#امام_خامنه_ای
#مقاومت
🔰 يك راز و سنّت الهى
🔹 راه مقاومت و ايستادگى، تنها راه پيروزى است؛ راه ديگرى وجود ندارد؛ و لو مقاومتكننده يك گروه كوچك باشد؛ و لو آن قدرتى كه در مقابل آن مقاومت مىشود، ارتش درجهى يك دنيا باشد و از طرف امريكا هم حمايت بشود. هرچه باشد، اين يك راز و سنّت الهى است.
🔸 ايستادگى وسيلهى پيروزى است، منتها كسانى كه مقاومت مىكنند، بايد از خطرات مقاومت نترسند. اگر ترسيدند، در مقاومتشان اختلال پيدا خواهد شد و پيروزى به دست نخواهد آمد و اين، آفت اغلب ملتها و جماعات است، كه وسط راه دچار ترس مىشوند. اگر آن گروه، ملت و جماعتى كه مىخواهد مقاومت كند، از فقدان لذايذ زندگى، از فقدان حيات و از فقدان راحتى نترسد و ناراحت و آشفته نشود و پيش برود، بدون ترديد مقاومت با پيروزى همراه است.
🔺 اين مقاومت وقتى با ايمان باشد، ادامه پيدا خواهد كرد. لذا مىگوييم و هميشه گفتيم كه ايمانِ همراه با مقاومت، به دنبالش پيروزى است. مراد ما فقط ايمان دينى هم نيست؛ ايمان به هر اصلى.
🔹 البته اگر ايمان دينى باشد، آن وقت خداى متعال وعده كرده است كه همهى قوانين طبيعت و تاريخ در خدمت اين مقاومان قرار خواهد گرفت: «مَن كانَ يُريدُ العاجِلةَ عَجَّلنا لَهُ فيها و نَشاء لِمَن نريد»؛ اين مربوط به كسانى است كه دنيا را مىخواهند، نيّتشان دنيايى است؛ اما اراده دارند، مىخواهند و خدا مىدهد؛ و كسى كه ارادهى دين دارد، همينطور است. «كلّاً نمد، هؤلاء و هؤلاء». اين سنّت الهى است.🗓 ۱۳۸۵/۰۷/۲۱
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#علما
#کعبی
#محاربه
🔰 گزارش مشروح پرسش و پاسخ طلاب و دانشجویان با آیت الله کعبی با موضوع محاربه
🔹 عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در نشستی صریح و صمیمی پاسخگوی پرسش ها و سوالات جمعی از دانشجویان و طلاب بود که مشروح آن تقدیم علاقه مندان می شود.
متن کامل👇👇👇
https://rasanews.ir/0032vV
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#فاطمیه
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
#معنویت_و_اخلاق
#قسمت_اول
🔰 فاطمه سلاماللهعلیها در نهضت و نظام محمدی
✅ فتنه افّاک
🔸بخش اول
🔶 در دوره نظام، هزینه ها و غرامت ها هم هست؛ فاطمه(س) اینجا هم الگوست، هم در اُحد و احزاب هم در کمک به فقر اصحاب در صحنه هست.
🔶 از آن بیشتر اصلا مسئول حفظ میراث شهدا و دفاع مقدس، فاطمه(س) است؛ بدون اینکه دفتر و دستکی داشته باشد. هفته ای اقلا یکبار عزیمت به احد برا زیارت حمزه سیدالشهدا و شهدای احد، نگهداشت یاد و نام شهدا و شهادت در جامعه است. تسبیح اش از خاک قبر حمزه برای این گرامی داشت ها بود. در جنگ های روانی(نرم) هم الگوست.
🔶 برنامه های منافقین
منافقین نیروی سازمان یافته و غیر سازمان یافته ی کفار درون مسلمین بودند که توطئه ها و برنامه هایی اجرا می کردند.
🔶 سه سطح کار منافقین:
1️⃣ کارکرد اصلی: فتنه گری
آیه ۴۸توبه آنرا بیان می کند: لقد ابتغوا الفتنه من قبل! قبل از تبوک (و نقشه برای ترور پیامبر) در احد، عبدالله بن اُبی توانست یک سوم سپاه را جدا کند! اختلاف افکنی و فعال کردن گسل های عصبیت جاهلی از جمله فتنه های آنها بود.
2️⃣ کارویژه و ماموریت: تقلیب
ادامه آیه: وقَلَّبوا لک الاُمور...
تقلیب = زیرورو کردن و وارونه ساختن چیزی!
رجل قَلّب یعنی مردی که آراء مردم را در کارها زیرورو می کند.
🔶 "قَلَّبوا لک الامور" مقابلِ "و نَظمِ امرکم" است. "امرکم" یعنی امر سیاسی و اجتماعی تان همان که "اولی الامر" دارد، همان که"شاورهم فی الامر" دارد نه یعنی در کارهای شخصی منظم باشید؛ اگر این بود می فرمود: نظم امورکم!
🔶 کار وقتی در مجرا و نظام خویش است، "نظم امرکم" برقرار است مثلا رابطه حاکم-مردم وقتی رعایت از طرف حاکم و اطاعت از طرف مردم و اعتماد و پیوستگی هست، نظم امر هست. تقلیبش یعنی بهم زدن این نظم سلب اعتماد عمومی از مجاری رسمی و مانند آن؛ فرقی نمی کند کارگزار یا سخنگویان رسمی این آسیب را بزنند یا منافقین با تقلیب چنان نتیجه ای بگیرند!
3️⃣ کاربست و اعمال:
متعدد است و همه در خدمت تقلیب و کلان تر در خدمت ابتغاء فتنه است:
🔶 شیوع اراجیف:
رجفه، یعنی تکانه. اراجیف یعنی حرفهای سست و بی پایه(شایعه) ای که موجب تشویش اذهان عمومی شود. "مرجفون" شایعه سازانی هستند که چنین تشویش های عمومی را درست می کنند.
آیه ۶۰ احزاب یکی از کارهای منافقان را این می شمارد و مجازات تبعید از شهر را برای آن مقرر می کند.
🔶 خَلق اِفک:
- افک = گرداندن واقعیت و منحرف کردن از وجهه اصلی اش. دروغ و تهمت و بهتان از اینرو افک است بخلاف غیبت.
- قرآن کار ساحران فرعون را هم افک می خواند: ان الق عصاک فاذا هی تلقف ما یافکون: عصایت را بیانداز! پس ناگهان افک آنها را بلعید !(۱۱۷/اعراف)
🔶 ساحران در چشم حاضران تصرف و سحر کردند و آنها مشتی طناب را مار می دیدند(از این حیث افک)؛ معجزه عصای موسی(س) خوردن طنابها نبود! اگر طنابها را می خورد حرف فرعون که تهمت زد موسی، استاد ساحران است، موجه جلوه می کرد؛ ساحری اژدها آورده، مار ها را خورد! نه! قرآن می فرماید: افک شان یعنی سحر آنها را بلعید! یعنی چشم مردم باز شد واقعیت را دیدند؛ دیدند چند طناب بین زمین و آسمان می جهد! مار سحر خور کسی ندیده بود! از اینجا ساحران زودتر از همه ایمان آوردند چون این با سحر نمیشد؛ بلکه دقیقاً باطل السحر بود!
🔶 توجه۱: در اصول و تفسیر بحثی است که الفاظ برای حقایق وضع می شوند نه مصادیق! مثلا ترازو برای حقیقتی بنام ابزار سنجش وضع شده؛ حالا یک زمان دو کفه ای است یک زمان دیجیتال؛ این مصادیق، استعمال لفظ را منحصر و برای دیگری مَجاز نمی کند. لذا اگر در قیامت موجودی مایه سنجش ایمان و کفر شد هم درست است بدون مَجاز گفته شود: وَضعَ المیزان.(ر.ک: مقدمه المیزان ج۱)
⬅️ پس افک و "ما یأفکون" منحصر در بهتان یا سحر نیست، امپراطور رسانه ای که واقعیت را برگرداند و پدیده ها را از صورت اصلی اش منحرف جلوه دهد ، همه افک است. حتی افّاک است یعنی مبالغه کمّی و کیفی در ساخت افک.
🔶 توجه۲: چنانچه در تجربه عصای موسی(ع) دیدید باید افک، خنثی و بلعیده شود نه طنابها!
در مقابل رسانه های افّاک چاره اصلی بلعیدن افک شان است که موسی و توان و تمدن می خواهد. صرفاً بستن آنها، در بهترین وضع خوردن طنابهاست و مردم را از سحر آنان آگاه نمی کند!
🔸 #به_قلم_اساتید: حجت الاسلام محسن قنبریان
🔍 ادامه👇
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#فاطمیه
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
#معنویت_و_اخلاق
#قسمت_دوم
🔰 فاطمه سلاماللهعلیها در نهضت و نظام محمدی
✅ فتنه افّاک
🔸بخش دوم
🔶 فتنه افک در نظام نبوی!
به دو همسر پیامبر(ص) تهمت فحشاء زده شد: ماریه(توسط یکی از زنان پیامبر)/ عایشه (توسط منافقان مثل عبدالله ابن اُبی)
اختلافی است که کدامیک شان نزول آیات۱۱ به بعد سوره نور است!(با آن اختلاف اینجا کاری نداریم)
🔶 ارکان افک:
- تولیت و اتاق مدیریت افک: "والذی تولّی کبره" یعنی کسی که کُر و مُعظم آن افک و بهتان را مدیریت می کرد! یک بهتان نیاز به شارژ دارد. موید می خواهد باید برایش شاهد ساخت. موج اول و دوم می خواهد تا کل جامعه را بگیرد.
در ماجرای جا ماندن عایشه از سپاه در بنی مصطلق و با تاخیر رسیدنش به همراه صفوان بن معطّل(که پی سپاه بود)، منافقین یک ماه بهتان را تاب دادند و حیثیت اجتماعی پیامبر را با آن در عموم آسیب زدند.
- جماعت و پیاده نظام آن اتاق عملیات: "عُصبَه منکم" یعنی جماعتی منسجم از خودتان! عصبه، هر جماعتی نیست یک انسجام و هماهنگی می خواهد مثل یک حزب عمل کنند. آن افک را شایع کنند، موج دومش را و...
- مردم عادی: اینها موظف اند "ظن خیر" بزنند اما گاهی در افک منافقان می افتند و سوء ظن و شایعه فراگیر می شود(لولا اذ سمعتموه ظنَّ المومنون و المومنات بانفسهم خیراً و قالوا هذا افک مبین: چرا وقتی آن بهتان را درباره همکیش خود شنیدند، مردان و زنان مومن در حق او گمان نیک نبردند؟! و نگفتند: این بهتانی آشکار است؟!)
⬅️ پس هم گمان نیک بزنند هم بگویند این افک است تا مانع سرایت شوند ! اما بسیاری نکردند و یک ماه حیثیت پیامبر(ص) آسیب دید!
🔶 چک و خنثی!
اینجا نقش خانه فاطمه(س) منحصر به فرد است.
🔶 اولا: فاطمه(س) هیچ جا سوژه افک نمی شود! طبعاً منافقان او را برای سوژه سازی بیشتر ترجیح می دادند تا زنان پیامبر؛ اما فاطمه هیچ جا سوژه افاک ها نشد.
⬅️ این مهم است. منصوبین و منسوبین نظام نباید یک کلاغِ چهل کلاغ دشمن شوند! نباید با فعل یا ترک فعل، بی سند گویی یا مخفی کاری زمینه افک فراهم کنند!
🔶 ثانیاً: در چک و خنثای افک ها پیشتاز بودند.
امیرالمومنین هم به نفع عایشه شهادت داد تا بهتان فحشاء از او رفع کند و هم در جریان ماریه و جریح خود مامور و کمیته حقیقت یاب شد. بعدا در شورای شش نفره بدان تفاخر کرد که من بودم که بهتان بر ماریه را کشف کردم (ثابت کرد جریح اصلا مرد نیست و هیچ رابطه ای با ماریه نداشته است)
🔶 افک بعد از نبی(ص)
بدتر از آن افک ها، خلیفه تراشی بعد از پیامبر بود. اینجا هم واقعیتی دگرگون و منحرف می شود. نقش فاطمه(س) در مواجه با آن بی بدیل است هرچه در فاطمیه ها از فعالیت های او شنیده اید در چک و خنثی این افک طبقه بندی می شود.
🔸 #به_قلم_اساتید: حجت الاسلام محسن قنبریان
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
1_1809240249.pdf
38.72M
#کتاب
#دکل
#دانلود
🔰 فایل کامل pdf کتاب #دکل
پاسخ به شبهات درباره انقلاب و جمهوری اسلامی در قالب داستانی
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
هدایت شده از روابط عمومی جامعه مدرسین
زهرا اگر در اول خلقت ظهور داشت
دیگر خدا نیاز به پیغمبری نداشت
فرموده اند در برکات وجود او
زهرا اگر نبود علی همسری نداشت
محشر بدون مهریه ی همسر علی
سوگند می خوریم شفاعتگری نداشت
▪️ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد.
ــــــــــــــــ
روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
🆔@j_modarresin
#حدیث
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
#فاطمیه
🔰 شش اثر محبت به فاطمه سلاماللهعلیها
💚 رسول خدا (صلوات الله علیه):«حُبُّ فَاطِمَةَ ینْفَعُ فِی مِائَةٍ مِنَ الْمَوَاطِنِ أَیسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِیزَانُ وَ الْحَشْرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ.»
💚 حضرت محمد ص فرمودند: «دوستی فاطمه (علیهاالسّلام) در صد جا فایده دارد که آسانترین آن مکانها،
1️⃣هنگام مردن،
2️⃣قبر،
3️⃣میزان،
4️⃣از قبر بیرون شدن،
5️⃣صراط
6️⃣و حساب است.»
📚 ارشاد القلوب / ج 2 / ص 294
📎 #فاطمیه
📎 #ایام_فاطمیه
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#امام_خمینی
#آزادی
🔰 مرفهان بی درد مبارز راه آزادی نمیشوند...
امام خمینی 1367/04/29
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
26.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_خامنه_ای
#فاطمیه
#حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
🔰 سه نقطهی درخشان زندگی فاطمه زهرا سلاماللهعلیها؛ خانهدار، مجاهد، عابد
▪️در زندگی معمولی این بزرگوار، یک نکتهی مهم است و آن جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف و بین وظایف یک انسان #مجاهد غیور خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسولاکرم(ص) که به مسجد میآید و سخنرانی و موضع گیری و دفاع می کند و حرف می زند و یک #جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیر و محنتپذیر و سختی تحملکن است، از طرف دیگر. همچنین از جهت سوم، یک عبادت گر و بپادارندهی نماز در شب های تار و قیامکنندهی للَّه و خاضع و خاشع برای پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهن الهی، با خدا راز و نیاز و عبادت می کند.
▪️این سه بُعد را با هم جمع کردن، نقطهی درخشان زندگی فاطمهی زهرا (علیهاالسّلام) است. ... بعضی خیال می کنند انسانی که مشغول عبادت می باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است، نمی تواند یک #انسان_سیاسی باشد. یا بعضی خیال می کنند کسی که اهل سیاست است ... و در #میدان_جهاد فیسبیلالله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمیتواند یک #زن خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد و اگر مرد است، نمیتواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد ... درحالی که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد؛ در شخصیت انسان کامل، کمک کننده هم است.
🗓 ۱۳۶۸/۰۹/۲۲
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
همایش یاوران مهدی-14011001_1.mp3
23.07M
#علما
#میرباقری
#تحلیل
#رسالت_نخبگان
آیتالله میرباقری
🔰 ضرورت آمادگی جریان فکری انقلاب اسلامی برای نقشآفرینی فعال در هندسۀ جدید جهانی
(۱۴۰۱/۱۰/۱)
🔍 تحلیل وضعیت کنونی مدرنیته و غرب، و نشانههای ورود به هندسۀ جدید جهانی، و رسالت نخبگان انقلاب اسلامی در این زمینه
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#مسجد 76
✅ بایستههای سختافزای و محیطی مسجد
🔰 مقدمه
نخستین لازمه برای اقامهی نماز در مسجد، باز بودن درب مسجد به نحوی است که اهالی محله و منطقه و رهگذران بتوانند از فیض نماز جماعت در سه وعده بهرهمند شوند و یا اینکه چنانکه موفق به حضور در نماز جماعت نشدهاند، نماز خود را در اوقات نماز در محیط معنوی مسجد اقامه نمایند.
🔸 کتاب بایستههای برنامه عبادی نیایشی مسجد، صفحه 37
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#سیاسی
#اقتصادی
#ایران
#پهلوی
🔰 اقتصاد ایران در عصر پهلوی
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
1_2015346431.mp3
16.65M
#نهج_البلاغه
#خطبه_قاصعه
#آشتیانی
🌸 تفسیر خطبه قاصعه
🔰 خطبه 192 نهج البلاغه
🗃 جلسه: چهل و دوم
📢 توسط آیت الله آشتیانی
🗓 تاریخ: 1401/08/19
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#حدیث
#شخصیت
🔸امام علی علیه السلام: حَسبُ المَرءِ مِن كَمالِ المُرُوَّةِ تَركُهُ ما لا يَجمُلُ بِهِ ، ومِن حَيائِهِ أن لا يَلقى أحَدا بِما يَكرَهُ
🔹در كمال مروّت [و شخصيتِ] آدمى ، همين بس كه آنچه را زيبنده او نيست ، ترك گويد ، و در كمال حياى او ، همين بس كه با هيچ كس برخوردى كه خوشايندِ او نيست ، نكند.
📚كشف الغمّة: ج ٣ ص ١٣٧
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#امام_خامنه_ای
#اشرافیگری
🔰 بترسیم! چون آنها ریششان تراشیده بود ولی ما ریشمان را گذاشته ایم، همین کافیست؟!!👆
حضرت آیتالله خامنهای:«یکی از مشکلات ما #اشرافیگری است. اشرافیگری متأسّفانه از طبقات بالا سرریز میشود به طبقات پایین؛ آدم متوسّط -[یعنی] از قشرهای متوسّط- هم وقتی میخواهد میهمانی بگیرد، وقتی میخواهد عروسی بگیرد، مثل اشراف عروسی میگیرد. این عیب است، این خطا است، این ضربهی به کشور میزند.
۱۳۹۷/۰۱/۰۱
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#علما
#خوشوقت
#تربیتی
#مسجدی
🔰 نظر آیت الله خوشوقت در مورد تربیت مسجدی بچه ها
🔹 راحتترین راه تربیت این است که پدر، دست خانواده را بگیرد و به مسجد بیاورد. همه آنها در مسجد چیزهایی میبینند که آنها را تربیت میکند. بچه میبیند مردم نماز میخوانند؛ لذا نماز خواندن بر او چاپ میخورد. میبیند در ماه رمضان همه روزه میگیرند، چاپ میخورد. میبیند عدهای منبر میروند و از ولایت امیرالمؤمنین میگویند، چاپ میخورد. میبیند روضه میخوانند و گریه میکنند، چاپ میخورد.
🔸 خلاصه همهی اینها مربی است. بدون زحمت، خود به خود بچهها بار میآیند. انسان میبیند بعد از مدتی بچه نماز میخواند و حمد و سورهاش هم درست شده است. اما اگر بخواهی آنها را به مسجد نیاوری و خودت آنها را درست کنی، حتی اگر بیست و چهار ساعت هم بنشینی، درست نمیشود.
🔹در مسجد بدون زحمت هم یاد میگیرد، هم با آدمهای خوب معاشرت میکند و خستگیاش در میرود و اُنسش تأمین میشود، و هم تربیت و تعلیم یاد میگیرد. اگر در اثر نیامدن پدر و مادر به مسجد، بچه هم نیاید، در بیرون، تربیت اسلامی نخواهد شد... بنابراین باید پدر و مادر حواسشان جمع باشد و بچهها را به عنوان امانت بپذیرند و تربیت کنند.
#تربیت_دینی
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
جهاد تبیین در قیام فاطمی.pdf
3.27M
#جهاد_تبیین
#فاطمیه
#قیام_فاطمی
#کتاب
#دانلود
🔰 متن کامل کتاب "جهاد تبیین در قیام فاطمی"
🔹 پنج جلسه منبرمکتوب با موضوع ؛
🔷 تحلیل اقدامات تبیینی حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت امیرالمومنین (ع)
🔸جلسه اول ؛ جریان حاکم بر مدینه هنگام رحلت پیامبر (ص)
🔸جلسه دوم ؛ اهداف قیام فاطمی
🔸جلسه سوم ؛ اقدامات تبیینی حضرت زهرا (بخش اول)
🔸جلسه چهارم ؛ اقدامات تبیینی حضرت زهرا (بخش دوم)
🔸جلسه پنجم ؛ جهاد تبیین ، جهاد دوران ما
✍️ حجت الاسلام زارع (گروه تبلیغی شهید دقایقی)
#فاطمیه
#جهاد_فاطمی
#جهاد_تبیین
#بسته_فرهنگی
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#تحلیل
#تبیین
#جنگ_رسانه
#اغتشاشات
🔰 بررسی ابعاد جنگ رسانهای دشمن در اغتشاشات اخیر
👈 رسانههای داخلی برای ارائه روایت اول در جنگ ترکیبی باید حمایت شوند
🔻 گفتوگو با آقای دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما به بررسی نقش رسانههای دشمن در هندسه جنگ ترکیبی علیه ملت ایران
🔹 در جنگ اول خلیجفارس استفاده از رسانه در جنگ وارد مرحله جدیدی شد و خبرنگاران سیانان (CNN) سوار بر تانکهای آمریکایی در حمله به عراق نقشآفرینی میکردند و زنده پخش میشد. به تعبیر برخی از اندیشمندان مانند، تصویر جنگ خلیجفارس در سیانان واقعیتر از خود جنگ بود.
🔹 رکن مهم جنگ ترکیبی استفاده از فناوریهای نوین رسانهای و هوش مصنوعی و گسیل ارتشهای سایبری برای تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی، ایجاد تردید و ابهام درباره وقایع و اوضاع و نهایتاً تحریک مردم است.
🔍 ادامه:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=51532
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
#عزت_ملی
#استقلال_و_آزادی
#جهاد_تبیین
#فرهنگ
🔰 بازهم گلایه رهبر انقلاب...
🔶 واقعیت را تحریف می کنند. واقعیت مغشوش چالش اصلی دنیای امروز است. "جنگ سخت" دیروز به "جنگ ذهنی" امروز تبدیل شده است. هدف اصلی کند کردن و شکستن اراده هاست.
یک روز سراغ جنگ نظامی رفتند تا با زور مانع شوند؛ اما نشد. دیدند با ملتی مواجهند معتقد به احدی الحسنیین. بمیرند و بکشند پیروزند. دشمنی را پیچیده تر کردند و از زورگوئی و اجبار به تغییر گرایش ها رسیدند و جنگ فرهنگی را رقم زدند. اما باز هم نشد. با مردمی مواجه بودند که گرایش فرهنگی شان، ریشه عمیق دینی و ایرانی داشت.
🔶 خصومت را سخت تر کردند تا بینش ها را تغییر دهند و به جنگ اعتقادی رسیدند. اینبار نیز ناکام بودند. پشتیبان بینشی این مردم خمینی و بهشتی ها و مطهری ها و مصباح یزدی ها و هزار سال تراث علمی از اهل بیت بود. هجمه اعتقادی نیز میسر نبود. جنگ سخت را به حوزه اقتصادی کشاندند تا سفره ها را کوچک کنند، اما با مقاومت یک ملت مواجه شدند. شکسته شدند.
🔶 به میزانی که یک ملت رشد کردند، دشمنی ها نیز پیچیده تر شد و حالا... امروز تمام تلاش شان برای تغییر واقعیت است. واقعیت را در واقع نتوانستند تغییر دهند، سراغ ذهن ها رفتند تا ادراک از واقعیت را تغییر دهند. در جنگ ذهنی مهم نیست اعتقادات فرد چیست، صرفا تقوا و دینداری اهمیت ندارد، گرایش و بینش حرف آخر را نمی زند. سخن بر سر اینست که ادراک از واقعیت چیست. واقعیت تحریف شود، حقیقت گم می شود و فرد با هر گرایش و بینشی دچار خطای تصمیم می شود.
🔶 قربانی جنگ نظامی، شهید محسوب می شود و از جبهه حق حذف می شود. قربانی جنگ فرهنگی و اعتقادی دچار انحراف شده و از جبهه حق به جبهه باطل منتقل می شود. اما قربانی جنگ ذهنی به جهت فیزیکی در جبهه حق هست و نقشه دشمن را پیش می برد.
🔶 امروز دشمن در این نقطه است. جنگ ترکیبی اش نیز در خدمت جنگ ذهنی است. از تحریم اقتصادی تا ترور و آم کشی و تا اغتشاش و آشوب و تا جنگ روایت ها و غیره همه و همه را بخدمت می گیرد تا واقعیت را در ذهن جابجا کند و اراده های یک ملت قوی را سست کند. ذهن ها تسخیر شود، خاک ها تسخیر شده است. اینجاست که هر کس هرجاست باید گارد جنگی بگیرد. هر کس به سهم خود باید در بیان واقعیت نقش بگیرد. امروز همه رسانه اند. اما نقش برخی کلیدی ترست. نقش نهادهای فرهنگی و رسانه های اصلی در این میان محوری است.
🔶 مدتهاست رهبرانقلاب در سخنرانی های مختلف از جهاد تبیین می گویند. از دیدار با هیاتی ها و تا دانشجوها و تا پرستارها و تا نظامی ها و غیره. حرکت هست اما کند و ناتمام است. اغتشاشات اخیر ثمره قطعی تحریف واقعیت و یک نشانه است. نشانه ای برای آنها که باید بیدار شوند و نقش تاریخی خود را در بیان واقعیت پیدا کنند.
🔶 رهبرانقلاب در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اهمیت همین موضوع اشاره کردند؛ اینکه خاک و ناموس و مام وطن برای شورا میشود ذهنها و مغزها.
🔶 امروز دشمنی سازمان یافته در رسانه ها چنان است که جای شهید و جلاد را حتی در وقایع مشهودی مثل عملیات تروریستی شاهچراغ عوض می کنند. تحریف واقعیت را به جائی می رسانند که مادر کیان 9 ساله صدای مظلومیت فرزندش را نزد قاتلانش می برد. تحریف واقعیت، انسان ها را مسخ و ویران می کند تا آنجا که اکثریت دستگیر شده های اخیر وقتی با حقیقت مواجه شدند، تازه از خلسه رسانه ای بیرون آمدند و از رهزنی ها و نعل وارونه های سایبری گفتند.
🔶 گلایه مجدد رهبرانقلاب اینجاست؛ اینکه چرا نهادهای فرهنگی و رسانه ای نقش خود را در این جنگ ذهنی هنوز پیدا نکردند. حقیقتا مخاطب این گلایه ها همه مائیم. کم گذاشتیم. هرجا واقعیت گم شد، حقیقت ذبح می شود و مردم کوچه و بازار هزینه اش را می دهند. اما چنین نخواهد ماند...قطعا.
🔸 #به_قلم_اساتید: محسن مهدیان
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/emam_jamaat
بسته محتوایی نهم دی.pdf
2.07M