eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
56.9هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
978 ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰 منافق، به دنبال منافع 🔹آدمى كه خود را يافت، هدف را مى ‏يابد و ميان خود و هدف، صراط مستقيم را مى ‏يابد. 🔹 نفاق دامن‏گير او نمى ‏شود، كه منافق خود باخته است و به ‏دنبال منافعى است كه لحظه به لحظه جابه‏جا مى ‏شوند و همين است كه منافق، بى‏شكل است؛ مُذَبْذَب است؛ به شكل ظرفى است كه در آن قرار مى ‏گيرد. 🔹 و همين سودپرستى و بى‏شكلى، به محروميّت و دستاويز اين و آن شدن مى ‏انجامد. همين بى ‏هويتى، به بدعت، به رأى، به قياس و استحسان، به وابستگى و تعلّق تاريخى و جغرافيايى مى ‏انجامد؛ كه اسير زمان و مكان مى ‏شود و تحمّل استناد و همراهى دليل را ندارد. 🔹 در حالى ‏كه آدمى با نارسايى علم و تجربه و عقل و فلسفه و قلب و عرفان خود، به وحى گره مى ‏خورد و با استناد بر آن و اعتماد به آن راه مى ‏افتد. 🔹و در واقع، اين ميوه‏ى عقلانيّت انسان است كه با وسعت روابط و نارسايى امكانات علمى و عقلى و قلبى، به وحى گره بخورد و از آزادى، آزاد شود و به عبوديّت ‏روى بياورد و در هر كار، به نيّت و سنّت و اهميت توجّه داشته باشد، كه حقيقت عبوديّت، اين است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۰۴ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
💢دعوت به همکاری 📣 جذب نیرو در بخش رسانه انتشارات لیلة القدر 📌 مسلط به نرم افزارهای فتوشاپ و ادوب آدیشن و پریمیر... برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤: @Ad_einsad
📜 |🔰 آزادی از غریزه 🌱 در يك مرحله، تو كارها را با غريزه انجام مى ‏دهى و يا انجام نمى ‏دهى. 🌱 اما در هنگام بلوغ، آدمى به نظارت و حساب‏ رسى و به سنجش و تعقّل روى مى ‏آورد. 🌱 در اين مرحله، مجموعه ‏ى كارها و حالت ‏ها را محاكمه مى ‏كند و ديگر هيچ كدام از اين كارها و حال‏ ها را طبيعى نمى ‏داند. 🌱 از خود مى ‏پرسد چرا خوشحال شدم؟ چرا ناراحت شدم؟ چقدر بايد خوشحالى يا ناراحتى مى ‏كردم؟ پس چرا بيش‏ تر يا كم‏ تر؟ 🌱 با اين محاكمه ‏هاست كه آدم، آدم مى ‏شود تا به ‏حال نيروهايى در تو فعاليت داشته ‏اند. 🌱 با حواس، با احساسات، با تخيّل و با تفكّر كار مى ‏كردى. و چيزهاى جديدى را كشف مى ‏كردى و مجهولات خودت را، از معلوماتى كه داشتى، بيرون مى ‏آوردى‏. ولى هنگام بلوغ، تو به نظارت و حساب‏ رسى جديدى مى‏ رسى. 🌱 اگر چيزى را بخواهى و اگر محيط و عادات و فكر تو، برايت راه ‏هايى را نشان بدهند؛ حالا تو مى ‏توانى هم خواسته و مطلوب خود را و هم اين راه ‏ها را بررسى كنى و انتخاب كنى. 🌱 بررسى اهداف و راه ‏ها و روش ‏ها، با انتخاب تو همراه مى ‏شود. 🌱 نيروى سنجش تو نيروى تعقّل تو، باعث‏ مى ‏شود كه از زير بار عادت ‏ها و علاقه ‏ها و غريزه ‏ها آزاد شوى و باعث مى ‏شود كه بتوانى انتخاب كنى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۵۹ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 ما برای او هستيم و او جهت ما و هدف ما و بازگشت ماست... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 ما برای او هستيم و او جهت ما و هدف ما و بازگشت ماست... 🔸 بايد سرمايه ‏ها را به جريان انداخت و گرنه احتكار است و بايد در راه حق و در راه درست به كار انداخت و گرنه اسراف است و زيان. 🔸و اين همان درس كوتاه و پر مغز قرآن است كه مى ‏گويد:«انّا للَّهِ و انّا الَيْهِ راجِعُونَ.» زير بناى مسئوليت همين دارايى است؛ هر چند بعضى آگاهى را زير بنا گرفته ‏اند و مقدار مسئوليت را با آن سنجيده ‏اند. اين دارايى بسيار وسيع‏تر از آگاهى است. 🔸 كسى كه مى ‏توانسته آگاه باشد و آگاه نشده مسئول است كه: هَلّا تَعَلَّمْتَ. از او مى ‏پرسند كه چرا آگاه نشده ‏اى؟ اما از او نمى ‏پرسند كه چرا توان نداشته ‏اى و دارا نبوده ‏اى؟ مى ‏پرسند كه چرا استعدادها را به جريان نينداخته ‏اى؟ اما نمى ‏پرسند كه چرا استعداد نداشته ‏اى؟ «لتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيمِ.»داده ‏ها و نعمت ‏ها مسئوليت دارد. 🔸 ما براى خدا هستيم. از آنِ او هستيم. از آنِ او. نه براى هوس ‏ها و حرف ‏ها و جلوه ‏ها ... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مى‏گرديم و داده ‏ها را در راه او مى ‏ريزيم. ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست. 🔸 هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه ‏اى، داراى قلمى، قدمى، درمى ... هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۸ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 دارایی مسئوليت آور است ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 دارایی مسئوليت آور است 🔹 ما براى خدا هستيم. از آنِ او هستيم. از آنِ او. نه براى هوس ‏ها و حرف ‏ها و جلوه ‏ها ... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مى ‏گرديم و داده ‏ها را در راه او مى ‏ريزيم. 🔹 ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست.هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه ‏اى، داراى قلمى، قدمى، درمى ... 🔹هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده است. داده ‏ها بازدهى مى ‏خواهند.سرمايه ‏ها بايد سود بياورند. 🔹 آنچه از اوست بايد براى او باشد.مسئوليت بر اساس اين پايه ‏ها استوار است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۸ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰نقد دینی 🌌 انسان و جامعه و جهان، يك واقعيت خارجى دارد؛ مثل درخت كه مى ‏رويد و رشد مى ‏كند. 🌌 دين با واقعيت انسان و جامعه و جهان كار مى ‏كند و درختى را مى ‏نشاند و در زمينه ‏ى مناسب و ريشه ‏هاى محكم، باغبانى مى ‏كند و به فلاح و رويش مى ‏رساند. 🌌 اين داستان كه برخورد دينى با اين واقعيت ‏هاست، چنین داستانی بر علوم و معارف انسانى تكيه ندارد. 🌌 گرچه در برابر شبهات و مكاتب الحادى و آزاد، اين عالمان دينى هستند كه بايد با احاطه بر تطبيق و تاريخ و نظام و طرح جامع جواب‏گو باشند و خط التقاط و انحراف و بدعت را مشخص كنند و حتى نظريات مسلمين را از نگاه اسلامى تفكيك كنند. 🌌 براى بحث در مسائل دينى مى‏ توان از برون و يا از درون به بحث نشست. 🌌 در نگاه بيرونى بايد مبانى و مقاصد نقد بخورد و يا اثبات شود و نقد پذيرى با قدر انسان و اهداف انسان و با انسجام و تطابق مجموعه دست يافتنى است. 🌌 در نقد درونى بايد به منابع و شواهد و ادله احاطه داشت و پس از دليليت و دلالت و نسبت ادله، به موازين روى آورد. 🌌 هر كس كه به اين امكانات رسيده، حق نظر دارد، وگرنه راجل و پياده است و نمى ‏تواند در اين وادى بتازد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۰۴ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 رنج و کفر 💠 انسانى كه مى‏يابد و به اصول مى‏ رسد، او همراه دو عامل شكر و كفر است. 💠 اگر چشم پوشى كرد، به محروميت و در نتيجه به «ضعف» و تنگى و در نتيجه به «عذاب» و رنج مى‏ رسد. 💠 چون رنج انسان از بى‏ظرفيتى او ريشه مى‏گيرد، نه از محروميت و نداريش! 💠 هر چه درجه‏ى كفر بيشتر بشود، درجه‏ى رنج انسان زيادتر خواهد شد. 💠 ما به همان اندازه كه رنج مى‏ بريم، به همان اندازه كافريم. 💠 اين علامت روشنى است براى كسانى كه مى‏ خواهند خودشان را نقد بزنند و از وضع خود با خبر باشند، «انَّ الَّذينَ كَفَرُوا لَهُمْ عَذابٌ اليمٌ». 💠 اگر مى‏بينى كه ابولهب ‏ها به تدريج در شعله‏ هاى عذاب فرو مى ‏روند و بيشتر مى‏ سوزند، به همين خاطر است كه كفر بيشتر محروميت بيشتر و ضعف بيشتر و رنج بيشتر و سوختن بيشتر را به دنبال مى ‏آورد. «سيصلى‏ نارا ذات لهب». 💠 اين محروميت و ضعف روحى و رنج و درد از آثار خسارت انسان و چشم پوشى از قدر و جايگاه و آرمان عظيم انسان است. 💠 اگر مى ‏بينى كه ابوذرها به تدريج به آن لطافت ‏ها و آگاهى ‏ها و قدرت ‏ها و وسعت ‏ها و امن ‏ها مى ‏رسند، باز از همين‏جاست كه شكر، وسعت مى ‏آورد. 💠 در اين وسعت، امن است و تسلط است و بهره‏بردارى زياد حتى از امكانات كم! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷۰ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 | 🔰پروازهای کوتاه ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 پروازهای کوتاه 🔸 براى حركت و سازندگى، تنها اين شناخت ‏ها و آگاهى ‏ها كافى نيستند و حتى عشق و طلب هم كافى نيست، كه ورزيدگى و تمرين ضرورى است. 🔸 من كسانى را مى‏شناسم كه از عشق و آگاهى برخوردارند و راستى مى ‏خواهند كه گامى بردارند و بارى را به دوش بگيرند ... اما بازويشان توانايى ندارد و ورزيده نيست ... 🔸 اين‏ها اگر بخواهند به زور بارى را بردارند كمر خود را مى ‏شكنند و پاى خود را زير بار له مى ‏كنند. يا از دست مى ‏روند و يا مأيوس و خسته مى ‏شوند ... جوجه ‏هايى كه شور پرواز دارند اما بالشان نيست، ناچار طعمه ‏ى كلاغ مى ‏شوند و بازيچه ‏ى بچه ‏ها و هديه ‏ى مرگ. 🔸 آن‏ها كه مى ‏خواهند وزنه ‏هاى سنگين را بردارند، بايد از وزنه ‏هاى كوچك شروع كنند و ورزيدگى ‏هايى بدست بياورند ... تا آماده ‏ى بزرگ‏ترها شوند. 🔸 پس از رسيدن به آگاهى و طلب، آن‏ها كه مى ‏خواهند حركت‏هايى و كارهايى داشته باشند، بايد از گام ‏هاى كوچك و پروازهاى كوتاه استفاده ببرند و تمرين كنند و آماده بشوند... 🔸 آن وقت نه پروازهاى بزرگ مغرورشان مى ‏كند و نه گام ‏هاى بلند به نخوتشان مى ‏كشاند و نه بارهاى سنگين كمرشان را مى ‏شكند. 🔸 اگر مى ‏بينى كه با آگاهى ‏ها و عشق ‏ها باز هم مانده ‏اى و قدرت پروازت نيست به تمرين رو بياور و عشق و طلب را در اين راه رهبرى كن تا به آن‏ خواسته ‏ها برسى و به آن مقصدها دست بيابى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 پوچی از مرگ برنخاسته از خود زندگی و از بی باری زندگی ريشه گرفته است... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 پوچی از مرگ برنخاسته از خود زندگی و از بی باری زندگی ريشه گرفته است... 🔹هنگامى كه اين اصل بدون توضيح و بدون زيربنا ماند،و هنگامى كه خود انسان دليلى براى بودن و براى انسان بودن نداشت،و هنگامى كه معيارى و ميزانى براى كارهاى انسانى نبود،جز فلسفه ‏ى پوچى چيزى نخواهد ماند. 🔹 پوچى هنگامى مطرح مى ‏شود كه انسان مصرف نداشته باشد. يك لباس، يك ماشين، يك كفش، هنگامى كه بى ‏مصرف شد؛ يعنى زمينه ‏اى براى به جريان افتادن نداشت، بيهوده مى ‏شود و بى ‏مصرف مى ‏شود و پوچ. 🔹 دراين هستىِ بسته و به بن‏بست نشسته، انسان جايى براى مصرف ندارد و استعدادهاى عظيم او راكد مى ‏ماند و در نتيجه پوچى و عبث مطرح مى ‏شود. 🔹و اين پوچى گاهى در شكل بى ‏تفاوتى و سنگى،و گاهى در شكل عصيان و طغيان،و گاهى در شكل دم غنيمتى،و گاهى در شكل انتحار جلوه مى ‏كند. 🔹 و بهترين شكل اين پوچى همين آخرى است. از پوچى زندگى بايد به مرگ پناه برد. اين پوچى از مرگ برنخاسته. از خود زندگى و از بى‏بارى زندگى ريشه گرفته است. اگر مرگ در اين زندگى بى‏بار و بى ‏هدف نقشى نمى ‏آفريد اين پوچى شديدتر مى ‏شد و جانكاه ‏تر. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۶ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 سرگردانی در آیه ها 📖 آنجا كه آيه‏ ها هماهنگ با نيازها و روحيه ‏ها تلاوت شوند و در اين آيه ‏ها تدبر شود، بهره‏ ها زيادتر خواهد بود و درمان، نزديك. 📖 همان‏طور كه داروى متناسب در هنگام متناسب، درمان خواهد داشت و شفا خواهد آورد. 📖 كسى كه مى ‏خواهد براى رسيدن به يك دارو، تمام داروخانه را ببلعد، به قبرستان خواهد رسيد؛ چون از تمام داروخانه، او به بيش از يك قرص و يا كپسول نياز ندارد. 📖 آنها كه در تمام قرآن پرسه مى ‏زنند و سرگردانند، به جايى نخواهند رسيد و حتى گرفتار هزار اشكال و هزار سؤال تازه خواهند شد. 📖 چون همين كه صفحه اول را شروع مى‏كنند، با آيات ديگر روبه رو خواهند شد و به جاى درمان درد خويش، دردهاى تازه ‏اى به دست خواهند آورد. 📖 تدبر در قرآن بايد همراه تلاوت آيه‏ ها و انتخاب آيه‏ ها باشد، همان طور كه قرآن مى ‏گويد، وگرنه اين تناقض‏ ها و سرگردانى‏ ها جلوه مى‏ كنند كه مى ‏بينى. 📖 كسى كه مى ‏خواهد از قرآن بهره بگيرد، يا بايد ديگرى برايش آيه‏ ها را تلاوت كند و دارويش را نشانش بدهد و يا خود بر تمام قرآن مسلط باشد و جايگاه‏ ها و روحيه ‏ها را بشناسد و از آيه مورد نياز استفاده كند و به جاى بررسى واژه‏ ها و يا موضوع ‏ها و يا بررسى مجموعى قرآن، به آيه مورد نيازش رو بياورد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۶ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔺اولین کتاب صوتی انتشارات لیله القدر انتشار یافت. جهت تهیه لینک زیر را کلیک نمایید 📲 : طاقچه | نوار #⃣ | عضو شوید 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔺دومین کتاب صوتی انتشارات لیله القدر انتشار یافت. 🔻این کتاب صوتی با صدای خود مرحوم استاد تولید شده است. جهت تهیه لینک زیر را کلیک نمایید 📲 : طاقچه| نوار #⃣ | عضو شوید 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔺سومین کتاب صوتی انتشارات لیله القدر انتشار یافت. جهت تهیه لینک زیر را کلیک نمایید 📲 : طاقچه | نوار #⃣ | عضو شوید 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 بزرگتر از دنیا 🌍 خودشناسى و خودسازى آدمى را فعال مى ‏سازد و اين‏گونه همت ‏ها بالا مى ‏رود. 🌍 آدمى ديگر به شهود و مشهود اين عالم قانع نمى ‏شود و درآمد و خانه و زندگى عادى نه بد كه كم مى ‏شود و آدمى به غيب روى مى ‏آورد كه پاى او در كفش دنيا راحت نيست. 🌍 او بزرگ تر از دنيا شده و بيشتر از شهود را مى ‏طلبد. 🌍 و براى اين وسعت راه است كه بايد تدبير و تقدير تربيت و تشكل ديگرى را دنبال كند. 🌍 اين آدم با اين روابط و با اين استمرار بيش از هفتاد سال به وحى، به امام و حجت معصوم نياز دارد. 🌍 حجتى كه تمامى راه را ببيند و از تمامى جاذبه ‏ها و تعلق ‏ها آزاد باشد. 🌍 چون اين وجود با اين آگاهى و هماهنگى به ظرفيت وجودى و ظرافت برخوردها مى ‏رسد و مى ‏آموزد كه چگونه در هر شرايطى حركت كند و از هر موقعيتى بهره بردارد. 📚  | ص ۱۶۶ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 شخصیت انسان در انتخاب اوست نه در وراثت و تربیت و محیط و طبقه اجتماعی او... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 شخصیت انسان در انتخاب اوست نه در وراثت و تربیت و محیط و طبقه اجتماعی او... 🔹 شناخت ‏هاى آزادى ساز، همان عكس ‏العمل ‏ها و رفلكس ‏ها نيستند، كه به صورت تجربه در انسان ذخيره مى ‏شوند. 🔹 شناخت آزادى ساز، آن عكس ‏العمل ديگرى است كه بر روى اين تجربه ‏ها كار مى ‏كند و از آنها نتيجه ‏گيرى مى ‏نمايد و به شناخت كلى و سپس به نقد و سنجش آنها زمينه مى ‏دهد. 🔹 با اين تركيب است كه انسان از محدوده ‏ى شرايط و موقعيت ‏ها فراتر مى ‏رود. آزادى او آزادى در شرايط نيست، كه آزادى او آزادى در تركيب جبرهاست. انسان در انتخاب آزاد است، كه جبرها زمينه ‏ساز انتخاب او هستند. 🔹 و شخصيت انسان در انتخاب اوست نه در وراثت و تربيت و محيط و طبقه اجتماعى او. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳۲ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 اگر می‌بینی که با آگاهی‌ها و عشق‌ها باز هم مانده‌ای به تمرین رو بیاور و عشق و طلب را در این راه رهبری کن. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰اگر می‌بینی که با آگاهی‌ها و عشق‌ها باز هم مانده‌ای به تمرین رو بیاور و عشق و طلب را در این راه رهبری کن. 🔸براى حركت و سازندگى، تنها اين شناخت ‏ها و آگاهى ‏ها كافى نيستند و حتى عشق و طلب هم كافى نيست، كه ورزيدگى و تمرين ضرورى است. من كسانى را مى ‏شناسم كه از عشق و آگاهى برخوردارند و راستى مى ‏خواهند كه گامى بردارند و بارى را به دوش بگيرند ... اما بازويشان توانايى ندارد و ورزيده نيست ... 🔸اين‏ها اگر بخواهند به زور بارى را بردارند كمر خود را مى ‏شكنند و پاى خود را زير بار له مى ‏كنند. يا از دست مى ‏روند و يا مأيوس و خسته مى ‏شوند ... جوجه ‏هايى كه شور پرواز دارند اما بالشان نيست، ناچار طعمه ‏ى كلاغ مى ‏شوند و بازيچه ‏ى بچه ‏ها و هديه ‏ى مرگ. 🔸 آن‏ها كه مى ‏خواهند وزنه ‏هاى سنگين را بردارند، بايد از وزنه ‏هاى كوچك شروع كنند و ورزيدگى ‏هايى بدست بياورند ... تا آماده ‏ى بزرگ‏ترها شوند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۸ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