eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
931 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا به حیات دنیا راضی می شوید؟ 🔶 استاد علی صفایی حائری @EinSad
✅ بهره مندى از رزق هاى عظيم 🔸 استاد علی صفایی حائری وقتى كه اين ماه شروع مى شود، ماهى كه ميهمانى خدا در آن است و بهره هاى زيادى دارد و رزق هاى عظيمی مى خواهند به ما بدهند، ما هم بايد به دلمان و به روحمان برسيم. چه كنيم كه  ما به آن وسعتى برسد كه از يك سلام و يك عليك! و يا از يك بارك الله و يك فحش، طوفان نگيرد؟! و چه كنيم كه  ما به آن وسعتى برسد كه بت ها در آن گم بشوند و دلدار در آن، خانه بگيرد؟! و چه كنيم كه  ما بسنجد: سنجشى كه به عشق او منتهى بشود؟! و چه كنيم كه  ما به شناخت برسد: شناختى كه يقين را در ما به وجود بياورد؟! و چه كنيم كه  ما غذايى را بخواهد و به دنبال رزقى باشد كه اين تفكر و اين سنجش و اين عشق را تقويت كند؟! 📚 ، ص 109 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️عبادت مستمر، کم، بهتر از زیاد ملال آور 🎤: استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ ماه رمضان؛ ماه طهارت 🔶استاد علی صفایی حائری بعضی وقت ها ابری می آید اما نمی بارد. فرصت ها را می دهند، اما ما بهره نمی گیریم . رمضان ها آمده و رفته، اما جز خیس خوردن چرک ها چیزی برایمان باقی نمانده است. در همین شب های ماه رمضان ، که ما دور هم می نشینیم و می گوییم ماه رمضان جدید آمد، باید مواظب باشیم و به خودمان فکر کنیم، ولی مانند کسی هستیم که به حمام آمده است، ولی نه برای تطهیر، که برای بازی. 📚 ، ص۳۰ 🌿 @einsad
✅ مهمانی خداوند کریم و توانا 🔶استاد علی صفایی حائری: ميهمانى‌اى كه خدا در اين ماه براى ما دارد، ضيافتى است كه هماهنگ با آگاهى و كرامت و قدرت ميزبان است. هر چقدر ميزبان آگاه‌تر به من و نيازهاى من باشد و كريم‌تر و نيرومندتر و تواناتر، ضيافتش هم اوج بيشترى مى‌گيرد. خدايى كه تمامى‌نيازهاى انسان را مى‌شناسد و تمامى‌ابعاد او را مى‌داند و اين كرامت و قدرت هم در او هست، اين ضيافت را به پا داشته تا به تمامى ابعاد ما در اين ماه رزق بدهد و همين است كه فكر و تخيل و عقل و روح و تمامى بدن ما بايد در اين ماه رمضان رزق بگيرد و از اين ضيافت سرشار شود. 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه ) صفحه 18 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 رب من ... خدای من ... ستوده ترین است ... فرازی از شرح دعای ابوحمزه ثمالی استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 خرج چه کسی شویم⁉️ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
درمان تمام درد ها 🔶استاد علی صفایی حائری: قرآن كتابى است كه براى هر درد، درمانى دارد. و كتابى است كه براى هركس هدايتى دارد و شفايى مى‌آورد. براى يك بيمار، گاهى بيش از يك آيه لازم نيست. اگر تمام قرآن را بررسى كند و اين آيه را كنار بگذارد، درمان نخواهد شد و شفايى نخواهد گرفت و اگر فقط‌ همين يك آيه را ببيند و همان آيه برايش تلاوت شود و در آن تدبر كند، از آن بهره خواهد گرفت و راهش را خواهد يافت. آنچه در قرآن از آن ياد شده، تلاوت آيه‌هاست. و آنچه مانع گمراهى است،به شهادت قرآن دو چيز است: وَ كَيْفَ‌ تَكْفُرُونَ‌ بِاللّهِ‌ وَ أَنْتُمْ‌ تُتْلى‌ عَلَيْكُم آياتُ‌ اللّه وَ فيكُم رَسُولُه. ١چگونه كفر مى‌ورزيد در هنگامى كه آيه‌ها بر شما تلاوت مى‌شود و رسول در ميان شما هست. مانع از كفر ورزيدن و گمراهى همين تلاوت آيه‌ها و وجود رسول است و همين است كه پس از رسول،بايد رسول، جانشينى بيابد كه همراه قرآن و تلاوت آيه‌ها باشد و از گمراهى جلوگيرى نمايد. 📚 ، ص 24 🌿 @einsad
✅در اين ماه بايد دل‌هايمان را مطالعه‌اى بكنيم، شايد... 🔶استاد علی صفایی حائری: در اين ماه رمضان بايد دل‌هايمان را مطالعه‌اى بكنيم، شايد يك جمع بندى مناسبى براى اين ماه باشد. بايد ببينيم كينه‌هاى ما نسبت به مؤمنين، نسبت به دوستان، از چه نوع است. آيا «لِلّه» است‌؟ در دعا داريم كه: «خدايا! تو كينه‌ها را ببر، مگر آن كينه و غِلّى كه به خاطر تو باشد». بايد ببينيم كه كينه‌هاى ما به خاطر چيست‌؟آيا براى اينكه دعوتمان نكردند يا ديرتر به ما گفتند يا چايى خوب به ما ندادند يا... اين كينه‌هاباعث محروميت‌هاست. اين سوء ظن‌ها و بدگمانى‌ها باعث محروميت‌هاست؛ چه به خدا و چه به بندگان خدا. آيا ما به خدا بدبين نيستيم‌؟ يعنى خدا را مهربان و رحيم مى‌بينيم، نزديك مى‌بينيم، مجيب مى‌دانيم، ته دلمان در پروندۀ خدا سياهى ننوشته‌ايم‌؟ راستى آيا مسبِّح هستيم‌؟ وقتى همۀ اين بارش‌ها باشد ولى ظرف من واژگون باشد، چه حاصلى به دست مى‌آورم‌؟ در روايت آمده است كه اگر به مقدار كمى كينۀ مؤمنى در دل تو باشد، به اندازۀ سال‌هاى نورى، بوى بهشت را نخواهى شنيد و نخواهى يافت. 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، ص33 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿با یکی باش تا همه با تو باشند. 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✂️ برشی از یک کتاب جهنم و بهشت ، نتیجه (درگیری و یا هماهنگی) تو ، با《نظامی》است که می توانی با آن هماهنگ شوی و می توانی با آن در بیفتی . هر کس با آن در افتاد ضربه می خورد ، هر چند بزرگترین مخترع ها و کاشف ها باشد و هر کس با آن هماهنگ شد از آن بهره می گیرد هر چند رفتگر بی ارزش محل تو باشد . پاداش انسان چیزی جز (عمل) او نیست . نمی گویند اگر کبریت بزنی و آتش بگیری تو را آتش می زنیم که گفته اند اگر به (دامانت کبریت کشیدی ، می سوزی) . از آن جا که تو به این نظام ها و سنت ها (آگاه نیستی) خدا که آگاه و حاکم بر این هستی است تو را آگاه می کند و برای تو دستورهایی می گذارد و راه تو را به نور می بندد . این دستورها با نشاط و لذت تو دشمن نیست که (به خاطرِ) نشاط و لذت توست . کودکی که می خواهد با خاک بازی کند ، مادرش کنارش می کشد ؛ کودک بانگ بر می دارد بگذار خوش باشیم ؛ چرا مزاحمِ منی ؟ مادر آرام او را می بوسد ، پسرم همیشه خوش باش ! تو هنوز کزاز نمی شناسی و درد بی پایی را تجربه نکرده ای . پسرم همیشه خوش باش . 📚 روش نقد ، جلد یک ، علی صفایی حائری ، ص 88 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
توکل یعنی... استاد علی صفایی حائری کتاب صراط، ص ۱۴۴ @einsad
✅با تسبیح... با تسبیح، تو دیگر گله‌ای از تقدیر نخواهی داشت و همراه هر قدر و اندازه‌ای به تکلیف و دستورات روی خواهی آورد و دیگر چشم به دارایی و شکوفه‌های زندگی دنیا نخواهی کشید و فتنه‌ها را خواهی شناخت و به رزق خدا روی خواهی انداخت. 🔶استاد علی صفایی حائری: 📚 آنگاه که یاری شدی ( -۷)، ص ۴۷ @einsad
📚 بشنو از نی 👇 تهیه کننده معرفی نامه: عزیزالله حیدری 🌿 @einsad
