eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5902205630814355463.mp3
593.1K
🌿 همه ما فرعونیم، مصرهامان کوچک است... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ روش مطالعه 🔶استاد علی صفایی حائری: به او كه از من سير مطالعاتى مى‌خواست كه از كجا شروع كند،از روش مطالعه توضيحى دادم و گفتم مهم سير مطالعه نيست؛روش كار است.تو بايد پيش از مطالعه طرح سؤال و تنظيم سؤال و تحليل سؤال را طى كرده باشى تا بتوانى با جواب‌هايى كه در كتاب‌هاست عميق‌تر برخورد كنى و آنها را بپذيرى يا دور بريزى. 📚 تطهیر با جاری قرآن، صفحه 82 🌿 @einsad
4_454890886946357644.mp3
1.39M
✅هدف انبیاء استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅دین و عقل مکمل یکدیگرند 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) عقل و دین باهم‌ ناسازگار نیستند، که این دو حجت همیشه با هم همراهند، اندیشه ی ما کوتاهی دارد و ناچار دین این نارسایی و کوتاهی را جبران می نماید. دین در هنگام عجز عقل و کوتاهی و نارسایی اندیشه، ما را دستگیری می نماید. پس این دو نه تنها ناسازگار نیستند که مکمل یکدیگرند. 📚 درآمدی بر علم اصول ، جلد دوم،ص۱۱۳ 🌿 @einsad
✅از بین اعمال فقط خالص آن پذیرفته می شود استاد علی صفایی حائری @einsad
✅ ورزش اسلامی (شماره ۱) 🔸 استاد علی صفایی حائری از گذشته های دور نمی‌توانستیم ″ورزش″ را با ″بازی″، آن هم بازی هایی آن‌چنانی که می دانیم و می دانید، با هزارها ریا و تظاهر و خودخواهی و درگیری و پارتی بازی و ...، یکی بدانیم و نمی توانستیم تئوری ها و توجیه هایی را که برای ″بازی″ دارند و مرحوم پاک نژاد در ″آخرین پیامبر و اولین دانشگاه″ها به جمع و جور آن پرداخته، توجیه ورزش و توضیح ضرورت آن بدانیم. ورزش در ذهن، به معنای «آموزش حرکت صحیح» بود. حرکت دست و پا برای راه رفتن و دویدن و شنا کردن و دفاع کردن و حمله کردن، اصولی دارد که ″انرژی کمتر مصرف می کند و بازده بیشتری می آورد″ و ماهیچه ها را می پرورد. یعنی به جای خسته کردن، ورزیدگی می آورد و نیروه ذخیره می کند. در حالی که تو را به مقصود رسانده و پیش برده است. 📜 ذکری ۲(ویژه نامه نوزدهمین سالگرد استاد آیت الله علی صفایی حائری)/ص ۱۴ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: توجه به مهدى كه در اين دعا مى‌خوانيم؛ «انا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك الى اللّه ١»، از آنجا شكل مى‌گيرد كه ما محبوب‌هاى ديگر و رهبران ديگر را تجربه مى‌كنيم و به ضعف‌ها و محدوديت‌ها و يا پستى‌ها و زشتى‌هاى آن‌ها راه مى‌يابيم. و از آنجا شكل مى‌گيرد كه مى‌بينيم ديگران ما را براى خويش نردبان مى‌خواهند و از ما پل مى‌سازند. نمى‌خواهند كه ما با كارهامان رفعتى بگيريم؛ كه مى‌خواهند كارها پيش برود و سامان بگيرد. و از آنجا شكل مى‌گيرد كه مى‌بينيم ديگران، ما در دست‌هاى كوچك و آلوده و حتى پاك آن‌ها، جا نمى‌شويم و در حوض كوچك آن‌ها جايى نداريم. آدم‌هايى كه توسعه يافته‌اند و پوسته‌ها و ديوارها را شكسته‌اند نمى‌توانند دوباره به زندان‌ها باز گردند و نمى‌توانند سر بر دامان كسانى بگذارند كه زندانبان آن‌ها هستند. محدوديت، با توسعه سازگار نيست. استثمار با رشد آدم‌ها سازگار نيست. توجه به مهدى، اين رشد و توسعه را مى‌طلبد. كسى كه سر در لاك تعلق‌ها و بت‌ها دارد، نمى‌تواند به مهدى روى بياورد و نمى‌تواند كه همراه حجّت بيايد و نمى تواند كه دوام بياورد. از ميان راه مى‌بُرّد و به خاطر تعلق‌ها مى‌ماند. 📚 تو مي آيي ، صفحه 19 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅ضرورت ازدواج 🔶استاد علی صفایی حائری: اگر شيطان از دريچه‌ى شهوت و غضب، از دريچه‌ى نفس و زينت‌هاى دنيا داخل مى‌شود و اظهار مى‌دارد: لَأُغْويَنَّهُمْ‌ وَ لَأُزَيِّنَنَّ‌ لهم؛ ١ كه هر آينه آنها را اغواء مى‌كنم و براى آنها زينت مى‌بخشم، پس بايد با محبت خدا و با بصيرت و معرفت، راه شيطان را بست و هم زمان به تأمين نيازها پرداخت و به ازدواج و تشكيل خانواده روى آورد، تا با انس و عاطفه و كانون‌هاى گرم خانواده از اغواء و فريب شيطان جلوگير شد و به تربيت و سازندگى آنها پرداخت. تا بحران عاطفه و فشار جنسى و گرفتارى‌ها، طعمه براى دشمنان قسم خورده فراهم نسازد و فرزندان گرفتار اسلام را در دست كفر و الحاد و فساد و تباهى و خود فروشى و وطن فروشى، اسير ننمايد. 📚 روابط متکامل زن و مرد ص۱۱ 🌿 @einsad
4_5942995858642436854.mp3
608.9K
✅حقیقت جزای الهی 🎤 : استادعلی صفائی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
استاد علی صفایی حائری
✅ ورزش اسلامی (شماره ۱) 🔸 استاد علی صفایی حائری از گذشته های دور نمی‌توانستیم ″ورزش″ را با ″بازی″،
✅ ورزش اسلامی (شماره ۲) 🔸 استاد علی صفایی حائری این تلقی از ورزش را با آنچه ما در دوره های دبستان و دبیرستان و حتی در باشگاه ها شاهدش بوده ایم، مقایسه اش کنید. ساعت ورزش در مدرسه، ساعت آموزش نبود. بچه ها به جان هم می افتادند و خود آنچه در بساط داشتند خرج می کردند. اگر برنامه نرمش و احیانا مسائل ورزشی هم مطرح می شد، داستان به جوک و تمسخر می کشید و بچه ها با نگاه و لبخند، استاد و بچه های نرمشکار را به بازی می گرفتند. و حق هم داشتند؛ آخر این نرمش ها ، حرکت های مجهولی بود که به خاطر هیچ هدف معلومی دنبال نمی شد. و طبیعی بود که بچه ها از زیر بارش فرار کنند و یا با تمسخر استقبالش کنند. در کشورهای پیشرفته بدون صرف هزینه های گزاف و طرح برنامه های بی در و پیکر شاهنشاهی، بچه ها را از چند ماهنگی با تست های گوناگون آزمایش می کنند و استعدادها و استقامت اعضاء مختلف و قسمت های گوناگون بدن را مشخص می سازند، و بر اساس این آزمایش ها بچه ها را تقسیم می کنند و در همان قسمت پرورش می دهند، گرچه به آن ها بینش و عرفان ورزش را آموزش نداده اند، اما آن ها را پرورش داده اند. و همین است که هر سال مدال ها را می برند و داغ به دل بچه های با استعدادی می گذارند که با پول دزدی توپ خریده اند و با هزار بدبختی خرج باشگاه را در آورده اند. و یا با هر بازی و هر شوت هزار تا شیشه شکسته اند و با هر دریبل چند نفر عابر را به دیوار و زمین چسبانده اند و هزارها فحش و نفرین پیرزنی که کاسه اش را شکسته اند و فریاد همسایه ای که مزاحمش شده اند و چوب معلمی که با توپ، سبیلش را چرب کرده اند، به خود خریده اند. داغ به دل بچه هایی می ماند که با شور و شوق و این همه بدبختی، تازه همین که خود را ساخته اند و درخشیده اند و خواسته اند که در صحنه بیایند و به مسابقه ای و سفری راه پیدا کنند و خودی نشان بدهند و برای خود و یا کشورشان افتخاری بیاورند و رکوردی بشکنند و بسازند، تازه مبتلا به پارتی بازی ها و از رده خارج کردن ها و رزرو گذاشتن ها و نورچشمی ها شده اند و ناچار از تمامی خصلت های فتوّت و جوانمردی به نامردی روی آورده اند، و یا زمین را بوسیده اند و مردانگی را پاس داشته اند. 📜 ذکری ۲(ویژه نامه نوزدهمین سالگرد استاد آیت الله علی صفایی حائری)/ص ۱۴ 🌿 @einsad