eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب خیال می‌کنیم مقصود این است آدم ها در عمل حرکتی داشته باشند . این ، ما را بسته است و زنجیر کرده ؛ در حالی که مقصد این نیست . مقصد است نه هدف این است که افراد فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند . چرا که مربوط به انتخاب و اختیار آنهاست . می‌خواهند عمل کنند یا نکنند . آن چه مطلوب است ، « تفاهم هاست » نه « توافق‌ها » ، « فهم » است نه «عمل » . آنچه مهم است فهم در برخوردهاست و عمل ؛ وابسته به شخص است . می‌خواهد خوب شود یا نشود . مقصود این نیست که همه شوند ، مقصود این است که همه شکل بگیرند ؛ یا شوند یا . بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند . تا آنهایی که زنده شدند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آنهایی که به هلاکت رسیدند ، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند . مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این . 📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۵۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅ ازدواج و انتخاب همسر 🔸 استاد علی صفایی حائری در انتخاب همسر، معيار و ميزان انتخاب، همان خصوصيات و نكته‌هايى است كه براى تو مهم است. زيبايى، صدا، اندام و حالت‌هايى كه براى تو مهم هستند، نمى‌توانى به آن بى‌اعتنا باشى، از آن عبور كرده باشى و گذشته باشى. منى كه حالتى خاص و چهره‌اى خاص در رؤياهايم نشسته، نمى‌توانم به ديگرى روى بياورم و با آن مأنوس باشم، هر چند همه‌ى خوبى‌ها را هم داشته باشد. پس تا هنگامى كه اسير هستى،به تقليد پرواز نكن و مطمئن باش كه بت‌هاى تو را هر چند كه به آن دست بيايى، مى‌شكنند و در اين دنيا برايت دلخوشى نمى‌گذارند. 📚 روابط متکامل زن و مرد، ص 21 ⭕️ @EinSadTehran
#اعلام_برنامه برنامه هفتگی موسسه لیله القدر تهران ۲۳ الی ۲۹ آذرماه ✅ جهت هماهنگی زمان مشاوره هماهنگی برادران، آقای حسینیان 09192111747 هماهنگی بانوان، خانم خالدیان 09226184837 ⭕️ @EinSadTehran
یک بدی فقط یک بدی نیست❗️ استاد علی صفایی حائری سر خلود در عذاب، با اینکه گناه و انحراف محدود بوده در همین است که در دنیای روابط یک بدی، یک بدی نیست و یک سيئه در یک جا محصور نمی شود، که ادامه می یابد و آدمی را محاصره می نماید. این درست است که من با یک لبخند یک دختر را به فساد کشیده ام ولی این فساد در همین جا دفن نشده، که گسترش یافته و این فسق که از جایگاه خود بیرون آمده به هزارها خانواده و هزارها مورد دیگر سرایت نموده است. در دنیای مرتبط، یک بدی، یک بدی نیست، که احاطه ی خطیئه در میان است. 📚 تطهیر با جاری قرآن، ج 1 🌿 @einsad
✅سبک زندگی اسلامی 🔶استاد اگر شاهد دعواها و گلايه هاى خانوادگى و زنانه و مردانه باشى، مى فهمى كه چقدر بى نيازى و سرشارى كارساز است و چقدر ريشه هاى گرفتارى ها، در همين ضعف و محدوديت و چشم و هم چشمى است. رضاى از خدا و رضاى از زندگى و رضاى از دنيا، باعث رضاى از مردم و برخورد مفيد و سازنده با آنها خواهد بود. اينگونه، توقّع ها صفر مى شود و تحمّل ها بالا مى رود و سرشارى و بارورى و تماميّت، به آنجا مى ر سد كه ديگران، از وجود سرشار تو، به تماميّت و سرشارى مى رسند. اينگونه، تو سرزمين امن و امانى، كه ترس و اندوه و كينه و بخل و ضعف و كسرى ها را برمى دارى و در متن بحران، آرامى؛ و در زير بارش فاجعه، خوشنود. اينگونه، خانه ى تو، هر چند فقير باشد، سرچشمه ى غنا و سرشارى است. و اينگونه، دست تو اگر چه خالى باشد، پربار و بخشنده است. 📚 ، ص127 🌿 @einsad
⛔️ صله رحم، تنها به اين نيست كه بيايى و چند دقيقه اى بنشينى و بروى... 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
هدایت شده از موسسه خیریه رویش
◀️ ان شاءالله چهارمین جلسه دوره چشمه جاری (باز خوانی آثار استاد صفایی حائری) ، برگزار می‌شود. ✅ امروز دوشنبه ⏰ ساعت ۱۲:۱۵ الی ۱۳:۴۰ 📌 مسجد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، سالن شورای نهاد 🆔 @einsad_fum
✅ آنچه عشق به امام می نامیم عشق نیست، سرگرمی است! 🔶استاد علی صفایی حائری: عشق از نياز بر مى‌آيد. اما كدام نياز؟ راحت‌تر بگويم: عشق، خود نياز است، اما نياز به تبديل شدن و به اين‌گونه از بن‌بست رهيدن، از خود خلاص شدن و به معشوقى كه بالاترش يافته‌اى پيوستن و با او ماندن؛ چون هنگامى كه بودن تو، ماندن است و ماندن تو، مرگ است و گند است، بايد اين بودن، از بن‌بست ماندن نجات بگيرد. بايد در راهى بيفتد و جهتى بيابد. اين نياز، عشق است و عشق از اين نياز برخاسته. و اين عاشق است كه به راحتى مى‌تواند خودش را بدهد، كه خودِ برترى را به دست آورده است. مى‌تواند فنا شود، كه وسعت بزرگ‌ترين را شناخته است؛ وسعتى كه وجودش در آنجا حصار است و ديوار است و قلعه است و فرو ريختنش، بيشتر شدن است و بزرگ‌تر شدن است و باقى ماندن است و از بن‌بست رهيدن و ادامه يافتن. آنچه ما با نام عشق امام، با آن مأنوس شده‌ايم و به آن دل بسته‌ايم، عشق نيست و اين نيازِ ادامه يافتن و حركت كردن نيست، كه نياز به سرگرم شدن و تنوع داشتن است. آنچه ما در برابر امام داريم هنوز تا اين عشق فاصله دارد. ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مى‌خواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مى‌كنيم. ما بيشترها را فداى كم‌ترها كرده‌ايم. و اين است كه عشق نيست، بازى است. 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، ص 86 @einsad
☑️ اکنون که مرگ حتمی است، بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد و سازندگی‌هایی بیاورد و آگاهی‌هایی متولد کند و روح‌هایی را حرکت دهد. 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
اكنون كه مرگ حتمى است، بگذار مرگى را انتخاب كنيم كه آبستن زندگى باشد و سازندگی ‌هايى بياورد و آگاهی‌هايى متولد كند و روح‏‌هايى را حركت دهد. بايد مرگى را انتخاب كنيم كه زندگى را بارور كند. ⬛️ @EinSadTehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار شهید سلیمانی: تا کسی شهید نبود شهید نمی‌شود... شهید محمد صفایی حائری خطاب به پدر (استاد علی صفایی): همیشه سخن شما در گوشم طنین افکنده که می‌گفتید: اول باید شهید شد بعد به جبهه رفت، نه اینکه به جبهه برویم تا شهید شویم. ⬛️ @EinSadTehran
🖼 #عکسنوشت آن ضرورتى كه از طرح انسان در هستى برمى‏‌خاست، #امامت را مطرح مى‏‌كند. و همين ضرورت، عطش و نياز به امام را در تو شكل مى‏‌دهد؛ و اين عطشِ شكل گرفته و اين عشق مبدل، تو را به تهيه زمينه‏‌هاى آن حكومت، در آن وسعت و با هدف بزرگِ بالاتر از آزادى و عدالت و رفاه و تكامل، وامى‏‌دارد. اين‏جاست كه قلب مالك كه از عشق على سرشار شده، او را به جدايى از على كه از جانش بيشتر احساسش مى‏‌كند، دستور مى‏‌دهد. مالك مى‏‌رود؛ ولى در اين جدايى با على جمع است و هماهنگ است. خنك آن‏ها كه در جدايى‌‏شان با هم بودند؛ بيچاره ما كه در جمع‏مان ناهماهنگ‏يم. استاد #علی_صفایی تو مى‌آيى، ص ۹۰ ⬛️ @EinSadTehran
این را تصادفی ندانیم.doc
47.1K
✅ متن ارسالی از طرف حاج آقای فلسفیان(شاگرد استاد صفایی) در مورد شهادت @einsad
✅ مادامی که من احساس نیاز به دین نداشته باشم... 🔶استاد : آن چه من را به حركت وادار مى‌كند، علم به چيزى نيست، اضطرار به آن است. احتياج به آن است. مادامى كه من، دين را حتى اگر قبول كردم، خدا را حتى اگر باور كردم كه هست، اگر به آن نياز نداشته باشم و بگويم بدون دين مى‌توانم راهم را بروم و مى‌توانم بدون دين زندگى كنم، طبيعتاً دين يا در متن نمى‌آيد ،بر كنار مى‌شود، يا اگر هم مى‌آيد متن بى‌بديلى نيست، مى‌تواند نسخه بَدَل داشته باشد. اينجاست كه تو از دين مى‌توانى كنار بكشى. ثبات تو در رابطه با دين ممكن است متغير باشد. يك روز باشى يك روز نباشى. اين ديگر مربوط‌ است به شرايطى كه تو دارى. دين متن تو نيست. يك روز آن را دارى، يك روز ندارى. حاشيه‌ى زندگى توست. اما اگر آدمى باور كرد كه دين براى من ضرورت است، چرا؟ چون علم من در حوزه‌ى هفتاد سال مى‌تواند كارگشا باشد، فلسفه‌ى من هم در حوزه‌ى علم من مى‌تواند روشنگر باشد و عرفان من هم و قلب من هم و مجموعه مسائل و نقطه‌هاى آسيب و آفتى كه در دل من هست با مجموعه‌ى راهى كه در پيش دارم و اهدافى كه دارم جمع‌بندى و شناسايى مى‌شود، آن موقع اگر من اين مجموعه را فهميدم،به وحى روى مى‌آورم، اين نياز را مى‌فهمم. اينجاست كه در خدا جدال نمى‌كنم. 📚 زن و مرد ص۶۴ 🌿 @einsad
4_6012368990746182016.mp3
725.1K
🔸آیا آدم هستم؟ ... 🔻هرچقدر به عادتها و غرایز برگردی، خود را خوار کرده ای... #استاد_علی_صفایی_حائری #کلام 🌿 @einsad
✅عبودیت چیزی جز عبادت است... 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
📚 ؛ شرحی بر خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها مؤلف: استاد علی صفایی حائری 🔸روزهای فاطمه دست نوشته ای است مختصر از مرحوم استاد و در آن به دو شکل حمايت فاطمه(س) از ولیّ خدا و احقاق حق علی(ع) به صورت مختصر و مفيد توضيحی آمده است. در قسمت دوم اين کتاب به شرحی از خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدينه(خطبه فدک)، پرداخته شده است. در اين قسمت، از زيبايی و قدرت و پيام و ارتباط و انسجام اين خطبه، نمونه هايی آورده شده و نشان داده شده که تفاوت اين خطبه با خطبه هايی که از فصحاء و بلغای عرب مثل صهبان وائل و غيره، نقل می کنند، چقدر زياد است و مقايسه ها، مع الفارق. البته اين قسمت از مجموعه نوارهای ايشان در دهه محرم سال 1378، بعد از پياده کردن و تحقيق کامل، تهيه و تنظيم و به صورت نوشتاری درآمده. 🔹در اين کتاب اين عناوين به چشم می خورد: روزهای فاطمه، تربيت رسول، وضعيت عرب قبل از بعثت، تحولات بعد از رحلت رسول، فقه فاطمه(س)، عوامل اعراض از رسول، انصار در نگاه فاطمه(س)، جايگاه گفت و گوی تمدن ها، فدک از اموال فاطمه(س) و... ✅ سفارش وخرید کتاب: ☎️ تلفن: 02537712328 📱 همراه: 09127461022 🌿 @einsad
☑️ فاطمه سلام الله علیها به حکومتی دل بسته که نه تنها پرستار، که آموزگار باشد... 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
سلام الله علیها الگوی چه کسانی است؟ 🔶 استاد علی صفایی حائری ، الگوى كسانى است كه بيشتر از خودشان هستند و بيشتر از رفاه و عدالت و تكامل را مى خواهند؛ كه انسان، با رسيدن به تكامل و شكوفايى استعدادهايش، جهتى عالى تر مى خواهد تا رشد داشته باشد؛ وگرنه خسر و خسارت، او را مى ربايد. تمامى دعا و تمامى آرزوى من، اين است كه تو را ى رسول و همسر على و مادر زينب، به چشم عنايت بپذيرد. تمام خواسته ى من، اين است كه شما همه، نور چشم اولياء خدا و سرور قلب آنها باشيد؛ نه سنگى در راه خدا و خارى بر دامان رسول و استخوانى در گلوى على و ضربه اى بر گونه ى . عزيزم! ... آنطور زندگى كن كه «مرگ»، مزاحم «زندگى» تو نباشد! و آنگونه بمير، كه زندگى ساز باشى! شايد بتوانى، در كنار باشى! الهى ثَبِّتنا عَلى دينِكَ وَ اسْتَعْمِلْنا بِطاعَتِكَ وَ لَيِّن قُلُوبَنا لِوَلىِّ امْرِكَ وَ عافِنا مما امْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَكَ 📚 ، ص: 135 🌿 @einsad
🔶استاد : مَنْ‌ يَتَّقِ‌ اللّهَ‌ يَجْعَلْ‌ لَهُ‌ مَخْرَجَاً وَ يَرْزُقْهُ‌ مِنْ‌ حَيْثُ‌ لا يَحْتَسِبُ‌ وَ مَنْ‌ يَتَوكَّلْ‌ عَلَى اللّهِ‌ فَهُوَ حَسْبُهُ‌ انَّ‌ اللّهَ‌ بالِغُ‌ أَمْرِهِ‌ قَدْ جَعَلَ‌ اللّهُ‌ لِكُلِّ‌ شَىءٍ قَدْراً. (۲و۳طلاق) ⁉️چه رابطه‌اى بين تقوا و رهايى از بن‌بست‌هاست‌؟ چرا مسأله‌ى رزق مطرح مى‌شود؟ و چرا اين رزق بايد حساب نشده، مِنْ‌ حَيْثُ‌ لا يَحْتَسِبُ‌ باشد؟ چه پيوندى ميان تقوا و توكل است‌؟ و چه رابطه‌اى بين توكل و كفايت است‌؟ و چه مفهومى براى توضيح قَدْ جَعَلَ‌ اللّهُ‌ لِكُلِّ‌ شَىءٍ قَدْراً ؛ خدا براى هر چيز اندازه‌اى گذاشته،باقى مى‌ماند؟ ✅با طرح اين سؤال‌ها به مرحله‌ى تلاش فكرى مى‌رسيم، كه تقوا چيست‌؟ تقوا، اطاعت حق و عمل به وظيفه است. و اين اطاعت نتيجه‌ى ايمان و عشق به حق است و كسى كه از آن عشق برخوردار شد و در كلاس اطاعت نشست، ديگر جز عمل به وظيفه‌اش برايش مسأله‌اى نيست. فقط‍‌ مى‌خواهد كه بر روى مرز حركت كند و آن‌طور كه دستور دارد پيش بيايد. 🌀اين چنين كسى ديگر بن‌بست ندارد و گير نمى‌كند، چون او با شروعش به نتيجه رسيده و از آغازش بهره گرفته و حق خويش را بدست آورده است. آخر مهم رسيدن نيست، مهم در راه بودن است و كسى كه در راه است و در روى مرز است ديگر بن بستى ندارد.بودن و نبودن، ماندن و رفتن،برايش يكسان است. نه ترسى دارد از آينده و نه حزنى از گذشته و نه تزلزلى در حال. 📚 ص۱۰۸ 🌿 @einsad
✅ کسی که با این همه محبت از خدا کمبود محبت دارد، کسی که محبت خدا او را پر نکرده، دیگر محبت چه کسی او را سرشار می کند؟ 📚 #صراط ص۱۳۱ 🌱🍃🍃🍃🌹
🔰 وحشت از ابرقدرت ها ... 🌿 @einsad https://instagram.com/einsad.ir
✅عوامل قساوت قلب 🖤 🔶استاد : دل‌هاى قساوت زده‌ى ما، از سنگ هم سخت‌تر است، كه عوامل مختلفى در آن اثر گذاشته است و اين قساوت را ساخته است: 🔻سفاهت و نادانى، 🔻غفلت، 🔻كفر، 🔻عصيان، 🔻اعتداء، 🔻استخفاف، 🔻استبداد، 🔻 استدراج، اين‌ها عواملى هستند كه قساوت و بى‌خيالى در برابر آيات و نشانه‌ها و يا در برابر دستورها و تكاليف و يا در برابر انبياء و اولياء را به دنبال مى‌آورند؛ تا آن‌جا كه به تعبير قرآن: «وَاِنْ‌ يَرَوْا كُلَّ‌ آيَةٍ‌ لا يُؤمِنُوا بِها وَ إِنْ‌ يَرَوْا سَبِيلَ‌ الرُّشْدِ لا يَتَّخِذُوهُ‌ سَبيلاً ذلِكَ‌ بِاَنَّهُمْ‌ كَذَّبُوا بِاياتِنا وَ كانُوا عَنْها غافِلين. ١ و همين قساوت، حتى در ساده‌ترين مراحل بى‌خيالى و بى‌باكى،به تخاذل و شانه خالى كردن از نصرت حق و ذلّت باطل مى‌انجامد. و همين تخاذل و بى‌اعتنايى به تيه و سرگردانى منتهى مى‌شود. 📚 ص۱۵۸ 🌿 @einsad