eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5874985798834586464.mp3
915.3K
✅جایگاه واهمیت ذکر 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅ خودشناسی 🔶استاد علی صفایی حائری: انسان با مقايسه‌ى محرّك‌ها با خودش، از بند آن‌ها آزاد مى‌شود و بت‌هايش را مى‌شكند. و خودشناسى ؛ يعنى اين‌كه تو با اين استعداد و امكان، چرا به خاطر دنياى بى‌جان و يا آدم‌ها و فرعون‌ها و طاغوت‌هايى كه مثل تو هستند، سوخته‌اى و ساخته‌اى. تو خودت را با تأثيرى كه از هر چيز احساس مى‌كنى، اندازه بگير و مقايسه كن، كه اين چيز، ارزش اين تأثير را داشته و يا جهل و غفلت تو، او را بزرگ كرده است. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 22 🌿 @einsad
✅ تا نخواهی، نمی دهند... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ ابعاد مختلف ما، رزق‌هايى دارند: 🔶استاد علی صفایی حائری: هر كدام از ابعاد مختلف ما، رزق‌هايى دارند: رزق مغز ، مطالعه‌ها و تدبرها و توجه‌هاست. رزق عقل، شناخت و يقين است. كار عقل سنجش است و براى سنجش، يقين مى‌خواهد. اين است كه يقين، عقل را رشد مى‌دهد. رزق قلب ، انتخابى است كه عقل مى‌كند و نتيجۀ اين انتخاب، عشق و محبت است كه رزق قلب ماست. و بعد از اين همه، قرب حق است كه رزق روح ماست و بُعد او، كه عذاب روح ما؛ چون قرب اوست كه به انسان وسعت و قدرت مى‌دهد و تكيه گاه اوست كه به انسان نيرو مى‌دهد. كسى كه به ذكر حق مشغول است و اوقاتش را با او پر كرده، به خلق او مشغول و به ياد خلق اوست. كسى هم كه به ذكر حق مشغول باشد، به ذكر وظيفه‌ها و به ذكر دستورها و «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا . . .» هايى است كه سر تا سر زندگى او را پر مى‌كند. 📚 بهار رويش ، صفحه 104 🌿 @einsad
4_5879495209552708344.mp3
1.4M
✅گامهای سالک دربرابرگامهای بلا 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅ سه وسيله، که در تمامى جريان‌هاى فكرى و سياسى و اجتماعى تو را کمک میکند: 🔶استاد علی صفایی حائری: پسرم محمّد! تو در اين زمانه و در اين سرزمين - اين زمانه‌ى تاريك و اين زمين شلوغ - اگر بخواهى كه كف حادثه‌ها نشوى و حادثه‌ساز باشى،بايد بيّنات ، كتاب و ميزان را داشته باشى و با اين سه وسيله، در تمامى جريان‌هاى فكرى و سياسى و اجتماعى، در برابر فريب‌ها و شيطان‌ها، قائم و بر پا باشى، آن‌هم قائم به قسط‌ و بر روى ساقه‌ها و ريشه‌هاى محكم؛ كه در آيه‌ى «مُحَمَّدٌ رَسُولُ‌ اللّه...» و آيه‌ى «وَلَقَد ارْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ‌»، به آن اشاره رفته است. بيّنات ؛ يعنى آنچه خودش روشن است و روشن كننده‌ى ديگرى هم هست.بيّنات، آن هدايتى است كه وضع تو و جهان را، رابطه‌ى تو و جهان را و مقصد تو و جهان را روشن مى‌نمايد. كتاب ؛ يعنى دستورها، نوشته‌ها، فريضه‌ها و آداب و احكام، در اين حركت و در اين رابطه‌ها. ميزان ؛ يعنى معيارى كه در انتخاب مقصد و انتخاب مكتب و در انتخاب عمل، تو را راهنما باشد و در هنگام تزاحم و درگيرى، تكاليف و فرايض و وضع تو را مشخص نمايد. كسى كه اين سه اصل را داشته باشد، گرفتار برخوردهاى سازمانى و حزبى و يا مرشد و مراد نمى‌شود؛ حتى با بصيرت ديگران، خودش را كور نمى‌سازد؛ كه انسان از كارش،به اندازه‌ى بصيرتش بهره مى‌برد. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 19 🌿 @einsad
4_5881747009366393976.mp3
1.25M
✅فضل خداوند،تنهادستاویزانسان (شرح دعای مکارم الاخلاق) 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
ریشه های انتظار2⃣ 🔶استاد علی صفایی حائری: ريشۀ ديگر انتظار در ساخت و بافت انسانِ‌ بيشتر طلب و ساخت و بافت جهانِ‌ چهار فصل و متحوّل نهفته است. آدمى دلى دارد كه با شهادت اين عالم تأمين نمى‌شود، كه دل آدمى بزرگتر از محدودۀ اين زندگى است. و همين دل بزرگ، گرايش به غيب را دارد. و همين گرايش به غيب، انتظار را مى‌آورد، كه در واقع ربط‌ ايمان و غيب و انتظار است. ايمان به غيب بر چهار عامل تكيه دارد كه دو تاى آن معرفتى و شناختى است: يكى شناخت قدر و اندازۀ وجودى انسان كه به ارزش‌هاى جديد و هدف‌هاى جديد و به برنامه‌ريزى و تقدير جديد و تدبير و مديريت جديد و تربيت و آموزش جديد و تشكّل و سازماندهى جديد مى‌انجامد. ديگر، شناخت و يا احتمال دنياهاى گسترده‌تر و احساس محدوديت و تنگنا در اين دنياى موجود. كسى كه از وسعت دنياها خبر مى‌شنود آرام نمى‌گيرد و هجرت مى‌نمايد. عامل سوم، كنجكاوى و احساس بى‌قرارى آدمى است كه سر از پنجرۀ هستى بيرون مى‌آورد و بر ديوارها مى‌كوبد تا حصارها را بردارد. عامل چهارم، انفجار نيروها ست. شبيه حالتى كه اوايل بلوغ براى جوان روى مى‌دهد؛ كه مشت بر ديوار مى‌كوبد و با هر چيزى درگير مى‌شود و چه بسا كه نمى‌داند چه اتفاق افتاده ولى رويش جديد و تپش جديدى را زير پوست و همراه هر ذره ذرۀ وجودش احساس مى‌كند. اين تلقى از انسان، او را به غيب، به روز ديگر ، به الله و به وحى و به حجّت گره مى‌زند و انتظار را تفسير جديد و عميقى مى‌كند، كه حتى در متن رفاه و عدل و در متن سامان و فراغت، آدمى را بى‌قرار و منتظر مى‌سازد و در متن نظام نوين جهانى و با دستيابى هر فردى به سيستم‌هاى پيشرفته، باز او را به غربت، به ديوار و حتى به التهاب و دلهره گره مى‌زند؛ چون مى‌داند كه از اين همه رفاه و عيش و راحت بايد جدا شود، كه تحول نعمت‌ها و تحول حالت‌ها را مى‌شناسد و محوّل الحول و الاحوال ١ را مى‌بيند. و همين معنا، اساس گرايش انسان مقتدر و دانشمند و مسلط‌ را به مذهب توضيح مى‌دهد؛ چون بر فرض حيرت زدايى علم و اشتغال قدرت و صنعت، آدمى با اين امكانات زودتر به محدوده‌ها مى‌رسد و ديوارها را تجربه مى‌كند و احساس غربت و تنهايى، فريادش را بلند مى‌نمايد. 📚 تو مي آيي ، صفحه 16 🌿 @einsad
✅ خصومت با اولياى خدا از ما دور نيست اگر... 🔶استاد علی صفایی حائری: مى‌شود، همراه همۀ مراحلى كه از محبت و مودت اهل بيت داريم، كار ما به جايى برسد كه راهمان و مقصدمان از آنها جدا شود، منافعمان جدا شود و با آنچه از آنها آموخته‌ايم در برابر همانها بايستيم. خيلى حرف است!!خصومت با اولياى خدا از ما دور نيست و دشمنى با اولياء خدا و خصومت با محمد و آل محمد، همراه تحوّل مقاصد و يا جا به جايى منافع، طبيعى است. 📚 خط انتقال معارف، صفحه 32 🌿 @einsad
❤️ این خانه برای دیگران بزرگ است... 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ چرا ملاك‌ها جا به جا مى‌شوند؟ 🔶استاد علی صفایی حائری: چرا ملاك‌ها جا به جا مى‌شوند؟چرا ملاك‌ها در هم ريخته شده است‌؟ چرا خوب‌ها با بدها جايشان عوض شده است‌؟ چرا به فلانى كه تا ديروز خوب بوده امروز مى‌گوييم بد؟ چرا به فلانى كه تا ديروز بد بوده امروز مى‌گوييم خوب‌؟ تحوّل آدم‌ها، به هم ريخته شدن ملاك‌هاى خوبى و بدى به خاطر تحوّل در اهداف است. مادامى كه اهداف را رها نكرده‌ايد و پشت سر نينداخته‌ايد مسأله‌اى نيست ولى وقتى كه اهداف پشت سر انداخته شد خواه ناخواه موازين از دست مى‌رود. لازمه تحوّل در ملاك‌ها اين است كه تحولى در اهداف رخ داده باشد. اگر جامعه‌اى اهدافش را پشت سر بگذارد و از خواسته‌هاى ديروزش چشم بپوشد، خواه و ناخواه چيزهايى كه ديروز خوب بوده امروز بد خواهد شد. 📚 روزگار ستمگر، صفحه 28 🌿 @einsad
4_5891045080986289113.mp3
949.9K
✅زمینه رضا و انس باخدا 🔸استادعلی صفائی حائری (عین.صاد) 🌿 @einsad