🔲 گرایش به غیب
◼️ اميدوارم كه اين اجتماع و گردهمايى زمينه اى براى همراهى معصوم و غربال شدن و تمحيص و اخلاص را داشته باشد.
◾️شايد بتوانيم پيش از جدايى از دنيا و در زير خاك غنودن و از دنيا بيرون رفتن، دل از دنيا بيرون بفرستيم
و سر بر ديوار دنيا بكوبيم و به ديگر سوى راه بيابيم.
◾️چون به شهادت آيه ى آخر سوره ى كهف، ميان رجاء لقاء خدا و عمل صالح و عمل خالص ارتباطى هست
كه بايد آن را به دست آورد و بهره گرفت،
◼️◾️ مادام كه دل در دنيا باشد و از تنگى دنيا به ستوه نيامده باشد
و شور و شوقى ديگر در او خيمه نزده باشد،
تمامى كارهاى خدايى و آخرتى و تمامى نماز و جهاد و شهادت انسان دنيايى است و از اين محدوده بيرون نمى رود
◾️و آندم كه گرايش به غيب و اشتياق به روز ديگر و انتظار لقاء خدا در دل شعله كشيد، ناچار تمامى كارهاى دنيايى و خوراك و پوشاك و عيش و نوش انسان، انگيزهاى ديگر دارد و صبغه اى ديگر و هوايى ديگر،
◾️ كه تمامى كارهاى پراكنده، آن هنگام كه در طرح جامع و برنامه ى گسترده ى تو شكل مى گيرد، هماهنگ و يگانه مى شود و علم و حالت به ثبات و سرمديّت مى رسد
◾️ كه در دعاى كميل مى خوانيم: «اسئلك ان تجعل اعمالى و اورادى كلّها ورداً واحداً و حالى فى خدمتك سرمداً.»
📝 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد)
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۱۶
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
استاد صفایی حائری.rar
40.13M
🎞 فایل فشرده مجموعه موشن های منتشر شده در دهه اول محرم امسال
◾️اباعبدالله علیه السلام
#کتاب_عاشورا
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کسی که برای خودش حریمی نگیرد حرمتی نخواهد داشت ...
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 دل تو بزرگتر از دنیاست ...
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 دل بزرگ كردن و از دنيا بيشتر خواستن...
◼️▪️ آنچه كه اخلاص را در نيّت و در عمل و در دين مى نشاند،
تا در نيّت از دنيا كه هيچ، حتى از طمع بهشت و ترس جهنم فراتر برود،
و در عمل از بدعت و فساد و انحراف جدا شود
و در دين از التقاط و تبعيض اعتقاد، نجات بيابد،
آنچه كه اخلاص در اين وسعت را مى طلبد و زمينه سازى مى كند
همين دل بزرگ كردن و از دنيا بيشتر خواستن و از پوسته بيرون زدن است.
◾️ اخلاص كه جهت عمل و صالح بودن عمل را شكل مى دهد چون حسنات و خوبى ها آنگاه صالحات مى شوند كه در جايگاه و در جهت مناسب نشسته باشند،
◾️ اخلاص، كه اين صلاحيت را مى سازد، ريشه در رجاء لقاء خدا و اشتياق لقاء خدا و انس به لقاء خدا و تمناى لقاء خدا دارد و هر اندازه كه درجهى رجاء بالاتر برود و به تمنا و اشتياق و انس برسد، اخلاص عميقتر و گسترده تر خواهد شد و تصعيد نيّت و توفير نيّت شكل خواهد گرفت.
◾️▪️ دلى كه موقف دنيا براى او گشاد است و اين مرتع براى او سرسبزى و شادابى دارد، كوچ نمى كند و رحل نمى بندد و بانگ رحيل را انتظار نمى كشد و حتى بر نمى تابد كه خط زندگى او با خط مرگ تقاطع دارد و مرگ او را از كارها و خواسته ها و آرزوها و نتايج كارهايش جدا مى كند و از بت هايش دور مىسازد.
◾️ تمنّاى مرگ براى كسانى است كه ولايت خدا را به دست آورده اند
و مرگ براى زندگى آن ها دريچه اى است و ادامه اى، نه هادم و حاطمى كه لذت ها را بسوزاند و كاخ آرزوها را خراب كند،
كه در خطاب به يهود در سورهى جمعه آمده؛
«ان زعمتم انكم اولياء لله من دون الناس فتمنوا الموت ان كنتم صادقين».
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب #وارثان_عاشورا، صفحه ۱۷
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 ان الانسان لفی خسر
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 تنها عاشقِ صالحِ مبارزِ صابر از خسارت رهیده است.
🔶🔸 كسانى كه الله را از خود به خود نزديك تر و مهربان تر و آگاه تر ديده اند، به او رو مى آورند و به او مى گروند.
🔸 اين ايمان و اين گرايش و اين عشق به حق، عشق به خلق و عيال الله را به دنبال مى آورد.
🔸 مگر نه اين كه اينها از او هستند و او به آنها علاقه دارد و اينها محبوب او هستند؟
مگر نه اين كه عشق محبوب خدا، عشق خداست؟
مگر نه اين كه مجنون سگ ليلى را مى بوسيد،
كه پاسبان خانه ى محبوب بوده است و شب هايى را در آن كوى به صبح رسانده؟
🔸 پس با آن عشق، اين عشق مى آيد. و اين عشق بى اثر نيست.
🔸هر كس كه چيزى را دوست دارد، رشد و بهروزى او را دوست خواهد داشت
و با آنچه سنگ راه او هستند و مزاحم كار او، درگير خواهد شد
و بت هايى را كه در هر رنگ و هر شكل مانع كمال خلق هستند، كنار خواهد زد و دور خواهد انداخت.
🔶🔸 اين قرآن است كه انسان را از دست رفته و خسارت ديده مى داند، مگر آن دم كه با ايمان و با سازندگى و با استقامت و با سفارش به حق و به صبر رسيده باشد.
🔸🔸 تنها عاشقِ صالحِ مبارزِ صابر از خسارت رهيده است.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب عاشورا ، صفحه ۱۹
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 حرکت ...
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 درک اضطرار و نیاز
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰درک اضطرار و نیاز،حلقه واسطه ی بین علم و عمل ...
◼️◾️ ما معتقديم كه چه در مرحله ى معرفت دين و دين شناسى و چه در مرحله ى تأثيرگذارى معرفت و يقين بر عمل و تصميم بايد به حلقه ى واسطى توجه داشت كه اصل و اساس معرفت و عمل را شكل مى دهد.
◾️همانطور كه در آن جمله ى دعا آمده بود:
مكن اليقين فى قلبى.
جايگزينى يقين در دل و گره خوردن آن با جان يك مسأله است و اغلبه على رأيى و عزمى، غلبه بر رأى و عزم يك مسأله ى ديگر.
◾️ من با اينكه مى دانم آب در كوزه است به سراغ آب نمى روم، چون تشنه نيستم ولى با احتمال اينكه در چند كيلومترى آب هست حركت مى كنم، چه عطش را با خود دارم و آرام نمى گيرم. پس درك نياز و افتقار و اضطرار، آن حلقه ى واسطى است كه هم در مرحله ى دين شناسى و هم در مرحله ى عمل به آن نياز داريم.
◾️ آزاد انديش ترين دينشناسان چون از اين نكته كه ضرورت و يا عدم ضرورت دين است آغاز نكرده اند، گرفتار شده اند و در واقع با اين پيش فرض كه دين ضرورى نيست به تحليل و تعليل آن پرداخته اند و در حدّ امر قدسى به آن روى آورده اند. و همين پيش فرض براى گرفتارى آنها كافى است.
◾️ چون فرض ديگرى هم هست كه آن ضرورت و اضطرار به دين است و آن هم با اين احتمال كه آدمى
بيشتر از هفتاد سال استعداد دارد و بيشتر از يك زندگى راحت و دامپرورى بزرگ به او امكانات داده اند.
◾️ حال اگر نارسايى امكانات تجربى و غريزى را براى تأمين زندگى عادى و خوراك و پوشاك و خواب و برخورد با فكر و عقل و وهم و خيال و ... در نظر بگيريم، مسأله ملموس تر مى شود و سهم حداقل مذهب به حدى ديگر مى رسد ...
◾️ چون علم و تجربه بيشتر از امروز و همين محدوده را جواب نمى دهد و براى دنياهاى محتمل و مظنونى كه از استعدادهاى من برداشت مى شود پاسخى نمى آورد.
تازه اين در صورتى است كه علم به تمامى رشد نهايى خود رسيده باشد و جواب تمامى سؤالها و تمامى رابطه ها را داشته باشد.
◾️كه در اين صورت آخرين نسل آدمها كه خوشبخت ترين آنها هستند اين سعادت را دارند كه از علم و تجربه براى امروزشان و براى همين محدوده جوابى بگيرند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۲۴
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آغاز هستی ها ...
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad