eitaa logo
اجتماعی حزب‌الله
96 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
16 فایل
امام خامنه‌ای: آینده از آن حزب‌الله است.
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس با خانواده محترم شهیدان گرانقدر علی و سردار جعفر جنگروی باحضورسردار دکترحاج حسین الله کرم .
جوان و کار فرهنگی ( ۲ ) چیستی جوان و چیستی کار فرهنگی (۲) جوان و دوره جوانی به دلیل شرایط جسمی و روحی که دارد ، منبع انرزی ،نشاط، تحرک ، اعتماد به نفس ، کنجکاوی ، پرسشگری، روحیه عدالت خواهی، ظلم ستیزی، خلاقیت، تنوع طلبی ، و سادگی و صفا ، دو دلی برای حقیقت جویی و به قول شهید مطهری شک مقدس است. جوان از یک طرف به دنبال کسب منزلت اجتماعی و کسب موقعیت و هویت خود در آینده است که اگر نشانه های رسیدن به آن را در جامعه و فضای اجتماعی پیرامونی خود بيابد، امیدوارانه به آینده نگاه می کند و رفتارهای خود را بر آن اساس تنظیم می کند . و اگر نشانه های کسب منزلت اجتماعی و هویتی خود را در آینده نیابد، بر اساس نوع تربیت خانوادگی و نوع جامعه پذیری که شده است ، یا منزوی، یا کج رو ، یا تندروی مثبت یا تندروی منفی ، و یا همرنگ جماعت می شود. در آموزه های اسلامی ما آمده است که بهترین ها را نثار جوانان کنید مشخص است که این بهترین ها عمومیت دارد که به نظر بنده مهمترین آن ، اطمینان به جوان نسبت به آینده اوست ، بویژه از منظر نیازهای سطح اول و نیازهای ثانوی جوان امروز، فقط فرزند خانواده نیست ، جوان امروز فرزند انبوهی از اطلاعات و ارتباطاتی است که به سهولت و با سرعت و با گستردگی و تنوع و جذابیت در ۲۴ ساعت در اختیار او قرار می گیرد. ساختارهای سنتی خانواده ، به شدت تغییر کرده است و والدین ، جایگاه مرجعیت تربیتی خود را تا حدود زیادی از دست داده اند. آن روح صفا و پاکی دوران جوانی و این عرصه های ریا و تزویر و فریبکاری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، فضای مجازی را به فضایی واقعی برای از خودبیگانگی جوانان تبدیل کرده است. اگر چه همه ی ماجرا فقط جنبه های آسیبی فضای مجازی نیست، به شرط آن که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی درست مدیریت شود. خوب ، حالا با این چهارراه های بزرگ اطلاعاتی و ارتباطی و شاهراه های بزرگتر از آن کار فرهنگی چگونه باید باشد تا پنجره طلایی جوانی جمعیتی به پنجره و قفس آهنین جوانی جمعیت تبدیل‌ نشود؟ به نطر بنده نوع رویکرد و نوع نگاه به این سوال بسیار مهم است، زیرا ما را به نوع معرفت شناسی و نوع روش شناسی حل آن راهنمایی می کند. آن چه بنده بدان رسیده ام ، رفتن به نوع معرفت شناسی برخاسته از معرفت جهان مدرن که بر سه پایه اومانیسم، سکولاریسم و سوبژکتیویسیم است ، خطاست ، زیرا تجربه آن در غرب و اروپا برای جوانان شکست خورده است . اما این که بخواهیم بدون بازنگری اندیشمندانه در میراث فکری و فرهنگی گذشته خود و بدون استفاده از تجارب مثبت جهانی ، همچنان با همان رویکرد گذشته و یا سطحی نگری و با التقاط معجونی از فرهنگ غرب با فرهنگ اسلامی و ایرانی را مکانیک دار و نه ارگانیک وار و اندیشمندانه، مخلوط کنیم ، این هم خطاست و بجز افزدون به سرگردانی سرمایه های عظیم جوانان حاصل دیگری ندارد. بهترین مثال پیش روی آن ، گسترش بی رویه دانشگاهها،و رشته های علوم انسانی در سه دهه اخیر در کشور است که جای تعجب آن این است که همچنان پاشنه درب بر همان روال سابق می چرخد. نوشته شده در زود یکشنبه ، پنجم فرودین ۱۴۰۳، توسط مدیر کانال ، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی https://eitaa.com/drfatehi
12- ای نگهدار عصمت بخشِ خداترسان عالم: - مرا به زیوز ستر و عصمت بیارای. - با لباس قناعت و کفاف بپوشان. - در کار انصاف عدل و انصافم بدار. - و ایمن ساز مرا به هر آنچه ترسانم از آن.
13- ای مایۀ شادی و اطمینان خاطر مسکینان، یاریم کن در: - پاکسازی از هوای نفس. - قدرت صبر و تحمّل در حوادث خیر وشر. - تقوا و نیکو کاری. - مصاحبت با نیکوکاران.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان عزیزت در هرگروهی هستید این کلیپ مهم رو بفرست هر کدام حداقل برای ۲۰ نفر بفرستید ثواب داره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حزب‌الله پایگاه موشکی اسرائیل را درهم کوبید 🔹حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به حمله رژیم اشغالگر به بعلبک در شرق لبنان، با بیش از ۶۰ موشک، یک پایگاه موشکی در منطقه «یوآو» و مقر فرماندهی دفاع هوایی ارتش اسرائیل در منطقه «کیلع» را هدف قرار داده است. 🔸ساعتی پیش ارتش اشغالگر قدس، اعلام کرد که مکانی در بعلبک را هدف حمله هوایی قرار داده است. رزمندگان جهادتبیین حزب‌الله .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️🔞تصاویری از تعقیب و هدف قرار دادن وحشیانه ۴ جوان فلسطینی در خان یونس توسط پهبادی اسرائیلی این تصاویر که شبکه الجزیره آن را پخش کرده، توسط یک پهباد اسرائیلی در نوامبر گذشته ضبط شده است. این فیلم پس از سرنگونی این پهباد اسرائیلی توسط مجاهدان فلسطینی به دست مقاومت افتاده است.
‌ ‌⚡️صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیت‌بخشی" به بازیگران 🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازه‌ای مرجعیت اجتماعی یافته‌اند که در بزنگاه‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش‌های اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا می‌کنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟ 🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که می‌تواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی می‌تواند بگوید و نه حرکتی می‌تواند بکند. اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک می‌کند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمی‌توان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیت‌های فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد. 🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی می‌کند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر می‌کند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحب‌نظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟ 🔹پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر می‌رسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی می‌کند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم این‌همانی معمولی-تنابنده دامن می‌زند. وقتی گاه و بیگاه، در برنامه‌های مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال می‌کند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحب‌نظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانسته‌اند مفهومی که شاعر می‌سراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت می‌برند و چنان رفتار می‌کنند که گویی آنچه خوانده‌اند، سخن خود آنهاست. 🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمی‌آیند و در بزنگاه‌های سیاسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا می‌زند که بازیگران سیاستمدار می‌شوند. 🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتی‌پروری و مرجعیت‌بخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است. 🔹خوب است دوستان تصمیم‌گیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحب‌نظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامه‌ها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلم‌نامه‌ها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کرده‌اند با مردم سخن بگویند. رزمندگان جهادتبیین حزب‌الله .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رابرت مرداک: در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می کنند، اگر مادران ایرانی را به لجن بکشیم همه چیز به لجن کشیده خواهد شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸گزارش شوکه‌کننده الجزیره از جنایت صهیونیست‌ها 🔹شهروند فلسطینی: از کدام مصیبت بگوییم؟ از زن‌هایی که ربوده شدند یا زن‌هایی که توسط اسرائیلی‌ها مورد تجاوز قرار گرفتند .. رزمندگان جهادتبیین حزب‌الله .
⭕️‏می دونید چرا آنجلینا جولی و سلبریتی های داخلی و خارجی که برای یه دختر ایرانی استوری گذاشتن برای تجاوز به چندین زن در غزه خفه شدن؟ چون اگه رد جنایت رو بگیرید می رسید به ارباباشون...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هو المنتقم محکومیت جنایات اخیرصهیونیست‌ها و هتک حرمت بانوان عفیفه فلسطینی باحضورهیئات مذهبی ومناجات خوانهای شبهای ماه مبارک رمضان - زمان: امشب ساعت۲۴ مکان: تهران مسجدارک ----- مردم انقلابی برای بار دیگر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل را محکوم خواهند کرد ------- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ------- حزب الله ساعت ۲۴ امشب مسجد ارک تهران ---- لطفا اطلاع رسانی شود
الجزیره: ارتش اسرائیل به زنان فلسطینی تجاوز کرده است شبکه تلویزیونی الجزیره به قل از یکی از شاهدان در اطراف بیمارستان شفا نوشت: بیمارستان شفا به میدان جنگ تبدیل شده است. اوضاع بیمارستان شفا قابل توصیف نیست، آیا درباره زنی بگوییم که مورد تجاوز قرار گرفتند؟ یا زنانی که ربوده شده یا اعدام شدند؟ یا اجسادی که از زیر آوار خارج شدند و طعمه سگ‌های نظامیان صهیونیست شدند؟
هدایت شده از فرهنگی حزب‌الله
مردم انقلابی بار دیگر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم خواهند کرد 🔺️ محکومیت جنایات اخیرصهیونیست‌ها و دفاع از مردم مظلوم و خانواده ها و کودکان فلسطینی باحضور هیئات مذهبی و مناجات‌خوان‌های شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. ⏰ امشب ساعت ۲۴ 📍 تهران مسجد ارک @defapress_ir
فوری در محکومیت جنایت اخیر صهیونیست های حرام زاده و تجاوز به زنان غزه ساعت ۲۴ امشب یکشنبه امت حزب الله مقابل مسجد ارک تهران تجمع خواهد کرد . به هم‌سنگران خود اطلاع دهید . شورای هماهنگی حزب الله کشور جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی(رزما) @razmair
انزجار حزب‌الله مسجدارک از هتک حرمت زنان و محکوم کردن جنايت رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفای غزه در مسجدارک تهران برگزار می‌گردید ...
جوان و کار فرهنگی (۳) چیستی جوان و چیستی کار فرهنگی( ۳) ناگفته نماند کار فرهنگی و فرهنگ ، تعلق سنی ، جنسی، قومی ، نژادی و مذهبی خاصی ندارد ، و همه ی این گروهها را در برمی‌گیرد، البته با لحلظ کردن موقعیت و شرایط هریک از گروههای یاد شده ، اما چون موضوع اصلی این یادداشت‌ها صرفا جوان و کار فرهنگی است ، بحث ما بر روی جوان تاکید دارد . جوانان ایرانی ( دهه۷۰ به بالا ) محصول خانواده و جامعه ایرانی هستند که با چهار فرهنگ مواجه بوده اند. فرهنگ ریشه دار و کهن چند هزار ساله ایرانی از پیش از اسلام تا کنون، فرهنگ عمیق و تعالی بخش اسلام از حدود ۱۴۰۰ سال پیش تا کنون ،فرهنگ جدید غرب از حدود ۴۰۰ سال پیش تا کنون و فرهنگ انقلاب اسلامی از ۴۵ سال پیش تاکنون ، طبیعی است که تاثیر هرکدام از این فرهنگ ها در ساختار شخصیتی و اجتماعی و فرهنگی خانواده ها و خاصه جوانان ایرانی متفاوت است. تاکید و مورد بررسی ما نوجوانان و جوانان دهه ی هفتاد به بالا است . کسانی که اکنون در دامنه سنی بین ۱۸ تا ۳۳ سال قرار دادند که اگر بخواهیم نوجوانان را نیز بدان اضافه کنیم از دامنه سنی ۱۵ تا ۳۳ سال می شوند. از نظر کمیت این گروه سنی حجم زیادی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و از نظر کیفیت ، تاثیر گذارترین گروه در آینده کشور هستند. اکنون پرسش بنیادین این است که برای رفع نیازهای اولیه و ثانویه این گروه ، برای رشد شخصیتی و آموزش های مهارتی و بخصوص آموزش رفتارهای فرهنگی این گروه، دستگاه‌های مسئول اعم از دستگاه‌های سیاست گذاری، برنامه‌ريزی و اجرا ( قوه مجریه,،) چه برنامه های اثربخش و اقع گرایانه ای دارند که بتواند با این گروه وسیع و متنوع و با مطلوبیت ها و ذائقه های متفاوت فرهنگی ، ارتباط برقرار کند و پیام های فرهنگی را نه فقط به صورت کلیشه ای و خشک در متون درسی یا کلاس ، به آنان منتقل کند. 👈مختصات کار فرهنگی تاثیر گذار آن چه عرض می شود برخاسته از تجربه زیسته علمی و عملی نویسنده است . از فرهنگ تعاریف گوناگون و متنوع ارایه شده که گاهی تا سیصد تعریف هم گفته اند که بنای بنده ، بحث نطری و بررسی پیشینه آن نیست ، به یکی از این تعاریف که بفکر می کنم‌ بیشترین تناسب را با بحث بنده دارد ، اشاره می کنم ادامه آن در یادداشت شماره ۴ نوشته شده توسط مدیر کانال یکشنبه ، پنجم‌ فروردین، ۱۴۰۳ https://eitaa.com/drfatehi .
جوان و کار فرهنگی (۴) چیستی جوان و چیستی کار فرهنگی( ۴) اگر فرهنگ را معرفت مشترکی بدانیم که لایه های تو در تو دارد که از جهان بینی به عنوان اولین و پنهانی تربن لایه شروع می شود و سپس به معرفت شناسی ( لایه دوم ) و به ارزش شناسی( لایه سوم ) و در نهایت به لایه بیرونی ، لایه هنجاری می رسد ، کار فرهنگی برای جوانان اگر چه یک امر بهم پیوسته است که هر چهار لابه را دربر می گیرد ، اما آن چه برای جوان مهم است، سطح هنجاری کار فرهنگی است، جوان امروزی کاری به لایه های پیشین فرهنگ ندارد ، برای جوان امروز جامعه ما اعم از دانش آموز ، دانشجو، شاغل ، بیکار و....سطح هنجاری کار فرهنگی مهم است ، قضاوت او در باره ما ،از قضاوت در سطح هنجاری کار فرهنگی ما شروع می شود. کلام‌ ما، زبان بدن ما، رفتارما ، سبک زندگی ما ، نوع تعاملات و نوع کنش گری های فردی،اجتماعی و سیاسی ما، نوع منش و روش ما ،از مهم ترین سطح هنجاری کار فرهنگی همه کسانی است که در این نظام و در این کشور و در این جامعه مسئولیتی را بر عهده دارند. فرقی هم نمی کند مسئولیت در کدام بخش، یا کدام قوه باشد . بزرگ یا کوچک باشد. جا دارد در اینجا این سخن امیرالمؤمنین علی علیه را به خاطر بیاوریم که فرمودند: أَیهَا النَّاسُ إِنِّی وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّکمْ عَلَی طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقُکمْ إِلَیهَا وَ لَا أَنْهَاکمْ عَنْ مَعْصِیةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَی قَبْلَکمْ عَنْهَا - «ای مردم به خدا سوگند شما را به هیچ طاعتی تشویق نمی کنم مگر قبلاً خودم آن را انجام می دهم و از هیچ کار خلافی باز نمی دارم مگر این که پیش از شما از آن دوری جسته ام.» و یا امام صادق فرمودند: «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَیرِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ لِیرَوْا مِنْکمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَعَ - مردم را به غیر زبان (بلکه با کردار) خود به خیر و نیکو کاری دعوت کنید، مردم باید کوشش در عبادت و راستگویی و پرهیزکاری شما را ببینند.» شکاف بین قول و عمل هر کسی و ولو کوچکترین مسئولیتی داشته باشد بزرگترین عمل ضد فرهنگی است که از چشم تیز بین جوان دور نیست. در جامعه ی شیکه ای و اطلاعاتی و ارتباطی امروز که با سرعت برق و باد و در گستره ای از کنج خانه ها نا سطح معابر و شهرها و کشورها ، اطلاعات در آن تولید و بازتولید و منتشر می شود، فقط سطح هنجاری رفتارهای فرهنگی برخاسته از صداقت، علم ، عقلانیت ، حکمت است که می‌تواند ماندگار شود و بر سایر سوژه ها غلبه کند .امام خمینی، یک نفر بود ، تنهای تنها ، اما چون به تمام معنا کوهی از اخلاص، علم ،عقلانیت، حکمت و عمل صالح بود ، توانست دنیا را تکان دهد ،توانست معادلات قدرت را دگرگون سازد . پس از رحلت امام خمینی، این مکتب خمینی بود و هست که پرچم آن به دست با کفایت رهبری عزیز و شجاع و مظلوم مقتدر تا به امروز ، در همان مسیر ، طی طریق می کند. اما متاسفانه به دلیل عدم مراقبت برخی از خودی ها در رفتارهای هنجاری خود ، جوان و غیر جوان منفعل و بی تفاوت و بعضا رادیکال شده اند. آنان اساس اسلام و انقلاب را با رفتارهای هنجاری( باید گفت ناهنجاری ) این دست از کارگزاران قضاوت می کنند . اگر چه کم نیستند کارگزاران به تمام معنا پاکدست ، ساده زیست ، مردمی، با علم و اصیل ، اما زمانه ، زمان ضریب گرفتن ناهنجاری های فرهنگی در رسانه ها است . نوشته شده در روز یکشنبه، پنجم فروردین، ۱۴۰۳، توسط مدیر کانال ، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی https://eitaa.com/drfatehi
6 فروردین 1367 گردان ها ی لشگر27 برای انجام عملیات در منطقه تجمع کرده و آماده برای دستور بودند. بخشی از بچه های تخریب به گردان ها مامور شده بودند و تعدادی هم برای ماموریت های بعدی مهیا میشدند فرمانده با سه تا فرماندهان گروهان تخریب جلسه مشورتی داشت که سرو کله هواپیماهای دشمن پیدا شد .بمب ها و راکت های دشمن جمع رو نشانه گرفت و از این جمع ، سه فرمانده گروهان به معراج رفتند وسردار حاج منصور رحیمی فرمانده گردان تخریب لشگر27 در روز 6 فروردین به مقام جانبازی مفتخر شد رزمندگان جهادتبیین حزب‌الله .