eitaa logo
عاشقان مولا علی علیه السلام
69 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
121 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. در این کانال به فضایل مولا علی علیه السلام میپردازیم با استفاده از انواع کلیب های سخنرانی و مولودی با همکاری جمع طلاب حوزه علمیه قم کپی فقط یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف😊
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفیق اربعین فصل غم یادته.... چه راحت می رفتیم حرم یادته.😭😭.. 🎤کربلایی حسن عطایی 🤲لطفا برای فرج دعا کنید🤲 @emam_Alli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فضیلتی جالب و زیبا برای حضرت علی عليه‌السلام در کلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم 🔊 حجت الإسلام 💥ببینید و انتشار دهید
🔶 عدم با 🔶 انصاری که از صحابه به شمار می آید هرگز با ابوبکر بیعت نکرد ، یعنی او را به قبول نداشت ... 👈🏼 در کتاب الاصابه فی تمییز الصحابه ج۳ ص۸۰ در شرح حال سعد می گوید : « قصته فی تخلفه عن بیعه مشهورة » جریان عدم بیعت سعد با ابوبکر مشهور و معروف است... 📚 و الکامل فی التاریخ ، حوادث سنه۱۱ ، حدیث السقیفه و خلافه ابی بکر ج۲ ص۳۳۱ 👈🏼 چرا کسانی را که خلافت ابوبکر را قبول ندارند و پیرو سعد بن عباده می باشند ، نمی دانید ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️◻️◼️◻️◼️◻️◼️ بمناسبت ۹صفر سالروز شهادت جناب در جنگ 👈 برخورد جناب با جناب عمار، یار دلسوز علیه السلام 👈 راه تشخیص حق ،عمار است. 🎥 حجت الاسلام استاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عاشقان مولا علی علیه السلام
🌹 🌹🌹 🌹🌹🌹 ✒️ نهج البلاغه ( خطبه 210 بخش اول ) 🍀إنَّ فِی أَیْدِی النَّاسِ حَقّاً وَ بَاطِلاً، وَصِدْ
🌹 🌹🌹 🌹🌹🌹 ✒️ نهج البلاغه ( خطبه 210 بخش دوم ) 🍀 و إِنَّما أَتَاکَ بِالْحَدِیثِ أَرْبَعَةُ رِجَال لَیْسَ لَهُمْ خَامِسٌ: رَجُلٌ مُنَافِقٌ مُظْهِرٌ لِلاِْیمَانِ، مُتَصَنِّعٌ بِالاِْسْلاَمِ، لاَ یَتَأَثَّمُ وَ لاَ یَتَحَرَّجُ، یَکْذِبُ عَلَى رَسُولِ اللّهِ(صلى الله علیه وآله) مُتَعَمِّداً، فَلَوْ عَلِمَ النَّاسُ أَنَّهُ مُنَافِقٌ کاذِبٌ لَمْ یَقْبَلُوا مِنْهُ، وَ لَمْ یُصَدِّقُوا قَوْلَهُ، وَ لکِنَّهُمْ قَالُوا: صَاحِبُ رَسُولِ اللّهِ(صلى الله علیه وآله) رَآهُ، وَ سَمِعَ مِنْهُ، وَ لَقِفَ عَنْهُ، فَیَأْخُذُونَ بِقَوْلِهِ، وَ قَدْ أَخْبَرَکَ اللّهُ عَنِ الْمُنَافِقِینَ بِما أَخْبَرَکَ، وَ وَصَفَهُمْ بِمَا وَصَفَهُمْ بِهِ لَکَ، ثُمَّ بَقُوا بَعْدَهُ، فَتَقَرَّبُوا إِلَى أَئِمَّةِ الضَّلاَلَةِ، وَ الدُّعَاةِ إِلَى النَّارِ بِالزُّورِ وَ الْبُهْتَانِ، فَوَلُّوهُمُ الاَْعْمَالَ، وَ جَعَلُوهُمْ حُکَّاماً عَلَى رِقَابِ النَّاسِ، فَأَکَلُوا بِهِمُ الدُّنْیَا، وَ إنَّمَا النَّاسُ مَعَ الْمُلُوکِ وَ الدُّنْیَا، إِلاَّ مَنْ عَصَمَ اللّهُ، فَهذَا أَحَدُ الاَْرْبَعَةِ. 🍀 ✍️ترجمه: ناقلان حديث چهار گروهند و پنجمى ندارد: نخست شخص منافقى است که اظهار ايمان مى کند و نقاب اسلام بر چهره زده، نه از گناه باکى دارد و نه از آن دورى مى جويد، از روى عمد به پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) دروغ مى بندد; (به يقين) اگر مردم مى دانستند او منافق و دروغگوست از وى نمى پذيرفتند و سخنش را تصديق نمى کردند; ولى (چون از واقعيت آگاه نبودند) مى گفتند: او از صحابه رسول خدا(صلى الله عليه وآله) است، آن حضرت را ديده و از او حديث شنيده و مطالب را دريافت داشته است به همين دليل به گفته اش ترتيب اثر مى دادند، در حالى که خداوند آنچه را لازم بوده از وضع منافقان خبر داده و اوصاف آنان را برشمرده است. قطعاً اين گروه منافقان (بعد از پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) همگى از ميان نرفتند بلکه) بعد از آن حضرت باقى ماندند (و به کار خود ادامه دادند) و به پيشوايان ضلالت و دعوت کنندگان به دوزخ با دروغ و بهتان، تقرّب جستند (و احاديثى در فضيلت آنها جعل کردند) آنها نيز (در مقابل) مقامات کشور اسلامى را به آن منافقان سپردند و آنان را حاکمان بر مردم ساختند و بر گردن مردم سوار کردند و به کمک آنها به خوردن دنيا مشغول شدند. البته مردم نيز (غالباً) همراه سلاطين و دنيا هستند مگر کسى که خداوند او را لغزش بازداشته است. اين يکى از چهارگروه است. 🌹 🌹🌹 🌹🌹🌹
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ عبارت در سنن بیهقی: ♦️ «...خرج رسول الله (ص) فوجه هذا المسجد فقال ألا لا يحل هذا المسجد لجنب ولا لحائض إلا لرسول الله (ص) وعلي وفاطمة والحسن والحسين ألا قد بينت لكم الأسماء أن لا تضلوا » 🔷 ام سلمه رضی الله عنها می گوید: رسول خدا (ص) وارد مسجد (مسجد النبی (ص)در مدینه) شد و فرمود: آگاه باشید این مسجد بر هیچ جنب و حائضی حلال نیست 👈مگر برا رسول خدا (ص) و علی و فاطمه و حسن و حسین(ع). آگاه باشید که من اسامی آنها را بیان کردم تا گمراه نشود. 2️⃣ عبارت در سنن ابن ماجه: ♦️ «... دخل رسول الله (ص) صرحة هذا المسجد . فنادى بأعلى صوته إن المسجد لا يحل لجنب ولا لحائض» 🔷 ام سلمه رضی الله عنها می گوید: رسول خدا (ص) وارد حیاط مسجد (مسجد النبی (ص)در مدینه) شد و فرمود: آگاه باشید این مسجد بر هیچ جنب و حائضی حلال نیست. 3️⃣ با مقایسه دو عبارت فوق روشن می شود که عبارت دال بر حلال بودن مسجد برای اهل بیت (ع) و ذکر نام آنها به جهت گمراه نشدن، با بی شرمی تمام در سنن ابن ماجه حذف شده است!! ✅ اندک و کافی است که دین خود را از و دشمنان کینه توز اهل بیت (ع) نگیریم.
🌹 🌹🌹 🌹🌹🌹 ✒️ نهج البلاغه ( خطبه 211 بخش اول ) 🍀 و کَانَ مِنِ اقْتِدَارِ جَبَرُوتِهِ، وَ بَدِیعِ لَطَائِفِ صَنْعَتِهِ، أَنْ جَعَلَ مِنْ مَاءِ الْبَحْرِ الزَّاخِرِ الْمُتَرَاکِمِ الْمُتَقَاصِفِ، یَبَساً جَامِداً، ثُمَّ فَطَرَ مِنْهُ أَطْبَاقاً، فَفَتَقَهَا سَبْعَ سَماوَات بَعْدَ ارْتِتَاقِهَا، فَاسْتَمْسَکَتْ بِأَمْرِهِ، وَ قَامَتْ عَلى حَدِّهِ. وَ أَرْسَى أَرْضاً یَحْمِلُهَا الاَْخْضَرُ الْمُثْعَنْجِرُ، وَ الْقَمْقَامُ الْمُسَخَّرُ، قَدْ ذَلَّ لاَِمْرِهِ، وَ أَذْعَنَ لِهَیْبَتِهِ، وَ وَقَفَ الْجَارِی مِنْهُ لِخَشْیَتِهِ. 🍀 ✍️ترجمه: يکى از نشانه هاى اقتدار و جبروت خداوند و آفرينش بديع و دقيق او اين است که از آب درياى پهناور و موّاج و متراکم که امواجش سخت به هم مى خورد و صداى عظيمى از آن بر مى خاست لايه خشک و جامدى آفريد، سپس از آن طبقاتى به وجود آورد و آنها را از هم باز کرد و هفت آسمان را تشکيل داد، بعد از آنکه به هم پيوسته بودند; همه آنها به فرمان او برقرار ماندند و در حدّ و اندازه اى که او تعيين کرده بود قرار گرفتند، آنگاه زمينى به وجود آورد که درياى عظيم و مسخّر شده اى آن را بر دوش خود حمل مى کرد دريايى که در برابر فرمانش خاضع و در مقابل هيبتش تسليم بود و آبهاى جارى آن از خشيّت او ساکن شد (و امواجش آرام گرفت). 🌹 🌹🌹 🌹🌹🌹
