سوالات #تدبر_در_قرآن
از شماره ۱تا۱۰
۱- تدبر از ریشه ی ...........است؟
الف) بدر
ب)تدبیر
ج) دبر
۲- معنای اصطلاحی تدبر:تدبر یعنی
الف)فهم روشمند وهماهنگ بطن قرآن
ب)فهم روشمند وهماهنگ ظاهر قرآن
ج) فهم ذوقی وشخصی ظاهر قرآن
۳- لا خیر فی قرائت لا تدبر فیها(در قرائتی که تدبر نباشد خیری نیست) فرموده ی کدام معصوم هست؟؟؟
الف) پیامبر اکرم ص
ب) امام صادق ع
ج)مولا علی ع
۴- جهت هدایتی سوره توحید کدام است؟؟
الف) توحید عبادی
ب) توحید درصمدیت پروردگار
ج)توحید نظری
۵- غرض سوره ناس پناه بردن به پروردگار مردم برای مصونیت اجتماع از شر
الف) درونی
ب)بیرونی
ج)هردو
۶- سوره مسد شکست چه کسانی را در این دنیا وآخرت اعلام میکند؟؟
الف) جاه طلبان هواپرست
ب)زر پرستان زور مدار
ج) منکران نبوت
۷- اسامی دیگر سوره توحید کدام گزینه هست؟؟
الف)نسبت الرب*اخلاص*احدی المعوذتین
ب)احدی المشقشقتین*اخلاص*نسبت الرب
ج)صمد*اخلاص*معوذتین
۸-معوذتین کدام سوره هاست؟؟؟
الف) ناس وفلق
ب)ناس وتوحید
ج) توحید وکافرون
۹_در سوره فلق از چه شرهایی به خدا پناه میبریم؟؟؟
الف) شر طبیعی وشر نفسانی
ب)شر درونی
ج)تمامی شرها
جواب سوالات تا ۲۰ام ماه رمضان به آیدی
👇👇👇👇
🌸 @bineshan20
فرستاده بشه.
🆔 @elalhabibk🌸
#به_وقت_احکام ۳۳
#احکام_روزه۶
❓حکم تزریق آمپول در حال روزه ماه رمضان چیست؟
==============
✍ آیت الله خامنه ای:
احتياط واجب آن است که روزه دار از آمپولهاى مقوّى يا مغذّى و هر آمپولى که در رگ تزريق مىشود و نيز انواع سرمها خوددارى کند، لکن آمپولهاى دارويى که در عضله تزريق مىشود و نيز آمپولهايى که براى بىحسّ کردن به کار مىرود، مانعى ندارد.
==============
✍ آیت الله مکارم شیرازی:
تمام تزریقات دارویى و تقویتى و بى حسّى و واکسن هر گاه در عضله باشد براى روزه دار اشکال ندارد، ولى از تزریق در رگ مطلقاً پرهیز شود.
==============
✍آیت الله سیستانی:
تزريق آمپول روزه را باطل نمى كند.
==============
✍ آیت الله وحید خراسانی:
تزريق آمپولى كه به جاى دوا به كار مىرود يا عضو را بى حس مىكند ، اشكال ندارد و همچنين آمپول كه به جاى آب وغذا به كار مىرود نيز مانعى ندارد ولى احتياط مستحب آن است كه از استعمال آمپولى كه به جاى آب و غذا به كار مىرود خوددارى كند.
==============
🆔 @elalhabibk❤️
🌺🍃🍃
🍃
🍃
#به_کی_رای_بدیم 🤔 ۱۲
📜 نهج البلاغه_نامه۵۳ 📜
۸ -شناخت اقشار گوناگون اجتماعی
🔸وَ اعلَم أَنّ الرّعِیّةَ طَبَقَاتٌ لَا یَصلُحُ بَعضُهَا إِلّا بِبَعضٍ وَ لَا غِنَی بِبَعضِهَا عَن بَعضٍ فَمِنهَا جُنُودُ اللّهِ وَ مِنهَا کُتّابُ العَامّةِ وَ الخَاصّةِ وَ مِنهَا قُضَاةُ العَدلِ وَ مِنهَا عُمّالُ الإِنصَافِ وَ الرّفقِ وَ مِنهَا أَهلُ الجِزیَةِ وَ الخَرَاجِ مِن أَهلِ الذّمّةِ وَ مُسلِمَةِ النّاسِ وَ مِنهَا التّجّارُ وَ أَهلُ الصّنَاعَاتِ وَ مِنْهَا الطَّبَقَةُ السُّفْلَی مِنْ ذَوِی الْحَاجَةِ وَ الْمَسْکَنَةِ وَ کُلٌّ قَدْ سَمَّی اللَّهُ لَهُ سَهْمَهُ [۲] وَ وَضَعَ عَلَی حَدِّهِ فَرِیضَةً فِی کِتَابِهِ أَوْ سُنَّةِ نَبِیِّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِعَهْداً مِنْهُ عِنْدَنَا مَحْفُوظاً.
🔹ای مالک بدان مردم از گروههای گوناگونی میباشند که اصلاح هر یک جز با دیگری امکان ندارد، و هیچ یک از گروهها از گروه دیگر بی نیاز نیست. از آن قشرها، لشکریان خدا، و نویسندگان عمومی و خصوصی، قضات دادگستر، کارگزاران عدل و نظم اجتماعی، جزیه دهندگان، پرداخت کنندگان مالیات، تجّار و بازرگانان، صاحبان صنعت و پیشه وران، و نیز طبقه پایین جامعه، یعنی نیازمندان و مستمندان میباشند، که برای هر یک خداوند سهمی مقرّر داشته، و مقدار واجب آن را در قرآن یا سنّت پیامبر صلّی اللّه علیه
و آله و سلّم تعیین کرده که پیمانی از طرف خداست و نگهداری آن بر ما لازم است..
🆔 @elalhabibk 📜
#با_تو_شروع_میکنم_یااول_و_یاآخر
#دعای_افتتاح ۵ (قسمت اول)
✨🌙✨🌙✨🌙
و من یقین دارم ای پروردگار من که تو در جای عفو و رحمت، اَرحَمُ الرًحمینی؛
و در جایی که محلّ انتقام و مجازات است، اَشدُّالمعاقِبینی ؛ و در جایی که با عظمت و کبریائیّت و منیّت تو مبارزه می شود، اَعظَمُ المُتَجبِّرین هستی
✨🌙✨🌙✨🌙
حال باید ببینیم این صفات که به صورت ظاهر متضاد هستند، آیا حقیقت شان هم تضاد دارد یا نه؟اینکه خداوند رحمت می کند در جای عفو، و گوشمالی می دهد در جایی که انسان نیاز به پاداش و مجازات دارد، هر دو یک صفت در پروردگار است که بر اساس یک اصل و یک منشأ می باشد. کما اینکه ما در میان خودمان می بینیم که پدر به بچّه اش غضب می کند و یا رحمت می فرستد؛ ولیکن این پدر واقعاً یکی است و یک صفت دارد، و بر همان اساسی که خشونت می کند بر همان اساس محبّت می کند، و بر همان اساسی که به بچّه سیلی می زند بر همان اساس به او می خندد و او را در دامن خود می نشاند.آن خنده در آن موضع برای رشد بچّه است، و این تغیّر و قهر هم برای رشد بچّه است؛هر دو یک منشأ دارد، امّا به دو صورت و به دو شکل ظهور دارد. بروز و ظهور صفت رحمت و رحیمیّت در پدر، در دو موطن مختلف و به دو شکل است، نه اینکه واقعاً پدر دو صفت متضاد دارد؛ از شیء واحد دو صفت متضاد صادر نمی شود.آنچه از چراغ تراوش می کند نور است، منتها به صورتهای مختلف؛ یک جا نورِ آبی می شود، یک جا نور سبز میشود، یک جا نور زرد می شود و...امّا همه ی این ألوانی که در میان رنگ ها به چشم می خورد منشأ واحد دارد.
🆔@elalhabibk☀️☁️
#السَّلَامُ_عَلَيْكَ_يَا_وَارِثَ_عِلْمِ_النَّبِيِّينَ_وَ_مُسْتَوْدَعَ_حِکَمِ_الْوَصِيِّينَ...
سلام بر تو ای مولایی که سینه مبارکت گنجینه علم اولین و آخرین است.
سلام بر تو و بر روزی که به تمام جهانیان جرعه های حکمت خواهی نوشاند.
📚 بحار الأنوار، ج99، ص97.
#سلام_امام_زمانم❤️
🆔 @elalhabibk🍃🌸🍃
#حدیث_روز
امام صادق(ع) فرموده اند:
همه ی ما اهل بیت کشتی نجاتیم؛ اما کشتی جدم حسین وسیعتر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریعتر است.
منبع: بحار
🆔 @elalhabibk 🌷
🌼🌼🌼بخش اول #آیات_اعتقادی 🌼🌼🌼
فصل پنجم:#معاد
💫شاهدان اعمال در روز قیامت
🔹۱-خداوند (۶مجادله)
🔹۲-پیامبر اسلام
☆گواه بودن پیامبر برهمگان (۴۶-۴۵احزاب)
☆گواه بودن پیامبر بر انبیای پیشین(۴۱نساء)
🔹۳-پیامبر هر امت(۸۹نحل)
🔹۴-مومنان حقیقی{امامان} (۱۰۵توبه)
🔹۵-اعضای بدن(۲۰-۱۹فصلت)
💫شفاعت
🗯الف)تحقق شفاعت به اذن پروردگار (۴۴زمر)
🗯ب)شرط شفاعت کنندگان
ادامه دارد
#آدرس_آیات۱۲
🆔 @elalhabibk🍃🌸🍃