eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
57هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
983 ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ حقيقت شب و اسم اعظم 🔸 استاد علی صفایی حائری امشب، شب قدر است و احتمال بيشتر در اين شب است، گرچه حقيقت شب قدر، حقيقت زمانى نيست. حقيقت شب قدر و هر آن چه الهى و ربوبى است، از زمان و مكان بيرون است. از ما خواسته‌اند كه در اين لحظات زمينه‌هايى را فراهم كنيم، تأمّلاتى پيدا كنيم و يك جمع‌بندى از خويش داشته باشيم تا استحقاق پيدا كنيم، تا رفته رفته به آن معنايى كه حقيقت قدر است، واقف شويم و از آن حقيقت بهره‌مند گرديم. اسم اعظم يا اسماء اللَّه الحُسنى، اينها نيز معانى هستند. كلمات نيستند. اينطور نيست كه بگوييم «لا الهَ الَّا اللَّهُ» يا «الرَّحْمن» يا «الرَّحِيم» اسم اعظم است. نه، اين كلمه‌ها اسم نيستند، بلكه حقايقى در يك نوع سلوك وجودى ما، يك نوع سعه وجودى ما و يك نوع بلوغ وجودى ما هستند كه آن حقيقت، اسم اعظم است. حقيقت قدر هم همين است. و اين كارهايى كه ما مى‌كنيم، اعداد و آماده‌سازى و زمينه‌سازى براى درك و رسيدن به آن حقيقت و معناست. ✅ شب ، هم 1⃣ شب ارزيابى، هم 2⃣ شب اندازه‌گيرى و هم 3⃣ شب برنامه ريزى است. بايد ارزيابى و ارزشيابى كنيم. اندازه‌گيرى كنيم. سپس برنامه‌ريزى كنيم، كه قدر به اين سه معنا آمده است. و «لَيْلَةُ الْقَدْر» هم «خَيْرٌ مِنْ الْفِ شَهْر» است؛ شب قدر از يك عمر مفيدتر و نافع‌تر است. پس ما بايد دست به كار شويم، ببينيم كه واقعاً چه حدّى از فقر و غنا را در اين مقدار از عمرمان تأمين كرده‌ايم؟ چه مراحلى را پشت سر گذاشته‌ايم؟ اين جمع‌بندى، جمع‌بندى مفيدى است و آدمى مى‌تواند از غرور و خدعه و فريب شيطان كه او را گول زده و در امورى مستقرّش كرده و به اهدافى محدودش نموده است، نجات پيدا كند. 📚 فوز سالك، ص: 216 🌿 @einsad
حقیقت شب قدر(عین.صاد).mp3
1.32M
✅ حقیقت شب #قدر 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ما از حجم استعدادها و از عظمت خويش غافليم... 🔶استاد علی صفایی حائری: انسان با آن عظمت، در جهانى زندگى مى‌كند همراه نظام و سنت و در جامعه‌اى زندگى مى‌كند همراه ارتباط‌ و پيوست. و نشاط‌ اين انسان، در بى‌نياز شدن و تأمين شدن تمام كمبودها و شكوفا شدن تمام استعدادهاى اوست، نه در هرز كردن استعدادها و نه در احتكار كردن آنها، كه اين هر دو درگيرى مى‌آورد و رنج مى‌زايد. ممكن است در يك لحظه با خوشى‌ها همراه باشد ولى اين خوشى همان خاك بازى بچه‌هايى است كه از درد كزاز غافلند و رنج بريدن دست و پا را تجربه نكرده‌اند. انسانى كه خودش را هرز كرده و خوش بوده و كيف كرده، در واقع از آنجا لذت برده كه نمى‌داند چه از دست داده، فقط‌ حساب كرده كه چه به دست آورده است. ما از حجم استعدادها و از عظمت خويش غافليم و خود را جزء دارايى حساب نمى‌كنيم و اين است كه با لذتى كه در عوض از دست دادن خويش و عمر و هستى خود بدست آورده‌ايم، سرخوشيم و سرشاد. 📚 ص۴۴ 🌿 @einsad
استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب گاهی حتی جمع شدن و دیدار کردن ، خستگی ها را می برد و وسوسه ها را می شکند . حضور و ملاقاتِ (دوستانِ الهی و بیدار) حتی بدون گفت و گو و داد و ستد ، سازنده و آرام بخش است . شاید گاهی در اوج خستگی ، کنار جاری نهری و یا خنکای درختی و یا زمزمه ی شاخه ها و برگ هایی نشسته باشی و آرام و روشن و سرشار شده باشی ، در حالی که درخت برای تو سفارشی و امر و نهی و گفت و گویی نداشته ، ولی حضور ها سرشار کننده و تاثیر گذار هستند . و در روایات هست ، از جمع همراهان فاصله نگیرید ، که گوسفند های ، خوراک گرگ ها هستند . تو ناچاری که در میان جمع باشی و یا جمعی را بسازی و از برکت تجمع و ملاقات ها بهره مند باشی ؛ که تواصی به حق و تواصی به صبر ، از عوامل و روش هایی است که به شهادت سوره والعصر آدمی را از می رهاند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص ۲۲۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅ کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا 🔸 استاد علی صفایی حائری همانطور كه وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلى ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند، وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدک مى كشد و از تمامى راههاى تبليغى و رسانه هاى جهانى و ماهواره هاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مى برد، وحشت و طمع از اين قدرتها و وادادگى در برابر آنها و سر نهادن بر فرمان آنها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از وحشت اهل كوفه كم ندارد. 📚 ، ص 89 🌿 @einsad
✅خصوصیات ماه 🔶استاد علی صفایی حائری: رمضان اين خصوصيات را دارد: ما را پاك مى‌كند و به اسلام و به پاكى مى‌رساند، به تمحيص و از آلودگى‌ها جدا كردن و تبريد كردن مى‌رساند و در نتيجۀ نيروهايى كه به دست مى‌آيد، به حركت ما منتهى مى‌شود. «وَ شَهْرَ الْقِيَامِ‌» و براى اين قيام و حركت، كتابى مى‌خواهيم. «الَّذِى‌أُنْزِلَ‌ فِيهِ‌ الْقُرْآنُ‌، هُدًى لِلنَّاسِ‌» . قرآن آمد تا به ما ياد بدهد كه چگونه حركت كنيم، كه چه هستيم و چه ابعادى داريم و اين ابعاد را چگونه بايد تغذيه كنيم. «وَ بَيِّنَاتٍ‌ مِنَ‌ الْهُدى‌» ، و قرآن روشنگرى دارد و روشن مى‌كند كه چقدر هستيم، چقدر راه در پيش داريم و چه نقشى را بايد اجرا كنيم. «وَ الْفُرْقانِ‌»، و نيرويى مى‌دهد كه بتوانيم جدا كنيم و بدانيم كه در هر صحنه چه بكنيم و ميزانى مى‌دهد كه بتوانيم حركتمان را با او بسنجيم و پيش ببريم. 📚 ص۶۵ 🌿 @einsad
4_6005851936220251219.mp3
15.61M
جلسه استاد غنوی با موضوع جمع‌ها و حاصل جمع‌ها به تاریخ ۴خرداد ۹۸ موسسه کتاب پردازان 🌿 @einsad
✅ می‌روی، اما فقدانت دردناک است... 🔸 استاد علی صفایی حائری ...اين ماه با ما به خوبى رفتار كرد. سحرها و شب‌هايش را در اختيار ما گذاشت و طلوع و غروبش را براى ما داشت. «قَدْ أَقَامَ فِينَا هَذَا الشَّهْرُ»؛ مدتى با ما همراه شد و با ما اقامتى كرد. «مُقَامَ حَمْدٍ»؛ خيلى حميد بود و پَستى نداشت. «وَ صَحِبَنَا صُحْبَةَ مَبْرُورٍ»؛ و با خوبى با ما رفتار كرد. «وَ أَرْبَحَنَا»؛ و به ما سود رساند. «ثُمَّ قَدْ فَارَقَنَا»؛ حالا او دارد از ما جدا مى‌شود. «عِنْدَ تَمَامِ وَقْتِهِ وَ انْقِطَاعِ مُدَّتِهِ وَ وَفَاءِ عَدَدِهِ. فَنَحْنُ مُوِدِّعُوهُ»؛ و ما هم داريم با او وداع و خداحافظى مى‌كنيم. «وِدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَيْنَا»؛ به گونه‌اى داريم توديع و خداحافظى مى‌كنيم، كه جدايى از او براى ما سنگين است. هنوز عطشش را داريم، هنوز كوزه‌اى را آب نكرده‌ايم، هنوز حتى دست‌هايمان را هم نشسته‌ايم و آبى به سر و صورتمان نزده‌ايم. «وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا انْصِرَافُهُ عَنَّا»؛ به گونه‌اى داريم وداع مى‌كنيم كه جدايى از او براى ما سنگين است و برگشت او از ما، مغموم و مستوحشمان كرده است. «وَ لَزِمَنَا لَهُ الذِّمَامُ الْمَحْفُوظُ وَ الْحُرْمَةُ الْمَرْعِيَّةُ وَ الحَقُّ الْمَقْضِىُّ»؛و حال كه دارد از ما جدا مى‌شود، ما در جدايى و فراق او، حقوقى را كه او بر ما داشته را به عهده گرفته‌ايم. ذمه او را بر خودمان واجب و لازم مى‌دانيم و گردنمان را در گروى او گذاشته‌ايم. اگر ما از ماه رمضان داريم جدا مى‌شويم، به گونه اى جدا نمى‌شويم كه پشت سر او خوشحال باشيم و به گونه اى جدا نمى‌شويم كه در جدايى از او به يادش نباشيم و آنچه را كه در ما سبز كرده و در ما كاشته است را بكنيم و دور بريزيم، بلكه اين ماه براى ما «ذمام محفوظ» و «حرمة مرعية» و «حق مَقضّى» و انجام داده شده دارد. اينها خصوصياتى براى رمضان است. 📚 ، ص 141 🌿 @einsad
✅ استاد علی صفایی حائری: پسرم! خدا را شاکر باش که رهبر امروز کشور تو( #امام_خمینی )... 📚 #نامه_های_بلوغ ، ص ۱۷ 🌿 @einsad
✅ روزهای آخر 🔶استاد علی صفایی حائری: خدايا! كارى كن كه در اين روزهاى آخر رمضان، همان طور كه هلال رمضان از چشم ما محو مى‌شود، ذنوب ما هم محو شده باشد. «وَ امْحَقْ‌ ذُنُوبَنَا مَعَ‌ امِّحَاقِ‌ هِلاَلِهِ‌ وَ اسْلَخْ‌ عَنَّا تَبِعَاتِنَا مَعَ‌ انْسِلاَخِ‌ أَيَّامِهِ‌» ؛ كارى كن همان گونه كه روزها و لباس روز از تن ما جدا و كنده مى‌شود، گناهان ما هم از ما جدا بشود. و اين پوست‌هايى كه سخت كلفت و غليظ‌ و خشن شده است را از ما بكن؛ «حَتَّى يَنْقَضِيَ‌ عَنَّا وَ قَدْ صَفَّيْتَنَا فِيهِ‌ مِنَ‌ الْخَطِيئَاتِ‌، وَ أَخْلَصْتَنَا فِيهِ‌ مِنَ‌ السَّيِّئَاتِ‌». اين دعاها و جمله‌ها براى روح‌هايى است كه حركت خود را شروع كرده‌اند و با فكر و سنجش و عمل خود، حركت كرده‌اند و به عجز هم رسيده‌اند و شرك‌ها و ذنوب پنهان و همراهى ذنوب را ديده‌اند. اينجاست كه بعد از عجز، دست به سمت او برداشته‌اند و از او با شديدترين نوايى كه دارند و سخت‌ترين حالى كه دارند، خواهانند. 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، صفحه 97 🌿 @einsad
حکومت دینی و شبهات.MP3
14.08M
جلسه استاد طهماسبی با موضوع حکومت دینی و شبهات 6 خرداد ماه 98 موسسه کتابپردازان مشهد 🌿 @einsad
✅ عید سعید مبارک باد🌹 🔶استاد علی صفایی حائری: بار خدايا ما در روز فطر و روزه گشودنمان كه آن را براى اهل ايمان (روز) عيد و شادى و براى اهل دين خود (اسلام) روز اجتماع و گرد آمدن و روز تعاون و كمك كردن به يكديگر قرار دادى، از هر گناهى كه آن را بجا آورده‌ايم يا كار بدى كه پيش از اين كرده‌ايم يا انديشه بدى كه در دل داشته‌ايم، به سوى تو، توبه و بازگشت مى‌نماييم، توبۀ كسى كه رجوع به گناهى را در دل نمى‌گذارند و پس از توبه در گناهى باز نمى‌گردد، توبۀ خالصى كه از شكّ‌ و دو دلى پاكيزه باشد، پس آن را از ما قبول فرما و از ما راضى و خوشنود شو و ما را بر آن ثابت و پا بر جا گردان. 📚 ص۱۸۱ 🌿 @einsad
مقایسه دین اصیل با سبک زندگی غربی.MP3
21.24M
جلسه استاد ارسنجانی با موضوع " مقایسه دین اصیل با سبک زندگی غربی " 6 خرداد ماه 98 مکان موسسه کتاب پردازان 🌿 @einsad
مقایسه دین اصیل با سبک زندگی غربی-2.MP3
14.36M
جلسه استاد ارسنجانی با موضوع مقایسه دین اصیل با سبک زندگی غربی ( جلسه دوم ) 7 خرداد ماه 98 مکان : موسسه کتابپردازان 🌿 @einsad
مهارت های ارتباطی بین همسران.MP3
15.13M
جلسه دکتر صابریان با موضوع مهارت های ارتباطی بین همسران 7 خرداد ماه 98 مکان : موسسه کتابپردازان @einsad
روحیه شناسی از منظر قرآن.MP3
14.24M
جلسه استاد رحیم لو با موضوع روحیه شناسی از منظر قرآن تاریخ 8 خرداد ماه 98 مکان : موسسه کتابپردازان @einsad
دغدغه زیبایی در اسلام.MP3
14.17M
جلسه با موضوع دغدغه زیبایی در اسلام تاریخ 8 خرداد ماه 98 مکان : موسسه کتابپردازان @einsad
⭕️توجه عنوان جلسه ، که اول صوت گفته می شود با برنامه سخنرانی مغایرت دارد... صوت مربوط به جلسه استاد تابش با موضوع دغدغه زیبایی می باشد.
درس هایی از سوره توبه در جامعه کنونی.MP3
16.05M
جلسه با موضوع درس هایی از سوره توبه در جامعه کنونی 9 خرداد ماه 98 مکان : موسسه کتابپردازان @einsad
روش برخورد با سوالات و شبهات.MP3
18.03M
جلسه با موضوع روش برخورد با سوالات و شبهات 10 خرداد ماه 98 مکان : موسسه کتابپردازان @einsad
خانواده و آسیب ها.MP3
19.33M
جلسه باموضوع خانواده و آسیب ها 13 خرداد ماه 98 مکان : موسسه کتابپردازان @einsad