eitaa logo
دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
15.4هزار دنبال‌کننده
603 عکس
365 ویدیو
136 فایل
کانال رسمی دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه ارتباط با مدیر: @Mahdi_zaree
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد ابوطالبی جلسه ششم.mp3
21.13M
مدرسه مجازی رمضانیه ✅ 👤استاد حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی 🔸موضوع: اندیشه سیاسی اسلام 🎤جلسه :۶ از ۶ 🗓یکشنبه ششم ماه مبارک رمضان 📌مدرسه مجازیه رمضانیه هر روز ساعت۱۴ ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
✅ مدرسه مجازی رمضانیه ✅ ✍ در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 14 با ما همراه باشید ▫️ موضوع ارائه شده تاکنون : اندیشه سیاسی اسلام/ استاد حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی 🎤جلسه : 1 🎤جلسه : 2 🎤جلسه : 3 🎤جلسه : 4 🎤جلسه : 5 🎤جلسه : 6لینک شرکت در آزمون مباحث مربوط به استاد حجت الاسلام و المسلمین ابوطالبی https://survey.porsline.ir/s/4XiChbVc 🔹 به 6 نفر از عزیزانی که پاسخ صحیح ارائه نمایند به قید قرعه 500 هزار تومان جایزه تقدیم خواهد شد 🕒 فرصت شرکت در آزمون تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ اسفند ماه ✍ لینک مربوط به آزمون مباحث اساتید دیگر نیز بعد از بارگزاری روزانه مباحثشان در کانال تقدیم خواهد شد. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🔹واکنش حجت‌الاسلام صدیقی پیرامون مسائل اخیر معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش آموزان علاقمند به آموختن دروس دینی و‌حوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی‌ گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود. بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود. بر این اساس فردی به نام آقای *** که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است. بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب و‌مدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است. لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم‌مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀سلسبیل؛ نکات اخلاقی از علما🍀 🔷حضرت آیت الله العظمی بهجت رضوان الله علیه 🔸بالاترین ذکر همین است 📌روزهای ماه مبارک رمضان ساعت :17 🗓یکشنبه ششم ماه مبارک رمضان ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🔹بیانات استاد آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی پیرامون وقایع اخیر در درس خارج ایشان بخش اول: در مورد برخورد اخیر در درمانگاهی در قم که عنوان مقدس قرآن و عترت را دارد و پیامدهای آن، چند مطلب که عمدتا کلی است عرض می شود. ▫️ ۱- مبارزه با بی حجابی و بد حجابی در سطح کلان یک کار چند بعدی است که اقدامات جامع و علمی می طلبد و نیاز به بحث مفصل دارد. ▫️۲- بی تردید امر به معروف در مورد حجاب و غیر حجاب تکلیفی الهی است که باید همواره زنده و فعال باشد. همچنین باید از کسانی که در شرایط سخت اقدام به انجام وظیفه می کنند تشکر مضاعف کرد. البته امر به معروف شرائطی دارد که از جمله آنها شرائط اجتماعی است. خصوصا أمر به معروف در مورد حجاب در وضعیت فعلی نیازمند ظرافت و شناخت شرایط محیطی است. ▫️۳- قاعدتا هر اندازه شرایط امر به معروف بر آمر سخت تر باشد و فشار روحی آن سنگین تر أجر و پاداش آن نیز به نسبت افزون تر و خشنودی خداوند بیشتر خواهد بود. ▫️۴- یکی از مطالب علمی که در رابطه با همین قضیه مطرح شده این است که نهی از منکر مشروط به احتمال تاثیر است. اگر احتمال اثر گذاری نباشد وجوب امر به معروف منتفی می شود. 