eitaa logo
الی الحبیب
3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
31 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 شعرخوانی میثم مطیعی در مراسم ۲۲ بهمن 🔸گرچه از تحریم‌ها تنگ است مردم دستشان 🔸باز هم ماندند پای کار ناز شستشان ... رشوه در کام مدیران وای اگر شیرین شود از گلوی رانت خواران چای خوش پایین رود ای صف اول نشینان شور ایرانی کجاست کارها بسیار و فرصت کم، سلیمانی کجاست 🆔 @elalhabib_ir
📸 حضور واعظان و مداحان در راهپیمایی ۲۲ بهمن 🆔 @elalhabib_ir
27.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ ویژه چهلم شهدای حادثه تروریستی گلزار 🎥 نماهنگ | ؛ مسافری از گلزار کرمان 🔹️ روایت تصویری حضور شهید کرمانی در دیدار با رهبر انقلاب از کرمان تا تهران، ۱۱ روز پیش از شهادت در گلزار شهدای کرمان تا لحظه شهادت 💻 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی زائران مزار شهید حاج قاسم سلیمانی، نماهنگ "عادل؛ مسافری از گلزار کرمان" را بر اساس حضور در دیدار مردم کرمان با رهبر انقلاب، منتشر میکند. 🆔 @elalhabib_ir
مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری اندیشکده هیأت برگزار می‌کند: 📌 اولین همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی 📚 ارائه مقالات در پنل‌های تخصصی و تقدیر از مقالات برگزیده 👥 با حضور مهمانان ویژه: حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان دکتر محمدمهدی اسماعیلی حجت‌الاسلام محمد قمی دکتر محمدمهدی طهرانچی دکتر اصغر افتخاری استاد محمدرضا طاهری 🖋با پنل‌های تخصصی: ۱. تعزیه و آیین‌های مذهبی: دکتر ۲. هیأت، جامعه و سیاست: حجت‌الاسلام ۳. هیأت و ادوار تاریخ: دکتر ۴. مقتل‌نگاری و مقتل‌خوانی: دکتر ۵. ادبیات آیینی و شعر: دکتر ۶. ساختار، گونه‌ها و آسیب‌‌‌شناسی: دکتر 🎤 با مدیحه‌سرایی کربلایی به مناسبت ولادت باسعادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام ✅ همراه با قرعه‌کشی سفر عتبات عالیات 📆 زمان: پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ 📍 مکان: تهران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع)، تالار آیت‌‌الله مهدوی کنی(ره) 🏴 هیأت در آینه‌ی تاریخ 🏴 📎 جهت ثبت‌نام و حضور در همایش کلیک کنید 🆔 @elalhabib_ir
17.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖حکم مأموریت 🔰مداح اهل‌بیت(ع) حاج محمد : ⁉️سوال مهم: کدام جبهه خوشحال می‌شود؟! 🚩اگر از باب به مسائل نگاه کنیم، ما روشن است.. 🆔 @elalhabib_ir
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت دوازدهم/دو) «حیدر شمعه و منم پروانه...» سرود که تمام می‌شود، دو بیت هم خارج از سرود می‌خواند: «همه دستا بیاد بالا... همین یک خط از من بسه، همه دستا بالا: «حیدر شمعه و منم پروانه...» جمعیت به شوق آمده و چند نفری هم «به‌به» می‌گویند... «...مولانه علی، علی مولانه...» هرچند جمعیت «مولامه» می‌شنوند و «مولامه» می‌گویند، اما بر همان «مولانه» جنجالی تأکید دارد که البته قافیه هم همین اقتضاء را دارد... حالا ‌این‌که این واژه، عربی با لهجه عراقی است، هم‌چنان که قبل‌تر در «أنت یا مولا علی» خوانده یا خوانش پشتوی مولانا است یا تنگی قافیه بوده یا چیز دیگری، نمی‌دانم... و کاش فضا و فرصت نقد و گفت‌وگو برای پرداختن به امثال این کارها بیش از این بود... در هر صورت این بیت یادآور قطعه‌ای جنجالی «مست نجف» است که به گمانم سال گذشته منتشر شد: «مست نجف عاشق اینه، بره پیوسته نجف نمی‌شه از دست گدا، خسته نجف هر چی که بخوای‌رو علی تو مضیفش داره ماه نجف حال همه خوبه توی راه نجف همه می‌دونن که شهنشاهه نجف کلید آسمونارو توی کیفش داره پس مست بشید برید رو ابرا به روی عرش اعلی در خونه زهرا بالا بالا بالا پابست بشینید جلوی در مثل قند مکرر هی بگید با قنبر مولا مولا مولا...» [هله‌هله... هله‌هله...] «حیدر شمعه و منم پروانه مولانه علی، علی مولانه دُرّ نجف رفت توی دست هر کی، شد حُرّ نجف خوب نفَس شیطون‌رو می‌بُرّه نجف واسه همینه حلال‌زاده دور علیه کرده نجف مردم‌رو سرمست ابَرمرد نجف ای بخوره تو سرشون، درد نجف به کوری سه‌نفری‌شون، علی اولیه نهج‌البلاغه شد کلامش کل خلقه رامش وادی‌السلامش شروع یک تولد دوباره است سوره به سوره، کل قرآن اومده به ایران با دست حسن‌جان حقیقت اینه دومی چی‌کاره است رونق داد علی به این ویرانه مولانه علی، علی مولانه» این‌که شعرِ این کار چگونه است را باید اساتید فن سخن بگویند... و این‌که مضامین و واژه‌گزینی این کار چه‌قدر با سخنانی که در همین سال‌ها در همین حسینیه بیان شده است، چه‌قدر مطابقت دارد را هم خوانندگان و شنوندگان باید قضاوت کند... ولی احساس می‌کنم «کیف» حضرت، «مست‌شدن و رفتن رو ابرها»، «بخوره تو سرشون» و... امثال این تعابیر، با میراثی که از مداحی سراغ داریم، فاصله جدی گرفته... این «هله‌هله»گفتن مداحان و کِل‌کشیدن جمعیت هم از آن ابتکاراتی است که حقیقتاً بیش از ابداع، به بدعت می‌ماند... بماند... در هر صورت اجرای هر شعری، خارج از آن‌چه رفت‌وبرگشت شده و هماهنگ گردیده، خلاف قاعده است... آخرین جواب را هم از جمعیت می‌گیرد: «همه نگفتن، دوباره... حیدر شمعه و منم پروانه... مولانه علی، علی مولانه...» بعد هم دو بیت دیگر را دکلمه می‌کند و تمام: «شب دست به گیسوی علی می‌گیرد خورشید، رخ از روی علی می‌گیرد آن‌قدر زدم سنگ علی بر سینه سنگ لحدم بوی علی می‌گیرد» فریاد «به‌به» و «احسنت» جمعیت است که بالا می‌رود... ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir