eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
947 ویدیو
33 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عبادت مغرور کننده 🔹غرور قدرت ‏ها و عزت ها كم نيست بايد به خضوع و خشوعى رسيد كه عنايت‏ هاى عظيم ما را به سركشى و غرور نكشاند؛ كه در روايت است يكى دو شب بنده‏ ام را بيدار مى‏ كنم با من به مناجات مى‏ نشيند و در عشق من شور بر مى‏ دارد تا آن‏جا كه خيال مى‏ كند به جايى رسيده و به قرب من راه يافته در اينجا با خواب او را مى‏ نوازم و او صبح از خواب بلند مى‏ شود در حالى كه از خودش ناراحت است و بر خودش غضبناك است او حالا كه از خودش فاصله گرفته به من نزديك شده است و من به درمان بنده هاى عاشقم آگاه‏ترم. 🔹آن‏جا كه حساب ما صفر شد و فهميديم كه هيچ نداريم آن وقت بر ما مى ‏ريزند و حساب ما را سرشار مى ‏كنند. اين گونه با خضوع و انكسار، صعود مى‏ كنيم. در حقيقت روح طاعت همين انكسار و ذلت است آن جا كه با اطاعت مغرور شوى محرومت مى ‏كنند و آنجا كه در گناه، دل شكسته و شرمنده شوى، و ذليل و منكسر، سر در گريبان كنى، بر تو مى ‏بخشند و پاداش هم برايت مى‏ گذارند؛ كه: «سيئة تسوءك خيرٌ من حسنة تسرُّك» 🔹 گناهى كه تو را دل‏ زده و خسته كند بهتر است از اطاعتى كه خوشحال و مغرور نمايد. مزدها به اندازه انكسارها و شكسته دلى‏ هاست. به اندازه ذلت باطنى و فقر و خضوع توست. ❛❛ عین‌صاد 📚شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۸۷ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ دنیا، زندان مؤمن است ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/6wnDb 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰ضرورتِ حركت 🚶🏻احساس مى ‏كنيم تشنه ‏ايم و آب مى‏ خواهيم و براى رسيدن به آن حركت مى ‏كنيم.آدمى تا زمانى كه مسائل را در همين حد، احساس نكرده باشد، منشاء عمل و حركتى در او نخواهد شد. 🚶🏻اين نكته كه چرا از جايى كه هستيم حركت كنيم؟ بايد خود، جواب آن را بدهيم. بايد خود احساس كنيم در جايى كه ايستاده‏ ايم، نمى‏ توانيم كارى انجام دهيم و بين آنچه هستيم و آنچه مى ‏توانيم باشيم، فاصله است. 🚶🏻ما كه براى رسيدن به يك شغل، يك منصب و يا حتى يك ليوان آب، اين قدر فعّال و كوشا هستيم و اين قدر زد و بند مى ‏كنيم، آيا ضرورى ‏تر از اينها برايمان وجود ندارد؟! آيا در همين سطح و اندازه هستيم؟! 🚶🏻 اين سؤال را بايد خود، جوابگو باشيم نه اينكه از دهان همديگر و يا از كتابى به خودمان تلقين و تحميل كنيم. 🚶🏻 منتظر توضيح اين و آن نباشيم. ممكن است ديگران توضيحاتى بدهند، ولى اين توضيح‏ ها در سطح آنها و براى خود آنهاست. ممكن است راهى را نشان دهند، امّا اين راه را بايد خودمان طى كنيم؛ همان طور كه عطش را احساس مى ‏كنيم و دنبال آب مى ‏رويم. 🚶🏻صرف اينكه ديگران گفته ‏اند: تشنگى، طلب آب را در تو ايجاد مى‏ كند و تو را به حركت وادار مى ‏نمايد، عامل حركت تو نيست و اگر هم بروى و حركت كنى، تنها تقليد است و در برخورد با موانع عقب ‏نشينى مى ‏كنى. 🚶🏻اگر بنا شد بازيگر نمايشى هم باشم، نمايشنامه‏ اى كه خود مى‏ فهمم، بهتر مى‏ توانم آن را اجرا كنم. آنچه را نمى‏ فهمم، كارم را به افتضاح مى‏ كشاند. 🚶🏻كسانى كه سر به بالا دارند و حركتى متعالى را مى ‏خواهند، مثل سنگ نيستند تا با هُل دادن به جايى برسند؛ چرا كه وقتى اين نيرو تمام شد، سقوط مى‏ كنند؛ كه سقوط، يك اصل طبيعى براى سنگ‏هاست. 🚶🏻 ولى اگر ريشه‏ ها در انسان جان گرفت، آنچه براى همه غير طبيعى است، طبيعى‏ ترين خواهد بود كه حركت بر خلافِ جريانِ طبيعىِ سنگ ‏ها، يك اصلِ طبيعى براى حركت گياهان است. 🚶🏻ما بايد سر به بالا داشته باشيم، بايد حركت كنيم و از زير خاك و سنگ بيرون آييم كه حركت، براى آنهايى كه ريشه دارند امكان و حتى ضرورت دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚 حرکت | ص ۱۶ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 تربیت در نگاه "عین‌صاد" 🔹آزادی و سانسور چه جایگاهی در تربیت دینی دارد؟ 🔹 آیا برای تربیت یک نسخه عمومی وجود دارد؟ 🔹 آیا روش تربیتی پیش از بلوغ و پس از آن تفاوت دارد؟ 🔹 تنبیه و تشویق چه جایگاهی در تربیت دارد؟ 🔹 رابطه میان همسران چگونه منجر به تکامل طرفین می شود؟ 🔹با چه مکانیزمی برخورد ها و اختلاف ها در تشکل های تربیتی موجب افزایش بهره وری می‌شود؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتابهای تربیتی خود به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. مسئولیت و سازندگی ۲. انسان در دو فصل ۳. نامه های بلوغ ۴. تربیت کودک ۵. روابط متکامل زن و مرد ۶. حرکت ۷. جمع ها و حاصل جمع ها 🔺قیمت بدون تخفیف بسته:
۳۹۸,۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۳۳۸,۳۰۰ تومان 🚚ارسال این بسته رایگان می باشد 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی‌شود 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/V5OfM | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 غم‌ها را نمی‌توان کم کرد، باید خودت را زیاد کنی... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 انسان هنگامی که تمام راه رفت، آنگاه می یابد که اثر یک نگاه، اثر یک خیال، اثر یک تصمیم، بر تمام هستی تا چه اندازه بوده است. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ بهار رفتنی است﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/w9ruO 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰ارزش تو 💎ارزش تو همان چيزى است كه در تو اثر مى‏ گذارد، تو را شاد مى‏ كند و يا رنج مى‏ دهد. 💎 او مى‏ بيند كه از آبگوشت بى‏ چربى و صندلى اول و سخنران اول بودن و ماهى بيست هزار تومان داشتن، شاد شده و رنجيده است. 💎ولى مى‏ بيند كه آبگوشت نيست، كه صندلى نيست، كه پول نيست، كه از اينها فاصله دارد و اينجاست كه شور رفتن در او سبز مى‏ شود. 💎اين است كه احساس غربت او را فرا مى‏ گيرد و اين است كه تنها مى‏ شود و تنهايى و غربت و رفتن، او را در خود مى‏ گيرند و اين جاست كه اين وجود، جارى شده و راه افتاده است و اين وجود جارى است كه ديگر اسير بازى‏ ها و بازيچه‏ ها نمى‏ شود. 💎اين وجودِ رونده به تمام نهادهاى راكد، حركت مى‏ دهد. نه اينكه در پشت صندلى‏ ها و در دست دنيا خودش به ركود برسد. 💎مادام كه اين جريان در كسى شكل نگيرد، تمام شناختِ مكاتب و جهان‏بينى و ايدئولوژى و تفسير و نهج‏البلاغه مى‏شود بازيچه‏ اى كه فقط براى نمايش دادن به كار مى‏رود؛ چون كسى كه بازيگرى را كنار نگذاشته هر چيزى در دست او بازيچه مى‏شود. ❛❛ عین‌صاد 📚
انتظار | ص  ۶۶
| عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 اخلاق و سلوک در نگاه "عین‌صاد" 🔹چه می شود که طاعات و عبادات ما را از خدا دور می کند ؟ 🔹آیا در سلوک باید رنج و مصیبت دید؟ 🔹 سلوک اخلاقی با قیام در برابر ظلم چگونه قابل جمع است؟ 🔹 ساز و کار تبدیل رذائل اخلاقی به مکارم اخلاقی چگونه است؟ 🔹 نقش دعا در زندگی انسان معاصر چیست؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتابهای اخلاقی خود به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. اخبات ۲. فوز سالک ۳. شرح دعای مکارم الاخلاق ۴. بشنو از نی ۵. حقیقت حج ۶. چهل حدیث از امام حسین علیه السلام 🔺قیمت بدون تخفیف بسته:
۲۹۴,۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۲۴۹,۹۰۰ تومان 🚚ارسال این بسته رایگان می باشد 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤
 : @einsadshop_ad
| عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ هدف حکومتِ اسلامی چیست؟ ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/0NnPb 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 دخترم! می‌دانی ریشه‌ی آدم چیست؟ ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ مکتب امید ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/l7adU 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 سود یک لحظه ما ❞ عین‌صاد 🔹ابوذر كه تا ديروز دنبال پاى ملخى مى ‏دويد و به خاطر هيچ زندگى مى ‏كرد و جان مى ‏داد، هنگامى كه عظمت خود را شناخت كه هستى به خاطر او پاگرفته و فرشته ‏ها به خاطر او سجده مى‏ روند، ديگر حتى بهشت او را تكان نمى ‏دهد و جز رضوان و دستور حق او را راه نمى ‏اندازد. 🔹ما تا كاه هستيم، با يك نسيم با يك فوت از دهان كودكى، زيرورو مى ‏شويم و خوشحال مى‏ شويم و خشم مى‏ گيريم و مى ‏ترسيم و اميد مى‏ بنديم. با يك سلام باد مى ‏كنيم و با يك بى توجهى پلاسيده مى ‏شويم و دق مى ‏آوريم. 🔹ما كه خود را نشناخته‏ ايم، از تمام عمر خود به چند تا خانه و ماشين و ثروت و اعتبار و شهرت دلخوشيم و قانعيم. در حالى كه تمام آنچه كه در يك عمر بدست مى ‏آوريم، سود يك لحظه ‏ى ماست. ما حتى در يك لحظه مى‏ توانيم از تمام دنيا و حتى از تمام بهشت بيشتر كار كنيم و مى ‏توانيم از هستى به رضوان هست ‏آفرين برسيم؛ كه رضوان او از همه ‏ى اين‏ها بزرگ‏تر است‏. 📚 مسئولیت و سازندگی | ص  ۱۹۰ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰انسان، ادامه دارد! ♾ مسأله معاد در قرآن آن چنان غنى مطرح مى‏ شود كه با توجه به آن مى‏ توانيم بفهميم كه كاملًا از قرآن بى‏ بهره‏ ايم. ♾ بارها گفته‏ ام: قرآن نمى‏ گويد معاد هست پس انسان برانگيخته مى‏شود، بل مى‏ گويد: انسان ادامه دارد پس معادى هست؛ يعنى جريان معاد در قرآن كاملًا يك جريان معكوس و غير آن چيزى است كه ما با آن برخورد مى‏ كنيم. ♾ آنچه قرآن از معاد مطرح مى‏كند كاملًا طبيعى است كه؛ اولًا معرفت به معاد نيست كه عشق به معاد است؛ چون معاد ادامه انسان است و او نه آگاه، كه عاشق اين ادامه است؛ كه دنيا براى او تنگ است. ♾ و ثانياً چون استمرار انسان، نامحدود است، پس جهت نامحدود هم مى‏خواهد و لذا بهشت منزل ماست نه مقصد ما. ♾ تلقّى قرآن از بهشت بر عكس تلقى ماست؛ چرا كه «نُزُلًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و «جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا» مطرح است. «نُزُل» به معناى پيشكشى و چيزى است كه جلوى مهمان مى‏ گذارند. بنابراين بهشت منزل است، نه مقصد! ♾ در اين ديد، انسانى كه حركت مستمر در تركيب او ريخته شده و جريان مستمرى را با خود دارد، يقيناً جهتى نامحدود و مستمر را هم مى‏ خواهد. ♾ از همين‏جا و به همين سادگى است كه معاد مطرح مى‏شود و عشق به آن در او مى‏آيد. و اين را كسى احساس مى‏ كند كه پاى او در كفش تنگ دنيا قرار گرفته باشد و چنين كسى تمام همّش اين است كه اين پوست را بيندازد. ♾ انسانى كه طالب وسعت است، در اين تنگنا به فشار مى‏ افتد و رنج مى‏ برد. ♾ از لحظه‏اى كه آدمى به خودش ايمان مى‏ آورد و آنچه كه در اطراف او مى‏گذرد و با آن مأنوس است برايش كم مى‏ شود، از همان لحظه خدا براى او مطرح مى‏ شود. ♾ و هنگامى كه انسان آن‏قدر روييد كه وسعت تمامى جهان و هستى برايش تنگ شد، اين فلاح و رويش حكايت از وسعت و يوم (روز) ديگرى خواهد كرد و ادامه ديگرى براى او خواهد داشت، كه همان معاد است. ❛❛ عین‌صاد 📚 حيات برتر، معاد از منظر قرآن | ص ۲۰ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 قرآن در نگاه "عین‌صاد" 🔸اگر قرآن نبود چه کمبودی در خود و جامعه خود احساس می کردیم؟ 🔸 اگر فهم قرآن احتیاج به تخصص‌های ویژه دارد مردم عادی چگونه می توانند از قرآن بهره ببرند؟ 🔸قرآن بحث از خدا را چگونه مطرح می کند؟ اثبات وجود خدا یا ایجاد عشق به او؟ 🔸 چرا تعابیر قرآن آن احساس و حرکتی که در صدر اسلام برای مردم ایجاد می‌کرد، برای ما ایجاد نمی کند؟ 🔸 با چه نوع برخوردی، قرآن برای زندگی امروز ما کارآمد خواهد شد؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰کار کم و بهره زیاد 🔹من اگر بخيلم و فكر مى ‏كنم با دادن هزار تومان در راه خدا كم مى ‏آورم، وقتى با آن معرفت اين حالت من تركيب شد، مى ‏بينم آن چه در راه خدا داده ‏ام برايم مانده است و غير از آن رفته است. مثل آن گوسفندى كه پيامبر به همسرش دستور داد كه در راه خدا به فقرا بدهد و بعد از سؤال از همسر و جواب او كه مقدارى ماند و بقيه را داديم فرمودند كه بقيه ماند و مقدار باقى مانده رفته است. 🔹اگر اين بينش بيايد سخاوت صفت انسان مى‏ شود، كه اميرالمؤمنين از جايى عبور مى ‏كردند و غذاى گنديده ‏اى ديدند فرمودند: «هذا ما بخل به الباخلون». آنچه در اين عالم بكار نگيرى مى ‏گندد. اين يقين و معرفت و اين محبت و ايمان وقتى با امكانات ما تركيب مى ‏شود، وضعيت عوض مى ‏شود. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۷۳ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca