#سبک_زندگی
⭕️استقبال مردم غرب از خون آشامها در هالووین!
این وحشی ها که سر تا پای فرهنگشون علاقه به آدم کشی و خونریزی برای تفریحه؛ از فیلمها و گیم هاشون از جشنها تا حقیقت آدم کشی کف جامعه شون، به فرهنگ شهادت طلبی برای دفاع از مظلوم و وطن میگن خشونت و تروریسم!
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#حدیث
#خانواده
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
خَيرُكُم خَيرُكُم لأَهلِهِ و َأَنَا خَيرُكُم لأَهلى ما أَكرَمَ النِّساءَ إلاّ كَريمٌ و َلا أَهانَهُنَّ إلاّ لَئيمٌ؛
بهترين شما كسى است كه براى خانواده اش بهتر باشد، و من از همه شما براى خانواده ام بهترم، زنان را گرامى نمى دارد مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمى كند مگر شخص پَست و بى مقدار.
📚 نهج الفصاحه ص472
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_خمینی
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#امام_خامنه_ای
#سبک_زندگی_اسلامی
💠رهبرانقلاب
‼️در دوران مبارزات، خانمها سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این را بعنوان یک مبالغه نمیگویم. اگر زنها با انقلاب سازگار نبودند، مطمئنا این انقلاب واقع نمیشد. من به این معنا اعتقاد دارم. حضور آنها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را بمعنای واقعی کلمه پیش ببرد! ۶۸/۱۰/۲۶
‼️من درباره زهد همسر صالحهام، تصویرهای بسیاری در ذهن دارم که بیان بعضی آنها خوب نیست، ایشان نه قبل و نه بعد انقلاب هرگز از من درخواستی مثل خرید لباس نکردهاند، هیچوقت برای خود زیور آلات نخرید، مقداری زیورآلات داشت که یا هدیه بود و یا از خانه پدری آورده بود که همه آنها را هم فروخت و پولش را در راه خدا صرف کرد، لذا ایشان حتی یک انگشتر معمولی هم ندارند، این رهایی ایشان از زوائد زندگی بیشترین تاثیر را در زندگی من داشته چراکه همین زواید غیر ضروری است که انسان را به بردگی میکشاند! باید از صبر و شکیبایی فراوان همسرم در پیش از انقلاب و اصرارشان بر ساده زیستی در دوران پس انقلاب اشاره کنم؛ بحمدالله منزل ما همواره تاکنون از زوائد زندگی و زرق و برقهای دنیوی، که حتی در خانههای معمولی هم یافت میشود به دور مانده و همسرم در این امر بالاترین و بیشترین نقش را داشته. درست است که من زندگی مشترک را با ساده زیستی آغاز کردم و این روحیه را هم در همسرم تقویت کردم اما صادقانه بگویم ایشان در ساده زیستی، از من بسیار پیشی گرفتهاند! کتاب خون دلی که لعل شد ص۱۶۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
#علما
#حوزه
🌸 مسئولیتهای حوزه در امت
🔹 حوزه بهحکمِ ماهیت وجودیاش و میراثداری وظایف انبیا و امامان، مسئول بیان و #تبلیغ_و_حفظ_دین است؛ یعنی حوزه موظف است که اولاً مفاهیم و معارف اسلام در همۀ عرصهها را بیان کند و ثانیاً این مفاهیم را نشر داده و تبیین نماید و از این مفاهیم دفاع فکری کند و آنها را در عرصۀ نظری صیانت کند و ثالثاً با تبلیغ و دعوتگری، در عمل و واقع از اسلام دفاع و آن را حفظ کند. مجموعۀ این سه محور، مأموریت اصلی حوزه در میان امت است.
🔸 محور اول: تبیین نظری
منظور از تبلیغ مفاهیم اسلام، بیان همۀ معارف و جنبههای تشریعی اسلام است که باید براساس فراگیری و شمول اسلام نسبت به همۀ عرصههای زندگی تبیین شود و در این راستا تنها به برخی از بخشها اکتفا نگردد؛ بلکه اسلام بهعنوان نظامی جامع و دربردارندۀ همۀ عرصههای زندگی مطرح شود.
🔸 محور دوم: دفاع نظری
هدف از محور دوم این است که ما تنها به بیان این طرح اکتفا نکنیم، بلکه از این احکام و مفاهیم بهصورت فکری و نظری دفاع کنیم و شبهات موجود درباره آنها را پاسخ دهیم و آنها را با سایر اندیشهها و طرحها مقایسه کرده، به مسلمانان نشان دهیم که اسلام تنها راهی است که در جامعۀ اسلامی زندگی واقعی را برای انسان فراهم میکند.
🔸 محور سوم: دفاع عملی
محور سوم، محور دفاع عملی از اسلام در واقعیت است. دو محور پیشین بهتنهایی کافی نیستند؛ زیرا اگر فرض کنیم که حوزه بتواند اندیشۀ اسلامی را طرح و از آن در ساحت فکر و نظر دفاع کند، باز هم این بهتنهایی کافی نیست؛ زیرا حفظ اسلام بهمعنای حفظ وجود آن در خارج و حفظ آن بهعنوان یک سلوک و فکر در عالم واقع است؛ چراکه اسلام دو معنا دارد :
یکی صرف اندیشههای موجود در قرآن و روایات است که این معنا از اسلام با محور اول و دوم حفظ میشود.
دیگری همان نمازِ نمازگزار، روزۀ روزهدار، معاملۀ پاک بین دو معاملهکننده، حکومتی پاسدار عدالت و امثال این است که حفظ این اسلام تنها با بیان احکام و دفاع نظری از آنها محقق نمیشود، بلکه باید در جهان واقع نیز از آن دفاع کرد.
📚 حوزه و بایستهها #شهید_صدر، ص۶٩-٧٠
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#حدیث
چهار گناه خطرناک
وَ قالَ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:
اِنَّ أَرْبَعَةً مِنَ الذُّنُوبِ يُعاقَبُ بِها فِى الدُّنْيا قَبْلَ الْآخِرَةِ، تَرْكَ الصَّلاةِ، وَ أَذَى الْوالِدَيْنِ، وَالْيَمينَ الْكاذِبَةَ، وَالْغيبَةَ.
همانا در ميان گناهان، چهار گناه است كه قبل از عذاب آخرت در دنيا كيفر داده مى شود:
1- ترك نماز
2- آزار پدر و مادر
3- قسم دروغ
4- و غيبت كردن.
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#امام_خمینی
🌸 سم کشنده
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#امام_خامنه_ای
#دشمن
🌸 دشمن را نشناختن جرم است❗️
✳️ باید به خواب نروید. فریب خوردن هم جرم است. دشمن را نشناختن و دوستانه و صادقانه و مخلصانه کاری را کردن که دشمن میکند هم جرم است. اولین دشمنی که بر ما میتازد، خواب و خوابآلودگی است. این اولین دشمن ماست. وقتی ما خوابمان بُرد، براحتی دشمن میآید کَت ما را محکم میبندد. «العالِمُ بزمانِهِ لا تَهجُمُ علیه اللَّوابس»* آن کسی که زمان خود را میشناسد، غافلگیر نمیشود؛ آن کسی که زمان خود را میشناسد، امکان شبیخون به دشمن نمیدهد.
*الکافی/ ج ۱/ ص ۲۷: «کسی که به اوضاع زمانش آگاه باشد، اشتباهات بر او هجوم نیاورد.»
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#فقهی
🌸 پنج نکته درباره حکم قتل فرزند توسط والدین
✍️ استاد علی نصیری
1️⃣ حکمت اساسی برداشته شدن قصاص از پدر در موارد قتل عمدی فرزندان، جایگاه ویژهای است که خداوند برای والدین و تجلیل و تکریم از خدمات آنان در ازای رشد و تربیت فرزندان قائل است و افزون بر تذکر و تذکار آن در آموزههای پیامبران گذشته از جمله در «ده فرمان» معروف در تورات، بارها در قرآن و روایات بر آن تاکید شده است.
2️⃣ برداشته شدن حکم قصاص پدر به ازای قتل عمدی فرزند تنها به ملاحظه رعایت ادب و احترام او در این دنیا تشریع شده و به جهان آخرت سرایت نمیکند.
3️⃣ به رغم کنار گذاشتن قتل پدر در موارد قتل عمدی فرزند، حداقل دو نوع مجازات برای او پیش بینی شده است: ضرب شدید و تبعید.
4️⃣ قتل عمد که ملازم با نیت کشتن، همراه داشتن آلت قتاله و انجام قتل همراه است، معمولاً در جایی اتفاق میافتد که ذهن و قلب کسی از خشم و کینه نسبت به طرف مقابل پر شده باشد و نزد خود او را مستحق بالاترین حد مجازات؛ یعنی از بین بردن و محو او از زمین بداند.
5️⃣ افزون بر همه نکات پیشگفته باید این نکته را نیز افزود که حکم نفی قصاص از والد یا والدین حکم اولی تلقی میگردد و چه بسا ناظر به شرایطی است که والدین از این حکم سوء استفاده نکنند یا وقوع جنایاتی از این دست آرامش فکری جامعه را مخدوش نسازد.
👈متن کامل یادداشت را در «شبکه اجتهاد» بخوانید: https://b2n.ir/x37117
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
012.mp3
15.62M
#نهج_البلاغه
#آشتیانی
#نسخه_کم_حجم
🌸نامه هدایتگر و رهنمای زندگی بشر
🗃 جلسه: دوازدهم
✉️نامه ای رهگشا و کاربردی از امام علی علیهالسلام به فرزند دلبندش امام حسن علیهالسلام
نامه ۳۱ نهج البلاغه
📢 توسط آیت الله آشتیانی
⏳تاریخ: 99/09/14
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#امام_جماعت_تراز_انقلاب_اسلامی 2
از منظر امامین انقلاب
🔸 منزلت و جایگاه
🌸 اهمیت پیشنماز و پیشنمازی
✅ اگر خللی در موقعیت ائمه جماعت وارد شود، اجانب چپاولگر به آمال خود خواهند رسید؛
کراراً سفارش علمای اعلام و ائمه جماعت محترم و خطبای ارجمند و سایر خدمتگزاران به شریعت مطهره را نمودهام. لازم است ملت معظم بداند که اگر خدای نخواسته خللی در موقعیت این جماعت - که پاسداران اسلام و قرآن هستند - وارد شود، اجانب چپاولگر به آمال خود خواهند رسید و رشته امور از دست خواهد رفت. روشنگری این قشر محترم بود که ملت را با روحیه اسلامی به هیجان آورد. خدمت این طبقه را نباید فراموش کرد و اکنون نیز با کمک این طبقه است که در تمام کشور، اوضاع رو به آرامش است.
🔸 صحیفه امام، ج6، ص264.
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1
#حدیث
#جهنم
⛔️ هفت طبقه جهنم، هفت دسته از اهل علم
🖋 روي عن الصّادق (علیه السلام)
1️⃣ درَک أسفل (طبقه اول) دوزخ
إِنَّ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یُحِبُّ أَنْ یَخْزُنَ عِلْمَهُ وَ لَا یُؤْخَذَ عَنْهُ؛ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ؛
برخی از علما و دانشمندان هستند که دوست دارند علمشان ذخیره و اندوخته شود و مردم از آن بهرهمند نشوند، چنین افرادی در نخستین طبقه از آتش هستند؛
2️⃣ طبقه دوم دوزخ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ إِذَا وُعِظَ أَنِفَ وَ إِذَا وَعَظَ عَنَّفَ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الثَّانِی مِنَ النَّارِ
و برخی از علماء هستند که هرگاه پند داده شود [از پذیرفتن آن] تکبّر و سرکشی نماید و هرگاه خودشان پند و اندرز دهند، با درشتی رفتار نموده و نرمی نمینماید، آنها در طبقهی دوّم از آتش هستند؛
3️⃣ طبقه سوم دوزخ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَرَی أَنْ یَضَعَ الْعِلْمَ عِنْدَ ذَوِی الثَّرْوَهًْ وَ لَا یَرَی لَهُ فِی الْمَسَاکِینِ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الثَّالِثِ مِنَ النَّارِ
و برخی از علماء هستند که دیده میشود علم و دانش را نزد کسانی که ثروت و دارایی بسیار و شرافت و بزرگواری دارند مینهند [بیان میکند] و دیده نمیشود که نزد مساکین و بیچیزها، چیزی بگویند [فقراء و درویشان را از دانش خود بهرهمند نمیسازد]، آنها نیز در طبقهی سوّم از آتش هستند؛
4️⃣ طبقه چهارم دوزخ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَذْهَبُ فِی عِلْمِهِ مَذْهَبَ الْجَبَابِرَهًْ وَ السَّلَاطِینِ فَإِنْ رُدَّ عَلَیْهِ شَیْءٌ مِنْ قَوْلِهِ أَوْ قُصِّرَ فِی شَیْءٍ مِنْ أَمْرِهِ غَضِبَ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الرَّابِعِ مِنَ النَّارِ
و برخی از علماء هستند که دربارهی علم و دانش خود به طریقه و روش سرکشان و پادشاهان عمل میکنند و اگر چیزی از گفتارش را رد کنند [و به او بگویند: سخن تو باطل و نادرست است] یا در چیزی از امر و کار او کوتاهی شود [او را گرامی نداشته و احسان و نیکی ننمایند] خشمناک گردد، آنها نیز در طبقهی چهارم از آتش هستند؛
5️⃣ طبقه پنجم دوزخ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَطْلُبُ أَحَادِیثَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَی لِیَغْزُرَ بِهِ عِلْمُهُ وَ یَکْثُرَ بِهِ حَدِیثُهُ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ الْخَامِسِ مِنَ النَّارِ
و برخی از علماء نیز هستند که احادیث و سخنان یهود و نصاری را طلب نموده و خواستهی [آنها را برای مردم بیان میکنند] تا علم و دانش و سخنش بسیار گردد [مردم بگویند: او بسیار دانشمند است و سخنان هر گروهی را میداند] آنها نیز در طبقهی پنجم از آتشاند،
6️⃣ طبقه ششم دوزخ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَضَعُ نَفْسَهُ لِلْفُتْیَا وَ یَقُولُ سَلُونِی وَ لَعَلَّهُ لَا یُصِیبُ حَرْفاً وَاحِداً وَ اللَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُتَکَلِّفِینَ فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ السَّادِسِ مِنَ النَّارِ
و برخی از علماء هستند که خود را برای فتوی و حکمدادن [پرسشهای مردم] آماده میکنند و میگویند: [خواستههای خویش را] از من بپرسید و امید میرود که یک کلمه و سخنی را درک نکرده و نیافته [و خود را به رنج انداخته] و خدا کسانی را که [چیزی نمیدانند و میگویند: ما دانا هستیم و هنگام پاسخ گفتن پرسشها] خود را به رنج میاندازند دوست نمیدارد [آنان را از رحمت خود بیبهره میسازد] آنها در طبقهی ششم از آتش هستند،
7️⃣ طبقه هفتم دوزخ
وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ یَتَّخِذُ عِلْمَهُ مُرُوءَهًْ وَ عَقْلًا فَذَاکَ فِی الدَّرْکِ السَّابِعِ مِنَ النَّارِ.
و برخی از علما هستند که علم و دانشش را برای جوانمردی و خردمندی فرا گیرد [علم را بدست آورد و به دیگران یاد میدهد تا مردم او را از جوانمردان و خردمندان به شمار آورند] او نیز در طبقهی هفتم از آتش است.
📗 الخصال ج ۲، ص ۳۵۲
🕋🕋🕋🕋🕋
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه ائمه محترم جماعات
https://eitaa.com/joinchat/4278845568Cb2b93179a1