📚 بشنو از نی مؤلف: استاد علی صفایی حائری بینش‌های تاریخی و سیاسی و طبقاتی یا آن شعارها به درد دیگران می‌خورد؛ کسانی که بیش از رفاه نمی‌خواهند و رابطه‌ها را با هستی و با تمام نسل‌ها در نظر نمی‌آورند. اما تو که بار خدا را به دوش گرفته‌ای جز با پای او و عبودیت او نمی‌توانی حرکتی کنی. چنین است که دعا هدف و جهتی برتر می‌یابد و چند مرحله مطرح می‌شود: وسیله‌ای هنگام شکستن وسیله‌ها وسیله‌ای همراه وسیله‌ها دعا نه به‌ عنوان وسیله و نه مقدمه، بلکه خودش هدف خودش عمل، خودش مقصد می‌شود. این کتاب بشنو از نی و ابوحمزه ثمالی است و مراحلی چون توجه، حیرت و تنهایی، امن، حمد، قصد، اقرار، اعتذار، طلب، خستگی در راه، ایمان، توحید، خواسته‌ها، را مرور می‌کنی و از امام مناجات، امام سجاد علیه‌السلام هم تصوری برتر می‌یابی. استاد توانا مهدی میرباقری می فرمود: از میان کتابهای استاد، بیشتر از همه به این کتاب علاقه مندم. 🌿 @einsad
عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان به استحضار میرساند از امروز ان شاءالله مجموعه سخنرانی استاد علی صفائی حائری در 8⃣ جلسه با موضوع در کانال قرار داده خواهد شد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
سلام الله علیها 🔸 استاد علی صفایی حائری ✅ خديجه چه كرده كه اين گونه در دل رسول(ص) نشسته؛ تا آنجا كه عايشه حتى پس از مرگ بر او حسادت مى‌برد؟ من از اين سؤال سمج نمى‌توانم دامن جمع كنم. اين همه ارزش آيا از معرفت و شناخت و يا عشق و ايمان و يا عمل و تقوا، از كدامين ريشه، سر برگرفته؟ ريشه‌ها را بايد در جايى ديگر جست؛ چون حتى تقوا توشه‌ى راه است. و توشه براى رفتن كافى نيست. و همانطور كه گذشت، حتى عصمت، كفاف اين مقصد بلند و راه دراز را نمى‌دهد و تحليلى ديگر مى‌خواهد.[1] ✅...با اين نگاه، مى‌توانى بلوغ و تماميت خديجه‌ى كبرى و فاطمه‌ى زهرا را بفهمى؛ كه خديجه در برابر رسول خدا براى خودش حدى نگذاشت و سهمى نگرفت و فاطمه(س) در برابر ولىّ رسول خدا، از تمامى توانش كمك گرفت و سينه و صورت نيلى گرفت، ولى رخ از مولى نهان كرد و چهره به او نشان نداد.[2] ✅ همانطور كه بارِ رسالتِ رسول بر دوش ابوطالب و جعفر و مصعب و جمعى ديگر بود و به وسيله آنها رسالت رسول گسترده و پخش شد، با مال خديجه و ثروت او نيز پيوند خورد و هنگامى هم كه آن ثروت تمام شد، نوبت ديگران است تا شروع كنند و در زمين بگردند و منبعى براى توليد و برداشت، داشته باشند.[3]  ✅ وفا و صفا و فناى خديجه، او را محبوبترين در وجود رسول مى‌سازد. تا آنجا كه هميشه او را پيش چشم دارد تا آنجا كه عايشه‌ى جوان با تمامى اقتدار و اعتماد به نفسش، حتى پس از مرگ خديجه، به حسادت مبتلا مى‌شود؛ چون مى‌بيند در زبان و چشم و دل رسول جايى براى جلوهى او نيست. و بالاتر از حسادت به شماتت مى‌پردازد كه چرا اين قدر به ياد كسى هستى كه خداوند بهتر از او را به تو داده است. تا آنجا كه رسول برمى‌آشوبد و تأكيد مى‌كند كه بهتر از خديجه را به دست نياورده است.[4] ..................................... 📚 1- روزهاى فاطمه(س)، ص: 15 📚 2- روزهاى فاطمه(س)، ص: 17 📚 3- حركت، ص: 205 📚 4- تطهير با جارى قرآن(2)، ص: 348 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅سیر مطالعاتی یا روش کار... 🔸استاد علی صفایی حائری: آنگاه به او که از من سیر مطالعاتی می‌خواست که از کجا شروع کند، از روش مطالعه توضیحی دادم و گفتم مهم سیر مطالعاتی نیست؛ روش کار است. تو باید پیش از مطالعه طرح سوال و تنظیم سوال و تحلیل سوال را طی کرده باشی، تا بتوانی با جوابهایی که در کتاب‌هاست عمیق‌تر برخورد کنی و آنها را بپذیری یا دور بریزید. 📚 بگو که او(تطهیر با جاری قرآن- تفسیر سوره کوثر)،ص۲۳ 🌿 @einsad
🌿 در این کینه ها را از دل پاک کنید... 🌿 @einsad
✅تبلیغ 1⃣ 🔶استاد علی صفائی حائری 1⃣شايد پنجاه سال يا كمتر يا بيشتر كسانى منبرهايى را شنيده باشند و استفاده كرده باشند و همچون دايرةالمعارفى، تاريخ اسلام و مسلمين و تاريخ اَعلام اسلام را بدانند، اما از اين همه معلومات بهره‌اى نمى‌برند و اين دانستنى‌ها در زندگى آنها اثرى ندارد و تغييرى نمى‌آورد! 2⃣و در اينجاست كه مُبلّغ از مردم، از بدى مردم ناله مىكند و چه بسا كه داد سخن بدهد در حالى كه تمام مسأله مربوط به خود او و تبليغ اوست. ✍من معتقدم امروز، مردم خيلى بيدارتر و آماده‌تر و روشنتر از پيش اند. ✍و معتقدم كه اگر «محمدى» بود، مى‌توانست از همين مردم «سلمان‌هايى» بسازد.❗️ ✅او گذشته از آنكه در مغزها معرفت و شناخت مى‌گذاشت، در دل‌ها عشق و شور و ايمان مى‌آفريد و در يك لحظه و با يك نگاه و با يك توجه «ابوذر» مى‌ساخت و «سلمان» را صيد مى‌كرد و «اويس» تربيت مى‌نمود و «عمار» و «مقداد» و «بلال» و «مصعب» و «جعفر» و «حمزه» و ... جمع‌آورى مى‌كرد و اين‌ها را جورى مى‌ساخت كه هر يك، چراغ شهرى مى‌شدند و مشعل جمعى و رسول قبيله‌اى! ✅اين نفوذ پيامبر بيشتر به خاطر آن بود كه از دل سخن مى‌گفت و با عشق و رحمت و دلسوزى تبليغ مى‌كرد و هر آنچه مى‌گفت، خود قبلًا بدان عمل مى‌نمود. ✅و به ما هم سفارش كرده‌اند كه؛ «كُونُواْ دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ الْسِنَتِكُمْ»( كافى، ج ۲، ص ۷۸ .)با غيرِ زبان، مردم را دعوت كنيد و به حق بخوانيد. ✅و در ميان مبلغين، به تجربه ديده‌ام آنها كه شور و حقيقت و واقعيتى دارند، در كلماتشان سوز و حركت و نور بيشترى هست و چه بسا كه با يك جمله، استعدادهاى از دست رفته را به دست بياورند و گذشته از روشنفكرى، به روشندلى، به ايمان و حركت بكشانند. 📚 ، ص۱۴۶تا۱۴۸. 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅خدا با رحمت و عذابش می خواهد ما را بسازد فرازی از شرح دعای ابوحمزه ثمالی 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
انتشارات لیله القدر در نمایشگاه قرآن ستون ۱۰۷ ٬ غرفه ۱۴۹ ٬ روبروی پرداخت الکترونیک سپهر
✂️ برشی از یک کتاب تنوع طلبی انسان نیز نشانگر این نیاز به《رشد و حرکت》می باشد ؛ چون انسان هر زمانی آرزوی چیزی را دارد اما وقتی به آن می رسد باز خسته می شود و ارضا نمی شود . همین (خسته شدن و ارضا نشدن) ، یک هدایت الهی است که به وسیله آن به انسان تذکر داده می شود که ای انسان ، کار تو ماندن نیست بلکه (رفتن) است تا ابد ، تا بی نهایت ؛ ( إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ) . پس کار و نقش انسان در هستی ، تحرک است نه تنوع . اگر انسان این نشانه ها و این ذکر و یادآوری ها را ندیده بگیرد گرفتار عذاب می شود ؛ پس با ترکیب وجودی انسان هماهنگ نیست و این که می گویند فطرت انسان با توحید هماهنگ است ، یک بحث تحمیلی و صادراتی نیست . هر انسانی با توجه به درکِ و با توجه به طلبی خود متوجه می شود که مدام باید برود و ایستادن و ماندنی در کارش نباشد . تمام وجود او ، تمام استعدادهای او و نیروهای او باید به جهتی برود که سقفی نداشته باشد و بن بستی نباشد . و چون در جهان ، نامحدودی جز حاکم ازلی وجود ندارد ، بنابراین جهت حرکت انسان ، همان حاکم ازلی است و این ، یعنی توحید . " سُبْحَانَ رَبِّیَ الاَعْلی وَ بِحَمْدِهِ " جهت ِ برتر فقط الله است . 📚 اندیشه های پنهان ، علاء الدین اسکندری ، ص ۱۴۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed