🌄 معيار نقد مکتبها
✍🏻 عینصاد
❞ راه را و مكتب را،فقط با هدف و شعارى كه دارد نقد مىزنند، نه با آدمهاى خوب و بدش و نه با حرفهاى خوب و بد آدمها و نه با عملهاى خوب و بد آنها!
📚 #وقتی_که_از_خودت_می_سوزی | ص ۳۵
#️⃣ #عکس #استوری #قرآن
▫️ @einsad
🧩 قرعهکشی نذرکتاب
🌙 ویژه ماه جمادی الثانی
🗓 مهلت شرکت در قرعهکشی تا ساعت ۲۱، پنجشنبه ۳۰ آذر
🟡 لطفاً قبل از شرکت در قرعهکشی حتماً متن شرایط را در این لینک مطالعه کنید.
🔗 لینک شرکت در قرعهکشی نذرکتاب 👉🏻
⭕️ عزیزانی که مایل به سهیم شدن در طرح نذر کتاب هستند می توانند مبلغ دلخواه خود را به شماره کارت زیر واریز نمایند.
👇🏻👇🏻👇🏻
💳:
6219861913291547
▫️@einsad
🏞 حقیقت صله رحم
✍🏻 عینصاد
❞ صلۀ رحم، تنها به اين نيست كه بيايى و چند دقيقه اى بنشينى و بروى. صلۀ رحم يعنى وصل كنى آنچه را كه باعث رشد آنها و جايگاه پرورش آنهاست و اتصال بدهى به يكديگر آنچه كه شما را زياد مىكند تا رحمها به يكديگر وصل بشوند و قربها به وجود بيايند و كثرتها و توليدها در نتيجۀ اين وصل، امكان پيدا كنند.
📚 #بهار_رویش | ص ۸۴
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #سیر_و_سلوک
▫️ @einsad
🌄 اگر با کسی در رفت و آمدیم...
✍🏻 عینصاد
❞ اگر با کسی در رفت و آمدیم، ولی باعث از دست رفتنش میشویم، آن دیگر صله رحم نیست...
📚 #جمع_ها_و_حاصل_جمع_ها | ص ۸۰
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #تربیت
▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧩 برگزیدگان قرعهکشی
🌙 مـاه جمادی الثانی
1. محمد بالافکن
0917***4031
2. پری ماه ملکان
0911***5072
3. ناهید طاهری
0916***6495
4. حسین دادشاهی
0916***4034
5. علی روستا
0901***0354
6. مهدی یزدان بخش
0994***0682
7. اعظم مرادی
0912***9225
8. علیرضا کیالها
0904***1781
9. سید محمد حسین مدرس وامقی
0916***0525
10. مجتبی زارع
0922***3291
11. شهیادی
0933***1966
12. یلدا فتح زاده
0914***6312
13. محمد مهدی قلعه خانی
0903***7459
14. مینا غلامرضایی
0910***1216
15. زهرا مهدیانفر
0996***8127
16. فاطمه مختارآبادی
0914***0579
17. احسان سلامت
0915***4149
18. علی قربان زاده
0915***1224
19. فولادی
0935***8424
20. آموزگار
0937***0862
⭕️ عزیزانی که مایل به سهیم شدن در طرح نذر کتاب هستند می توانند مبلغ دلخواه خود را به شماره کارت زیر واریز نمایند.
👇🏻👇🏻👇🏻
💳:
6219861913291547👤@Einsadshop_ad |▫️@einsad
🏞 خوبی یا خوشی؟!
✍🏻 عینصاد
❞ گاهى ما رفت و آمدها و صلۀ رحمهايمان براى خوشى است، نه براى برّ و خوبى!...چيزهايى براى ما خوش هستند كه خوب نيستند و رشدى در ما نمىآورند.صلۀ رحم بايد مبنايى براى زيادتى و رشد ما باشد؛ در نتيجه بايد به نحو برّ (خوبى) باشد نه خوشى: «نَصِلَ أَرْحَامَنَا بِالْبِرِّ».
📚 #بهار_رویش | ص ۸۴
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #سیر_و_سلوک
▫️ @einsad
📜 خیال میکنیم کار خوب کردهایم...
▫️اين نيست كه ما چيزى را به عنوان اخلاق مطرح كنيم، مسائلى را به عنوان اصول حقه اخلاقى مطرح كنيم، ذكر بگوييم، سرمان را پايين بيندازيم و خيال كنيم اين اخلاق اسلامى و اخلاق دينى است! بعد هم بقيه را نفى و تبعيد كنيم و خيال كنيم كه كار خوب را ما كرديم!
▫️مائى كه پسران و دخترانمان از دستمان رفتهاند، برادرانمان را ضايع كردهايم، چه برسد به همسايهها و همشهرىها، مايى كه هيچ بارى بر نداشتهايم...
▫️پس اگر بنا باشد كه چنين تغذيهاى شروع بشود، خواه و ناخواه بايد وضع عوض شود. اين مبانى، تغيير كاربرى مىدهند، در نوع تدريس، در نوع تبليغ و در نوع معاشرت.اين ناله و فريادى است كه با اكثر رفقا داشتهام و با اكثر آنها اتمام حجت كردهام.
▫️ چارهاى نيست كه انسان در اين مرحله وقتى مىخواهد كار كند، اولويتها را در نظر بگيرد. اولويت هم به اين نيست كه فضاى راحت و آسانى زير يك درخت و سبزهاى داشته باشى، بعد هم با كسانى كار كنى كه زود بار مىدهند و به نتيجه مىرسند، چه در حوزه چه در دانشگاه و يا هر جاى ديگر...
▫️تو مكلفى كه بار را بردارى. تو مكلفى براى كسى كه در صف ايستاده و در خط اول جبهه مىجنگد امكانات فراهم كنى. او نمىتواند بيايد يك ليوان آب بخورد و برود تير بزند! اين بازىها كه چه كسى بايد بار را بردارد معنا ندارد...
▫️ اينها حرف هاى اساسى است كه نمىشود از آنها چشم پوشيد.اين تغيير بايد در نوع تحصيل ما، در مبانى ما، در نوع تبليغ و هدايت ما و در معارف ما بايد تحقق پيدا كند.
✍🏻 عینصاد
📚 #خط_انتقال_معارف | ص ۱۲۱
#️⃣ #متن #بریده_کتاب #تربیت
▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تربیت حذفی
🎙 عینصاد
📚#جمع_ها_و_حاصل_جمع_ها
#⃣ #ویدیو #کلیپ #تربیت
📱 نسخهٔ کتاب الکترونیکی 👉🏻
📖 نسخهٔ کـتاب چاپـــــــــــــی 👉🏻
📥: download
🌄 مؤمن نمیتواند در محیطی باشد مگر...
❞ عینصاد
📚 #عوامل_رشد | ص ۲۸
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #تربیت
▫️@einsad
با سلام و احترام، خدمت بزرگوارانی که بهتازگی به جمع ما پیوستهاند.
🟡در این گوشه از فضای مجازی، تنها قطعاتی از پازل ذهن شما تغییر نمیکند، بلکه صحنه زندگی شما به کلی متحول میشود.
🟢اینجا بلندگوی اندیشه فردیست که تمام زندگیاش، تکتک لحظاتش و رشتهرشته افکارش، برای خدا بود.
از انسان شروع میکرد و خدا را در اعماق وجود انسان میجُست.
🟠 از خدا میگفت، به خدا میخواند و برای خدا زندگی میکرد. در نگاه او خدا یک انتخاب نبود، بلکه اضطراری بود که لحظهای بدون او زندگی معنا نداشت!
🔷ما اینجاییم برای آنکه صدا و کلام او را به شما برسانیم. در کنار هم با او همراه باشیم.
▫️ @einsad
🔰استاد علی صفایی حائری در نگاه دیگران
🔹مقام معظم رهبری:
ایشان در تفسیر قرآن صاحبنظر است؛ همچنان که علامه طباطبایی (ره) صاحب نظر است.
🔹حاج شیخ حسین انصاریان:
مرحوم صفایی در آن عمر کوتاهش، طبیب دوّار شد.
چه بیمارانی را که معالجه نکرد؛
کارتن خواب و تریاکی و عرق خور و قمارباز، جوان مؤمن و جوان متدین و متوسط الحال و بی خبر از خدا و...
هرجا که شنید گرفتاری هست برای دستگیری بلند می شد و می رفت. یعنی طبیب شده بود.
🔹حجة الاسلام و المسلمین میرباقری:
ایشان یک نگرش جامع به دین داشتند
و مسائل مستحدثه زمان خودشان را به خوبی فهم می کردند
و به پاسخ به این مسائل می پرداختند.
اندیشه ها و طرح های ایشان، ثمره یک جوشش باطنی، همراه با مواجهه جدی عملی با مکاتب مختلف، مطالعات گسترده و انس مستمر با قرآن و اهل بیت علیهم السلام و یک تفقه و تهجد دائمی است.
🔹 آیت الله حائری شیرازی:
قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را.
🔹حجة الاسلام والمسلمین عالی:
مرحوم آقای علی صفایی روحانیای بسیار بزرگوار، اخلاقی و متدین بود که تو مسائل تربیتی صاحب سبک بود.
🔸 نادر طالب زاده (کارگردان و مستندساز) :
ایشان کسی بود که به راحتی میتوانست مسیحی را مسلمان کند.
🔸 رضا میرکریمی (کارگردان سینما):
نوع برخورد ایشان و گرمایی که در لحن و نگاه ایشان بود به گونهای بود که انگار ما دوستان قدیمی هستیم که بعد از سالها دوباره همدیگر را دیدهایم.
▫️ @einsad
🌄 همه فرعونیم...
✍🏻 عینصاد
❞ همه فرعونیم فقط مصرهای ما کوچک و بزرگ میشود.
📚 #اخبات | ص ۸
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #سیر_و_سلوک
▫️ @einsad
🌄 کفر متحرک به اسلام میرسد ولی...
✍🏻 عینصاد
❞ ﮺ هر كدام از ما در جايگاهى نشسته ايم و برايمان چه در خانه و اداره و چه در محراب و منبر، اشتغال و فعاليتى است. گاه به آنچه امروز داريم، قانع ايم و خيال مى كنيم همان نهايت و غايتى است كه مى توانيم تأمين كنيم. اين در صورتى است كه به محدوديت در انسان معتقد باشيم و او را در محدودهاى متوقف كنيم. اما اگر معتقد باشيم، انسان گرچه استعدادهايش محدود است، ولى با تركيب آنها نامحدود و بى نهايت مى شود، هيچ گاه جايگاهى را كه داريم نقطه آخر نخواهيم دانست؛ كه حروف الفبا در تركيب با هم بى نهايت كلمه و بى نهايت جمله به وجود مى آورند؛ استعدادهاى انسان هم در تركيب با يكديگر، بى نهايت استعداد مى آفرينند.
آدمى كه به ماهى چند هزار تومان حقوق و يك زن و بچه و برو بيايى و احيانا يك عنوان روشنفكرى و چند جلسه سخنرانى قانع است، ديگر چه مى خواهد؟! اگر به اين حد قانع باشد، طبيعى است كه حركتى نكند، طبيعى است كه در ركودش بگندد. اگر به طهارت آب پاك چشمه ها و اشك پاك ابرها هم كه باشد، مى گندد؛ كه گنديدن ضرورت است. کفر متحرك به اسلام مى رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگ كفر است.
سلمان ها در حالى كه كافر بودند، حركتشان آنها را به رسول منتهى كرد و زبيرها در حالى كه با رسول بودند، ركودشان آنها را به كفر پيوند زد.
كفرى كه با حركت ما همراه باشد، وحشتى ندارد. وحشت آنجايى است كه با ركودها پيوند خورده باشيم.
📚 #حرکت | ص ۱۲
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #تربیت
▫️ @einsad