eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰تخفیف ویژه کتاب های استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) 🔺۲۰ درصد تخفیف ویژه ی دوره ی کامل کتابها به همراه🚚 ارسال رایگان 🔸جهت سفارش می‌توانید به سایت انتشارات مراجعه بفرمایید: 🔗www.einsad.ir 🔹برای سفارش به آی دی زیر پیام بدهید. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 👤| @einsadshop_ad ╭✤ 🛒 @EinSadShop ✤╮
🔰 امام حسن علیه‌السلام تخفیف نداد ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ (ع) ‌ ☑️ |روبیکا||اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰امام حسن علیه‌السلام تخفیف نداد 🔹صلح امام حسن چيزى جز آتش بس نبود، كه حضرت از هدف خود تخفيف نداد و از باطل براى حق نردبان نساخت؛ چون هر مبارزى كه از هدف مايه بگذارد و كوتاه بيايد، بر فرض ببرد، باخته است. بگذر از اين‏كه باخت ‏ها حتمى است، كه در موضع ضعف كارى نمى ‏توان كرد و تخفيف‏ ها از اين موضع ضعيف خبر مى‏ دهند. 🔹امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمى‏ كند؛ مى‏ ايستد تا زمينه را فراهم نمايد. 🔹مبارزه‏ اى كه به خاطر خدا و بالاتر از عدالت و تكامل شكل گرفته، چگونه مى‏ تواند حتى در سطح مبارزه با استثمار و استعمار و استبداد بماند و چگونه مى‏ تواند تخفيف بدهد و تا سطح نان و مسكن تنزل كند و مستند هم دست و پا كند؟ كه: «مَنْ لامعاشَ لَهُ لا مَعادَ لَه». 🔹مبارزى كه تخفيف مى ‏دهد، مبارز نيست، كه سازشگر است. و واقع گرايى هم توجيه اين انحراف نيست كه اولين مسأله‏ ى انسان را نان و مسكن بدانيم، كه انسان خودآگاه اولين مسأله‏ اش بودن و چگونه بودن و براى چه بودن است. ❛❛ عین‌صاد 📚 تطهیر با جاری قرآن، جلد اول | ص ۳۰۵ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰بیشتر از بهشت 🌍 هر شناختى، عقيده‏ اى را به دنبال مى‏ كشد و عقيده‏ ها و عشق‏ ها حركت و كوشش را سبز مى‏كنند. 🌍 هنگامى كه انسان، عظمت خود را شناخت، به كم قانع نمى‏ شود و حتى به بهشت دلخوش نمى‏ گردد! 🌍 هنگامى كه وسعت هستى را شناخت و دورى راه را شناخت، در تنگناى يك مرحله نمى‏ ماند و آرام پيش نمى‏ رود. 🌍 هنگامى كه دنيا را یک راه ديد، در آن نمى‏ ايستد و هنگامى كه آن را كلاس ديد، از آن درس مى‏ گيرد و هنگامى كه آن را كوره ديد، از دردهايش عقده نمى‏ آورد. 🌍 و هنگامى كه كارش را شناخت، بى‏ كار نمى‏ نشيند و هنگامى كه جهتش را شناخت ديگر كُند نمى‏ رود و درنگ نمى‏كند. 🌍 چون در كاروان متحرك هستى، ركود و درنگ، كمتر از عقب گرد نيست و عقب گرد، جز تنهايى نيست و تنهايى در راه و در كوير هستى جز هلاكت نيست. 🌍 بر پايه‏ ى اين شناخت‏ ها و اين عقيده‏ ها بارهاى سنگين تكليف قرار مى‏ گيرد و با اين موتور نيرومند و با اين پاى قوى، احكام وسيع و نظام‏ هاى سنگين اسلامى به مقصد مى‏ رسد. ❛❛ عین‌صاد 📚  اندیشه من| ص ۷۹ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰هنر و هنرمند 🖼 هنر، بزرگ‏تر از زندگى است.هنر، فرزند آرزوهاى انسان است. آرزوهايى كه زندگى را و توليد را و جامعه را شكل داده‏اند. 🖼 هنر دريچه‏اى است به سوى دنياى مطلوب و نقبى است در بن‏بست تكرار. و از اين رو هنر، طراح زندگى است و جلودار و پيشرو آن. 🖼 هنر روزنه‏اى است به سوى دنياى خواسته‏ها و آرزوها؛ آرزوهايى بزرگ‏تر از زندگى و بيشتر از امروز، آرزوهايى كه نيازها را رويانيده‏ اند و نيازهايى كه زندگى را به چرخ انداخته‏اند. 🖼 هنرمند، از تسخيرها و تكرارهاى خسته فرار مى‏كند و با هنر، طرحى نو مى‏اندازد و نقبى به نور مى‏زند و دريچه‏اى به سوى كوچه‏ى محبوب و روزنه‏اى به سوى دنيايى بزرگ‏تر از امروز! 🖼 در لحظه‏اى كه انسان نان ندارد، هنر، طراح نان است و آنجا كه به رفاه رسيده و در تكرار مانده، هنر، پيامبر تنوع است و در بن‏بست تنوع‏ها، هنر الهام بخش عصيان است و هميشه هنر، بزرگ‏تر از زندگى واقعى انسان، از زندگى عادى اوست. 🖼 بين سبك‏هاى هنرى هيچ تضادى نيست، كه هر كدام از دنياى موجود به دنيايى مطلوب راه باز مى‏كنند. 🖼 اين دنيا براى گرسنه، نان است و براى شاهزاده تنوع و براى وازَده، عصيان و براى عاصى، قيام و تحرك، نه تنوع و تلوّن! ❛❛ عین‌صاد 📚  استاد و درس(ادبیات، هنر و نقد) | ص۲۸_۲۷ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰به کم قانع نمی‌ شوم 🔹انسان مى ‏خواهد تمام استعدادهاى خود را بارور كند و تمام سرمايه‏ ها را زياد كند. انسان مى ‏خواهد خودش را زياد كند نه ثروت و قدرت و علمش و در اين سطح است كه مى ‏تواند ثروت و قدرت و علم را جهت بدهد و از آن‏ها به خوبى بهره بردارد. مى‏ تواند امير باشد و مى‏ تواند از اسارت ‏ها آزاد گردد. من هنگامى كه عظمت خودم را شناختم ديگر به كم قانع نمى‏ شوم و از اسارت‏ ها آزاد مى‏ گردم. همان طور كه با شناخت عظمت خودم از اسارت توپ ‏ها و عروسك ‏هايم رها شدم. 🔹 با تفكر در مقدار استعدادها، مى‏ يابيم كه انسان چقدر ادامه دارد و در نتيجه هستى تا كجا گسترده مى ‏شود. ما از مقدار نفتى كه در چراغ است، مى‏ توانيم حدود روشن بودنش را حدس بزنيم و از مقدار سوختى كه در ماشين است، حدود حركت آن را و ... 🔹 ما از استعدادهاى اضافى جنين در شكم مادر، كشف مى ‏كنيم كه او براى نُه ماه نيست و براى اين محدوده نيست؛ چون او در آن جا بدست و پا و ... كارى ندارد. در آن محدوده به بيش از جفت، نياز نيست. 🔹در نتيجه ما از استعدادهاى عظيم انسان كشف مى ‏كنيم كه براى اين محدوده ‏ى هفتاد ساله نيست؛ چون بيش از اين حرف‏ ها سرمايه دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚 مسئولیت و سازندگی | ص ۱۵۶ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰تعارضی در هستی نیست! 🪐 اگر ما حضور خدا را و احاطه او را بر ملك وملكوت وملك، به دليل و يا تجربه و يا شهود، پذيرفتيم، و كار آدمى را حركت، و جهان را راه و كلاس و كوره براى آدمى حساب كرديم، ديگر تعارضى با خواست خدا و تناقضى در نظام هستى نخواهد بود. 🪐 كه درد و رنج، عامل حركت، و ظلم و ستم علامت آزادى، و تبعيض و تفاوت نياز جمع و سازمان است و ملاك افتخار و معيار ارزش هم نيست. 🪐 كه اساس مسؤليت است و بازدهى مى‏خواهد و در هنگام محاسبه نسبت‏ها را در نظر مى‏گيرند و بر اساس وسعت و آنچه كه داده‏اند، عمل مى‏خواهند كه سعى مطرح است، نه عمل بدون نسبت. 🪐 عملى را مى‏خواهند كه با توانايى آدمى و با زمان مناسب و با جايگاه مطلوب و با كارهاى ديگر هماهنگى داشته باشد. 🪐 با توجه به قدر و استمرار و ارتباط در آدم و با توجه به نظام و جمال و مراحل و هدف دارى در جهان و با توجه به قانون‏ها و سنت‏ها و با توجه به آزادى و تجاوز و كفر و يا آزادى و انتخاب و ايمان و شكر و بلاء، ديگر نه تعارضى در برابر حق است و نه تناقضى در فعل و تدبير او. ❛❛ عین‌صاد 📚  از معرفت دینی تا حکومت دینی | ص ۵۴ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca