احساس کوري مي‌کند! مثلاً يک چایي درست کن، بلند شو و آن ساعت را نخواب. اگر ديدي بخواهي بر دوش نفس بار بگذاري از کُلش صرف نظر مي‌کند او را بازي بده، تحت عنواني که بتواني از سحر بهره بيشتر ببري. اگر کسي در آن ساعت خوابش مي‌گيرد يک نوع بيماري روحي است. و دواي آن استغفار زياد است. 🟢همین سؤال از حضرت موسي‌بن جعفر (عليه‌السلام) پرسيده شد [ که چه کنیم تا توفیق پیدا کنیم؟] حضرت فرمودند: «اين از اسرار ما اهل‌بيت است، قضاي را به جا آورید». اگر بیداری و نشد، قضاي ، فریاد شيطان را بلند می کند. يک نفر مثلا قبل از ظهر، قضاي فوت شده را به جا بياورد، شيطان دادش درمي‌آيد ديگر دست برمي‌دارد. بعد هم ذکر اهميت دارد.‌ 🎙استاد ناصری 🌙کانال معرفتی 👇 [به جمع نمازشبی ها ملحق شوید] https://eitaa.com/joinchat/3463250005Ca6b1a984ed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مظلوم نمایی بهاییت.docx
147.1K
بهائیت با شگرد مظلوم نمایی حجت‌الاسلام جمشیدی پژوهشگر اعتقادي👇🌹 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا