9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز اول وقت
یا نماز به وقت؟!
یاعلی دیر برو به نماز مردم خستهان
نسلی که نسل بعد خودش رو بلد نیست
وقتی با این نسل تعامل میکنید حتی باید سواد استفاده از اینموجیها رو داشته باشید
چون موارد استفاده از هر ایموجی مشخص شده قبلا!
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کارهای فرهنگی و اجتماعی بیثبات!
چند وقت پیش یکی از رفقا لطف کرد و دعوتم کرد برای کمک به برگزاری اعتکاف 😊
رفتم، صحبتهایی شد و یه سوال مهم برام پیش اومد:
سال قبل که توی اعتکاف ۱۵۰ تا نوجوان شرکت کرده بودن، الان چند نفر از اون بچهها هنوز با مجموعه در ارتباط هستن؟
جواب؟
صفر! 😐
یعنی چی؟ یعنی تموم اون بچهها، بعد از تجربه اون حال خوب و معنوی، کلاً رها شده بودن. نه ارتباطی حفظ شده بود، نه برنامهای برای ادامه مسیرشون!
حتی یه طرح کوچیک هم برای تقویت و تثبیت حالشون، مثل اردوهای تفریحی 🏕️، جلسات عبادی 🙏 یا برنامههای معرفتی 📚 وجود نداشت.
این یعنی چی؟
یعنی یه عالمه انرژی و وقت گذاشته شده که بچهها از فضای آلوده بیرون کشیده بشن و بیان توی یه فضای نورانی✨، اما بعدش چی؟
همون منطقهای که از شیطان پس گرفته شده بود، دوباره راحت بهش برگردوندیم!
بچهها بعد از این تجربهها به پیگیری نیاز دارن.
اعتکاف، فقط شروع یه مسیره. اگه برنامهای برای حفظ و تقویت حال خوبشون نباشه، انگار تمام اون زحمتها یه چراغ لحظهای بوده که خیلی زود خاموش میشه. 💡
راستش اصلا رغبتی به برگزاری برنامههای اینچنینی ندارم
چون اون "بعدش که چی؟"
متولی نداره
و یک نفر باید بشینه و فکر کنه
چطور در مرحله اثبات و تثبیت
حال معنوی جامعه رو حفظ کنه
و ارتقا بده
بیاید برای این مسیر، جدیتر فکر کنیم... 🌱
🔸️ #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8.
انیمیشن ژولیت و شاه
#جشنواره_فیلم_فجر
ساخته اشکان رهگذر
من که خیلی نمیتونم
فیلمها رو ببینم
اما دونستن سرگذشت
این آقا اشکان
و نوع ورودش به
عرصه انیمیشنسازی خیلی
عبرتآموزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تراژدی حزب اللهی بودن...
من سرباز اون مرد و این مملکتم
اینو که نمیتونن ازم بگیرن
📽 نقد و بررسی فیلم «موسی کلیمالله: به وقت طلوع»
🎬 کارگردان: ابراهیم حاتمیکیا | #جشنواره_فیلم_فجر
1️⃣ روایت داستان و هماهنگی با مضامین قرآنی
فیلم با آیهی «وَاصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسِي» (سوره طه، آیه 41) آغاز میشود: «تو را برای خودم ساختم.» این آیه به پرورش ویژه حضرت موسی (ع) اشاره دارد.
اما در فیلم، تمرکز بیشتر روی تولد موسی و نجات اوست و مفهوم "اصطناع" بهدرستی در بطن داستان پرداخته نشده. روند شکلگیری شخصیت منجی آنطور که انتظار میرود، دیده نمیشود.
2️⃣ مسئله "احتناک ذریه" و "هلاکت حرث و نسل" در روایت فیلم
فیلم به مفهوم "احتناک ذریه" اشاره دارد که در آیه «لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ إِلَّا قَلِيلًا» (سوره اسراء، آیه 62) آمده:
«[شیطان گفت:] قطعاً نسل او (آدم) را، جز اندکی، تحت سیطره خود میگیرم.»
شخصیت پیشگوی شیطانپرست نماینده این نقشههای شیطانی است که میخواهد جلوی ولادت منجی بنیاسرائیل را بگیرد.
🔍 شاید اگر فیلم با همین آیه آغاز میشد، هماهنگی بیشتری با مضمون داستان پیدا میکرد.
3️⃣ تدابیر شیطان و پاسخهای الهی در فیلم
فیلم به خوبی تقابل نقشههای شیطان و تدابیر الهی را به تصویر میکشد:
وسوسه اول: توصیه به قتل مادران باردار توسط پیشگوی شیطانپرست که با وساطت آسیه ناکام میماند.
وسوسه دوم: جدا کردن مردان از زنان در شب انعقاد نطفه موسی؛ اما یک طوفان الهی این نقشه را خنثی میکند.
وسوسه سوم: قتل نوزادان تازهمتولد شده از طریق قابلهها؛ اما تدبیر الهی باعث نجات موسی میشود.
وسوسه نهایی: رهگیری موسی توسط مأموران فرعون که با تدبیر الهی (سپردن موسی به آب) ناکام میماند.
این روند، جنگ دائمی میان نقشههای شیطانی و تدابیر الهی را نشان میدهد.
4️⃣ شخصیتپردازی: روند ثبات قلب مادر موسی (ع)
فیلم بهخوبی روند "ثبات فؤاد" (قلب) مادر موسی، یوکابد، را نمایش میدهد. در قرآن آمده که خداوند قلب مادر موسی را استوار کرد تا بتواند فرزندش را رها کند و به وعده الهی ایمان بیاورد. این بخش از فیلم از نظر احساسی تأثیرگذار است و به خوبی اضطراب و ایمان یوکابد را نشان میدهد.
5️⃣ انتقاد به صراحت نمایش بارداری و تولد
یکی از نقدهای وارده به فیلم، نمایش بیشازحد صریح فرآیند بارداری و تولد است که میتواند برای مخاطبان کودک نامناسب باشد.
شاید استفاده از نمادپردازی یا روایت غیرمستقیم میتوانست به انتقال پیام کمک کند و حساسیتهای سنی را نیز رعایت نماید.
6️⃣ نقد بر سیاستهای کنترل جمعیت و شباهت به مسائل معاصر
در فیلم، قابله تأکید میکند که فرآیند "کنترل جمعیت" نباید با خشونت مستقیم همراه باشد، زیرا باعث مقاومت مردم میشود.
این منطق شبیه سیاستهای معاصر برخی سازمانهای بینالمللی است که از طریق نفوذ نرم و جمعآوری اطلاعات، در سیاستهای جمعیتی دخالت میکنند.
فیلم، خواسته یا ناخواسته، نقدی زیرپوستی به این سیاستها دارد و پیامش را غیرمستقیم اما تأثیرگذار منتقل میکند.
7️⃣ نقد فنی: جلوههای ویژه و استفاده از فناوری مجازی
فیلم از فناوری تولید مجازی برای بازسازی مصر باستان استفاده کرده، اما این فناوری در برخی صحنهها تصنعی به نظر میرسد.
در مقایسه با سریال «حضرت یوسف»، کیفیت جلوههای بصری پایینتر است و برخی سکانسها فاقد جزئیات و عمق کافی هستند.
«موسی کلیمالله: به وقت طلوع» تلاش میکند داستانی عمیق درباره تقابل نقشههای شیطانی و تدابیر الهی روایت کند.
فیلم پیامهای مهمی درباره کنترل جمعیت و جنگ نرم فراعنه علیه مردم دارد، اما در برخی جنبههای فنی، روایت داستان و شخصیتپردازی میتوانست قویتر باشد.
#نقد_فیلم #موسی_کلیم_الله #ابراهیم_حاتمیکیا #سینمای_ایران
🔸️ #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8
📽 نقد و بررسی فیلم «موسی کلیمالله: به وقت طلوع»
🎬 کارگردان: ابراهیم حاتمیکیا | #جشنواره_فیلم_فجر
1️⃣ 00:24روایت داستان و هماهنگی با مضامین قرآنی
2️⃣ 00:45 مسئله "احتناک ذریه" و "هلاکت حرث و نسل" در روایت فیلم
3️⃣ 01:17 تدابیر شیطان و پاسخهای الهی در فیلم
4️⃣ 02:03 شخصیتپردازی: روند ثبات قلب مادر موسی (ع)
5️⃣ 02:15 انتقاد به صراحت نمایش بارداری و تولد
6️⃣ 02:42 نقد بر سیاستهای کنترل جمعیت و شباهت به مسائل معاصر
7️⃣ 03:07 نقد فنی: جلوههای ویژه و استفاده از فناوری
🔸️ مشاهده در یوتیوب :
https://youtu.be/ZA4Fo8Rr5rM?si=RUcJslpDjI3VDj9p
مبارک مبارک مبارک
انقلاب طردشدهها مبارک
انقلاب مستضعفا مبارک
انقلاب بیهویتای با ریشه مبارک
انقلاب پابرهنهها مبارک
انقلاب جنگ ندیدههای جنگی مبارک
انقلاب بیجاهای همهجا حاضر مبارک
مبارک مبارک مبارک
انقلاب استقامتکنندههای خمیده اما نشکسته مبارک
انقلاب فراموششدههای تاریخ مبارک
انقلاب دستهای پینهبسته و سفرههای خالی مبارک
انقلاب دیوارنوشتههای خاموش و فریادهای بلند مبارک
مبارک مبارک مبارک
انقلاب آنانی که بودند اما دیده نشدند، مبارک
انقلاب سینههای مالامال از درد اما بیادعا مبارک
انقلاب چشمهای منتظر و دلهای امیدوار مبارک
انقلاب آوارگان دیروز و سازندگان امروز مبارک
انقلاب مشتهای خالی اما گرهکرده مبارک
مبارک مبارک مبارک
انقلاب آنان که زخم خوردند اما زانو نزدند مبارک
انقلاب صدای خفهشدههای همیشه فریاد مبارک
انقلاب صاحبان دردهای بیمرهم مبارک
انقلاب سنگرهای بیسرباز اما تسخیرناپذیر مبارک
انقلاب چشمهای اشکآلود اما لبریز از ایمان مبارک
مبارک مبارک مبارک
انقلاب خاکنشینان آسمانپرواز مبارک
انقلاب آنها که سهمشان سکوت بود اما تاریخ را نوشتند، مبارک
انقلاب ازخودگذشتههایی که نامشان جایی نماند، مبارک
انقلاب دستان خالی و دلهای لبریز از ایمان، مبارک
مبارک مبارک مبارک
انقلاب پیرمردهای عصا به دست اما استوار، مبارک
انقلاب نوجوانهایی که زود بزرگ شدند، مبارک
انقلاب مادرانی که داغ دیدند اما خم نشدند، مبارک
انقلاب آنانی که در تاریکی سوختند تا راهی روشن شود، مبارک
انقلاب سنگپرانی که برابر گلوله ایستادند، مبارک
انقلاب عاشقانی که معشوقشان خاک وطن بود، مبارک
انقلاب خاطرههایی که در کوچههای شهر زندهاند، مبارک
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به یک فیلم سیاه جایزه دادن
هیچ کس تا حالا مثل جمهوری اسلامی
به مدح و تکریم معارض فرهنگ خودش نپرداخته!
بعد طرف رفت بالای سن هر چی از دهنش در اومد گفت
چرا به اکران نشدن فیلم قاتل وحشی اعتراض کرد
چون به گمانم در همین فیلم هم دختر کچل میکنه و سکانسی بدون حجاب داره