مسئولیت و سازندگی-6.MP3
10.35M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی ( جلسه ششم )
8 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
مسئولیت و سازندگی-7.MP3
9.96M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی ( جلسه هفتم )
9 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
مسئولیت و سازندگی-8.MP3
12.39M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
(جلسه هشتم)
10 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
مسئولیت و سازندگی-9.MP3
9.59M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
(جلسه نهم)
11 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
مسئولیت و سازندگی-10.MP3
10.57M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
(جلسه دهم)
12 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
مسئولیت و سازندگی-11.MP3
7.02M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
جلسه یازدهم(پایان)
13 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
مسئولیت و سازندگی-2.mp3
46.14M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
جلسه دوم
4 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
مسئولیت و سازندگی-3.MP3
13.88M
جلسه #استاد_اسکندری
با موضوع شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
جلسه سوم
5 خرداد ماه 98
مکان : موسسه کتابپردازان
@einsad
✅ عمل تو، از ريشهها سر بلند مىكند.
🔶استاد علی صفایی حائری:
دختر خوبم! سقوط و انحطاط خيلى آسان و طبيعى است. جاذبهها تو را به سقوط مىخوانند، ولى بالا رفتن و از كشش جاذبه آزاد شدن، موتورهاى روشن مىخواهد.ببين! يك سنگ به اندازهاى بالا مىرود، كه نيرويى پشت آن باشد.با تمام شدن نيرو، سقوط و افتادن سنگ طبيعى است، ولى يك گياه كوچك را نگاه كن، كه چهطور از زير خاكها و سنگها سر بيرون مىآورد و حتّى آسفالتها و سيمانها را مىشكند و سر بلند مىنمايد. اگر تو به اندازهى اين گياه كوچك، ريشه داشته باشى، از زير خاك و سنگ و از زير عادت و غريزه و از زير حرفها و هوسها سر بيرون مىآورى و سربلند مىشوى.
دخترم! مىدانى ريشهى آدم چيست؟ ريشهى تو، فهم تو، علاقهى تو و انتخاب توست. عمل تو، از اين ريشهها سر بلند مىكند.
📚 #نامه_های_بلوغ ص۱۶۲
🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب
#غفلتی_بزرگ_در_حکومت_اسلامی
اگر می بینی که امروز با مشکلاتی روبرو هستیم . این به خاطر این غفلت است که《خواسته ایم پیش از تحقق جامعه اسلامی ، حکومت اسلامی را تحقق بدهیم》، در حالی که این حکومت همچون سقف رفیع و بلندی است که پایه های محکم و عظیم می خواهد تا این پایه ها فراهم نشوند نمی توان این سقف را زد .《آرزوی حکومت اسلامی بدون جامعه اسلامی》، آرزوی صاحب دلی است که هنوز پایه ها را بالا نبرده ، سقف پیش ساخته را بر روی دست گرفته و خودش را زیر آوار برده تا کسانی دیگر قربة الی الله پایه ها را بالا بیاورند و سقف را مستقر کنند .
سازماندهی بدون « کادر آماده » امکان ندارد .
📚 بررسی ، علی صفایی حائری ، ص 52 الی 53
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅ گروه چشمه جاری در سروش:
گفتگو پیرامون اندیشه و شخصیت استاد علی صفایی حائری
لینک گروه: https://sapp.ir/joingroup/tpSAYMFi4CPgcrZaWk5Rj1Be
✅معنای درست قناعت
🔶استاد علی صفایی حائری:
اگر ما دنيا را و زيبايىاش را ببينيم ولى خودمان را نبينيم و محبوبى به نام خدا را نبينيم و دنيايى را كه يوم الآخر ماست، غيب ماست، نبينيم براى ما معنا ندارد بگوييم ولش كن. مىگويد ولش كنم كه چه؟ ولش كنم كه تو بردارى؟! يا ولش كنيم تا آنها بردارند و بيايند سوار ما شوند؟ نه. محكم بگير و با آن كار كن.
ما معتقد نيستيم كه امكانات چه وسوسه قدرت و چه فتنه علم اگر در دل متوجهى قرار گرفت، فساد به بار مىآورد. ما اين را نمىگوييم كه در اين رابطه قناعت كنيم. نه. قناعت برداشت كم است نه رها كردن. قناعت اين نيست كه تو دنيا را رها كنى و اين نيست كه دنيا را ولش كنى، نه. برداشتت را كم كن، كوششت را زياد كن ١ . با اين ديد آن
موقع ديگر تو مىتوانى به شوهرت خدمت كنى، به همسرت محبّت كنى ولى بر اساس حساب و كتاب.
و اين نگاهى كه دارى، نه به خاطر محبتهاى اوست، نه. حتى وقتى كه همسر تو به تو بدى مىكند تو مىتوانى به او خوبى كنى. ببينيد، تفاوت از اينجاست.
من يك موقع فقط اين را در نظر مىگيرم و مىخواهم به خاطر اينكه كسى به من خوبى كرده به او خوبى كنم، اين يك معامله است، سوداگرى است. يك موقع من خوبى مىكنم تا او خوبى كردن را ياد بگيرد، حتى اگر به من بدى كرده باشد. اين درس است اين فهم است.
📚 #روزگارستمگر ، ص 123
🌿 @einsad