🔰 فلسفه قربانی
🔶🔸 اينجاست كه اگر بخواهى به آرزوها پا بدهى و نرمى كنى،
تو را مى برند.
و اين است كه بايد قربانى كنى. بايد اين آرزوها را قطع و رمى كنى.
🔸 آرزوى ابراهيم داشتن پسر است و به ابراهيم امر مى شود كه آن را بكش!!
🔸 و همين نكته ىِ بودنِ منى بعد از مشعر الحرام است.
🔸 اينجاست كه بايد در اين سرزمين آگاهىِ بر حريم ها و حدودها، آماده شد
و سنگ و مهمات جمع كرد و مهيا شد
تا آرزوها را رجم و رمى كرد.
🔸 و همان طور كه شيطان كارش را با وسوسه ها شروع مى كند،
انسان هم بايد آماده شود؛
🔸 كه وقتى به اصول توجه كردى و اسلام آوردى
و به اعمالت جهت دادى، آنگاه شيطان زير درختت ريشه مى كند.
🔸 شيطان تا بتواند ريشه ها را مى خشكاند،
اگر نتوانست در نماز خدشه مى كند و ستون ها را صدمه مى زند
و اگر نتوانست شاخه ها را قطع مى كند،
🔸 اگر در اين مرحله هم موفق نشد
آنگاه كه ميوه ها چيده شد آنها را لك دار مى كند
و اگر نتوانست بر آنها خاك مى ريزد.
او بى كار نمى نشيند و تا بتواند كارى مى كند،
گردى مى پاشد، طوفانى به پا مى كند.
🔸 او اميد دارد كه كارش نتيجه بدهد؛ كه:
«ثُمَّ كانَ عاقِبَةُ الَّذينَ أَساؤا السُّوآى انْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ ...».
🔸 چرا كه شيطان اين را تجربه كرده كه سياهى و چركى زياد،
رفته رفته اصول را هم از بين مى برد.
انسان وقتى به گناهان كوچك بى توجه شد،
اين كوچك ها او را به گندها مى كشاند ...
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب حقیقت حج صفحه ۲۲
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
⚫️ با توجه به اینکه امشب لیله الدفن حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا صفایی حائری (رحمه الله) می باشد.
لذا از عموم مومنین و مومنات تقاضا داریم برای ایشان نمازی را که در روایات توصیه شده است در اولین شب خاکسپاری برای میت خوانده شود را بجا آورند.
◼️طریقه بجا آوردن نماز لیله الدفن:
▪️دو ركعت است،
در ركعت اوّل حمد و آيه الكرسي
و در ركعت دوم حمد و ده مرتبه اِنَّا اَنْزَلْناهُ في لَيْلَهِ الْقَدْرِ
▪️و چون سلام دهد بگويد:
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَابْعَثْ ثَوابَها اِلَي قَبْرِ علیرضا بن عباس
🔰 عظمت غدير
🔷🔹 داستان غدير و تاريخ غدير،
از عظمت غدير و ضرورت ولايت و ريشه اى بودن اين مسأله خبر مى دهد.
🔹 رسول در آن هنگام و در زير آن آفتاب سوزان،
آن همه جمعيت را براى چه نگه مى دارد
و چه پيامى براى آنها دارد؟
🔹 بايد اين پيام اساسى ترين پيام او باشد
و بزرگترين ستون دين او،
چون او براى هيچ يك از پايه هاى دين خود،
اين گونه دعوت نكرد
و اين گونه مردم را گرد نياورد.
🔹بايد اين مسأله را تحليل كرد
و توضيح داد كه :
۱. ولايت چيست؟
۲. چه زيربناها و پايه هايى دارد؟
۳. و چه ضرورتى؟
۴. هدف اين ولايت و رهبرى چيست؟
۵. رسول براى اين ولايت و رهبرى چه گام هايى برداشته؟
🔷🔹 باشد در اين تحليل،
عمق پيام رسول، كه شيعه را بپاداشت
و تاريخ او را به خون كشيد،
لمس شود و احساس شود تا آنها كه در راهند،
بيشتر بتازند و آنها كه سنگ راهند، به خود آيند،
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب غدیر، صفحه ۹
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰 ولايت چيست؟
🔶🔸اين ولايت، بالاتر از محبت و دوستى و عشق است؛
🔸 كه عشق على در دل دشمنان او هم خانه داشت.
🔸 آنها كه شكوه و وقار كوه و زيبايى دشت و عظمت كوير و دريا و جلوهى طلوع و غروب، اسيرشان مى كند و چشمشان را مى گيرد
و دلشان را به بند مى كشد، چگونه مى شود شكوه و عظمت آن روح بزرگتر از كوه،
زيبايى و گستردگى آن قلب وسيعتر از هستى
و عظمت و ناپيدايى آن سينه ى ناپيداتر از كوير و عميقتر از دريا
و جلوه ى آن طلوع بى غروب،
چشم و دل و عشق و احساسشان را پر نكند.
🔸هر كس با هر مشربى و عقيده اى، مى تواند دوستدار على باشد.
🔸 در على، علم و عشق،
تدبير و شمشير،
حريت و عبوديت،
نجواى دل و آتش سخن،
زمزمهى شب و فرياد روز،
قدرت و عزت و تواضع و ذلت،
نرمش و آشنايى و خشونت و پايدارى،
🔸 در على اين همه هست و اين همه بخاطر حق است و براى اوست و اين است كه همه ى او دوست داشتنى است و حتى دشمنش در دل شيفته ى اوست و مخالفش در پنهان شيداى او.
🔸 ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط على را دوست داشتن است.
🔸ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف ها و جلوه ها بريدن است.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب غدیر ، صفحه ۱۱
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔺تجدید چاپ #کتاب_غدیر
جهت خرید به سایت زیر مراجعه کنید.
www.zekraa.ir
🔴 برای سفارش کتاب در تعداد زیاد با شماره زیر تماس بگیرید.
09127461022
نگرش شیعه به ولایت.mp3
2.66M
🎙 نگرش شیعه به ولایت
◀️ استاد علی صفایی حائری
#پادکست_ویژه_دهه_ولایت
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰 ولایت ادامه ی توحید
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 ولایت ادامه ی توحید
🔷🔹 و اين ولايت، ادامه ى ولايت حق است
و دنباله ى توحيد،
آن هم توحيدى در سه بعد؛
در درون و در هستى و در جامعه؛
🔹 كه توحيد در درون انسان،
هواها و حرف ها و جلوه ها را مى شكند؛
هواهاى دل و حرف هاى خلق و جلوه هاى دنيا را.
🔹 و در جامعه طاغوت ها را كنار مى ريزد
🔹 و در هستى خدايان و بت ها را.
🔹 در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى گيرد.
🔹 جز وظيفه چيزى او را حركت نمى دهد.
هيچ قدرت و ثروت و جلوه اى در روح او موجى نمى آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى كَنَد.
جز دستور حق و امرِ اللّه،
از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد.
🔹 و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد
و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت،
اين روح به ولايت مى رسد
و به سرپرستى مى رسد
و دستور او و حتى نگاه او
در دل هاى موحد عاشق،
حركت مى آفريند.
🔹 و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد؛ كه
النَّبىُ أَوْلى بِالمُؤمِنينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ.
🔹 و اين است كه على به ولايت مى رسد؛ كه:
مَنْ كُنْتُ مَولاه فَهذا عَلىٌّ مَولاه.
🔹 اين هم پس از آن جمله ى استفهامى و اقرارى
أَلَسْتُ أَوْلى بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ؟
🔹 و اين است كه پيشوايان ديگر به ولايت مى رسند؛
كه به عصمت و آزادى و آگاهى رسيده بودند.
اذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهيرا.
و اين معناى ولايت است
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر، صفحه 12
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 هدف ولایت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 هدف ولایت
🔷🔹 اين كافى نيست كه انسان هاى مرفهى بسازيم،
بلكه بايد براى آنها جهتى و راهى را در نظر بگيريم
كه آنها پس از رفاه و تكامل استعدادها در آن راه بيفتند
و آن جهت را انتخاب كنند.
🔹 اين رهبرى و سرپرستى بالاتر از امنيت و پاسدارى
و بالاتر از رفاه و پرستارى، هدف دارد.
🔹 اين رهبرى در زمينهى آزادى
و با هدف آموزگارى و شكوفا كردن استعدادهاى انسان
و با هدف تشكيل جامعه انسانى
براساس قسط همراه است
🔹كه على مى گفت:
لَيْسَ أَمْرى و أَمْرُكُمْ واحداً انّى أُريدُكُمْ للّه و أَنْتُمْ تُريدُونَنى لأَنْفُسِكُمْ.
🔹هدف من و شما يكى نيست.
من شما را نه براى خودم و نه براى
خودتان، كه براى حق مى خواهم،
در حالى كه شما مرا به خاطر خويشتن و منافع خود خواستاريد.
🔹شما مى بينيد من مثل عثمان نيستم
كه شما را بچاپم،
به اين خاطر به من روى آورديد،
🔹اما من شما را نه براى خودم مي خواهم و نه براى رفاه خودتان،
كه براى حق مى خواهم.
🔷🔹اين كافى نيست كه انسان هاى مرفهى بسازيم،
بلكه بايد براى آنها جهتى و راهى را در نظر بگيريم
كه آنها پس از رفاه و تكامل استعدادها در آن راه بيفتند
و آن جهت را انتخاب كنند.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه ۲۵
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
استاد علی صفایی حائری
🎊 20% تخفیف ویژه کلیه کتب استاد صفایی حائری ◀️ جهت استفاده از تخفیف ویژه به سایت www.zekraa.ir مرا
⌛ فردا آخرین مهلت استفاده از تخفیف ویژه دهه ولایت می باشد.
🔻جهت استفاده از تخفیف ویژه به سایت زیر مراجعه بفرمایید.
🛒 www.zekraa.ir
استاد علی صفایی حائری
🔺تجدید چاپ #کتاب_غدیر جهت خرید به سایت زیر مراجعه کنید. www.zekraa.ir 🔴 برای سفارش کتاب در تعداد ز
🔻 به دلیل استقبال شما مخاطبین گرامی تمامی ۱۰۰۰ نسخه #کتاب_غدیر در کمتر از ۳ روز به اتمام رسید.
🔳 ان شاالله بزودی کتاب تجدید چاپ شده و در سایت دردسترس قرار خواهد گرفت.
🔰 بالاتر از امنیت و رفاه و عدالت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 بالاتر از امنیت و رفاه و عدالت
◀️ انسان يعنى همين،
يعنى در سطح وظيفه زندگى كردن،
◀️ چون اين حيوان است
كه تمام مسايلش با غرائزش حل و فصل مى شود،
حتى امنيت و رفاه و نظم و عدالت را با غريزه تأمين مى كند.
◀️ آن نظم و رفاه و عدالتى كه در كندو حاكم است
هنوز در جامعه ى انسانى در شكل هاى مختلف كمونيستى
و سرمايه داريش، حكومت نكرده و نمى كند،
مگر هنگامى كه بشر از اسارت ها از ظلمات از هواها و حرف ها و جلوه ها آزاد شود
و به عظمتى دست يابد كه اين حقارت ها او را در خود نگيرند.
و مگر هنگامى كه بشر انسان شود.
◀️ و در اين حد، عدالت كه هيچ،
حتى انفاق و ايثار هم، رخ مى نمايد و آشكار مى شود.
و اين است كه، آنهايى كه بيشتر از رفاه و بالاتر از عدالت و آزادى را مى خواهند،
بايد به غدير رو بياورند و از اين جام سيراب شوند.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 22
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مقام ولایت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مقام ولایت
🔷🔹 و اين مقام ولايت است
كه از دل آن عرب هاى خون ريز تهديست،
از دل آن مردان محدود گرفتار،
روح هايى را بيرون كشيد
كه تمام هستى را در يك گام طى كردند
و حتى به بهشت قناعت نورزيدند.
🔹 اين مقام ولايت است كه
از ابوذر كه براى هيچ زنده بود
و براى هيچ مى مرد،
ابوذرى بيرون كشيد
كه براى حق زنده بود
و براى او مىمرد و حتى تنها مى مرد.
🔹 و اين مقام ولايت است
كه از بلال، بلالى كه تا ديروز افتخارش به اربابش بود،
بلالى آفريد كه روياروى اربابش مى ايستاد
و او را پست و حقير و محدود مى ديد
و به راهنماييش همّت بسته بود
و براى مبارزه اش آماده گشته بود.
🔹 و اين مقام ولايت است
كه از سلمان،
اين كوير تشنه و اين مسافر پايدار،
دريايى ساخت،
دريايى از عظمت و آگاهى و عشق.
🔹 اين مقام ولايت است
كه استعدادهاى بشر را بيرون ريخت
و خلق كريمه و استعدادهاى خوب او را شكوفا كرد
و از بشر، انسان بيرون كشيد
و او را از ظلمات نفس،
از ظلمت خلق دنيا،
از هواها و حرف ها و جلوه هاى پوچ،
به سوى نور هستى هدايت كرد.
🔹 انسانى كه ديگر در سطح غريزه و حرف ها و محدودها زندگى نمى كرد
و با اين معيارهاى كم و كوتاه اندازه نمى گرفت.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 21
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 غدیر یک قطعه ی تاریخی نیست ...
◀️ استاد علی صفایی حائری
#ویژه_غدیر
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 در وجودت چه کسی حکومت دارد؟
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰چه کسی در درونت حکومت دارد ؟
🔷🔹 ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن
و تنها او را دوست داشتن
و اين ولايت و سرپرستى است
كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و
از آن بهرهاى ندارند،
كه حاكم در درون آنها و محرك در وجود آنها
امر على و دستور على نيست؛
كه هواها و حرف ها و جلوه ها در آنها حكومت دارند.
🔹 معاويه گر چه على را دوست دارد،
ولى سلطنت را بيشتر از على خواهان است
و دوستدار آن است.
🔹و احمد حنبل گر چه براى على شعر مى سرايد
اما حكومت ديگرى را به عهده دارد.
و جرج جرداق گر چه از على مى نويسد،
اما براى على نمى نويسد؛
كه محركى ديگر دارد و عاطفه اى فقط او را به چرخ انداخته است.
🔹اما مالك؟
اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد
و اين بار گران را به آسانى مى كشد.
🔹مالك چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده
و كوشش كرده است.
خويش و فاميل و قبيله اش را به خون كشيده،
شبها و روزها را بر روى لبه ى تيغ و سرِ نيزه ها گذرانده
و شمشير زده و شمشير زده
تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده
و در بيرون از خيمه آماده ى فرار نموده،
هان چيزى نمانده تا اين بت بزرگ بشكند
و اين طاغوت سركش بميرد
و يا فرارى شود و مالك به هدف نهايى،
به پيروزى محبوب دست بيابد
و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود
و بر رقيب خودش، اشعث و بر قبيلهى رقيبش، كِنده، پيروز شود.
🔹 درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را مي خواند،
على او را مى طلبد. على مى گويد كه برگرد.
و اين از مرگ سخت تر و اين از مرگ جانكاه تر است.
🔶🔸 مخالفت يك هوى، مخالفت يك هوس،
مخالفت با يك حرف و گذشتن از حرف هاى خلق،
مخالفت با يك جلوه از جلوه هاى دنيا ما را مى شكند،
ما را از پاى در مىآورد.
ما از راه حق با يك حرف با يك فحش با يك پشيز باز مى گرديم
🔸 و اما مالك؟ و اما مالك؟
او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرف هاى تمام مردها و زن هاى عرب
و از زمزمه ى خفيف زبان ها بر سر راه مردان فاتح
و از نگاه هاى شيفته ى سرداران پيروز
و از تمام جلوه هاى دنيا،
از اين همه مى گذرد و باز مى گردد
و به على اين سرپرست آگاه ملحق مىشود.
🔸 چرا؟ چون در درون مالك،
ديگر هواها و غريزه ها حرف ها و زمزمه هاى زن هاى عرب
جلوه هاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست،
🔸 اينها كوچكتر از اين هستند
كه در روح بزرگ مالك موجى و حركتى ايجاد كنند...
🔸 او به ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است.
نشستن و ايستادن و آمدن و رفتن و دوست داشتن و دشمن داشتن او همه از سمت
ولىّ كنترل مىشود؛
نه از طرف هواها و حرف ها و جلوه ها.
🔸 مالك اين را يافته كه على اين مرد آزاد از غير حق و اين انسان آگاه حق،
بيش از مالك به مالك علاقه دارد
و بيش از مالك از مصالح و منافع مالك آگاهى دارد
و بيشتر از مالك به منافع او مى انديشد
و بهتر به منافع او مى انديشد؛
🔸 پس ديگر جاى درنگ نيست
و جاى سركشى نيست؛
كه سركشى ها حماقت هاى زيان آورى بيش نيستند.
جاى تسليم است و اطاعت و پيروى و تشيع و دنباله روى.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 14
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 زیر بنای ولایت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 زير بناى ولايت
🔻و زير بنا و سرّ آن همه فداكارى و جانبازى شيعه
در طول تاريخ همين شناخت و همين يافت برهانى و عينى است:
◾️ 1- او مى داند كه ولى بيش از او به او علاقه دارد.
◾️ 2- و بيش از او به منافع او آگاهى دارد،
لذا امر او را هر چه باشد مى پذيرد
و دستور او را هر چه باشد گردن مى نهد
و حتى به ميان آتش مى نشيند و به استقبال مرگ مى رود.
🔻و همان طور كه من وقتى مى يابم
كه فلان مكانيك آگاهى و دلسوزى دارد،
تمام اجزاء ماشين را تحت اختيار او مى گذارم
و تمام مسايل را از او مى پرسم و از او مى گيرم.
🔻 آنها كه ولايت را قبول كردند،
آنهايى هستند كه يافتند ماشين پيچيده ى وجود
آنها را امام و ولى بهتر از خود آنها رهبرى مى كند
و در اين راه شلوغ هستى كه اعمال و افكار انسان غوغايى بپا كرده،
او بهتر انسان را به مقصد مى رساند و نجات مى دهد.
🔻 و توضيح اين ولايت و سرسپردگى در همين آگاهى نهفته است.
🔺 وجود ما، جسم ما، جان ما، براى خداست و از اوست.
هر كس كه اينها را بهتر به كار بگيرد،
در اينها حق تصرف دارد.
🔻و همين است كه رسول خدا و پيشوايان اولويت دارند.
به تصرف در هستى ما، سزاوارتر از ما هستند.
◀️ و همين است كه پدر بر فرزند و بر اموال فرزند ولايت دارد و حق تصرف دارد.
◀️ و در اين هنگام و پس از آن همه توضيح مى توانم بگويم كه چرا ولايت بزرگترين نعمت هاست
و بالاترين نعمت هاست و به تعبير قرآن متمم نعمت هاست؛
◀️ چون اين مقام ولايت است
كه تمام نعمت ها را به كار مى گيرد و به جريان مى اندازد
و اين مقام ولايت است كه تمام استعداد ها را شكفته مى كند
و بارور مى نمايد،
درست مثل اينكه من يك كارخانه ى بزرگ وسيع را دارا باشم
اما از طرز كار و طرز بهره بردارى از آن بى خبر باشم.
🔻 اين كارخانه كه مى تواند در روز،
بى نهايت به من سود برساند، بر اثر نبود آگاهى و جهالت من،
يك بار سنگين مى شود كه به مرور زمان مرا از پاى در مى آورد
و خودش هم مى پوسد و هدر مى شود.
🔻 يك مهندس آگاه و مهربان متمم
اين كارخانه ى وسيع و عظيم است.
بدون او اين همه نعمت، اين همه استعداد، راكد مى ماند
و حتى به هدر مى رود و ضايع مى گردد.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 20
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad