«...جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزباللّهی را متّهم نکنید به تندروی؛ اینها همان کسانی هستند که با همهی وجود، با همهی اخلاص در میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، مسئلهی جان دادن و خون دادن مطرح باشد، همینها هستند که به میدان میآیند. به صِرف اینکه یک جایی یک قضیّهای واقع بشود که مورد قبول و تأیید نباشد، فوراً پای حزباللّهیها را [وسط] بکشند، مثل قضیّهی سفارت عربستان که البتّه کار بسیار بدی بود، کار غلطی بود و هرکسی کرده باشد کار غلطی است؛ جماعت مؤمن را، جوانهای انقلابی را که هم انقلابیاند -چون بنده با این جوانها تا حدود زیادی و از دور و نزدیک اُنس دارم- هم خیلی اوقات عقلشان و فهمشان و تعقّلشان هم از بعضی از بزرگترها خیلی بیشتر است، خوب میفهمند، خوب تحلیل میکنند، خوب مسائل را تشخیص میدهند و سینهچاک انقلابند، سینهچاک اسلامند، به این بهانه ما تضعیف کنیم که فلان قضیّه در فلانجا اتّفاق افتاده است که اتّفاق بدی بوده! بله، سفارت عربستان که هیچ، در سفارت انگلیس هم که چند سال پیش، آن اتّفاق افتاد، بنده بدم آمد؛ اصلاً هیچ قابل قبول نیست اینجور عملیّات؛ این عملیّات عملیّات بسیار بدی است، به ضرر کشور و به ضرر اسلام و به ضرر همه است؛ این را بهانه قرار ندهند برای اینکه جوانهای انقلابی ما را مورد تهاجم قرار بدهند.»
امام خامنهای
۳۰ دیماه ۱۳۹۴
«باید در عراق که مرکز استعدادهای علمی دنیای عرب است، یک نهضت علمی آغاز شود و دانشگاهیان و نخبگان به سمت جهاد علمی سوق داده شوند.»
۱۳۹۱/۰۲/۰۴
دیدار نخستوزیر عراق با امام خامنهای
«اگر نهضت تولید علم و جنبش نرمافزاری محقق نشود، انقلاب به قتلگاه خواهد رفت.»
امام خامنهای
۱۳۷۹، مدرسه فیضیه قم
«یک نکته هم در مورد علوم انسانی که برادر عزیزمان آقای فتحعلیخانی بیان کردند، عرض کنم. ببینید، ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی #مضر است؛ بحث سر این است. محل کلام بین آنچه که ما میگوییم و آنچه که ایشان فرمودند، دو تاست. اصلا مرکز اثبات و نفی، یک چیز نیست. بحث سر این نیست که ما جامعهشناسی یا روانشناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمیخواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایدهای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است. من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشتهی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهانبینی است غیر از جهانبینی ما.
[...]
این علوم انسانی، تربیتشده و دانشآموختهی خود را آنچنان بار میآورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم -چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد- نگاه غیر اسلامی است. میبینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او دربارهی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با یافتههای علمی او، با آن دودوتا چهارتاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمیآید.
[...]
من میگویم حوزهی علمیه باید پایههای علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهانبینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای #مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا میکرد، به یک جاهایی میرسید. باید این پایهها ریخته شود.»
امام خامنهای
۱۳۸۹/۰۸/۰۲
در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم
«این دو دسته کردنِ مخلوقات و موجودات عالم، جزو معارف این کتاب الهی (قرآن) است. در میان انسانها آن حصاری که انسانها را بهطور قطع از یکدیگر جدا میکند این است: ایمان و کفر، مومن و کافر. اینها در مقابل هم قرار دارند.»
امام خامنهای
جلسات تفسیر سوره تغابن در کابینه دولت (دهه ۶۰)
شاید یکی از چیزهایی که داعش را برای جوانان متدین عرب جذاب میکرد و به سمت خود میکشاند، این بود که متدینین از زیر پا له شدنِ دین خسته و عصبانی بودند و دنبال رهبری برای تخلیه این عصبانیت بودند.
وقتی ببینی هر روز ارزشهای دینیات را سینما و ورزش و حکومت و... به سخره گرفته و هر روز یک حکمش را زیر پا میگذارد، خسته میشوی و آنوقت چیزی مثل داعش برای تو مثل یک منجی است که به کمکش میشتابی.
این خطر کمکم دارد در کمین متدینین شیعه ایرانی نیز قرار میگیرد.
درست است که خود متدینین نباید سرخود دست به حرکات سخت برای اقامه دین در جامعه بزنند، اما قبل از اینکه متدینین به این مرحله برسند، باید یقه مقاماتی که متدینین را به چنین عصبانیتی میرسانند گرفت.
هدایت شده از محمد مهدی فاطمی صدر
همذهن و همگام شدن با ولی فقیه نیاز به اجتهاد در محکمات ایشان و بیانات ایشان دارد، اگر نه یک در میان خط استحسان و خط اجماع و خط اباحه با رسانه کردن متشابهات و مشهورات بازیمان میدهند و دلسردمان میکنند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت شب جمعه
روضه مکشوف شهادت مظلومانه سید روح الله عجمیان از زبان یکی از قاتلین
اسرائیل بخاطر #واکسیناسیون علیه فلج اطفال، با وقفه چندروزه جنگ موافقت کرد
واکسیناسیون با همکاری سازمان بهداشت جهانی و نهادهای تابعه یا همکار آن خواهد بود.
هدایت شده از محمد مهدی فاطمی صدر
دکتر ابراهیم عواد ابراهیم السامرائی مشهورترین دانشجوی دانشکدههای الاهیات دانشگاه مدرن در عالم بوده است؛ دانشآموختهی رشتهی علوم قرآن دانشگاه بغداد. هر چند از موصل تا حلب به نام دیگری هم شهرت داشت: ابوبکر البغدادی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ آیا وقت تجدیدنظر نرسیده است؟
👈 خبر همکاری سازمان جهانی بهداشت با رژیم صهیونیستی برای واکسیناسیون را شنیدید؟ (اینجا) عجیب نبود که اسرائیلی که گوشش حتی به تصمیمات مجمع عمومی و درخواستها و اعتراضات سازمانهای مختلف سازمان ملل برای کاهش خشونت در غزه بدهکار نبود، چطور راضی به وقفه در جنگ برای واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی شد؟!
🔹 حالا این صحبتهای ارزشمند مرحوم نادر طالبزاده و مرحوم دکتر طریقت منفرد (وزیر اسبق بهداشت) را نیز بشنوید:
🔘 در داستان کرونا، از بین کشورهای جهان، فقط ٣٠ کشور از پروتکل های سازمان جهانی بهداشت تبعیت میکند.
ایران رتبه اول بود. و با کشور دوم فاصله چشمگیر داشت.
@dadshahr_iranian
حسام الدین آشنا این توییت را بعد از رایآوردن کل کابینه دولت چهاردهم منتشر کرد. از این جهت که همسویی برخی وزرای پیشنهادی با فتنه 88 و 1401 واضح بود و بعضا مانند ظفرقندی حتی اظهار پشیمانی نکردند و بازهم بهراحتی رای آوردند.
از این توییت و اقدامات مشابه دیگر مثل متحجر و خوارج نامیدنِ جریان انقلابی، عدم توجه به مطالبات این قشر و...، این احتمال برمیآید که پروژه ناامیدکردن و از میدان به در کردنِ جریان انقلابی جدیست.
هم از این جهت که در دو انتخابات اخیر این جریان مزاحم پدرخواندههای سیاسی اصولگرا بود، هم از این جهت که در صحنههای فکری نیز مزاحم جریان لیبرال است؛ اینکه فقط این جریان است که در بزنگاههای سخت و فتنهها به داد نظام میرسد و هزینه میدهد نیز بماند.
پیشنهاد میکنم این متن چهار قسمتی را که با موضوع حذف آرمانخواهی در نظام است، بخوانید:
eitaa.com/enghelabemardom/2461
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امروز اصلی ترین جنگ با خدا #برهنگی است
👆 نگاه دقیق به مقوله #حجاب
🔺امروز اصلی ترین جنگ با خدا همین برهنگی است.
🔺حجاب امروز به مثابه تنباکو در زمان میرزای شیرازی است
🔺در یک شرایط تنباکو در اولویت اول مسائل دین قرار گرفت
🔺مگر هیچ چیز مهمتر از تنباکو نبود؟!
🔺مگر ربا مهمتر از تنباکو نبود؟!
▪️حجتالاسلام قنبریان
#حجاب
@antihalghe
@antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جای در زدنِ امام زمان... #مناجات
پیرو یادداشت قبل، این نقد دکتر راحمی به اخلاق دوستان حکومتی و مواکب حکومتی ایرانی، چه در طریق حیدریه و چه در آنهایی که داخل کشور برگزار می شود و زائران اربعین را همراهی می کند وارد است.
وضعیت اجتماعی برادران عراقی ما به وضعیت بهنیه در روابط افقی مردم در جامعه ایمانی شبیه تر است، تا این موکب هایی که بزرگ مینویسند موکب مردمی اما ریزتر زیرش مینویسند اداره اب و برق و گاز و...!
فناوری های متکی بر خانواده بزرگ که همان عشیره است، فناوری های درست تری برای جامعه پردازی اربعینی است تا موسسه و شرکت و ستاد فلان و بیسار و کانون فرهنگی و حزب... !
کوفه پایتخت تمدن آینده ای است که قرنهاست در رویای آن هستیم. این پایتخت در عالم خیال هم از مردمش جدا نیست، چه برسد در عالم واقع! خوب نگاه کنیم و یاد بگیریم. بقول حضرت آقا که امروز می فرمودند: «یاد گرفتن عار نیست! »
🆔 @social_theory
امام رضا علیه السلام:
«خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم، زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند».
(عيون اخبار الرضا ع، ج۱، ص۳۰۷، ب۲۸، ح۶۹)
◾️امام رضا علیه السلام:
يك كار نيك پنهانى، با هفتاد كار نيك [علنى] برابرى مى كند.
(ميزان الحكمه، جلد ۴، صفحه ۳۴۰)
◾️امام رضا علیه السلام:
«منتظرین گداخته می شوند، همان گونه که طلا در کوره گداخته می شود، و مانند طلای ناب از ناخالصی پاک می شوند»
(الارشاد ص۳۳۹)
🔰 خطر خوارجیشدن؛ علتها و مقایسهها
🔸 قطعا بهزودی شاهد ناامیدی تعدادی از آدمهای مذهبی معتقد نسبت به جمهوری اسلامی هستیم و عملا همانطور که مذهبیهای صورتی داشتیم در چند دهه اخیر که سقوط کردند، از این طرف مذهبیهای معتقدی هم خواهیم داشت که ناامید میشوند و کنار میروند و یا حتی روبروی نظام میایستند.
این مسئله سیاسیون و سخنرانان و آدمهای فکری و باندهای قدرت و ثروتی که مذهبیها را خار چشم خود میدیدند، شاد میکند.
🔹 اما بگذارید همین الان پیش پیش، علت این واقعه قریب الوقوع را ببینیم؛
چرا تعدادی از مذهبیها به این مرحله خواهند رسید؟
قطعا بهخاطر کمبود صبر و استقامت در ماجرای زیر پا گذاشتن احکام دین توسط جناحهای مختلف قدرت و بیخیالی صاحبان فعلی قدرت نسبت به سطح بالای فساد فرهنگی در جامعه.
در این صورت، قطعا همان باندهایی که از ناامیدشدن مذهبیها خوشحالند، در واقع علت همین #ناامیدی هستند.
💠 امیرالمومنین درمورد خوارج و مقایسهشان با گروه فاسد جامعه، جمله جالبی دارد:
«بعد از من خوارج را نکشید! کسی که در #طلب_حقیقت به خطا رفته مانند کسی که دنبال باطل بوده و به آن رسیده، نیست».
🔺 حال ببینید از نظر اصحاب قدرت فعلی نیز ماجرا اینگونه است که امیرالمومنین میفرمایند؟! مطمئنا نیست؛ طیفهای اصولگرا و اصلاحطلب و باندهای قدرت مربوط به آنها، اعتقادی که به برخورد قاطع با مذهبیهای مخالف دارند و خواهند داشت، در مقابله با دیگر گروههای فاسد و مخالف نظام که در جامعه هستند، ندارند.
◽تازه هنوز این قشر مذهبی درون نظام است و برای نظام اینهمه هزینه میدهد و کار میکند، این باندهای قدرت در رسانههایشان این قشر را «خوارج» مینامند؛ فکر کنید اگر بخشی از این طیف خدای ناکرده روبروی نظام بایستد، چه قلع و قمعی میکنند!
🔻 پن: مواظب امیدتان به جمهوری اسلامی باشید؛ این مسئله حجاب و اصولگرا/اصلاحطلببازی و... هم میگذرد و نهایتا ما میمانیم و راه #ظهوری که برای خوشبختی بشریت در پیش داریم.
@Ekhbat1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یقین بدان به همه آرزوهایت نخواهی رسید...
فرازی بسیار زیبا و تأمل برانگیز از نامه ۳۱ نهجالبلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر منصوری: رئیس سیا گفت: ما ایران را بگونهای ساخته بودیم که قرار بود همیشه در آن باشیم.
پن: یعنی ببینید در زیرساختخای فرهنگی و فکری کشور را چقدر امریکایی کردهاند...
در سالهای اخیر کلیدواژه «اتحاد بین مسئولان» را بارها به انحاء گوناگون از زبان امام خامنهای شنیدهایم؛ اما بیایید کمی عقبتر برویم تا ببینیم چیزی که از نظر ایشان این اتحاد را بههم میزند چیست. شاید با شناخت این مسئله، بهتر بفهمیم که منظور رهبری از اتحاد مسئولان چیست:
«لازم میدانم در مورد مسؤولان کشور تأکید کنم، در درجهی اول، انسجام و اتحاد کلمه است. مسؤولان کشور باید متحد باشند و حرفشان یکی باشد. یکی از توطئههای دشمن در چند سال اخیر این بوده است که بتواند آدمهای نامعتقد به آرمان اسلامی را در صفوف مسؤولان بالای کشور نفوذ دهد؛ برای اینکه انسجام مدیران ارشد کشور به هم بخورد. این خطر بزرگی است. البته مدیران کشور هم مثل بقیهی مردم در هر مسألهای آراء و عقایدی دارند و عقاید آنها برای خودشان محترم است؛ ولی دو نکته وجود دارد: یکی اینکه اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آنگونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است. آنجایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، آنجایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، آنجایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آنجایی که الزام به تبعیت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسئول عقیدهای غیر از این دارد، میتواند شهروند جمهوری اسلامی باشد -مانعی ندارد- اما نمیتواند مسئول باشد؛ بهخصوص در مسئولیتهای بالا. مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و مسئولان عالیمقام قوهی قضایی، در عین حال که مسئولیت مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارند، نمیتوانند به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی اعتقادی نداشته باشند؛ چون اعتقاد انسان در عمل و گفتار او اثر میگذارد.»
8 آبانماه 1380
در دیدار با مردم اصفهان
بنابراین، مشخص میشود که منظور رهبری از این اتحاد، اتحاد حول محور مبانی انقلاب و نظام اسلام است، نه اتحاد به هر قیمتی؛ چون ایشان وجود افراد نامعتقد به مبانی انقلاب و نظام اسلام را تهدیدی برای «اتحاد مدنظرشان» میدانند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ناراحتی رهبر انقلاب از عدم ورود فضلای حوزه علمیه در مسائل روز ایران و جهان!
آیت الله شب زندهدار: رهبری چندین بار فرمودند من به خیلی از مسائل نمیتوانم جواب بدهم اما چرا طلاب و فضلا جواب نمیدهند؟
«من دربارهی علوم انسانی گلایهای از مجموعههای دانشگاهی کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانیمان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر نگاه مادی است. خوب، این نگاه، #نگاه_غلطی است؛ این مبنا، #مبنای_غلطی است. این علوم انسانی را ما به صورت ترجمهای، بدون اینکه هیچگونه فکر تحقیقیِ اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میاوریم تو دانشگاههای خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخشهای مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینههای گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در #قرآن کریم جستجو کرد و پیدا کرد. این یک کار بسیار اساسی و مهمی است. اگر این شد، آنوقت متفکرین و پژوهندگان و صاحبنظران در علوم مختلف انسانی میتوانند بر این پایه و بر این اساس بناهای رفیعی را بنا کنند.»
امام خامنهای
1388/07/28
در دیدار جمعی از بانوان قرآنپژوه
🔸در مورد #ریال_دیجیتال و خطراتش:
◾️ پرسیدند خب همین الانشم اکثر داراییمون توی کارتهای بانکی و بصورت دیجیتالیه،
پس فرقش با ریال دیجیتال یا همون #CBDC چیه؟
▪️ پولی که الان شما بهصورت نقدینگی دیجیتال در کارتتون دارید، درسته که اسکناس نیست،
ولی کنترلش دست خودتونه. (شبه پول)
هرجا بخوای کارت میکشی و هر وقت بخوای ازش برداشت میکنی
تنها محدودیتی که دولت میتونه برات بذاره، اینه که حسابات رو مسدود کنه.
▪️ولی #cbdc ماجراش فرق میکنه و میتونه ابزارهای متنوعی برای کنترل و محدود کردن شهروندان در اختیار صادر کننده (حکومت و بانک مرکزی اون کشور) قرار بده.
یه چیزی مثل “نظام رتبهبندی اجتماعی” که الان هم بصورت آزمایشی در چین اجرا میشه.
🔻مثال ملموس :
فرض میکنیم اول ماه بهتون حقوق میدن و در اپ براتون واریز میشه.
حکومت میتونه بگه خب:
1⃣از این حقوق بر اساس درصد مخارج مصرفیت (x) مالیات محسوب میشه.
بهعبارتی هرچقدر بیشتر از حقوقت تا آخر ماه باقی بمونه، بیشتر باید مالیات بدی!
2⃣همون مورد اول به شکل دیگه، حکومت میتونه بگه شما برای این ماه به مقدار y اعتبار حقوق داری. به اندازه خودت هرچقدر میخوای خرج کن، باقیش آخر ماه میسوزه!!
3⃣حکومت میتونه بگه بر اساس خوشرفتاری یا بدرفتاری، از خرج کردن بعضی موارد محروم میشی. مثلا اگر شهروند خوبی نباشی، نمیتونی بلیط مترو بخری و حق سوار شدن به مترو نداری.
یا مثلا برای مخارج خاص برات مالیات ویژه تعیین کنه. (شما محرومیت ویژه مثلا بابت خرید کالای z داری. اگر بخری، باید ۲۰۰٪ قیمتش مالیات بدی!!)
اینا همهشون جلوههای تمامیت خواهی هست که حکومت از طریق #ریال_دیجیتال میتونه اعمال کنه.
4⃣حکومت میتونه حق معاملههای خاص و عام که انجام میدی رو کنترل کنه.
حق خرج کردنت رو کنترل کنه.
نمیتونی از پول بقیه استفاده کنی چون همه بابد یه اپ برای خودشون داشته باشن.
قرض دادن، وام گرفتن و اعتبار دادن به افراد همه تحت نظر دولت قرار میگیره و اقدامات مختلف شما مشروط میشه به نظر حکومت!
❌در واقع پول خواهی داشت، ولی اختیارش دست خودت نخواهد بود…
🔺و این خطریه که بهشدت در کمین همه مردم جهان، بهخصوص مردم ایرانه…
✍🏼امیر
🆔@awake_vs_reset