«حضور علمای اهل کتاب در متن جریان حدیث سازی» 📖قسمت سوم 👥 شاگردان «کعب الاحبار» ▪️«کعب الاحبار» اضافه بر آن که می کوشید تا در ضمن کلمات خود ، فرهنگ تحریف یافته ی یهود را در جامعه ی اسلامی انتشار دهد ، به پرورش شاگردانی که در انتشار یهودیت او را یاری دهند نیز دست زد. این عالم یهودی مزوّر ، علاوه بر تربیت فکری اینگونه افراد ، به معرفی آنان در جامعه به عنوان عالم و دانشمند همت گذاشت. او به عناوین مختلف ، برای شهرت شاگردان خود می کوشید. ▪️از جمله شاگردان «کعب» ؛ «عبدالله بن عمرو بن عاص» است. 👈یک روز «کعب» از او سوالی کرد و «عبدالله» آن را جواب داد. «کعب» به او گفت : صَدَق الرّجل،عالم والله : راست گفته است ، به خدا سوگند ، او مردی عالم است. از دیگر شاگردان «کعب» ، «ابوهریره دوسی» راوی مشهور و بسیار پر روایت مکتب اهل سنت است. «کعب» می کوشید به این مرد که از عصر معاویه به بعد اهمیت یافت ، تعلیمات خاصی بدهد و او را با بینش یهودی سیراب کند.(طبری در سه روایت نشان می دهد که «کعب» در تعلیمات خود به ابوهریره ، چگونه فرهنگ یهود را به او می آموخته است.) 👌از همین جاست که رجال شناسان ، ابوهریره را از شاگردان و علم آموختگان «کعب الاحبار» یهود می دانند. 👈روزی «کعب» پس از این که مدتی با ابوهریره صحبت کرد ، درباره ی او گفت : «ما رایت احدا لم یقرء التوراة اعلم بما فیها من ابی هریرة» : من ندیدم کسی تورات نخوانده باشد ، اما مطالب آن را چون ابوهریره بداند. 📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۹۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نقش بعد از صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم 👈وقتی پیامبر اسلام بعض را در زمان خودشان جهنمی میداند! ▪️نظر علیه‌السلام در 🔊 💥ببینید و انتشار دهید 🚩
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
◼️◻️◼️◻️◼️◻️ سوال از ولایت امیر المومنین على علیه السلام در قیامت 🔥 از علمای بزرگ اهل سنت و از دشمنان خاص در "کتاب " درمورد آیه‌ی ۲۴ سوره‌ی مبارکه‌ی صافات « وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ ، در قیامت خطاب می‌آید که مردم را متوقف كنید تا از آن‌ها پرسش شود » می‌نویسد: 🔺أخرج الدیلمی عَن أبی سعید الْخُدْرِیّ أَن النَّبِی صلى الله عَلَیْهِ وَسلم قَالَ : وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ عَن . 🔻رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: مردم می‌شوند تا در مورد (علیه السلام) از آن‌ها پرسیده شود. 📚 الصواعق المحرقة ، جلد ۲، صفحه ۴۳۷، چاپ مؤسسة االرسالة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 جامعه منهای اهل بیت علیهم السلام 🔊 🔻 ابن حجر هیثمی عالم اهل سنت در کتاب خود نقل میکند که جامعه پس از کنار گذاشتن علیهم السلام مانند حمار کمرشکسته ای است که نه توان بار بردن دارد و نه توان راه رفتن. ⁉️ آیا پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آنگونه که شایسته بود با ایشان رفتار کردند؟! 💥ببینید و انتشار دهید
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 صلی الله علیه و آله یا سنت 🔊 ⁉️ چرا علیه السلام پس از مرگ از قبول اعراض می‌کردند؟ ⁉️ خلفای سه گانه پس از پیامبر صلی الله علیه و آله، به سنت چه کسی کردند؟! 💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 راه ملکوت ▪️ یک مرد شامی ـ با دست‌آموزی امویان ـ از راه دور محضر مبارک امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) آمد و سؤال کرد که «کمْ بَینَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاء»؛[1] بین آسمان و زمین چقدر فاصله است؟ آن طوری که در احتجاج مرحوم طبرسی هست،[2] وجود مبارک حضرت امیر رو کرد به آن کودکی که آن جا نشسته بود، یعنی به وجود مبارک امام حسن مجتبیٰ(سلام الله علیه) که آن جا نشسته بود، فرمود پسرم «بُنی» تو جواب بده، اینها چنین هستند! وجود مبارک امام مجتبیٰ که کودکی بود فرمود منظورتان چیست؟ اگر آسمان ظاهر را می ‌گویید «مَدُّ الْبَصَر‏»، اگر آن آسمانی که ﴿لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ﴾[3] آن را سؤال می‌ کنید «دَعْوَةُ الْمَظْلُوم‏» آهِ مظلوم به آن جا می ‌رسد. ما دو آسمان داریم، این «یا ربّ» به آن آسمان می‌ رسد، درهای‌ش باز می‌ شود، انسان ملکوتی می ‌شود, البته این آسمان ظاهر را خیلی‌ ها می ‌روند. هرگز آن در به روی کافر باز نمی ‌شود! ◽️ اینکه شما می ‌بینید زمزمه رزمنده‌ های ما در خاکریز اول و دوم همیشه «یا کربلا» و «یا حسین» بود آن آسمان باز شد و از آن جا نصرت آمد. هرگز شما در این هشت سال, شعر ایران مرز پُر گهر را در خاکریز اول و دوم نمی ‌شنیدید، در جبهه ‌ها رفتید و در شب ‌های عملیات حضور داشتید، این کشور ماست! برای او تلاش و کوشش می ‌کنیم، جان ‌فدایی می‌ کنیم، دوستش داریم و مال ماست; اما کشور را نجات داد، حواسمان جمع باشد! کشور را نجات داد! این علاقه به نجات داد! مملکت را این حفظ کرد. ▪️ انسان کریم است، سند کرامت او خلافت اوست و هویت خلافت آن است که خلیفه حرف «مستخلف ‌عنه» را بزند و اگر حرف «مستخلف‌ عنه» را نزند می‌ شود ﴿أُولئِک کالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[4] و اگر کسی «خلیفة الله» است هم باید اهل ظاهر باشد مشکلات هوا و فضای ظاهر را حل کند، هم اهل باطن باشد و ملکوت را ببیند. آن دری که فقط برای مؤمنین باز است سحرها آن را «دقّ‌ الباب» کند وارد آن در بشود. وقتی وارد آن در شد دعای او برای خیلی‌ ها مستجاب است. اگر کسی توانست در را در سحر بزند و در باز بشود و برای چهارصد نفر خیر بخواهد, همه این دعاها مستجاب بشود، این دین نمی ‌گوید وقتی بیدار شدی روز کار چهارصد نفر را حل کن؟! آن وقت این می ‌شود , این می ‌شود آن آسمانی که فقط به روی مؤمنین باز می‌شود و انسان برای همیشه راحت است؛ هم ﴿لَهُمْ دَرَجَاتٌ﴾[5] می‌ شود، هم ﴿هُمْ دَرَجَاتٌ﴾.[6] ﴿هُمْ دَرَجَاتٌ﴾، نه اینکه یک «لام» محذوف است! گاهی انسان خودش درجه می‌ شود، خودش می‌شود ملکوت! خودش می‌شود نور! ﴿وَ جَعَلْنَا لَهُ نُوراً یمْشِی بِهِ فِی النَّاسِ﴾،[7] این راه برای همه هست؛ حالا که این راه هست و این کشور به برکت خون ‌های طیب و طاهر شد ما می ‌توانیم حدّاکثر استفاده را بکنیم. مبادا امور جزیی ما را از این ره‌ آورد پُر برکت شهدا باز بدارد! این راه, رفتنی است! در عین حال که وظیفه شخصی‌ خود را انجام می‌ دهیم، آن‌ راه اساسی ملکوت ‌روی را هم ـ ان ‌شاء الله ـ طی خواهیم کرد. [1]. الغارات(ط ـ الحدیثة)، ج‏1، ص188. [2]. الإحتجاج علی أهل اللجاج(للطبرسی)، ج‏1، ص268؛ «وَ بَینَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ دَعْوَةُ الْمَظْلُومِ وَ مَدُّ الْبَصَر». [3]. سوره اعراف، آیه40. [4]. سوره اعراف، آیه179. [5]. سوره انفال، آیه4. [6]. سوره آل عمران، آیه163. [7]. سوره انعام، آیه122. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1390/06/24
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 پاسخ به ادعای کارشناس درباره به اینکه اگر علی عليه‌السلام صلی‌الله‌علیه‌وآله باشد با خودش کرده است! 🔊 💥ببینید و انتشار دهید