۱۳ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 مغرور به عبادت
📌قسمت دوم
🎧 #کتاب_صوتی
📚#اخبات
📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید.
#⃣ #کلیپ #سیر_و_سلوک
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_einsad
۱۳ دی ۱۴۰۱
📜 #متن |🔰 پدربزرگِ کفر !
🍂آدمى كه به ماهى چند هزار تومان حقوق و يك زن و بچه و برو بيايى و احياناً يك عنوان روشنفكرى و چند جلسه سخنرانى قانع است، ديگر چه مى خواهد؟!
🍂 اگر به اين حد قانع باشد، طبيعى است كه حركتى نكند، طبيعى است كه در ركودش بگندد.
🍂اگر به طهارت آب پاك چشمه ها و اشك پاك ابرها هم كه باشد، مى گندد؛ كه گنديدن ضرورت است.
🍂كفر متحرك به اسلام مى رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگِ كفر است.
🍂سلمان ها در حالى كه كافر بودند، حركتشان آنها را به رسول منتهى كرد و زبيرها در حالى كه با رسول بودند، ركودِشان آنها را به كفر پيوند زد.
🍂كفرى كه با حركت ما همراه باشد، وحشتى ندارد. وحشت آنجايى است كه با ركودها پيوند خورده باشيم.
🍂آدمى تا زمانى كه مسائل را در همين حد، احساس نكرده باشد، منشاء عمل و حركتى در او نخواهد شد.
🍂اين نكته كه چرا از جايى كه هستيم حركت كنيم؟ بايد خود، جواب آن را بدهيم.
🍂بايد خود احساس كنيم در جايى كه ايستاده ايم، نمى توانيم كارى انجام دهيم و بين آنچه هستيم و آنچه مى توانيم باشيم، فاصله است.
🍂ما كه براى رسيدن به يك شغل، يك منصب و يا حتى يك ليوان آب، اين قدر فعّال و كوشا هستيم و اين قدر زد و بند مى كنيم، آيا ضرورى تر از اينها برايمان وجود ندارد؟! آيا در همين سطح و اندازه هستيم؟!
❛❛ عینصاد
📚 #حرکت | ص ۱۱
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
۱۳ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰حال خوب، افتخار نیست
🎙 عینصاد
🔗 دانلود از آپارات
#⃣ #کلیپ #سیر_و_سلوک
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
۱۳ دی ۱۴۰۱
۱۴ دی ۱۴۰۱
🌄 #عکس | 🔰 آنها که خداوند هستی را دیدهاند به هستی قانع نمیشوند و حتی از بهشت و تمام هستی آزادانه می گذرند...
❞ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
۱۴ دی ۱۴۰۱
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 آنها که خداوند هستی را دیدهاند به هستی قانع نمیشوند و حتی از بهشت و تمام هستی آزادانه م
📜 #متن |🔰آنها که خداوند هستی را دیدهاند به هستی قانع نمیشوند و حتی از بهشت و تمام هستی آزادانه می گذرند...
🔸آنها كه عظمت هستى را ديده اند و دنيا را در ميان هستى تماشا كرده اند و زمين را از بالا ديده اند ديگر زمينى را نمى بينند و يا آن را مانند قرص نانى مىبينند و به آن قانع نمىشوند كه: «مامتاع الحيوة الدنيا فى الآخرة الا قليل»؛«دنيا در ميان وسعت آخرت بسيار ناچيز است.»
🔸آنها كه عظمت هستى و خداوند هستى را ديدهاند، به هستى قانع نمىشوند و حتى از بهشت و تمام هستى آزادانه مىگذرند كه: «رضوان من الله اكبر.»
🔸 و اين روح به عظمت رسيده و از مرزها گذشته ديگر با كم ها تحريك نمى شود و با كوچك ها اسير نمى شود و جز وظيفه، چيزى در او موج نمى آفريند و شورى نمى آورد.در اين حد بشر آدم مى شود و با اين عظمت است كه بشر به انسانيت مى رسد.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۳۷
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
۱۴ دی ۱۴۰۱
📜 #متن |🔰کدامین راه؟
🛤ما با انسان طرف هستيم و انسان، يك بُعد ندارد و با يك چشم و از يك زاويه نمى توان او را ديد.
