eitaa logo
تعالی محراب
419 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
403 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه_اطلاع_رسانی_بلاغ_دعا_برای_رفع_بلا_مقام_معظم_رهبری.mp3
2.13M
🌸 دعا برای رفع بلا 👤 مقام معظّم رهبری 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۷ مرداد ۱۴۰۱
🌸 در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام به‌هم‌پيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد. «زن در هيچ دوره‏ای از ادوار تاريخ، حتی در دوره برده‏داری، به‌اندازه‏ای که امروز در غرب تحقير می‌شود و مورد خيانت قرار می‌گيرد، تحقير نشده است. غرب در يک برده‏داری پنهان و پيچيده که به شكل يک طلسم و جبر اجتماعی درآمده است با عنوان ارائه خدمات و توليد خدمت اجتماعی و با مجوز رسمی، بانوان را وارد ميدان فحشا می‌كند. زنان اروپايی تحت عنوان توسعه صنعت توريسم در بسياری از کشورهای اروپايی ابزار گسترش سرمايه‏داری شده‌اند و همۀ هويتشان در جهت گسترش سرمايه‏داری هزينه می‌شود. اين اتفاقی است كه در دوره برده‏داری هم نيفتاده است. غرب با وجود اين رسوايی، مدعی آزادی و حقوق بشر و حقوق زنان است! الگوی پيشنهادی سکولاريست‏های دنيای اسلام نيز برای زنان مسلمان، الگوی غربی است. بنابراين، مهم‏ترين منکر، امپراطوری غرب و دستگاه نظام استکباری است؛ لذا بايد با ضدارزش‏هایی که آنها ارزش می‌دانند مبارزه کرد تا امکان اقامۀ اخلاق اسلامی و مناسبات روابط اسلامی برقرار شود. وقتی غرب، محک و ميزان يک جوان را خراب می‌كند، جوان خوبی را بدی و بدی را خوبی می‌بيند. در اين صورت چگونه می‌توان خوبی را برای اين جوان تحليل كرد. به همين دليل ابتدا بايد نظامی را که اقامۀ منکر می‌کند و ميزان تشخيص را به هم می‌ريزد، از بين برد تا امکان اقامۀ پوشش اسلامی و عفاف فراهم شود. البته مقصود اين نيست که برنامه‏ريزی‌ها تا آنجا به هم پيوسته شود که امکان اقدام سلب گردد. در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام به هم پيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد. مسئولان رسانۀ ملی بايد مواظب نفوذ جريان سکولاريسم در رسانه باشند. بنابراين لازم است در کشور يک اتاق فکر در چنين مقياسی تشكيل شود تا درباره مسئله پوشش و آرايش در سطح اقدامات خرد تا کلان و توسعه و با نگاه به آيندۀ جهان برنامه‏ريزی كند. اگر در مبارزه با اين پديده‏ها، جريان سکولاريسم درون دنيای اسلام كه منكر را اقامه و اشاعه می‌كند رها شود و فقط با كساني كه در سطح خرد به منكر عمل می‌کنند برخورد شود، نه تنها توفيق چندانی از اين مبارزه حاصل نخواهد شد بلکه اين اقدامات به يک بحران اجتماعی تبديل می‌گردد. اگر غرب و تماميت تمدن غرب به عنوان يک تمدن ضد بشری معرفی نگردد، بی‌ترديد تناسبات انسانی آن در جامعه اسلامی رشد خواهد کرد؛ برای مثال در مبارزه با مواد مخدر، برخورد با خرده‌پاهايی که مصرف‌کننده هستند به‌تنهایی بی‌فايده است؛ در حقيقت بايد با كسانی که مواد مخدر را توليد و توزيع می‌کنند و يا با كسانی که فرهنگ تخدير و مواد مخدر را در جهان اشاعه می‌دهند، مبارزه كرد. كساني كه دنيا را مادي تعريف می‌کنند و فرهنگ مصرف را اشاعه می‌دهند، اقامه‌کنندۀ مواد مخدر و روان‌گردان‌ها هستند؛ بنابراين در مبارزه با منكر نبايد كسانی را كه اقامه و اشاعه منكر می‌كنند رها كرد و تنها با عاملان خُرد برخورد كرد. اين شيوۀ صحيحی برای مبارزه نيست. هرچند که امر به معروف زبانی و اقدامات جزئی هم ضروری و لازم هستند اما بی‌ترديد بايد اقدامات هماهنگ در مقياس صحنۀ جنگ دشمن طراحی كرد و با هماهنگی در اين اقدامات به نتيجۀ مطلوب رسيد.» (۱۳‌۹۲) 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۷ مرداد ۱۴۰۱
