eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
455 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
378 ویدیو
277 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
💢دلایل فراموشی دروس و متون مطالعه شده 🔵 بی علاقگی ⚡️اگر به مطالعه ی مطلبی علاقه نداشته باشید احتمال این که به آن توجه نکنید زیاد است،درنتیجه نمی توانید آن مطلب را بفهمید و یاد بگیرید و در حافظه بسپارید. 🟣 متمرکز نبودن 💫این موضوع نیز به بی علاقگی شما مربوط است اگر موضوع و مطلبی توجه شما را به خود جلب نکند ،روی آن تمرکز نمی کنید و در حین مطالعه به موضوعات دیگر فکر میکنید و در نتیجه دچار پرش ذهن میشوید. 🔴 اطلاعاتی که سازمان دهی آن ها ضعیف است 🔅به خاطر سپردن قطعات نامنظم اطلاعات ، دشوارتر از حفظ کردن اطلاعاتی است که به طور منظم تنظیم شده اند. ✳️@elmi_shiraz
🍃تفسیر آیه ۲۸ سوره بقره🍃 🔷کیف تکفرون بالله...🔷 ✍چگونه انکار می‌کنید خدایی را که حامد و میت بودید پس شما را حیات داد؛ سپس شما را می میراند. از این آیه به دست می آید که انسان از سه مرحله عبور خواهد کرد و در مرحله چهارم باقی و جاوید خواهد ماند.🌿 🔶مرحله اول دوران جنین، مرحله دوم زندگی دنیوی که دار تکلیف است. مرحله سوم دوران برزخ این که شروع زندگی جاوید است، و مرحله چهارم بهشت و دوزخ است که پس از پایان حساب قیامت زندگی جاوید را ادامه خواهد داد چه در بهشت و چه در دوزخ. در این آیه سه بار «ثم» تکرار شده، اولی عمر دنیوی است. دومی اشاره به دوران برزخ است و سومی به قیامت و مراحل آن ناظر است. ✨ ✳️ @elmi_shiraz
فرازی ازدعای هجدهم (دعای حضرت امام سجاد علیه السلام هنگامی که خطری از او می‌گذشت یا حاجتش به سرعت برآورده می شد. 🔷دعا برای دفع بلا و طلب عافیت: ✨وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا دُفِعَ عَنْهُ مَا يَحْذَرُ ، أَوْ عُجِّلَ لَهُ مَطْلَبُهُ🍃 💫اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى حُسْنِ قَضَائِكَ ، وَ بِمَا صَرَفْتَ عَنِّي مِنْ بَلَائِكَ ، فَلَا تَجْعَلْ حَظِّي مِنْ رَحْمَتِكَ مَا عَجَّلْتَ لِي مِنْ عَافِيَتِكَ فَأَكُونَ قَدْ شَقِيتُ بِمَا أَحْبَبْتُ وَ سَعِدَ غَيْرِي بِمَا كَرِهْتُ.🌿 ✨ خدایا! تو را سپاس بر سرنوشت خوبی که مقرر می‌کنی و بر بلا و مصیبتت که از من می‌گردانی، پس بهره‌ام را از رحمتت در این تندرستی و سلامتی که در زندگی دنیا به من عنایت کرده‌ای منحصر مکن؛ که در نتیجه به سبب آنچه که دوست دارم، بدبخت شوم؛ و دیگری به خاطر آنچه که خوش ندارم، خوشبخت شود.🍃 📚دعای صحیفه سجادیه📚 ✳️@elmi_shiraz
📚 "گلستان یازدهم" یک عاشقانه آرام در دل جنگ "گلستان یازدهم" خاطرات زهرا پناهی‌روا، همسر علی چیت‌سازیان(از سرداران شهید استان همدان)، به قلم بهناز ضرابی‌زاده است. این کتاب در 17 فصل تدوین شده و از زمان تولد فرزند شهید آغاز می‌شود تا این روزهای راوی ادامه می‌یابد. این کتاب هرچند نشان‌دهنده ویژگی‌های یک شهید است، اما بیش از آن می‌توان وضعیت خانواده‌های شهرستانی در جنگ را دید. خانواده‌هایی که چند فرزند را به جبهه فرستاده‌اند و هیچ‌کدامشان بازنگشته‌اند و در عین ناراحتی و حزن، سعی دارند به آینده امیدوار باشند و راه شهیدشان را ادامه دهند. این کتاب با زبانی صادقانه به شرح زندگی یک ‌سال و هشت‌ماهه مشترک شهید چیت‌سازیان و همسرشان پرداخته است. فرمانده‌ای که در جبهه به دلیل مهارت‌های رزمی و شجاعتش به عقرب زرد معروف بود، در خانه با مادر و همسرش به اندازه‌ای با مهر و محبت رفتار می‌کرد که گویی این قلب رئوف هیچ‌گاه سابقة‌ حضور در حرب و قتال را نداشت. «گلستان یازدهم» به زیباترین شکل توانسته‌ است قسمت مهمی از نیمة‌ پنهان زندگی شهید چیت‌سازیان را به مخاطبان معرفی کند. ✳️@elmi_shiraz
🛑جمله‌هایی که محلی از اعراب ندارند ✅ مهم‌ترین این جمله‌ها عبارتند از: ⬅️جمله ابتدائیه: جمله‌ای است که در ابتدای کلام می‌آید مثل:«إنّا اعطیناک الکوثر» ⬅️جمله استئنافیه: جمله‌ای است که در اثنای کلام می‌آید ولی منقطع از ما قبل خود است مثل:«ولا يحزنك قولهم إنّ العزة لله جميعا» (جملة إنّ العزة لله جميعا» استئنافیه است و محلی از اعراب ندارد) ⬅️جمله تعلیلیه: جمله‌ای است که در اثنای کلام برای بیان علت ماقبل خود می‌آید: در آیه «وصلّ عليهم إنّ صلاتك سكنٌ لهم» جمله «إنّ صلاتك سكنٌ لهم» تعلیلیه است و محلی از اعراب ندارد. امکان دارد که جمله تعلیلیه با فاء تعلیل هم همراه باشد مثل: «تمسّك بالفضيلة فإنها زينة العقلاء» ⬅️جمله اعتراضیه که بین دو کلمه که متلازم و همراه هم هستند فاصله می‌اندازد:  💥بین فعل و فاعل: جاء -وأقول الحق- المعلمُ. 💥بین مبتدا و خبر: أستاذنا -رحمة الله- كان نشيطا. 💥بین شرط و جواب آن: {فإن لم تفعلوا -ولن تفعلوا- فاتقوا النار} 💥بین قسم و جواب آن: «لَعَمري -وما عمري عليّ بهيّن- ... لقد نطقتْ بُطلًا عليّ الأقارعُ» 💥بین نعت و‌منعوت: {وإنّه لَقسم -لوتعلمون- عظيم} 💥بین اسم موصول و صله آن: هذا الذي -والله- ضربني. 💥بین مضاف و مضاف الیه: هذا صوتُ -والله- المعلمِ. 💥بین حرف و توکید لفظی آن: «ليت -وهل ينفع شيئا ليتُ- ... ليت الشباب بوع فاشتريتُ» 💥بین سوف و ما بعد آن: «وما أدري وسوف -إخالُ- أدري ... أقومٌ آلُ حصْن أم نساءُ» ✳️@elmi_shiraz
❇️ نرم افزار ویندوز ❇️ 🔸مجموعه آثار شیخ انصاری🔸 🔰محتوا: ➖ متن 167 عنوان کتاب و رساله در 316 جلد از آثار شیخ مرتضی انصاری و منابع مرتبط با آن‌ها به زبان‌ عربی و فارسی ➖ ارائه آثار مرتبط با شیخ انصاری با بیش از 30 شرح و حاشیه بر «مکاسب» و افزون‌ بر 20 شرح و حاشیه بر «رسائل» 📚 مطالعه اطلاعات بیشتر: لینک سایت 💰 خرید با تخفیف ویژه: لینک سایت ✳️@elmi_shiraz
4_384849694154555565.mp3
605.6K
‍ ‍ ‍ ‍ 📕 آموزش درس ۲۶ 👥‍ مکالمه بین علی و گل فروش :🔽 👨‍💼علي: مرحباً سيدي. رجاءاً إعطني باقة ورود 🤵البائع: مرحباً. أيّ لون تـُحبّ؟ 👨‍💼علي: أيّ لـَون؟ 🤵البائع: الورود هناک. في الجهة اليسری 👨‍💼علي: نعم. نعم. أری. الوردة الصفراء جميلة جداً 🤵البائع: کم وردة تريد؟ 👨‍💼علي: خمس ورود کافية. 🤵البائع: اليوم ينزل المطر غزيراً 👨‍💼علي: نعم. منذ الصباح حتی الآن ينزل المطر. الجو باردٌ 🤵البائع: تريد زهرة مريم أيضاً؟ 👨‍💼علي: نعم. رجاءاً إعطني زهرتي مريم أيضاً 🤵البائع: حتماً. أضع لک زهرتي مريم أيضاً 🔰 کلمات درس ۲۶ 🔆 رجاءاً:لطفاً🔆 باقة ورود:دَسته گل🔆 وردة:يـِک شاخه گل🔆 أيّ لون؟:چـِه رنگى؟🔆 أنت تحب:تو دوست داری🔆 أصفر:زرد🔆 أنت تری:تو می بينی🔆 ورود:گـُلها🔆 هناک:آنجا🔆 الجهة اليسری:سَمتِ چپ🔆 أنا أری:من می بينم🔆 وردة صفراء:گـُل زرد🔆 کم:چـَند🔆 اليوم: اِمروز🔆 ينزل المطر: باران مى بارد🔆 منذ الصباح: از صبح🔆 الجو: هوا🔆 بارد: سرد🔆 زهرة مريم: گل مريم🔆 اثنان :دو🔆 أنا أضع: من می گذارم🔆 لک: بـَراى تو🔆 زهرتا مريم: دو شاخه گل مريم ✳️@elmi_shiraz
1_1187781204.pdf
2.66M
📙 مقاله 🔽 نقش اربعین حسینی در دستیابی به تمدن نوین اسلامی 👤 مولف 🔽 عیسی عیسی زاده 📝چکیده: تمـدن اسلامی، آن فضایـی اسـت کـه انسـان در آن فضـا بـه لحـاظ معنـوی و مـادی میتوانـد رشـد کنـد و بـه غایـات مطلوبـی برسـد کـه بـرای آن خلـق شده اسـت، زندگـی خـوب و عزتمنـدی داشـته باشد،دسـتیابی بـه چنیـن تمدنـی یکـی از مهـم تریـن اهـداف تشـکیل حکومـت اسلامی درکشـور ایـران و همچنیـن دیگـر کشـورهای اسلامي مـی باشـد،این هـدف زمانـی بـه وقـوع مـی پیونـدد کـه تـک تـک افـراد جامعـه و مسـئولین در نهادینـه کـردن شـاخصه هـای تمـدن اسلامي تلاش نماینـد و از فرصـت هـای پیـش آمـده بیشـترین اسـتفاده را کنند، ازآنجایـی کـه در هـر سـال حرکـت تمـدن سـاز اربعیـن حسـینی زمینـه تجلـی بسـیاری از ارزش هـای الهـی رافراهـم مـی آورد کـه اینگونـه بـرکات و ثمـرات نقـش تعییـن کننـده ای در تحقـق تمـدن نویـن اسلامي دارد، شایسـته اسـت تـا آن آثـار و بـرکات تاثیـر گـذار شناسـایی و در نهادینـه کـردن و پایـداری آنهـا در دیگـر ایـام سـال تلاش هـای درخـوری صـورت گیـرد،در پژوهـش پیـش رو تلاش خواهـد شـد تـا بـه روش توصیفـی و تحلیلـی نقـش اربعیـن حسـینی در دسـتیابی بـه تمـدن نویـن اسلامي مـورد بررسـی قـرار گیـرد. ✳️@elmi_shira
📍تفاوت و «كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ كُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ ثُمَّ يُميتُكُمْ ثُمَّ يُحْييكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» (البقرة: ۲۸) 🔸 «مَوت» همان خروج روح از بدن است؛ 🔹 ولی «تَوَفِّی» به معنای تحویل گرفتن است و ناظر به ورود محتضر به عالم دیگر است که از آن طرف تحویلش می گیرند. ▫️وقتی نوزاد را در رَحِم نگاه می کنیم، او به سوی بیرون رانده می شود؛ ولی وقتی از بیرون نگاه می کنیم، او را تحویل می گیرند. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص ۵ ✳️@elmi_shiraz
نشریه انجمن.pdf
5.66M
انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکده علوم قرآنی شیراز منتشر شد.⁦🗞️⁩⁦ 📃نشریه ی شماره ۳، شهریور ماه ۱۴۰۱⁦🗒️⁩ «گاه نامه‌ای با محتوای علمی » 💥در این شماره میخوانیم: ▪️سخن سردبیر ▪️واقعه عاشورا از مدینه تا شهادت ▪️نکته‌ها و پندهایی از زیارت عاشورا ▪️بررسی بازار کار رشته علوم قرآن و حدیث ▪️پیام‌های آیه ۳ سوره مائده ▪️اخلاق سیاسی در قرآن ▪️ازدواج به سبک اسلامی ▪️مباهله در آیات و روایات ▪️برترهای کنکور ارشد و المپیاد دانشکده 📌جهت مطالعه،فایل پی دی اف نشریه را دانلود فرمایید. ✳️https://eitaa.com/elmi_shiraz
۱.برای جلو گیری از کپک زدن نان یک ساقه کرفس داخل پلاستیک نان قرار دهید تا مدت ها نان تازه می ماند و خراب نمی شود🌿 ۲.برای این که نمک داخل نمکدان رطوبت نگیره و به راحتی از نمکدان خارج بشود چند دانه برنج داخل نمکدان قرار دهید🍃 ۳.برای حشره نزدن آرد چند تا برگ بو داخل ظرف آرد قرار دهید🌱 ✳️@elmi_shiraz
✍امام جعفر صادق علیه السلام : ⚡️ ایاکم أن یحسد بعضکم بعضا فان الکفر اصله الحسد 🍃از حسد ورزی به یکدیگر بپرهیزید، زیرا ریشه کفر، حسد است... 📚تحف العقول، ص۳۱۵ ✳️@elmi_shiraz