11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما از حسین(ع) طلبکاریم!
▪️محرم، فصل طلبکاریِ بعضی از ما از امام حسین(ع)است. طلبکارانه به او میگوییم: این همه برایت گریه کردم، برایت مشکی پوشیدم، برایت نذری دادم، برایت هیئت رفتم، برایت...
ولی تو برای من کاری نکردی، چهقدر حاجت داشتم که ندادی! اصلاً اگر حاجتم را ندهی دیگر به سراغت نمیآیم!
▪️ولی یک چیز را نمیدانیم!
اگر به سراغ حسین(ع) نرویم اوست که به سراغمان خواهد آمد. به قول استادصفایی
ما که آخرش پیر و ناتوان میشویم و یا با سرطان، یا با تصادف و یا در رختخواب میمیریم و هیچ چیز برایمان نمیمانَد.
غیر از حسین(ع)!
🎙استادصفایی دراینباره، گفتههایی دارد. بشنویم...
📱با ما بهدنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
سهم امام هم بدهی فایده ندارد!
🖊اگر به تجارت، به فقه و اصول، به پزشکی، به مهندسی، به هر کاری میپردازیم، باید در کنار این کارها و اشتغالهایمان، در تربیت نفوس، در دگرگون کردنِ تلقیِ آدمها از خودشان، در بالا بردن همتها از حد دنیا و حتی بالاتر از بهشت پریدنِ آنها هم نقشی داشته باشیم. چارهای جز این نیست!
🖊 بقال ما، مهندس ما، تا این کار را نکند و فقط شغل خود را داشته باشد، حتی اگر سهم امامش را بدهد، فایده ندارد. خدا شاهد است مادامیکه در تمامی شغلهایمان، تربیت نقش نداشته باشد، به هیچجا نخواهیم رسید. این حرف کمی نیست! در کنار هر شغلی که داریم، باید نقش تربیت افراد و تربیت مهره و یاور برای اولیای خدا و نقش جایگزینسازی اینها را داشته باشیم...
🖊هر شغلی که داریم اگر در کنارش نقشی نداشته باشیم، خائنیم؛ بهخدا قسم مُسلِم که هیچ، حتی انسان هم نیستیم. اول ظالم بر محمد و آل محمد، کسانی هستند که از محمد و آل محمد چشیدهاند، از آنها گرفتند و با غیر آنها سودا کردند و برای غیر آنها سر به خاک گذاشتند.مادامیکه همّ و غم من بچههای خودم باشند و اینکه نانی، پفکی، کفشی، کلاهی برایشان بگیرم و از دیگران غافل شوم، در زندگیام چیزی نمیماند!...
🖊 حرفم این است که «هَلْ مِنْ ناصِرٍ» حسین امروز هم زنده است. حالا با وجود همه این ادله، نمازمان را هم خوب بخوانیم و روزهمان را هم بگیریم؛ وقتی فریاد «العطش» اصحاب اباعبدالله و اسارت اهلبیت را میشنویم، عذری برایمان باقی میماند؟!
📖🛒 در خیمه حسین «علیه السلام»
▪️با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
استاد علیصفاییحائریسلام بر مسلم .mp3
زمان:
حجم:
8.3M
🏴 سلام بر مسلم
▫️ در لحظات آخر، آنجاکه دیگر هیچ یاری برای حسین(ع) باقی نمانده بود، امام به پیکرهای بیجانِ اصحابش نگاه میکند و در اوج تنهایی صدا میزند:
▪️"اى مسلم بن عقيل! اى هانى بن عروه! اى حبيب بن مظاهر! ....
شما اى دلاور مردان پايدار و اى سواران عرصۀ پيكار! چرا شما را فرياد مىكنم و پاسخم نمىدهيد و فرا مىخوانم و از من نمىشنويد؟! اينك اين (كودكان و) بانوان پيامبرند كه از فقدان شما ناتوان گشتهاند. ..."
▪️در میان این نامها اسم مسلم، چه میکند؟ چه قدر باید پیش حسین(ع) عزیز باشی که مولا در آخرین لحظات زندگیاش نام تو را ببرد و جایت را خالی ببیند!
اگر تو هم حسین(ع) را برای خدا بخواهی نه برای خودت، حتماً آقا روی تو حساب میکند و صدایت میزند!
باید برای حسین(ع)، مسلم باشیم!
🎧 پادکست "سلام بر مسلم" را خواهیم شنید، شاید راهی تا خیمه حسین برای ما باز شود.
📼📖 این صوت در بخشی از کتاب در خیمهحسین(ع) آمده است.
▪️با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
15.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فدات شم!
فدات شم...
قربانت بشوم..
شما جون بخواه...
برات میمیرم و...
▫️بعضیها تکیهکلامشان، این حرفها و تعارفات است. تعارفاتی که هیچ واقعیت ندارند.
اما بعضیها حرف و عملشان یکیست!
آنها میدانند که آخرش مرگ به سراغشان خواهد آمد پس مشتاق مرگاند اما همین مُردن را هم برای خودشان نمیخواهند! آنها واقعاً جان به عشق میدهند.
▫️فقط اینها میتوانند بدون تعارف به معشوقشان بگویند:
قربانت شوم...
فدایت شوم
و...
همان کاری که یاران حسین(ع) کردند!
▪️استادصفایی گفتههایی در اینباره دارد. بشنویم...
📼📖 این صوت در بخشی از کتابِ
در خیمهحسین(علیهالسلام) آمده است.
📱با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یزید، مهم نیست!
🖊باید تلقی مردم از خودشان عوض شود و لو یزید را هم بکشید مردم، حکومت حسین را تحمل نمیکنند.
📖🛒 در خیمه حسین(علیهالسلام)
📱با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
استادعلیصفاییحائریدیدم که جانم میرود... .mp3
زمان:
حجم:
10.3M
🎧 دیدم که جانم میرود...
وقتی پسرِ شهیدش را به خاک سپرد رو به مداح کرد و گفت: روضهی علیاکبر(ع) بخوان!
مگر میشود پدرِ شهید باشی و روضه علیاکبر(ع) را بشنوی و نسوزی؟!
شاید استادعلیصفایی از این روضه بیشتر سوخته باشد!
📱 با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
4.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖کتاب بشنویم! 🎧
🏴بهمناسبت عاشورای حسینی و قیام ماندگار حضرت سیدالشهداء "سلاماللهعلیه" و اصحاب ایشان، کتاب صوتی "عاشورا" 🎙 با صدای آقای نجمالدین شریعتی در اختیار علاقمندان به اندیشهی عاشوراییِ استادعلیصفایی، قرار گرفته است.
📱برای دریافت این کتاب صوتی میتوانید از طریق برنامههای زیر اقدام نمایید:
🌐 طاقچه
🌐 فراکتاب
🌐 نوار
🌐 کتابراه
▪️ با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کمی روضه بشنویم...
🌐 سایت استادعلیصفاییحائری
📱با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
بگذار ببینمت.mp3
زمان:
حجم:
17M
▪️وفا یعنی هر چه داری بدهی و سود هم نخواهی. تازه، خودت را هم بدهکار بدانی!
امّا عباسِ باوفا(ع) یک چیز میخواهد!
عباس(ع) بهشت نمیخواهد
حسین(ع) برای او بس است!
گفت: برادر! خون از چشمانم کنار بزن، بگذار ببینمت!
آری حسین(ع) دیدنی است!
📼📖 این صوت در بخشی از کتابِ
در خیمهحسین(علیهالسلام) آمده است.
▪️با ما به دنیای عینصاد بیایید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca