📝 #دلنوشته های شما: (سری سیزدهم)
🔸 سلام من اهل کتاب خوندن نبودم یعنی حوصلهام نمی کشید. ولی اهل فیلم و تلویزیون و ... هر چی بود نگاه میکردم.
یک روز یه دوستی بهم گفت درباره این اقای صفایی و میگفت شاگردش بوده. میگفت کتابش ادمو متحول میکنه.
من فقط برای ابنکه ثابت کنم چنین چیزی نمیتونه باشه و من متحول نمیشم، رفتم تو اینترنت سرچ گردم و یک کتابش رو تصادفی دانلود کردم خوندم.
کل قضیه روکم کنی بود ولی باورتون نمیشه خودم از رو رفتم نشون به اون نشون که همه کتابهاش و کتاب خاطرات شاگردانش را هم تهیه کردم و دارم میخونم.
اگر بخوام توصیف منصفانه بکنم میتونم بگم در کنارت نشسته و خودش برات میخونه و با خوندن اون حس و اون فهم رو بهت منتقل میکنه انگار فهمت رو هم بالا میبره.
✍🏻 ”بینام...“
🔹 گاهی کسی باید باشد
تا دستت را بگیرد و به صراط بیاورد
گاهی باید تَشَر بخوری
نه از روی بغض
بلکه از چشمهی جوشان محبت
نمیدانم
استاد تکتک ماها را میشناخته
که اینگونه چون پدری دلسوز
محبت را تزریق بر متون کرده و صراط را نشان میدهد ؟!!
شاید بتوان به او پدر گفت
اما من او و صراطش را عشق خود قرار دادم...
✍🏻 ”حسین زارع“
🔸 اوایل ۲۱ سالگی بود که افکار عجیبی منو درگیر خودش کرد و هیچ چیز منو قانع نمیکرد نه کار، نه ازدواج نه پول... دست روی هر چیزی میگذاشتم، یه صدایی زیر گوشم میگفت: خب بعدش چی؟؟؟ و یه جورایی به پوچی رسیده بودم و حسابی کلافه
برام سوال بود که بقیه آدم ها هم اینطوریاند؟ یا فقط مشکل از من هست؟ افکارم رو با خیلیها در میان گذاشتم تا یه روزی و یه آقایی بهم گفت برو مسولیت و سازندگی «عینصاد» رو بخون
خوندم. جالب بود بسیار جالب...
انگار یکی داشت از درون من حرف میزد
از سوال ها میگفت و از پاسخ ها. از طرح و راه ها... کتاب رو که تموم کردم رفتم سراغ بعدی و بعدی و بعدی انقدر خواندم که تا به جواب سوالم رسیدم
که چرا باید زندگی کنم و چگونه؟
اما دانستن مسیر تازه ابتدای راه است و کار اصلی حرکت است.
✍🏻 ”محمدرضا“
🔹 گرچه خودم در ابتدای مطالعه ی آثار ایشونم.
اما میتوان گفت آثار استاد صفایی مخالف کامل گرایی(به معنای روانشناسی یعنی انسان میخواهد با عجله و سریع برسد) انسان هاست.او از مبنا شروع میکند و به جای نقل کرامت و ارائه ی یک حس خدایی زودگذر از خود انسان برای خود یاری میخواهد.
انسانها علاقه ی زیادی به کتابهای کرامات دارند و خواندن این جور کتب آنها را در مسیر کامل گرایی بدون توجه به زیرساختها قرار میدهد.
✍🏻 ”فاء نون“
#⃣ #متن
•═══••@Einsad••═══•
شما هم میتوانید 📝#دلنوشته یا نحوهی آشناییتان با استاد را برای ما بفرستید👇🏻
👤 @ad_einsad
🔵 #توییتر
❞ #عین_صاد
│شاید گام اول توحید،
│اینباشد که انسان به توحید با خودش
│برسد، ظاهر و باطنش را یکی کند،
│واقعیت موجود خویش را با
│حقیقت متعالی انسان، یگانه کند.
📚 #تربیت_کودک | ص۱۵
| صفحهی ما در توییتر |
•═══••@Einsad••═══•
🔰 سنگ اول ساختمان هنر...
❞ عینصاد
📚 #ادبیات_هنر_نقد
#️⃣ #جمله_کوتاه #هنر
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
•═══••@Einsad••═══•
🔰 راحتی در رنجها
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#⃣ #بلا #رنج
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🛒 برای سفارش آثار استاد کلیک کنید
•═══••@Einsad••═══•
💠 روحيّهها (قسمتدوم)
#انواع_روحیه_ها : 👤 منافق (بیشکل)
│معنای نفاق:
🔹 بارها گفتهام، منافق؛ يعنى بىشكل؛ يعنى بىرو، نه دو رو. منافق مثل آب است، شكل ندارد. به شكل ظرفى است كه در آن قرار مىگيرد. به شكل محيطى است كه در آن زندگى مىكند. همين كه محيطش عوض شد، وضعش عوض مىشود. او مىبيند كه منافع، آن به آن، جا عوض مىكنند. او حركت انتقالى منافع را مىبيند، در نتيجه هيچ شكل نمىگيرد؛ تا در هر ظرفيت و موقعيت بتواند آن را پر كند و با آن هماهنگ شود و تمام بهرهها را بردارد.
│عامل نفاق:
🔹 عامل و انگيزهى اين بىشكلى همين منفعت طلبى است.
│علامتها:
🔹 بر اساس همين عامل است كه علامتهاى #تزلزل ، #حيرت ، #ترس ، #دروغ ، #زدوبند ، #جاسوسى ، #فتنه_گرى و #عذر_تراشى آشكار مىشوند...
(برای مطالعه بیشتر درباره علامتهای این روحیه به کتاب مراجعه کنید)
│روش سازندگى و درگيرى:
❶ تصويرى از طعمه شدن و از دست رفتن
❷ نشان دادن منافع ثابت و سودهاى مشخص
❸ تهديد و ضربه
❹ رو آوردن و در سطح نگاه داشتن
↶ روحیهی بعدی: مغرورها
📚 #مسئولیت_و_سازندگى | ص ۲۲۹ و ۲۳۰
📝 استاد علی صفایی حائری
#⃣ #متن #روحیه
•═══••@Einsad••═══•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روحيّهها (قسمتسوم)
#انواع_روحیه_ها : 👤 مغرور (شکلگرفته و سرشار)
│معنای غرور:
🔹 #غرور خود را فريفتن است و خشنودى از خويشتن؛ دلخوشى به دارايى هاست و فرار از خواستنها. و اين غرور است كه قناعت مىآورد و قناعت، ركود، تحجر و مرگ. و اين فاجعهى انسان است كه شكل بگيرد، اما سنگى بماند و ريشه هايش را قطع بكند و بارور نگردد.
│عامل غرور:
🔹 انگيزهى اين از خود راضى بودن و سنگى شدنها، گمكردن معيارها و ميزانهاست. ما اگر در محاسبهها و اندازهگيرىها، به دارايىها و عملها و كاركردها توجه كنيم، به غرور مىرسيم و به ركود مىرسيم...
اما با محاسبهى نسبتها و محاسبهى عاملها و انگيزهها، به حقارت كار خويش پى مىبريم؛ مىبينيم چقدر مىتوانستيم پيش بتازيم و چقدر عقب كشيدهايم.
│روش سازندگى و درگيرى:
❶ اين روحيهى #مغرور و سرشار را بايد پيش از هرچيز خالى كرد. نمىتوان به اينها چيزى داد.
❷ هنگامى كه اينها از درون پوک شدند، با يک ضربه آنها را به خود بياورى
❸ كسانى كه در سطح پايينتر يا برابر قرار دارند، مىتوانند از راه شاگردى به مغرورها درس بدهند و مىتوانند با اين لباس كار خود را عملى بنمايند.
↶ روحیهی بعدی: لجوج و بیاعتنا
📚 #مسئولیت_و_سازندگى | ص ۲۳۱ الی ۲۳۵
📝 استاد علے صفایے حائرے
#⃣ #متن #روحیه
•═══••@Einsad••═══•
📚 #قرعه_کشی #نذر_کتاب
کتابهای ویژهی ایام #فاطمیه
🔴 لطفا اول شرایط دریافت #کتاب اهدایی رو با دقت مطالعه کنید:
۱. فرد متقاضی باید کتابهایی که در لیست اعلام میشه رو نداشته باشند(یکی از عنوان ها )
۲. فرد متقاضی دریافت #هدیه باید قصد جدی مطالعه کتاب دریافتی را داشته باشد.
۳. افرادی که در دفعات گذشته کتاب اهدایی دریافت کرده باشند فعلا امکان شرکت دوباره شون نیست.
۴. در صورت داشتن شرایط بالا متقاضیان دریافت کتابهای اهدایی
زیر این پست در #کامنت نام کتابی که مایل به دریافتش هستید رو بنویسید.
⏳مهلت شرکت در قرعه کشی تا ساعت ۲۲، سهشنبه شانزدهم آذر می باشد.
لطفا هر فرد متقاضی فقط یک کامنت بگذارد 🌹
عزیزانی که مایل به سهیم شدن در طرح نذر کتاب هستند می توانند به شماره ذکر شده در واتساپ پیام ارسال کنند.
✆ 09930682214
🔻 و عزیزانی هم که مایل به دریافت و یا اطلاع بیشتر از روند قرعه کشی کتابهای اهدایی هستند به پیج اینستاگرامی ما مراجعه نمایند👇🏻
https://www.instagram.com/p/CXGuAn1IQ6A/?utm_medium=copy_link
•═══••@Einsad••═══•
🔰 دنیای چهارفصل
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#⃣ #امام_زمان
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🛒 برای سفارش آثار استاد کلیک کنید
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از رادیو توحید
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 غار نشینی
🔸 #استاد_علی_صفایی_حائری (ره)
این راه حلی که در روستا بمانید
در غار بمانید
برای دوره ای که
به همه جای تو سر خواهند زد
به تمام وجود تو دست خواهند انداخت
تمام گوشه و کنارهای وجود تو
زیر چنگ خواهند گرفت
تو نان حلال می خواهی بخوری؟!
نمی دانم چطور نمی خواهیم این را توجه کنیم که دین از ارشاد شروع شده
از بینات شروع شده
از معارف شروع شده
نه از احکام
نه از آداب
چطور بگم دین در متن شبهه و فتنه
در متن ضلال سر بر می آورد
این گلی است که در همهی این بوستان های
کثیف حتی سر بلند می کند
و ابوذرها و مصعب ها رو بلند می کند
و به این طرف و آن طرف می کشاند
چرا نمی خواهیم باور کنیم که
کنار کشیدن ها
تو غار رفتن ها
نان حلال خوردن ها
مشکل تو را حل نمی کند
آن هم با دینی که حلیت طعام تو
به این است که تو در برابر رزقی که می گیری برای رازقت
در برابر نعمتی که میگیری برای منعمت
قدم برداشته باشی
شکر کرده باشی
اون وقت رزق حلال این هست که تو خیال می کنی که از ممر سالمی به دست بیاوری؟
بَيْنَ نَثِيلِهِ وَ مُعْتَلَفِهِ
بین توالت و آشپزخانه ات بچرخی؟
📻 رادیو توحید
@radio_towhid
📱اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله |
روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