🛤 انسان در مجموعه ى زاويه هايش يعنى آزادى. و اين است كه نمى توان بدون اين خصوصيات، مسأله را حل كرد.
🛤 اين انسان است كه بايد مسأله اش را حل كند و مى تواند انتخاب كند... تنها راه حل انسانى، همين راه است.
🛤 راه هاى نزديك مجبورند انسان را قربانى كنند و نعش او را به دوش بگيرند.
🛤 و همين سختى راه و بلند بودن قلّه، باعث شد كه اين راه را جز مذهب، جز پيامبران، هيچ كس ديگر، نپيمايد ... حتى خود مذهبى ها، در هنگام بحران آن را كنار مى گذاشتند و در بن بست ها باج مى دادند و خود را مى رهانيدند!
🛤 اين راهى است كه پيشوايان از سختى و سختى آفرينش توضيح ها داده اند. اين راه را كسانى مى روند كه درست رفتن را مقصد مى دانند و كيفيت را و چگونگى را، بر رسيدن به قله ترجيح مى دهند.
🛤 آنها رفتن را و رسيدن را، وسيله اى براى اين ورزيدگى و پختگى مى دانند. و اين است كه هدف را فداى وسيله نمى كنند و به خاطر رسيدن از ورزيدگى ها و بارورى ها دست نمى شويند.
❛❛ عینصاد
📚 #روش_نقد | ص ۹۱
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
۱۴ دی ۱۴۰۱
🏞 #عکس | 🔰 تربیت جبری
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
۱۴ دی ۱۴۰۱
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 تربیت جبری ❛❛ عینصاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤: @a
📜 #متن |🔰 تربيت جبری
🔸️از آنجا كه انسان با آزادى همراه است و از رقابت و تضاد استعدادها برخوردار، نوع تربيت او با تربيت دام ها و درخت ها تفاوت خواهد داشت.
🔸تربيت انسان نمىت واند مسخ او و پوك كردن او و غلتاندن او باشد. هر گونه تربيتى كه با دست خودم تحقق نگيرد و با انتخاب من همراه نباشد، در واقع مسخ كردن من و نفى كردن من حساب مى شود. و اين است كه تربيت هاى تلقينى و تقليدى و تحميلى و سنتى ارزش نخواهند داشت، حتى ضد ارزش هستند و عامل نفى انسان و آخر سر همباعث عصيان و طغيان او.
🔸اين درست نيست كه ديده هاى خود را نقالى كنيم و از عشق خود حرف بزنيم و يا ديگران را بغل كنيم و يا بر يقين خود پافشارى كنيم و سوگند بخوريم؛ چون يقين هر كس در درون اوست، به ديگران نمى رسد. مگر هنگامى كه نشان بدهيم كه چگونه و از كجا به اين يقين رسيده ايم و به اين روش دست يافته ايم و با چه كليدها و ملاك هايى حركت كرده ايم.
🔸هنگامى كه مى خواهيم فردى را بسازيم و يا جامعه اى را باز سازى كنيم، ناچاريم كه در اعماق بكاويم و ريشه ها را بيدار نماييم.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۳۹
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
۱۴ دی ۱۴۰۱
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 نقش انسان
📌قسمت سوم
🎧 #کتاب_صوتی
📚#تربیت_کودک
📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید.
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_einsad
۱۵ دی ۱۴۰۱
🔰تخفیف ویژه کتاب های استاد علی صفایی حائری (عین_صاد)
🔺۲۰ درصد تخفیف ویژه ی دوره ی کامل کتابها
🔺به همراه🚚 ارسال رایگان
🔸جهت سفارش میتوانید به سایت انتشارات مراجعه نمایید:
🔗www .einsad .ir
🔹و یا به آی دی زیر پیام بدهید.
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
👤: @einsadshop_ad
۱۵ دی ۱۴۰۱