🔹اولا، ( از نظر مصداقی) شاید آمر به معروف در این ماجرا خود، احتمال تاثیر می داده و با همین احساس و بر اساس تجربه احتمالی که داشته، خود را اهل وظیفه می دانسته. روشن است امر به معروف با احتمال تاثیر همیشه همراه با تاثیر فعلی نیست؛ گاه به دلایلی بی نتیجه می ماند و یا ناخواسته و بر خلاف پیش بینی، نتیجه معکوس می دهد. 🔹ثانیا، به نظر امام راحل ره مواردی که خوف آن است که سکوت عالمان منجر به منکر شدن معروف و معروف شدن منکر شود امر به معروف مطلقا ( حتی با علم به عدم تاثیر) واجب است. 🔹ثالثا نهى از منکر زبانی و مانند آن با علم به بی اثر بودن، به خودی خود حرام نیست. حد اکثر واجب نیست. بنا بر این نمی توان فاعل آن را محکوم و خلافکار دانست ( مگر عناوین دیگری بر آن مترتب شود). ▫️۵- نکته مهمی که در همین رابطه باید به آن توجه کرد بعد اجتماعی قضیه است. شکستن علنی حرمت احکام و عادی سازی منکر در عرصه اجتماع، خود منکر تلخ دیگری است. این مهم نباید کم اهمیت تلقی شود. نهی از منکر ممکن است بر شخص مرتکب گناه اثر نگذارد، اما اگر مکرر و با توجه به شرائط نهی شود گناه، آسان و بی هزینه تلقی نمی شود و این در تقلیل گناه در سطح اجتماع موثر است. در تحریر الوسیله امام راحل ره آمده است: «لو علم او احتمل تأثير الأمر او النهى فى تقليل المعصية، لا قلعها، وجب» . هر چند ظاهرا این سخن در تقلیل فردی منکر است اما آیا ملاک آن شامل تقلیل اجتماعی گناه نمی شود؟ ▫️۶- استدلال به اصل حریم خصوصی به نظر وجاهت فقهی ندارد. در متون دینی به جای حریم خصوصی از عناوین متعدد دیگری استفاده شده ( مثل افشاء سر، تجسس و...). بنا بر این باید چنین عناوینی صدق کند تا خلاف شرع انگاشته شود. حتی اگر پذیرفته شود عکس گرفتن از یک شخص، حق شخصی عرفی آن فرد است و... باید توجه داشت ملاک شخصی بودن آن چندان قوی نیست؛ لذا با وجود مصالح دیگر از اعتبار ساقط می شود. از این رو به غیر از اماکن خصوصی در اماکن عمومی نیز ( به خاطر مصالحی) دوربین نصب می کنند. آیا شخص متجاهر به گناه و خلاف که راهی برای منع وی توسط آمر به معروف جز عکس گرفتن نباشد از این سنخ موارد به شمار نمی رود؟ ▫️ ۷- نگاه به زن مکشفه بدون شهوت و ریبه بنا بر مبنای کسانی که دلالت حدیث «إذا نُهینَ لا یَنتَهین» را تمام می دانند مجاز است. ▫️۸- این مطلب که گفته می شود مُنکَر، منحصر به بدحجابی نیست، بلکه شامل بد عملی کارگزاران حکومتی و فساد اداری نیز می شود، سخنی درست و به جا است. این یک اصل مسلم و افتخار آمیز اسلام است که متصدیان و مسئولان خطا کار نیز باید امر به معروف و نهی از منکر شوند و بدین طریق ضریب سلامت و کارایی نظام افزایش یابد. این سخن هم صحیح است که قصور و تقصیر مسئولان، در حکومت دینی، چه بسا منکر را در سطح عموم افزون کند و از طرفی کار آمران به معروف را از جهاتی مشکل و کم پشتیبان نماید. بنا بر این مسئولان در این زمینه مسئولیت مضاعف دارند. همچنین این مطلب نیز درست است که پس زمینه اجتماعی این ناهنجاری ها باید مورد توجه بایسته و تحلیل جامع قرار گیرد. ▫️۹- همه آنچه گفته شد هرگز به معنی نفی ضرورت کار فرهنگی و اقناعی، خصوصاً در عصر ما و شرایط فعلی، نیست. هر یک به جای خود و با شرایط خود لازم است. هر اندازه کار اقناعی بیشتر باشد دایره منکر تنگ تر، وظیفه آمران به معروف سبک تر و برخورد نهادهای حکومتی محدودتر و در یک کلام، جامعه سالم تر خواهد شد. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
بیانات استاد آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی پیرامون وقایع اخیر در درس خارج ایشان بخش دوم: 🔹 در پایان از فرصت استفاده می کنم و تشکر و تحسین خود را از حرکت متین،زيبا و هوشمندانه افراد غیور و متدین در شیراز که با پرپایی نماز جماعت و قرائت قرآن و... در برخی بوستان ها که گویا برخی به عمد آن را محل تظاهر به گناه و آلودگی در ماه مبارک کرده بودند، اعلام می کنم. حقیر پیشانی آنان را که مؤمنانه در این مراسم بر زمین عبودیت ساییدند و در همان حال امر به معروف عملی را به زیبایی به نمایش گذاشتند می بوسم. أجر عظيم مجاهدان روزی شان و مقام اقامه گران نماز ارزانی شان باد! ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
📝 متن بیانات مهم استاد آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی پیرامون وقایع اخیر در مورد برخورد اخیر در درمانگاهی در قم که عنوان مقدس قرآن و عترت را دارد و پیامدهای آن در درس خارج و پاسخ به برخی شبهات 🔹 قاعدتا هر اندازه شرایط امر به معروف بر آمر سخت تر باشد و فشار روحی آن سنگین تر أجر و پاداش آن نیز به نسبت افزون تر و خشنودی خداوند بیشتر خواهد بود. 🔹به نظر امام راحل ره مواردی که خوف آن است که سکوت عالمان منجر به منکر شدن معروف و معروف شدن منکر شود امر به معروف مطلقا ( حتی با علم به عدم تاثیر) واجب است. متن کامل بیانات بخش اول بخش دوم ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🔹بیانیه دوم در زمینه امور مطرح شده درباره مؤسسه «پیروان اندیشه های قائم(عج)» ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین گفتگوی حجت‌الاسلام صدیقی پس از ماجراهای اخیر: در مجمع عمومی موسسه اعلام کردیم که تمام اموال متعلق به حوزه علمیه است 🔹هدف‌ کسانی که این صحبت‌ها را کردند من نیستم بلکه اعتقادات مردم است. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
مشروطه بخش ششم.mp3
18.95M
🌀 بخش ششم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد ♨️ آنچه امروز ششم ماه مبارک رمضان خواهید شنید: 🔹 خاطرات قاتل شیخ فضل‌الله از تحصن در سفارت انگلیس!🇬🇧 🔹 واژه عجیب را چه کسی اول بار در سفارت انگلیس مطرح کرد؟🇬🇧 🔹 ماجرای دستخط شاه و امضای فرمان مشروطیت چه بود؟ چرا شاه دوبار به علما نامه نوشت؟ 🔹 ۱۴ جمادی الثانی ۱۳۲۴ (۱۴ مرداد ۱۲۸۵) امضای فرمان مشروطیت ❗️ طلاب مدرسه مروی پیش‌قدم شدند در نوشتن نظامنامه! 🔹 جشن مردم در سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) 〰️〰️〰️〰️〰️ 📌پادکست هر روز ساعت ۲۰:۳۰ ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
✅ مدرسه مجازی رمضانیه ✅ ✍ در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 14 با ما همراه باشید ▫️ موضوع ارائه شده تاکنون : اندیشه سیاسی اسلام/ استاد حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی 🎤جلسه : 1 🎤جلسه : 2 🎤جلسه : 3 🎤جلسه : 4 🎤جلسه : 5 🎤جلسه : 6لینک شرکت در آزمون مباحث مربوط به استاد حجت الاسلام و المسلمین ابوطالبی https://survey.porsline.ir/s/4XiChbVc 🔹 به 6 نفر از عزیزانی که پاسخ صحیح ارائه نمایند به قید قرعه 500 هزار تومان جایزه تقدیم خواهد شد 🕒 فرصت شرکت در آزمون تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ اسفند ماه ✍ لینک مربوط به آزمون مباحث اساتید دیگر نیز بعد از بارگزاری روزانه مباحثشان در کانال تقدیم خواهد شد. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🔰 سی روز سی آیه 💠 شناخت چیستی جریان شیاطین (7) شاخص های تمدن شیطانی (1) تمدن شیطانی بازدارنده از یاد خداوند إِنَّما يُريدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ فِي الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ وَ يَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ (المائدة : 91) ✍ ترجمه: مسلماً شيطان مى‏خواهد با شراب و قمار، ميان شما دشمنى و كينه [سخت‏] اندازد، و از ياد خدا و نماز بازتان دارد؛ آيا شما [از اين امور با همه زيان‏ها وخطراتى كه دارد] خوددارى خواهيد كرد؟ نکات: 🔹 1- شیطان در صدد این است که اگر قدرت پیدا کند از یاد خداوند و توجه به او به طور کلی و به طور خاص از نماز که مصداق بارز یاد خداوند است (وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْري) جلوگیری کند. 🔹 2- در مقابل جریان شیاطین، در تمدن الهی و ایمانی توجه به یاد خداوند و به طور خاص نماز اولویت اول است و اساساً قدرت و برپایی حکومت الهی برای رسیدن به جامعه ای است که اهل نماز و یاد خداوند باشند: «الَّذينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ». 🔹 3- به همین جهت است که مؤمنین و غیر مؤمنین نسبت به مسئله یاد خداوند دو بازخورد کاملاً متفاوت دارند: ▪️بازخورد مؤمنین: الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ الصَّابِرينَ عَلى‏ ما أَصابَهُمْ وَ الْمُقيمِي الصَّلاةِ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُون‏ (حج: 35) همانان كه وقتى خدا ياد شود، دل‏هايشان مى‏هراسد، و بر آنچه [از بلا و حادثه‏] به آنان مى‏رسد، شكيبايند و برپا دارندگان نمازند و از آنچه روزى آنان نموديم، انفاق مى‏كنند. ▪️بازخورد غیر مؤمنین: وَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَ إِذا ذُكِرَ الَّذينَ مِنْ دُونِهِ إِذا هُمْ يَسْتَبْشِرُون‏ (زمر: 45) و هنگامى كه خدا به يگانگى ياد مى‏شود [و نامى از معبودانشان به ميان نمى‏آيد] دل‏هاى كسانى كه به آخرت ايمان ندارند، نفرت پيدا مى‏كند و چون يادى از معبودان ديگر به ميان مى‏آيد، ناگاه مسرور و شاد مى‏شوند!! ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش اول بسم الله الرحمن الرحیم دفاع از اسلام و مدافع مقتدر مظلوم کُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً ✍ اخیراً در درمانگاه قرآن و عترت شهر مقدس قم در کنار حرم مطهر کریمه اهل البیت علیهم السلام فردی هتاک اقدام به کشف حجاب کرد که خود نشان دهنده عمق فاجعه بی بندوباری و قانون شکنی و هتک حرمت اسلام و انقلاب و کریمه اهل البیت علیهم السلام در این شهر مقدس می‌باشد. طلبه‌ای جوان و خوشنام و قرآنی متهم به گرفتن عکس از این مجرم که در حال ارتکاب جرم است، می‌شود. شخص مجرم و قانون شکن که شاید از اعتدال روانی نیز برخوردار نبود به هوچی‌گری و داد و فریاد می‌پردازد و با الفاظ رکیک در ملأ عام هتک حرمت مقدسات و روحانیت را می‌کند. مردم بی‌رمق و ضعیف نیز فقط تماشاچی هستند حتی برخی به آن سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حمله ور می‌شوند و بر سینه او می‌کوبند. ▫️۱. حراست ضعیف درمانگاه نه تنها اقدامی نمی‌کند، برخی با قلدری و زور، تلفن همراه طلبه راست قامت و مدافع اسلام را می‌ربایند و به حریم خصوصی او تجاوز می‌کنند ولی این سرباز استوار با متانت مثال زدنی هیچ گونه اقدام تند و ناهنجاری نمی‌کند و سرانجام فیلم بازسازی شده این جریان که توسط درمانگاه ضبط شده به طرز مشکوک و غیرقانونی سر از شبکه اجتماعی دشمن در می‌آورد! ▫️۲. با وجود این همه جرم و قانون شکنی فراوان و ظلم‌هایی که به اسلام و انقلاب و کریمه اهل البیت علیهم السلام و سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شد، هیچکس اقدام موثری نکرد تنها برخی مردم را با وعده اقدام سر کار گذاشتند اما برخی از روحانیون محترم که جایگاه ویژه ای نزد بنده و حوزه علمیه دارند، شتاب زده دچار احساسات شده و به جای حمایت از مظلوم و اعتراض به ظالم که وظیفه هر مسلمانی است و امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید: کُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً، از آن همه ظلم فاحش که به اسلام و مکتب اهل البیت علیهم السلام شد اغماض کرده و به برجسته کردن عکس گرفتن از یک مجرم حساس شدند امری که نه در شرع و نه در قانون ممنوع نیست و امثال این افراد از نظر دین هرگز حرمت ندارند و ترساندن آنها برای نهی از منکر و یا مستندسازی جرم چه بسا لازم هم باشد، مهم آن است که هنوز اصل مسئله ثابت نیست و باید اثبات شود و ما در این شرایط مأمور به حمل بر صحت هستیم اما برخی از ما نه تنها به محکوم کردن اکتفا نکردند بلکه فتوای ناروا بر تحریم عکس گرفتن از فاسق متجاهر دادند که طبق روایات حرمت ندارند و بلکه در خصوص زن‌های متجاهر روایت دارد که مورد فتوای بسیاری از فقها است شگفت آنکه فتوا به حرمت نظر به نامحرم هنگام نهی از منکر دادند با آنکه زن متجاهر شرعاً حرمت نداشته و نگاه به او منعی ندارد و برخی به ناهی از منکر تهمت توهین به روحانیت را زده‌اند با آنکه تهمت بی‌دلیل خود گناه بزرگیست. حقیقت آن است که وهن به روحانیت وقتی پیدا می‌شود که روحانیت در مقابل آن همه فساد و فحشا و بی‌بندوباری و بی‌عفتی علنی در اطراف کشور اسلامی به ویژه اعتاب مقدسه سکوت کند و به وظیفه ویژه خود – علاوه بر امر به معروف – که حفظ اسلام و احکام اسلام و عدم سکوت در مقابل تهاجم فرهنگی و نابودی نوامیس مسلمین است نپردازد و به جای آن حفظ حریم خود را بهانه کند. وهن به روحانیت وقتی است که اعتراض نابجای ما به یک جوان رشید و آمر به معروف، روحانیت را مدافع هتاکان و ضد انقلاب معرفی کند ▫️۳. وهن به روحانیت زمانی است که مسئولین دولتی اعم از روحانی و غیر روحانی با زنان بدحجاب مواجه شوند و تذکّر ندهند با آنکه از چند جهت مسئول اجرای احکام الهی هستند و روحانیت مثل دیگران سکوت کند. و یا آن استاد محترم سخن از منکر بودن نهی از منکر افراد لجباز می کند غافل از اینکه مسئله یک منکر شخصی نیست تا تأثیر جزیی ملاک باشد بلکه دفاع از موج بی بند و باری است که باید در مقابل او ایجاد موج کرد تا به تدریج کنترل و مهار شود. ▫️۴. آیا این غوغا به جهت عکس گرفتن از یک مجرم هتاک است و آیا اگر آن فرد هتاک هوچی گری راه نمی انداخت آیا ما حساس می شدیم و شتابزده فتوی می دادیم؟ یا بهانه دشمن است که می‌خواهد مسئله را با هوچی‌گری بزرگ کند تا عده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد و ما را از اصل مسئله که فساد عمیق و گسترده است، غافل کند. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش دوم ▫️۵. در مورد شأن نزول آیه کریمه: وَالْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ، آمده است که یکی از مسلمانان در ماه حرام یک مشرک را کشت آنها این را بهانه کردند برای بدنام کردن مسلمانان آیه قرآن نه تنها علناً به تضعیف آن مسلمان نپرداخت با اینکه خطا کرده بود بلکه به شناعت و زشتی فتنه انگیزی مشرکین پرداخت و آن را شفاف و برجسته کرد و فرمود: وَالْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ آیا در این فضای آلوده بی بندو باری که فساد و بی‌حجابی رو به گسترش است و مسئولین ما نه تنها اقدامی در کنترل این ویروس خطرناک نکرده بلکه گاهی بر خلاف سیره عقلا و حکم عقلی با اقدامات خود به آن دامن می زنند و حضور فتنه انگیز بانوان را در محافل ورزشی مردان که مورد مخالفت فقها بوده قانونی می کنند و از بیرون نیز تمرکز دشمن بر افزایش بی حجابی قرار دارد و هر روز شاهد تلفات و خسارت به نوامیس مسلمانان و اخلاق و خانواده و اقتصاد و امنیت جامعه هستیم، آیا وظیفه روحانیت فقط تماشاگری نفوذ دشمن است تا اسلام و انقلاب و خانواده و نظام را به نابودی بکشد؟ کجا روحانیت در مقابل فساد و هتاکی به دین چنین منفعل عمل کرده است که اکنون در زمان قدرت چنین عمل می کند؟ ▫️۶. آیا با سخنان دو پهلو و بیان کلیات وظیفه انجام می‌گیرد، شگفتا که برخی برای گریز از مسئولیت وعده اقدام مسئولین را می‌دهند تا با این ترفند دیگران به سرکوب معترضان به این ناهنجاری‌ها بپردازند و عده‌ای جوانمرد و دارای غیرت دینی که از این همه ناهنجاری و فساد به سطوح آمده و فریاد دفاع از اسلام و حجاب برمی‌دارند و برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس آن و ولایت فقیه تلاش می‌کنند را خاموش کنند. ▫️۷. ای کاش روحانیت نیز روش تاثیرگذاری را از دشمن هوشیار و بد صفت یاد می‌گرفت که چگونه مرگ مشکوک یک زن را برای پیشبرد اهداف خود بهانه قرار داد و نتیجه آن هم عقب نشینی از اجرای حکم حجاب و رواج بی‌بندوباری شد. ▫️۸. چرا برای اجرای حکم اسلام و حفاظت از اسلام و انقلاب از دشمنان خائن واهمه داریم و از حوادث تلخ رخ داده برای تحریک و تاثیرگذاری بر مردم در اجرای احکام الهی استفاده نمی‌کنیم؟ راه درست مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب در این جنگ نرم همانند جنگ سخت در مقاومت است نه تسلیم و نشان دادن ضعف و سستی، وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَکانُوا وَ اللهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ و باید بدانیم همانگونه که رهبری معظم فرموده اند هزینه تسلیم به مراتب سنگین تر از هزینه مقاومت است. ▫️۹. آیا الان وقت سیاه‌نمایی یک خطای مشکوک است تا دشمن از آن بهره ببرد و فاسقان به اذلال دین خدا بپردازند. آن بزرگواری که سخن از حرمت عکس گرفتن از مجرم می کند و یا نهی از منکر لجبازان را منکر می شمرد، گویا به عمق فاجعه توجه ندارند و مسئله را یک حادثه جزیی تلقی کردند نه اثر شوم یک تهاجم گسترده که این حادثه عقبه آن است. در این موارد سخن از دفاع از اسلام است، نه تأثیر در یک مجرم و راه مقابله با این تهاجم اعتراضات مکرّر و گسترده است حتی اگر در موارد جزیی اثر نکند ولی مسلماً تکرار آن فضا را برای دشمن سخت و مسئولین غافل را بیدار می کند، الان زمان آتش به اختیار و اجرای حکم الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ است، نه نگاه سطحی به یک نفر و محیط درمانگاه. ▫️۱۰. ما امیدی به مسئولین فرهنگی و دولت نداریم و آنها نشان داده‌اند که ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند به این مسئله حیاتی بپردازند ولی چرا روحانیت قیام نمی‌کند مگر مسئول مستقیم تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از اسلام روحانیون نیستند مگر قرآن مجید صریحا نمی‌فرماید: لَوْلَا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُونَ (مائده:۶۳) ▫️۱۱. چرا به جای حفظ اسلام و حرمت مکتب اهل بیت و احترام شهدا و جانبازان و آن همه فداکاران و مادران و پدران و همسران آنها که از این وضع ناهنجار حجاب و بی‌بندوباری خون گریه می‌کنند، به فکر حفظ موقعیت و احترام خود هستیم. ▫️ ۱۲. آیا این ننگ نیست که به جای علمای ربانی ایّدهم الله تعالی که حصون اسلام هستند چند نفر مومن غیور فریاد وا اسلاما سر دهند؟ و ما نظاره گر باشیم. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش سوم ▫️۱۳. آن پیشرفت مادی و دنیایی که با خشم خدا و توسعه معصیت همراه باشد وبال خودمان خواهد شد و عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت. امیرالمومنین می‌فرماید: لَا یَتْرُکِ النَّاسُ شَیْئاً مِنْ دِینِهِمْ لاسْتِصْلاَحِ دُنْیَاهُمْ إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ (نهج البلاغه، حکمت ۱۰۶) یعنی مردم چیزى از امور دینشان را براى اصلاح دنیایشان ترک نمى کنند مگر این که خداوند زیان بارتر از آن را به روى آنها مى گشاید. ▫️۱۴. چقدر باید رهبر فرزانه و معظم انقلاب فریاد برآورد تا دولتمردان ما و مسئولین فرهنگ جامعه از خواب گران برخیزند و جلوی این تهاجم گسترده دشمن و جبهه باز و بی‌دفاع را بگیرند. افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ وَغَیْبَةَ وَلِیِّنا وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا وَ قِلَّةَ عَدَدِنا وَشِدّةَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا اللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلَیکَ فی دَولَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ و أهلَهُ و تَجعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ إلى طاعَتِکَ وَالقادَةِ إلى سَبیلِکَ و تَرزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنیا وَ الآخِرَة سید محمد نجفی یزدی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم قم المقدسه، رمضان الکریم ۱۴۴۵ ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم 🔸 چرا برای اجرای حکم اسلام و حفاظت از اسلام و انقلاب از دشمنان خائن واهمه داریم و از حوادث تلخ رخ داده برای تحریک و تاثیرگذاری بر مردم در اجرای احکام الهی استفاده نمی‌کنیم؟ راه درست مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب در این جنگ نرم همانند جنگ سخت در مقاومت است نه تسلیم و نشان دادن ضعف و سستی، وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَکانُوا وَ اللهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ و باید بدانیم همانگونه که رهبری معظم فرموده اند هزینه تسلیم به مراتب سنگین تر از هزینه مقاومت است. 🔸 چقدر باید رهبر فرزانه و معظم انقلاب فریاد برآورد تا دولتمردان ما و مسئولینِ فرهنگ جامعه از خواب گران برخیزند و جلوی این تهاجم گسترده دشمن و جبهه باز و بی‌دفاع را بگیرند. متن کامل بیانیه 🔹بخش اول 🔹بخش دوم 🔹بخش سوم ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
✅ مدرسه مجازی رمضانیه ✅ ✍️ در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 14 با ما همراه باشید ▫️ موضوع ارائه شده تاکنون : اندیشه سیاسی اسلام/ استاد حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی 📌ارائه جلسات سایر اساتید بعد از آزمون جلسات استاد ابوطالبی 🕒 فرصت شرکت در آزمون تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ اسفند ماه 🔴جهت اطلاع از مجموع جلسات و دریافت لینک آزمون به نشانی زبر بروید👇 https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/634 ✍️ لینک مربوط به آزمون مباحث اساتید دیگر نیز بعد از بارگزاری روزانه مباحثشان در کانال تقدیم خواهد شد. 🔹منتظر مباحث استاد شیخ تبار که از فردا منتشر خواهد شد باشید ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🚨یک مرزبان در مرزهای سیستان به شهادت رسید 🔹‌شب گذشته یک نفر از مرزبانان وظیفه هنگ مرزی زابل به نام «محمدجواد بیاناتی» حین حراست و پاسداری از مرزهای جنوب شرق کشور در منطقه هیرمند توسط افراد ناشناس از آن سوی مرز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که با توجه به شدت جراحات وارد به درجه رفیع شهادت نائل آمد. ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ مرزها اینگونه حفظ می‌شوند 🔹لحظات باورنکردنی از تعویض شیفت مرزبانان جان برکف نیرو‌های تیپ ۴۸ فتح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرمای ۳۰ و ۴۰ درجه زیر صفر 🔹دیدن این کلیپ به شدت توصیه میشود. برای سلامتیشون صلوات میفرستیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🔸عزیزان همراه 🤲 در این ماه دعا، خادمین به اسلام و میهن اسلامی مان را از دعای خیر فراموش نکنیم، خصوصاً مجاهدان خاموش، مرزبانان عزیز و فداکار را. ✍ مرزبانان آنقدر مهم‌اند که امام سجاد علیه السلام دعایی ویژه ایشان انشاء کرده اند. 🤲 این دعا را بخوانیم و برای ارواح مطهر شهدای مرزبان هم طلب رحمت و علو درجات کنیم. صحیفه سجادیه - دعای ۲۷ دعای امام سجاد علیه‌السلام برای مرزداران - ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان- همراه با صوت متن دعا و ترجمه https://mobyan.ir/Paik/SajjadieShow.aspx?P&Tasvir=1&Font=1&FontSize=20&IsTrans=1&Translate=1&Page=28 ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
✅ مدرسه مجازی رمضانیه ✅ ✍ در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 14 با ما همراه باشید ▫️ موضوع ارائه شده
✍ زمان شرکت در آزمون مدرسه مجازی رمضانیه فقط تا فردا ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۴ می باشد. 🔹 به ۶ نفر از عزیزانی که پاسخ صحیح ارائه نمایند به قید قرعه ۵۰۰ هزار تومان جایزه تقدیم خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀سلسبیل؛ نکات اخلاقی از علما🍀 🔷حجت الاسلام والمسلمین استاد فقیهی دام عزه ⛔️ همه‌اش نفس است ‼️ 🔷حکایتی تکان‌دهنده از مرحوم استاد آیت الله انصاری همدانی، به نقل از مرحوم علامه استاد مصباح یزدی رضوان الله علیهما 📌روزهای ماه مبارک رمضان ساعت :17 🗓دوشنبه هفتم ماه مبارک رمضان ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
مشروطه بخش هفتم.mp3
14.39M
🌀 بخش هفتم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد ♨️ آنچه امروز هفتم ماه مبارک رمضان خواهید شنید: 🔹 نظامنامه و قانون انتخابات را چه کسانی نوشتند؟! 🔹 یک شهر بجز تهران انتخابات برگزار کرد و شخصیتی سراپا غربی و ضد دین وارد مجلس شد! 🔹 چرا معترضین دوست داشتند هرطور شده زودتر مجلس تشکیل شود! 🔹 وقایع مهم بعد از امضای فرمان مشروطیت تا مرگ مظفرالدین شاه و سلطنت محمدعلی شاه. 〰️〰️〰️〰️〰️ 📌پادکست هر روز ساعت ۲۰:۳۰ ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🔰 سی روز سی آیه 💠 شناخت چیستی جریان شیاطین (8) شاخص های تمدن شیطانی (2) تمدن شیطانی تشویق کننده به فحشا يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ وَ مَنْ يَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّيْطانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ ما زَكى‏ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَداً وَ لكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ. (النور : 21) ✍ ترجمه: اى مؤمنان! از گام‏هاى شيطان پيروى نكنيد؛ و هر كه از گام‏هاى شيطان پيروى كند [هلاك مى‏شود] زيرا شيطان به كار بسيار زشت و عمل ناپسند فرمان مى‏دهد؛ و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، هرگز احدى از شما [از عقايد باطل و اعمال و اخلاق ناپسند] پاك نمى‏شد، ولى خدا هر كه را بخواهد پاك مى‏كند؛ و خدا شنوا و داناست. نکات: 🔹 1- یکی از مهمترین شاخص های تمدن شیطانی سوق دادن مردم به سوی فحشا و منکر است. فحشا گونه ی خاصی از افعال ناپسند و منکر است و آن افعال منکری است که قبح و زشتی آن زیاد و آشکار است و در خیلی از اوقات به گناهان جنسی مانند زنا تطبیق می شود. پس می توان نتیجه گرفت که جامعه شیطانی جامعه ای است که در آن ناهنجاری های جنسی و شرب خمر و سایر منکرات رواج دارد. 🔹 2- شیطان مردم را به فحشا و منکر امر می کند. واضح است که این امر کردن نیازمند زمینه سازی است و نمی شود که شیطان از روز نخست انسانها را به چیزی امر کند که طبع آنها آن عمل را برنمی تابد. پس تغییر نگرش عمومی جامعه به گناهان، خصوصاً گناهان جنسی و قبح زدایی از آنها مسیری است که شیطان طی می کند تا در نهایت جامعه را به زشت ترین اعمال دستور دهد. به نظر می رسد مراد از «گامهای شیطان» در صدر آیه شریفه همین تغییر تدریجی نگرش عمومی به گناهان و قبح زدایی از اعمال زشت است. 🔹 3- این خصوصیت تمدن شیطانی دقیقاً در برابر تمدن الهی است چه اینکه آیات متعددی این تقابل را تصویر می کند. امر به فحشاء از سوی شیطان در آیات «169» و «268» سوره بقره نیز مطرح شده است و در مقابل در آیه 28 سوره اعراف می فرماید که خداوند امر به فحشاء نمی کند: «إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ» بلکه از فحشاء و منکر نهی کرده است: «يَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ» (نحل:90) و در بیانی دیگر فواحش را حرام کرده است: «قُلْ إِنَّما حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ» (اعراف:33) و بلکه بالاتر از این در آیه 151 سوره انعام از نزدیک شدن به فواحش نیز نهی فرموده است: «وَ لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَن‏» و لذا جامعه مؤمنین کسانی اند که از فواحش اجتناب می کنند: « الَّذينَ يَجْتَنِبُونَ كَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ» (شوری:37). ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d