eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
68.6هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 حسین، راحت است و سينه ‏اى دارد از تمامى مصيبت ‏ها بزرگ‏تر كه كهكشان رنج ‏ها در آن شناور است و به جايى نمى‏ رسد. ❞ عین‌صاد 📚 شرحى بر دعاهاى روزانه حضرت زهرا(س) #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
اين غناى باطنى توست كه تو را در متن گرفتارى ‏ها راحت كرده است. با اين توجّه است و با اين وسعت در دنيا است كه بهشتِ نقد برايت حاصل مى‏ شود. به تعبير ابا عبدالله وقتى كه همه‏ ى گرفتارى ‏ها بر او نازل مى‏ شد و وقتى حلقوم دريده‏ ى على اصغر و شيرخوار خود را مى ‏ديد و خونش را به آسمان پرتاب مى‏ كرد، مى ‏فرمود:«هُوْنٌ عَلىَّ ما نَزَلَ بِى انَّهُ بِعِيْنِ اللّهِ»؛ آن چه از بلا و مصيبت بر من فرود مى‏ آيد، سبك و راحت است، چون خدا مى ‏بيند و او بر مى ‏دارد. آن‏چه كه رنج را برمى دارد و حضرت را راحت مى‏ كند، اين نيست كه سختى نديده و تيغ بر پاى او ننشسته، نه، حتّى گلوى طفل شير خوارش سرتاسر دريده شده، ولى راحت است و سينه ‏اى دارد از تمامى مصيبت‏ ها بزرگ‏تر كه كهكشان رنج ‏ها در آن شناور است و به جايى نمى ‏رسد. در ادامه‏ ى دعا آمده است: «اللّهُمَّ انّا نَعُوذُ بِكَ انْ تَزْوِىَ وَجْهَكَ عَنّا فِى حالٍ»؛ ما به تو پناه مى ‏بريم از اين كه تو، در هر حالى كه هستم؛ از غنا و فقر، سلامت و مرض، راحتى و رنج، چهره‏ ى خودت و جمالت را از ما بپوشانى و دور بدارى؛ يعنى آدمى كه تا اين مرحله آمد، تحوّل نعمت‏ ها را مى ‏تواند تحمّل‏ كند، ولى دورى محبوب را نه. نعيم و جنّت او ديگرى شده و به سمت او روى آورده است؛ كه: «يا نَعِيمِى وَ جَنَّتِى وَ يا دُنْياىَ وَ آخِرَتِى». نكته ‏ى لطيفى كه مطرح است، اين است كه اگر بنا شد تو به وسعتى برسى، با او بايد به اين وسعت برسى. پس ديگر نمى‏ توانى در هر حالى از او محجوب باشى. حقيقت امر اين است اگر به تو همه چيز بدهند. همه ‏ى دنياى تو زبرجد شود. سقف تو طلا شود. غلمان بدهند. حور بدهند، ولى از او محجوب باشى، همين براى محروميّت تو كافى است. اگر با او داد و ستد نداشته باشى، امر او را نبينى، نگاه مهربان او را حسّ نكنى، توجّه و عنايت همراه او را شاهد نباشى، به چه چيز مشغول خواهى شد؟ و چقدر بهره ‏مند خواهى شد؟ با اين همه امكانات چه خواهى كرد و چه مى‏ توانى بكنى؟ 📚شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا سلام الله علیها | ص ۴۲ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔵 │امام حسن علیه‌السلام سازش گر نیست؛ چون نه تخفیف داده و نه تسلیم شده؛ چون یاوری ندارد، تحمیل نمی‌کند، می‌ایستد تا زمینه را فراهم نماید. 📚 ج۱ | ص ۳۰۲ | صفحه‌ی ما در توییتر | ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 تحقیرها را آسان ببینم ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰تحقیرها را آسان ببینم ❛❛ عین‌صاد بعضى‏ ها از ضعف اراده مى‏ گويند. در واقع، جهل به مراد و بى‏ اطّلاعى از ناهموارى‏ ها و هموارهاى پيش‏ بينى نشده، كمرشكن است.من حساب مى‏ كنم كه اين كار، صد درجه ارزش دارد و حساب مى‏ كنم كه پنجاه درجه مشكل دارد. پس اراده مى‏ كنم و راه مى‏ افتم. بعدها مى‏ بينم كه مشكلات دويست لايه هستند. از پا مى‏ نشينم.دوباره به اطّلاعات بيش‏ترى از مرادم مى‏ رسم و درجات زيادترى از ارزش را مى‏ شناسم؛ دوباره برمى‏ خيزم تا آن‏كه در راه به مشكلات ناخوانده با درجات حساب نشده مى‏ رسم. دوباره مى‏ مانم و حتى عقب مى‏ آيم. اين نوسان‏ها، برخاسته از تحوّل آگاهى و هجوم اطّلاعات است. اگر از اوّل با محاسبه‏ اى همراه بشوم، كه مرگ و رنج و تحقير و توبيخ‏ ها را آسان ببينم و با تمامى سختى‏ ها راحت باشم، ديگر افت و خيزى نخواهد بود؛ كه هدف‏ هاى خوب، به بدى‏ هاى راه و باخت‏ هاى‏ نام و ننگ و مرگ و زندگى و درد و رنج، جواب مى‏ دهند.ناتمام گذاشتن كار، به چشم‏ پوشى از تمامى راه و از تمامى احتمالات باز مى‏ گردد. كسى كه به تماشاى حمّام زنانه مى‏ رود، بايد حساب اعدام و تحقير و مرگ و مير را هم داشته باشد وگرنه به ذلّت مى‏ رسد و هنگامى باز مى‏گردد، كه راه بازگشتى نيست. 📚قیام | ص ۱۸۱- ۱۸۰ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 آدم بشویم #️⃣ ⏳ ۳۰ ثانیه ⬇️ ۲ مگابایت |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻 https://www.aparat.com/v/IkY29 ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ چرا لعن می‌کنیم؟﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/xkBK5 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 دنیا بد نیست، دنیا کم است... #️⃣ ⏳ ۱۵ ثانیه ⬇️ ۲ مگابایت |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻 https://www.aparat.com/v/cFTCY ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 منتظر همراه نباش ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰منتظر همراه نباش ❞ عین‌صاد: ﮺ من بسيار ديده‏ ام دل‏هاى مشتاق و آرزوهاى جوانى را، كه با توجّه و ديدار و يا نقل حكايت معنويت بزرگان، به طلبگى روى مى‏ آوردند و با خيال خام و بدون توجّه به فاصله‏ ها و مراحل كار، با اشتياق به صرف و نحو آويختند و از فقه و اصول بالا رفتند و پس از تجربه‏ ى اين علوم و پس از ديدار با نقطه ضعف‏هاى همراهان و پيش‏كسوتان، سر خوردند و روى برتافتند و رفتند و رفتند؛ و يا زمين‏گير و ذليل ماندند و يك عمر را به حسرت و كاشكى گذراندند. و اين داستان، فقط در طلب فقه و راه طلبگى نيست، كه در هر راهى از خدمت و عبادت و جهاد و فداكارى، اين مشكلات و اين پيچ و خم‏ ها و اين فراز و نشيب راه و شماتت دوست و دشمن و كوتاهى همراهان و پيش‏كسوتان هست. و اين تويى كه بايد با شناسايى هدف، منتظر همراه و متوقّع راحتى راه نباشى، كه مردان راه، آن‏جا كه پرچم را به دست گرفتند، منتظر نماندند و دل به ترس نسپردند و درهاى قلعه‏ ى خيبر را پيش از رسيدن تمامى نيرو از جاى كندند. ﮺ 📚 نامه هاى بلوغ | ص ۱۸۵ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 کفر متحرک به اسلام می‌رسد ولی اسلام راکد، پدربزرگ کفر است. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
❞ عین‌صاد: ﮺ هر كدام از ما در جايگاهى نشسته ‏ايم و برايمان چه در خانه و اداره و چه در محراب و منبر، اشتغال و فعاليتى است. گاه به آنچه امروز داريم، قانع ‏ايم و خيال مى ‏كنيم همان نهايت و غايتى است كه مى‏ توانيم تأمين كنيم. اين در صورتى است كه به محدوديت در انسان معتقد باشيم و او را در محدوده‏اى متوقف كنيم. اما اگر معتقد باشيم، انسان گرچه استعدادهايش محدود است، ولى با تركيب آنها نامحدود و بى ‏نهايت مى ‏شود، هيچ گاه جايگاهى را كه داريم نقطه آخر نخواهيم دانست؛ كه حروف الفبا در تركيب با هم بى ‏نهايت كلمه و بى‏ نهايت جمله به وجود مى ‏آورند؛ استعدادهاى انسان هم در تركيب با يكديگر، بى ‏نهايت استعداد مى ‏آفرينند. آدمى كه به ماهى چند هزار تومان حقوق و يك زن و بچه و برو بيايى و احيانا يك عنوان روشن‏فكرى و چند جلسه سخنرانى قانع است، ديگر چه مى‏ خواهد؟! اگر به اين حد قانع باشد، طبيعى است كه حركتى نكند، طبيعى‏ است كه در ركودش بگندد. اگر به طهارت آب پاك چشمه ‏ها و اشك پاك ابرها هم كه باشد، مى‏ گندد؛ كه گنديدن ضرورت است. کفر متحرك به اسلام مى ‏رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگ كفر است. سلمان‏ ها در حالى كه كافر بودند، حركتشان آنها را به رسول منتهى كرد و زبيرها در حالى كه با رسول بودند، ركودشان آنها را به كفر پيوند زد. كفرى كه با حركت ما همراه باشد، وحشتى ندارد. وحشت آنجايى است كه با ركودها پيوند خورده باشيم. ﮺ 📚  حركت | ص ۱۲ ╭✤ @Einsad ✤╮