eitaa logo
مدرسه عین‌ صاد
6.6هزار دنبال‌کننده
86 عکس
102 ویدیو
1 فایل
"آموزشگاه تخصصی اندیشه استاد علی صفایی حائری" سایت مدرسه، جهت ثبتنام و اطلاعات بیشتر : www.einsadschool.ir بازخورد شرکت کنندگان : @feedback_school ادمین: @ad_einsadschool
مشاهده در ایتا
دانلود
123.mp3
15.7M
🎚 قسمت دوم: «مسئله هدف» ◀️ این قسمت از پادکست به بررسی مسئله هدف، اهمیت آن و موانع مواجهه شایسته ما با آن، اختصاص یافت. ▪️مدرسه عین صاد روای اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
مدرسه عین‌ صاد
🔰 مدرسه عین‌صاد برگزار می کند: _دوره آموزشی معنای زندگی بر اساس کتاب رشد _ دوره آموزشی تربیت کودک
🔵 فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره‌های: معنای زندگی و تربیت کودک است. ▪️جهت اطلاع از شرایط دوره‌ها و نیز ثبت‌نام به سایت مدرسه مراجعه نمایید. www.einsadschool.ir
_دوره آموزشی معنای زندگی بر اساس کتاب رشد _ دوره آموزشی تربیت کودک بر اساس کتب تربیتی مرحوم استاد صفایی حائری به صورت: حضوری/آنلاین/آفلاین _ به همراه پشتیبانی کامل توسط استاد در طول مدت دوره _ تشکیل گروه‌های مباحثاتی برای فراگیران _ امکان انصراف تا ۱۴ روز پس از شروع دوره _ بهرمندی از برنامه‌های ویژه فراگیران مدرسه عین صاد ✅ جهت اطلاع بیشتر و ثبت‌نام به سایت مدرسه مراجعه نمایید: WWW.EINSADSCHOOL.IR
🔴 بنابر تقاضای برخی از داوطلبین مهلت ثبت‌نام دوره‌های معنای زندگی و تربیت کودک تا روز یکشنبه ۸ مهر تمدید گردید.
🔻در صورتی که برای ثبت‌نام در سایت با مشکل مواجه هستید به آیدی زیر پیام دهید: @ad_einsadschool 🔻 افرادی که نمی‌توانند فرآیند ثبت‌نام را طی کنند، می‌توانند به آیدی بالا پیام دهند تا به صورت دستی ثبت‌نام شوند.
📝برای چه کسی بمیریم؟ 🔹 ما خواه ناخواه مرده‌اى مى‌شويم و گند مى‌گيريم. مرده‌ى زمين و مردار زمان، مگر هنگامى كه ريشه‌هايى را داشته باشيم و ركودها را پشت سر گذاشته باشيم. اين مسأله، قطعى است. 🔹 بخواهيم يا نخواهيم حركت‌ها و گذشت زمانه از ما مى‌كاهد و زمين ما را به گند مى‌رساند، مگر اينكه خودمان را قبل از اينكه زمان بگيرد، قبل از اينكه زمين بگنداند، ذبح كنيم. ما قطعاً در اين هستى، مردار هستيم. 🔹 آنهايى كه گوسفندهايى دارند و اين گوسفندها در معرض خطرى قرار مى‌گيرند، زود كاردها را تيز مى‌كنند تا آنها را ذبح كنند، تا از مرگ آنها و ضايع شدن و از دست رفتن آنها جلوگيرى كنند. 🔹 ما در اين هستى، خواه ناخواه مرداريم، مگر اينكه كاردى را به گلوها بگذاريم و ذبح كنيم. مهم اين است كه ذبيح چه كسى باشيم و مذبوح در راه چه كسى‌؟ و با چه چيزى خودمان را ذبح كنيم و رو به چه قبله‌اى‌؟ 🔹 مرگ، قطعى است. از دست رفتن، قطعى است. روزها كه مى‌گذرند، مثل موش‌هايى هستند كه طناب عمر ما را مى‌جوند. خواه ناخواه سرنگون مى‌شويم و در چاه‌هايى مى‌افتيم و مى‌گنديم. گذشت زمانه، ما را به خاك بر مى‌گرداند، مگر اينكه قبلاً خودمان را بقايى داده باشيم و ذبح كرده باشيم. 🔹 آنهايى كه ذبيح نيستند، مذبوح نيستند، مردار هستند. مرده هستند. ارزش ندارند. از دست رفته هستند ... استاد علی صفایی حائری 📚حقیقت حج،ص ۱۱۵ ▪️ مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
⚫️ شهادت جانسوز مجاهد شریف، سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان را تسلیت عرض می‌کنیم. ▪️حيات انسانى و زندگى انسانى ما در انتخابهاى ماست. و كسى كه حىِّ قيّوم و جميل و مهربان را انتخاب كرده وبه او تسليم شده، حىّ است و زنده است حتّى اگر پاره پاره شده باشد، كه انسان ادامه دارد، به شهادت استعدادهايش و انسان در اين ادامه با انتخاب‌هايش هماهنگ است. ▪️«وَ لا تَحْسَبَنَّ اَلَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اَللّهِ أَمْواتاً». اينهايى را كه در راه خدا لباس خون پوشيدند، تمام شده نپنداريد كه اينها شروع كرده‌اند و ادامه يافته‌اند. اينها زنده هستند؛ چون حى و قيوم را انتخاب كردند و از مرده‌ها و ميرنده‌ها، چشم پوشيدند ... استاد علی صفایی حائری(ره) کتاب قیام، ص ۱۱۶ ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
🔰 «حزب‌الله» شکست خورد!! ▪️ «ما مى‌شنويم كه حزب حق و دعوت حق، هميشه پيروز است. مى‌شنويم كه اگر حق در يك ميدان كوچك شكست خورد در ميدان بزرگ تاريخ به پيروزى رسيد. مى‌شنويم؛ وَ أَنْتُمُ اَلْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ‌. مى‌شنويم؛ حِزْبَ اَللّهِ هُمُ اَلْغالبون. اينها را مى‌شنويم... اما هنگامى كه به خود مى‌آييم، مى‌بينيم حق در طول تاريخ، هميشه بسته‌ى زنجيرها بوده است و كشته‌ى شمشيرها و زندانى تنهايى خويش و سر در چاه غربت شبانه‌ى نخلستان‌هاى مبهوت. اين در گذشته... اما امروز هم داستانش، داستان دود است و خون و ترانه‌ى باروت و سرود مرگ؛ در كنار فرياد نوشانوش و زمزمه‌ى شادى و تسلط مغرور. با اين ارزيابى چه چيزى براى حق مى‌ماند؛ گذشته‌؟ يا اكنون‌؟ يا آينده‌؟ مگر نه اين كه حزب اللّه هميشه مستضعف بوده و اسير! ما هنگامى كه به چهره‌ى حق نگاه مى‌كنيم، رنگى برايش نيست! نوايى ندارد. نايى ندارد. تنهاست. زنجيرى است. در آن طرف، به صورت باطل كه زُل مى‌زنيم، رنگش رنگ خون است و گردنش بلند همچون گردن زرافه و غرورش آشنا!» (گزینش‌شده به نقل از: روش نقد/ج۱/ صفحات ۹۸ و ۹۹) ◀️ با انتشار خبر شهادت «سید حسن نصرالله» رهبر فقید حزب‌الله لبنان، زمزمه‌هایی در گوشه و کنار از زبان‌های داغدار به سوز و عجز، و از دیگرانی که کنار ایستاده‌اند، به طعنه شنیده می‌شود: همین بود تمام آن وعده‌هایی که پیش از این می‌دادید؟ همین بود وعده فتح و نصر و پیروزی؟! با شنیدن این نگرانی آشنا و آن طعنه‌ها که همیشه در کمین نشسته‌اند تا موقعیتی برای زخم زدن پیدا کنند، به یاد جملاتی از مرحوم استاد صفایی افتادم که به همین نکته می‌پردازد و صورت پرسش را به این وضوح تقریر می‌کند. اما در مقام پاسخ، تکیه استاد به اصلی است که پیروزی و شکست یک جریان را باید با توجه به اهداف آن جریان سنجید. باید دید حزب حق چه اهدافی دارد تا بتوانیم میزان پیروزی‌اش را اندازه بگیریم. ▪️ «حزب طاغوت، حزب باطل، مى‌خواهد از خلق كام بگيرد و به همين خاطر آنها را در تاريكى نگه مى‌دارد. آيا اين حزب به هدفش مى‌رسد و هميشه با هدفش همراه است‌؟ آيا، تاريكى خود زمينه ساز نور نيست‌؟ آيا باطل، با دست خودش، گورش را نمى‌كند؟ اما حزب الله، اما حق، مى‌خواهد زمينه‌ى انتخاب انسان را فراهم كند. مى‌خواهد خلق را از تاريكى بيرون بياورد. مى‌خواهد در كنار يك خط، در كنار راه موجود، خط دوم و راه ديگر را بگذارد تا كسى نتواند بگويد كه محكوم بوديم! در ميان دو راه و بر سر دو راهى، ديگر جبرى نيست. آيا حق براى يك لحظه، از اين هدف جدا مانده است‌؟ مرحله‌ى بعد، مرحله‌ى انتخاب آدم‌هاست؛ در اين مرحله كسى آنها را مجبور نمى‌كند، كه اين هم فاشيسم است. كسانى كه مردم را بر خوبى وادار مى‌كنند، كار خوبى نكرده‌اند، كه انسان را مسخ كرده‌اند. خودِ خدا، در هستى اين گونه تربيت نمى‌كند. در حالى كه مى‌تواند و قدرت دارد، خلق را نمى غلطاند. او آنها را با نيروهاى متضاد و با شيطان و رسول همراه مى‌سازد تا انسان با پاى خويش، با انتخاب خودش راه بيفتد. اين كار خداست در هستى؛ كار حزب خدا در جامعه نیز بر همين شكل است. اگر كسى آن دعوت را جواب داد و به حزب راه يافت، اينها كه بپا ايستاده‌اند، بايد آهن در دست بگيرند و خود با ميكرب‌ها بجنگند و در اين جنگ، تمام هستى همراه آنهاست. پس در هر سه مرحله، حق پيروز است؛ چه در زمينه‌ى ايجاد تضاد و خط دوم، چه در مرحله‌ى جمع آورى مهره‌ها و چه در مرحله‌ى درگيرى. در هر كدام از اين مراحل حق پيروز است... گرچه مرحله‌ى دوم و سوم وابسته به انتخاب خود مردم و اراده‌ى خود آنهاست. پيروزى حق؛ يعنى همين كه در هر كجا كه افتاد، پوياست، زاياست، زنده است و زندگى ساز. اين‌ها درست رفتن را مى‌خواهند، نه به قلّه رسيدن را، كه قلّه‌ى انسان در جايى مشخص نشده؛ قلّه‌ها با رفتن‌ها، شكل مى‌گيرند و خلق مى‌شوند.» (همان/ صفحات ۱۰۰ تا ۱۰۴) ▪️مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
🛑 امشب آخرین فرصت ثبت‌نام دوره‌های معنای زندگی و دوره تربیت کودک می‌باشد. www.einsadschool.irمهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود.❌
🔰 ضرورت جهاد «فمَن تَرَكَ الْجهادَ اَلبَسَهُ اللّٰهُ ذُلاًّ و فقراً فى معيشتِهِ و مَحْقاً فى دينه، اِنّ اللّٰهَ اَغنى اُمّتى بستابك خَيلها و مراكز رِماحها». هر كس جهاد را رها كند وكنار بگذارد به ذلت و فقر و بى‌دينى دچار مى‌شود، خداوند امت مرا با گام‌هاى اسب‌ها و ضربه‌ى نيزه‌ها بى‌نياز ساخته است. در اين كلام رسول ذلت و فقر و بى‌دينى را، به ترك جهاد پيوند مى‌دهد، و همانطور كه گذشت اين بيان دقيق و حساب شده است، جامعه‌اى كه حركت خودش را آغاز مى‌كند بايد در برابر دشمن‌هايى كه به منابع او و منافع او چشم دوخته‌اند و به آفت‌هايى كه براى او به راه انداخته‌اند، توجه داشته باشد وگرنه او با خوبى خودش گرفتار بدى‌هايى مى‌شود كه ذلت در وجود و فقر و نياز در زندگى را بر او تحميل مى‌كنند و دين او را نابود مى‌سازند و كم‌كم به افول و غروب نهفتگى مى‌كشانند. 📝استاد علی صفایی حائری 📖 قیام ص 26 ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054