🌸 «من محجبه‌ام اما مخالف حجاب اجباری و گشت ارشادم» شعار اسلام سکولار است! ✍️دیدگاه و نظر/ حجت‌الاسلام دکتر مجید دهقان، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نوشت: "من محجبه‌ام اما مخالف حجاب اجباری و گشت ارشادم" شعار اسلام سکولار است. این که انگیزه شخصی حامیان چیز دیگری مانند رفع دو قطبی سازی محجبه/غیر محجبه بوده در معنای اجتماعی این شعار تاثیری ندارد. لازمه رفع دوقطبی‌سازی، نفی قانونمندی پوشش نیست همانطور که نقد به گشت ارشاد هم لازمه‌اش افتادن در ورطه اسلام سکولار نیست. ته این شعار به این جا می‌رسد که من محجبه‌ام ولی مشکلی با برهنگی‌ زنان دیگر ندارم یا من مسلمانم ولی مشکلی با هم‌جنس‌خواهان ندارم. راه سوم این نیست، حداقل راه سوم نسلی که اسلام را با امام راحل شناخت این کژراهه نیست. این ماجرا هم می‌گذرد ولی همین ابتلائات اجتماعی است که مدام در حال غربال کردن است و چه حسرت‌زاست خواهر و برادر من، ندای "انا لم نجد له عزما". و اما ای سکان‌داران مدیریت‌های فرهنگی اگر این تکانه‌ها شما را بیدار نکرد امیدی دیگر به خیر شما نیست، شر نرسانید. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۷ مرداد ۱۴۰۱
🌸 وضعیت زنان در انقلاب اسلامی ۱- حجاب اجباری مطرح می‌شود تا خدمات انقلاب به زنان دیده نشود ۲- امید به زندگی زنان ۵۴ بوده و امروز ۷۸ است. ۳- سه هزار و پانصد پزشک زن داشتیم الان ۶۰ هزار پزشک زن و ۳۰ هزار پزشک متخصص داریم. ٤- نویسنده داستان زن کمتر از ۱۰ نفر بودند و امروز ۴ هزار نویسنده داستانی داریم. ۵- درصد کارکنان زن عالی رتبه از ۱۱ به ۴۲ درصد رسیده است. ۶- سازمان‌های غیردولتی زنان از ۱۰ به ۲۰۰۰ رسیده است. ۷- هم اکنون ۸.۵ درصد قضات زن هستند (از ۳۰ نفر به ۱۰۰۰ نفر رسیده) ۸- سی و پنج هزار زن مربی و ۱۶ هزار داور زن داریم. ۹- از هر ۱۰۰۰۰ زن ۳۰۰ نفر در وضع حمل فوت می‌شد که الان به ۱۹ رسیده است. ۱۰- تصویب ۱۶۱ قانون در حوزه زنان و خانواده ۱۱- کارگردان زن نداشتیم الان بیش از ۲۰ کارگردان زن سینما و تئاتر داریم . ۱۲- از ۳۹ زن وکیل به بیش از ۲۵۰۰۰ زن وکیل رسیدیم. ۱۳- از ۱۰۰ پلیس زن به ۷۲۰۰ پلیس زن رسیدیم. ۱٤- ۱.۴ درصد اساتید دانشگاه زن بودند و امروز ۲۴ درصد میباشد. ۱۵- دانش‌آموختگان زن ۶ درصد بودند و امروز ۴۴ درصد می باشد. ۱۶- سی و پنج درصد باسواد بودند الان ۹۰ درصد باسواد هستند. ۱۷- از ۷ رشته به ۴۰ رشته ورزشی زنان رسیدیم. ۱۸- ورزشگاه های اختصاصی زنان ۳۰ برابر شده. این موارد تنها بخش ناچیز و کوچکی از اقدامات جمهوری اسلامی در مسیر عدالت انسانی و احیای شخصیت زن مسلمان ایرانی است ⛔️🔘 موضوع جعلی و انگلیسی نه به حجاب اجباری یک آدرس عوضی از سوی نظام سلطه و عوامل داخلی دشمن برای پنهان سازی خدمات نظام اسلامی در راه احیای شخصیت والای زن مسلمان ایرانی است. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۷ مرداد ۱۴۰۱
045.mp3
3.19M
🌸نامه هدایتگر و رهنمای زندگی بشر 🗃 جلسه: چهل و پنجم ✉️نامه ای رهگشا و کاربردی از امام علی علیه‌السلام به فرزند دلبندش امام حسن علیه‌السلام نامه ۳۱ نهج البلاغه 📢 توسط آیت الله آشتیانی ⏳تاریخ: 1400/05/03 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۷ مرداد ۱۴۰۱
🔺مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی است 🔸دبیر شورای نگهبان، با تأکید بر اینکه شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) حقیقتا عامل بقای دین اسلام شد و فلسفه اقامه عزای آن حضرت هم ماندگار کردن دین خداست، خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (علیه السلام) یک فرصت بی‌نظیر معنوی برای بازسازی باورها و اعتقادات دینی است لذا سخنرانان و مداحان باید قدر این ایام را بدانند و وظیفه مهم جهاد تبیین را انجام دهند. 🔹آیت الله جنتی افزود: دشمن برای تغییر باور مردم و به ویژه جوانان و ایجاد شبهات و انحرافات عقیدتی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده و مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی است. ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
۷ مرداد ۱۴۰۱
🔺بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام سال۱۴۴۴ (هـ . ق) و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) بسم‌الله الرحمن الرحیم قال رسول‌الله (صلی‌الله علیه وآله و سلم): حسین منی و أنا من حسین محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر ، ماه شهادت، ایثار، شجاعت، عزت و مبارزه با ظلم است و اسلام با محرم زنده است و این تصویر و تفسیر اصلی حقیقت «أنا من حسین» است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ارج نهادن به مجاهدت عظیم مؤمنین و متقین در تعظیم شعائر و برگزاری مجالس سوگواری، خاضعانه به بیان توصیه‌هایی می‌پردازد: 1⃣ انقلاب اسلامی ما یک هویت عاشورایی و ظلم‌ستیز دارد که برگرفته از معارف نهضت حسینی است. امروز شرح مظلومیت ملت‌های مسلمان و افشاء ماهیت استکبار جهانی، سلوک در راه عدالت‌خواهی و منکر ستیزی حضرت سیدالشهداست و نباید در افشای خباثت‌های آمریکا و مزدورانش غفلت و کوتاهی کرد. 2⃣ دشمنان نظام اسلامی اهمیت محرم و صفر و مجالس حسینی را در بقای اسلام و نهضت ما دریافته‌اند و در توطئه‌ها و هجمه‌های فکری و سیاسی سعی دارند این عنصر حیات‌بخش را از طریق شبهات مخدوش کنند.توجه دادن مؤمنین به معارف نهضت حسینی، پاسخ به شبهات ، مبارزه با حمله و هجمه دشمن به ابعاد سیاسی قیام حضرت سیدالشهدا، و مبارزه با سکولاریسم و نفی اندیشه جدایی دین از سیاست ، حقیقت و هویت قیام حضرت سیدالشهدا را روشن‌تر خواهد کرد. 3⃣ مراسم‌ مذهبی و مجالس سوگواری، فرصتی مناسب برای تحکیم ارزش‌ها و تقویت بنیه دینی مردم است.انگیزه‌های دینی و توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی به برکت این هیئت‌ها و مجالس مذهبی به نسل امروز منتقل‌شده است و ان‌شاءالله خطبای محترم با تشریح سبک زندگی حسینی، زمینه توجه بیشتر به احکام دینی ،حجاب،اخلاق اجتماعی و ظلم‌ستیزی و ولایتمداری را فراهم کنند. 4⃣ بررسی موشکافانه برخی رفتارها در مجالس عزاداری، این نتیجه را به همراه داشته که عدم رعایت برخی از مسائل شرعی توسط عزاداران محترم، موجبات وهن مجالس حسینی شده است. تشریح احکام دینی و بیان توصیه‌های فقهی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) در مورد آداب عزاداری‌ها ،زمینه هرچه بهتر برگزار شدن شعائر در این مجالس را فراهم خواهد کرد. 5⃣ این روزها شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی دولت در خدمتگزاری به مردم هستیم، اما شرایط خاص جهانی و برخی اصلاحات ناگزیر اقتصادی، مشکلاتی را در معیشت مردم ایجاد کرده است. خطبا و مادحین آگاه ، در بیان دردها و ضعف‌ها و شرح حقوق مردم در مسئله‌ی معیشت و اقتصاد، بر ضرورت امیدآفرینی و مبارزه با شبهه افکنی ها توجه داشته باشند. تلاش برای امیدآفرینی و کمک به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، حرکت در خط امام حسین(علیه‌السلام) است. 6⃣ ان‌شاءالله علمای اَعلام و روحانیون محترم و مبلّغین، بتوانند در جهاد تبیین نهضت حسینی، همه ملت، به‌خصوص جوانان پرشور و باایمان را در شناخت خصوصیات دین مقدّس اسلام، و معارف مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به رشد معنوی برسانند و در معرض نسیم مبارک عاشورا و کسب بصیرت از درس‌ها و عبرت‌های واقعه کربلا قرار دهند . از خداوند متعال می‌خواهیم توفیق هر چه بیشتر خدمت به مجالس پرشور مذهبی و فرصت کسب فیض از منابر و مراثی را برای ملت حسینی عنایت فرموده و دعای حضرت ولیعصر(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) در حق محبین اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را برای همه مؤمنین به اجابت برساند و ما را در زمره آنان محشور نماید. ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
۷ مرداد ۱۴۰۱
🌸 فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام وصیّت امام حسین علیه‌السلام به برادرش محمّد حنفیّه: «... أَنَّ الْحُسَیْنَ یَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلاَّ اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، جاءَ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِ الْحَقِّ، وَ أَنَّ الْجَنَّةَ وَ النّارَ حَقٌّ، وَ أَنَّ السّاعَةَ آتِیَةٌ لارَیْبَ فیها، وَ أَنَّ اللّهَ یَبْعَثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ، وَ أَنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً، وَ لا بَطِراً، وَ لا مُفْسِداً، وَ لا ظالِماً، وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ أَسیرُ بِسیرَةِ جَدِّی وَ أَبی عَلىِّ بْنِ أِبی طالِب(علیه السلام)، ...». ... حسین شهادت مى دهد که معبودى جز خداى یگانه اى که شریکى ندارد نیست، و محمّد بنده و فرستاده اوست که از جانب حق به حق مبعوث شده است و این که بهشت و دوزخ حق است و روز رستاخیز ـ بدون شک ـ خواهد آمد، و خداوند خفتگان در قبرها را بر مى انگیزد. و من از سرِ مستى و طغیان و فساد انگیزى و ستمکارى قیام نکردم، تنها براى اصلاح در امّت جدّم به پا خواستم. مى خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب(علیه السلام) رفتار نمایم ... . 🔰 مقتل الحسین خوارزمى، ج 1، ص 188-189. فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 33-34 (با مختصر تفاوت) و بحارالانوار، ج 44، ص 329-330 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۸ مرداد ۱۴۰۱
31 از منظر امامین انقلاب 🔸 شاخص‌ها و ویژگی‌ها 🌸 مربی دلسوز ✅ ائمه جماعات با دیده رحمت به نظام و متصدیان امور نظاره و با موعظه حسنه، خطاکاران را تربیت کنند؛ از عموم علمای عظیم الشان و ائمه جمعه و جماعات تقاضا دارم که با دیده رحمت و عطوفت به جمهوری اسلامی و متصدیان امور نظاره کنند و با ارشاد و موعظه حسنه، خطاکاران را تربیت کنند و کجیها را راست فرمایند که این شیوه انبیای عظام و اولیای خداوند است. و تاثیر موعظه حسنه در نفوس بسیار زیادتر است از عیبجویی و بدگویی، و ممکن است قلمها و زبانهای عیبجو در بعضی از نفوس عصیان بیاورد و به جای اثر مثبت و نیکو اثر منفی و بد به جا گذارد و به جای اصلاح، موجب افساد شود. باید حضرات اعلام بدانند که با وجود اشتباه و خطا در متصدیان امور آثار نیک و مثبتی که در کشور به دست متصدیان و به کمک ملت عزیز انجام گرفته بسیار بیشتر است از اشتباهات و خطاها، و چنانچه تمام قلمها و زبانها به ارشاد آنان به کار افتد و با دیده رحمت و سنت انبیا علیهم‌السلام با آنان رفتار شود، بزودی با تایید خداوند رحمان، امور اصلاح و نقیصه‌ها مرتفع می‌شود. 🔸 صحیفه امام، ج14، ص217. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۸ مرداد ۱۴۰۱
16.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | جهاد تبیین در هیئت‌ها، برای احیای مکتب اهل‌بیت(ع) 👈 مفهوم اَحیوا اَمرَنا 🏴 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۸ مرداد ۱۴۰۱
🌸 هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد و مظلومیت کشور را بیان نکند حسینی نیست 🔻آیت‌الله اراکی در نشست هم‌افزایی مدیران و فعالان هیئات مذهبی قم: 🔹 تهی‌سازی بشر از درون، از مهم‌ترین خطراتی است که جامعه بشر را تهدید می‌کند. 🔹 هنر جبهه مقاومت، دمیدن روح اراده و تصمیم گیری در جوامع است. 🔹 جهاد تبیین به معنای تبیین عُمق جریان عاشورا توسط اهل علم و وعظ برای مردم است. 🔹 شهادت سیدالشهداء (ع) حرارتی را در دل اهل ایمان به وجود آورد که تا وقتی بشریت به رهبری حضرت صاحب الزمان (عج) علیه ظلم قیام نکند، خاموش نخواهد شد. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۸ مرداد ۱۴۰۱
☑️‌‌‌ آيا گريه بر اباعبدالله گناهان را می‌بخشد؟ با چه مدرک شيعی؟ چه گناهانی را؟ ◾️ پاسخ: گريه و عزاداری برای امام حسين (عليه السلام) دارای شش اثر است که آمرزش گناهان، ثواب فراوان، دستيابی به حسن عاقبت، سرمشق گرفتن از درس‌های اخلاقی عاشورا، ابقای اسلام و احيای تشيّع و استجابت دعا از جمله آن است. 🔹 امام رضا (عليه السلام) می‌فرمايند: فَعَلي مِثْلِ الْحُسَينِ فَلْيَبْکِ الْباکُونَ فَاِنَّ البُکاءَ عَلَيهِ يَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظامَ؛ گريه کنندگان بايد بر کسی همچون حسين عليه السّلام گريه کنند، چرا که گريستن برای او، گناهان بزرگ را فرو می‌ريزد. ▪️بر اين اساس در روايت مشهوری امام رضا (علیه السلام) به ابن شبيب فرمودند: ‏يا ابن شبيب اِنْ بَکَيْتَ عَلَى الحُسَينِ عليه السّلام حَتّى تَصيرَ دُمُوعُکَ عَلى خَدَّيْکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتَهُ صَغيرا کانَ اَوْ کَبيراً قَليلا کانَ اَوْ کثيراً؛‌ ای پسر شبيب اگر بر حسين عليه‎السلام گريه کنی تا اينکه اشک‌هايت بر گونه‎هايت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زياد را می‎بخشد». 🔹 بنابراين عزای بر امام حسين (علیه السلام) را بايد فرصتی برای سبک کردن قلب و روح از ناجوری‎ها دانست تا با کمک آن بتوان ساير ايام سال را با توان بيشتری ادامه دهد. 🔸 پس اينکه در روايات می‌خوانيم گريه برای مظلوميّت امام حسين «سلام‌الله‌عليه» موجب آمرزش گناهان است، به اين معناست که اگر کسی عزاداری کند، به شرط آنکه به اندازه عشق به امام حسين «سلام‌الله‌عليه»، رابطه عاطفی و عملی با آن حضرت پيدا کند، بالاترين ثواب‌ها را می‌برد و پروردگار عالم به خاطر اين عزاداری، گناهان او را می‌آمرزد. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
۸ مرداد ۱۴۰۱