eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
935 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه ‏هاى عمل و توجه ‏ها و عنايت‏ هايى است كه يك عمل را همراهى مى ‏کنند. ❞ عین‌صاد: ﮺ نيت و بصيرت و درك از روابط و توجه به آثار و شكل عمل، همگى در پاداش نقش دارند و همين است كه يك ضربت على از تمامى عبادت جن و انس بالاتر و با فضيلت‏ تر مى‏شود، چون على در همين ضربت، عبادت جن و انس را در نظر داشته و به خاطر آنها شمشير زده و با شمشير خود، زمينه‏ ى عبادت آنها را فراهم ساخته و در اين جهاد جز خدا را در نظر نياورده است. حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه‏ هاى عمل و توجه‏ ها و عنايت‏ هايى است كه يك عمل را همراهى مى‏ كنند، تو بايك لقمه نانى كه مى‏ دهى گاهى مزاحمى را رد مى‏ كنى و گاهى گرسنه‏ اى را سير مى‏ كنى وگاهى درس احسان و انفاق و اطعام مى‏ دهى. واين سنت را زنده مى‏ دارى. آيا اينها با هم برابر است. گاهى تو با احسانى كه مى‏ كنى طرف را به ذلت مى‏ اندازى و محصور مى‏ نمايى و گاهى مثل آبى كه از سرچشمه مى‏ نوشند، از تو سيراب مى‏ شوند و بهره مى‏ گيرند، آيا اين جرعه‏ هاى ذلت و عزت برابر است‏.﮺ 📚 قیام | ص ۲۹ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 انکسار رسول (ص) ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ (ص) ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ آیا امام رضا(ع) ما را قبول می کند؟﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/5n6Fd 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ وحدت در جدایی ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/mKGMv 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 انسان به خاطر کسری‌ها و ضعف‌هایی که در او هست می‌خواهد عیب خود را با معیوب کردن دیگران به پوشاند. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰طلب زمينه‏ى روحى مناسبى را از خدا مى‏كنى كه كسرى‏هاى تو را جورى جبران كند كه عكس‏العملى برخورد نكنم. نه تنها بدى نكنم، بلكه احسان كنم؛ چرا كه انسان به خاطر كسرى‏ها و ضعف‏هايى كه در او هست مى‏خواهد عيب خود را با معيوب كردن ديگران بپوشاند. خدايا! در من زمينه‏اى از تسديد را فراهم كن، كسرى‏هاى من را به گونه‏اى پر كن تا من بتوانم در مقابل كسانى كه به من بدى كرده‏اند خوبى كنم. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۹۶ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰اين نوع برخورد يك زمينه‏ى روحى مى‏خواهد، كه انسان وقتى به او ضربه وارد مى‏شود، فريادش در نيايدو عملش در رابطه با طرف مقابل عكس‏العمل و بدون تأمل نباشد كه تو هم چه كردى و ...در مقابل ضربه‏اى كه خورده در مقام احسان نيست، بلكه مثل او عمل مى‏كند و اين به خاطر كسرى‏ها و ضعف‏هايى است كه در ما هست و مى‏خواهيم عيب خود را با معيوب كردن ديگران بپوشانيم و در مقام انتقام از ديگران بر مى‏آييم. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۹۶ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 شیطانِ مفید ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰شیطان مفید كينه‏ اى كه هر دو طرف را به بهشت مى‏ رساند، كينه‏ ى دنيا و شيطان نيست؛ كه اين كينه‏ ها راه به بهشت ندارد و خدا هم آن را از سينه‏ ها برنمى‏ دارد. اين كينه‏ ها به خاطر خدا و در راه خدا بوده‏ اند. هر دو نفر مى‏ خواسته‏ اند كار اين بى‏ سرپرست و ضعيف را سامان دهند و هر دو خيال مى‏ كرده‏ اند كه ديگرى نمى‏ خواهد و نمى‏ گذارد. پس مى‏ آشفتند و دل از كينه سرشار مى‏ كردند. پس تو بايد آن‏قدر ظرفيت و توانايى داشته باشى، كه بتوانى بر دوست و دشمن، عزيز و مسلط باشى. و از آنچه كه مى‏ كنند و از آنچه كه رخ مى‏ نمايد، به‏ ستوه نيايى؛ كه در طرح بزرگ تو، حتى شيطان مى‏ تواند مفيد باشد! و با برخورد حكيم تو، هر ناخوش‏آيندى، مى‏ تواند سازنده و مطلوب بشود. اين درست كه موقعيت‏ ها و امكانات به خواست ما نيست، ولى اين هم درست است كه موضع‏ گيرى و برخورد مى‏ تواند به كوثر و خير كثير بينجامد و در هر موقعيتى، كارساز باشد. 📚 نامه های بلوغ | ص۱۸۷ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰خدا یا خرما؟ 🔹آدمى گاهى در خودش گرفتار حالت‏ها و تناقض‏هايى است و بنا دارد اين‏ها را با تجربه خودش حل و فصل كند و با تجربه خودش از آن‏ها عبور كند. او چيزى را مى‏ خواهد، اما آن‏جا كه او هست آن چيز حضور ندارد و آن‏جايى كه آن چيز هست او نمى ‏تواند يك دل برود. 🔹ريشه و اساس اين تناقض، در خواسته ‏هاى آدمى است كه باعث مى‏ شود او به اين تجربه‏ ها رو بياورد، ولى انعكاس و عكس‏ العمل بعد از تجربه نشان مى ‏دهد كه ما با تجربه كردن نمى‏ توانيم از اين حايل عبور كنيم و يا اين تناقض را سامان داده و حل كنيم. تا وقتى كه آدمى تناقض دين و دنيا و يا خدا و خرما را براى خودش حل نكرده باشد، نمى‏ تواند يك دل و يك‏سره باشد بلكه مشكل دارد و راه حل و توجيه او هم اين است كه مى ‏خواهم تجربه كنم ولى اين، مشكل او را حل نمى ‏كند. 🔹من خواهر زاده ‏اى داشتم، مى ‏رفت كنار جوى آب، از لب جوى راه مى‏ رفت تا شايد در آب چيزى پيدا كند، اما گاهى مى‏ افتاد توى آب و گل آلود و زخمى و صورت خراشيده مى ‏شد ولى باز هم اين عمل را تكرار مى ‏كرد. آدمى بعد از اين همه تجربه باز اين درد و مرض را دارد كه مى ‏خواهد دوباره تجربه كند، در حالى كه اگر بداند آن چيزى را كه‏ مى‏ خواهد در جاى ديگرى است؛ يعنى هم بداند چه مى ‏خواهد و هم بداند كجا بايد برود، ديگر كنار جوى آب دنبال قِران و شاهى نمى ‏گردد. مادام كه در دنيا بهره ‏اى ببينم، همه دلم را براى صفاى خدا نخواهم گذاشت، مى‏ گويم بگذار بروم اين‏جا را هم ببينم. 🔹اين همه، حكايت از تناقض ‏ها و تشتت ‏هاى درونى انسان دارد؛ چه در حوزه معارف و چه در حوزه عاطفه و چه در حوزه كارهايى كه دارد. اين مجموعه باعث مى‏ شود كه آدمى در رفتار خود مشكل پيدا كند و حل مشكل را در تجربه‏ هاى جديد ببيند ولى هميشه نمى ‏تواند عبور كند؛ چرا كه ممكن است زير پا بماند و به حل مشكل نرسد. 📚 مشكلات حكومت دينى | ص ۵۶ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺بازیگر نباش!﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/ELsBy 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰ارزش بینش ها 🔹اين مهم است كه عمل را بازمان و مكان خودش بسنجيم و شتاب كنيم. فقط به عمل و اقدام قانع نباشيم؛ كه «سَارِعُوا الى مَغْفِرَةٍ»، «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ» 🔹بايد شتاب داشت و مسابقه داد و كار را در زمان و مكان مناسبش ارائه داد. وقتى كه ما كارهاى بزرگ را براى هدف ‏هاى محدود و كوچك انجام مى‏ دهيم، ارزش عمل‏هاى ما را هدف ‏هاى ما تعيين مى ‏كند. 🔹ارزش عمل مربوط به هدف و انگيزه و بينش تو از آثار و روابط آن است كه اين همه بر شكل عمل هم اثر مى‏ گذارند. 🔹خيلى‏ ها به صداقت و شهادت بعضى‏ ها مغرور شده ‏اند، در حالى كه صداقت و شهادت به اندازه ارزشى كه براى آن كوشيده ارزش پيدا مى‏ كند. 🔹 كسانى كه در راه هيتلر و حتى در راه آزادى جان دادند، با كسانى كه در راه هدف ‏هاى بالاتر و ارزش ‏هاى عظيم‏ تر قدم گذاشتند برابر نيستند. 🔹اغفال نشويم كه فلان مجاهد ماركسيست زده چه كرد و با شهادتش چگونه ايستاده جان داد. ارزش شهادت انسان، به اندازه شهادت اوست. 🔹ارزش خون‏ ها به اندازه ارزش بينش‏ هاست. 🔹 صداقت و شهادت اين گونه نقد مى‏ خورد و جرم آنهايى كه براى هيتلر باصداقت جان دادند بيشتر است. 🔹 اين كافى نيست كه يك عمل همراه نيت و سنت و وسع و زمان و مكان مناسب باشد، كه بايد عمل در مقايسه با اعمال ديگر به اهميت هم رسيده باشد؛ چون هنگام تزاحم تكاليف و كارها چاره‏ اى جز انتخاب مهم‏تر نيست. 📚 انسان در دو فصل | ص ۸۳ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 کسی که امام زمان و جلودار زمان و جلودار حوادث است حتی در شکست، شکسته نمی‌ شود. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰وفای خدا 🔹آن‏ها كه بر سر پيمان و عهد ايستادند و وفا كردند و كم نگذاشتند، با وفاى خدا پاداش گرفتند و جام سرشار را نوشيدند 🔹و ما كه خدا پيمانى را و عهدى را و تعهدى را از ما نديد و جز فسق و سركشى از ما نيافت و به گلايه حكايت كرد؛ «ما وجدنا لاكثرهم من عهد ان وجدنا اكثرهم لفاسقين» 🔹 ما آن چنان رنج و عذاب مى ‏بريم كه كسى نبرده و آن چنان گرفتار و دربند مى ‏شويم كه كسى نگرديده ... 🔹چون كسى مثل ما از حجت ها چشم نپوشيده و بر نشانه ‏ها، غفلت نورزيده و از يقين‏ ها روى نتافته و همين براى عذاب ما بس كه وفاى او را مى ‏بينيم و جفاى خود را شهود مى‏ كنيم. 🔹چه قدر به ما نزديك شده و با بلاء ما را به راه كشيده و ما از او دور شده‏ ايم و از شكسته شدن بت‏ ها ناليده‏ ايم. 🔹 به جاى اين كه از شكسته شدن بت ‏ها درس بگيريم و بر روى موج خانه نسازيم، از شكستن بت ‏ها رنجيده ‏ايم و از او بر آشفته ‏ايم ... كه مگر جز ما كسى ندارى كه كوزه ‏اش را بشكنى و بزمش را خراب كنى و دلش را بسوزانى. 🔹اميرالمؤمنين عليه السلام در نهج البلاغه مى ‏گويد: «كان لى فيما مضى اخ فى الله و كان يعظمه فى عينى صغر الدنيا فى عينه». 🔹 برادرى كه در چشم على بزرگ می ‏شود، كسى است كه دنيا در چشم او كوچك شده باشد و از جرعه‏ ى دنيا دست شسته باشد. 📚 وارثان عاشورا | ص۷۵-۷۶ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 رهبری مسلمان ها ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰رهبری مسلمان ها ❛❛ عین‌صاد با شهادت امام عسكرى، دوره‏ ى غيبت فرا مى‏ رسد، غيبت درهنگامى است كه طرح مذهب ريخته شد و احاديث در صورت اصول و جوامع، نگهدارى شده ‏اند و معيار شناسايى احاديث و تهذيب دسيسه‏ ها به واسطه‏ ى حضرت رضا و جواد و هادى و عسكرى عليهم السلام به دست آمده، همان طور كه شيوخ و وجوه و رجالى تربيت شده ‏اند و كارگشاى حوادث هستند، حضور حجت احتياج به بلوغى دارد كه هنوز حاصل نشده و زمينه‏ اى مى ‏خواهد كه هنوز فراهم نگشته، پس به طور طبيعى غيبت شروع مى‏ شود. حفظ اسلام و رهبرى مسلمان ‏ها، از وظايف امام است. حفاظت مذهب و نگهدارى از طرح بنيادى آن تا زمان امام عسكرى انجام شده و اصول كلى القا گرديده است، مى‏ ماند رهبرى مسلمان‏ ها كه آن هم احتياج به آمادگى بيشتر و زمينه‏ ى بيشتر دارد، اگر توانستند كه اين زمينه را فراهم كنند، غيبت، به ظهور مى ‏پيوندد وگرنه ظلم مملو و تجربه‏ ى بن‏ بست‏ ها، زمينه‏ ساز قسط كامل خواهد شد. حدود هفتاد سال نواب اربعه و نيابت خاصه كارگشا بود و سپس نيابت عامه و يا ولايت فقيه راهگشاى حوادث گرديد. و اين ولايت گذشته از شئون معصوم، عهده ‏دار زمينه ‏سازى و دعوت و تربيت افراد و سازمان دادن به آن‏هاست. و در صورتي كه مردم آمادگى داشته باشند و پشتيبانى كنند ولايت و رهبرى با فقهاست، كه نمى ‏توان كنار نشست و به نظارت پرداخت. به اندازه‏ اى‏ که مردم مى ‏پذيرند و تحمل مى‏ كنند، حجت بر فقيه تمام مى‏ شود كه عهده‏ دار شود و رهبرى كند. 📚تقیه | ص ۲۱۷ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰روح انتظار 🍃روح انتظار با دستيابى به امن و رفاه و رهايى كه آرمان‏ هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت 🍃 و كسانى كه همراهى حجت و معيت محمد و آل محمد را مى‏ خواهند نمى‏ توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حد آرام باشند 🍃كه انسان معاصر چه بسا بتواند با تكيه بر علم و عقل و عرفان، بدون نياز به وحى و مذهب تا اين مرحله گام بردارد و با عقل جمعى و روح جمعى و غريزه جمعى به اين مهم نائل آيد. 🍃پس ما كه از ضرورت وحى و اضطرار به حجت و انتظار حجت دم مى‏ زنيم بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگ مان را حق كنيم. 🍃 چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه‏ ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست. 🍃 تحول نعمت‏ ها و محدوديت‏ ها و خودآگاهى و مرگ‏ آگاهى، آدمى را در متن رفاه، راحت نمى‏ گذارد و در شب عروسى به فكر عزا و بارهاى سنگين فرداها مى‏ اندازد. 🍃اگر ما مسأله قدر و استمرار و ارتباط هاى حتى محتمل و پيچيده با عوالم مشهود و غيب را در نظر بگيريم و اگر ما براى اين وسعت، طرح و تدبير و تربيت و تشكل را دنبال كنيم، ناچار انتظار ما از حجت و انتظار ما براى حجت شكل ديگرى مى‏ گيرد و انتظار ما در جايگاه خويش مى‏ نشيند. ❛❛ عین‌صاد 📚تو می آیی | ص ۱۴ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ نفرت از دین را در وجودشان ریختیم﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/89poE 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 فروشگاه اینترنتی لیلة 🌙القدر تمامی آثار با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. ارسال سفارشات بالای صد و پنجاه هزار تومان رایگان می‌باشد. جهت 🛒 خرید به آی دی زیر پیام بفرستید : 👇🏻👇🏻👇🏻 👤:@einsadshop_ad |اینستاگرام| |ایتا| |تلگرام| ╭✤ @EinSadShop ✤╮
🔰خیمه ی مهدی 🍃كسى كه سر در لاك تعلق‏ ها و بت‏ ها دارد، نمى‏ تواند به مهدى روى بياورد و نمى‏ تواند كه همراه حجت بيايد و نمى تواند كه دوام بياورد. از ميان راه مى‏ برد و به خاطر تعلق‏ ها مى‏ ماند. 🍃كسانى كه همراهى و معيت ولى را مى‏ خواهند و دعا مى‏ كنند: «و اجعل لى مع الرسول سبيلا"، خواسته‏ اى بالاتر از كسانى دارند كه راهى به سوى رسول مى‏ خواهند. 🍃راهى به سوى رسول يافتن، با همراه رسول ماندن و از او جدا نشدن و در چند راهى خواسته‏ ها از او نبريدن، برابر نيست. 🍃همراهى رسول، همراهى در اهداف را مى‏ خواهد. و من كه به هدف‏ هايى كوتاه‏ تر از اهداف رسول دل بسته‏ ام، ناچار از رسول جدا مى‏ شوم. ناچار از ولى جدا خواهم شد. 🍃همان‏طور كه آن سوار در عصر عاشورا و در هنگام تنهايى حسين از او جدا شد، و سوار بر اسبى كه در ميان خيمه‏ ها پنهان كرده بود و آن را از تيرها و نيزه‏ ها محفوظ داشته بود،به تاخت از حسين رو بر گرفت و توجيه هم داشت كه با حسين، بر نصرت او بيعت كرده بود 🍃در چنين شرايطى ديگر نصرتى كارآمد نيست و مرگ است و شهادت. پس بايد به سوى زندگى رفت و براى خوردن و خالى كردن و مشك كثافت را به هق كشيدن، سواره تاخت برداشت و خيمه زندگى تكرار را برافراشت. 🍃توجه به مهدى، تجربه بن  بست‏ ها و احساس تنگناها را مى‏ خواهد. براى كسى كه هنوز دنيا وسعت دارد، در خيمه مهدى جايى نيست. 🍃براى كسى كه اهدافى حتى تا سطح آزادى و عدالت و عرفان و تكامل دارد، براى همراهى و معيت مهدى ضمانتى نيست كه در منفرق الطرق و بزنگاه‏ ها، اسب‏ها و مركب‏هاى آماده شده، ما را جايى مى‏ خواند و به زندگى دعوت مى‏ نمايد.  ❛❛ عین‌صاد 📚  تو مى آيى | ص ۲۰ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰تخفیف ویژه کتاب های استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) 🔺۲۰ درصد تخفیف ویژه ی دوره ی کامل کتابها به همراه🚚 ارسال رایگان 🔸جهت سفارش می‌توانید به سایت انتشارات مراجعه بفرمایید: 🔗www.einsad.ir 🔹برای سفارش به آی دی زیر پیام بدهید. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 👤| @einsadshop_ad ╭✤ 🛒 @EinSadShop ✤╮
🔰برکت این است که... 🔹بركت اين است كه با يك كار كوچك، خيلى زياد استنتاج کنی. بعضى روزها را شاهد بوده‏ ايد كه انسان از صبح تا شب مى‏ دود و به يك كار هم نمى‏ رسد. بيست دفعه دنبال فلان كار مى‏ رود، مى‏ بيند فلان جا بسته است و گاهى مى‏ بينى كه در يك روز، پنجاه تا كار عقب مانده هم داشتى، انجام شده است. 🔹دنبال فلان كار رفتى، در راه دكتر را هم پيدا كردى، رفيقت را هم ديدى، ماشين او را هم ديدى، همه آن پنجاه نفر و چيزى را كه گم كرده بودى، در اين مسير همه را پيدا كرده‏ اى. مى‏بيند در پنج دقيقه وقت حدود پانصد ساعت نتيجه گرفته است. بركت اين است كه از امكانات محدود، بهره‏ ى زيادى بدست بياورى. اين در ادامه همان بحث اقتصادى است كه قبلا مطرح شد. 🔹اگر من مى‏ خواهم با آن چه به من دادى كارى انجام دهم و قدمى بر دارم، تو به من ياد بده كجا آن امكان را قرار دهم كه مفيدتر است. اين يك قطره آب را به كه بدهم كه سازنده‏ تر و مؤثرتر باشد. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرح دعای مکارم الاخلاق | ص ۱۳۲ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰مذهب عاطفی؛ افیون ملت ها 🔺مادام كه سنجشى در ميان نباشد، ناچار عادت‏ ها و سنت‏ ها و تعصب‏ ها ميانه دارى مى‏ كنند و گرد و خاك بالا مى‏ آورند و انسان را كور مى‏ سازند و او را از حركت و رشد و پيشرفت باز مى‏ دارند. 🔺 اما هنگامى كه از روى سنجش انتخاب كنيم آن وقت ديگر تعصب و سنت و عادت مى‏ ميرند و شناخت و عشق، ما را به حركت و پيشرفت وا مى‏ دارند. 🔺هر حقيقت متحركى هنگامى كه از سنجش و انتخاب نباشد و به عادت و تقليد رسيد در واقع به قبرستان خود رسيده و با دست خويش گور خود را كنده است. 🔺هر مذهب هنگامى كه از سنجش و انتخاب و تفكر و تعقل جدا شد از شور و عشق و حركت جدا شده و نه تنها از حركت ايستاده كه از حركت بازداشته و خود، سنگ راه گرديده است. 🔺 و اين است كه از جامعه و زندگى روزمره كنار مى‏ افتد و از زمين بالا مى‏ رود و به آسمان مى‏ رسد و فقط روزهاى يك شنبه پايين مى‏ آيد، آن هم فقط در كنيسه! 🔺بزرگ‏ ترين جنايت به مذهب اين است كه آن را از تفكر و تعقل جدا كنيم و غير برهانى و عاطفى جلوه بدهيم، كه هر كس براى دلش به آن روى مى‏ آورد 🔺چون اين مذهب عاطفى و آرام بخش همان است كه افيون ملت‏ ها مى‏ شود و دستاويز مادى‏ گرى و عامل ضد مذهب! ❛❛ عین‌صاد 📚 اندیشه من | ص ۳۳ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔵 │ آنچه از خداست، معیار افتخار ما نیست. 📚 | ص ۳۱۲ | صفحه‌ی ما در توییتر | ╭✤ @Einsad ✤╮