#تلنگر
آيتاللهبهجت(ره) :
ما آمده ايم زندگی كنيم تا قيمت پيدا كنيم
نه اينكه با هر قيمتي زندگی كنيم.
زندگی ما حكايت يخ فروشی است كه از او پرسيدن:فروختی؟
گفت: نه.....
ولی تمام شد!!!!
____________________
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
‼️عبادت از نظر وهابیت چیست؟
🔸وهابیت عبادت را مطلق هر نوع خضوع و خشوع میداند. امااین تعریف جامع و مانع نیست.زیرا اگر هر گونه خضوع و خشوع مصداق عبادت باشد پس احترام به والدین و تکریم مهمان و.. هم نوعی عبادت محسوب می شود .در حالی که هیچ مسلمانی احترام و خضوع در برابر والدین یا شخص بزرگوار و مهمان را عبادت و پرستش او محسوب نمیکند.
🔸بر طبق آیات قرآن عبادت بر دو پایه استوار است یکی اعتقاد به ربوبیت و الوهیت موجودِ مورد پرستش و دیگری نهایت خضوع و خشوع در برابر او...بنابراین هر عملی که با اعتقاد به الوهیت و ربوبیت فرد انجام شود عبادت است ولو از قبیل نماز و روزه و...نباشد.
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
10.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویدئو
⚫️تسلیم امر امام شدن، هدف از زیارت⚫️
💎 بمناسبت 23 ذیقعده، روز زیارت مخصوص حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام
◀️ کارشناس: حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد #مرعشی
__________________________
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
aghush garm.mp3
14.46M
آغوش گرم
با صدای محمد حسین بابائی
آهنگساز و تنظیم: امیرحسین داوطلب
تقدیم به ساحت مقدس حضرت رضا علیهالسلام
#معارف_اعتقادی 👇🌷
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔴 سوال: امروزه برخی چنین میگویند: «نمیتوان حجاب را به زور به جامعه تحمیل کرد!... وقتی خدا درباره اصول دین خود گفته است (لا اکراه فیالدین) یعنی در پذیرش اصول و مبانی دین هم، زور و اجبار وجود ندارد، چرا باید در فروع آن زور و تحکم باشد» پاسخ چیست؟
📊 پاسخ:
🔸این آیه که می فرماید «در پذیرش دين، اکراهی نيست.» ناظر به اعتقاد قلبي است كه تكوينا اكراه بردار نيست. اعتقاد و باور با اجبار حاصل نمی شود بلکه با استدلال و موعظه میتوان در دلها نفوذ کرد.
🔹اعتقاد، امري قلبي، دروني و غيرآشكار است اما رفتار، امري آشكار است. اگر مثلا دزد را در زندان هم قرار دهيد مي تواند همچنان به صحت كار خود اعتقاد داشته باشد، پس قابل اكراه نيست؛ اما رفتار دزدی قابل منع قانونی است. حجاب يا بي حجابي هم يك رفتار است.
🔸كسي را نمي توان مجبور كرد كه اعتقاد به روزه داشته باشد اما مي توان گفت كسي حق روزه خواري علني در ماه رمضان را ندارد.
🔹كسي را نمي توان به اعتقاد به حرمت شرابخواري مجبور كرد اما مي توان گفت كسي حق رانندگي در حال مستي را ندارد چون سبب تصادف و آسيب به ديگران مي شود و حقوق عمومي را پايمال مي كند.
👈پس نباید میان حقوق عمومی و خصوصی خلط کرد.
______________________
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⁉️فرق تجسس در کارهای دیگران با امر به معروف و نهی از منکر چیست؟
🔹تجسس با امر به معروف و نهی از منکر تفاوت دارد ،در تجسس فرد در امور شخصی و پنهانی افراد جستجو می کند تا نکته ی منفی ای پیدا کند اما امر به معروف و نهی از منکر ناظر در زندگی اجتماعی است.
🔹متعلق تجسس یک امر پنهانی است که شما ممکن است با اهداف خاصی ( مثلا نقص و عیب یابی ) به روش های گوناگون تلاش و جستجو کنید تا از آن امر اطلاع حاصل کنید در حالی که متعلق امر به معروف و یا نهی از منکر امر پنهانی نیست بلکه امر مذموم و قبیحی است که شخصی در حضور دیگران اقدام به انجام و یا ترک آن می کند که در چنین مواقعی ودر صورت مهیا بودن شرایط باید به آن شخص تذکر داد.
🔹 امر به معروف در تقابل با تجسس است؛ چون در تجسس امور شخصی افراد برملا میشود، اسلام با نفی تجسس در صدد حفظ آبرو و حیثیت افراد است، و با تشریع امر به معروف و نهی از منکر[نظارت همگانی] از آسیب زدن به دیگران محافظت میکند.
🔹یک نقطه مشترکی دارند و آن اینکه دین در تجسس و امر به معروف در واقع از حریم افراد محافظت میکند.
🔹مَثَل زیبایی از رسول خدا(ص) نقل شده است که به خوبی فلسفه امر به معروف و نهی از منکر را ترسیم می کند که اگر دقت شود تفاوت آن با تجسس و دخالت روشن میشود، آن حضرت فرمودند:
«گروهی از افراد بر یک کشتی سوار شدند و کشتی در عرصه دریا به حرکت در آمد. یکی از مسافران به این عذر و بهانه که محلی که در کشتی نشسته ام، متعلق به خود من است، به سوراخ کردن همان نقطه از کشتی پرداخت. آب کم کم بالا آمد و تمام کشتی پر آب شد و سپس غرق گردید. اگر سایر مسافران جلو این مسافر جسور را گرفته بودند، از غرق شدن کشتی جلوگیری می شد.»
✍بنابراین اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نه تنها تجسس نیست، بلکه مصونیت جامعه را در پی دارد.
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
حجاب اجباری .pdf
1.26M
#کتاب_حجاب_اجباری
👈کتاب #حجاب_اجباری با رویکرد #اعتقادی کاری از مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی است.
👈پربسامدترین #شبهات حجاب و جوابهای روشن و شفاف را در کتاب #حجاب_اجباری با رویکرد شبهات #اعتقادی ببیینید.
_______________________
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅#جهاد_تبیین
🔹چرا میخاین مردمرو بهزور ببرید بهشت؟
🔸بذارید خودشون تصمیم بگیرن!
___________________
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
16.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شبهات غدیر (۱)
♦️چرا پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در مکه امیرالمومنین علیه السلام را معرفی نکردند؟ آنجا که جمعیت بیشتری حضور داشتند؟؟؟
🎙پاسخ آیت الله قزوینی
___________________
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
12.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دومین دورهی مسابقهی کتابخوانی ترگل🌺
با دهها میلیون جوایز نقدی
🔺بهمناسبت هفتهی عفاف و حجاب (۲۱ تیر)
🔺۲۰ دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب
🔺چاپ هشتاد و چهارم
برای برگزاری مسابقه کافیست نسخهی چاپی یا پیدیاف کتاب را به دست مخاطبین خود برسانید؛ اطلاعات شرکت در مسابقه و پرسشنامه در خود کتاب درج شده است.
◽️خرید نسخهی چاپی کتاب (اینجا)
◽️کتاب pdf و صوتی اندروید؛ رایگان (اینجا)
◽️طرح با کیفیت پوستر مسابقه (اینجا)
◽️نظرات و پیامهای خوانندگان (اینجا)
🔺مرکز پخش کتاب 👈 @sabehat
☎️ اطلاعات بیشتر و مشاوره:
۰۹۰۳۱۰۰۷۰۱۹
※ "یا دَاحِيَ الْمَدْحُوَّات"
اى گستراننده هر گسترده
قسم به "وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا "
و به اولین نقطهی پیدایش خشکی از دل آبها،
※ قلبهایمان را به #عشق امامی وسعت بده،
که آنچه در دولت کریمهاش بکار میآید فقط قلب گسترده است و دیگر هیچ!
👈 اعمال روز دحوالأرض
▫️ویژهی #دحوالأرض
_______________________
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⁉️چرا وهابیت با نام هایی مانند عبدالحسین،عبد الرسول و...مخالف است و این کار را نوعی بدعت و شرک محسوب میکند؟
🔸 وهابیت نامگذاری به اسامی مانند عبدالحسین ،عبدالعلی ،عبدالنبی رو شرک اصغر میداند و این عمل را خلاف شرع و مغایر با بندگی خداوند می داند. به همین علت نسبت به این نام گذاری ها از خود حساسیت نشان میدهد.
🔸اما توجه به چند نکته حائز اهمیت است :
اول اینکه در نامگذاری افراد ،علاقه محبت آنها به شخصیت ها ،ارزش ها و رویدادهای مهم ملاک قرار میگیرد .
🔸دوم توجه به معنای عبد در لغت است: یکی از معانی لغوی (عبد )مطیع بودن است. پس عبدالحسین به معنای مطیع حسین بودن است آیا اشکال دارد که فردی مسلمان فرزند خودش را مطیع حسین علیه السلام بداند؟! یا مثلاً عبدالنبی فرزندش را مطیع پیغمبر بداند؟!
🔸سوم توجه به انواع معنای عبودیت است. این عبدی که در اینجا وجود دارد به معنای عبودیت و بندگی نیست بلکه یک عبودیت تشریفی و اخلاقی است. گاهی اوقات انسان برای ادای احترام به یک شخص بزرگواری و اعلام اطاعت از او به وی می گوید من غلام تو هستم و من خودم را مطیع تو میدانم.
بنابراین در نامگذاری افراد به صورت عبدالنبی به عبدالحسین در اینجا این عبودیت به معنای تشریفاتی و اخلاقی است که نشان دهنده علاقه به اولیای دین و آمادگی برای اطاعت از آنها هست.
🔸چهارم :در سیره پیامبر اکرم(ص)هست که پس از اسلام پیامبر(ص) نام برخی از صحابه را تغییر دادند اما کسانی که نام عبدالمطلب را داشتند را تغییر ندادند. اگر اینگونه نامگذاری حرام بود واشکال داشت پس نباید پیامبر (ص)این عمل را تایید می کردند. بنابراین نامگذاری به نام های عبدالحسین عبدالنبی نه تنها جایز بلکه سیره پیامبر بوده و در اوج مبارزه با مظاهر شرک پیامبر (ص) نام عبدالمطلب را تایید می فرماید.و این نشان می دهد که اینگونه نامگذاری کردن مطلوب بوده است و هیچ منافاتی با توحید ندارد.
معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b